PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema caar: Florida



caar
09-07-09, 20:17
Beste Florida kenners,

Van 5 t/m 12 september gaat onze eerste reis naar Amerika plaatsvinden, en wel naar Florda. Wij verblijven op dit moment voor een half jaar op Bonaire en nu wij zo dicht in de buurt zijn, willen we uiteraard Florida verkennen. We gaan eerst een paar dagen naar Miami en willen daarna een paar dagen naar Orlando. We hebben een huurauto om de afstanden te overbruggen. We hebben maar een weekje en daar hebben we een reisschema voor opgesteld. Ik zou graag van jullie kenners horen of dit een beetje te doen is.

Dag 1: aankomst om 14.00 uur. Naar het hotel en hopelijk nog even de tijd om Down Town Miami in te gaan.

Dag 2: Everglades

Dag 3: Fort Lauderdale

Dag 4: Naples en Fort Mayers

Dag 5: naar Orlando rijden en daar de stad nog even in.

Dag 6: Disneyworld

Dag 7: Cape Canaveral

Dag 8: terugrijden naar Miami en de vlucht terug naar Bonaire om 15.25.

We hebben nog geen hotel geboekt, alleen de vlucht. Voor hotel tips kijk ik nog even op de andere topics, daar staan genoeg tips heb ik gezien! We zijn trouwens van plan om alles vanuit 1 hotel te bezoeken, dus niet elke avond een ander hotel. Is dit te doen?

Wellicht hebben jullie nog tips over deze reis of aanbevelingen?

Groetjes,
Caroline

Michael66
09-07-09, 20:41
Dag 6: Disneyworld .....

Ik raad je even aan om je even te verdiepen in "Disneyworld". Je hebt waarschijnlijk nog geen idee hoe groot dat is, dus google even of kijk even het gedeelte op dit forum hierover in. Als je dan nog vragen hebt: ik hoor ze graag.

Michael66
09-07-09, 20:43
O ja, ook nog een andere tip: alles vanuit één hotel doen .... dat gaat je niet lukken, tenzij je vele vele vele uren per dag in de auto gaat zitten. Verdiep je via bijv. google maps eens even in de afstanden en rijtijden, dan heb je misschien een beter idee.

cloggie68
09-07-09, 20:53
Lijkt me ook niet relaxed als je alles vanuit 1 hotel wilt doen als je naar de afstanden kijkt? Je hebt het over Miami én Orlando... en dan wil je ergens daar tussen in gaan zitten in een hotel ofzo?

JKG
09-07-09, 22:58
Best druk schema qua rijden voor een weekje. Inderdaad hotels along the way pakken. Voor Miami heb je eigenlijk meer dagen nodig, voor Orlando ook natuurlijk, maarja je moet het wel in 1 week proppen en dan heb je weinig keus.

pascalbrouwers
09-07-09, 23:09
Ik zou helemaal niet naar orlando gaat rijden, maar de andere kant op richting Key West.
Een paar dagen blijven om vervolgens weer terug te gaan.


Bv
Dag 1 miami
Dag 2 Miami
Dag 3 Key West
Dag 4 Key West
Dag 5 Everglades en vervolgens doorrijden naar Fort Meyers of zo
Dag 6 Naples of Sanibel Island
Dag 7 Fort Lauderdale
Dag 8 Fort Lauderdale


Goed dit is maar een voorbeeldje, ik zou ieder geval niet richting Orlando rijden, om voor 1 dag naar een park te gaan.
Teveel reis tijd kwijt.

Als je bij aankomst vervolgens naar down town miami gaat, verwacht er niet veel van.
Ga in plaats hiervan bv naar miami beach, bay side of coconut grove.

