PDA

Bekijk Volledige Versie : Overhaast terug



irisvanlith
24-07-09, 15:15
We gaan 1 augustus met ons gezin(5 pers)vliegen naar Orlando,daarna 1 week door naar West Palm Springs en van daaruit naar Curacao, maar ik ben bang dat ik voor een sterfgeval plotseling alleen terug moet naar Nederland. Wie weet hoe ik snel aan een (retour)ticket kom?

Njit
24-07-09, 15:24
Gewoon online boeken lijkt me het handigst. Je krijgt tegenwoordig overal een e-ticket. Als je het nummer kunt laten zien samen met je paspoort dan zou dat voldoende moeten zijn om in te checken.Als je je credit-card bij je hebt dan kun je die gewoon online betalen.
Als je geen credit-card bij je hebt zul je bijvoorbeeld met IDEAL moeten boeken bij een nederlandse aanbieder (neem dan wel je Random Reader oid mee om bij de bank in te kunnen loggen).

Verder is het niks anders dan boeken in Nederland.

calypso
24-07-09, 15:40
En zorg voor een annulereingsverzekering zodat je het geld van het ticket terug kan krijgen!!

Teleton
24-07-09, 16:46
geld van het ticket terug kan krijgen!!

Dat is wel afhankelijk van de familiegraad. Wanneer je een bedrijf hebt, kan je ook zaakwaarnemers meeverzekeren. Dit dient uiteraard dan wel vooraf geregeld te zijn. Voorbeeld uit voorwaarden:




Familieleden in de 1e en 2e graad:

a. 1e graad: echtgenoot, echtgenote, levenspartner, (schoon/stief)ouders,


(aangetrouwde/stief) kinderen;



b. 2e graad: (schoon/stief)zusters/broers, grootouders en kleinkinderen;


Zelf hebben we de zorg voor een stokoude tante. Wanneer er tijdens onze reis iets met haar gebeurt, kunnen we de kosten om naar huis te gaan, niet op de verzekering verhalen.


Toegevoegd na een tip van Corrus waarvoor hartelijk dank: Bij Unigarant (en Elvia, misschien ook bij andere maatschappijen) kan je, volgens de polisvoorwaarden "tegen extra premie", ook voor "derden" een annuleringsverzekering afsluiten. De moeite waard om dit in ons geval te doen; tante is oud en krakkemikkig, maar zeker niet terminaal ziek. In hoeverre dit ook bij zeer ernstige ziekte nog kan, weet ik niet, maar dat zou je na kunnen vragen bij je verzekeringsmaatschappij.

inavm
24-07-09, 19:27
Wij moesten twee jaar geleden eerder terug naar Nederland ivm ernstige ziekte schoonmoeder, toen wij dit wisten hebben direkt kontakt opgenomen met onze reis/annuleringsverzekering. Binnen 2 uur was alles geregeld. De financiele afhandeling liep geheel via de verzekering, ze belden ons zelfs een paar weken later op om te vragen of we nog kosten te declareren hadden. We kregen zelfs de huur van onze auto voor dagen dat we de auto eerder ingeleverd hadden via de verzekering terug.
Zo zie je dat een goede reis/annuleringsverzekering heel belangrijk is.

AlexFL
24-07-09, 20:58
Dat ligt eraan wanneer de eerstvolgende vlucht met vrije plaatsen is, of je met dezelfde maatschappij terug wilt of de eerste beste die naar amsterdam gaat. dan kun je evnetueel gewoon een nieuw ticket kopen of jouw terugvlucht datum laten wijzigen tegen een tarief van 100 euro + eventuele extra kosten als je in een andere klasse terugvliegt.

FrankV
25-07-09, 13:32
Wij moesten twee jaar geleden eerder terug naar Nederland ivm ernstige ziekte schoonmoeder, toen wij dit wisten hebben direkt kontakt opgenomen met onze reis/annuleringsverzekering. Binnen 2 uur was alles geregeld. De financiele afhandeling liep geheel via de verzekering, ze belden ons zelfs een paar weken later op om te vragen of we nog kosten te declareren hadden. We kregen zelfs de huur van onze auto voor dagen dat we de auto eerder ingeleverd hadden via de verzekering terug.
Zo zie je dat een goede reis/annuleringsverzekering heel belangrijk is.

Dit kan ik inderdaad bevestigen. Een aantal jaren geleden zaten we in het noorden van Thailand toen we hals overkop naar huis moesten in verband met familieomstandigheden. SOS-lijn gebeld van de annuleringsverzekering en binnen twee uur zaten we op het vliegtuig van Chiang-Mai naar Bangkok. Op dat moment wordt er echt alles aan gedaan om je zo snel mogelijk terug naar Nederland te krijgen. Via KLM kregen we om de pijn te verzachten zelf Business-Class tickets van Bangkok naar Amsterdam.
Kleine tip: er is nogal verschil in annulerings-verzekeringen. De ene vergoedt alleen je overgebleven dagen voor bijvoorbeeld 50 euro per dag en de ander vergoedt je volledige vakantie, ook de dagen die je al hebt gehad. Even goed informeren dus.

irisvanlith
25-07-09, 13:33
Bedankt voor alle tips,het gaat nu erg slecht met mijn moeder,dus mischien komt het er op neer dat ikzelf later ga.Ik zal zeker de verzekering bellen.

Yvet
26-07-09, 17:22
Als je een annuleringsverzekering hebt afgesloten binnen 7 dagen na aankoop van je vakantie tickets dan valt evt een overlijden van je moeder daar binnen en als er dan wat gebeurd moet je absoluut niet zelf gaan lopen pielen...

Bel dan het alarmnummer (sos nummer) van je annuleringsverzekering leg uit wat er gebeurd is en zij regelen alles voor je.

Je hoeft zelf niks te doen zij regelen alles voor je en bellen terug naar jou met wat er voor wanneer geregeld is.

[verwijderd]
27-07-09, 15:38
Bedankt voor alle tips,het gaat nu erg slecht met mijn moeder,dus mischien komt het er op neer dat ikzelf later ga.Ik zal zeker de verzekering bellen.

Veel sterkte van deze kant en ik hoop toch dat het je vakantie niet in de weg gaat zitten, maar dit is nooit te plannen.

Chablis
28-07-09, 23:10
AFhankelijk van in welke graad de persoon die overleden is valt, kun je dit via de annuleringsverzekering regelen. Zodra je het alarmnummer belt, zetten zij het proces in werking om jou zsm in NL te krijgen.

Heel veel sterkte!