PDA

Bekijk Volledige Versie : reisschema marcellarenders: Miami-Miami ergens in nov.



marcellarenders
12-08-09, 19:57
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn van plan om in november naar florida te gaan. We gaan dan voor de 1e keer naar amerika dus ik ben erg benieuwd. Nu heb ik al heeel veel informatie op dit forum gevonden, wat ons super geholpen heeft bij het volgende schema. Graag hoor ik van jullie reacties/tips wat eventueel anders/beter kan.

dag 1: landen in miami + overnachting miami
dag 2: Een dagje doorbrengen in miami + overnachting miami
dag 3: Vertrek naar key west + overnachting key west
dag 4: Een dagje doorbrengen in key west + overnachting key west
dag 5: Via everglades en dan overnachten in bijv Fort Myers??
dag 6: Een dagje fort myers/sanibel/captiva islands + overnachting
dag 7: Vertrek naar tampa en daar rond kijken + overnachting tampa
dag 8: Bush Gardens + overnachting tampa
dag 9: Naar orlando en pretpark bezoeken + overnachting orlando
dag 10: Pretpark + overnachting orlando
dag 11: Pretpark + overnachting orlando
dag 12: Naar st. augustine + daar overnachten
dag 13: Via kennedy space centre + overnachting ??? tips??
dag 14: Naar fort lauderdale of miami om daar te overnachten
dag 15: vertrek naar nederland

Verder willen we nog graag een basketbalwedstrijd zien, dus het kan zijn dat er nog een dagje miami of orlando bij komt.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden...

Groetjes Marcella

p.s. Er komt nog even een vraagje bij me op. Omdat dit schema niet precies als standaard reis te boeken is wil ik graag het volgende weten: Is het beter/slimmer om de hotels vanuit nederland al te boeken of als we in florida zijn? Bijv. een dag van tevoren of er terplekke naar toe rijden? En scheelt dit veel qua kosten? Want ik persoonlijk heb het liever allemaal al vast staan...

Teleton
13-08-09, 12:49
Is het beter/slimmer om de hotels vanuit nederland al te boeken of als we in florida zijn? Bijv. een dag van tevoren of er terplekke naar toe rijden? En scheelt dit veel qua kosten? Want ik persoonlijk heb het liever allemaal al vast staan...

Hey Hey Marcella, zongen de Beach Boys al. 15 dagen Florida in het vooruitzicht, wat wil een mens nog meer? Op 26 november is het Thanksgiving, daar kan je maar beter rekening meehouden want op sommige lokaties (KW bijvoorbeeld) is de hotelcapaciteit niet onbeperkt.

Aangezien de hotelprijzen afhankelijk zijn van seizoen, vraag en aanbod, is het lastig om precies aan te geven wat nu wijsheid is. Is er een grote conventie in Miami of Orlando, dan zijn hotelbedden schaars. Over het algemeen kan je in Florida echter prima op de bonnefooi reizen, zeker als je maar met tweetjes en zonder kinderen bent.

Het is dus niet zozeer een kwestie van beter/slimmer, maar wat je zelf prettig vindt. Hier (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5422) vind je veel informatie over de hotelervaringen van Forumleden. Wil je vooruit boeken, dan is het wel slim om eens even goed te lezen hoe priceline.com (http://tickets.priceline.com/default.asp?rdr=1&session_key=410011AC5C0011AC2009081310343440b6b057 0685)werkt. Regel je het toch liever ter plekke en op de dag zelf, kijk dan voor de coupons (http://www.hotelcoupons.com/).

Mij valt op dat je op Miami vliegt en daar ook weer van vertrekt. Hebben jullie daar een speciale reden voor? 15 dagen lijkt lekker lang, maar het kan efficient zijn om bijvoorbeeld naar Miami te vliegen en vanaf Orlando of Tampa te vertrekken. Zijn de vliegtickets en de auto overigens al geboekt? Als de paspoorten in orde zijn en ESTA aangevraagd en toegekend, staat niets een heerlijke vakantie meer in de weg!