PDA

Bekijk Volledige Versie : Townhouses en jullie ervaringen



pascalbrouwers
26-06-09, 10:30
Wie van jullie heeft er ervaring met Townhouses.
Ben metname geintresseerd in goede adressen, prijzen en ervaringen.

Plaats ze hier, ik ben erg benieuwd hoe jullie erover denken.
ik heb me er nog nooit mee bezig gehouden, en vraag mij af of dit ook iets voor ons kan zijn.
Mijn interesse is eigenlijk gewekt door JKG ;-)

Pascal

JKG
26-06-09, 10:38
Zoals je al weet heb ik ervaring met Club Cortile en Fiesta Key via USAFV. Ik zie een townhouse eigenlijk als een villa zonder garage en privé zwembad (maar wel met groot gemeenschappelijk zwembad). Een villa zal luxer zijn, dat ongetwijfeld (Wii + LCD scherm in de garage bijv. of pool/biljarttafel etc. bij de prive villa's). De eerste keer zaten we met z'n tweetjes in Club Cortile. 4 slaapkamers, 3 badkamers waarvan 1 luxe badkamer. Overigens elke badkamer uiteraard met bad & douche.
Ik miste in elk geval niets en het huis was destijds luxer dan wat ik in Nederland had.

Waarom denk je dat het iets voor jullie kan zijn ipv een villa? Ik weet niet wat een villa kost, maar denk dat je daarvoor per dag zo'n 20 euro meer kwijt bent, afhankelijk van hoe luxe? (hoe luxer, hoe duurder) In elk geval hoef je ook geen poolheating te betalen :mrgreen:

Oh, ik zie dat Club Cortile eindelijk een site heeft... www.clubcortile.com (http://www.clubcortile.com) , blijkbaar was het nog net te nieuw toen ik er in ging in maart 2008 ?! Ik zat toen in een San Marino woning (grootste), ben benieuwd waar ik nu in terecht kom, heb een 3 slaapkamer woning genomen dit keer, ik weet niet eens wat ik de eerste keer heb besteld, dat regelen ze daar waar je de sleutel moet afhalen.

Ta2 Gerrit
26-06-09, 11:02
Wij hebben één keer verbleven op Windsor Hills in een Storytime Townhouse (http://www.storytimeorlandorental.com/index.html) en daar zal het ook bij blijven.
Het was een probeersel, daar Windsor Hills het dichtst bij de I-4 (en ook bij Disney) ligt en dat onze verbindingsader met Daytona is.

Het is zeker niet tegengevallen, maar nauwelijks goedkoper (nu zelfs duurder) dan een villa.
3 bed - 3 bad en een mini-zwembadje, net een villa, maar net iets minder/kleiner.
Windsor Hills is wel een schitterende (echt gated)community met een riant zwembad en mooi clubhouse op nog geen 5 minuten lopen van "ons huis".

Daar lag het niet aan, maar de pool en jacuzzi die we nu hebben, en het gevoel van iets meer vrijheid in een vrijstaande villa gaven toch de doorslag om weer terug te gaan naar een villa.

En voor de prijs hoef je het niet te doen, die lag (bij Storytime) niet ver van een villa af, zeker niet waar we nu zitten, al is dat wat verder van de I-4 af.
We huren nu particulier bij een Engelse dame die 3 villa's heeft in Lindfields, weliswaar een wat oudere community, die super onderhouden en up to date zijn, en waar we een mooie prijs bedongen hebben.

Eén villa (http://www.orlandodream.com/content/home.htm) kennen we al, de andere (http://www.orlandosunvilla.co.uk/) 2 gaan we volgend jaar testen :lol:.

pascalbrouwers
26-06-09, 11:45
De reden dat mijn interesse gewekt is, komt doordat ze relatief goedkoop zouden zijn.
Wij boeken meestal ( ieder geval in Orlando) goedkope hotels.
Vaak via priceline, maar ook bij 1 vd bekende touroperators.
Ik vind het jammer om veel geld uit te geven aan hotels, daar je er toch alleen maar bent om te slapen.

Echter nu wordt de kleine steeds groter, en wil je ook wat privacy hebben ;)

Nu hebben wij gedacht aan een kidsroom, met een apart slaapgedeelte voor de kinderen.
Vorig jaar hebben we geslapen in Country Inn Suites Lake Buena Vista.
Heb toen ( op de laatste dag) nagevraagd wat een kidsroom kost, en dat was niet echt veel duurder.
Ik meen mij te herinneren voor een totaal prijs van 68 Dollar per nacht.

