PDA

Bekijk Volledige Versie : Country muziek



disney fan
15-03-09, 09:03
Is er in de omgeving van Orlando een Restaurant of iets dergelijks waar je live Country muziek kunt horen.
Het liefst een beetje in de Cowboy stijl.
Ik heb geen idee of dat er is maar het lijkt ons leuk als het er is om daar een keer naar toe te gaan.

Ik hoor graag alle tips!
Groetjes Lucy

Njit
15-03-09, 09:18
Na wat Googlen kwam ik op deze: http://www.cowboysorlando.com/
Schijnt de grootste te zijn in Orlando.

Is meer een nachtclub dan een restaurant.

Michael66
15-03-09, 09:59
M.i kun je in DownTown Disney in het House of Blues ook helemaal je hart ophalen.

Teleton
15-03-09, 10:25
WIj gaan altijd naar de Country Bear Jamboree....:oops::oops:

pascalbrouwers
15-03-09, 10:50
http://www.cheyennesaloonandoperahouse.com/

Hier gingen wij vroeger altijd heen toen churchstreet nog een uitgaanscentrum was.

Ik weet niet of het er nog druk is, vroeger ieder geval wel.
Laatste keer dat ik er geweest ben is +/- 10 jaar geleden.

Pascal

disney fan
15-03-09, 14:26
Bedankt voor de tips!
Ik ga even googelen en in september minimaal 1 restaurant of club bezoeken.
Ik zal nadien mijn ervaring delen.

Dat Country Bear Jamboree ben ik een paar keer geweest en vind ik erg grappig.

Nogmaals dank voor de snelle reacties!
Lucy

AlexFL
15-03-09, 19:35
http://www.cheyennesaloonandoperahouse.com/

Hier gingen wij vroeger altijd heen toen churchstreet nog een uitgaanscentrum was.

Ik weet niet of het er nog druk is, vroeger ieder geval wel.
Laatste keer dat ik er geweest ben is +/- 10 jaar geleden.

Pascal

churchstreet is nog altijd een drukke spot om uit te gaan hoor :)
ik heb toevallig gisteren gehoord dat cheyenne een paar dagen geleden heeft aangekondigd te sluiten. nu dat is een rumor, ik kan het namelijk niet verifiëren.

Ebelix
27-07-09, 14:29
Mijn vrouw is nu een grote fan geworden. Op haar I-pod staat veel country muziek. zowel oude artiesten(Johnny Cash, Hank williams, etc) als nieuwe artiesten (Miranda Lambert, Taylor Swift, Allison Kraus, Kenny Chesney, etc.)

We zijn in maart naar een concert van Brad Paisley in Nashville geweest. Komende oktober gaan we weer een concert van hem bezoeken in West Palm Beach.

Natasja L.
28-07-09, 10:13
Ik luister heel erg graag naar country muziek. Dat komt niet door Florida/vakantie, maar gewoon omdat ik de muziek goed vind. Wij zijn een paar jaar terug naar een concert van Keith Urban geweest en vorig jaar nog naar Kenny Chesney in Baltimore. Bij het concert van Kenny Chesney kwamen nog meer artiesten optreden, want het begon al 's middags en Kenny Chesney kwam pas 's avonds laat. O.a. Gary Allan, Leann Rimes, Brooks and Dunn en Big and Rich. Die laatste maken er trouwens altijd een feest van. Keith Urban was echt ontzettend goed. Wow, wat een fantastisch concert! Die man schrijft zijn eigen nummers en live is hij ontzettend goed! Als je ooit de kans krijgt om naar een concert van Keith Urban te gaan, dan zeg ik DOEN!

Laatst (voor de grote storing die alles heeft gewist...) heb ik bij de topic 'songs of ...' een paar videoclips geplaatst van o.a. Zac Brown Band met "Where the Boat Leaves From"....erg goed nummer!! Maar ook "Toes" , "Free" en "Chicken Fried". Ik had ook nog een paar nummers zoals "Old blue chair" en "Island boy" van Kenny Chesney geplaatst, maar ik heb er helemaal geen reacties op gekregen. Toch leuk dat er meer mensen van country muziek houden. Het is alleen jammer dat country muziek in Nederland zo'n oubollig karakter heeft, maar dat komt omdat ze niet weten waarnaar ze moeten luisteren. Als men over Kenny Rogers begint, dan weet ik al genoeg hoe het met de kennis van country muziek gesteld is.

