PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Iceland Air



disney-golf
30-07-09, 14:26
Iceland?! Hebben die dan vliegtuigen?...Grapje!

Ik weet niet waar je in de V.S. naar toe wil maar ik denk dat ze niet alle staten aandoen.
Verder mag ik er niets over zeggen.

Ebelix
30-07-09, 14:48
Iceland Air vliegt naar verschillende steden in de US. Volgens mij ook naar Orlando Sanford ipv Orlando International. Zeker is verder Boston en New York. Ze vliegen met Boeing 757's. Ook Iceland air heeft tegenwoordig een plus klasse. Uiteraard betaal je hier extra voor. Naast meer beenruimte is er per rij 4 personen ipv 6.

Iceland air is gedegen maatschappij en een goed alternatief.

Raffie_CT
30-07-09, 16:43
Hai,

We hebben al een heel klein beetje ervaring met ze... we hebben 1x gevlogen met Icelandait van Oslo naar Keflavik, dat was zeker goed.

Maar ik denk dat er weinig Nederlanders met Iceland vliegen omdat dit niet de route is.

Waarom mag "Disney-Golf" niets verder vertellen ??

Raffie

Holandesa
10-06-12, 10:59
Hallo allemaal,

Ik heb een interessante vlucht gevonden via Icelandair. Ik heb nooit met deze maatschappij gevlogen en ik ben op zoek naar mening/ervaringen van andere die het wel hebben gedaan.

Wat mijn interessant lijkt is dat er, na 3 uur een tussenstop om de benen te streken met een niet te lang overstaptijd (max 2u). Vervolgens is de vlucht van 7u45min rechtstreeks naar Orlando Sandford...

Kan iemand ook iets zeggen van de vliegtuigen zelf? Zijn dat oude 'bakken';)
Details van de vlucht:

Depart Fri, May 3 AMS to SFB – 1 stop 12h 55m
Icelandair – Flight 503 3h 10m
Take-off Fri 2:00p AMS Amsterdam, Netherlands
Landing Fri 3:10p KEF Reykjavík, Iceland

Coach | Fare code: OYR6ECON | Boeing 757-200 (winglets) (Narrow-body Jet) | 3h 10m | 9+ seats remain

Connection KEF Reykjavík, Iceland
2h 00m

Icelandair – Flight 689 7h 45m
Take-off Fri 5:10p KEF Reykjavík, Iceland
Landing Fri 8:55p SFB Sanford, FL
Coach | Fare code: OYR6ECON | Boeing 757-200 (winglets) (Narrow-body Jet) | 7h 45m | 9+ seats remain
Return Wed, May 15 SFB to AMS – 1 stop 11h 55m

This flight leaves on Wednesday and arrives on Thursday.
Icelandair – Flight 688 7h 10m
Take-off Wed 7:00p SFB Sanford, FL
Landing Thu 6:10a KEF Reykjavík, Iceland
Coach | Fare code: LYR4ECON | Boeing 757-200 (winglets) (Narrow-body Jet) | 7h 10m | 2 seats remain
Connection KEF Reykjavík, Iceland
1h 45m
Icelandair – Flight 502 3h 00m
Take-off Thu 7:55a KEF Reykjavík, Iceland
Landing Thu 12:55p AMS Amsterdam, Netherlands
Coach | Fare code: LYR4ECON | Boeing 757-200 (winglets) (Narrow-body Jet) | 3h 00m | 9+ seats remain


PS; wij gaan met 2 kleine kinderen

sonja
10-06-12, 11:13
Wij zijn ooit met Icelandair naar Boston gevlogen, we hadden een tussenstop op Keflavik airport. Icelandair is een prima maatschappij, daar was (toen) niets op aan te merken.

ttubbie
10-06-12, 12:28
Bijna 8 uur in een smalle 757 ? Neen bedankt !

wendy
11-06-12, 22:55
Prima maatschappij! Nette vliegtuigen en vriendelijk personeel.

Wij zijn in april/mei 2011 met ze gevlogen naar Reykjavik, daar 4 dagen gebleven en toen doorgevlogen naar New York, ong. 6 uur.
De terugvlucht van New York met overstap op Reykjavik naar Amsterdam duurde wat langer, maar was te doen.

Op het vliegveld van Reykjavik is alleen helemaal niks te beleven!
1 koffietentje en een hoop stoelen.

