PDA

Bekijk Volledige Versie : Rondrit of vast plekkie?



Simone en Ton
03-08-09, 10:50
Hallo allemaal,

wat me opvalt is dat de meeste reisverslagen gaan over een vakantie vanuit 1, (soms 2 villa's) als vertrekpunt.
Natuurlijk zijn er ook meer mensen die echt rondtrekken (begrijp me niet verkeerd..) van hotel naar hotel.
Maar daar lees ik veel minder van.
Hoe komt dit?
Hebben de 'vaste plekkers' (klinkt een beetje raar..) meer tijd om een verslag bij te houden ? :wink:

Zijn jullie dan allemaal al een keer de staat Florida doorgetrokken en uiteindelijk voor een volgende vakantie verknocht geraakt aan een bepaald gebied?
Natuurlijk snap ik ook dat je in de buurt van de meeste parken, het beste zit in of nabij Orlando. Zeker als je met kids reist.
Maar soms lees ik dat er wel flinke reistijden worden afgelegd voor een park of attractie.

Mijn reis ligt al vast hoor, dus misschien dat ik na de komende vakantie heel goed snap, waarom de meeste vanuit 1 vaste plek vertrekken. :)
Wij zijn meer van het rondreizen en veel plaatsen bezoeken. Dat dat betekent dat we meer 'uit de koffer' leven, hebben we minder moeite mee.

[verwijderd]
03-08-09, 10:55
Wij reizen zelf ook normaal veel rond en blijven maar ene paar dagen op ene plek, echter in Florida hebben wij tot dit jaar ook slechts vanaf Orlando alles gedaan.

Dit jaar hebben we besloten om ook een stukje rond te trekken en nemen daarvoor hotels langs de weg.

Maar ik zie toch geregeld reisschema's van rondtrekkende mensen, reisverhalen durf ik niet te zeggen maar kan me voorstellen dat je daar dan minder tijd voor hebt.

Njit
03-08-09, 11:14
Tijdens een rondrit hebben we ook wel een verslag bij gehouden. Maar dan was het meestal zo dat ik reed en dat Linda in de auto vast het verslag tikte. 's Avonds heb je daar niet echt meer zin in..

Zie ook ons verslag van 2007..

liesje1967
03-08-09, 11:57
Vroeger...tot 7 jaar geleden bijna altijd rondgetrokken, maar nu met dochter van bijna 9 kiezen we voor 1 plaats, ervaring hiermee is ons goed bevallen, we willen wachten met rondreizen tot ze wat ouder is.

USAnneke
03-08-09, 12:03
Nog eventjes wachten en dan kun je weer een rondreis verslag lezen. Ik vertrek over 3 weken en ga fanatiek webloggen!

liesje1967
03-08-09, 12:13
ik ga je zeker volgen........alleen jou 1ste week zitten wij ook in de USA, dus dat gaat niet lukken....

FloridaVerslaafde
03-08-09, 12:20
Wij als 'vaste plekkers' vinden het prima. We maken wel veel kilometers maar dat is voor ons geen probleem. Ik kan me voorstellen dat als je niet van autorijden houdt, je liever van plaats/hotel naar plaats/hotel rijdt.
Zie ook onze reisverslagen.....

:cool:

Yvet
03-08-09, 16:30
Wat mijn idee de reden is van meer vaste plekken reisverslagen is de een groot gedeelte van de vaste bezoekers een verslag schrijft.

Het merendeel van de vaste bezoekers zijn terug kerende bezoekers (Floridaverslaafden).
De meeste mensen die terug keren (ieder jaar) hebben de 1e x een rondreis gedaan en kiezen de keren erna om op 1 vaste plek te verblijven.

Ik denk dat dat een grote reden is......


Daarnaast heb ik beide gedaan en ook op beide een verslag bijgehouden.
Het is wel makkelijker om op een vaste plek een verslag bij te houden omdat er dan ietsje meer vrije tijd is....

rreedijk
03-08-09, 17:15
De allereerste keer was Daytona Beach, daar verbleef ik een week (toen woonde ik nog in Rhode Island en waren we met een groep mensen in 21 uur naar Florida gereden).
De keer daarop ben ik in Orlando, Fort Lauderdale, Key West en Daytona Beach geweest.
De derde keer alleen in Orlando en Fort Lauderdale (van daaruit uitstapjes gemaakt)
De laatste keer St Petersburg, Orlando en Miami.
Nog geen idee hoe de volgende keer eruit ziet, maar die gaat er zeker komen! :)

marcelis10
03-08-09, 17:25
Kijk maar eens op mijn weblog van vorig jaar. Ik blijf het leuk vinden om ook wat andere delen of plaatsen van Florida te zien. Bij mij is het eigenlijk net andersom. Juist dan heb ik meer tijd om mijn weblog bij te houden omdat de kinderen bij aankomst in het hotel nog even willen zwemmen en ik dan ondertussen aan de computer kan. In Orlando hebben wij het te druk met parken bezoeken en zijn we vroeg weg en laat terug. Maar dit is voor iedereen verschillend. Als je 2 of 3 weken in een villa zit heb je wat meer tijd. Dit jaar hebben we wat andere plaatsen uitgezocht waar we de eerste week verblijven en de laatste 9 dagen hebben we een villa gehuurd. Ook hiervan een weblog. We vertrekken de 18e augustus en komen 3 september terug.

Groetjes Monique

cindy74
03-08-09, 19:08
wij hebben de 1 ste keer orlando , sarasota ,captiva , napels en miami gedaan erna orlando , daytona, vero beach, palm beach en miami gedaan en nu hebben we orlando , tampa , capecoral ( zaten we 1 week en hebben we fort meyers , sanibel , captiva gedaan ) .

reneefrankrijk
03-08-09, 19:37
Wij zijn in 2000 met ons gezin (4 personen) in 3 weken rondgetrokken. Heerlijk. En goed te doen ook al waren onze kindjes pas 3 en 6.
Nu gaan we tegenwoordig met 5 personen op vakantie, mijn zus gaat mee, en de kindjes zijn ondertussen 12 en 15. Dat betekent 2 hotelkamers per nacht, een beetje duur dus. Vandaar dat wij vorig jaar voor het eerst vanaf 1 vaste plek vakantie hebben gevierd. En omdat we allemaal Florida al eens gedaan hadden was dat niet erg. We hebben genoten!! En toch 2 x een overnachting (1 Tampa en 1 Daytona Beach). Volgend jaar weer vanaf een villa.

Ta2 Gerrit
03-08-09, 23:57
Ik maak altijd reisverslagen (althans sinds de LT meegaat), ook van de diverse rondreizen.
Maar de Floridarondreizen van ons dateren uit een tijd dat de kleinste computer niet eens in een grote koffer paste en internet nog een onbekend woord was.

Onze Floridabezoeken beperken zich nu tot Kissimmee, en dan heb je inderdaad iets meer tijd om je reisverslag bij te houden.
Maar van de rest van de US staan ze allemaal op de site, en vindt ik iedere keer wel weer een gaatje om een dagelijks verslagje te doen.

pyca
04-08-09, 10:15
vindt ik iedere keer wel weer een gaatje om een dagelijks verslagje te doen.

Knap hoor, ik kan die gaatjes niet vinden (of wil ze misschien niet vinden :lol: ik loop namelijk nogal achter).

Maar rondrit of vaste plek? Ik persoonlijk vind rondreizen het leukst.

Renske1978
04-08-09, 10:22
Rondrijzen vind ik ook het leukst hoor, en ons verslag staat op papier en niet op de pc.