Een paar CD's die ik je kan aanraden:

The Foundation ~ Zac Brown Band (draai ik elke dag; in de auto of thuis))
Defying Gravity ~ Keith Urban
Be as you are ~ Kenny Chesney (alle CD's, maar deze vind ik de beste)
Love, Pain & the whole crazy thing ~ Keith Urban
Be here ~ Keith Urban
Sunset Man ~ James Otto

Ik heb zo veel CD's die ik kan aanraden, maar die hierboven staan zijn mijn op het moment de meest beluisterde CD's.

Thuis zetten we ook heel vaak Kiss Country op. Zie link hieronder:

http://www.ksks.com/pages/main (klik op 'click here to listen live' rechtsboven op de site)

liesje1967
28-07-09, 10:32
keileuk die link....

wij zijn in 1998 in Nashville geweest, was keileuk!!! zie link hieronder.
www.countrymusichalloffame.com (http://www.countrymusichalloffame.com)
www.nashvillepalace.net (http://www.nashvillepalace.net)

Rebel
28-07-09, 19:03
Hier ook country fans, maar dan meer van de Rockabilly style. Wij luisteren vaak naar zangers als Johnny Cash, Waylon, Dwight Yoakam, BSOJC, BR5-49 en Hank Williams III (maar natuurlijk ook naar echte Rockabilly bands als Crazy cavan en Restless)

Bij ons is het eigenlijk andersom. Als Rockabilly's/kuiven droomden wij als kind al van een reis naar de US om steden als Nashville (Grand Ole Opry, Music Row, House of Cash), Memphis (Graceland, Sun Studio's, Beale street) en New Orleans (Jaz Fest!) te bezoeken.
Na onze bruiloft hard gespaard en de reis van ons leven gemaakt. En natuurlijk direct verslaafd :-$
Nu hebben we bovenstaande steden meerdere keren bezocht, en ook vele andere reizen door de US gemaakt. :mrgreen::mrgreen:

bertvlug
28-07-09, 19:14
Beste Meh1965,

Wat leuk dat je een topic over Country muziek bent begonnen. Ikzelf ben al jarenlang fan van Country muziek, maar helemaal sinds ik 5 jaar geleden ben begonnen met Linedansen. Alle artiesten die bv door Natasja L genoemd worden ken ik, vooral "The Zac Brown band" vindt ik fantastisch, hopelijk kan ik daar nog eens naartoe voor een concert. Mijn vrouw en ik zijn vorig jaar o.a. ook in Nashville geweest en hebben daar diverse bars met livemuziek bezocht, in één woord fantastisch. Ook nog een "jamsessie" van Bluegrass muziekkanten meegemaakt, wat ook een hele belevenis was.

Welke atiest tot nu toe nog niet genoemd is, is Alan Jackson dit is ABSOLUUT :razz::razz: mijn favoriete Country artiest. 2 jaar geleden zijn mijn vrouw en ik naar een concert van hem geweest in Orlando. Omdat hij vliegangst heeft (hij reist in Amerika altijd per bus) is (of moet ik zeggen was) de kans klein om hem ooit in Europe te zien. Maar wat schetst mijn verbazing, enkele weken geleden kreeg ik via zijn fanclub, waar ik natuurlijk lid van ben, het bericht dat hij 3 optredens in Europa geeft, in Denemarken, Noorwegen en Zweden. Ik heb dus inmiddels mijn kaarten voor zijn optreden in Denemarken en kijk er met veel spanning naar uit.

Zoek eens op youtube naar "Alan Jackson", wellicht vind je dit ook wel erg leuke muziek.