Groet,
Pascal

caar
10-07-09, 04:30
Bedankt voor alle reacties!
Het was de bedoeling om voor de eerste 4 nachten een hotel in Miami te zoeken en voor de overige 3 nachten een hotel in Orlando.
Ik heb inderdaad al gekeken bij Google Maps en daar vond ik reistijden van max 2,5 uur tussen bijvoorbeeld Miami en Naples. Van Miami naar de Everglades valt qua reistijd wel mee (vind ik).
Ik zou graag meerdere dagen naar Disneyworld gaan, ik heb inderdaad gehoord hoe groot het is, maar ik krijg mijn vriend niet zover dat hij twee dagen in een pretpark gaat lopen terwijl we er maar een weekje zijn. Ik als Disney fan moet dus genoegen nemen met een globale indruk op 1 dag.

cloggie68
10-07-09, 12:57
Dat is wel jammer want het zijn alle vier mooie parken (ik heb er 3 gezien, volgend jaar nog Epcot op het lijstje)... en dan hebben wij ook de waterparken van Disney niet eens gezien.

Eddy76
10-07-09, 13:10
Dat je maar 1 dag naar Disney kunt is inderdaad enorm jammer.
Het resort is namelijk zo groot dat je je er wel minstens 1 week kunt vermaken.
Met de 4 themeparken, 2 waterparken en 2 uitgaan/shop gebieden heb je volgens mij nog niet alles gehad.

pascalbrouwers
10-07-09, 15:10
je schrijft:
Dag 5: naar Orlando rijden en daar de stad nog even in.

Verwacht niet dat je een stadscentrum zult tegen komen zoals bij ons in Nederland.
De meeste steden in de vs hebben dit niet.
De winkelcentra liggen meestal buiten of aan de rand van het stadscentrum.

Orlando stad daar heb je o.a. churchstreet, en is al meteen vergane glorie.
Wat ik zelf overigens jammer vind.

Ga dan bv naar de florida mall,millenia mall of zo

Probeer je vriend alsnog over te halen om een daje extra parken te doen, onderbreek het bijvoorbeeld met een dagje kennedy spacecenter = ongeveer een uurtje rijden van Orlando.
Ik bedoel:
1 dag disney, 1 dag kennedy spacecenter en vervolgens weer een dag disney.


Overweeg eens om niet naar Naples of Fort Meyers te gaan, en in plaats hiervan een dag extra Orlando.
Als je je planning iets aanpast moet dit lukken.


Pascal

caar
26-07-09, 15:41
Hoi,

Wij hebben ons reisschema aangepast na het lezen van de tips:


Dag 1: Aankomst/ Miami Beach of South Beach

Dag 2: Everglades

Dag 3: Vertrek richting Florida Keys met onderweg een stop in o.a. Key Largo en andere plaatsen. We hebben de hele dag de tijd om naar Key West te rijden.

Dag 4: Key West en terugrit naar Miami

Dag 5: Fort Lauderdale en doorrijden naar Orlando

Dag 6: Disneyworld

Dag 7: Cape Canaveral

Dag 8: terugrit naar Miami en terugvlucht naar Bonaire


Te doen?

Vranz
27-07-09, 22:08
Pfff... 't Zou kunnen. In een week hebben wij es 2 dagen Miami/Ft Lauderdale, twee dagen Orlando en 2 dgn Daytona gedaan.
't Hang 'r ook vanaf hoe (wel of niet) leuk jullie autorijden vinden. En kom je van Bonaire? Dan heb je dus geen probleem met een tijdsverschil.
't Zijn veel auto-uurtjes, maar 't kan.

kol
28-07-09, 00:46
Ik vind het tweede schema iets beter dan het eerste. Jullie hebben maar een week en dat is natuurlijk wel erg kort om zoveel plaatsen aan te doen. Ik zou die dagen concentreren op 2 of 3 plaatsen. Je kunt in die week echt niet alles zien, je bent dan veel te veel tijd kwijt aan autorijden. Ik zou alleen in het zuiden blijven (Miami, Keys, Everglades) of alleen Miami, Orlando en Cape Canaveral.

