PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe / waar een reis te boeken?



mapsit
04-05-05, 15:16
Is het veel voordeliger om alle hotels zelf te gaan boeken of kun je beter een fly/drive paket bij een touroperator kopen?

Njit
04-05-05, 16:42
Een Fly/Drive pakket heeft zoals het woord al zegt alleen de vlucht en de autohuur.. Dit kan best voordelig zijn.
Je kan de vlucht en de auto ook prima zelf boeken via bijvoorbeeld www.vliegtarieven.nl.

Hotels boeken is ook goed te doen. Het ligt er maar net aan hoeveel werk je erin wilt steken. Wij hebben alles zelf geboekt maar dan ben je wel een aantal avonden aan het surfen om locaties en hotels te vergelijken.

mapsit
04-05-05, 17:27
> Een Fly/Drive pakket heeft zoals het woord al zegt alleen de vlucht en de autohuur.. Dit kan best voordelig zijn.

Ok, ik doel dan eigenlijk op een autorondreis waar de hotels vast liggen en voorgeboekt worden.

Carlo
04-05-05, 19:31
het hang ervan af wat voor "type"reiziger je bent. Als je alles in 1 vooraf boekt kun je voordeliger uit zijn, maar zit je aan de besproken plekken vast. Daarnaast betaal je per persoon voor de vlucht, auto en hotels terwijl als je in Florida de motels/hotels boekt je per kamer betaalt. Als je dan ook nog een goedkope flydrive of losse vlucht en autohuur kunt vinden kun je goedkoper uitkomen en ben je vrijer. Maar zoals in een eerdere reactie al aangegeven ben je dan wel even aan het zoeken, maar dat vinden wij juist leuk, dan is de vakantie al een beetje begonnen zeg maar :D

sleepwalker
04-05-05, 20:00
Voor de prijs kun je beter NIET via de touroperator boeken. Deze rekenen vaak per persoon terwijl de meeste hotels per kamer rekenen. Bij travel Trend vragen ze 60 euro voor een voucher van 1 nacht in een howard Johnson of Ramada inn. Dat kosten ze als je online boekt nog niet eens in dollars. Als je echt waar voor je geld wilt hebben moet je eens kijken bij de FAQ over priceline.
Daar hebben wij geboekt voor komende juni. We zitten daar 6 dagen voor 45$ per nacht in het Sheraton in Orlando en daarna 5 nachten voor 50$ per nacht in het renaissance van Marriot in Ft LAuderdale. Zelfs D-reizen vond deze prijzen ongelooflijk.

knaapje
04-05-05, 20:31
Het betalen per persoon of per kamer zegt niet zoveel. Als je de prijzen goed vergelijkt zie vrijwel altijd dat bijv. de prijs voor 2 pers. per kamer het dubbele is van 4 pers. per kamer. Uiteindelijk betaal je dus in totaal per kamer hetzelfde.
Persoonlijk vind ik Priceline goed, ik heb het zelf ook gebruikt, maar als je, zoals ik hier begrijp, voor de eerste keer gaat en bovendien (elke dag?) gaat rondreizen, zou ik het niet aanbevelen. Je hebt dan wel een hoop biedingen en combinaties te gaan voor je alles hebt.
Als je meerdere dagen ergens blijft is het wat anders.
Zelfs als het wat duurder mocht zijn zou ik een geboekte rondreis aanbevelen aan een Florida Rookie.
Maar er zijn er ongetwijfeld die er anders tegen aankijken.
Groeten
Knaapje

sleepwalker
04-05-05, 21:03
Je hebt gelijk voor wat het de twee en vierpersoonskamers betreft. De vraag was echter of je bij een touroperator moet boeken of het zelf (ik neem aan bijvoorbeeld via het internet) moet doen. De prijzen welke ik in mijn touroperatorfolders tegenkwam konden de vergelijking met het zelf boeken absoluut niet doorstaan. Als voorbeeld de voucher van travel trend. Deze is los te bestellen en geeft recht op één overnachting. Deze kost 60 euro. Ik heb op het net veel goedkopere aanbiedingen gezien. Als je via priceline elke dag ergens anders wilt boeken is dat heel goed mogelijk het is inderdaad wel een heel gepuzzel maar dat heeft bij mij enorm bijgedragen aan de voortpret (plus dat we nou in voor ons doen enorm luxe hotels zitten!)

gr

Ralf

Eric
05-05-05, 00:40
Veel iets meer ervaren florida-gangers boeken alleen de kamer voor de eerste nacht (al dan niet via het internet) vooraf, en halen zodra ze in de VS aankomen een boekje met hotelcoupons (bv. bij Denny's) en kijken dan ter plaatse waar ze terecht komen. Het is maar net waar je van houd.
Lees maar eens goed de diverse topics door, dan ben je een heel stuk wijzer. Verder is het, net zoals voorgaande forummers al gezegd hebben, heel erg persoonlijk waar je voorkeur naar uitgaat.
Eric

ekkie50
05-05-05, 08:54
mijn advies zou zijn om van goedkopere motels onderweg gebruik te maken, in plaats van hotels. Ik heb dat vaak gedaan en van die prijzen (per kamer) lig je bijna nooit wakker (zou ook niet goed zijn voor een reiziger :wink: ).
Ook als je een grote stad bezoekt, zoek een motel iets buiten de stad, en ga van daaruit naar het centrum.

Je mag altijd een motelkamer bekijken, en het is mij wel eens gelukt om iets van de kamerprijs af te krijgen. Kon ik nog beter slapen!

Michael66
05-05-05, 09:08
Weet je wat de beste oplossing is? Geen hotel boeken!

Boek een villa in Kissimmee!

Vanuit daar kun je allerlei leuke dingen bezoeken op redelijke reistijd afstand. Tampa? Uurtje en 10 minuten rijden. Kennedy space center? Uutrje! Disney? Kwartiertje! International Drive? 20 minuutjes.

En als je dan terugkomt va je leuke maar vermoeiende dag plons je lekker in je eigen zwembadje. Heerlijk!!!

Miami en de Keys? Kan altijd een andere keer nog ....

sleepwalker
05-05-05, 14:57
Ik heb gekeken voor zo'n villa. Alles ziet er inderdaad erg goed uit met uitzondering van het prijskaartje.
Da's leuk als je het door 6 of door 4 kunt delen. Niet voor met zijn tweeen.

Eric
05-05-05, 16:04
Ben het met je eens. een villa is ideaal als je met 4 of meer personen bent, en minstens een week op een lokatie blijft.
Als je echter met zijn tweeen bent, is het wel erg duur, en je zit er uiteraard ook aan vast, terwijl je bij een hotel het na een paar dagen voor gezien kan houden, en verder kan gaan.
Daarom boek ik ook meestal de hotels niet van te voren, behalve bv. in steden als San Francisco of New York, of als ik zeker weet dat ik langer blijf, zoals in Orlando. Ook Key West in de drukke tijd kun je beter reserveren, in de rustige tijd zijn er zat leuke bed & breakfast adressen.
Eric

Ruud2004
05-05-05, 20:06
Wat dacht je van helemaal NIETS vooruit boeken en gewoon zien waar je die dag eindigt. Amerika en zeker Florida staat vol met hotels/motels en afdingen op een kamer gaat prima. Vraag of je de kamer eerst even mag bekijken. Dan duidelijk laten merken dat de kamer je voor deze prijs niet bevalt en maak aanstalten om weg te gaan.
Vaak wordt de kamer je dan voor een veel lagere prijs aangeboden. Scheelde ons vaak wel 10 a 15 USD op een nacht.

sleepwalker
05-05-05, 23:35
Ik ga binnenkort dus voor de eerste keer naar Florida. Ondanks het feit dat ik nogal wat ervaring heb met het naar binnen lopen voor een kamer hebben wij besloten om het deze vakantie wel vast te zetten. Het van tevoren reserveren geeft wel meer rust. Je hoeft er niet over in te zitten of je iets goeds vind. Wij hebben ervoor gekozen om tijdens onze vakantie maar 3 hotels te nemen. We hoeven daarom niet elke dag de koffers te pakken of bij te boeken. Ook het plannen van de verschillende dagtrips / bezienswaardigheden kan nu beter, ik weet immers wat mijn uitvalsbasis is. Hierdoor hebben we heel veel dingen al ingepland wat veel voorpret heeft opgeleverd en hoeven we daar 's ochtend niet meer te verzinnen wat we gaan doen. Het is inderdaad minder avontuurlijk maar we gaan maar twee weken en dan moet je die tijd optimaal gebruiken wat denk ik op deze manier makkelijker is. Als je een rondreis maakt die langer duurt dan zou ik hieroor inderdaad niet hebben gekozen.

groeten

Ralf

knaapje
06-05-05, 11:50
Kijk dat was nou precies wat ik wou aangeven.
Als je er nog nooit geweest ben speel op zeker, volgende keer kan je meer avonturen.

Goede reis,
Knaapje.

mapsit
09-05-05, 16:26
Ga zelf rond thanksgiven lijkt me beter om rond die periode geboekt te hebben toch?

Eric
09-05-05, 16:33
Thanksgiving is inderdaad een drukke periode, maar er zijn zoveel hotelss in Florida, dat er altijd plaats is.
Alleen voor Key West en voor Orlando zou ik voor die periode geen risico nemen, ofschoon het in Orlando denk ik meevalt.
Eric

skye
26-08-05, 19:01
Ik wil het liefst in december 14 dagen naar orlando, dan ga ik met 1 kind van 6 jaar en wij willen graag naar disneyworld, seaworld, en de everglades..
Nu wil ik het liefst een georganiseerde reis, aangezien ik geen held ben in het rijden in een vreemd land..Wie weet een niet te duur reisburo..die heeft wat ik zoek

Eric
26-08-05, 19:06
Ik denk dat je het beste gewoon een reisburo kan binnenlopen, die kunnen je op weg helpen met folders waar dergelijke reizen instaan.
Ga niet naar D-reizen, want voor info ben je beter af bij TUI of Cook, boeken kun je uiteraard wel bij D-reizen.
Succes, Eric

skye
26-08-05, 19:12
over cook had ik slechte resensies gelezen, ??
D reizen is een van de weinige buro's die wij hebben, maar eerlijk gezegd het reisburo bij ons die hebben alleen fly en drive, of helemaal niets..

Eric
26-08-05, 19:15
over cook had ik slechte resensies gelezen, ??


Het gaat meer om deskundige info, dan om het boeken.
Maar heeft D-reizen geen enkele gids waar rondreizen instaan?
Ik denk bv. aan Arke, Holland International, Hotelplan etc.
Die moeten toch te vinden zijn?
Ik heb even gegoogled, en American Vacations heeft ook rondreizen, en die staat op de diverse forums heel goed aangeschreven.

Eric

skye
27-08-05, 10:52
ze hebben wel rondreizen maar allemaal met fly/buy

SpaceAce
27-08-05, 11:27
ze hebben wel rondreizen maar allemaal met fly/buy

Tja, fly & buy is het allemaal hoor. Het is nooit gratis :)

Maar als ik het goed begrijp wil je een georganiseerde busreis door Florida?

Deze is gewoon te vinden op de site van Hotelplan (en deze brochures hebben ze ook gewoon bij jouw reisbureau).

