PDA

Bekijk Volledige Versie : Daytona 500 Experience / Ride Along



Eddy76
30-06-09, 16:27
Ik ga in september naar Orlando en 1 van de dingen die ik dan wil gaan doen is een bezoek brengen aan de Daytona 500 Experience (Daytona International Speedway).

Het lijkt mij als autosport leifhebber ook spannend om zelf in een Nascar racewagen te zitten.
Maar is de Daytona Ride-Along wel de gevraagde $135 waard??
De andere opties zijn namelijk nog veel duurder.
Want als ik de beschrijving lees, zit je voor maar 3 rondes op de passagiersstoel naast een professional instructor.


Daytona Ride-Along - $135
Experience the 31 degrees of the historic 2.5 mile Daytona International Speedway and real life racing thrills by riding shotgun in a 2-seat stock car driven by one of our professional instructors for a simulated 3-lap NASCAR qualifying run at speeds exceeding 160 MPH. Ride-Alongs are scheduled each day Richard Petty Driving Experience is on-track and may be purchased at the DAYTONA 500 EXPERIENCE Guest Services Desk, unless otherwise noted, or by calling 1-800-BE-PETTY.


Als dit het wel waard is, is het dan verstandig om vooraf te reserveren of zou je daar terplaatse nog kaarten kunnen kopen?
Volgens de kalender op de website (http://www.daytona500experience.com/plan_your_visit/daytona_driving_experience/) zou ik op zaterdag 19 september nog wel kunnen rijden.
Ik had eerst gepland de Daytona 500 Experience te bezoeken op zondag 20 september, maar dan word er niet gereden.

Njit
30-06-09, 17:00
Zat even te kijken op de site (http://www.daytonausa.com/plan_your_visit/daytona_driving_experience/) maar die andere opties zijn idd echt onbetaalbaar. Dan moet je wel een echte fan zijn :)

Ik gok overigens dat je na 3 ronden voluit best wel gaar bent. Er komen aardig wat krachten op je lichaam.
Op video ziet het er iig wel spannend uit:

ayR4refXtqI

Eddy76
30-06-09, 17:33
Leuk die video, die had ik nog niet gezien.
Zou je die erbij kunnen kopen als ultiem Daytona souvenier??

Njit
30-06-09, 19:14
Heb het niet kunnen vinden op de site.
Je kan dit trouwens ook in Orlando doen. Is iets goedkoper met $109.
Zie http://www.indyracingexperience.com/t-RideIndyCar.aspx

Eddy76
30-06-09, 19:27
Voor die $24 verschil zou ik zelf kiezen voor Daytona ipv WDW Speedway.
Niet alleen de track lijkt mij heftiger met bochten die een banking hebben van ruim 30 graden.
Maar omdat je in die Nascar auto ook naast de bestuurder zit heb je volgens mij een beter uitzicht.

Veronique maastricht
01-07-09, 17:21
Erg stoer allemaal!! Zo jammer dat het allemaal zo duur moet zijn... :sad:

Eddy76
01-07-09, 19:01
Erg stoer allemaal!! Zo jammer dat het allemaal zo duur moet zijn... :sad:
Dat het duur is, zou je echt niet af moeten schrikken.
Want je zult na afloop enorm balen dat je het niet gedaan hebt.

Om een voorbeeld te noemen.
Ik heb tijdens mijn Westkust USA trip in 2006 een helicopter vlucht over de Grand Canyon niet gedaan omdat deze erg duur was voor maar een vlucht van 30 minuten.
Een dag later zat ik al te balen omdat ik toch wel iets unieks had gemist.

mineke
01-07-09, 19:13
ik zou het zeker doen als ik jou was, wij waren in 2001 met onze zonen en dochter in Daytona en wij hebben het circuit ook bezocht ga je met een soort treinkarretje het circuit in, je kon daar toen voor 100 dollar een ritje meemaken, mijn oudste zoon wilde dat graag meemaken, maar vond de prijs te hoog, achteraf heeft hij daar heel veel spijt van gehad.
Misschien gaat hij volgend jaar met ons mee richting Florida en dan gaat hij zo wie zo het circuit weer bezoeken en wil hij toch het ritje meemaken.