VinMor
24-11-12, 12:32
Ik heb gisteren ook mijn tickets geboekt, en zal vliegen met IcelandAir.
Ach er is overal wel wat op aan te merken, maar ik hoor over het algemeen alleen maar goede dingen over de maatschappij.

Tuurlijk is het jammer dat je zelf even wat broodjes kaas mee moet nemen vanuit Amsterdam, but who cares :)

Heb nu iets minder dan 600euro per persoon betaald voor in de mei vakantie, dus vond ik nog wel goed te doen!
En ook de voornaamste reden was dat er bij de andere vluchten, op de terug weg, een lange wachttijd was bij het overstappen in Engeland.
(als ik ergens een hekel aan heb, is het meer dan 5 uur wachten op een vliegtuig op de weg terug. Heen vind ik niet zo erg)

trails
24-11-12, 15:35
Icelandair zal echt geen slechte maatschappij zijn. Er zijn naar de VS niet echt slechte maatschappijen naar mijn mening. Je kunt natuurlijk best eens pech hebben met iets maar dat wil niet zeggen dat de hele maatschappij slecht is.
Lijkt me erg leuk met Icelandair te vliegen, maar dan met name vanwege de tussenlanding op Keflavik. En wat een mooie prijs!! Ben benieuwd naar je ervaringen in mei.

Hans uit Koekelare
24-11-12, 23:08
Wij zijn vorige zomer naar Denver gevlogen met Icelandair en we hadden zeker geen klachten van Icelandair, we wisten wel dat we een broodje moesten meenemen voor onderweg, maar we hadden goede vlieguren en op Kevlavik ging ook alles supervlot. Maar het voornaamste was ook een super goedkoop tarief nl. 513€ in het hoogseizoen voor een retourtje Denver.

hockey
01-01-13, 20:27
Vorig jaar met Icelandair trip naar IJsland gedaan en een trip, via IJsland, naar Denver. Absoluut voor herhaling vatbaar. Maar ja, toen kwam BA met fijne tarieven :)

rarossel
01-01-13, 22:42
Ook wij zijn vorig jaar met Icelandair naar Denver gevlogen. Niets op aan te merken. Wij zijn op de terugreis gestrand op Ijsland doordat ons toestel in Denver defect was. Ze hadden ons netjes overgeboekt op een vlucht van Lufthansa via Duitsland naar Amsterdam, wij hebben het echter gemist dat ze ons omriepen. Uiteindelijk kwamen we een half uur te laat op Ijsland en was de vlucht naar Amsterdam al vertrokken. We zouden 3 uur later naar Kopenhagen vliegen maar deze vlucht werd gecancelled. Er werd ons toen aangeboden om naar een hotel te gaan zodat we s'nachts alsnog via Kopenhagen naar Amsterdam zouden gaan. Er ging s'avonds nog een vlucht naar Brussel dus gevraagd of we daar naar toe konden, dat was geen probleem. Mijn zwager vond het prima om ons daar op te halen ipv Amsterdam. Zo waren we nog net voor 12 uur s'nachts thuis ipv 12 uur s'middags.
Op Kevlavik wil je niet stranden, er is op een paar winkeltjes na (die ook nog eens s'middags sluiten) niets te doen. Een leer voor de volgende keer om bij vertraging zelf even na te vragen of er een andere mogelijkheid is.

VinMor
28-04-13, 14:31
Ik probeer voor morgen in te checken op de site van de vliegtuigmaatschappij, en voor mijn vriendin lukt dat prima.
Voor mezelf lukt alleen de eerste vlucht, maar de 2de niet. Krijg de volgende melding:


Please verify your travel authorization status
with the US DHS. Use the ESTA web site to obtain approval to travel

Toestemming is verleend, dus ik snap hem niet echt.

Iemand die me kan vertellen wat dit zou kunnen zijn? Ik kom de 12de mei terug, en mijn visum verloopt de 24ste mei. Zou dit het probleem kunnen zijn????


Dank je wel voor het antwoorden alvast!

Ritchie
28-04-13, 15:51
mmmm een lastig verhaal lijkt me.

knaapje
28-04-13, 15:52
Visum of ESTA??????

VinMor
28-04-13, 16:18
esta verloopt de 24ste MEI maar dan ben ik al 11 dagen terug.

Toestemming is ook gewoon verleend geeft de esta site aan

rolandino
28-04-13, 18:06
Gewoon even bellen met de vliegtuigmaatschappij, voor ons is het gissen wat er aan de hand kan zijn.