Zie: http://www.hotelplan.nl/pdf/33_104000_The%20Best%20of%20Florida.pdf

Een mooie georganiseerde rondreis door Florida van 8 dagen met een verlenging in Miami. Mocht je deze verlenging in Orlando willen blijven, is dit volgens mij ook prima te regelen. Loop gewoon het reisbureau binnen en vraag naar de mogelijkheden.

Dit is dus nog maar een rondreis van Hotelplan. Zoals Eric al aangaf bieden Arke, Holland International e.d. ook van deze rondreizen. Deze brochures liggen dus ook bij D-reizen en andere reisbureaus.

ekkie50
29-08-05, 09:13
ik kan me voorstellen dat het vooruitzicht op rijden in een vreemd land even slikken is. Maar in Florida is het prima rijden hoor. Dit wordt beaamd door leden van dit forum. Als je de rit maar goed voorbereid door vooraf een wegenkaart te raadplegen zou het van een leien dakje moeten gaan. Gewoon rustig en defensief rijden (je bent tenslotte op vakantie) en "go with the flow".

Met het risico te generaliseren durf ik toch te zeggen dat de binnenwegen over het algemeen erg prettig te berijden zijn, omdat het daar niet zo heel erg druk is. De snelwegen zijn vaak een ander verhaal, vooral in en rond de grote steden. De spits moet men vermijden.

Als je partner er ook bij is (kon ik niet opmaken uit je bericht) lijkt het me zeker te doen. Een paar extra ogen en oren zijn nooit weg.

Dus: wees niet te bang om te gaan rijden. Je bent zoveel vrijer. Succes.

pascalbrouwers
03-06-06, 14:30
Hallo Marisca,
Jullie hebben de reis toch in Duitsland geboekt. Was dit nou een klein reisureau of een grote organisatie.
Ik woon ook tegen de grens aan +/- 35 km dus we zijn er zo.
Heb jij wellicht een www site, of iets anders waar ik hun te pakken zou kunnen krijgen.
Alvast heeeeel veel bedankjes

Groet, Pascal

marisca
03-06-06, 21:35
http://web2.cylex.de/firma-home/reisebuero-nolden-u--kreusch-kg-klever-reisebuero-derpart-db-der-tui-iata-agentur-86374.html

Dit is een groot reisbureau! ,ze hebben door heel duitsland vestigingen. 8)
Spreken nederlands , En er komen vele nederlanders! :
Groetjes Marisca :D

bono
06-09-06, 17:51
Bij het boeken van de hotels ging het allemaal al niet van een leie dakje maar nu gaat het helemaal niet goed meer, ons hotel bij aankomst op de airport is ook bezet, en in Miami zelf ook al, net een ander hotel aangeboden gekregen.wat denk je...staat slecht aangeschreven dus ik snel bellen.
Nu een andere aangegeven maar op internet is deze al volgeboekt, dus dan zullen we weer een andere moeten kiezen maar ondertussen komt er per nacht en persoon steeds weer een paar euro erbij. voor je het weet zit je in de Ritz voor de prijs van ongeveer 349 pppn inplaats van zo ongeveer 33 euries.
LET UIT JE WINST. of juist niet dus.

Nou we hopen maar op een goede afloop maar ondertussen slaap ik nachts steeds slechter.

We boeken alle hotels via travel trend, maar ja we zien het allemaal wel.toch, zit niks anders op.
wachten, wachten, wachten en nog eens wachten.

Groetjes monique

knaapje
06-09-06, 18:00
Wie zijn "ze"? en waarom word je "niets gegund"?
Lijkt wel een kop uit Story of Prive heeft toch niets van doen met een boekingsprobleem. Er zijn hotels genoeg ook zonder Traveltrend.

Maar misschien zie ik het niet goed.

Knaapje

bono
06-09-06, 19:15
Jullie weten al meer dan wij en zijn er al vaker geweest, en ik wil deze keer gewoon alles goed geregeld hebben. Via het internet, daar ben ik niet echt een ster in en vind het fijn om het via een reisbureau te doen.
Nee de privé en story doen niet mee hoor, maar je snap toch wel dat het gene wat je hebt uitgezocht net allemaal vol zit en als je dan een andere neemt , deze ook al vol zit en dit dus de derde optie is.
Als het zo is dat traveltrend geen andere alternatieve kan geven voor een schappelijke prijs dan ga ik verder zoeken bij een andere reisorganisatie.

Maar julli doen het via priceline??
Ik zal daar eens op de site gaan kijken, misschien wel een tip voor volgend jaar als we een langere reis gaan maken.

Maar..........................bedankt hé


groet monique

meisje
06-09-06, 19:19
Waarom wil je dan per se van te voren een hotel boeken?? Als je ergens op de bonnefooi kan reizen is het wel in Florida. Met heel veel couponboekjes kom je een heel eind voor weinig geld. Vind je het misschien eng om te reizen zonder dat je van te voren iets hebt geboekt. Ik zie alleen maar voordelen; immers als het ergens leuk is blijf je langer en als je er niets aan vindt...ga je eerder.

maar dat is mijn idee erover natuurlijk!
meisje

Njit
06-09-06, 19:24
Zit trouwens hier te kijken: http://www.dlg.nl/documenten/prijsbijlagen/TTLasVegasHotels.pdf

Heel leuk dat ze het zo uitrekenen maar een kamer in de USA betaal je per KAMER, niet per PERSOON. Of je daar nu met 1, 2, 3 of 4 personen in slaapt maakt niet uit..

knaapje
06-09-06, 19:27
Je geeft zelf hierboven al aan, dat je beperkt met internet bekend bent en dat je mede daarom via een reisbureau wilt boeken, dan moet je zeker niet via Priceline gaan bieden.
Het bieden op zich vraagt al wat inzicht en je weet maar beperkt in welke wijk en zeker niet in welk hotel je terecht komt, eventueel moet je zelfs met rebids werken.

Maar je ziet hier ook, dat 1 persoon het dubbele van 2 personen kost, dus gewoon een 2 persoonskamer.(Kingsize??) 3 keer de 3 persoonsprijs komt weer dicht bij de 4 keer de 4 persoonsprijs.( 2 maal Queen size??)
Ik heb, toen ik nog via een reisbureau en een reisorganisatie boekte wel gezien, dat het zelfs extact klopte.
Men heeft de prijsstelling gewoon aangepast wat hier in Nederland gangbaar is.

Knaapje

bono
06-09-06, 20:27
Hé Nijt, ik heb net het boek van OAD reizen gepakt om te kontroleren want jou stelling klopt niet hoor!
(of ik begrijp je verkeerd)
Je betaald per persoon per 1,2,3,4 persoons kamer dus de prijs die er staat moet je keer 2 nemen als je met 2 personen gaat.
(waar gaat dit allemaal eignelijk over zeg.!!!!)

Meisje:Maar inderdaad ik vind het best eng om zo op de bonnefooi te gaan omdat je dan denk ik meer moet betalen, of zie ik dat verkeerd??
en omdat het de eerste keer is dat wij zo ver gaan vliegen en naar de usa gaan.

Maar ja........... laat het (allemaal) maar zitten, het komt vast goed, heb dit nog nooit mee gemaakt, dat zovaak iets vol zit.

Groetjes Monique

VERGETEN!!!!!!!!!!

Hoe kom je aan z'n bonnenboekje dan??????

SpaceAce
06-09-06, 20:36
Meisje:Maar inderdaad ik vind het best eng om zo op de bonnefooi te gaan omdat je dan denk ik meer moet betalen, of zie ik dat verkeerd??

Vaak betaal je dan juist minder. Die bonnetjes zijn vaak het tarief van de AAA-tarief (hier beter bekend als ANWB).

Alhoewel we afgelopen vakantie (Noord-Oost USA) enorm mazzel hadden. Onze laatste twee overnachtingen sliepen we in het Courtyard Marriot á 179 dollar per kamer, maar op ons bonnetje stond 69 dollar per kamer en dit bonnetje nam ze dus gewoon aan! Ze gaf ons zelfs de tip om de tweede nacht ook voor 69 dollar te kunnen slapen als we nog een bonnenboekje bij ons hadden (en dat hadden we dus!) :D

meisje
06-09-06, 20:40
Die boekjes liggen bv bij Denny's of bij eetgelegenheden zoals Ponderosa.

Ik snap je angst heel goed hoor maar in Florida heb je bijna op iedere hoek van de straat een hotel, na ja...bij wijze van spreken dan he!

Het ligt er natuurlijk een beetje aan welke eisen je aan een hotel stelt hoe luxer hoe duuder maar dat is overal zo.
Wees niet te bang, gebruik je gezonde verstand heus het loopt wel los. Naar mijn idee ben je veel relaxter op vakantie als de overnachtingen nog niet allemaal vast liggen. Je hebt meer bewegings vrijheid.

maar nogmaals, dat is mijn mening ongetwijfeld zijn er forumers die daar anders over denken.

meisje

Ceetje
06-09-06, 20:45
Het hangt er ook wel een beetje vanaf in welke tijd je gaat. Ik ben normaal gesproken erg van de bonnefooi, maar als wij naar Florida gaan, is het geen hoogseizoen, maar hoogstseizoen. Dat is de reden dat we nu alles al geboekt hebben.
:arrow: Bono: hotels boeken via www.hotelpronto.com is heel eenvoudig!

Ebelix
07-09-06, 13:40
Het klopt dat wanneer je bij een nederlandse touroperator boekt de prijzen per persoon per nacht zijn.

Als je direct bij de hotels in Amerika of via online boekingssite is de genoemde prijs per kamer per nacht. Dat is het verschil.

Waarom zoek je niet online naar de hotels? Als je bij de hotels zelf reserveerd hoef je niet te betalen en kan vaak op de dag van aankomst tot 16.00 de kamer annuleren.

Boek je in Nederland dan moet je 6 weken van te voren al het volle pond betalen.

Anita
29-09-06, 16:18
We zitten effe met een dillema!

We hebben deze week onze Disney Cruise met hotel geboekt. We gaan van 4 tm 20 augustus naar Orlando. De cruise is van 9 t/m 12 augustus, maar het hotel is geboekt van 4 t/m 9 augustus. Het hotel voor na de cruise boeken we binnenkort.
Maar nu dus de tickets: we zouden het liefst in april de vliegtickets boeken (vakantiegeld! :-\" ), maar ik zie op de site van Martinair dat het al behoorlijk druk is in die periode. De vlucht heen móet op 4 augustus zijn, de terugvlucht kan nu nog een beetje verschoven worden. Ik wil graag met Martinair omdat zij rechtstreeks vliegen.
Hoe groot zou de kans nu zijn dat we "mispakken" voor de vluchten in augustus? Een overstap is geen regelrechte ramp, maar ik doe het liever echt niet!
Zou Martinair nog meer vliegtuigen inzetten of zoiets als het echt druk wordt? Of zou het gewoon hierbij blijven?

Wat denken jullie?

Groetjes,
Anita

Trainspotters
29-09-06, 22:02
Mispakken voor een vlucht in augustus doe je natuurlijk nooit.
Er landen tenslotte vele vliegtuigen in Orlando.

Alleen ........