Eddy76
04-07-09, 12:33
Ik heb 15 juni kaarten besteld voor de Daytona 500 Experience.
Ik heb ervoor gekozen om ze thuis te laten bezorgen, ipv Print@home.
Ik heb voor het gevoel namelijk liever een echt ticket.

Bij de bevestigingsemail werd er nog hetvolgende vermeld: "Receive your tickets via the U.S. Postal Service in 7 to 10 days."
Ondertussen is het al meer dan 2 weken geleden en heb ik nog niks binnen gekregen via de post.

Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?

Ik kan helaas niks aan de Experience vragen via email, en alleen maar via de telefoon.
Maar vanwege de kosten en het tijdsverschil zie ik dat niet echt zitten.
Kunnen jullie mij hiermee helpen?

-------------
Edit:
Ik heb al wel meer tickets voor deze reis online besteld en via de post bij mij thuis laten bezorgen, dus dat moet allemaal wel kunnen.
Ik bedoel hier de tickets voor "Cirque Du Soleil - La Nouba" en "Seaworld/Busch Gardens".

Teleton
04-07-09, 12:46
Ik kan helaas niks aan de Experience vragen via email, en alleen maar via de telefoon.Maar vanwege de kosten en het tijdsverschil zie ik dat niet echt zitten.Kunnen jullie mij hiermee helpen?

Bij problemen toch maar bellen, zou ik zeggen. Kosten en tijdverschil zijn toch eigenlijk geen goede argumenten om niet te bellen? Bel met Skype, kost geloof ik twee cent per minuut. En, voortaan gewoon een e-ticket printen. Je kunt er dan misschien geen lekker gevoel bij hebben, maar je hebt wel onmiddelijk je entreebewijs in handen. Voor je vlucht heb je toch ook geen ticket meer?

Marjol
04-07-09, 15:28
Wacht nou gewoon nog maar eventjes af... soms is de post vanuit Amerika er binnen 3 dagen, andere keren duurt het gerust drie of vier weken. Als je geen geen extreme haast hebt zou ik dus gewoon even afwachten.

Anthonie
05-07-09, 10:07
Hoi
Wij haden vorig jaar tickets gekocht voor de Daytona 500. Daar had ik ook gekozen om ze op te laten sturen naar ons huisadres, maar ik kreeg ook maar niets. Contact gezocht, en wat bleek.......ze sturen niet op, maar moest ze ophalen bij de ticketbalie van Daytona.

Gr Anthonie

Marco Stern
05-07-09, 10:26
Bellen naar Amerika kost maar een paar cent per minuut (afhankelijk van je provider). Ik betaal met Tele2 3,7 cent (KPN 7,8). Daar hoef je het dus niet voor te laten...

Eddy76
05-07-09, 12:54
@Anthonie;
Ah, bedankt. Nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Wel vreemd hoor dat ze nergens vermelden dat ze geen tickets naar Europa sturen.

FloridaVerslaafde
06-07-09, 21:53
Ik heb tickets gekocht voor de laatste Indycar race op Homestead in Oktober en had gekozen voor thuis laten bezorgen door UPS. Ik kreeg een email van racetickets.com dat ze NIET naar adressen buiten de VS de kaartjes versturen. Ik kon kiezen tussen een eTicket of tickets ophalen bij Will Call van het circuit. Omdat ik ook graag de echte tickets heb, als souvenir, heb ik gekozen voor ophalen bij het Will Call locket. Wel zo makkelijk en zo raak je ze ook niet kwijt. Én je hebt mooie originele kaartjes ipv uitgeprinte barcodes.

