PDA

Bekijk Volledige Versie : Bagage: Snoeren en kabels



Simone en Ton
23-07-09, 23:05
Hallo,

waarschijnlijk een rare vraag...
Ik lees regelmatig in reisverslagen dat er tijdens de tussenstop gebruik word gemaakt van plaatselijke stopcontacten voor het opladen van laptops en Nintendo 's e.d.
Maar voor zover ik het dacht te weten, mag je toch geen "snoeren" meenemen in het vliegtuig ?
We hebben nl al eens in een vlucht naar Mexico wat gestress van een andere passagier gehad, die haar krultang meenam als handbagage.
Dat mocht niet ivm de veiligheid, stel je voor dat je iemand neer-krultang-t :-)...
Is die regel niet meer van kracht of halen jullie snoeren uit je koffers ?

Ta2 Gerrit
23-07-09, 23:18
Van die regel heb ik nog nooit gehoord. Ik heb in de laptopkoffer allerlei snoeren zitten. Voeding, USB, ethernet en dergelijke, en die gaan al jaren gewoon mee.

Ook van de Ipods, DS e.d. hebben we de voedingen bij ons en bij lange layovers pluggen we die lekker in op het vliegveld. Heb je wat te doen :-)

In de ruimbagage zit de rest van de elektra. Nog nooit van die maatregel gehoord, en we reizen toch al heel wat jaartjes minimaal 2x per jaar over de grote plas.

Frans_Natasja
24-07-09, 12:04
Wij hadden in onze handbagage ook allerlei opladers (NDS, PSP, TomTom, telefoon, ect.) zitten. Hier werd tijdens de controle (zowel heen als terug) geen opmerking over gemaakt.

pyca
24-07-09, 14:00
Dit soort zaken mag je gewoon meenemen hoor, wij sjouwen ons ook een breuk aan dit soort spullen, de halve mediamarkt gaat mee.




Hallo,
We hebben nl al eens in een vlucht naar Mexico wat gestress van een andere passagier gehad, die haar krultang meenam als handbagage.
Dat mocht niet ivm de veiligheid, stel je voor dat je iemand neer-krultang-t

Misschien was dit een krultang met gaspatronen, dat mag niet.

(pff... als je haar maar goed zit, wat men allemaal niet meeneemt zeg;))

calypso
24-07-09, 14:41
Nog nooit van zo'n regel gehoord, en tot op heden ook nooit last van gehad, gewoon meenemen!

disney fan
24-07-09, 15:05
Ik neem juist altijd al mijn opladers mee in de handbagage.
Wanneer mijn koffer zoek zou raken heb ik in ieder geval de opladers van de videocamera, fototoestel, laptop ect nog.
Nog nooit iets van gehoord dat dit niet zou mogen.

mineke
24-07-09, 15:11
ik heb hier ook nog nooit iets van gehoord, wij nemen ook alles mee in de handbagage
dus gewoon meenemen

rreedijk
24-07-09, 19:55
Wij hebben ook geen enkel probleem gehad alle keren dat we richting de States gingen. Geen hond die er naar gekraaid heeft.

Michael66
24-07-09, 20:53
Dit soort zaken mag je gewoon meenemen hoor, wij sjouwen ons ook een breuk aan dit soort spullen, de halve mediamarkt gaat mee.Dat doen heel veel mensen. Misschien dat ze daarom ook een vraag bij de veiligheidscontrole op Schiphol hebben veranderd. Was het eerst:

Heeft u Electronische apparaten bij u?

Zo is het nu:

Heeft u electronische apparaten bij u die niet van uzelf zijn?

JKG
26-07-09, 02:09
Ja en dan kijken ze je verbaast aan als ze willen weten wat je bij je hebt, en je aangeeft dat je 2 fotocamera's, een netbook, pda, gsm en wat mp3/mp4 spelers bij je hebt... alsof dat veel of vreemd is?! Ik weet niet meer precies wat die knakker zei, maar hij vond het veel ofzo...

6foot6
26-07-09, 10:40
De laatste keren moesten mijn laders en snoeren, die in hun eigen vakjes opgeborgen zaten, allemaal te voorschijn worden gehaald en ze werden na controle als grote kluwen aan mij geretouneerd.

Sanibel
02-08-09, 20:23
Even een kleine opsomming van wat wij allemaal hadden meegenomen

2 laptops
4 mobiele telefoons(met 4 verschillende laders)
5 Ninitendo DS
4 Gamboy advandce
3 digitale camera's
1 Video camera
2 I-pod's

Om al deze aansluit kabels overzichtelijk te houden heb ik een aparte tas met hierin alle laders(voor in de hotels en in de auto). USB en firewire kabels zitten in de lap-top tas.

Ik heb hiermee in de afgelopen jaren nog nooit problemen mee gehad.
Waar ik wel problemen mee gehad heb zijn oplaadbare batterijen, hier reageert men bij de TSA af en toe heel paniekerig op, maar zodra ze zien dat het om oplaadbare batterijen gaat is er niets aan de hand.


Sjon

Lea
05-09-09, 11:44
Ik heb een vraag over de oplader van de ds.

er staat op dat hij dus niet op het voltage kan van amerika dan zou ik dus een andere oplader moeten aanschaffen.
is dat zo of kan ik gewoon de oplader gebruiken die erbij zit.

parrot
05-09-09, 13:03
Originele europeese nintendo adapter is niet voor 110 volt. In Amerika koop je een oplader voor onder de 10 dollar bij vrijwel elke grote supermarkt, electronica wikle of music cq games store. Je kunt ook een USB oplader nemen en die aansluiten op je laptop als je die meeneemt. De amerikaanse adapter die wij kochten was wonderwel 110 & 230 volt dus wereldwijd te gebruiken.

chester2203
09-09-09, 21:41
Wij hadden een DSi met de originele adapter 230V gewoon in (met overgangs stekker van NL->US gewoon in de 110 van daar gestopt geeft geen enkel probleem. Het laden duurt wel wat langer dan thuis

2lingmams
09-09-09, 21:50
Ooh heel slim, ik heb dus weer even de berichtjes over de DS geknipt en geplakt in mijn WordAmerikaBoek.

Super bedankt!

Ik had hier dus helemaal niet aan gedacht he:-&
Ik zie het al helemaal voor me.....2 verschrikkelijke boze zoontjes omdat mama hun DS heeft laten ontploffen, hahahaha.

Ik heb ook nog een tipje, gelezen in het reisverslag van Michael66:-P
Tijdens de tussenstop zoekt zijn zoontje altijd een stopcontact op, aangezien die DS-en uiteraard helemaal leeg zijn na zo'n lange vlucht.

Gr. Patries

sus
10-09-09, 12:02
is het niet zo dat er in (enkele) vliegtuigen stopcontacten zitten?? Dacht namelijk zoiets ergens op dit forum gelezen te hebben;-):oops:
die schijnen onder je stoel te zitten??? of zeg ik nu iets heel doms??:oops:

Ta2 Gerrit
10-09-09, 14:57
Nee hoor, is niet dom. Kijk maar eens in deze post (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=9956&highlight=stopcontacten+vliegtuig).

sus
10-09-09, 16:35
Ja dacht al zoiets......er blijft nog wel eens iets hangen als ik iets gelezen heb hahhaha
bedankt Gerrit!

DrDre
11-09-09, 09:23
Ik weet niet of het al één van de topics hier op het forum heeft gestaan,
maar ik heb voor al die opladers een handige tip.
Thuis heb ik van een stekkerdoos de stekker afgehaald,
http://www.digitalstreet.nl/images/EL-TCD05PW.jpg

en in plaats daarvan een Amerikaanse stekker er aan gemaakt.
Zo kun je dus zonder diverse verloopstekkers in één keer meerdere apparaten tegelijk opladen.
Het werkte vorig jaar voor ons perfect met 2 camera's, 2 gsm's, een DS en een laptop.
En de stekkerdoos gaat gewoon in de koffer mee. :D



<EDIT> Hmmmm, ja dus: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=601&highlight=stekkerdoos :oops:

Frans_Natasja
20-09-09, 20:45
Je had de stekker er niet eens af hoeven te halen. Gewoon een wereldstekker gebruiken en je bent klaar (en je kan het verlengsnoer thuis ook gewoon blijven gebruiken) ;)

Njit
20-09-09, 20:54
Wereldstekker is ook niet altijd handig. Wij hebben deze van de ANWB:

http://www.anwb.nl/binaries/appdata/webwinkel/images/producten/1-4dmzt7/005668g/groot.png
Sommige hotels hebben stopcontacten zonder randaarde. En daar kun je deze dus niet in kwijt. Voor die hotels hebben we nu dus ook een heel simpel verloopstekkertje van $2 in de koffer :)

Zonder randaarde:
http://www.travel-images.com/pluga.gif

Met randaarde:
http://www.travel-images.com/plugb.gif

rob gertsen
21-09-09, 17:28
Ik heb een wereldstekker bij de Makro gekocht. Werkte perfect. Inderdaad wel anders dan het plaatje van Njit. Kan zo snel even niet het plaatje vinden.