PDA

Bekijk Volledige Versie : Miami Airport: Gevaarlijke omgeving?



Lotje
07-07-05, 20:55
Hey hey

kan iemand mij vertellen of het werkelijk zo gevaarlijk is van miami airport naar je hotel in miami. Ik kreeg van een vriendin te horen dat ik er heel goed moet oppassen en zeker niet s 'avonds op straat gaan.

Groetjes Lotje

Window
07-07-05, 21:21
Nouja, de buurt rondom miami airport is niet een van swerelds beste, en het staat wel bekend om de misdadigheid daar. Maar ik heb er nooit in een hotel gelogeerd, dus ik kan niet zeggen in hoeverre dat reisje gevaarlijk is of niet. Ik vind het alleen nooit zo prettig om van/naar miami airport te rijden.

Ebelix
08-07-05, 11:26
Waar is je hotel in Miami? Als je direkt in de buurt van de luchthaven slaapt is het inderdaad beter om 's avonds niet ver van het hotel te gaan. Is je hotel in het centrum van Miami geldt min of meer hetzelfde. Is je hotel in Miami Beach of langs de kust dan zijn er geen problemen. Hetzelfde geldt voor de Coconut Grove en Coral Gables.

Laat mar weten welk hotel je gereserveerd hebt en het adres.

Gerrit Jan
08-07-05, 12:10
Laat mar weten welk hotel je gereserveerd hebt en het adres.

Ook wij slapen de eerste nacht in Holiday Inn Miami Airport,

Staat deze in een gevaarlijke buurt.

Groetjes,

Gerrit Jan.

Ebelix
08-07-05, 12:59
Gevaarlijk is een groot woord. Je moet er wel voorzichtig zijn en 's avonds niet uitgebreid een wandeling gaan maken. Overdag is het allemaal niet zo schokkend. Ik denk, dat wanneer je , na een reis van 8,5 uur of meer, blij bent om rustig te acclimatiseren op je hotelkamer.

Gerrit Jan
08-07-05, 13:09
Klopt, als alles goed gaat landen we om 18.34 uur, daarna de auto
ophalen en naar het hotel, zal wel een uur of negen worden
voordat we in het hotel zijn, gelukkig is de bar nog open.

Gr. Gerrit - Jan.

Orangedevil
09-07-05, 15:27
Wij hebben ook een hotel genomen bij het vliegveld.De red roof inn.Omdat we om half 8 landen hebben we geen zin om naar Miami Beach te gaan voor een hotel.Want voordat je de koffers en alles gehad hebt en de auto enzo is het alweer 9 uur.

De auto halen we trouwens de dag erna op dus we kunnen een gratis shuttlebusje/taxi nemen die ons veilig voor de deur afzet.En de deur uit gaan we toch niet denk ik die eerste dag na 9 uur.Misschien dat we het zwembad induiken of naar een restaurantje gaan naast ons hotel.

ps: Erger dan de wijk in Washington waar we zaten kan het denk ik niet zijn :lol:

loef1900
09-07-05, 22:30
Afgelopen vakantie vlogen we ook op Miami, na het ophalen van de huurauto reden we rond 23:00 naar ons hotel in Miami Beach. Nadat we een afslag te vroeg namen kwamen we in een mindere wijk terecht met veel zwervers op straat. Het is dan gewoon zorg niet uit te stappen en snel de route weer te hervatten. Gelukkig is het niet zo dat ze op de loer liggen voor verdwaalde touristen.....

Window
09-07-05, 23:40
Dat ze niet op de loer liggen voor verdwaalde toeristen, zal in de meeste gevallen waar zijn. Maar dat betekent niet dat een (verdwaalde, vermoeiden, wennende) toerist in een huurauto niet opvalt. :p

loef1900
10-07-05, 00:20
Da's waar, beter niet stoppen en uitstappen om de weg te vragen, beter snel de snelweg weer op en bij een benzinestation de kaart lezen of de weg vragen.

loef1900
10-07-05, 15:37
:lol:
Ik denk dat die kans rond Miami sowieso maar 50/50 is, waarschijnlijk grotere kans Spaanstaligen te treffen ! De charme van Miami?