VinMor
28-04-13, 19:56
Nemen om onduidelijke reden niet op.

Schiet wel beetje in stressmodus. Word me 9de keer amerika en eerste keer dat ik dit tegen kom.

Dalijk mag ik het land niet in?? ;)

Michael66
28-04-13, 20:14
Welke airline?

VinMor
28-04-13, 20:14
Icelandair

Michael66
28-04-13, 20:17
Heb je vraag en de reacties naar het onderwerp over die airline verplaatst.

PENPE
28-04-13, 21:28
Ik kom de 12de mei terug, en mijn visum verloopt de 24ste mei. Zou dit het probleem kunnen zijn? Het ligt volgens mij niet aan ESTA, kon drie weken geleden gewoon naar Orlando vliegen ondanks dat ik al een mail had gehad dat mn ESTA binnenkort gaat vervallen.

VinMor
28-04-13, 21:45
Vaag. Ik hoor het morgen wel aan de balie, waar ik dan toch maar heem moet gaan.
Weet wel dat toen ik naar Vegas ging ik ook een probleem had bij het apparaat op Schiphol alleen bij mezelf en toen niet bij me zus.

Dit word een nacht zweten en draaien en hopen dat t goed komt...

hockey
28-04-13, 21:54
Dat gebeurde ons vorig jaar ook met 1 van de 5 . Bij het nalopen van alle ingevoerde gegevens bij Icelandair bleek dat ik toch een klein foutje had gemaakt met het invoeren van het paspoortnummer van mijn dochter. Oeps . Gelukkig kon ik dat herstellen en verliep het inckecken alsnog correct online.

VinMor
28-04-13, 21:57
Maar het probleem is bij mij alleen op de 2de vlucht, van IJsland naar Orlando.

captain-oats
28-04-13, 21:59
Misschien in je ESTA een verkeerde cijfer ingevuld bij paspoortnummer?
Probeer echt contact op te nemen met Icelandair, wij proberen hier je graag te helpen maar we kunnen waarschijnlijk geen oplossing bieden.
Probeer anders twitter: https://twitter.com/Icelandair

Heel veel succes, het zal gewoon goed komen. Bij het ergste geval zal je misschien opnieuw een ESTA moeten aanvragen, daar hebben ze op schiphol speciale zuilen voor.

VinMor
28-04-13, 22:13
Ben al 2x met deze ESTA naar Amerika gegaan, dat is het raare.

Ik ga even kijken hoe ik ze nog kan bereiken en anders morgen even wat eerder naar schiphol (zit nu toch al bij een hotel in de buurt)

captain-oats
28-04-13, 22:15
Succes! Hou ons maar op de hoogte als je wilt!

VinMor
28-04-13, 22:17
Zal ik zeker doen :)

Mads2010
20-08-14, 08:41
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met Icelandair? Ik lees daar vrij weinig over. Op hun site is overigens augustus ook nog niet boekbaar.

Cara
20-08-14, 10:33
Wij zijn dit jaar met hen gevlogen naar Denver. Prima maatschappij, meer dan gemiddelde beenruimte. Ok in Economy moet je het eten kopen maar dit is zeer smakelijk voor lage prijzen. Wij zouden zo weer met ze vliegen.

Mads2010
20-08-14, 11:19
Dank voor de snelle reactie, ik neem aan dat u gewoon via hun eigen site geboekt hebt?
Mag ik vragen wat de ticketprijs was voor een retour Amsterdam-Denver?

PENPE
26-04-15, 21:50
Zijn er inmiddels al weer recente ervaringen met Icelandair naar Sanford ? Ze bieden mij ook een gratis stop over ( doen ze standaard ) aan, lijkt mij best grappig om te doen.

Overigens zijn ze niet bepaald goedkoop met hun tickets....

Nixo
27-04-15, 07:46
Hallo Penpe,

Wij gaan 8 mei met Iceland Air vliegen. Wel vanuit Stockholm (wij wonen in Zweden) via Reykjavik naar Orlando (Sanford). Het klopt inderdaad dat je een gratis stop over kan doen van max. 3 dagen op Ijsland zonder extra kosten. Helaas wist ik dit ook te laat anders hadden wij dit zeker gedaan...
Wij gaan met 3 volwassenen, 1 kind van 11 jaar en 1 'baby' onder de 2 jaar zonder eigen stoel.
Wij vliegen naar Orlando in business class (Saga class) en terug in Economy extra. De tickets hebben wij geboekt Augustus 2014 en betaalde een €4000 totaal.
Ik vond dat nog goed meevallen eigenlijk.
Van zodra we terug thuis zijn zal ik onze ervaringen hier postten.

hockey
27-04-15, 14:01
Vorig jaar naar Boston gevlogen met Icelandair met stopover in Reykjavik. Een aanrader , zowel Icelandair als stop op IJsland.