Heb in het verleden ook wel eens gekeken voor een villa, maar ik kwam steeds veel duurder uit.
Vandaar maar nooit meer naar gekeken.

Maar nu wordt langsaam aan de situatie anders, we willen privacy :D
Ik wil echter niet de hoofprijs gaan betalen, daar we toch de hele dag onderweg zijn.

Wat ik belangrijk vind = een lokatie in de buurt van disney.
Niet te duur.
Zwembad om nog even af te koelen of te relaxen.
Veilig ( heb laatst een verhaal hier gelezen over spullen die verdwijnen).


Grtz,
Pascal

hannie
26-06-09, 12:21
Wij hebben in de mei vakantie een 3 slaapkamercondo van een particulier gehuurd op Windsor Palms via: www.windsor-palms-florida.net (http://www.windsor-palms-florida.net) voor 550 euro voor 2 weken.
Uiteraard hebben ze hier ook townhomes.
Wij vinden het een geweldige locatie, bij marker 5.
Er is ook een mooie communitypool en een clubhouse.
Op deze site kan je een mail sturen naar alle eigenaren van in jouw geval een townhome, en dan gaan ze je een prijsaanbieding doen.
Ik kreeg wel 40 mailtjes, waarin sommigen vroegen wat het beste bod was, en zij gingen er dan onder.
Zo ben ik aan deze goede deal gekomen.

JKG
26-06-09, 12:40
Nette prijs hannie!


Ja als je veel onderweg bent en weinig 'thuis' zit, maakt het niet echt veel uit waar je zit. Maar wat Gerrit zegt, vrijstaande villa en eigen zwembad is ook heerlijk. Ga ik zeker ook wel een keertje doen, maar wij zijn ook veel de hort op en dan komen we 's avonds thuis, even nog wat drinken, de TV aan en daarna naar bed om de volgende ochtend weer op pad te gaan.


En spullen die verdwijnen... ja, o.a. de poolboy komt toch wel het zwembad onderhouden in een villa? In de townhomes waar ik zat kwam niemand binnen, maar bij het managementbedrijf hebben ze altijd meerdere sleutels, dus het kan altijd gebeuren. Net zoals hotelpersoneel je kluisje open kan maken. In Las Vegas kreeg ik zelfs toen ik de deur achter me had dichtgegooid en de 2 keycards nog binnen lagen, zonder te legitimeren een nieuwe mee. Dat vond ik wel een beetje aparte gedachte, iedereen met een beetje eerlijke kop kan zo claimen de sleutels vergeten te zijn bij dat hotel :mrgreen: .

Belangrijke papieren/dingen gewoon goed opbergen/verstoppen, meer kan je niet doen.

pascalbrouwers
26-06-09, 12:44
Zijn deze townhouses voorzien van een kluis...

JKG
26-06-09, 12:50
Die ik heb gezien niet. Zijn villa's voorzien van een kluis?

Teleton
26-06-09, 13:15
Zijn villa's voorzien van een kluis?

Soms wel, wij hadden er in ieder geval een toen we in een villa verbleven. Deze was in de betonnen vloer verankerd; de enige juiste manier. Maar de bediening was wel een operatie, op je verbrande knietjes met je gezicht naar het Oosten.... In verschillende hotels hadden we ook kluisjes aan de wand. Met een flinke trap schopte je die zo van de muur, in sommige gevallen (Extended Stay de Luxe) hingen ze al op half zeven......Bovendien weet volgens mij heel de huishoudelijk dienst hoe je de kluisjes moet resetten.

Moraal van het verhaal: Als ze echt op je spullen uit zijn, houdt niemand ze tegen. Het barst hier van de ervaringsdeskundigen, maar hoe vaak hoor je nu helemaal dat er iemand bestolen is? Als je je kokosnoot gebruikt (en je reisverzekering, als het dan toch zo ver komt...\\:D/) blijft het zeker nog een vervelende ervaring, maar met beperkte schade.

PS: Ik denk dat wij ons geld sneller terug hebben dan de forumleden die vliegtax hebben betaald.......

cloggie68
26-06-09, 15:22
Ook wij zaten in Storytime Townhouse (no. 3). Het was onze eerste keer Florida en ik vond deze naam hier op het forum en zag er voor ons heel goed uit, splash pool, disney thema kamer en lekker dicht bij de parken. Het is ons ook echt uitstekend bevallen, goede service, snelle reactie op de mails. Dus echt betrouwbaar. Daar hangt ook een prijskaartje aan, ze zijn zeker niet de goedkoopste aanbieder.
Nu we weer op zoek waren naar onderkomen (en opa en oma volgend jaar meegaan) wilden we toch graag een villa. Storytime heeft 2 villa's maar ik vond ze erg prijzig (ca. 3300$ voor 2 weken). Nu hebben we een villa gevonden voor dezelfde prijs als de vorige keer het townhouse, dat kan dus inderdaad makkelijk! Maar toch hebben we geen spijt van het townhouse van Storytime!