Window
11-07-05, 11:58
Zo moet je het maar zien denk ik. 50/50, het zou best kunnen... ligt eraan waar je bent natuurlijk. Je zou denken dat het vliegveld wel vooramelijk engelstalig zou zijn, maar neehoor. Drie blanke kindertjes op weg naar Nederland worden doodleuk in het Spaans aangesproken. (Rare zaak, als je het mij vraagt) Sorry, senor, no hablo espanol... Alhoewel, op (basis)scholen in de VS is er tegenwoordig de mogelijkheid om Spaans te nemen. Toch wel jammer eigenlijk, dat je op sommige plekken in je eigen land, niet eens met je eigen taal kunt communiceren. Mgoed, dat zal in vele landen zo zijn?

Window
13-07-05, 18:42
Hmnee, niet puur vakantie. Mijn vader woont nog daar, zeg maar. Hij vindt al het Spaanse maar niets, om een voorbeeld te geven van een Engelssprekende Floridiaan. Hij is er groot voorstander van, dat als je in een land wil komen wonen, je naast je moedertaal ook de taal van je nieuwe land moet leren spreken. Hij vindt het ronduit belachelijk dat het Spaans het Engels in sommige gebieden heeft weggevaagd. Ik ook overigens. Prima dat je Spaans spreekt, maar wees dan ook zo fatsoenlijk om Engels de voertaal te houden. Ik spreek hier toch ook niet alleen maar Engels?
Jaja, ook daar een heuse integratiekwestie!

Nadia
29-07-05, 12:35
Ja dan moeten we zeker niet opvallend als vakantiegangers,
gewoon rustig blijven dan komt heus wel goed.......alleen baal ik wel dat ze spaans spreken, dan kan ik niet spaans praten met hun dan wordt iets moeilijk ach komt wel goed denk ik :?

gewoon rustig houden en meteen in auto zitten en goed opgesloten en meteen wegrijden naar je hotel dat is beter zo.

bemmel47
03-08-07, 13:25
Ik had ook zo'n voorgevoel, dat het best wel eens gevaarlijk kon zijn 's avonds na 23.00 uur (dan landen we namelijk), ik heb mijn hotel dus omgeboekt naar een airporthotel. Dit hotel zit vast aan de terminal van het vliegveld en de volgende ochtend halen we dan vroeg onze auto op het vliegveld op (scheelt ook weer 1 dag huren)

jaap
03-08-07, 14:48
Wij hebben een paar jaar geleden overnacht in red roof Miami. Op een kaartje op de deur stond: Voor u iemand van het personeel in uw kamer laat bel dan eerst naar de receptie!!!! 's nachts was het parkeerterrein ook bewaakt. Wij gingen eten bii Bennigans, wat er naast ligt. Het hele politiekorps van Miami zat er toen te eten (tenminste zo leek het). We zijn ook de andere dag naar macdonalds geweest, daar waren de w.c.'s afgesloten. Je moest eerst bij de balie vragen of je erin mocht. Het parkeerterrein was hier ook bewaakt.

Rstar
06-08-07, 05:44
Het valt allemaal heel erg mee met de veiligheid in Miami. Ondanks dat (bijna) niemand engels spreekt, is de locale bevolking zeer behulpzaam en vriendelijk.

Timmiew
22-04-09, 05:28
Hallo

Wij zitten aan de Biscayne boulevard, ongeveer 1,5 mijl van bayside marketplace, is het daar wel veilig?? Of moeten we dan ook met de huurauto? Ik neem in ieder geval de TomTOm mee haha

Groeten

Dr. Phlox
22-04-09, 10:04
Afgelopen zomer 4 hele dagen in Miami geweest. we hebben ons geen enkel moment onveilig gevoeld. Ook niet toen we een afslag te vroeg reden en bijna een woonwagenpark op reden. We hebben veel gelopen en rondgereden. Er was over voldioende politie onderweg. We zaten op de Collins ave. ter hoogte van de Lincoln Road.
grz
Ton

Orangedevil
22-04-09, 22:22
We zitten nu tegenover Bayside marketplace in het centrum,hopelijk valt het mee s'avonds.

utah
23-04-09, 23:02
Miami is op zich niet gevaarlijker dan Brussel of Amsterdam zeg maar.

Hangt er gewoon vanaf waar je je bevind op welk uur ( 's nachts is het in ALLE grootsteden wel op de ene of andere manier gevaarlijk)

Stick to the rules en er overkomt je niets...

Milla
23-04-09, 23:48
Onveilig in Miami heb ik me niet gevoeld. Tis denk ik ook hoe je jezelf gedraagt. Ga niet de toerist uithangen met je camera en routebeschrijving hahaha. Maar goed, inderdaad, in alle grote steden waar dan ook KAN het gevaarlijk zijn.

