PDA

Bekijk Volledige Versie : Miami zonder auto



germarmarsman
03-06-09, 23:08
20 juni komen we aan op Miami Airport en we blijven 1 week in het Golden Strand Ocean Villa Resort, 17901 Collins Avenue (nort Miami).
Nu vroeg ik me af of je vanaf deze accomodatie een auto nodig hebt om de omgeving te leren kennen. We blijven hier 1 week en gaan vervolgens 1 week in Fort Meyers bivakeren. Ons uitgangspunt is met name shoppen, luieren en mensen loeren...celebrity´s zou ook leuk zijn:o!!

Graag jullie tips...in eerste instantie wilden we een auto huren voor Miami maar omdat we volgens mij ook goed met de metro en dergelijke kunnen als we toch niet ver weg gaan dan is alleen de 2e week een auto huren nodig of toch niet......en hoe komen we vanaf het vliegveld op onze locatie....

groetjes Marjan

Njit
03-06-09, 23:29
Als je iets anders wilt dan in je hotel zitten, JA!
Je hotel zit op Sunny Isles Beach. Dat is North Miami. Als je iets van de bekende plekken wilt zien in Miami zoals South Beach en Coral Gables dan ontkom je niet aan een auto. En zijn ook niet echt de kosten. De goedkoopste klasse (Economy) heb je voor 130 euro per week. Aangezien ze deze (voor 99.9% zeker) nooit hebben heb je automatisch een gratis upgrade (laat je vooral niet overhalen om te betalen voor een upgrade!) naar een Compact. En dat is prima geschikt om mee te shoppen en highlights te bezoeken.

En welke metro had je willen nemen? Die is er namelijk niet in Miami..

Ta2 Gerrit
03-06-09, 23:29
Om met je laatste vraag te beginnen; met de taxi, of een hotelshuttle, of met je eigen auto, natuurlijk.
Dat geeft ook al een indicatie wat het antwoord op je eerste vraag zal worden.

In de US zijn afstanden dusdanig groot (zelfs straatgewijs) dat een auto nagenoeg onntbeerlijk is. Dat is althans mijn bescheiden mening.
Over dit vraagstuk zijn er op dit forum (welkom overigens) al bladzijden volgeschreven, waar de algemene uitkomst laat zien dat 95% mijn mening deelt.

Als je "auto"mobiel bent heb je zo veel meer vrijheid, al zal een taxi je natuurlijk ook brengen waar je wilt. Het openbaar vervoer is vaak erg summier en zeer tijdrovend, en zeker niet te vergelijken met Nederland.

En de afstanden zijn huge, al was het maar naar een restaurant of supermarkt.
Laat staan voor sightseeing of een shopping mall, dus gewoon doen, die auto.

cindy74
04-06-09, 09:03
Zeker een auto huren hoor. Je gaat het je beklagen als je het niet doet . Als je wil gaan shoppen in een mall heb je hem nodig wil je buiten je hotel komen heb je hem nodig en taxis zijn als je het berekend op een week zeker even duur als een auto huren voor 1 week . En vergeet geen gps te huren want zonder is ook een stuk moeizamer

cloggie68
04-06-09, 10:02
En vergeet geen gps te huren want zonder is ook een stuk moeizamer

Of koop ereen bij de Walmart want dat is vaak een stuk goedkoper als huren. Voor 90$$ heb je al een nieuwe TomTom!

Njit
04-06-09, 10:17
huren kost $10 per dag. Dus als je maar een weekje blijft dan ben je net iets goedkoper.
Maar ja, je kan ook daar een TomTom aanschaffen en na je vakantie hier op het Forum aanbieden voor een leuk bedrag. Of zelf houden en er kaarten van Europa bijkopen..

Chablis
10-06-09, 22:20
Als ik een TomTom bij Walmart koop, hoe kom ik dan van de airport bij mijn hotel? :) En hoe kom ik natuurlijk bij een Walmart? ;)

Let wel: ik heb een heel goed richtingsgevoel. Ben in NL niet in het bezit van een TomTom.

Renske1978
10-06-09, 22:30
Wat dacht je van een routebeschrijving uitprinten met behulp van google maps?!

marijke8
11-06-09, 21:12
3 jaar achter elkaar routebeschrijving uitgeprint met behulp van google maps, zijn altijd overal gekomen. Dit jaar gaat er voor het eerst een Tom-Tom mee.