Misschien is het leuk om een oproep aan overige Forumleden te doen die van Country muziek houden om hun favoriete zanger, zangeres of groep op te geven, wellicht komen we zo ook nog eens in aanraking met andere artiesten ?

Ik vind dit in ieder geval een leuk topic.

Groet,
Bert Vlug

robisjo
31-07-09, 15:36
Wij zijn vorige week vrijdag naar een concert geweest van Rascal Flatts en Darius Rucker in West Palm Beach. Ben al jaren fan van Rascal Flatts en nu traden ze toevallig in Florida op terwijl wij daar op vakantie waren. Beiden waren heel goed.

In maart van dit jaar zijn we in Nederland naar een concert van Sugarland geweest en ik kan niet wachten tot dinsdag hun eerste live cd/dvd uitkomt. Zij zijn live beter dan op cd. Jammer dat ze nu stemproblemen heeft en ik hoop dat het gauw weer goedkomt.

Wij vinden eigenlijk een hoop artiesten goed. Ik heb al heel wat bekende namen voorbij zien komen, zoals Keith Urban, Kenny Chesney, Alan Jackson, Brad Paisley. Maar verder vinden wij ook Reba McEntire, Martina McBride en de nieuwelingen Taylor Swift en Carrie Underwood.

Het is heel jammer dat er hier zo weinig gedaan wordt met het moderne countrymuziek. Van mij mag het wel wat meer.

Thuis luisteren we altijd naar de countryzender van Orlando, welke we in Orlando altijd aan hebben staan, namelijk http://k92fm.com/. Voor degene die in Orlando willen luisteren, hij zit op 92.3 FM.

Groetjes,

Bianca

Natasja L.
31-07-09, 16:52
In maart van dit jaar zijn we in Nederland naar een concert van Sugarland geweest en ik kan niet wachten tot dinsdag hun eerste live cd/dvd uitkomt. Zij zijn live beter dan op cd. Jammer dat ze nu stemproblemen heeft en ik hoop dat het gauw weer goedkomt.

Hé, dat wist ik niet. Daar had ik ook best naar toe willen gaan. Jammer dat ik het gemist heb. Ik heb ook gelezen dat ze stemproblemen heeft. Ze stonden in het voorprogramma van Keith Urban, maar dit kan nu helaas niet doorgaan. Hij heeft wel een ander voorprogramma weten te regelen (Lady Antebellum).

Ik kijk al uit naar alle concerten die komen gaan in de periode als wij in Washington zitten. Ik hoop er een aantal te bezoeken.

assepoester
31-07-09, 17:57
Wij zijn vorige week vrijdag naar een concert geweest van Rascal Flatts en Darius Rucker in West Palm Beach. Ben al jaren fan van Rascal Flatts en nu traden ze toevallig in Florida op terwijl wij daar op vakantie waren. Beiden waren heel goed.

Grappig, hier in Nederland hoor je eigenlijk nooit iemand over Rascall Flatts, maar ook ik ben al een aantal jaren 'fan' van hun muziek!
Ze maken echt mooie nummers, vooral hun nieuwe nummer: Here comes goodbye vind ik erg leuk en Life is a Highway is favoriet.

bertvlug
31-07-09, 20:01
Welke artiest tot nu toe nog niet genoemd is, is Alan Jackson dit is ABSOLUUT :razz::razz: mijn favoriete Country artiest. 2 jaar geleden zijn mijn vrouw en ik naar een concert van hem geweest in Orlando. Omdat hij vliegangst heeft (hij reist in Amerika altijd per bus) is (of moet ik zeggen was) de kans klein om hem ooit in Europe te zien. Maar wat schetst mijn verbazing, enkele weken geleden kreeg ik via zijn fanclub, waar ik natuurlijk lid van ben, het bericht dat hij 3 optredens in Europa geeft, in Denemarken, Noorwegen en Zweden. Ik heb dus inmiddels mijn kaarten voor zijn optreden in Denemarken en kijk er met veel spanning naar uit.