Walter :cool:

Veronique maastricht
19-08-09, 09:23
Hoi Eddy,
Ik zeg ook niet dat de prijzen me tegenhouden, ik heb die helicoptervlucht WEL gedaan, zelfs die van 8 minuten over Las Vegas en was geweldig! De ballonvlucht boven Orlando was ook schitterend maar ook allemaal niet goedkoop. En de keer dat ik in belgië ben gaan parachute springen was ook ontzettend duur maar ook de moeite... maar toch eens achter de oren gekrabt bij de prijs van € 225,- (incl. film)
Ik bedoel gewoon te zeggen, dat het spijtig is dat het allemaal zo duur moet zijn. En dan toch kan een prijs me toch best tegenhouden. En nu ben ik alleen... maar als je al met zijn 2-en bent, laat staan een heel gezin kan ik me voorstellen dat je toch nee moet zeggen. Of heeeeeeel veel overuren draaien!

En heb je het nu uiteindelijk geboekt trouwens??

Eddy76
19-08-09, 23:49
Nog niet, want ik dacht dat het alleen ter plaatse aan de kassa kon.
Maar dan moet ik nog even op de website kijken of het ook online geboekt kan worden.
Want ik ga het zeker doen. Ik wil niet nog eens na afloop moeten denken "Waarom heb ik het nu niet gedaan??".
Ik wil deze ervaring gewoon niet missen.

damian08
20-08-09, 23:29
Ja het is altijd ff nadenken vind ik als er zo'n duur prijskaartje aan hangt... maar goed als je het doet heb je toch wel iets ontzettends gaafs meegemaakt zeg! En dan ben je dat prijskaartje allang weer vergeten..

Ik denk dat ik toch maar wat overuren ga draaien ;-) en het cadeau geef aan mn mannetje!

[verwijderd]
20-08-09, 23:45
Maar ja, niet alles wat duur is is leuk om te doen. Zulke dingen blijven toch vaak een afweging.

Maar wil je het doen, tja dan moet je af en toe ff slikken vanwege de kosten.

Veronique maastricht
10-09-09, 11:46
Hm... Je hebt me goed aan het denken gezet Eddy. Conclusie: Ik wil ook wel graag gaan als we er naar toe gaan in oktober!! Kan alleen nergens vinden dat het via internet geboekt kan worden!! Heb jij daar nog iets over gevonden of hoe heb jij het uiteindelijk geboekt? Ook erg benieuwd naar de ervaring!! Hoor het graag als je geweest bent.
Groetjes!

Sorry, heb het uiteindelijk toch gevonden... http://www.1800bepetty.com/experience/bookitnow.aspx#

:cry: :cry: :cry: er is eind oktober niks te Ride-Alongen bij de Daytona Speedway... Alleen in Orlando...
Maar dat vind ik nou net niet hetzelfde...

Nou ja, weer een reden om in de toekomst eens terug te gaan naar Florida!! :mrgreen:

Sunshine State
12-01-10, 20:50
Dit lijkt me ook nog steeds leuk om te doen.
Mijn zoon wil dit ook graag meemaken, gaan we er een leuke dag van maken .

Is alleen te boeken bij Disney niet op Daytona begreep ik na een telefoontje :(.

"'Richard Petty Driving Experience-Ride Along Experience at Disney "'
Dan gaan we in Augustus dan maar naar Daytona op de gok heen.
Dat is toch meer the real thing denk ik ..

knaapje
15-01-10, 14:50
Ik ben er in oktober j.l. geweest.
Ik vond het echt de moeite. Helaas waren ze aan de baan aan het werk kon er niet gereden worden.
Daar stond wel tegenover, dat je nu echt op de baan mocht komen.
Met het treintje een eind over de baan gereden, op het middenveld geweest en een stukje op de baan.
Ik had de indruk, dat je normaal wel kon meerijden met de "experience".

Knaapje

JanineB
02-02-10, 23:43
Hallo,

14 februari is er op Daytona een race. Daytona 500 geloof ik. Lijkt mij (zoals vele dingen in Florida) leuk om bij te wonen. Ik heb al uitgevonden waar kaarten te bestellen enzo...
Maar hoe zit het daar met de parkeergelegenheid? Kun je dichtbij parkeren? Volgt het allemaal zijn weg???
Alvast bedankt!

Ta2 Gerrit
03-02-10, 00:44
Er is rondom de Speedway ruim parkeergelegenheid, zowel op het terrein als in de omgeving.
Het wijst inderdaad zichzelf. Of je wordt wel gewezen :-).

