PDA

Bekijk Volledige Versie : Naar Florida met "een maatje meer"



Simone en Ton
17-08-09, 22:40
Hallo,

het duurt nog een week of 7... en dan mogen wij eindelijk ook naar Florida.
Zucht.. Komt goed. Gewoon nog even volhouden..:roll:

Maar natuurlijk heb ik weer een vraagje.
Hoe is het eigenlijk met de maten van duikpakken, rollercoaster-stoelen e.d. gestelt ?
Ik ben aan de stevige kant, voor NL begrippen... Voor Amerikaanse begrippen denk ik wat minder..:-\"
Wij willen graag gaan zwemmen met zeekoeien (dus een duikpak aan..) en in rollercoasters, maar ga ik daar inpassen?
Nee, ik voeg geen foto's of maten bij ( ik weeg geen 150 kilo ofzo hoor), maar volgens mij kunnen de Florida-kenners wel inschatten hoe het met de maten staat van de diverse pakken/stoelen e.d.
Ik voel er weinig voor om er ter plekke achter te komen dat ik niet in een pak pas en dus niet kan gaan zwemmen met de manatees, of door moet lopen bij een rollercoaster en mijn man alleen moet laten gillen.

Alvast bedankt.

pyca
17-08-09, 22:58
Haha, nou ik ben ook niet een van de slankste hoor, tot nu toe pas ik overal in :mrgreen:. Die duikpakken hebben ze in allerlei maten, zat heerlijk en stoeltjes in de pretparken zijn eigenlijk ook geen probleem. Vaak is er bij de ingang van de attractie nog een "proef"stoel, kun je even testen of het past.

Njit
17-08-09, 23:29
Wat Pyca zegt. Gewoon even proefzitten. Maar de stoeltjes zijn gemaakt voor de gemiddelde Amerikaan.

Yvet
17-08-09, 23:53
Je zal geen problemen hebben om in de rollercoasters of andere attracties te gaan.

Maten van (huur)kleding zoals duikpakken gaan tot ver in de x (wij hebben ooit een duikpak in 9xl gezien).....

Bqtje
18-08-09, 09:41
Geen probleem . Ik woog 2 jaar terug 132kg .Ik paste overal in .
In Kraken bv. , een attraktie in Seaworld , wou ik instappen in een gewone plaats , maar het lukte niet . Ik mocht echter in het volgende wagentje , op een speciaal breder zitje plaats nemen . Niemand die je schuin of uitlachend bekijkt .
Veel plezier .\\:D/

calypso
18-08-09, 11:26
Als je de gemiddelde Amerikaan gezien hebt die in de rollercoasters stapt dan weet ik eigenlijk al zeker dat je erin past.
We zullen maar zo zeggen in Amerika is alles groter ;-)

FloridaVerslaafde
18-08-09, 12:11
Ook ik heb een maatje meer, misschien wel een MAAT meer, en ik ondervind ook geen problemen. Voel me vaak slank als ik daar ben, want er zijn daar zoveel mensen groter dan ik. Wat betreft de rollercoasters, er zijn inderdaad speciale 'big seats' en daar pas ik zonder problemen in. Niemand die je daar vreemd aankijkt of nawijst omdat je nu eenmaal wat groter bent.

Ook het shoppen naar kleding vind ik altijd heerlijk, gewoon naar een rek lopen en de maat pakken die je hebt en er achter komen dat er nog veel grotere maten liggen. Sommige merken verkopen zelfs 5XL - 6 XL shirts, iets wat je hier in NL echt niet ziet.

Zelfs de openbare toiletten hebben grotere hokjes dan hier, en "zit" je graag wat ruimer (zoals ik) dan ga je gewoon naar het hokje voor invaliden en/of rolstoel toegankelijk. Het in een gewoon toilet maar ingericht voor invaliden gebruik, gewoon toegankelijk voor iedereen en gewoon toegestaan. (dat zijn veel "gewoons" achter elkaar ;-) )

Heel veel plezier in Florida en geniet ervan !!

Walter :cool:

Yvet
18-08-09, 12:54
Sommige merken verkopen zelfs 5XL - 6 XL shirts, iets wat je hier in NL echt niet ziet.

Ff off topic: tegenwoordig zie je zeker wel kleding t/m 5xl in de "gewone" winkels (Makro en C&A).
Bij C&A hebben ze zelfs t/m maat 9xl, er is zelfs een speciale afdeling voor.

On-topic: In Amerika is 5 en 6 xl heel gewoon zelfs bij de Wal-Mart, groter hebben ze ook maar is wat meer zoeken.

Simone en Ton
18-08-09, 13:45
Allemaal bedankt !
Vooral het feit dat je kunt 'proefzitten' of verplaatsen naar een bredere stoel klinkt goed. Gewoon het gevoel dat je niet voor l#l staat, als je er niet in past, vind ik prettig.
Misschien dat mijn man het minder vind, als ik voor de zoveelste keer in (dezelfde) attractie wil..;-)

Lea
18-08-09, 16:29
Is erg vervelend als je eruit moet omdat je niet "past"zeg maar.

In het Heide park afgelopen zomer al meerdere keren gezien van mensen die echt niet in de riemen paste van de "Collossus"

Sta je ook nog eens verschut.

Maar inderdaad fijn dat je kan proefpassen ( misschien ook nog wel iets voor mij ben al veel kilootjes kwijt maar toch)

Bqtje
18-08-09, 23:16
Ik veronderstel dat het Heide park niet in Florida ligt :-k, daar hebben ze dan ook een andere mentaliteit \\:D/ . In Florida is daar niks vervelend aan [-( . Daar wordt je wel als mens behandeld ...