PENPE
28-02-16, 13:24
Inmiddels zijn we een klein jaar verder na de laatste post in dit topic, en ben benieuwd of er inmiddels al weer recente(re) ervaringen met Icelandair naar Sanford zijn ?

Op dit moment zijn we koortsachtig op zoek naar tickets voor onze komende trips dit jaar en kreeg vd week een mooie aanbieding van Icelandair dus vandaar dat mn nieuwsgierigheid voor hun weer wordt gewekt ;-)

Ebelix
28-02-16, 18:01
Bij Iceland air kan je geen buil vallen. Een goede en gedegen maatschappij. Ze hebben ook nog een comfort class. Je moet wel alles aan boord kopen.

PENPE
28-02-16, 19:27
Bij Iceland air kan je geen buil vallen. Een goede en gedegen maatschappij. Ze hebben ook nog een comfort class. Je moet wel alles aan boord kopen. Als ik met hun zal gaan vliegen dan kies ik sowieso voor de Economy-Comfort Class en daar is tijdens de vluchten de maaltijd inbegrepen.

".. Passagiers in Economy Comfort Class en Saga Class genieten van inbegrepen maaltijden en hebben een ruime keuze. Economy Comfort passagiers kunnen kiezen wat ze willen uit het Economy Class menu, zonder extra kosten, en de Saga Class passagiers genieten van een exclusieve, gevarieerde selectie ..." aldus de site van Icelandair.

Heb jij overigens daadwerkelijk met hun gevlogen ?

Ebelix
28-02-16, 19:40
Ik niet maar mijn schoonouders wel. Zij waren erg tevreden.

Patrick
16-05-16, 22:13
Zijn er inmiddels al weer recente ervaringen met Icelandair naar Sanford ? Ze bieden mij ook een gratis stop over ( doen ze standaard ) aan, lijkt mij best grappig om te doen.

Overigens zijn ze niet bepaald goedkoop met hun tickets....


Wij gaan dat zeer waarschijnlijk doen in mei 2017 :)

Don Tuse
16-05-16, 23:58
IcelandAir vliegt ook op MCO. In ieder geval volgend jaar.

Ariel88
22-05-16, 09:18
hoi allemaal,
ik heb ook een vraag over iceland air.. Als ik zoek bij chaser of tis komen die ook inderdaad heel goedkoop naar voren, maar dit zijn echt de economy seat. Hoe zou ik die kunnen upgraden naar een economy comfort? Als ik daar op zoek worden ze ineens meer dan 1000,- per stoel.. Of klopt dat gewoon?

PENPE
22-05-16, 12:15
Ja dat klopt inderdaad, die Economy-Comfort stoelen zijn zo duur...


hoi allemaal,
ik heb ook een vraag over iceland air.. Als ik zoek bij chaser of tis komen die ook inderdaad heel goedkoop naar voren, maar dit zijn echt de economy seat. Hoe zou ik die kunnen upgraden naar een economy comfort? Als ik daar op zoek worden ze ineens meer dan 1000,- per stoel.. Of klopt dat gewoon?

Fitzroy
22-05-16, 12:53
Wat dat betreft kun je dan beter naar een andere maatschappij kijken.
Omdat wij ook altijd meer beenruimte willen, heb ik bij diverse maatschappijen gekeken en vergeleken.
TUI is het goedkoopst, daarna gevolgd door AirBerlin, KLM en Delta.
De rest vraagt echt aanzienlijk meer.

Ariel88
23-05-16, 21:08
dankjewel!

fitnessmouse
14-12-16, 18:15
Mag je vanuit Nederland etenswaar meenemen voor de 2e vlucht? Dus vanaf IJsland naar de VS? Of kan dat alleen voor het deel tussen NL en IJsland?

b767-300er
14-12-16, 20:13
Waarom zou het niet kunnen?

fitnessmouse
15-12-16, 09:15
Waarom zou het niet kunnen? omdat je in sommige landen geen groenten/fruit/vers vanuit vliegtuig mee mag nemen, zoals de VS.
IJsland is een eiland dus ik zou het niet heel gek vinden als het daar ook niet mag

b767-300er
15-12-16, 10:51
In IJsland ga je het land toch niet in?
Oftewel je gaat daar toch niet door de douane?