Chablis
11-06-09, 22:09
Goed plan en ik realiseer me ineens dat ik ook GPS op mijn mobieltje heb. Gaat vast helemaal goed komen. In 1e instantie wilde ik gewoon alles met de taxi/ov doen, maar door alle adviezen op dit forum een auto te huren ben ik overstag gegaan. Voor de prijs hoef ik het zeer zeker niet te laten en het maakt me een stuk mobieler :)

wimpie999
16-08-09, 08:57
Is er iemand die Miami al bezocht heeft zonder auto en hoe was dit en in welke buurt zouden we dan het beste slapen?

JKG
16-08-09, 10:01
Je kan prima het OV en de taxi gebruiken, OV kost bijna niets, een taxi kost nog best wel wat, dus een eigen auto is goedkoper dan elke keer de taxi te gebruiken. Wat wil je zien in Miami? Ik zou gaan slapen in een hotel op South Beach (Miami Beach, niet Miami zelf). Toch zou ik niet zonder auto willen zitten in Miami, tenzij ik alleen maar rondom South Beach zou blijven. Maarja, dat geldt zelfs voor een auto hebben in Nederland, je gaat 'm missen als je 'm niet meer hebt en om overal te komen duurt het een stukje langer (op de taxi na dan). :)

Ebelix
16-08-09, 15:13
Of je kan gaan slapen in Coconut Groves waar op loopafstand wel het een en ander te zien is. Een andere optie is het Biltmore hotel met omgeving.

Maar zonder auto kom je niet ver. Er is OV maar het duurt lang om ergend te komen. Afstanden zijn groot waardoor taxiritten duur worden. De beste en snelste optie is een auto. Wat is je reden om geen auto te nemen?

Njit
16-08-09, 15:25
Coconut Groves is ons iig heel goed bevalllen. Wij sliepen in het Sonesta Coconut Grove (http://www.sonesta.com/CoconutGrove/). Op loopafstand is de Cocowalk (http://www.cocowalk.net/) met bars, een bioscoop, restaurants en shops.

utah
16-08-09, 19:12
Ons voornemen om de meeste verplaatsingen met de fiets te maken leek ons een beetje te optimist toen we in de US aankwamen. Verplaatsingen in één en dezelfde stad is bij ons al een halve Tour de France...

wimpie999
16-08-09, 19:38
Wat is je reden om geen auto te nemen?

Omdat we vliegen naar Miami op de heenreis zouden we de eerste dagen van de reis zonder wagen willen doen. We hebben 3 volledige dagen voorzien om de stad te verkennen dus lijkt het ons haalbaar om het openbaar vervoer te gebruiken.

Een tweede reden zou zijn omdat we misschien in South Beach willen slapen en sommige hotels daar een fortuin vragen om te parkeren. Voor dat geld en de uitgespaarde huur kan je ook al eens met de taxi gaan.

En een derde reden is omdat we graag eens een stad zien vanuit een ander perspectief. Reizen met de bus in de stad geeft toch een ander beeld van de stad en zijn mensen.

Als je uiteraard een eeuwigheid op de bus moet wachten en zitten dan is het ook niet echt een optie.

JKG
16-08-09, 20:27
Utah, fietsen is daar levensgevaarlijk. Er komen genoeg fietsers om het leven elk jaar daar (ok, hier ook.. maar daar is het écht gevaarlijk).

De eerste dagen zou je best zonder auto kunnen, de prijzen zijn idd vrij hoog om te parkeren (maar nergens is het duurder dan Amsterdam op deze planeet). Het OV gaat nog best regelmatig, maar het gaat wel trager dan taxi of auto. Sta ook niet gek te kijken als de buschauffeusse (in ons geval) ff uitstapt om wat onderweg te kopen. Die van ons ging even een supermarkt binnen om wat snoep te halen, ik wist niet wat ik zag! :mrgreen: Kon er wel om lachen, maar als je haast hebt...

Maar de kosten die je uitspaart aan parkeren betaal je dubbel en dwars voor een taxi terug. Dus waarschijnlijk is parkeren van je eigen auto en op eigen houtje overal heen rijden ongeveer even duur. In Miami Beach ga ik nu voor de 2e keer naar een hotel aan het strand, maar ter hoogte van Bal Harbour. Gratis parkeren, een Publix op kruipafstand en voor 1,80 pak ik de bus naar South Beach.

