PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema floridatjes: Orlando - Miami, 31-10 t/m 10-11



Floridatjes
28-07-09, 19:18
31-10 : vertrek Parijs - Orlando
31-10 tem 5-11 : Orlando
5-11 tem 9-11 : Miami
10 terug naar Orlando voor de laatste overnachting

Het hotel in Orlando staat vast, daarna huren we een wagen om naar Miami te rijden. Vanuit Miami hopen we dat het doenbaar is om een daguitstap naar the keys te maken.
We zoeken nog een betaalbaar maar proper hotel in Miami (tips welkom).

Op ons verlanglijstje :
- Universal Orlando en Islands of Adventure
- 1 dag Hoppen in Disney World/Epcot/Studios
- Cape Canaveral?
- Miami + Miami Beach
- Everglades
- The Keys

Veel groetjes,
Jan en Ringo (33)
Jacqueline (51)
Giovanni (11)

Njit
28-07-09, 20:52
1 dag hoppen om alle WDW parken te bekijken is zonde van je tijd. Je moet steeds ca een uur uittrekken om van het ene naar het andere park te komen.
Dat wordt dus een keuze maken...

sjemmie
28-07-09, 21:10
Denk dat het keuzes maken wordt.
Trek voor een Disney park gerust een dag uit (vergeet dat hoppen maar).
Trek voor de Keys gerust een paar dagen uit, reisje heen en weer is vrijwel ondoenlijk.

Ta2 Gerrit
28-07-09, 22:30
Het hotel in Orlando staat vast, daarna huren we een wagen om naar Miami te rijden.

Kan het alleen maar met de vorige schrijvers eens zijn, wat Disney en Key West betreft.

Maar een andere vraag kwam bij mij boven; hoe verplaatsen jullie je de rest van de vakantie als je alleen een auto voor Oralndo/Miami huurt ?

Floridatjes
29-07-09, 09:38
We zitten in een hotel vlakbij de parken. Er is een gratis shuttledienst vanuit het hotel.
Damn, vooral wat de keys betreft. Misschien toch nog een extra hotel wat dichter daarbij dan?

Wat Disney betreft. Tja, we dachten zo dat de studios en disneyland in Parijs kopieen zijn van Orlando, dus dat we daar al een pak attracties konden overslaan. Wouden dan vooral de onbekende attracties doen (ook alle sprookjes achterwege laten) en de sfeer in de parken opsnuiven.

Ta2 Gerrit
29-07-09, 09:58
Over het openbaar vervoer (of wat daar voor doorgaat) en shuttlebussen (erg tijdgebonden) zijn er hier op dit forum al boekdelen geschreven.
Met als algemene conclusie dat het niet of nauwelijks werkt en het je enorm veel tijd kost, en je zelf niet in de hand hebt wat je wil zien, dat bepalen de bustijden voor je.

WDW is vele malen uitgestrekter t.o.v. DLP, dus, als al gezegd, je zult behoorlijk tijd moeten inbouwen allen al om te reizen tussen de verschillende parkdelen.

Reizen tussen Miami en Key West kost je per auto al minimaal een uur of drie, enkele reis. Het openbaar vervoer zal er nog iets langer over doen, dus een dagtrip is geen goede optie.
De meeste forummers zullen je dan ook een overnachting op Key West aanraden, waarvan akte.

Njit
29-07-09, 10:20
Je hebt wel gedeeltelijk gelijk als je zegt dat er in DLP vergelijkbare attracties staan. Een paar attracties kom je daar niet tegen. Maar de attracties zijn geen directe kopieen van elkaar. De Tower of Terror is bijvoorbeeld iets anders, net zoals Big Thunder Mountain. En zo zijn er nog veel meer verschillen.
Maar goed, niet iedereen is zo gek om alle verschillende versies geprobeerd te willen hebben (ik heb de ToT in Anaheim, Orlando, Parijs en Tokyo gedaan :) ).

Epcot is een redelijk uniek park. Maar te groot om te hopperen. Animal Kingdom heeft ook unieke attracties en is wel te combineren met iets anders. Dit park sluit meestal ook al vroeg.

En ik sluit me aan bij Gerrit. Als je al zo weinig tijd hebt, gebruik dan gewoon een huurauto. Zonde om tijd die je in het park kunt doorbrengen te verdoen met het wachten op de bus :)

Floridatjes
30-07-09, 10:50
't is idd zo dat we niet zo fanatiek zijn om alle verschillende versies te doen. Enfin, in feite wel, maar gezien het eerste en relatief korte bezoek aan de parken laten we dat trekje best achterwege.
Wel wat ontgoocheld ivm de shuttle diensten. We willen inderdaad zo weinig mogelijk tijd verliezen en voor openingstijd al aan de ingang van de parken staan. Dus dat wordt de auto wat langer huren dan.
Bedankt voor de goeie raad iedereen!
groetjes

Floridatjes
01-08-09, 10:42
Is rijden van Orlando naar Miami op één dag wel te doen!? Gewoon over een hele dag gespreid en even stoppen als we wat moois zien....