JKG
24-04-09, 16:48
Gevaar is ook vaak een (onterecht) gevoel he...
Enige waar ik 's nachts last van had na het stappen in Miami op Washington Ave waren zwervers die geld wilden en ook gerust in een eettentje achter je aanlopen om echt geld te vragen. Maar zeg je 'nee', dan geen probleem. Zeg je ja, dan natuurlijk ook niet. ;) Toch zou ik zelf niet zo snel door Opa Locka heen gaan, ook niet overdags, maar dat is weer dat onterechte gevoel (en vooroordelen) wat dan naar boven komt.

koenkamphuys
24-04-09, 21:24
Tja Miami is toch wel een grote stad. Ik ben bij wijze van eerste kennismaking in 1995 wel eens in een erg onfris buurtje verzeild geraakt. Maar eigenlijk nog altijd niks aan de hand. De grote toeristische trekpleisters in de stad zijn veilig al vind ik Calle Ocho (SW 8 street, 'little Havana') wel wat shabby eigenlijk. 't Is ook een beetje hoe bang je bent aangelegd...

Riverwood
24-04-09, 23:16
Probeer pinnen en tanken laat in de avond te voorkomen, rondhangende mensen geven al snel een onveilig gevoel en als je het idee hebt dat je gevolgd wordt zoek licht en drukte op.

Wijzelf hebben uit het verleden minder goede ervaringen in de regio Miami maar dat is al 25 jaar geleden.

utah
26-04-09, 15:40
Ik denk dat het feit dat ze me af en toe vroegen waar ik gekazerneerd was ook een beetje geholpen heeft aan het feit dat ik " met rust gelaten werd".
In Seaworld attendeerde men mij zelfs op het feit dat militairen en hun familie gratis binnen mogen.

Mijn verleden blijft me dus achtervolgen.:roll::roll::roll:

Timmiew
19-06-09, 05:55
Hallo

Wij zitten aan de Biscayne boulevard, ongeveer 1,5 mijl van bayside marketplace, is het daar wel veilig?? Of moeten we dan ook met de huurauto? Ik neem in ieder geval de TomTOm mee haha

Groeten

Net weer terug uit Miami en gelogeerd Bij Midtown Inn aan de Bayside Boulevard. Mooi hotel waarvan je met de auto zo overal bent (niks langer dan een kwarier rijden). We hebben ons ook niet onveilig gevoeld bij ons hotel, het was lekker rustig.

Hotel is een aanrader voor mensen die niet veel geld kwijt willen voor een hotel en de hele dag op pad zijn!

MiriaM25
10-07-09, 15:04
Wij vertrekken maandag naar Miami, komen om 18:00 aan,
en dan nog de auto ophalen.
Dus t zal uiteindelijk wel wat later op de avond worden, dat we richting Hotel gaan, in Miami Beach,

Is zo'n shuttle bus naar Alamo veilig??
En de weg van Alamo naar Miami Beach??

Njit
10-07-09, 15:13
Shuttle bus is gewoon veilig. Je zal echt niet alleen in die bus zitten.
De weg van Alamo naar Miami Beach is ook gewoon veilig. Vraag bij Alamo om een kaartje met de route of print die zelf thuis al even uit.

Noc
11-08-09, 00:44
In de buurt van het Hotel bij de airport was het wel een beetje opletten waar je heen gaat. Maar oeverdag is dat geen enkel probleem. En van de airport naar Miami beach is volkomen veilig vooral als je van te voren uitzoekt hoe je het beste kan rijden.

Pietc
11-08-09, 10:49
Vorig jaar zaten wij in een hotel in de buurt van de airport (dichtbij Calle Ocho/Little Havana). Vaak bleven wij tot laat rondrijden en hebben wij geen onveilig gevoel gekregen. Er zijn ongetwijfeld straten/buurten zijn waar het allemaal wat minder uit ziet en niet slim zou zijn om 's nachts met je camera en dergelijke te gaan rondlopen maar als je gewoon, net als in NL, een beetje oplet zou je niet bang hoeven te zijn.

Riv71
14-09-09, 15:30
Misschien nog meer info over hoe gevaarlijk de omgeving Miami is... ivm Gangs... na de reportage vorige week de BNN over de Crips in Den Haag.... die even naar LA gingen. Ook in Florida zitten Gangs zat.
Zelf vorig jaar in LA verschillende wijken vermeden.

http://www.city-data.com/forum/florida/40077-florida-gangs.html

Meltje
04-10-09, 00:22
wij zaten bij ocean drive in hotel marseilles, veel sirenes snachts en ook een keer CSI gezien die savonds met zaklampen een bloedspetterspoor op straat aan het volgen was...maar zelf niet echt onveilig gevoeld.

