PDA

Bekijk Volledige Versie : Strand in de buurt van Orlando



metendiana
01-06-09, 12:11
Hallo mensen,wij hebben een villa gehuurd in davenport.Maar nu willen we van uit davenport ook een strand bezoeken ,wat voor strand ligt een beetje op de route ,En is een beetje de moeite waard om te bekijken,en niet te ver weg .

bvd diana

rolthof
01-06-09, 13:05
Oost en westkust zijn ongeveer even lang rijden. Wij hebben beide kanten bezocht, beiden hebben voor en nadelen.

Clearwater beach is het mooiste strand. Golf van Mexico, niet al te hoge golven en heel fijn wit zand, bijna schelpenzand. Zeer geschikt voor (kleine) kinderen.

Oostkant is wat "ruiger" , atlantische ocean, hogere golven, iets winderiger, qua zand meer "Zandvoort" zand. Erg leuk is het met de auto het strand op gaan by Daytona Beach, ook Cocoa Beach is mooi.

Mijn persoonlijke voorkeur : Clearwater Beach, zie http://zecolt.blogspot.com/2008/05/dag-8-zaterdag-3-mei.html

Ta2 Gerrit
01-06-09, 16:00
Bij Google maps is het zo'n 1 en 3/4 uur, wat ook ongeveer zal gelden voor Daytona en Cocao Beach.
http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=2502+Sand+Mine+Rd,+Davenport,+FL+33897+(Dave nport+Medical+Center:+Chowdhury+Parvin+A+MD)&daddr=clearwater+beach&hl=nl&geocode=Fdb6rwEdbs4h-yFP7Zn5RPRrMQ%3B&mra=ls&sll=28.387776,-81.548767&sspn=0.581116,0.992889&ie=UTF8&ll=27.664069,-81.436157&spn=2.339997,3.971558&z=8

rolthof
01-06-09, 18:04
Reken in de praktijk, inclusief parkeerplek zoeken en laatste stukje lopen naar het strand op zeker 2 uur.

pzomerdijk
01-06-09, 22:38
Clearwater is mooi. Leuke pier, mooi strand en mogelijkheden om Dolfijnencruise te maken. Het is een mooie route via Tampa te rijden. In het weekeinde is het vrij druk in Clearwater en is parkeren lastiger. Er bestaat dan vaak een mogelijkheid om bij een van de hotels (betaald) te parkeren (15 dollar voor de hele dag). Westkust kan daar zeker niet aan tippen is onze mening. Vanaf Davenport de I4 naar Tampa nemen en Clearwater aanhouden. Trek er 1,5 uur voor uit. Dat is zeker goed te doen. Veel plezier!

Micktomar
02-06-09, 15:04
Hou er in ieder geval wel rekening mee dat je niet de hele dag kan gaan liggen "bakken" de zon is echt bloed heet, en even lekker afkoelen in de zee is er ook niet bij omdat de temp van het zeewater vrij warm is.
Neem dus een parasol mee en een zonnebrand met hoge beschermingsfactor.
Toen wij er in 2003 waren vond ik het er ontzettend mooi, het strand was echt spierwit en erg schoon, is de rit zeker wel waard!

Gr Marja

Njit
21-08-09, 08:57
Blizzard Beach is het dichtste bij denk ik. Die bevind zich in Disney.
Voor de overige stranden wil ik je graag verwijzen naar dit topic: Stranden in Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1498&highlight=mooiste+strand)
Afstanden kun je eenvoudig zelf bekijken op http://Maps.Google.nl > Routebeschrijving

nancy1
10-09-09, 10:45
Ik weet dat er al diverse topics over de stranden in Florida zijn, maar helaas krijg ik er mijn antwoord niet uit :sad:.

Er schijnt een strand op 3 kwartier rijden vanaf Orlando te zijn. Welke is dat? De stranden die ik kan vinden liggen toch allemaal rond de 5 of 6 kwartier rijden.

Teleton
10-09-09, 11:14
Er schijnt een strand op 3 kwartier rijden vanaf Orlando te zijn.
Hmmm..het zal je teleurstellen maar er blijkt volgens de grote Bosatlas dus geen strand op drie kwartier rijden vanaf Orlando te liggen, hoewel het natuurlijk een kwestie is hoe je de Orlando area definieert. Wanneer je van de uiterst oostelijke kant vertrekt, zit je zo aan de atlantische kust. Volgens sommigen ligt Kennedy Space Center dan ook in de Orlando area.

Enne.....volgens mij is dat antwoord echt al gegeven; voor het strand heb je de zee nodig en die ligt echt minstens een dik uur rijden vanuit Orlando.

corrus
10-09-09, 12:39
Orlando <-> Cocoa Beach,
ongeveer 90 minuten rijden

Orlando <-> St. Petersburg/Clearwater,
ongeveer 90 minuten rijden

Orlando <-> Zandvoort,
Té ver...

carolinesp
03-01-10, 13:29
Hallo iedereen,

Ik ga in de zomer van 2010 naar Florida. Wij verblijven daar ongeveer 2 weken en zouden graag 1 week willen verblijven in Orlando(pretparken e.d.) en 1 week aan het strand. Dit moet wel zo dicht mogelijk bij Orlando zijn omdat we daar vandaan terug vliegen naar NL en omdat ik 18 ben kan ik nog geen auto huren. Weet iemand leuke hotels eof dorpen/steden aan het strand zo dicht mogelijk bij Orlando? En hoe zouden we daar kunnen komen?