Ta2 Gerrit
01-08-09, 10:51
Ja hoor, dat kan makkelijk. Is aan rijden een uurtje of vier, dus tijd zat voor wat "uitstapjes".

Floridatjes
01-08-09, 11:16
Vooruit, dan zitten we voorlopig op dit schema :

31 oktober vertrek Parijs-Orlando
1 november : Orlando Universal
2 november : Orlando Universal
3 november : Orlando Disney?
4 november : Orlando Disney?
5 november : Van Orlando naar Miami, onderweg wat sightseeing. 's avonds Miami by night? Overnachten in Miami
6 november : Miami en Miami Beach. Overnachten in Miami
7 november : Everglades bezoeken en dan naar Key West. Overnachten Key West
8 november : Key West, overnachten in Key West
9 november : ???
10 november : vertrek om 16h30 vanop luchthaven Orlando
11 november : 8h15 landen op luchthaven Parijs :(

Ik zou daar graag nog op 9 november, of in de morgen van 10 november (?? riskant??) nog het Kennedy Space Center willen tussenplakken.

Ben benieuwd wat de kenners van ons voorlopige schema denken.
Thx voor de tips
x

Teleton
01-08-09, 11:41
Ben benieuwd wat de kenners van ons voorlopige schema denken.

Tsja, jullie rijden graag in de auto, neem ik aan? De standaard vraag bij dit soort schema's is altijd weer: Waarom vlieg je niet terug van Miami? Dat wordt de hele reis naar Herman van Veen luisteren: Opzij, opzij, opzij, maak plaats, maak plaats, maak plaats, wij hebben ongelovelijke haast........

Nog iets waar ik maar even over zou nadenken als ik jullie was: op 9 november staat een dik vraagteken terwijl ik toch begrijp dat je die dag van Key West naar Orlando moet rijden. Heb je al eens gekeken hoe lang je daar onder de meest gunstige omstandigheden voor in de auto zit? En dan denk je er zelfs nog over om op die dag een bezoek aan KSC te brengen..... Ik ben zo blij dat dit het voorlopige schema is..;-)

Michael66
01-08-09, 12:21
Is aan rijden een uurtje of vier, ...De duur van "het rijden" is toch wel enigzins afhakelijk van de route die je neemt. Rechtstreeks via de snelweg kun je er met 4 uur rijden wel komn, maar van leuke tussenstopjes is dan geen sprake, die zijn er niet/nauwelijks langs de snelweg.
Maar als je de route langs de Atlantische kust (A1A) neemt zijn er genoeg leuke plaatsjes om even te stoppen, lekker te lunchen etc. Gezien de lagere max. snelheid op die route ben je dan echter ook wat langer aan het rijden.

Floridatjes
02-08-09, 13:42
Dit forum is soms knap frustrerend :twisted: ... Ik dacht dat 10 nachten FL mooi zou worden en we veel (zo veel mogelijk) zouden zien, maar dat lijkt moeilijk te worden.
Nuja, ik weet dat het vermoeiend zal zijn en dat we wat kilometers gaan moeten overbruggen... maar je moet er iets voor over hebben, toch!?
We willen gewoon onze tijd zo nuttig mogelijk besteden...

@Teleton, waarom niet terugvliegen vanuit Miami!? Omdat héén en terug vanuit Orlando véééééél voordeliger was dan héén Orlando en terug Miami of omgekeerd.

??? bij 9 november : zou het bv. mogelijk/ aan te raden zijn om op die dag van Key West terug richting Orlando te rijden. Kijken hoever we geraken en dan een motelletje zoeken op onze weg. Of toch wat riskant om zo last minute iets te zoeken????

kol
02-08-09, 14:09
Ja, als je maar 10 dagen hebt zul je toch keuzes moeten maken. Ik zou Kennedy Space lekker bewaren voor een volgende keer. Als het goed is zul je net als wij allemaal het Florida virus oplopen en weer terug willen gaan. Ik ben het met de anderen eens en denk dat het erg verstandig is om voor de hele periode een auto te huren. Je wilt veel zien en dan is tijdverlies door het openbaar vervoer erg jammer. De vraagtekens bij 9 nov kun je wel weghalen als je van Key west naar Orlando wilt rijden. Je bent daar echt wel het grootste deel van de dag voor kwijt. Wij doen deze rit ook in een keer (het is te doen), maar houd rekening met een uur of 8 zonder pauze. (Zo lang deden wij er over, over de autoweg en niet binnendoor.) Als ik maar 10 dagen had, zou ik iets langer in Orlando blijven en Key West niet doen. Brengt wat meer rust. Key West is erg leuk, maar het is een flinke rit naar Orlando en dat vind ik jammer van de tijd omdat jullie maar zo kort hebben. Niet gefrustreerd raken van het Forum hoor! Iedereen probeert alleen tips te geven, het is aan jullie wat je er mee doet en wat je belangrijk vindt.

Succes met plannen.

Teleton
02-08-09, 18:07
@Teleton, waarom niet terugvliegen vanuit Miami!? Omdat héén en terug vanuit Orlando véééééél voordeliger was dan héén Orlando en terug Miami of omgekeerd.