JKG
04-10-09, 03:07
De politie in Miami staat er om bekend om altijd met veelste veel auto's te komen. :)
En in een grote stad gebeurd altijd wel wat...

Meltje
11-10-09, 17:58
de enige keer wanneer we ons wel minder prettig voelden, was toen we naar een mall gingen (geen idee meer welke,iig bij een haven met ook van die kraampjes en was buiten) toen wilden we onze auto parkeren en kwam er dus een zwerver naar ons toe die ons een parkeerkaartje wilde verkopen die nog 3 uur geldig was voor 5 dollar ipv 6 dollar die je in deautomaat moest gooien, wij wilden niet maar hij bleef maar aandringen en doorzeuren..en later toen die eindelijk weg was kwam er weer een ander. dat die mensen niet doorhebben dat ze voor toeristen eng zijn en ze toch niets krijgen?!

JKG
11-10-09, 18:38
Wie niet waagt, die niet wint. De aanhouder wint. :)
Gewoon nee zeggen en anders gewoon zeggen dat ie weg moet gaan.
's nachts op Washington Ave in Miami Beach, liep er eentje achter me aan een pizzaria restaurantje in om me wat kleingeld te vragen. Gewoon nee zeggen en niet meer gezien. Toen ging ie andere mensen lastig vallen.

Ook als je bijv. op Ocean Drive op een terrasje zit en dan helemaal op de 1e rij waar de toeristen en ander gespuis langs loopt, dan heb je ook wel eens zwervers en zwerverinnen die geld willen... of opkomende rappers die hun muziek aan je willen verkopen. :mrgreen:
Ik zit graag daar wel graag vooraan, als je maar weet dat je dat soort dingen kan verwachten.

Waar ik een beetje een apart gevoel had (maar geen angst ofzo) was in de Walmart op 163rd street in Miami, waar er standaard een sheriff rond loopt met 2 pistolen aan z'n broek. Door de Wal-Mart heen. Ik zag het vorig jaar al in die zelfde Wal-Mart, maar deze keer weer. Dan weet je ongeveer in wat voor soort buurt je rondloopt. 3 dagen ervoor was er nog iemand in z'n been geschoten voor die Wal-Mart. Ik geloof bende-gerelateerd. Dan gaat het in Kissimmee heel wat gemoedelijker. :mrgreen:
Even aan een vriendin gevraagd die daar redelijk in de buurt woont of het een fijne buurt was en dat was niet zo.

Maargoed, overdags valt alles mee... alleen 's avonds hoef je daar denk ik niet zo snel buiten te lopen.
Als je een vrouw bent moet je daar zeker niet in je uppie gaan lopen in dat soort wijken, dat is wel vragen om problemen.

Maargoed, ik loop hier als man 's nachts ook niet door Kanaleneiland, de Bijlmer of dat soort wijken.

Michelle1711
14-10-09, 16:44
Ik heb me geen moment onveilig gevoeld in Miami (airport).
Nou weet ik niet wat er gebeurt als je uitstapt en de weg vraagt bijvoorbeeld.
Zag ook geen rare figuren daar. Wij reden lekker cabrio 's avonds door Miami, geen probleem.

JKG
14-10-09, 17:03
Maar ga je met die cabrio ook 's avonds door Opa Locka? :mrgreen:

Louis
19-11-09, 00:28
Over 2 weken gaan pa en ik een rondje Florida doen, dus landen en dan rijden, liefst niet via de snelwegen en af en toe eens wat bezichtigen.

Nu hoor ik veel op Opa Locka wijken, is het link om "zomaar" een route uit te stippelen en elke avond een ander hotel op te zoeken?

Het is natuurlijk leuk om s avonds ergens heen te lopen en wat te gaan eten, liefst tref ik geen "foute" gasten aan. Hoe zit het in de dorpjes tussen de grote steden in ? Grote steden zullen we toch zo weinig mogelijk komen.

De niet-snelwegen liggen wat verder van de kust af, lijkt me dus minder toeristisch, geen idee wat ik kan verwachten.