Naar mijn weten dus geen reden om aan te nemen dat het niet mag?

mirretje
19-12-16, 01:34
In juli hebben wij met Iceland air gevlogen. En ik had van alles in mijn tas zitten qua eten. (Snoep, chips, broodjes, appeltjes :))
Maar geen probleem hoor! Tijdens de tussenstop in Reykjavik kwamen we wel hele lekkere broodjes tegen bij de "shop" ik raad aan daar even 2 keer naar te kijken want wij waren voor 5 broodjes, 54 euro verder.......ze waren wel heel lekker! hahaha
Mijn goedgevulde tas is toen doorgereisd naar Amerika.

Don Tuse
19-12-16, 18:16
In juli hebben wij met Iceland air gevlogen. En ik had van alles in mijn tas zitten qua eten. (Snoep, chips, broodjes, appeltjes :))
Van huis meegenomen of op Schiphol gekocht?

mirretje
19-12-16, 23:38
van huis meegenomen.

Don Tuse
17-03-17, 16:28
Als ik het goed heb mocht je voorheen op vluchten van Icelandair twee koffers meenemen per persoon. Dat is nu niet meer heb ik gezien (http://www.icelandair.nl/information/baggage-information/checked-baggage/).

PENPE
17-03-17, 18:26
Als ik het goed heb mocht je voorheen op vluchten van Icelandair twee koffers meenemen per persoon. Dat is nu niet meer heb ik gezien (http://www.icelandair.nl/information/baggage-information/checked-baggage/). Inderdaad, da's best jammer.... :-(

http://www.icelandair.nl/information/baggage-information/checked-baggage/

Don Tuse
20-03-17, 16:54
Het is trouwens wel zo dat de regels zoals op het moment van aanschaf van de tickets waren, gelden.
Dus als het op het moment van aanschaf van de tickets nog wel was toegestaan om twee koffers p.p. mee te nemen, dan geldt dat op het moment van vliegen ook.

Sniper
13-03-18, 11:35
Ik heb een reis geboekt alleen heb ik wat vragen. Helaas reageren ze niet via Facebook en als ik ze bel blijf ik werkelijk eindeloos in de wacht staan. Kortom, eerste indruk is niet zo goed helaas....

knaapje
17-10-18, 12:47
Zijn er nog recente ervaringen met Icelandair.
In het bijzonder AMS MCO.
Ga je in Reykjavik door de US bordercontrol, zodat je op MCO als binnenlandse vlucht aankomt?

Hermanus
17-10-18, 17:26
Nee, geen US pre-clearance in Reykjavik. Gewoon overstappen in kleine terminal en op MCO door de controle.

Don Tuse
17-10-18, 17:26
Nee, je gaat op IJsland niet langs bordercontrol, dat gebeurt in Orlando.

mikevrind
20-04-19, 16:33
Wij vliegen in Oktober met IcelandAir naar Orlando International (Vanaf Amsterdam via Reykjavik, met een korte overstap). Voor de tickets waren wij niet veel geld kwijt, €1158 voor 3 personen. Ik heb nooit eerder met ze gevolgen maar wat ik ervan heb gezien zou het geen verkeerde vlucht moeten zijn.
Ik weet bv dat je bij TuiFly extra kan betalen om "Comfort" (meer beenruimte) te vliegen en deze komt overeen met de economy class van IcelandAir (Boeing 767-300ER). Het enige nadeel is dat je geen eten krijgt gedurende de vlucht maar hier kan je natuurlijk op voorbereid zijn of iets kopen in het vliegtuig zelf.

Met de klantenservice nog geen goeie ervaring want ik had een aantal vragen welke tot op heden onbeantwoord zijn gebleven.

Kan iemand hier misschien vertellen hoe het werkt met de overstap en ruimbagage? Ik heb nooit eerder met een overstap (met ruimbagage) gemaakt ;).
Moet je deze nog eerst zelf ophalen en opnieuw inchecken of kan je van de ene naar de andere gate wandelen en wordt je ruimbagage voor je doorgezet naar het vliegtuig?

nicolea
20-04-19, 18:01
Bagage wordt gewoon doorgelabeld, die krijg je pas weer in Orlando op de band