-Martinair zal het huidige aanbod niet uitbreiden. De gedachte dat een luchtvaartmij bij een enorme vraag een extra toestel inzet kan je ´op de buik schrijven´. Men zal hoogstens een groter vliegtuigtype inzetten.
-Je zal misschien niet rechtstreeks kunnen vliegen maar met een overstap.
-Wacht niet te lang met boeken, let op de kosten. Boek op een moment dat de prijs jou aanstaat. M.a.w. denk niet ´ik wacht nog even want de prijs zal wel zakken´ die prijs is dan vaak een gepasseerd station.
-Touroperators verkopen soms ook losse tickets. Via een t.o. kopen betekend vaak uitstel van betaling.

groet,
Trainspotters

bemmel47
26-11-06, 22:37
:-k Wat is nou echt goedkoper... Gewoon de oad gids erbij halen, uitzoeken en boeken.. vlucht, auto, hotels. Of toch alles zelf doen via expedia, word ticketcenter en ga zo maar door. Ik weet het niet meer. Wie heeft hier ervaringen mee.

Njit
26-11-06, 22:48
Zelf boeken is in de regel goedkoper -- maar kost je wel meer tijd. En aangezien tijd geld is...

Zelf boeken is wel veel leuker!

bemmel47
26-11-06, 23:19
Maar als ik bijvoorbeeld expedia vergelijk met de prijzen uit de oad gids, dan lijkt oad goedkoper. Hun rekenen bijvoorbeeld dat kinderen t/m 17 jaar gratis zijn. wil ook niet via allerlei organisaties verschillende hotels boeken. Mijn reisplan is een beetje alsvolgt
21 december 2007 t/m 6 januari 2008
A´dam - miami (2 overnachtingen)
Miami - Key west (3 overnachtingen)
Key W - Sanibel/fort myers (3 overnachtingen)
Sanibel - Orlando (8 overnachtingen)

Wil natuurlijk alles wel zelf doen en heb nog ruim de tijd, maar duizel nu al van alle verschillende prijzen.

Wil heel graag 2 overnachtingen in Animal Kingdom doen. De prijs uit de Oad gids lijkt stukken lager als dat ik het via disney.com boek.

Vandaar mijn vraag naar ervaringen.

Njit
27-11-06, 00:07
Boeken bij Disney is de prijs per kamer. Bij OAD is dat per persoon. Kan ook weer schelen..

American Estates heeft soms ook wel leuke Disney aanbiedingen..

2lingmams
27-11-06, 00:19
Toen bij ons het idee kwam om volgend jaar voor het eerst naar Orlando te gaan, ben ik ook eerst naar het reisbureau gegaan.
Aangezien ik altijd onze reizen via het reisbureau geboekt heb.

Op een gegeven moment ben ik gaan googelen en kwam op dit zeer gezellige en geweldig informatieve forum terecht.
Ik las hier ook dat het zelf boeken goedkoper was.
Als echte Hollander was ik daar uiteraard wel in geïnteresserd.
Maar had in het begin echt het gevoel dat het me nooit zou lukken.
Ik dacht dat ik verdronk in alle tips en info.
Maar na een aantal wkn lezen en notities maken heb ik vorige wk alles geboekt.

Om je een idee te geven:
We gaan eerst 8 dgn in een Disney hotel.
We hebben een 10 daagse hopper pas met waterpark
Het diningplan.
We gaan daarna 11 nachten in een 4 slaapkamer villa.
We huren 19 dgn een Chevy Equinox.
En we vliegen met United.

Na het lezen van je post was ik toch wel benieuwd wat ik nou daadwerkelijk uitgespaard heb.
Ik heb de Oad gids erbij gepakt en de prijzen van dit pakket genoteerd.
(en dan heb ik nog wel de gids/prijzen van 2006)
Dus de totaal prijs zal voor 2007 nog wel iets hoger zijn.

Maar door alles zelf te boeken heb ik totaal € 1850,72 uitgespaard.
Dat vind ik heeeeeeel veel geld.

Dus als mijn man straks zeurt dat ik teveel shop zal ik hem eens met dit bedrag om zijn oren slaan:-D

Dus veel lezen en dan lukt het jou ook echt wel.

Succes en groetjes Patries

Michael66
27-11-06, 04:33
Ik zie eigenlijk geen verschil. Internet nu is toch het reisburo van toen?! In plaats van reisgidsen doorploegen en reisburo's platlopen kun je nu vanuit huis alle aanbiedingen "www'en" en al je vragen aan de internetreisburo's stellen per email. En wat nog veel beter is: leren van de ervaringen van anderen op forums zoals het Florida-forum.

Het enige verschil: je kunt niet in de mooie blauwe (of bruine) ogen van de medewerkster van het reisburo kijken.

Uiteindelijk boek en speur je helemaal zelf, met een beetje hulp van iemand bij het reisburo of (meerdere) iemand(en) op internet.

En als jij het prettiger vindt om via een reisburo te boeken, doe dat dan. Vraag wel eerst een offerte/prijsopgave met exacte specificaties, zodat je internet kunt gebruiken om de prijs en kwaliteit te kunnen checken en vergelijken. Wij (hier op het forum) zijn je daarbij graag van dienst met onze kennis en ervaring.

Succes.

Disneyfan1970
27-11-06, 17:41
Ikzelf heb ook op internet vergeleken en geshopt totdat ik er bij neerviel.
En als ik alles via Oad, American Estates, of USA FUN vacations had laten boeken, had ik tussen de €100 en €200 meer kwijt geweest, op een bedrag in totaal van €4000 ongeveer bijna niet de moeite.

m.a.w. ik ga volgende keer alles bij 1 van de bovengenoemde ketens boeken.

Jeroen

Mejel
30-11-06, 11:42
Ik heb eerst in de gidsen zitten bladeren, daarna het geheel zelf geprobeerd te zoeken op internet. Ik ben nog langs een " normaal" reisbureau geweest. Het gewone reisureau had een doos zitten, die misschien heel goed vakanties naar Spanje kan verkopen, dit ging haar petje te boven. Als laatste offertes aangevraagd bij o.a. USAFunVacations. Omdat ik toch een beetje schrik had om voor zo'n bedrag met een voor mij onbekende organisatie in zee te gaan heb ik gevraagd of ik langs mocht komen. Dat was geen probleem, dus ik ben naar Lelystad geweest om alles door te spreken. Ze hebben daar echt de tijd voor me genomen, ik denk dat ik er meer als 2 uur heb gezeten! Heel veel tips meegekregen en alles geboekt.
Misschien was ik iets goedkoper geweest als ik het zelf had geboekt, maar misschien ook niet. Het was zo veel gemakkelijker, ik kan altijd met mijn vragen terecht bij hen en die service is ook heel wat waard.
Ik denk, dat de andere grote organisaties ook deze service bieden hoor, ik zou diegene zoeken waar jij het best mee uit de voeten kan.

mickey_mouse
30-11-06, 14:43
Wij hebben ook weer bij www.usafunvacations.nl (http://www.usafunvacations.nl/) geboekt, voor deze kerst. :)
En volgend jaar gaan we weer, als we vrij kunnen krijgen, ik ben niet langs geweest daar hoor, terwijl ze in dezelfde stad zitten als ik, maar wel heel veel keren gebeld! Wat zijn die mensen hulpvaardig zeg, en blijven maar vriendlijk, ik vind het beregoed!:-D

Groetjes, Robin :D

Lieke V
02-06-07, 23:39
Ik wist niet helemaal waar ik dit topic moest plaatsen, ik hoop dat hij hier past.
Ik ben een begroting aan het maken voor mijn floridareis (2 januari-half mei 2008). Ik ben benieuwd wat ik moet begroten voor een vliegreis, en waar is het, het goedkoopst. En hoever van te voren is het, het slimst om te boeken. Deze vraag is wat vroeg, maar ik moet weten wat ik ongeveer ga uitgeven.
Ik heb al een beetje zitten zoeken op www.cheaptickets.nl (http://www.cheaptickets.nl) maar daar staat elke dag wat anders.

pascalbrouwers
03-06-07, 12:26
Eric heeft gelijk.
De zoekfunctie brengt je bij heel veel info.
Ik zal je toch even een paar zeer goede adresjes geven, waar ze je heel goed kunnen helpen.
Zeker kwa prijs en ervaring zijn ze heel goed.

http://www.americanestates.nl/indexdisney.html

http://www.americanvac.nl

www.usareisen.de (http://www.usareisen.de)

Tijdens je reis in de zoekfunctie zul jer er nog wel een paar vinden, echter bij deze 3 heb ik zeer goede ervaringen.
Pascal

Michael66
03-06-07, 16:58
Ik heb al een beetje zitten zoeken op www.cheaptickets.nl (http://www.cheaptickets.nl) maar daar staat elke dag wat anders.
Da's een goed internetadresje.

En ja, daar staat elke dag wat anders, er zijn elke dag namelijk andere aanbiedingen, elke dag weer maatschappijen die hun prijzen hebben bijgesteld. Gewoon een kwestie van precies op tijd het juiste aanbod eruit pikken en boeken.

Normaal goede prijs voor een ticket naar Orlando/Miami vanaf Amsterdam: rond € 450 in het laagseizoen en rond € 700 in juli/augustus (incl. belastingen en toeslagen). Kun je iets vinden onder die prijs dan heb je een heel goede aanbieding te pakken.

Soeza82
28-07-07, 01:07
Goedenavond,

Wij willen onze honeymoon in Florida gaan vieren. Vertrek 16 december naar Orlando, 3 dagen Disney en dan naar Miami via mooie stranden.

Nu heb ik via exitreizen een redelijk schema gevonden. Nu vraag ik mij af heeft iemand daar ervaring mee??Kosten zijn € 1315,- p.p. voor een Silver pakket inclusief minicruise naar de bahama's, hotels en vluchten. Ik vind dat niet te duur. Maar..........
Er zijn veel mensen die toch hun eigen pakket samenstellen. Is dit werkelijk zo veel goedkoper??

Ik hoor het graag...!

Groetjes Soeza

bono
28-07-07, 12:08
Hoi,

Je kan altijd je pakket zelf samenstellen dat is geen probleem.
Wij hebben het vorig jaar bij het reisbureau gedaan en dit jaar doe ik het allemaal zelf regelen.
Door heel veel te lezen op het forum haal je hier het maximale eruit.
En als je dan nog eens iets wilt weten dan kan je altijd nog wat vragen daar is dit forum tenslotte ook voor.
Maar via de zoekfunctie kan je heel veel vragen al beantwoord krijgen.
Vergis je niet dat door zelf te boeken je heel wat euro's scheelt.

Lees eens wat reisverslagen daar haal je ook heel veel tips uit.

Veel succes,

Gr. Monique

Connie
28-07-07, 20:00
Je kan bij Exitreizen je voorkeuren opgeven en dan stellen ze ook een reis samen naar jou wensen. Dat hebben wij ook gedaan en ik ben zeer tevreden met de prijs die ik betaal. Dan kan je ook vergelijken of hun standaard reis goedkoper is als eigen voorkeurs reis.

bono
29-07-07, 02:39
Zoals al in heel veel topic's staat vermeld denk ik zo zijn dit de meest voorkomende hier op het forum:
www.americanestates.com (http://www.americanestates.com),
www.usafunvactions.nl (http://www.usafunvactions.nl)
www.americanvac.nl (http://www.americanvac.nl)

Dus succes......

gr. Monique

Connie
29-07-07, 11:39
Ik zou meerdere offertes aanvragen dan kan je goed vergelijken. Bij mij was de vlucht die vooral de doorslag gaf.

pverspeek
07-12-07, 00:40
Omdat tegenwoordig alles via de pc en internet geregeld kan worden, en we al enkele reizen gedaan hebben via een online reisbureau; lijkt het me een goed idee om alle bekende online reisbureau's hier bij elkaar te zetten.

Ik zal er meteen aan beginnen:

Reisbureau:
http://www.fox.nl
http://www.wrc.nl
http://www.exit-reizen.nl

Vluchten Organisaties:
http://www.budgetvliegen.nl/
http://www.airstop.be/
http://www.vliegtuigtickets.be/
http://www.cheaptickets.nl/lijndienstvluchten/vliegtickets.cfm
http://www.whichbudget.com/nl/

Maatschappijen:
http://www.conworld.net/dir/airlinesA-E.htm


http://www.avianca.com/
http://www.continental.com/web/en-US/default.aspx
http://www.delta.com/home/index.jsp
http://www.jetblueairways.com/cgi-bin/skylights.cgi
http://www.nwa.com/
http://www.southwest.com/cgi-bin/buildItinerary2
http://www.united.com/
http://www.usairways.com/awa/
http://www.westjet.com/ (Canada)

mauricem1974
07-12-07, 14:38
Floridafanaten,

We hebben gisteren het besluit genomen om naar Florida te gaan met 4 volwassenen en 2 kinderen (2 en 4 jaar). De reis is gepland van 23 april t/m 9 mei. 15 hele dagen. Ik heb 3 offertes aangevraagd voor vlucht, auto en villa ineen, maar als ik dan zelf op een vlucht ga zoeken b.v. dan kom ik goedkoper uit. Tioga kwam b.v. met een vlucht met tussenstop op 3400 euro en zelf vind ik een rechtstreekse vlucht via Frankfurt voor 3270 euro.

Wat is jullie mening? (zie onderwerp)


Alvast bedankt voor jullie informatie

Njit
07-12-07, 15:04
Los boeken is meestal goedkoper.

Auto's worden vaak bij USAReisen.de (http://www.usareisen.de) gehuurd. Vluchten rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij of via Cheaptickets, Vliegtarieven, Vliegwinkel etc..

Michael
07-12-07, 18:54
Kijk eens op www.americanestates.nl (http://www.americanestates.nl) of www.americanvac.nl (http://www.americanvac.nl)
hier kun je ook alleen losse componenten boeken.
Zelf heb ik de eerste paar malen, alles compleet, geboekt bij eerstgenoemde. Dit jaar echter alles los te weten, vliegtickets bij www.cheaptickets.nl (http://www.cheaptickets.nl) villa bij www.americanvac.nl (http://www.americanvac.nl)
auto bij www.usareisen.de (http://www.usareisen.de) en de Disneytickets ga ik boeken bij www.americanestates.nl (http://www.americanestates.nl)
Blijkt inderdaad los goedkoper te zijn en scheelt best wel veel.
Het is echter ook meer werk en mocht je moeten annulleren oid dan heb je meerdere partijen, maar dat hadden wij er graag voor over.

Hanneke de Jong
06-01-08, 10:45
Hoi allemaal,

Ik heb de gidsen van 2008 Florida in huis en wat me opvalt is dat de prijzen uit de gids niet hoger liggen dan wanneer je rechtstreeks boekt. Het valt heel vaak goedkoper uit. Ook de autohuur ben ik gaan uitzoeken en nam de sites van dit forum waar je goedkoop een auto kunt huren en de reisgids en weer kwam ik goedkoper uit.
Dit even ter info!

Groetjes
Hanneke

bluedolph1n
06-01-08, 11:54
Ik heb een paar gidsen bekeken voor de periode waarin wij gaan ( 26 april a.s.) en daar was ik persoonlijk in ieder geval met zowel mijn vliegtickets als autohuur wel duurder uit geweest bij de gidsen en ook voor het Disneydeel van onze reis. Wat ik ook een voordeel vindt van het los boeken is dat ik zelf kan kiezen welke hotels ik kies, en je bij de gidsen toch minder keus hebt.

jaap
06-01-08, 11:59
Je kan natuurlijk altijd in sprookjes blijven geloven.

Wij boeken al jaren zelf via internet. Vroeger ging ik nog weleens de gidsen halen of langs het reisbureau. Wij kwamen dan altijd duurder uit. Ook de hier altijd veel genoemde internet reisbureau's komen bij ons altijd duurder uit, want de goedkoopste aanbiedingen zijn er nooit als ik een offerte aanvraag

Wij zijn wel altijd veel tijd kwijt aan het zoeken naar tickets enz, maar dat hoort bij het vakantie plezier.

Eric
06-01-08, 15:31
Zelf alles regelen is gewoon veel leuker, en de prijzen in de gidsen kloppen volgens mij nooit, uiteindelijk ben je meer kwijt !!
Gebruik usareisen.de voor auto's en priceline voor hotels, en je zult zien wat je bespaart.
Eric

Hanneke de Jong
06-01-08, 19:45
Ik heb bijvoorbeeld de gids Hotelplan 2008 Amerika Canada en dan Orlando app. Parkway International 3 kamer app 39 pp per nacht dus 78eur per app. Rechtstreeks betaal ik omgerekend 87.60 euro. Zijn maar kleine beetjes ik weet het, maar toch. Ik vind het toch de moeite waard om even uit te zoeken wat het me allemaal gaat kosten. Sprookjes? Nee hoor, het is echt waar. Maar het blijft leuk de voorbereiding waar en bij wie je ook boekt, toch?

Groetjes Hanneke

Mickey99
06-01-08, 20:48
Probeer ook eens te kijken naar de prijzen op de sites van de hier wel bekende reisburo's zoals:
AE = American Estates (http://www.americanestates.nl/index.html)
AV = American Vacations (http://www.americanvac.nl/)
ER = Exit Reizen (http://www.exit-reizen.nl/)
USAFV = USA Fun Vacations (http://www.usafunvacations.nl/)

Vaak bieden zij de hotels stukken goedkoper aan dan de reisgidsen en ook nog een stuk voordeliger dan de prijzen op de sites van het hotel zelf. Je kunt ook offerte's aanvragen en zo even vergelijken.

moniqueo
07-01-08, 15:27
Zelf alles regelen is gewoon veel leuker, en de prijzen in de gidsen kloppen volgens mij nooit, uiteindelijk ben je meer kwijt !!
Gebruik usareisen.de voor auto's en priceline voor hotels, en je zult zien wat je bespaart.
Eric

Niet helemaal mee eens. Ik heb Alamo autohuur geboekt uit de Holland Intern. gids (voor komende zomer) en die was voor mij echt voordeliger dan waarmee usareisen.de gaf. Het is gewoon even goed kijken en vergelijken....

Monique

Yvet
07-01-08, 17:12
Dat je erg goed moet vergelijken is wel duidelijk.

Ook op andere fora krijg ik mee dat er toch steeds vaker goedkopere opties in de reisgidsen staan.
Over autohuur hoor ik het heel erg veel zelfs........

Uiteindelijk moeten de reisorganisaties zoals OAD, HI enz enz ook wel, willen ze mee blijven draaien in deze wereld dan moeten ze toch echt concureren met de internetaanbieders.

Wel een kleine kanttekening:
Het ligt er maar net aan hoeveel je kunt besparen, maar de gidsprijs alleen is het vaak niet, er komen nog boekingskosten bij die zomaar €15 zijn. Daarnaast hebben ze allerlei extra kosten die ze berekenen, voor een vliegticket ben je zomaar €50 kwijt aan overige boekinskosten. Let daar extra op.
Deze extra boekingskosten staan niet in de reisgidsen vermeld maar zijn dan weer reisburo gebonden, iedere reisburo berekend zo zijn of haar eigen kosten, vraag hier goed naar voordat je boekt.

Petr@
07-01-08, 18:04
Een touroperator berekent vaak kosten voor segmentboekingen (dus maatwerk), meestal iets van 20 euro. Een reisbureau rekent administratiekosten, dit varieert per reisbureau. Verder komen er geen kosten bij die je elders niet zou hebben. De extra kosten op vliegtickets waar Yvet het over heeft, worden alleen berekent indien er alleen een los vliegticket gereserveerd wordt.
Het kan inderdaad schelen om het uit de gids te boeken. Hou er echter rekening mee dat er al heel veel vol zit voor de meivakantie en je dus niet meer de goedkoopste vliegtickets zult vinden en ook de goedkopere hotels dan vol zijn. Maar dit zal ook via het internet gelden.
Succes!

Marjoo
07-01-08, 18:30
Hallo Hanneke,

Onze ervaring is ook zo. We hebben ons werkelijk suf gesurfd, ook Duitsland aangedaan, zelfs bij Jan Doets geweest (zucht, rare ervaring was dat en) om vervolgens bij het reisbureau met behulp van een baliemedewerkster een hardstikke complete reis voor ons gezin van 4 pers. te boeken die behoorlijk voordeliger uitviel dan elders of zelf regelen! (wij gaan op 29 april voor 15 dagen een rondreis maken)

Hanneke de Jong
09-01-08, 22:58
Ja daar ben ik weer. Voorbeeld 2:
Luister en huiver:

Sirata Beach Resort - St Pete Beach
Rechtstreeks kost je dit 179 dollar per kamer oftewel 121 euro
Via Priceline 248 dollar oftewel 168 euro
Uit de gids hotelplan/2008 38p.p oftewel bijna 80euro voor de kamer
We hebben het hier over 40euro verschil!
Alle prijzen van 1 mei 2008.
Hier wil je toch wel even de moeite voor nemen om de gidsen in te duiken.
Ik wel tenminste!!

Groet
Hanneke

Njit
09-01-08, 23:43
Priceline prijzen moet je niet gaan vergelijken. Men gebruikt name your own price®.
De prijzen die ze regulier hebben staan kloppen nooit...

Eric
10-01-08, 02:25
Zoals Martijn (Njit) al aangeeft, is de priceline prijs een theoretische prijs.
Met bieden kom je meestal op ongeveer de helft uit, uitschieters naar boven en beneden uitgezonderd.
Alleen kun je er nooit van opaan welk hotel je krijgt, dus als je persé in dat hotel wil, kun je niet via priceline boeken.
Ik gebruik priceline nu zeg maar dagelijks, boek steeds vanuit het ene hotel het volgende, en met een beetje spelen kom ik bv. uit op Courtyard by Marriott hotels (in diverse stden) voor bv. $ 42,00 terwijl op hun eigen site rustig $ 169,00 wordt gevraagd......
Omdat het steeds maar voor 1 of 2 nachten is, maakt het me niet zoveel uit welk hotel ik zit, kies altijd voor 2,5 * dat zijn allemaal prima hotels.
Eric

Michael66
10-01-08, 02:40
Sirata Beach Resort - St Pete Beach
Rechtstreeks kost je dit 179 dollar per kamer oftewel 121 euro
Via Priceline 248 dollar oftewel 168 euro
Uit de gids hotelplan/2008 38p.p oftewel bijna 80euro voor de kamer
Goed voorbeeld. Ik zat afgelopen zomer twee nachten in dat hotel (4-6 aug). Geboekt bij AV voor € 70 per nacht. In het hoogseizoen.

Volgens mij zijn er erg weinig mensen die de op de websites van hotels genoemde prijzen (rack rates) betalen. Via boekingswebsites als Expedia, hotels.com etc zijn veeeeeeel lagere prijzen te krijgen. Maar dat zijn eigelijk gewoon de electronisch vervangers van "de gidsen", met het voordeel dat je een veel grotere keuze hebt.

Er zijn echter ook een aantal hotels / ketens die zelf garanderen dat als je rechtstreeks bij hun boekt je de laagste prijs krijgt. Bijvoorbeeld bij Travelodge. Vind je een lagere prijs dan geven ze jou ook die prijs en de eerste nacht zelfs helemaal gratis.

nada
16-01-08, 14:18
Wij hebben alles los geboekt, via d-reizen een particuliere villa en autohuur, via expedia de vlucht. Je moet even surfen maar het scheelt wel!

Succes!

maat
16-01-08, 14:28
Wij hebben ook alles los geboekt dit omdat we met zoveel personen zijn dan is een lose vlucht een prive huis en een auto ongeveer 850 euro p/p voor 15 dagen de uitkomst. we vliegen met klm met tussen stop detroit.

stefie
17-02-08, 21:42
Ik heb een paar hotels geboekt via hun hotelsite, en intussen ook alweer 2 geanulleerd omdat we iets leukers hadden gevonden of er iets negatiefs over hadden gelezen . Dit ging heel makkelijk en kost niks. Nu probeer ik 2 Marriott's te reserveren en die zijn steeds vol.

Zou 't nu zin hebben om gewoon af te wachten tot korter voor vertrek en dat er dan weer kamers vrijkomen ? Heeft iemand hier ervaring mee ?

Marcelg
18-02-08, 00:20
Welke datums en waar zijn die hotels, misschien is het er zo druk en dan is het dus vol, je kunt even kijken of Expedia of zo en zie of zij dat zelfde hotel ook als vol hebben, dan weet je genoeg.

stefie
18-02-08, 12:09
Het ging om de meivakantie en Marriott Marco Island en Marriott Grand Lakes (Orlando).

Ik was benieuwd of niet bv 1 of 2 weken van tevoren er niet veel kamers vrij kwamen omdat je meerdere kamers zeg maar in optie kan nemen en vlak van tevoren weer kosteloos kan annuleren.

Marcelg
18-02-08, 16:39
Ik snap wat je bedoeld, maar dan is het de vraag wie die kamers gaat opvullen, doen ze dat zelf of zijn het travel agents, of het meest waarschijnlijke is de walkins vullen deze kamers op.

stefie
26-02-08, 15:52
Op www.bookit.com (http://www.bookit.com) kan ik wel de dagen reserveren die ik wil, kent iemand deze site ?

(Maar Marriott Marco Island zegt dat ze niet begrijpen hoe dat kan, omdat ze helemaal vol zitten. Ze hebben wel een soort reserve-lijst, dus nu gaan ze bellen als iemand annuleert.Goeie service !)

dinava
07-03-08, 21:24
Ik wil jullie iets vertellen over mijn boekingservaring voor Florida.
Ben begonnen met een offerte te vragen bij fly2florida 7 weken geleden. Zeer lange wachttijd aan telefoon ook. Ben nog steeds wachtende. Dan opvakantie.nl geprobeerd. Zeer vriendelijk en behulpzame mevrouw. Ook offerte van usafunvacations.nl werd zeer vlug doorgestuurd. Ook americanvac zeer vlug antwoord. Maar ik dacht ik kan het goedkoper zelf doen. Heb mijn vliegtickets via vliegwinkel.nl geboekt. Ook zeer correct en vlug. Hotels via Hotelopia en americanestates. En huurauto ook americanestates.

Ben dus goedkoper uitgekomen, maar de avonden die ik gespendeerd heb om alles uit te pluizen kunnen ook tellen. Volgende keer toch gewoon pakketreis boeken.

Greetz,
Nancy

Susie One
07-03-08, 21:32
Hallo,

Wij hebben een pakket reis geboekt wat als voordeel heeft als er evt. iets is (bv reisbescheiden van de toeroperator) dat het reisburo het probleem voor je op pakt.

Het is de keuze die je zelf maakt. Wil je zo goedkoop mogelijk reizen maar dan ben je meer tijd kwijt met het uitzoeken. Zie het voordeel dat de voorpret het leukst is.

Heel veel plezier op vakantie.

Groetjes,
Susie One

Njit
07-03-08, 21:55
Maar hoe vaker je zelf boekt hoe meer ervaring je hiermee op doet.
En de voorpret is inderdaad ook leuk :)

Corry
08-03-08, 08:55
Ik vind ook de voorpret veeeeeeel te leuk om een pakketreis te boeken. Vaak wil ik ook dingen die dan weer niet kunnen. Gewoon lekker zelf doen en als je priceline gebruikt is het echt veeeeeeel goedkoper.:-D

Natasja L.
08-03-08, 14:43
Het liefst gaan wij op de bonnefooi. Vorig jaar hadden we een uitzondering gemaakt voor de The Paradise Inn, Key West. We wilden toen de week na Fantasy Fest (aankomst op zondag in het weekend van FF) gaan en vonden op de website van the Paradise Inn een goede prijs. We wilden toen geen risico lopen dat we niet in deze B&B terecht konden. Ook dit jaar hebben we het Helmsley Sandcastle vastgelegd. Mede omdat het weekend van Memorial Day in onze vakantie valt. Het is dan overal ontzettend druk, omdat de Amerikanen hier een lang weekend van maken. De prijzen van de hotels zijn dan 2 x zo duur. Nu hebben rechtstreeks bij het Helmsley Hotel in Sarasota geboekt. Een voordeel is dat we tijdens onze reis het hotel nog kosteloos kunnen cancelen. Er zijn wel voorwaarden aan verbonden; ik geloof dat je de dag voor aankomst nog kan cancelen. Mochten we iets beters tegenkomen of willen we vanwege het (slechte) weer uitwijken naar een andere plaats, dan kan dat. Als ik voor een pakketreis had gekozen, dan zat ik aan dit hotel vast. De vlucht hebben we weer via internet geboekt, rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij. Dat geldt ook voor de autohuur (bij Hertz). Natuurlijk kost het je wel wat tijd. De ene keer heb je zo een vlucht geboekt en de andere keer moet je wat langer zoeken. Daar tegenover staat wel dat je meer vrijheid hebt. Ook de reserveringskosten van zo'n 80 euro (omdat we geen vlucht nodig hadden) spaar ik uit, door een middagje achter de computer te zitten. Ik zie het maar zo; voordat ik naar een reisbureau ga (wat wij in het verleden natuurlijk ook hebben gedaan), dan vergelijk ik thuis ook de reisgidsen met elkaar. Er zit soms zo'n groot prijsverschil tussen de verschillende organisaties. Daar ben ik dan ook wel een tijdje mee bezig.
En voor het bakje koffie hoef ik niet naar het reisbureau; die smaakt thuis toch beter!!;)

huug & Astrid
08-03-08, 21:24
Ik kan maar één ding zeggen; sinds internet doen wij (ik) alles zelf.

De vlucht heb ik geregeld via internet bij de maatschappij (oké het is aliatiala:roll: ) maar voor 4 personen á la Eurp 1,683.= .

Auto is via Duitsland (USA rieizen)n voor 3 weken 515,= euro, en alle hotels via Priceline.com nu USD 1,600.= dollar voor 20 hoteloverachingen variërend van 2* tot 4* ) dus ook drie nachten Key Largo !!!
Het leuke vind ik dat aan het voorberrijden van je vakantie ,dat je als je op vakantie gaat al weet waar je naartoe gaat en wat je (eventueel) kan verwachten.
Ik kan het aanbevelen om een beetje op de bonefooi te gaan :)

Groetjee,

Astrid

valerie
25-05-08, 16:01
is direct boeken via hotel voordeliger? (holiday inn) en wat voor kosten komen erbij:shock::-s

Ta2 Gerrit
25-05-08, 16:11
Dat kan. Kijk anders even op www.kayak.com (http://www.kayak.com) of www.tripadvisor.com (http://www.tripadvisor.com) , daar staan alle prijzen op een rijtje,ook van de hotels zelf. Meestal inclusief alle kosten, tenzij anders vermeldt.

moniqueac
03-06-08, 23:06
Wij willen graag met ons 4tjes naar diseyworld.
Zijn daar ook complete arrangementen voor?
Ik kan niks compleets vinden op het inernet, en wat de koste zullen.
Heeft iemand nog tips?
alvast bedankt
=;

Njit
03-06-08, 23:44
Wat bedoel je met een compleet arrangement? Bij de bekende aanbieders zoals American Estates, American Vacations en USA Fun Vacations kun je gewoon een offerte opvragen voor vlucht, autohuur, hotel en pretpark-tickets. Kun je zelf je op-maat-vakantie samenstellen :)

Saskiac1977
07-06-08, 10:38
Ik ben het helemaal met Njit eens...kijk even op hun site en je kunt gelijk een vrijblijvende offerte opvragen.
Wel even kijken wat je wilt...een hotel, villa, wel of geen auto enzovoorts.
Zijn in principe los te boeken, maar hun maken er een mooi pakket van.

moniqueo
07-06-08, 10:41
Er zijn genoeg touroperators die een compleet pakket aanbieden, hoef je zelf weinig meer uit te zoeken. Bij een reisburo naar binnen stappen is dan de snelste manier.

Saskiac1977
07-06-08, 11:06
Ja das helemaal waar, ik heb verleden jaar via Holland International geboekt..maar was verhoudingsgewijs aanzienlijk meer geld kwijt dan dat ik via USA fun en AV boek.
Maar goed dat was in mijn geval.

Njit
07-06-08, 11:22
In het algemeen zijn de reisbureaus duurder dan de genoemde Amerika specialisten.
Maar vergelijk het zelf, dan weet je waar je aan toe bent..

Tielemans
07-06-08, 13:38
ja nederlandse reisbureaus zijn duurder...
maar voor onze 1e trip hebben we toch gewoon bij oad geboekt en de tickets bij keith prowse....
ik vind dat als je voor een 1e keer gaat en je weet nog niet alles en waar je dingen goedkoper kunt halen dat een reisorganisatie als oad toch wel fijn is....

kol
08-06-08, 11:18
Ik zie het voordeel niet van een reisbureau. Neem nu bijvoorbeeld de tickets. Bij Keith Prowse betaal je echt een stuk meer als bijvoorbeeld Undercover Tourist. En meer werk of ingewikkelder is het ook niet. Gewoon bestellen via internet (link mousesaver niet vergeten) en ze worden bij je thuis bezorgd. Als je de weg naar dit Forum weet te vinden dan vind je ook de weg naar goedkopere tickets, fijne hotels, goedkopere autoverhuurbedrijven, fijnste vliegmaatschappijen en ook nog veel tips en veel voorpret.

Teleton
08-06-08, 11:31
ik vind dat als je voor een 1e keer gaat en je weet nog niet alles en waar je dingen goedkoper kunt halen dat een reisorganisatie als oad toch wel fijn is....