MichelAngelo66
30-07-09, 00:19
Wij hadden voor 11 dagen een townhouse in Regal Palms Davenport. Aan de 27, vlakbij de 192. Wij vonden het redelijk dichtbij Disney.

Mooi huis met drie slaapkamers en badkamers. Op het park een algemeen zwembad met een lazy river, handdoeken service en bar. Je kon er ontbijten, lunchen en dineren. Heel compleet dus allemaal.

Wij vonden het heel relaxed om met twee kinderen in een huis te zitten. Lekker de ruimte als je een hele dag hebt lopen slenteren.

Voor een prijs van €660 de moeite waard. Houd er wel rekening mee dat het park ook nog eens $10 per dag rekent voor alle faciliteiten.

PENPE
11-10-10, 15:28
Wij zijn op dit moment aan het plannen voor Cane Island, maar zijn toch
wel benieuwd naar reacties van forummers die onlangs op Terrace Ridge of op BellaVida hebben verbleven in een condo/townhouse..

Wie-o-wie ?

Groetjes,
Pieter & Petra

marijke8
11-10-10, 15:30
Afgelopen zomer bij een vriendin op Terrace Ridge geweest. Ziet er goed en schoon uit. Ze zaten op de 3e verdieping met uitzicht op het zwembad. Publix 5 minuten rijden. Vlakbij de uitvalswegen naar Disney

[verwijderd]
11-10-10, 15:48
Wij gaan in mei/juni 2011 naar Terrace ridge en hebben ook getwijfeld tussen deze en Cane Island, echter ligt deze denk ik iets rustiger en daarom hebben wij maar voor deze gekozen.

Dus ervaring hebben we nog niet.

cloggie68
11-10-10, 16:34
We wilden afgelopen meivakantie naar Bella Vida en hadden daar ook een huis gehuurd maar door omstandigheden (van de verhuurder) kon dit huis helaas niet doorgaan en zijn we uitgeweken naar Terra Verde wat ietsje verderop ligt. Beide parken hebben townhouses en zien er perfect uit. Bella Vida ligt echt VLAK achter de WalMart aan de 192. Wij hebben vorig jaar in een townhouse in Windsor Hills gezeten en wij vonden een townhouse echt perfect maar nu de kids wat groter worden hebben ze toch liever een wat groter zwembad (townhouse heeft vaak een splash pool).

Interieur verschilt natuurlijk per eigenaar maar over het algemeen zijn deze communities echt prima, mooie community pool en vlak bij de 192.

marijke8
05-01-11, 22:42
Afgelopen kerst in terrace ridge gezeten mooie condo met 3 slaapkamers en 2 badkamers en het zwembad was heerlijk verwarmd ook was er een hot tube. In het clubhouse stond een voetbal tafel en een pool tafel. Als iemand interesse heeft kan nog wat foto's plaatsen.

Gr.,

Marijke

Njit
05-01-11, 23:12
Foto's zijn altijd leuk :)

[verwijderd]
05-01-11, 23:19
En we zijn er ook zeker in geïnteresseerd. Was er ook WIFI beschikbaar in jullie Condo ?

marijke8
06-01-11, 11:45
Ja, er was aansluiting voor internet maar geen draad om in te pluggen in de computer. Biij de Walmart een router gekocht zo konden we met 3 laptops internetten.

Zal proberen zo wat foto's te plaatsen. Moet weer even kijken hoe ik dit moet doen want ik heb mijn toestel op een hoge resolutie staan.
Wij zaten in condo nummer 809

marijke8
06-01-11, 12:02
help ik weet niet meer hoe ik foto's moet plaatsen. De laatste keer heb ik het met Dumpyour photo gedaan

Njit
06-01-11, 12:17
Die kun je nog steeds gebruiken. Foto uploaden en daarna de 'UBB Photo' link gebruiken.
Wel van te voren even verkleinen naar 640x480.

marijke8
06-01-11, 13:41
bedankt Njit ga het weer proberen.

marijke8
06-01-11, 13:49
http://www.dumpyourphoto.com/files2/48799/yeEtwz.jpg

http://img228.imageshack.us/img228/5769/p3gs.jpg

http://img218.imageshack.us/img218/2908/ydth.jpg

http://img801.imageshack.us/img801/1050/lnvw.jpg

Dit was de eerste dag, daarna alles versierd met onze kerstboom en andere kerstartikelen.

nog eentje dan van onze kerst tafel

http://img211.imageshack.us/img211/5784/vhez.jpg

Njit
06-01-11, 13:58
Ziet er gezellig uit!

