PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Bobbie: Orlando - Orlando



Bobbie
25-06-09, 17:43
Hai allen,

bij deze ons reisschema voor 16 dagen Florida in Oktober van dit jaar.

Aangezien we groot voorstander van rechtstreekse vluchten zijn, vliegen we 15 oktober op Orlando (Martinair). Het vertrek is op 31 oktober ook weer vanuit Orlando rechtstreeks naar Amsterdam. Alles daar tussen is nog min of meer flexibel in te richten, al wilde we zelf snel richting 't zuiden (Miami / Key West) om daarna met een links omslaande beweging richting Naples / Sarasota en tot slot weer Orlando af te reizen.

Onze globale planning ziet er als volgt uit:


15 oktober Amsterdam - Orlando; auto halen (bestel en hoop op charger [-o<), naar hotel
16 oktober Orlando - Miami; eerst uitslapen van de vliegreis en dan naar Miami
17 oktober Miami Beach; vrije dag (sightseeing / shoppen)
18 oktober Miami Beach; vrije dag (misschien naar Bayside area? Is die boattrip rondom Miami aan te raden?)
19 oktober Miami - Key West; trip naar KW, verder niets
20 oktober Key West; vrije dag (sightseeing)
21 oktober Key West; zwemmen met dolfijnen (@ TOTS of DRC?) :-D
22 oktober Key West; vrije dag, misschien boattrip / zeilen?
23 oktober Key West - Naples; trip naar Naples, tussenstop @ Shark Valley voor tram / fietstour (heeft dat meerwaarde wanneer we ook nog later even in de Everglades terug denken te komen?)
24 oktober Naples; vrije dag (sightseeing / shoppen)
25 oktober Naples; Naar Everglades, airboattrip
26 oktober Naples - Orlando; met tussenstop in Sarasota (is daar naast de mooie stranden verder nog iets? Kon het in het forum niet zo gauw vinden)
27 oktober Orlando; vrije dag (sightseeing / shoppen)
28 oktober Orlando; misschien Disneyworld
29 oktober Orlando; US en/of Islands of Adventures
30 oktober Orlando; Seaworld
31 oktober Orlando - Amsterdam.

De eerste dag na aankomst direct van Orlando naar Miami is denk ik niet ideaal, misschien dat we er ook voor kunnen kiezen dan nog een dag extra in Orlando over te blijven die we dan dus van 't einde Orlando afsnoepen. Aan de andere kant hebben we met name in het begin van de reis voldoende 'vrije' dagen er tussen zitten, dus volgens mij moeten we vrij snel van de reis opgeknapt zijn..?

Disneyworld twijfelen we nog over, aan de ene kant hebben we zoiets van Disney, daar kunnen we ooit in Parijs ook nog wel heen, en daarbij hebben we al 3 andere parken gepland. Maar aan de andere kant, wanneer je er toch ben... moet je het misschien ook maar wel bezoeken. Wat denken jullie? US en Islands of Adventures lijkt ons dan (als eind 20 en begin 30) iets leuker. Seaworld staat vast.

Wat vinden jullie ervan? Zaken die we verkeerd aanpakken, plekken die we nog echt moeten zien. Alle tips of andere adviezen zijn welkom.

Alvast bedankt,
Bobbie

ess
25-06-09, 18:12
Hoi Bobbie,
ben zelf nog niet zo'n grote Florida kenner, maar Disney in Orlando vind ik zelf niet te vergelijken met Parijs.
Ik moet daar wel bij zeggen ik heb de disney parken Florida nu gezien, had het zeker niet willen missen, maar de eerste paar vakantie's naar Florida sla ik ze wel even over.
Seaworld daar in tegen kan ik geen genoeg van krijgen!!
Ik denk dat de dag naar aankomst goed te doen is om naar Miami te rijden, geen probleem.

Bobbie
26-06-09, 09:00
Thanks voor de info, volgens mij moet 't ook wel te doen zijn ja, al zullen we best stuk zijn van de vliegreis. Maargoed, we hebben die dag erna geen haast, rustig uitslapen, wat eten en dan naar Miami. Misschien nog via Cape Canaveral als tussenstop.

pascalbrouwers
26-06-09, 09:21
Van Orlando naar Miami is zeker goed te doen.
tussen de 3 en 4 uurtjes rijden.

Neem wel de florida's turnpike.
Deze Highway moet je wel tol betalen, maar het gaat een stuk sneller dan de us 1.

De vergellijking met disney parijs en orlando, die kun je dus echt niet maken.
Dit lees je wel vaker op dit forum.
Geloof me als je er geweest bent, zul je dit ook beamen.
Maar goed, of je naar Diney moet gaan ......, ik zou het wel weten.
Maar wij zijn disney gekken :D


De beide parken van universal, zijn zeker leuk.
Vorig jaar hebben we ze een keer over geslagen, en achteraf had ik er alweer spijt van.

Overigens jullie hebben een leuk schema gemaakt.

Plekken die je absoluut moet zien, ja die zijn er absoluut.
Of bewaar ze voor een volgende keer.
Wij zijn er al 5 keer geweest, en er is nog steeds zo veel te zien.
Bij onze volgende trip staat o.a. gepland zwemmen met manatees, sanibel island

Groet,
Pascal

Bobbie
26-06-09, 09:31
Bedankt voor de tip. En ik denk dat we WDW ook inderdaad gewoon moeten doen. Ik weet niet in hoeverre we ook snel weer terugkomen, wie weet raken we ook verslaafd en gaan we dan over een jaar weer. Dan zal de trip er inderdaad weer anders uit zien.

Het zwemmen met manatees lijkt me persoonlijk ook geweldig :-)

Patrick
04-07-09, 12:07
Persoonlijk vind ik Disney wel goed te vergelijken, maar ben dan ook niet echt een Disney-fan. Epcot vind ik wel een heel leuk park :D

Zwemmen met manatees hebben wij vorig jaar gedaan, en staat waarschijnlijk ook weer voor volgend jaar op de planning.