Teleton
19-11-09, 10:08
Nu hoor ik veel op Opa Locka wijken, is het link om "zomaar" een route uit te stippelen en elke avond een ander hotel op te zoeken? Er is een topic vol reisverslagen; voor zover mij bekend ( ](*,)) is er in dit jaar zegge en schrijve één forumlid dat een beroving in Florida meldt. Dit gebeurde overigens in een keurige buurt. Ook in dit topic staat in eerder berichten best veel informatie waaruit je je eigen conclusies kunt trekken; het begrip veilgheid heeft immers voeer iedereen weer een verschillende lading. Net als in Nederland lopen de boeven in Florida niet in een gestreept pak rond; ze zijn dus wat lastig te herkennen.....:-k


Hoe zit het in de dorpjes tussen de grote steden in ? Grote steden zullen we toch zo weinig mogelijk komen.Vergelijk Oude Pekela of Hoogerheide met Amsterdam en je weet zo'n beetje welke risico's je loopt.


De niet-snelwegen liggen wat verder van de kust af, lijkt me dus minder toeristisch, geen idee wat ik kan verwachten. HET gebeurt altijd onverwacht..........je kunt het zelf zo spannend maken als je wilt. Als je je aan de simpele regels voor de reiziger houdt, zal je zo snel niets gebeuren. Maar, zoals onze vrienden uit de financiele dienstverlening altijd zeggen: Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.


Het is natuurlijk leuk om s avonds ergens heen te lopen en wat te gaan eten, liefst tref ik geen "foute" gasten aan. Tsja, blijf dan maar beter thuis, zou ik zeggen. Al is het altijd maar de vraag hoe 'fout' een groepje druktemakers is. En lopen past niet goed in de cultuur, of we dat nu leuk vinden of niet. Locals zullen niet snel 'ergens heen lopen', zeker niet in een dun bevolkt gebied. Zij nemen de auto....

Ta2 Gerrit
19-11-09, 16:56
Net als in Nederland lopen de boeven in Florida niet in een gestreept pak rond; ze zijn dus wat lastig te herkennen.....:-k.

Laat ik nou denken dat hier in Nederland de grootste boeven wel in gestreept pak lopen.
Weliswaar niet overdwars gestreept, maar krijtstreep is ook gestreept :twisted::mrgreen:

patgooss
19-11-09, 17:04
Ik weet nog dat wij bij Alamo de tip kregen om vooral het eerste stuk na het vliegveld niet de highway af te gaan.

Ta2 Gerrit
19-11-09, 17:48
Dat staat (i.i.g. stond) ook aangegeven op de borden boven de snelweg; Follow the sun.

Louis
19-11-09, 22:27
Ik maak wel een route, die post ik wel op dit forum en dan hoor ik graag van de ervaren mensen of ik bepaalde gebieden moet vermijden.

Of staan er al ergens route's beschreven op het forum ? Rondje Florida van Orlando naar Orlando in een week moet kunnen lijkt me ?

JKG
20-11-09, 20:40
Weekje Florida rondje van Orlando - Orlando kan, maar is wel kort hoor.
Maargoed, beter een 1 weekje Florida, dan geen weekje Florida!

Orangedevil
28-11-09, 03:55
Wij hebben al 2 keer een rondje Orlando-Orlando gedaan in 1 week. Zaterdag's vlogen we. Wij begonnen met 1 nacht Orlando, 1 nacht Tampa, 1 nacht Ft.Myers, 1 nacht Miami, 3 nachten Orlando. Zaterdag's vliegen en zondag's landen.

De 2e keer hadden we nog een extra nacht Orlando op het eind dus dat was dus zondag's vliegen en s'maandags landen. dit hadden we zo geboekt bij Fly2Florida toendertijd. Ze hebben die reis nog steeds alleen dan 1 nacht Orlando er af tbv Kennedy Space center 1 nacht.

Sunny isles girl
05-04-12, 19:01
Ik kom al jaren in Miami (vanaf de jaren 80). De airport buurt is inderdaad geen lekkere buurt. Volg gewoon de borden als je vanuit de verhuurbedrijf komt rijden. Dan is het recht toe recht aan richting the beach. Dat kan je niet missen.

Buurten zoals Overtown, Pork en beans moet je inderdaad niet wezen. Dat is tegenwoordig al jarenlang het decor van reality CSI The first 48. Er wordt daar nogal eens wat afgeknald. De laatste keer 2007 was ik bij de K-Mart op de US1. Dat is daar ook geen zuivere koffie. Zelfs in de winkel niet.

Yowannes
08-04-12, 12:08
Toch wel jammer eigenlijk, dat je op sommige plekken in je eigen land, niet eens met je eigen taal kunt communiceren. Mgoed, dat zal in vele landen zo zijn?

Alleszins wel al bij de zuiderburen.... :oops: