PDA

Bekijk Volledige Versie : Hotelkamer met 2 volw en 2 kind (11 en 9)



liesbetv
22-07-09, 13:21
Volgende zomer willen we met de kinderen naar Florida. We zouden vertrekken naar Miami, daar een zestal dagen op dezelfde plaats blijven en daguitstapjes doen. Daarna rijden we naar Orlando waar we voor 10 dagen een villa willen huren.
In Miami leek een hotel de beste oplossing. Ik heb al heel wat opgezocht en zal best iets naar onze zin vinden (het moet vooral proper zijn, we hoeven geen luxe of schitterende uitzichten, waar het ligt heeft ook niet zoveel belang). Maar nu las ik ergens dat zo'n 2 bedden op 1 kamer toch niet echt comfortabel is. Het zou om erg smalle bedden gaan. Ik weet ook niet of het een optie is de kinderen in het zelfde bed te laten slapen. Tegen die tijd is de oudste (meisje) 11 en vermoed ik dat ze niet meer met haar broer in hetzelfde bed wil. Een oplossing is dat ik bij haar slaap en papa bij onze zoon, maar de kinderen slapen meestal diagonaal in een bed, dus ik vrees dat wij dan al moeten starten met 6 dagen nauwelijks slaap.
Is er een alternatief zoals een villa of appartement met afzonderlijke bedden? of zijn er hotels waar het wel meevalt?
Wij zijn goed aan het sparen voor die reis en hoeven dus niet perse de goedkoopste kamer (ook niet de duurste natuurlijk) om dan al slecht te starten.

knaapje
22-07-09, 13:58
Waarom probeer je ook in Miami of omgeving niet een apartement of villa te huren voor 6 dagen?
Aangezien je nog alle tijd hebt kan je via het net of reisbureau's informeren.
Moet te vinden zijn.

Succes

Knaapje

disney fan
22-07-09, 15:41
Met 2 volwassenen en twee kinderen op 1 kamer met 2x een twee persoonsbed is op zich prima te doen hoor.
De bedden zijn meestal ongeveer 1.30 breed.

Hangt een beetje af van wat je thuis gewent bent en hoe groot je zelf bent.
Nogmaals voor een aantal dagen vinden wij het nooit een probleem.
Nou kan ik me voorstellen dat wanneer je weet dat je kids dwars in bed liggen en je moet 6 nachten dat je graag een andere oplossing hebt.
Blijft natuurlijk een persoonlijke afweging.

Ta2 Gerrit
22-07-09, 16:07
Eén optie is een rollaway bed erbij vragen (huren), maar dan kan het, afhankelijk van wat voor hotel je neemt, wel erg krap op de kamer worden.
Of een (niet te duur ?) hotel en dan twee aansluitende kamers. Is ook wat badkamergebruik aangaat misschien wat handiger.

Villa's zijn in Miami en omgeving wel wat prijziger als in Orlando, maar misschien is een appartement (condo) ook wel een oplossing.

Renske1978
22-07-09, 19:13
Je kunt ook 2 hotelkamers nemen die met een deur met elkaar in verbinding staan.

Ta2 Gerrit
22-07-09, 21:31
Of een (niet te duur ?) hotel en dan twee aansluitende kamers. Is ook wat badkamergebruik aangaat misschien wat handiger.

Dat zeg ik ! :-& :mrgreen: (vrij naar Gamma :-))

liesbetv
22-07-09, 22:34
Ik heb intussen op site van vrbo gezien dat je ook in Miami condo's kan huren (gewoon niet eerder aan gedacht). De prijs is natuurlijk wat hoger dan in Orlando voor minder luxe, maar in een hotel zouden we ook weinig plaats hebben. Ik heb er toch een heel aantal betaalbare gevonden, nu nog even uitzoeken waar ze juist liggen. Niet zo heel erg belangrijk voor ons, maar misschien toch graag een iets rustigere buurt (North beach?). We hoeven niet midden in het nachtleven te zitten, maar willen liever rustig kunnen slapen.

kol
22-07-09, 23:56
Wij slapen al jaren samen met de kids op een kamer. Doen we dit jaar ook weer op veel plaatsen. Gaat prima en we vinden het erg gezellig. Onze kids zijn nu 10 (jongen) en 14 (meisje). Meestal slaap ik samen met onze dochter en mijn man met onze zoon. Het verschilt per hotel hoe breed de bedden zijn. Soms zijn ze redelijk krap en soms best breed. Even nakijken op de site van het hotel. Twin bedden zijn het smalst, Queenssize ertussenin en kingsize het grootst. Wij proberen wel altijd minimaal Queensize te krijgen.

Michael66
23-07-09, 12:11
Zoals eerder aangegeven kun je een extra bed vragen, maar soms moet je daar wel voor bijbetalen.

Een andere oplossing: Koop een luchtbed! In de meeste hotelkamers kun je dat wel ergens kwijt en oila ... een extra bed! Extra laken en deken regel je bij housekeeping zo.

desteijntjes
23-07-09, 15:50
Wij slapen al jaren samen met de kids op een kamer. Doen we dit jaar ook weer op veel plaatsen. Gaat prima en we vinden het erg gezellig. Onze kids zijn nu 10 (jongen) en 14 (meisje). Meestal slaap ik samen met onze dochter en mijn man met onze zoon.

Zo doen wij het ook altijd:). Onze kids zijn nu 11 en 13. Afgelopen mei zijn wij in het ZuidWesten geweest. Daar hebben wij alle hotels gereserveerd met Queenbedden. Dat kun je terugvinden inderdaad op de sites van de hotels.
Wij hebben prima geslapen en hadden genoeg plek. Maar ik kan me voorstellen als de kinderen inmiddels de volwassenmaat hebben aangenomen, je toch 2 kamers wilt reserveren. Want ik vind de Queenbedden goed voor een volwassene en een kind (zo rond de 14 jaar kan dat nog goed).
Maar ik heb graag toch een beetje ruimte om mee heen en met 2 volwassenen in een Queen, vind ik ietwat krap, maar dat is zeer persoonlijk

Ik denk dat het wel een dure aangelegenheid zou worden om steeds 2 kamers te reserveren met 2 kinderen. En stel dat ze nu toevallig geen kamers naast elkaar hebben, dan zou ik ze niet alleen laten liggen.Tenminste als ze de leeftijd 11 en 9 hebben.

Riverwood
23-07-09, 17:34
Volgens de wet mogen kinderen niet alleen op een kamer slapen dit geldt ook voor een cabine op een cruiseschip, niet elk hotel houdt zich daar aan.

Groetjes Henke.

desteijntjes
23-07-09, 21:51
Volgens de wet mogen kinderen niet alleen op een kamer slapen dit geldt ook voor een cabine op een cruiseschip, niet elk hotel houdt zich daar aan.

Groetjes Henke.

Daar had ik nog niet eens aan gedacht ](*,)

liesbetv
25-07-09, 23:15
Alleen op een kamer is inderdaad geen optie. Daar zijn ze echt nog wel te jong voor. Ze zouden het zelf ook niet willen trouwens.
Toch wel handig dat forum eigenlijk: een luchtbed kopen, daar had ik niet aan gedacht. Is inderdaad een simpele oplossing. Eventueel kunnen we het eerst een nachtje proberen in de 2 bedden. Maar ik vrees dat papa en zoon in 1 bed geen geweldige slaap oplevert (heb zoonlief een paar weken geleden nog eens een halve nacht bij mij in bed gehad toen papa 's nachts moest werken en heb nauwelijks een oog dichtgedaan van zijn gewroet).
Ik heb nu wel wat betaalbare appartementjes gevonden in Miami (zelfs Miami beach, vlakbij het strand). Op de site van vrbo, wat me toch wel betrouwbaar lijkt. Het enige wat me een beetje doet twijfelen, is dat bij de verhuurkalender telkens dezelfde dagen (nl tot eind juli 2009) volzet zijn en verder niets meer. Is dat gewoon niet bijgehouden of zou ik daar beter eerst naar informeren?
Heeft iemand al ooit via vrbo in Miami gehuurd?
Alvast bedankt voor de vele opties.

eiluap
25-07-09, 23:40
Tip van een hotel/app. meer appartement dan hotel en zeer leuk en schoon ligt vlakbij MIami in Fort Lauderdale is Blue Court seayard is een hacienda met zwembad en ligt bijna aan het strand in de meest veilige plaats van Florida )rijden heel veel sheriffs

Noc
11-08-09, 23:08
Verleden jaar 15 dagen rond getrokken door het noord oosten met twee kinderen. Maar als de bedden queensize zijn is de ruimte altijd wel ruim voldoende. Zelfs in de goedkopere motels.

eric44051
18-09-09, 17:56
Het is prima te doen hoor met zijn vieren in een hotelkamer.
De bedden zijn groot en de kamers waren ook best ruim.
Zelf hebben we het zo gedaan omdat we er eigenlijk alleen waren om te slapen.
De rest van de dag waren we op stap.
Mijn jongste dochter had naar vier weken wel heel veel moeite om weer alleen te slapen.
De volgende reis boek ik weer zo het is prima bevallen.

Dr. Phlox
18-09-09, 20:27
Wij waren met zijn 5e (2 volwassen en dan 3 kids van 17 - 15 - 6). We hebben een rolloway bed geregeld en zelf bij een van de kids geslapen. Ging heel goed. Ok, weinig plek over op de kamers, maar we slapen er alleen maar.
Grz
Ton

musictunnel
20-10-09, 21:36
Ik heb ook lang gezocht naar een betaalbaar hotel met "2 bedroomkamers"...
er zijn 2 kanshebbers overgebleven waartussen ik ga kiezen :

resisidence inn miami coconut grove en Best western oceonfront suites
Beide +/- 700 euro voor 4 nachten en redelijk tot goede commentaren op tripadvisor

Syllvia
21-10-09, 07:45
Wij hebben 1x door vliegvertraging een hotel gehad met 2 queenbedden.
Onze zoon die toen mee was (destijds 18) ging in het ene bed en mijn man en ik in het tweede.

Ik heb geen oog dicht gedaan, het is echt veel te krap.

Toen onze zoon nog mee ging namen we een villa, of een hotel met suitekamers.
Daar staat vaak een slaapbank, ook hebben we een hotel gehad met in het gangetje tussen de slaapkamer en kamer een stapelbed.
(sommige kamers van het Raddisson hotel Melbourne hebben een bunkbed)

Kamers met tussendeur vind ik ideaal, gezellig snachts open laten staan :) en toch ruim slapen.