Wonderlijk. Niet frusty raken, maar hoevéééééél praten we dan over? Een multistop reis kan wel wat duurder uitpakken maar dan praten we toch niet over honderden euro's? En als je dan een trip kunt maken die véééééél beter uitgebalanceerd is, zou ik het wel weten. Door je krappe planning en de enorme afstanden beperk je nu zelf juist de mogelijkheden om zoveel mogelijk in tien dagen te zien en dat lijkt mij jammer. Vandaar! In jouw omstandigheden zou ik overigens zeker nog eens naar de tip van Kol kijken. Vanuit Orlando ben je in een uurtje aan allebei de kusten en er is in de omgeving volop natuur en vertier. KSC hoort dan ook tot de mogelijkheden.


@??? bij 9 november : zou het bv. mogelijk/ aan te raden zijn om op die dag van Key West terug richting Orlando te rijden. Kijken hoever we geraken en dan een motelletje zoeken op onze weg. Of toch wat riskant om zo last minute iets te zoeken????

Alles kan, alles mag. Wanneer je de 8ste nog in Key West bent en je vertrekt de 10e vanuit Orlando om 16:30 uur, zou ik eerlijk gezegd niet weten wat je de 9e anders zou kunnen doen dan van Key West naar Orlando rijden, toch?Reken op een kleine 400 mile, dat is een dikke 7 uur achter het stuur. Persoonlijk zou ik daar dan maar een leuke dag van proberen te maken, vroeg uit fde veren met een stopje voor de lunch in Fort Lauderdale bijvoorbeeld en een overnachting in de Orlando Area. Hoewel er veel aanbod is, zou ik vooraf iets boeken. Zo gaat er geen tijd met zoeken verloren en je kunt 's avonds even de benen strekken in één van de Outletcentra of in Down Town Disney, misschien?

Op je vertekdag kan je bitter weinig plannen, het blijft handig om niet te laat voor vertek op het vliegveld te zijn, auto inleveren etc. etc. Een relaxte ochtend bij het zwembad van je hotel, of een stopje bij de Florida mall kan er best nog wel van af voor je vertrekt.

desteijntjes
02-08-09, 23:42
Dit forum is soms knap frustrerend :twisted: ... Ik dacht dat 10 nachten FL mooi zou worden en we veel (zo veel mogelijk) zouden zien, maar dat lijkt moeilijk te worden.
Nuja, ik weet dat het vermoeiend zal zijn en dat we wat kilometers gaan moeten overbruggen... maar je moet er iets voor over hebben, toch!?
We willen gewoon onze tijd zo nuttig mogelijk besteden...

Tja ik kan alleen maar wat Teleton (en andere kenners) zegt beamen. Zij zijn al zo vaak in Florida geweest. Ze weten waar ze over praten. Je moet nu eenmaal keuzes maken. Al heb je 4 weken, en er zijn genoeg mensen zeker ook op dit Forum die zo lang hebben, dan nog kom je volgens hen tijd te kort. Daarom gaan ze steeds terug :razz:


??? bij 9 november : zou het bv. mogelijk/ aan te raden zijn om op die dag van Key West terug richting Orlando te rijden. Kijken hoever we geraken en dan een motelletje zoeken op onze weg. Of toch wat riskant om zo last minute iets te zoeken????

Wat ook altijd goed werkt, is toch je route uit te schrijven. En te kijken hoe groot de afstanden zijn, bv met googlemaps. Dit is pure reistijd. Dus als je al ergens wilt uitstappen om wat te bekijken zit hier niet in berekend. Het geeft wel een goed beeld wat de afstanden zijn. Vergis je niet in de afstanden in de USA. Die zijn echt heel anders als in Nederland.



Succes met plannen...... alles zien gaat toch niet lukken. Probeer dan in ieder geval wat je gaat doen, goed te doen. Het is zo jammer om langs alles te rennen en dan te zeggen dat je er geweest bent!!

FloridaVerslaafde
03-08-09, 02:40
Omdat héén en terug vanuit Orlando véééééél voordeliger was dan héén Orlando en terug Miami of omgekeerd.


Wij gaan elk jaar 5 weken en dit jaar voor het eerst vliegen we heen naar Miami en terug vanaf Orlando en het kost geen cent meer. Wij betalen € 480 p.p. Dus ik snap niet hoe je er bij komt dat het veel duurder is om terug via een andere luchthaven te vliegen.

:cool:

Floridatjes
03-08-09, 10:22
Tja, bij ons was het écht stukken duurder. Ik weet nu niet meer precies hoeveel, maar het idee om terug te keren vanuit Miami hadden wij direct van tafel geveegd. Maar goed, de vluchten zijn geboekt, dus moeten we het ermee doen.

Kan je wat vertrouwen op de reistijden die google maps berekent!?

Teleton
03-08-09, 10:46
Kan je wat vertrouwen op de reistijden die google maps berekent!?

Google berekent de reistijd, zonder stops, die je onder normale omstandigheden nodig hebt. Uiteraard wordt hierbij geen rekening gehouden met weersomstandigheden, omleidingen, grote drukte door evenementen, files, sanitaire stops, lunchpauzes etc.