Ik denk, juist als je voor de eerste keer gaat, dat je misschien beter met een gespecialiseerd bedrijf zaken kan doen. OAD verkoopt ongetwijfeld ook prima reizen naar Florida, maar in het rijtje van gerenommeerde specialisten komen ze bij mijn weten niet voor. En met de kaartjes van Keith Prows heb je ook niet minder plezier. Het Florida virus slaat toch wel toe dus maak je maar geen zorgen, de tweede keer pak je het waarschijnlijk weer heel anders aan:lol::lol:..!

moniqueo
08-06-08, 23:51
Ik denk, juist als je voor de eerste keer gaat, dat je misschien beter met een gespecialiseerd bedrijf zaken kan doen. OAD verkoopt ongetwijfeld ook prima reizen naar Florida, maar in het rijtje van gerenommeerde specialisten komen ze bij mijn weten niet voor.

Waarom is OAD niet gespecialiseerd? Bij mijn weten (ik heb zelf bij 1 gewerkt dus voel me een beetje gepikeerd :oops: ) wordt er bij touroperators veel aan opleiding gedaan en veel studiereizen gemaakt waardoor de mensen op het verkooppunt van een touroperator vaak donders goed weten waarover ze praten. De mensen worden vaak speciaal opgeleid voor een bepaald gedeelte van de wereld zodat ze daar erg veel van weten. Dus ik vind dat je bij een touroperarotor (via een goed reisburo) ook goede info krijgt. En het ligt er natuurlijk ook aan bij welk reisburo je gaat boeken.... Ik ben bijv geen voorstander van D-reizen maar ga zelf altijd naar HI of Arke.

Tinkerbell
09-06-08, 09:55
Waarom is OAD niet gespecialiseerd? (ik heb zelf bij 1 gewerkt dus voel me een beetje gepikeerd :oops: )

Misschien weet jij dan waarom zij bij OAD de hotels die bij een pakketreis horen geheim houden tot de laaste paar dagen voor vertek?

Teleton
09-06-08, 10:35
bij OAD houden ze de hotels die bij een pakketreis horen, geheim tot de laatste paar dagen voor vertek?

Doet OAD dat ook? Wij hadden dat bij Holland International. We kregen de naam van het eerste hotel in LA en daar kregen we de vouchers voor de hotels van de rest van de reis. Vinden wij geen fijne voorbereiding. Ook nog veel gedonder met de vouchers gehad, heb een paar keer moeten praten als Brugman om te kunnen overnachten. Door het tijdsverschil is er niemand bereikbaar, je moet het dus uiteindelijk toch zelf allemaal opknappen als er iets fout zit.

Sinds die tijd regelen we dus veel meer zelf, al dan niet in samenwerking met De Specialist..... ;). Geen gedoe met vertrekdata uit een boekje en ongunstige aansluitingen, wij bepalen zelf wanneer we vertrekken en waar en wanneer we overstappen. Vluchtnummers kan je gewoon bij De Specialist opgeven. Kan De Specialist om welke reden dan ook, niet leveren, dan boeken we gewoon zelf bij de luchtvaartmaatschappij. Dat hoef je bij HI of OAD echt niet te proberen.

Nog even dit: Bij Hotelbeds weten wij nu ook niet precies in welke villa we terecht komen, maar daar kiezen we dan voor. Overigens geven wij wel eens een preferentie op en die wordt, als het enigszins kan, gehonoreerd.

Tinkerbell
09-06-08, 10:56
Doet OAD dat ook? Wij hadden dat bij Holland International.
We hebben de reis geboekt,betaald en toen gebeld,gemailed en gesmeekt om de lijst. Het reisburo en wijzelf hebben diverse pogingen gedaan maar kregen nul op het rekest.

moniqueo
09-06-08, 11:04
@ Moniqueo: Misschien berichtje toch niet goed gelezen?

Jawel hoor, berichtje wel goed gelezen. Je geeft alleen zo af op touroperators dat die alles niet goed geregeld hebben of niet doorgeven. Vaak krijgen touroperators die gegevens niet door van de agent omdat het kort van tevoren bekend wordt wat de exacte hotelgegevens zijn. Dan kunnen ze dus ook niets doorgeven aan de klanten die gaan reizen en krijgen die dat ter plaatse.
Verder is het zo dat wanneer ik een reisburo aan de telefoon kreeg en de klant had voorkeur voor speciale vluchtnummers, wij die altijd probeerden te boeken. Stoelreservering werd door ons gedaan, we hielden dat ook altijd zelf in de gaten omdat bij geen stoelreservering de kans ook groter is dat je op een volle vlucht eraf gegooid kan worden/ overboekt. En dan heeft de touroperator weer een probleem want die krijgt een boze klant vanaf het vliegveld aan de telefoon :-(
Tevens is het zo dat je bij touroperators vaak ook zelf kan kiezen uit een hele lijst hotels door heel USA/Florida dus daar dan ook zelf je eigen pakket en route van kan maken.
Ik werk nu niet meer en vind het zelf leuk om mijn eigen reis uit te zoeken en heb nu een gedeelte via een reisburo laten lopen (auto, disneypassen en enkele hotelnachten) en de rest heb ik zelf geboekt via internet.
(en ik heb niet bij OAD gewerkt maar bij een andere touroperator)

Teleton
09-06-08, 13:10
Touroperators krijgen die gegevens niet door van de agent omdat het kort van tevoren bekend wordt wat de exacte hotelgegevens zijn. Dan kunnen ze dus ook niets doorgeven aan de klanten die gaan reizen en krijgen die dat ter plaatse.


Ben blij dat we het nu eens zijn; je stelt dus met mij vast dat sommige touroperators de hotelgegevens dus niet door kunnen geven aan klanten omdat de agent ze niet doorgeeft. Zelf vind ik het wel erg vanuit de positie van de touroperator belicht. Wat heb ik hier als klant voor boodschap aan?

Bij De Specialist boek je volgens mij hotels via XML zodat je direct weet welke hotels beschikbaar zijn.... =D>. Maakt niet uit of je een jaar of een dag van te voren boekt.


Je geeft alleen zo af op touroperators dat die alles niet goed geregeld hebben of niet doorgeven.

Ik ben me van geen kwaad bewust, ik deel gewoon mijn ervaringen en geef mijn mening. Ik maak geen reclame, maar zeker ook geen anti-reclame. Volgens mij maakt dat dit forum zo leuk en leerzaam. Maar ik zal toch proberen niet meer af te geven...;-)

Tinkerbell
09-06-08, 16:09
Vaak krijgen touroperators die gegevens niet door van de agent omdat het kort van tevoren bekend wordt wat de exacte hotelgegevens zijn. Dan kunnen ze dus ook niets doorgeven aan de klanten die gaan reizen en krijgen die dat ter plaatse.


Dat lijkt me de meest onwaarschijnlijke smoes die de touroperators verkopen aan de reisburo's.
Die hotels worden toch niet op het laaste moment ingekocht.
Zoiets wordt toch een jaar van te voren geregeld en niet een week voor de klanten arriveren?

Overigens heb ik een aangetekende brief op poten met een paar zinnen als : "het in gebreke blijven van gevens" naar het hoofdburo van OAD gestuurd

Begin februari viel de lijst van de hotels netjes in de brievenbus. (kijk maaar even in mijn weblog) Dat was dus bijna drie maanden voor vertrek.
Ze hadden die gegevens natuurlijk.

moniqueo
10-06-08, 16:16
En als er dan door omstandigheden (brand, congres, contractbreuk, weet ik wat nog meer kan gebeuren) een hotel wijzigt gaat de klant op hoge poten naar reisburo / touroperator want op papier staat dat klant dat ene hotel krijgt en zich daarop heeft voorbereid. En dus ook dat hotel wil. En dat is dus vaak de reden waarom een touroperator niet van tevoren de hotels kan/wil doorgeven.
En het is geen smoes maar waarheid.

Misschien ben jij niet zo'n klant die op hoge poten naar het reisburo gaat bij een hotelwijziging maar ik wil ze de kost niet geven die dat wel doen.

Njit
10-06-08, 16:23
Een ieder ziet dat op zijn/haar eigen manier :) Gelukkig kun je zelf ook prima hotels boeken en dan weet je voor 99% zeker dat je daar ook overnacht (tenzij het hotel is afgebrand, boeking niet is doorgekomen, er stormschade is, etc etc)

Tinkerbell
10-06-08, 17:07
Een ieder ziet dat op zijn/haar eigen manier :) Gelukkig kun je zelf ook prima hotels boeken en dan weet je voor 99% zeker dat je daar ook overnacht (tenzij het hotel is afgebrand, boeking niet is doorgekomen, er stormschade is, etc etc)

Zo is het maar net. Lekker puzzelen en uren wikken en wegen maar dat hoort bij de voorpret.;) :p




Misschien ben jij niet zo'n klant die op hoge poten naar het reisburo gaat bij een hotelwijziging maar ik wil ze de kost niet geven die dat wel doen.

Nee dat ben ik idd niet. Ik ga er van uit dat de reisburo medewerksters hun stinkende best doen en als er problemen zijn dit op een normale en fatsoendelijke manier besproken kan worden.

Ik heb zelf 15 jaar achter de balie gestaan dus ik weet hoe lastig klanten kunnen zijn :cry:

cupra
18-08-08, 12:58
Mijn vorige reizen naar florida heb ik via OAD boek uitgezocht, diverse hotels in orlando, napels en Miami.
Nu willen wij volgend jaar wat andere plaatsen bezoeken, maar in "mijn Oadboek" staan verder weinig hotels in andere plaatsen dan de bekende orlando miami en napels.
Hoe zoeken jullie je hotels en plaatsen uit?

Ebelix
19-08-08, 10:52
Je moet altijd de eerste nacht een hotel vastleggen. Dit heb je nodig om Amerika binnen te komen. Verder kan je op de bonnefooi gaan en bij de benzinepompen couponboekjes meenemen om te zien welke hotels in de regio aanwezig zijn.

Wil je alles van te voren vastleggen dan stippel je de route uit en bepaal je in welke stad je wilt overnachten. Vervolgens ga je op expedia, hotels.com, enz kijken welke hotels er zijn. Je kan ook kijken op de website van hotelketens wat er mogelijk is. Kom je iets tegen dan boek je het hotel. Wanneer je op de sites van de hotels je kamer boekt dan kan je deze meestal tot een dag voor aankomst kosteloos annuleren als je toch besluit om ergens anders te gaan verblijven.

Succes.

escalade
09-02-09, 15:09
We gaan binnenkort voor de tweede keer naar Florida, dat kan natuurlijk op verschillende manieren. De eerste keer hebben we alles laten regelen door Jan Doets, op zich prima bevallen.

Er is natuurlijk ook een mogelijkheid om het geheel individueel rechtstreeks te boeken.

We spelen met de mogelijkheid om bij ondergenoemde reisagentschappen diverse offerte's aan te vragen, mijn vraag aan jullie is:
Wie is er bekend met deze reisbureau's en wat zijn jullie ervaringen?
alle tips zijn welkom!!!!!!!!;)
http://www.ustravel.nl/
http://www.jandoets.nl/
http://www.tiogatours.nl

Njit
09-02-09, 15:21
Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd? Deze staat bovenin de blauwe balk.
Kies dan voor het tonen van berichten.

USTravel heb ik nog nooit voorbij zien komen. Jan Doets wordt af en toe genoemd.
Tioga is ook geen veelgenoemde aanbieder.