Njit
18-08-09, 23:22
Heide Park (http://www.rcdb.com/4874.htm) ligt in Soltau, Duitsland..Wel een mooie achtbaan trouwens :)

[verwijderd]
18-08-09, 23:50
En zeker een bezoek waard, is een erg mooi park met weinig bekendheid in Nederland.

Njit
18-08-09, 23:55
Maar goed, genoeg Off-Topic (het staat een ieder vrij om in de Lounge een topic aan te maken over Duitse pretparken).

Lea
19-08-09, 08:59
Dan neem ik aan dat de riemen in Florida in de achtbanen een beetje langer zijn voor de dikke buiken.

Ta2 Gerrit
19-08-09, 09:23
In de "speciale" stoelen zijn de riemen inderdaad langer, en mocht je wel in de breedte in de normale stoelen passen, maar gehinderd worden door een horecaspoiler (gelijk ondergetekende ;-)) dan zijn er ook nog riemverlengstukken.

Njit
19-08-09, 09:52
Meeste achtbanen hebben geen riemen meer maar beugels. Maar er is inderdaad een speciale rij voor mensen met een afwijkend postuur (hoeft niet perse dik te zijn, je kan ook 2m10 zijn en niet in een normale stoel passen).

Ta2 Gerrit
19-08-09, 10:08
Dat met die beugels ervaar ik als een groter probleem(pje).

Als je individueel zit wil het nog (net...), maar als je met z'n tweeën moet reizen, moet de beugel nog wel eens flink in je weelderige lichaam geperst worden om je partner (in mijn geval van "normaal" postuur :-)) ook ingeklemd te krijgen.

Ach, dat geeft de thrill weer een extra dimensie ;-)

Njit
19-08-09, 10:33
Gezamenlijke beugel heb je gelukkig nog maar bij een enkele achtbaan (meestal een ouder model houten achtbaan).
Zelf heb ik vanwege mijn lengte altijd ruzie met schouderbeugels. De meeste banen zijn gemaakt tot 1m95. Ik ben net 2cm langer maar dat merk je wel..

Lea
19-08-09, 11:50
Lees ook al bij banen de maximum lengte.

Nou dan mogen ze dat toch met de nieuwere banen gaan aanpassen.
We worden toch steeds langer.

Njit
19-08-09, 12:12
Dat mensen langer worden is inderdaad een feit. Maar voordat de gemiddelde lengte boven de 1m95 komt duurt wel even. En de banen worden toch gemaakt voor een gemiddeld persoon, met een marge. Het gemiddelde ligt per land ook weer anders.

Zie hier wat interessante data: http://en.wikipedia.org/wiki/Human_height

China: 1m72
Japan: 1m71
USA: 1m76
Nederland: 1m81

Dit merkte ik ook toen in in Japan achtbanen ging bezoeken. Die waren gewoon niet gemaakt voor lange Europeanen. Dit merkte je vooral bij de achtbanen die door een lokale bouwer waren neergezet (TOGO). De banen van een Europees merk (Intamin/B&M) waren volgens Europese standaarden gemaakt. Ben daar 1 baan met 1m95 beperking tegenkomen en 1 met 1m90. Maar goed, ik heb er toch nog 39 kunnen doen :)

Ik heb overigens nog nooit het gevoel had dat ik door mijn lengte gevaarlijk bezig was door in een baan te stappen die als richtlijn 1m95 had (soms controleren ze er niet op). Hoogstens iets minder comfortabel :)

Lea
19-08-09, 12:14
Zo even 39 banen kunnen doen.

Hebben we nog heel wat in te halen dan.

En kan me voorstellen dat je dan wat minder comfortabel zit maar dat mag de pret niet drukken lijkt me.

Yvet
19-08-09, 14:45
Heide Park (http://www.rcdb.com/4874.htm) ligt in Soltau, Duitsland..Wel een mooie achtbaan trouwens :)

Ik ga stiekum toch nog heel even off topic doen hierover....

Ik ben geboren in Soltau....

rob gertsen
19-08-09, 21:13
Gezamenlijke beugel heb je gelukkig nog maar bij een enkele achtbaan (meestal een ouder model houten achtbaan).

Wat ik heb kunnen waarnemen, en mijn dochters bevestigen dat, heb je allen in de Gwazi in Busch Gardens een karretje met een gezamenlijke beugel. Inderdaad een houten achtbaan.

Njit
19-08-09, 21:48
Gwazi is uit 1999. Ze gebruiken nog een oud type karretje (PTC). De fabrikant van de achtbaan (GCI) gebruikt voor de nieuwe achtbanen tegenwoordig een ander karretje, de Millenium Flyer.
In Nederland staat in Toverland de achtbaan Troy. Deze is van dezelfde fabrikant als Gwazi en is heel soepel en zit erg lekker. De nieuwe achtbaan (http://www.brabantsdagblad.nl/regios/brabant/efteling/5268297/Efteling-bouwt-racerachtbaan-Joris-en-de-Draak.ece) in de Efteling voor 2010 is overigens ook van GCI :)

Coaster karretje:
http://www.renesebastian.nl/images/files/3dmf_01.jpg

brutus
22-08-09, 23:46
ik heb met mijn lengte van 1.97 en ook een zeer behoorlijke maat meer geen problemen gehad in disneyworld.


mochten er hier mannen zijn met een behoorlijke maat meer kijk dan zeker even bij http://www.bigdogs.com