PDA

Bekijk Volledige Versie : Fietsen + Nationale parken



guillermo
10-02-06, 00:33
Wij zijn van plan in de zomer over Tamiami Trail vanuit Ft Myers naar Key Largo te rijden en wilden stoppen bij Shark Valley. Zijn met twee volw. en twee dochters 16 en 13 jaar. Wat is leuker: fietsen of met de 'tram'? Onze dochters zijn geen helden; hoe zijn de kansen al fietsend een gator op je pad tegen te komen?

Alle reacties welkom

alvast bedankt
groeten Wim

mapsit
10-02-06, 09:29
De kans dat je een gator tegenkomt is zeer groot (of ze moeten allen op vakantie zijn :) ). Ze liggen in de berm of kunnen de weg over steken. Geen gevaar echter, als je de instructies van de park rangers maar volgt.

Welke periode ga je? Misschien moet je de fietsen of tram reserveren, want er zijn maar beperkte plekken/fietsen. We hebben zelf de tram genomen, zeker de moeite waard om shark valey te bezoeken.

beppie
10-02-06, 13:18
Ik zou de tram nemen. Veel relaxaterd en je ziet meer dan genoeg alligators. Plus dat je een goede uitelg krijgt en die mis je op de fiets.

Harm
10-02-06, 14:51
Wij hebben Shark Valley zowel per tram als op de fiets gedaan. Fietsen is wat leuker dan met zijn allen in een karretje. Weliswaar krijg je dan tekst en uitleg, maar per fiets is het wel leuker. Het is ongeveer 25 km heen en terug. Langs de weg zie je soms een krokodil. Deze houden zich meestal bij het water op. Op de weg zelf zul je bijna geen krokodillen zien. Zeker niet als het droog is. Dan zit het overgrote deel bij de uitkijk toren. Zowel Per Tram Als per fiets een prachtige tocht. Ze zouden echt geen fietsen verhuren als het er echt gevaarlijk was.
http://img136.imageshack.us/img136/104/28uw.jpg (http://imageshack.us) http://img149.imageshack.us/img149/6317/30ui.jpg (http://imageshack.us)

http://www.nps.gov/ever/visit/tramroad.htm

Harm

meannie
10-02-06, 17:02
Wij hadden eerst en airboat ride gedaan. Dat zou ik je zeker aanbevelen. Wij hebben toen in Shark Valley een uurtje gewandeld,wat ook heel goed kan. Als je in de zomer gaat kan het wel eens erg heet zijn om te fietsen, dan is die tram heel relaxed en zit je in de schaduw.

Saskia
10-02-06, 17:29
Wij hebben vorig jaar mei gefietst. Dat was erg leuk, je hebt na 15 minuten al 50 croco's gezien en als die kick voorbij is, heb je wel het idee dat je net zo goed thuis in de polder kan gaan fietsen( we hadden flinke wind tegen op de heenweg). Je doet er een paar uur over en het is inderdaad heet! Neem heel veel water en wat te eten mee. De kinderen MOETEN een helm op en dan vonden die van ons (9 en 11 toen) niet fijn in die hitte. Wij vonden het wel heel leuk om te doen, het is heel gaaf om thuis te vertellen dat je tussen de croco's hebt gefietst( griezel,griezel van iedereen) :D
Groetjes Saskia

guillermo
10-02-06, 20:15
Allemaal bedankt voor de snelle reacties! Ja, het leek ons wel aardig dat fietsen en dat lijkt het nog steeds. Warmte zou inderdaad een probleem kunnen zijn en twee meiden van 16 en 13 een paar uur met een fietshelm op in die hitte..... :lol: Misschien huren we de fiets voor een stukje en nemen we daarna de tram, of lopen we een stuk, dat schijnt ook mogelijk te zijn. Ik denk dat we ter plekke maar moeten bekijken wat het beste is. We gaan hier volgens planning 13 juli voorbijkomen, dus het zal ook wel druk zijn. Een airboatride hadden we ook al in gedachten inderdaad. 8)