Zojuist (vers van de pers) bericht gekregen dat de Organisator van de concerten het concert van Aarhus verplaats heeft naar Noorwegen :twisted::twisted::twisted:
maar nog eens 600 km extra gaan rijden is geen optie:(:(, kan ook nog het geld van de gereserveerde kamers in Aarhus niet terug krijgen:cry::cry::cry:
Kortom het is goed Kl.......te.
Volgende keer maar gewoon weer naar een concert in Amerika gaan.

brin
29-08-09, 11:30
Ikzelf ben ook fan geworden van Kenny Chesney door hem in Florida op de radio te horen. Ik vind het fantastisch om dan terug thuis de CD's op te zetten en dan helemaal weg te mijmeren... met een Mojito erbij...

De andere artiesten zal ik zeker ook eens beluisteren !

koenkamphuys
01-09-09, 20:11
Mijn vrouw is country-liefhebber en komt daar volop aan haar trekken met ons plaatselijke radiostation OJ99.1. Zelf ben ik er niet zo dol op maar als ik vanuit Orlando Airport naar huis rij, zo halverwege, ter hoogte van Lake Wales kan ik 'm ontvangen en gaat-ie dus steevast op. 'It adds to the feeling'.

Mauricevandepol
03-09-09, 20:09
Mijn vrouw was al countryliefhebber en ik ben het eigenlijk pas geworden na onze 2de bezoek aan Amerika waarbij we o.a. Nashville hebben bezocht. Ik vond het voorheen maar kwijlmuziek maar uiteraard had ik deze associatie door de countryartiesten van de oude stempel. De country-artiesten van tegenwoordig zijn vaak pop- en rockartiesten. 2 jaar terug hebben we het concert van Alan Jackson met Brooks & Dunn en Jake Owen bezocht en het was super! En dit jaar hebben we in Brunssum Sugarland live gezien. Ook helemaal te gek. Dit jaar gaan we naar een concert van Brad Paisley, Dierks Bentley en Jimmy Wayne in Wets Palm Beach. We verheugen ons er enorm op.

Ebelix
04-09-09, 08:46
Toevallig het concert op 17 oktober as?

Mauricevandepol
04-09-09, 12:36
Toevallig het concert op 17 oktober as?
Inderdaad!\\:D/

Ebelix
04-09-09, 12:59
Dan zijn mijn vrouw en ik niet de enige Nederlanders bij dat concert. We hebben in maart in Nashville een concert van hem hem bezocht. Was een groot feest. Mijn vrouw is grote fan van hem.

Mauricevandepol
06-09-09, 14:43
Wij zitten met Amerikaanse vrienden in section 8 row F seat 31 t/m 34. We waren wat laat met boeken en konden zelfs zelf niet boeken omdat Livenation geen buitenlandse creditcards kan verwerken.

Wij hebben Brad leren kennen met zijn single "Alcohol". Briljante tekst!

Ebelix
06-09-09, 21:56
Ja, Livenations doet heel vervelend naar buitenlanders. Ik heb de kaarten ook via een Amerikaanse kennis moeten kopen. Wij zitten in section 6 row W seat 1 till 3.

Ja Alcohol is een erg goed nummer. Ik vind Mr Police man ook erg goed.

Guus
19-08-10, 14:58
Wij zijn vorige week vrijdag naar een concert geweest van Rascal Flatts en Darius Rucker in West Palm Beach. Ben al jaren fan van Rascal Flatts en nu traden ze toevallig in Florida op terwijl wij daar op vakantie waren. Beiden waren heel goed.
Voor de liefhebbers, in september staan er twee concerten van Rascal Flatts gepland in Florida. Het eerste concert vindt plaats op 24 september in West Palm Beach (Cruzan Amphitheatre) en het tweede concert worden gehouden in Tampa (Ford Amphitheatre). Wij zijn afgelopen weekend naar het betreffende concert (Unstoppable Tour) geweest. Was erg goed. Het begin is erg sterk, vervolgens zakt het een beetje in om uiteindelijk weer erg sterk te eindigen. Persoonlijk vond ik de duur van het concert wat aan de korte kant (1 uur en 10 minuten met een toegift van twee nummers) maar dat mocht uiteindelijk de pret niet drukken.