De volgende aanbieders worden regelmatig genoemd:

AE = American Estates (http://www.americanestates.nl/index.html)
AV = Amercan Vacations (http://www.americanvac.nl/)
ER = Exit Reizen (http://www.exit-reizen.nl/)
USAFV = USA Fun Vacations (http://www.usafunvacations.nl/)

Harold
09-02-09, 17:57
Wij hebben de 1e x alle laten regelen,

de reizen daarna hebben we zelf alles geregeld.
das veel leuker.

een beetje een sport van maken de leukste villa's, auto's en tickets voor zo min mogelijk te scoren!

succes!

bluedolph1n
09-02-09, 19:17
Jan Doets was wat ons betreft geen aanrader alhoewel dat ook al weer een tien jaar geleden was dat wij met ze gegaan zijn. Wij zaten in Florida terwijl er een orkaan aankwam, en hebben alles zelf kunnen regelen, zo goed als geen hulp van ze. Ook zijn er toen wat fouten gemaakt. Na afloop wel excuses gekregen, en een bloemetje, maar toch, had liever gehad dat ze het daar goed geregeld hadden. Juist omdat ze ook niet 1 van de goedkoopste, waren dachten we dat daar alles goed geregeld zou zijn, maar zijn er later achter gekomen dat als je problemen hebt, je niet echt goed geholpen wordt. Wij waren niet de enige die toen problemen hadden.
Als je het forum hier leest, en je wilt toch dat alles geregeld wordt voor je, ga dan in zee met 1 van de aanbieders die Njit noemt. Zelf hebben we een deel van onze reis vorig jaar door American Vacations laten regelen, dit jaar hebben wij ons hotel geboekt via USA Fun vacations, en de rest zelf. Allebei positief tot nu toe.

tamaralemmens
09-02-09, 20:14
Wij laten altijd alles door NBBS reizen (via Travel Trend) regelen. We zijn hier heel tevreden over. Gaan er al voor de derde keer mee. Over exit reizen heb ik ook goede dingen gehoord, maar viel voor ons duurder uit dan via NBBS.
Zelf boeken en regelen is waarschijnlijk wel goedkoper, maar ik vind het gewoon een fijn gevoel dat ik toch op een reisorganisatie kan terug vallen. Misschien ook een beetje luiheid

Donny
10-02-09, 21:21
wij hebben bij Tioga Tours geboekt echt super servics heb al tig keer een hotel veranderd. Ik voelde me echt lastig maar ze bleven even aardig en vriendlijk, echt top daar betaal ik graag meer voor .

disney fan
11-02-09, 15:42
Wij boeken al jaren al onze USA reizen altijd via Fly2Florida.com
Alles is altijd prima geregeld en de prijzen zijn uitstekend.

an25
11-02-09, 20:39
Een aantal keren via het reisburo geboekt, dit keer zelf via internet. Huis in Florida via
home away.nl, auto via Usareisen.de en vliegreis via Cheaptickets.nl met British airways. We moeten alleen nog de attractie tickets regelen.
Het huis in Florida in ponden betaald, scheelde aanzienlijk met de reisbureau prijzen.

Renske1978
11-02-09, 22:15
Wij boeken onze reizen altijd zelf, het is ons nog nooit gelukt om duurder uit te zijn dan een pakketreis. En de reis is precies zoals wij willen!

petrajessy
11-02-09, 23:22
Ik boek zelf. Tickets meestal bij vliegwinkel.nl , auto bij usareisen.de (tip van het forum) en huis via vrbo en andere sites

liesje1967
12-02-09, 10:12
Wij boeken meestal via een reisbureau...puur voor het gemak

FrankS
12-02-09, 12:13
Wij boeken zelf; vliegtickets via Vliegtarieven.nl, cheaptickets.nl of expedia.nl; Disneyverblijf & annual pass via Small World Vacations, huurauto via usareisen.de

fatma30
12-02-09, 13:39
Wij doen alles zelf. Vaak goedkoper en leuker om te doen. Je bent eigen baas en kunt door simpelere te combineren opeens stukken goedkoper uitkomen. Reisbureau berekend de preis voor je wensen zonder vaak een alternatief te zoeken. Voorbeeld: Door onze reisroute destijds om te draaien, vlucht van Amsterdam naar Los Angeles en retour van San Fransico naar Amsterdam, naar AMS-San.F. en retour Los Ang. - Ams) hebben we 300 euro pp (totaal 900 euro) uitgespaard. Daarnaast kun je als je zelf je vluchten boekt veel geld besparen door bv 1 a 2 dagen je reis op te schuiven. Zeker je huisje zelf boeken heeft voordeel. Voor ons al jaren geen reisbureau meer. Voor zowel USA reizen als alle andere reizen.
Succes Fatma

Renske1978
12-02-09, 20:51
Wij hebben een paar jaar geleden geprobeerd een reis te boeken via een reisbureau. Alleen de wachttijd bij het reisbureau voordat je aan de beurt bent al duurt langer dan het boeken van de hele vakantie via internet.

maanbo
13-02-09, 00:09
omdat het onze eerste keer is en dus geen ervaring hebben en daarbij ook NOG geen creditcard, hebben we alles laten regelen via het reisburo. Ook voor een stukje voor ons een veilig gevoel.

floriaantjes
13-02-09, 21:28
Wij hebben ook onze reis via een reisbureau geboekt. Niet echt een amerikaans bureau, maar waar je ook je trip naar Spanje zou kunnen boeken. Onze auto vakanties deden wij al jaren zelf via Internet, maar zó'n eerste keer zo'n verre reis, dan wil je toch voor de zekerheid een erkend reisbureau achter je hebben.
MAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRR toen had ik het Forum nog niet ontdekt (helaas 2 maanden later pas) en had ik toen geweten wat ik nu dankzij het forum allemaal weet, dan had ik het echt zelf allemaal los geboekt. Ik vind het veel te leuk om er mee bezig te zijn en heb daarom achteraf toch spijt.
We hebben nu bijv. de hoofdprijs voor de vliegtickets betaald, geen enkel meedenken van de dame achter de desk. Ze zijn niet onaardig maar denken/rekenen niet met je mee. Dat geldt ook voor de geboekte hotels.
Gelukkig hadden we daar nog wat bedenktijd voor gevraagd. Ze zou ons een hotel aanbieden in Kissimmee, terwijl we maar 4 overnachtingen in Orlando wilde, dicht bij de parken, om zo min mogelijk tijd verloren te laten gaan. Dankzij een collega hebben we nu een hotel vlakbij. Je geeft aan wat je een beetje wil maar je bent op dat moment zo onwetend dat je het aan hun overlaat.
Ben je niet geïnteresseerd in het zelf puzzelen, laat het dan aan een bureau over.
Succes.

escalade
16-02-09, 09:03
Ja, met vliegtickets kun je ook behoorlijk je voordeel doen, 't is maar net wat je wilt. Als je bereid bent over te stappen met b.v. United Airways of Delta, kun je zo maar ff richting Maimi zo'n € 250,- p.p. (retour) je voordeel doen. Alhoewel Martinair met z'n comfort Class en natuurlijk een directe vlucht, ook niet verkeerd is maar ja.......€€€€€€€€€€ :lol:

pascalbrouwers
08-06-09, 13:55
Wie heeft er ervaring met het online boken van een stopover..

Ik bedoel eerst bv een paar dagen naar NY en vervolgens naar Orlando of.
dus niet via 1 vd bekende tourtoperators boeken maar online regelen.
Welke sites zijn hier goed in.


Pascal

Njit
08-06-09, 14:29
De juiste term in Multi-City. Met de zoekfunctie vind je hier ook een aantal onderwerpen over:

New York-Miami door een stop over, hoe te boeken? (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=8978&highlight=multi-city)
Multi city boeken/bekijken op welke site ? (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5962&highlight=multi-city)

knaapje
08-06-09, 17:15
Ik heb vorig jaar via Orbitz een "multi city" (ook wel open jaw genoemd) geboekt. Heen AMS - Pensacola, terug Miami - AMS met NW. Was probleemloos. Kreeg ook tusentijdse wijzigingen in tijden snel door.

Knaapje

[verwijderd]
08-06-09, 20:52
Ik heb vorig jaar gewoon rechtstreeks op de site van Delta een multi city geboekt, totaal geen problemen gehad en simpel te doen.

Lea
24-06-09, 23:52
ik ben wat het buitenland betreft een beetje huiverig om via het internet alles te boeken dus villa in orlando , auto huur en vlucht.

Wat zijn betrouwbare adressen en is het slim om bijv de auto en de vlucht gewoon bij het reis buro te boeken en de villa wel gewoon inline.

stel je voor je komt aan in orlando en je hebt geen auto/villa

dat komt ik ben dan alleen met mijn zoon en dan komt al die sores op mij alleen af en wil dingen gewoon goed geregeld hebben

Njit
25-06-09, 00:06
De onderstaande online reisburo's zijn gespecialiseerd in USA/Florida. Ze worden regelmatig genoemd op het Forum. Ze kunnen allemaal een vlucht, hotel/villa, auto en pretpark-tickets voor je regelen

AE = American Estates (http://www.americanestates.nl/index.html)
AV = American Vacations (http://www.americanvac.nl/)
ER = Exit Reizen (http://www.exit-reizen.nl/)
USAFV = USA Fun Vacations (http://www.usafunvacations.nl/)

Stuur ze gewoon alle 4 een offerte-aanvraag en bekijk welke je het beste bevalt.

Edit: corrus was net iets sneller :)

pascalbrouwers
25-06-09, 00:19
Nou Lea,
Allereerst welkom op dit forum :smile:

Boeken kun je bij dieverse reisbureau's, zat te vinden op dit forum. Ik boek vaak bij AV Americans Vacations. Ieder heeft zijn voorkeur. Kijk maar eens bij de zoekfunctie.
Alles kun je natuurlijk ook los boeken. = niet moeilijk en meestal ook nog voordeliger. Hangt een beetje af hoe handig je bent met internet.
Vind je het een beetje eng boek dan bij een "goed" reisbureau, voorbeelden zat hier.
Met zijn tweeen zou ik persoonlijk gaan voor een hotelletje, denk dat een huisje relatief duur zal zijn.
Auto huren is ook gemakkelijk, doe dit vooraf scheelt een hoop. en laat je vooral niets aansmeren van een upgrade of verzekeringen kost alleen maar een hoop geld. auto's worden vaak geboekt bij www.usareisen.de (http://www.usareisen.de/) dit is meestal de goedkoopste.

Al met al is alles goed los te boeken via internet. Zorg wel voor een creditcard, zker bij auto huur heb je deze nodig.
Doe wat je gevoel je ingeeft, vertrouw je internet niet boek dan bij een reisbureau.

Groet, Pascal

Michael66
25-06-09, 00:50
Misschien is het gewoon handig om even een beetje rond te kijken hier op het forum, te beginnen bij het Florida algemmen gedeelte. Daar staat een heleboel info over van alles en nog wat. Een overzicht van de onderwerpen: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=8863

Succes!

JKG
25-06-09, 10:35
Met zijn tweeen zou ik persoonlijk gaan voor een hotelletje, denk dat een huisje relatief duur zal zijn.


Valt wel mee denk ik. Van de week nog (o.a.) een townhome bij USAFV geregeld. 44 euro per nacht (en dat is niet p.p. maar per heel huis per nacht), blijf er een weekje zitten en dan reis ik door en gebruik hotels. Ik denk dat veel hotels duurder zijn plus je hebt meer overlast van andere gasten en je kamer is véél kleiner. Enige 'nadeel' is dat ze niet komen schoonmaken elke dag, maar dat zie ik alleen maar als voordeel.