Gerrit&Joke
06-01-11, 16:17
Afgelopen kerst in terrace ridge gezeten mooie condo met 3 slaapkamers en 2 badkamers en het zwembad was heerlijk verwarmd ook was er een hot tube. In het clubhouse stond een voetbal tafel en een pool tafel. Als iemand interesse heeft kan nog wat foto's plaatsen.

Gr.,

Marijke
We zijn heel nieuwsgierig want we gaan in April ook daar naar toe voor de eerste keer na alle jaren in een villa

Groetjes
Gerrit&Joke

[verwijderd]
06-01-11, 16:53
Ziet er goed uit en zelfs redelijk wat mensen bij het zwembad.

Voor ons is het ook de eerste keer een condo na 1 keer een keer een villa en de andere keren steeds hotels.

marijke8
06-01-11, 17:27
Voor ons was het ook de eerste keer condo. Na al die jaren villa of hotels.
Mijn zoon van 15 jaar heeft zich goed vermaakt hij toch wat meer aansprak met andere jeugd dan bij een villa. Al staat de villa bij mijzelf op nr. 1 lekker met een eigen zwembad voor de deur. Op mooie dagen lagen er genoeg mensen bij het zwembad.

Gaan van de zomer weer naar een condo Bella Piazza achter de 27.

[verwijderd]
06-01-11, 17:31
Daar hoor ik ook graag de bevindingen van, ik twijfel over die voor een latere vakantie omdat het toch wat verder weg ligt. Maar aan de andere kant wat zijn de afstanden daar nou.

marijke8
06-01-11, 17:42
Dit duurt nog wel 6 maanden maar ik ben al weer aan het aftellen. We zijn er wel al wezen kijken in onze kerstvakantie. Ziet er ook goed uit aan de buitenkant. Maar wat je zegt het ligt iets verder maar de Publix is op loopafstand en je doet toch alles met de auto. Wij hebben een aantal keren aan de 27 gezeten met een villa, en dit is ons altijd goed bevallen.

trails
24-08-12, 11:20
Zijn er ff-ers die wel eens een townhouse hebben gehuurd op Emerald Island en hun ervaringen willen delen?
Of misschien Lake Berkley?

pixiedust
04-12-12, 20:21
Twee jaar geleden hadden wij via American Vacations een appartement in Cane Island geboekt. Wij kwamen toen terecht in een Townhome in Compass Bay. Helemaal top! Vandaar dat we dit keer weer voor een townhome hebben geboekt...maar...we hebben geen locatie aangegeven. Ter plekke horen we pas waar we terecht komen. Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik snap dat er wel heel veel mogelijke locaties zijn...maar ik ben toch wel nieuwsgierig waar anderen die op deze manier hebben geboekt terecht zijn gekomen.

Mushu
04-12-12, 20:38
Nu twee keer via American Estates een villa (dus geen townhome) geboekt, 1x met onbekende locatie maar wel Disney area en 1x geboekt voor Lindfields (lekker dichtbij Disney). Die eerste keer (Disney area) kwamen wij in Westridge terecht. Deze gated community ligt aan de 27. Het was te doen maar er waren heel wat communities dichterbij Disney te vinden. Wij hadden toen een jaarkaart voor Disney en waren daar dan ook iedere dag van onze vakantie te vinden. Vandaar dat we de keer daarna specifiek voor Lindfields hadden geboekt. Ik weet niet of American Vacations anders werkt (American Estates gaat via Hotelbeds) maar het zal wat locaties betreft vast niet heel veel verschillen.

pixiedust
04-12-12, 20:46
Volgens mij gaat American Vacations ook via Hotelbeds (die zitten toch aan de 192 in de buurt van de I4?)
Westridge ken ik overigens. Daar moesten wij voorheen altijd de sleutel oppikken voor een huurvilla op Southern Dunes. Lindfields ken ik niet...

Mushu
05-12-12, 17:12
Klopt. En Lindfields is een wat oudere wijk, het is geen gated community. Zeker niet alleen vakantie villa's, ook veel vaste bewoners. Onze villa was een beetje vergane glorie maar de locatie ideaal. Afslag va de 192, Publix, Outback in de buurt en via Sherberth Road zit je zo op Disney terrein!