Szeret
28-07-09, 13:06
Hoi Caroline,

Ik heb hetzelfde probleem (gehad) met onze planning, we gaan in dezelfde periode als jullie voor 8 dagen. Ik heb effe snel op google maps gekeken en zie dat jullie toer +/- 870 miles zal worden en dat jullie meer aan de oostkust blijven. Wij vliegen naar Tampa en willen +/- 859 miles rijden en blijven meer aan de westkust en twee dagen naar Key West. Ik heb heel wat zitten kijken en had ook Orlando op het lijstje staan wat we toch maar geschrapt hebben. Aangezien we autogenieters/rijders zijn vind ik de miles wel te doen. We zijn in april naar New England geweest en hebben daar in een week +/- 1000 miles gereden en dit was goed te doen. Wel denk ik dat de highways van Florida ietsjes drukker zijn maar ja....
Succes met de planning en misschien X onze wegen wel in september.

Groetjes.

caar
28-07-09, 17:53
We hebben een bepaald aantal dingen in Florida die we graag willen zien en hebben inderdaad geprobeerd dit in 1 week te proppen. Autorijden vinden we niet erg, onderweg kan je stops maken en ook wat zien. Wij rijden liever extra miles om meer te kunnen zien dan ons te concentreren op 2 of 3 plaatsen omdat shoppingmalls etc ons niet interesseert.
Ben blij te horen dat ons schema wellicht druk, maar wel te doen is. Dan gaat dit 'm worden! Bedankt voor alle tips, het heeft zeker geholpen!

@ Szeret:
Ik heb ook veel tijd gestoken in het afstruinen van het forum en hier en daar 's wat rondgevraagd. Het probleem is alleen dat je van iedereen een andere mening hoort. De pretparkfanaten vinden dat je in de buurt van Orlando moet blijven, strandfanaten vinden dat je langer in Miami moet blijven voor South Beach en Miami Beach en het uitgaan, en anderen vinden weer dat je teveel miles rijdt, en weer een ander vind juist van niet. Dat maakt het soms best lastig, maar toch ben ik erg blij met alle tips en reacties want het heeft zeker geholpen bij het samenstellen van een reisschema.
Het wordt een pittig weekje, maar dat hebben we er wel voor over. Wij hebben er zin in!
Voor jou ook heel veel plezier in Florida!

kol
28-07-09, 19:42
Heel veel plezier dan met jullie eerste Florida reis. Als het goed is worden jullie net als wij allemaal besmet met het Floridavirus en weten jullie de volgende keer uit eigen ervaring wat jullie leuk vinden en wat minder. Kunnen de plaatsen waar nu weinig tijd word doorgebracht dan langer worden bezocht.

pascalbrouwers
28-07-09, 23:40
Hoi,
Dag 3: Vertrek richting Florida Keys met onderweg een stop in o.a. Key Largo en andere plaatsen. We hebben de hele dag de tijd om naar Key West te rijden.

Dag 4: Key West en terugrit naar Miami

Dag 5: Fort Lauderdale en doorrijden naar Orlando


Je geeft aan dat je de hele dag de tijd hebt om in Key West aan te komen.
Ik vraag mij af wat jullie ervan verwachten :-).
Waarschijnlijk kom je er laat aan, en de volgende dag rij je alweer terug naar Miami.
Ben er bang voor dat jullie veel missen, maar goed het is een keuze.

Mijn bier kachel in 1 ruk door naar key west.

Maar zoals je zelf al aangeeft ieder heeft een andere mening.

Overweeg eens om dag 5 door te rijden naar Ft Lauderdale, i.p.v. miami,
Is +/- 45 minuten verder rijden.
je wilt er de volgende dag zo wie zo heen, spaart je tijd in de auto, en kun je de volgende dag eerder naar Orlando rijden.
sávonds ergens lekker eten op las olas boulevard heb je een prima afsluiter vd dag.

Pascal