Gr. Caroline

Teleton
03-01-10, 14:29
en omdat ik 18 ben kan ik nog geen auto huren.

Tsja, Orlando ligt nu eenmaal niet aan de kust en een Florida vakantie zonder eigen vervoer blijft behelpen. ''Dicht bij' maakt daarbij niet zoveel uit. Om met het ov te reizen moet je echt zelf tijd investeren om e.e.a. goed uit te zoeken. Het is daar niet van hop on the bus...... Een tip om je vooruit te helpen: Er rijdt (kennelijk) 22 keer per dag een shuttlebus (http://www.dots-daytonabeach.com/page3.html)tussen Orlando (airport !) en Daytona Beach. Je doet er ongeveer twee uur over en je mag aan boord niets eten of drinken. En ja, je moet ook nog eerst naar het vliegveld......Je kunt ook met deze bus naar Fort Myers.

Je zou eens kunnen overwegen om toch maar in de Orlando area te blijven. De zwemparken die je daar hebt zijn voor sommigen een leuk alternatief voor het strand, anderen vinden het zelfs leuker! Overigens, ook in de Orlando area is het ov niet ideaal, maar je kunt je redden.

[verwijderd]
03-01-10, 16:43
Niemand die mee gaat kan auto rijden ?? Dan maak je jezelf wel heel erg afhankelijk van de shuttle busjes en het beetje OV in Orlando.

En dan zal je ook iets moeten regelen voor het vervoer naar het strand hotel en weer terug. Ik zou zeker de tip van Teleton overwegen om dan puur Orlando te doen en een Hotel ergens in de buurt van de I-Trolley te nemen want volgens mij komt die langs de meeste attracties. En even kijken wat voor shuttle services het hotel bied voordat je reserveert.

Teleton
03-01-10, 19:45
Heb je al een vliegticket? Denk ook eens aan een combi met Miami. Niet dichtbij, maar wel korter reizen dan met de bus van Orlando naar Daytona. Een ticket waar je mee naar Miami vliegt en via Orlando terug is natuurlijk het handigst. Voor 89 dollar incl. vlieg je in een uurtje met AA van Miami naar Orlando en vandaar, na een heerlijke vakantie terug naar huis.

Vlieg je direct naar Orlando? Dan kies je er beter voor om een retourticket Miami te boeken. Dat kan al voor 150 dollar + 20 dollar tax.

Ta2 Gerrit
17-04-10, 00:43
Cocoa Beach > 48 miles van MCO - klein uurtje rijden. Check de link.
http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Heintzelman+Blvd&daddr=Florida+A1A+S%2FN+Orlando+Ave&hl=nl&geocode=FXDXsQEdEqMn-w%3BFdIhsAEdHP0x-w&mra=dme&mrcr=0&mrsp=1&sz=10&sll=28.419445,-81.01531&sspn=0.58336,0.991516&ie=UTF8&z=10

ekkie50
17-04-10, 17:15
De oostkust ligt inderdaad beter (sneller) binnen bereik dan de westkust. De tip van Sunshine State is ook goed. Dit jaar heb ik voor de zekerheid een dag extra villa bijgeboekt omdat ik op de laatste dag ook zo vroeg uit m'n hoompje moet, en watte dan, met een auto vol koffers?

Ik weet nu dus ruim van tevoren dat ik lekker tot op het laatste moment carefree in de villa mag blijven. Het management laat soms (vaak?) toe dat je gratis nog een paar uur langer mag blijven, maar ik heb liever de zekerheid 'for a few dollars more'....

christophe
22-07-14, 22:15
Als je vanuit Orlando een dagje strand wil doen, welke stad is dan het meest geschikt? Dacht aan Daytona of Cocoa beach, ben in beide steden nog niet geweest. Iemand ervaring?

Cindy1969
23-07-14, 20:32
Ben in beiden geweest, erg leuk, en goed te doen, uurtje rijden ofzo. Geef zelf de voorkeur aan Daytona, maar dat is ook omdat het zo leuk is dat je met de auto het strand op kan.

Bosevents
23-07-14, 20:57
overigens mag dat strand opgaan niet meer altijd....
De precise regel weet ik niet meer maar heeft te maken met het weer en evenementen etc.

christophe
24-07-14, 19:08
Zoeken eerder een rustig proper strand, ga dus voor cocoa beach kiezen ipv daytona.

6foot6
27-07-14, 10:29
Bij de oostkust stranden staat de zon aan de verkeerde kant

Frans1949
27-07-14, 11:06
Bij de oostkust stranden staat de zon aan de verkeerde kant

Klopt, zeker als je wilt genieten van een (mooie) zonsondergang.
Maar..... als je houd van een beetje ruige zee en je wil en kan vermaken in "echte" golven dan zou ik toch voor de Oostkust kiezen.
En dan toch richting Daytona omdat daar de golven echt "aan komen rollen".
Ach, ieder z'n smaak. :cool:

BarryDH
16-08-14, 15:45
Wij gaan jaarlijks een dagje naar clearwater beach , is wel wat verder rijden maar is zeker een aanrader. Met een coupon kun je daar ook meteen voordelig naar marine aquarium.
Dit is ook erg leuk.
http://clearwatersharkboat.com/slideshow/index.html