Ta2 Gerrit
05-12-12, 18:14
Er zijn inmiddels rond Lindfields (en Indian Creek/Rolling Hills/Windsor Palms etc.etc.) een tiental restaurants van bekende ketens, en een Supertarget en andere winkel(tje)s bij gekomen, dus het wordt daar steeds gezelliger.
In sommige van die communitys zijn wel townhouses en appartementen, maar ik zou toch kiezen voor een villa. Voor hetzelfde, of misschien iets meer geld heb je veel meer keus, mogelijkheden en faciliteiten, zeker als je rechtstreeks huurt.

trails
05-12-12, 18:32
Townhouses in de buurt van Lindfields vind je b.v. in Encantada.

PENPE
06-12-12, 00:13
Ik heb goede ervaringen met townhomes in de buurt van Disney, te weten op :
Encantada : http://penpeintheusa-juni2011.blogspot.nl/2011_06_05_archive.html en ook op Coral Cay : http://penpeintheusa-febr2012.blogspot.nl/2012_02_04_archive.html

Deze townhomes zijn overigens wel rechtstreeks via de eigenaar(en) geboekt

pixiedust
06-12-12, 11:41
Ik heb goede ervaringen met townhomes in de buurt van Disney, te weten op :
Encantada : http://penpeintheusa-juni2011.blogspot.nl/2011_06_05_archive.html en ook op Coral Cay : http://penpeintheusa-febr2012.blogspot.nl/2012_02_04_archive.html


Ja...die foto's herken ik van jullie blog. Hmm...zou fijn zijn als wij ook in zo'n mooi huis terecht komen. Maar ja...blijft dus afwachten. Volgende keer maar rechtstreeks boeken zodat we weten waar we terecht komen.

trails
06-12-12, 14:35
En... die eerste in Encantada hebben wij al geboekt voor 4 weken in 2014!!!
Het contact met de eigenaresse verloopt heel goed!

dutchcruisers
07-12-12, 11:38
Op Windsor Hills heb je ook mooie townhomes. Heb er voor de meivakantie weer geboekt. Ook rechtstreeks van de eigenaar via vrbo.com, goede deals te maken!

Chanti
19-02-13, 12:14
Daar ben ik dus ook heel erg benieuwd naar! Niemand?

trails
19-02-13, 12:17
Blijkbaar niemand. Wij hebben inmiddels iets gehuurd in Encantada.

Chanti
19-02-13, 16:22
Encantada zag er ook goed uit. Momenteel hebben wij oog op iets in Paradise Cay

rudyfb
29-06-15, 16:21
Hallo allen, wij gaan over een maand voor de 4e keer naar Orlando, maar voor het eerst nemen we een townhome ipv een villa.
Ik vroeg mij af hoe mensen dit ervaren hebben, vooral mbt het niet hebben van een eigen zwembad ( althans we gaan er maar vanuit dat we een community pool hebben... ) we hebben 2 dochters 1 van 15 en 1 van 4 die graag zwemmen vandaar!

trails
29-06-15, 17:09
Wij hebben ook altijd een villa gehuurd maar vorig jaar een townhome in de community Encantada. We hadden wel een eigen zwembad maar hadden geen poolheat gevraagd (in februari) omdat Encantada beschikt over 2 super mooie verwarmde zwembaden. Dus poolheat vonden we zonde van het geld. Ons huis lag maar op 1 minuutje lopen van de zwembaden. We vonden Encantada super. Geweldige service en pc's met printers beschikbaar in het clubhouse (handig voor coupons en inchecken voor de terugvlucht.). Encantada is een community waar we zo weer heen zouden willen.

ietie
29-06-15, 20:03
Townhome is ons op zich goed bevallen, wij zaten dicht bij het zwembad dat scheelt natuurlijk wel had er niet aan moeten denken om helemaal achter in de wijk te moeten zitten , je bent alleen wel afhankelijk van de openingstijden van het zwembad, en een townhome is natuurlijk gehoriger omdat buren hebt .
Voor de rest net zo luxe als een villa .

Iris02
30-06-15, 08:56
Wij huren in Florida altijd een townhome omdat de zwembaden bij de villa's over het algemeen niet zo groot zijn (voor 5 personen ;D). Een townhome kan net zo goed of slecht zijn als een villa, je moet op dezelfde aspecten letten bij het huren. Als je het zwemmen belangrijk vindt, dan is het verstandig om de loopafstand naar het zwembad goed te checken.
Op andere vakanties huren wij geregeld een villa met zwembad maar eerlijk gezegd mis ik het niet in Florida. In Florida vertoeven wij veel minder bij het huis dan bijvoorbeeld in Europa waardoor het hebben van een eigen zwembad van minder groot belang is.