PDA

Bekijk Volledige Versie : Tijd: van landen tot huurauto



USAnneke
07-08-09, 12:15
Ik las gisteren ook dat de Discovery op 25 augustus de lucht in gaat. Wij zijn dan echt net in Florida, we landen namelijk op 24 augustus om 20:33 uur in Orlando. We denken er echt sterk over na om vanaf het vliegveld meteen door te rijden naar Titusville. Iemand een idee hoe lang e.e.a. duurt na het landen en het moment dat je in je huurauto stapt (National)?

Misschien een beetje een rare vraag (of bestaan die niet :-# ).
Ik zou graag een indicatie willen hebben hoe lang het duurt van het landen tot het plaatsnemen in je huurauto.

Tuurlijk, ik snap ook wel dat dit afhankelijk is van de drukte, maar er zijn inmiddels genoeg mensen die een dergelijke reiservaring hebben opgedaan en dus een globale indicatie kunnen geven.

En nu ik toch aan het vragen ben, hoe lang duurt het terugrijden na een launch ongeveer?

Alvast bedankt voor jullie informatie!

Teleton
07-08-09, 12:58
Iemand een idee hoe lang e.e.a. duurt na het landen en het moment dat je in je huurauto stapt (National)?

Nou, eigenlijk niet, want je bent afhankelijk van de snelheid van de bagageafhandeling en de drukte bij de balie van National. Rijden er meer chauffeurs, dan moet je gezamelijk de auto ophalen. Rijdt er maar één dan kan de ander op de koffers wachten terwijl de chauffeur vast naar National gaat. 'k Ga er even van uit dat je geen formaliteiten meer hebt en Immigrations al tijdens de stop bent gepasseerd. Normaal gesproken ben je dan wel binnen een uur op weg, maar ja, als je alles van te voren weet dan kan je met een kw..kw.. dubbeltje de wereld rond.......

Als alles volgens plan verloopt, haal je de lancering dus gemakkelijk. De vraag is wel of jouw biologische klok je in staat stelt veilig nog een ritje in het pikkedonker te gaan maken. Bij aankomst ben je immers al bijna het klokje rond in touw. Je eerste werk wordt m.i. overigens om, zodra je bent geland, uit te zoeken of de lancering wel doorgaat......[-o<

USAnneke
07-08-09, 13:03
Het is inderdaad nog even de vraag hoe we ons voelen. We houden er in ieder geval rekening mee dat we wel gaan. Bij aankomst in Orlando zien we dan wel hoe we ons voelen. Met een beetje geluk kunnen we de oogjes in het vliegtuig even sluiten...

Verder reizen we via Washington, dus de formaliteiten zijn dan al achter de rug. Hier check ook even weer op internet wat de laatste updates rondom de launch zijn. En natuurlijk op MCO ook meteen weer.

sjemmie
07-08-09, 13:42
De eerste keer ongeveen 1,5 uur, de tweede keer zelfs minder, echter de derde keer toch zeker 2,5 uur in de rij gestaan. Vanaf dat moment binnen een half uur de auto gehad.

Is dus heel erg afhankelijk van de drukte en hoe lang de mensen voor je nodig hebben om overal nee op te zeggen.

Ta2 Gerrit
07-08-09, 14:31
Dat is ook erg afhankelijk met wie je vliegt, maar dat zal in dit geval wel met overstap zijn. Martinair vliegt nog niet op Orlando. (rechtstreeks kost het je zo een uur of meer extra)

Je komt wel wat later aan dan de meeste vakantievluchten, en die paar keren dat wij ook tegen negenen aankwamen was het zo doorlopen bij Alamo, dus binnen een uur waren we van de vliegtuigstoel op de snelweg.

Langer dan een klein uur hebben we overigens nog nooit bij Alamo gestaan, dus tussen landing en wegwezen zat bij ons nooit meer dan 2 uurtjes.

