PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen: Pinda-allergie



Tinkerbell
07-08-09, 21:46
Ik zit al een poosje mee te lezen op een ander forum over pinda allergieën.
Dat deze voorkomen is duidelijk maar hoe zit het eigenlijk met de Europese vliegtuig maatschappijen?
Een bezorgde moeder vond tijdens het instappen een pinda en heeft daarna keet geschopt van jewelste.
Ze “eiste”dat het totale vliegtuig schoongemaakt werd met natuurlijk alle vertraging van dien.
Een bufferzone van 4 rijen wilde ze ook niet ,ze wilde gewoon een compleet pinda vrij vervoer. Andere gasten mochten ook geen meegebrachte pinda’s consumeren.
Enfin het hele topic sloeg totaal door naar complete hysterie tot aan pinda –snuffelhonden die mee gingen de Disney parken in.
En ook hier vraag ik me af of ,als de hond dat wat ruikt de pinda-misdadigers de rij dan maar moeten verlaten.
Maar goed om terug te komen op de originele vraag. Hoe gaat dat bij ons? Eigenlijk heb ik nog nooit gehoord van dit probleem aan onze kant van de oceaan.

Njit
07-08-09, 22:10
Hier een heel stuk over de USA: http://foodallergy.org/Advocacy/airlines.html
Maar heb geen idee of ze er in NL ook zo mee om gaan. Heb nog nooit een 'Pinda-vrije buffer' meegemaakt..

Njit
07-08-09, 22:15
Bij de KLM schrijven ze er wel iets over:


Worden in de maaltijden van KLM noten of pinda's verwerkt?

Onze maaltijden bevatten geen hele pinda’s, geen gemalen pinda’s en geen pindapasta. Deze maatregelen zijn echter niet voldoende om bepaalde allergische reacties bij mensen met een pinda-allergie te voorkomen. Daarom kunnen we deze specifieke groep klanten geen garantie geven dat onze producten 100% vrij zijn van sporen van pinda’s.
Andere nootsoorten kunnen wel voorkomen in onze maaltijden.

Worden er pinda's geserveerd tijdens de vlucht?

Aan boord van KLM-vliegtuigen worden geen pinda's geserveerd
KLM serveert geen pinda's aan boord van haar vliegtuigen. Dit is echter geen garantie dat passagiers volledig kunnen voorkomen dat ze tijdens een vlucht in aanraking komen met pinda's. Het kan zijn dat een product aan boord ingrediënten bevat die uit pinda's zijn gewonnen (zoals pindaolie) of dat andere passagiers zelf pinda's mee aan boord nemen.