JanineB
07-02-10, 09:30
Ik zie op internet dat je ook DAYTONA 500 PRE-RACE / FAN ZONE kaartjes kan kopen voor 95 dollar. Heeft iemand dat ooit gedaan?? Is dat leuk??? Pre race is dan toch niet de echte race of wel?? En waar zit je dan tijdens die race?

En als ik kaartjes bestel via internet..... kan ik de kaartjes dan daar ophalen of worden ze verzonden via post/ of mail?? We gaan nl woensdag dus als ze via de post opgestuurd worden heb ik ze niet op tijd!

Ta2 Gerrit
21-10-10, 15:52
De Daytona 500 Experience gaat dicht wegens slechte economie.
Dit las ik net op mijn favoriete internet tv kanaal.
http://www.wftv.com/news/25454819/detail.html

Scooby
10-07-18, 20:37
Helaas is er in augustus geen race, maar is het buiten de races om, leuk om naar Daytona international speedway te gaan?
Kom je ook het stadion binnen zonder een tour te doen?

Don Tuse
11-07-18, 09:19
De meest recente keer dat ik er was kon je in ieder geval de tribune op buiten de tour om. Dat is al indrukwekkend. Maar de tour is natuurlijk veel leuker. Ook als er geen race is, vind ik het leuk. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

elstars
11-07-18, 14:09
Wij vonden de tour ook erg leuk en deze kunnen we je goed aanraden. Wij hadden een keer de laatste tour van de dag. De chauffeur had er toen schik in, want hij bleef maar doorgaan. De tour duurde veel langer dan gepland en wij genoten met volle teugen. Toen wij er waren, waren er testauto’s bezig. Erg leuk om te zien.

knaapje
11-07-18, 15:01
Ik ben in febr j.l. naar de Daytona 500 race geweest en een paar dagen later voor een tour. Ik had niet de indruk dat je zonder tour toen ergens in mocht. Ik heb de tour al een keer of 5 gedaan en hij is iedere keer anders. De ene keer uitgebreid naar de garages en zelfs een keer binnen naar de (allerhoogste) sponsorboxen. De experience is inmiddels weer open maar in een andere vorm dan een paar jaar geleden. Staan een heleboel oudere racewagens en in febr ook de auto die een paar dagen tevoren gewonnen had. Is zeker de moeite waard.

nicolea
08-02-19, 08:29
Iemand die mij kan adviseren over de "all acces" en de "speedway" tours @Daytona International?. Is de "Speedway" gewoon al de moeite waard...of moeten we "all the way" ? Ik zie trouwns dat in het weekend dat wij in de buurt zijn SCCA showcase gepland staat....ik ben echt zo'n groentje. Misschien best leuk!

KevinB
08-02-19, 16:42
Ik heb in 2014 de speedway tour gedaan, zo te zien is deze nog steeds hetzelfde.
Een rit over het circuit met een stop onderweg zodat je kan zien hoe steil de bochten zijn en op de foto op het podium.
Na de rit kom je in een museum terecht waar je wederom op de foto kan, deze keer met de winnende auto van afgelopen jaar.
Het was leuk om een keer mee te maken en duurde precies lang genoeg.
Ik kan me voorstellen dat je als nascar fan de langere tour neemt, anders is de korte ook prima.

knaapje
08-02-19, 17:37
Ik ben er een keer of 4 a 5 geweest en iedere keer was de route anders.
Het hangt er mede van af wat er te doen is of waar ze de zaak op aan het voorbereiden zijn.
Een keer mochten we zelfs tot helemaal boven in waar de grote sponsors hun seats (en bar) hebben.
In maart 2017 ben ik naar de motorrace geweest. Je mocht toen tot in de deuren van de garages komen en in de pits tot bij de motoren.
Vorig jaar februari ben ik ook naar de Nascar 500race geweest, een belevenis op zich.
Alleen 4 uur in de file staan was niet zo leuk.
Als het je een beetje interesseert neem er een halve dag voor en neem de meest uitgebreide route die er op dat moment is..