Tegenvraag; als je aankomt heb je er bijna een volle reisdag op zitten (er van uitgaande dat je uit AMS komt). Ben je niet bang dat je de lancering met de ogen dicht gaat beleven ? Dommelend achter het stuur van je auto.
Vroeg ik mij af.

USAnneke
07-08-09, 14:52
We vliegen met United vanuit Amsterdam via Washington naar Orlando. En ja, dan hebben we er al een hele dag opzitten. We hebben de intentie om door te rijden naar de launch, maar dit hangt natuurlijk heel erg af van hoe we ons voelen. Wellicht kunnen we in het vliegtuig de ogen eventjes dichtdoen...

Als we te moe zijn wagen we het er echt niet op. Maar we zouden het zo ontzettend jammer vinden om deze unieke gebeurtenis te laten schieten.

Njit
07-08-09, 15:38
Hoeveel uur voor de Launch land je dan? Want reken er wel op dat de wegen ernaar toe al vroeg helemaal vol staan...

Ta2 Gerrit
07-08-09, 15:56
@ USAnneke,; ik heb de berichten samengevoegd om zo niet alle dubbel te krijgen.

Nu zie ik namelijk ook dat je bij National huurt. Dat scheelt in wachttijd vaak een slok op een borrel, in positieve zin.

Frans_Natasja
07-08-09, 16:17
Hou er ook rekening mee dat de lancering geannuleerd wordt. Kijk maar naar de lancering van afgelopen juni (toen 2x uitgesteld en in juli uiteindelijk ook nog 3x uitgesteld).

Het zou jammer zijn als je na een vermoeiende vlucht vervolgens voor niets in Titusville staat.

pzomerdijk
07-08-09, 18:35
De keren dat wij de auto hebben gehaald bij Alamo MCO verliep altijd vrij snel. Heb eigenlijk nooit lange wachttijden meegemaakt. Ruim een uur moet je toch wel rekenen.
De lancering is zeker de moeite waard. Als eerder gezegd: de wegen richting Titusville (en de wachttijden bij tolpoorten) kosten behoorlijk wat tijd. Vanaf MCO is het naar Titusville een uur rijden als het mee zit. Terug moet je echter naar Orlando/Kissimmee zeker op 2 uur rekenen i.v.m. grote drukte. Heb overigens nog wel een alternatief voor je dat misschien dichter in de buurt is bij Orlando/Kissimmee:

Volg de 192 tot in de plaats StCloud. Ga in de plaats zelf (voorbij een WallMart) links af een straat in met de naam van Amerikaanse Staten en vervolgens kom je dan uit bij een groot meer. Als het helder weer is kun je daar de lancering zeer goed zien volgens insiders. Heb daar zelf geen ervaring mee maar de tip kwam van een serveerster die aan het meer woont. Nou, geloof ik dat meteen want ik heb er op een later tijdstip nog wel gekeken. Prachtige plek. Zij verklaarde ons voor gek (bij de vorige lancering hebben we 3 pogingen moeten ondernemen i.v.m. uitstellen) om steeds naar Titusville te rijden. In ieder geval veel plezier waar dan ook!

FloridaVerslaafde
09-08-09, 01:09
Volg de 192 tot in de plaats McCloud.

Bedoel je misschien St.Cloud ?

Teleton
25-08-09, 10:07
Als we te moe zijn wagen we het er echt niet op. Maar we zouden het zo ontzettend jammer vinden om deze unieke gebeurtenis te laten schieten.

Wat een mazzel zeg, dat de lancering een dagje is uitgesteld. Nu zullen jullie het zeker kunnen zien.


Date: Aug. 26
Mission: STS-128 (http://www.nasa.gov/mission_pages/shuttle/shuttlemissions/sts128/index.html)
Launch Vehicle: Space Shuttle Discovery (http://www.nasa.gov/centers/kennedy/shuttleoperations/orbiters/discovery-info.html)
Launch Site: Kennedy Space Center - (http://www.nasa.gov/centers/kennedy/home/index.html) Launch Pad 39A
Launch Time: 1:10 a.m. EDT