Veronique maastricht
18-08-09, 10:11
Hm, wij hebben ons ook in Miami begeven zonder auto en is ons heel gemakkelijk vergaan en heb het niet gemist en hebben toch oo genoeg gezien en gedaan. Taxiprijzen vondik ook reuze meevallen. Is wat jezelf wilt en zelf gewend bent. Het OV is gewoon geweldig in USA en kan NL soms nog puntje aan zuigen. Sommige stukken komen inderdaad geen bussen. Zo zijn wij van South Beach helemaal naar het Basebal geweest en het laatste stuk vanaf het winkelcentrum hebben we taxi genomen. Zijn alles in totaal wel een uur onderweg geweest maar ja, bijna 3 kwartier in de bus voor nog geen 3 dollar p.p.!! En ik denk dan maar zo, zo zie je weer eens iets van de stad waar je bent. En het verkeer is ook niet overal even rustig dus qua tijd hoeft het niet sneller te zijn en je moet maar juist parkeerplaats vinden en niet overal is gratis parkeren...
Dus nogmaals, is wat jezelf wilt en wat je gewend bent.

wimpie999
18-08-09, 10:59
We gaan het proberen zonder auto want we zijn dan op reis en hebben tijd. Als het nodig is kunnen we nog altijd ter plaatse een auto huren voor een of meer dagen. En het komt ook beter uit in ons reisschema want dan hebben we nog een paar dagen een auto in Disney World.

nu nog op zoek naar een hotel of B&B. Tips zijn altijd welkom!

brutus
23-08-09, 00:17
wij hebben een keer zonder auto in miami gezeten met een kind van toen bijna 2 jaar.

collins ave - 87th st en gingen met ov naar dolphin mall. dit geeft google maps aan 23,1 mijl – ca. 37 min.
met ov hebben wij er ruim 3 uur over gedaan.

nooit meer waar dan ook in de usa zonder auto.

JKG
23-08-09, 18:05
Zo, dat mocht even duren... 3 uur is echt te lang. En echt moeilijk rijden is het niet vanaf Miami Beach naar de Dolphin Mall. Bijna 1 lang recht stuk, ok een paar keer afslaan.

sabrientje
27-12-09, 19:47
Wij willen vanaf Miami airport met het openbaar vervoer naar South beach. Vanaf daar willen we met het openbaar vervoer naar Fort Lauderdale om vervolgens op de cruiseboot te stappen. Daarna hebben we beschikking over een huurauto.
Hoe is het openbaar vervoer geregeld in Miami en omstreken? Ik lees verschillende verhalen op internet :-k.

Mod. Ta2 Gerrit; ik heb je bericht verplaast naar een soortgelijk onderwerp met ook al een paar antwoorden op je vraag

isa
28-12-09, 11:37
wie is er wel eens zonder huurauto van het vliegveld naar south beach gegaan ?
Gaat dit makkelijk en redelijk snel met openbaar vervoer en wat zijn ongeveer de kosten van een taxi.
Zijn er vanaf Southe beach suttle busjes naar de Aventura mall ?
Heeft iemand dit wel eens gedaan ?

Teleton
28-12-09, 12:32
wat zijn ongeveer de kosten van een taxi.


Heb je de taxi fare finder (http://www.taxifarefinder.com/main.php?city=Miami)al eens geprobeerd?

Guus
28-12-09, 14:03
Zijn er vanaf South Beach shuttle busjes naar de Aventura mall? Heeft iemand dit wel eens gedaan ?De S lijn rijdt van Aventura Mall via South Beach naar Bayside (en terug). Is op zich prima te doen. Zorg wel dat je zoveel mogelijk overdag reist. In de avonduren vind ik het reizen met het openbaar vervoer in Miami onveilig.

rico8912
04-01-10, 14:41
Hoteltip voor jong&oud: Ga naar het Sea View Hotel in Bal Harbour. Superveilige buurt, één van de meerst exclusieve shoppings malls aan de overkant van de straat. Een auto huren is vanaf daar absoluut niet nodig. 10 minuten naar Aventura Mall en 15 minuten naar South Beach.