Nogmaals, bedankt allemaal!

groeten
Wim

Harm
10-02-06, 22:06
Als je een stukje gaat fietsen, neem dan de route rechts om met de klok mee dat stuk is wat bochtig. De andere helft is 7 ml bijna rechte weg. Het blijft toch een beetje spannend op de fiets tussen de kroks door. Het is m.i. een van de leukste dingen die je kan doen in de Everglades (buiten canoen)
Harm

Petra/VS
11-02-06, 22:31
Ik ben het helemaal met Harm eens. Het is veel "echter" om op de fiets te gaan. Als je dan stopt en je ziet zo'n alligator je vanuit het water aanstaren bedenk je je opeens, dat hij toch eigenlijk wel heel dichtbij ligt!

Harm
11-02-06, 22:57
De bijna 25 km is een heel eind zeker als het zo warm is. Je moet wel even doorzetten. Wij waren per fiets 2,5 uur onderweg dat koste ons toen $10 pp. Het is ook de enige keer geweest dat ik mijn internationaal rijbewijs heb gebruikt, om als borg te dienen voor de fiets. ( Daarna heb ik er ook nooit meer een gekocht.)

Harm

haitske
17-08-09, 14:49
Beste Florida gangers,

Ik ben erg benieuwd of jullie ervaring hebben met het huren van fietsen in de nationale parken.
Tevens ben ik nieuwsgierig of het ook mogelijk is om een fietsstoeltje te huren om er lekker met de kleine op uit te trekken.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Groetjes,
Haitske.

Moderator Ta2Gerrit; ik heb je vraag verplaatst naar Florida Algemeen.
Daar leek het mij beter op zijn plaats.

Teleton
17-08-09, 18:13
Tevens ben ik nieuwsgierig of het ook mogelijk is om een fietsstoeltje te huren om er lekker met de kleine op uit te trekken.


Hi Haitske,


eerst even een flauwe opmerking maar ben je niet een beetje verdwaald? Dit onderwerp hoort toch niet in het Test Forum?

Voor wat betreft je vraag: Je kunt in veel plaatsen in Florida fietsen huren en fietsstoeltjes kennen ze ook. Met een beetje googelen op de plaatsen uit je reisschema kom je er vast wel uit.

Maar even een vraagje: welke nationale park had je in gedachten? Florida is geen fietsland, er zijn nauwelijks fietspaden dus rijdt men binnen de bebouwde kom op de stoep (als er tenminste een stoep is). Toerfietsers dragen opvallende kleding en hebben vaak een vlaggetje op de fiets. Buiten de bebouwde kom fietst men nogal eens tegen het verkeer in en veel fietsers rijden vrijwillig met een helm op terwijl motorrijders onbekommerd zonder helm rijden. Misschien zegt dat iets over de veiligheid. Ik zou dus nog eens nadenken of het wel een goed idee is om er met de kleine met de fiets op uit te trekken......[-o<[-o<

Melanie
18-08-09, 14:49
Hoi

ik weet niet of je ook naar de Everglades gaat maar daar hebben wij vorig jaar gefietst bij Shark Valley waar je ook een tramtour kan doen. Een aanrader!!:-D Gaan dit jaar weer\\:D/

groetjes Melanie

liennes
25-08-09, 10:55
Wij zijn ook van plan om te gaan fietsen in de Everglades. maar kom je daar eigenlijk wel wat dieren tegen? en is het de moeite waard?

theovg
25-08-09, 11:35
Vorig jaar de tramtour gedaan omdat het te hard waaide om te fietsen.
Maar als we er weer komen doe we daar de fietstour dan kan je ook stoppen waar je wilt.
En vogels en kroko"s genoeg.

Melanie
25-08-09, 12:19
Het is zeker de moeite waard! We waren nog nieteens begonnen of ik had al een kroko naast me gespot op nog geen 2m afstand:grin: daarna nog een stuk of 4 gezien van heel dichtbij en veel vogels en van die enorme krekels/sprinkhanen brrrrr