Ta2 Gerrit
25-06-09, 12:51
Op deze site staan wat townhomes http://www.storytimeorlandorental.com/index.html

JKG
25-06-09, 14:12
USAFV geeft op de site zelf geen namen van communities met townhomes, omdat ze er meerdere aanbieden en er wellicht meer bijkomen?

Voor zover mij bekend verhuren ze Club Cortile, Fiesta Key en Heritage Key. De eerste 2 zijn bekend bij mij, heb ook via hun deze townhomes gehuurd. Nu ga ik weer terug naar Club Cortile, die beviel me net wat beter (al zou ik ook zo weer naar Fiesta Key gaan). Club Cortile ligt aan de 192 in de buurt van de bocht naar de 535 op de Seven Dwarfs Lane. Je hebt dan op de hoek een Applebees, Wendy's en Wafflehouse op loopafstand. Zelfs de minigolfbaan waar je krokodillen kan voeren ligt nog op prima loopafstand en ook de Publix ligt dichtbij, een Walmart dichtbij..

Voordeel van townhomes is dat je zelf kan kiezen waar je wilt zitten (qua community, niet het exacte adres) i.t.t. een villa ergens huren (tenzij je particuliere huur doet). Nadeel is dat je geen prive zwembad hebt, maar zo'n groot algemeen zwembad heeft ook wel wat. Helaas heeft Club Cortile niet echt een mooi zwembad, maar om af te koelen zeker niet slecht. Die van Fiesta Key is wel mooier, maargoed mij boeit dat weinig.


Hier een site met wat foto's van hoe de woningen er aan de binnenkant uit zien.
De bank in zo'n huis ligt toch echt superlekker als je tv aan het kijken bent 's avonds :)
Het is een virtual tour, er valt altijd weinig te vinden over deze goede community.

http://www.floridateammanagement.com/vt_clubcortile.htm (http://www.floridateammanagement.com/vt_clubcortile.htm)

Lea
25-06-09, 18:24
alvast bedankt voor de informatie

vervelende is dat ik nog geen exacte datum heb waar op we zouden kunnen gaan volgend jaar omdat nu nog niet bekend is wanneer de eindexamens zijn als zoon daar mee klaar is zeg maar spullen pakken en op naar florida zodat we weer terug zijn als de diploma uitreiking is ga ik er van uit dat hij meteen slaagt

kris65
25-06-09, 21:55
- internet afzoeken naar vliegtickets, voor vertrek brussel, de beste site www.connections.be (http://www.connections.be)
- Villa huren van particulier, klik op volgende link www.privatevacationhomes.com:80/home_ml2548.html (http://www.privatevacationhomes.com/home_ml2548.html) , zijn eigenaars van noord ierland, alles verloopt eerlijk...wij hebben bij hen gehuur en als perfect verlopen en betaald via paypal. effe naar hun best price vragen :)
- auto huren, volgens ons, www.usareisen.de (http://www.usareisen.de) de voordeligste.

cloggie68
25-06-09, 22:39
Je kunt er echt gerust van op aan hoor, wij hebben het afgelopen mei nog gebruikt en je betaalt vooraf, gaat in de rij staan op Orlando Airport, je geeft je papieren af die je hebt uitgeprint (zegt verder overal nee op) en dan mag je naar de garage om een auto uit te zoeken uit het rijtje auto's die bij de categorie hoort die je hebt gehuurd. Het werkt allemaal heel eenvoudig.

JKG
26-06-09, 10:20
Sylly, ik zie nu op de site dat ze veel meer townhomes aanbieden dan de 3 waar ik bekend mee ben :mrgreen: . Nouja, Club Cortile is zelfs de goedkoopste van alles zie ik. Kan zelfs nog goedkoper, ergens in september zag ik 'm ook voor 42 euro bij USAFV. Vind ik geen geld.

Heb ze in elk geval niet zo lang geleden een maitlje gestuurd en gebeld dat ik Club Cortile graag wilde hebben, zonder verder uitgebreid op de site te hebben gekeken wat ze tegenwoordig nog meer hebben.

Pascal, ik weet niet hoe ver jij je kunt verdiepen in plaatjes, maar als je vragen hebt over Club Cortile, stel ze gerust, volgens mij zijn er maar weinig mensen hier op het forum die ervaring met deze townhomes hebben. De meesten gaan toch voor de villa.

cvdstel
28-06-09, 11:42
Wij gaan in augustus voor de eerste keer naar Club Cortile en hebben geboekt via USAFV. Wil je nog meer indrukken krijgen, moet je gewoon op youtube even zoeken op club cortile.

an25
30-06-09, 20:22
Wij hebben ons huis geboekt via www.homeaway.nl (http://www.homeaway.nl). Grote keuze in villa's appartementen etc. Ook de auto gehuurd bij usareisen.de De vliegtickets zijn van vliegtickets.nl en het scheelt toch allemaal wel aanzienlijk met het reisburo.....

smeersjemm
19-10-09, 17:21
Hoi allemaal!

Ik heb nu al zin in onze rondreis eind 2010 en ben al druk aan het researchen.
Nu vraag ik me af wat slimmer is: zelf een rondreis inplannen en alles apart boeken of naar een reisorganisatie (zoals Jan Doets) gaan en daar alles vooraf gepland boeken? Ik heb zelf namelijk het idee dat je bij een dergelijke organisatie minder krijgt voor een veeeel hogere prijs.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
Het is niet zo dat ik op mijn centen zit, maar als het honderden euro's scheelt, is het wel handig om het zelf te gaan doen natuurlijk.. Dan kan ik andere dingen doen voor dat geld.

En hebben jullie @ the last moment een auto gehuurd of hebben jullie dat al voor vertrek gedaan?

Groetjes,
Smeersjemm

Syllvia
19-10-09, 17:32
Mij lijkt zelf boeken goedkoper. En je kunt alles indelen zoals je zelf wilt.
Wij hebben eens een rondreis uit een reisgids 'nagedaan'. De reisorganisatie deed er 9 dagen over en wij bijna 3 weken :) Tis maar net wat je wilt dan.

Het zelf bedenken hoe je alles wilt doen en wat je wilt zien is ook al heel leuk vind ik.

smeersjemm
19-10-09, 17:36
Ja precies, dat dacht ik dus ook. Maar brengt het niet veel meer rompslomp met zich mee? Of valt dat wel mee?

Ik vind het zelf ook wat avontuurlijker en aantrekkelijker om alles zelf te doen dan door een organisatie te laten doen.

Maar ik ben dus bang dat het veel rompslop met zich meebrengt e.d., omdat je dan waarschijnlijk ook bij verschillende instanties zal gaan boeken. Maar misschien valt dat wel mee?

Maarten-Annique
19-10-09, 17:37
Ik heb nooit anders door de USA gereisd dan zelf alles regelen. Wij boeken altijd de tickets, de auto en de eerste nacht nabij het vliegveld. Verder doen we alles daar. We kijken waar we op dat moment rijden en beslissen dan waar we een motel gaan zoeken. Dit werkt echt erg goed. Je weet wanneer je de vlucht hebt, je hebt een auto en je eerste hotel en de rest regelt zich daar vanzelf.
Wij halen altijd de couponboekjes bij o.a. Denny's, Mac Donalds etcetera.
We maken vooraf wel een reisplanning, maar leggen niet vast waar we precies slapen.

Dat is naar mijn mening de vrijheid van door de USA reizen. Vrijheid, blijheid.



Maar ik ben dus bang dat het veel rompslop met zich meebrengt e.d., omdat je dan waarschijnlijk ook bij verschillende instanties zal gaan boeken. Maar misschien valt dat wel mee?

Helemaal geen rompslomp hoor! Gewoon lekker op tijd een hotelletje zoeken, er zijn er genoeg! Neem wel een hotel/motel buiten de grote stad, dat scheelt ook weer centjes.
De vrijdag en zaterdag is gemiddeld plus 10 dollar als weekend toeslag.

Wij begroten meestal tussen de 30 en 50 dollar per nacht en komen nooit ver daarvandaan uit.

Nee, voor ons geen georganiseerde reis! Maar smaken verschillen.

smeersjemm
19-10-09, 17:41
Dat klinkt wel erg leuk! Nooit problemen gehad dat er op het laatste moment geen hotels beschikbaar meer waren? :-D

Laat ik wel stellen dat dit mijn eerste rondreis wordt in heel mijn leven.. Dus daarom kom ik misschien nogal als een leek over :-).

Maarten-Annique
19-10-09, 17:45
Dat klinkt wel erg leuk! Nooit problemen gehad dat er op het laatste moment geen hotels beschikbaar meer waren? :-D

Laat ik wel stellen dat dit mijn eerste rondreis wordt in heel mijn leven.. Dus daarom kom ik misschien nogal als een leek over :-).

Je komt niet als een leek over hoor. Eens moet de eerste keer zijn! Ook ik heb het ooit voor het eerst gedaan. Dit wordt mijn negende USA reis, dus ik heb wel wat ervaring opgedaan.

In al die keren heb ik nog NOOIT in de auto geslapen!
Wij zijn wel kieskeurig en letten op de prijs. Gemiddeld hebben wij één keer per reis van 23 dagen een keer pech. Pech in de vorm van het vinden van een motel en dat er dan net een conferentie o.i.d. gaande is. De prijzen schieten dan omhoog. Wij kiezen dan om verder te zoeken en dat kan wel eens wat langer duren. Als je er geen bezwaar tegen hebt om dan die ene keer die 80 dolaar neer te tellen heb je ook een plek. En anders zoek je wat langer en heb je een plek voor 50 dollar, bij wijze van spreken!

Dus samengevat; gun jezelf de vrijheid en ga voor je eigen reis!

Dit zijn de coupons die wij het meeste gebruiken!
http://www.travelcoupons.com/

Tinkerbell
19-10-09, 17:46
Simpel antwoord?

Alles zelf boeken. Vorig jaar alles zelf geboekt.
In maart nog eens gekeken en meerdere hotels waren tot 50% gezakt met de prijs. Dat was dus met een druk op de knop cancellen en daarna opnieuw boeken voor de goedkopere prijs.
Boek je bij een reisburo zit je overal aan vast en zonder een torenhoge boete kom je niet weg.
Nog een voorbeeld. Twee jaar geleden alles geboekt en zover nodig aanbetaald.
Toen kreeg ik te horen dat ik kanker had en alles moest afgezegd worden. Alles was zonder een cent verlies af te zeggen en bij WDW kreeg ik zonder meer mijn geld terug.
Zelfs mijn vliegtickets werden gecanceled zonder enig probleem of vragen.
Gewoon zelf doen is mijn raad.

desteijntjes
19-10-09, 17:46
Zelf boeken is echt goed te doen. Wij zijn al een aantal keren naar de USA geweest en hebben de keren dat we naar het Westen gingen alles zelf geregeld.
Dus de vlucht, de auto (tip: USAreisen.de) en de hotels kun je zelf goed regelen.
Je kunt de hotels tijdens je reis gewoon aandoen. Zeker als je met zn 2en bent is reserveren niet overal nodig.
Wil je graag in National Parken overnachten, dan is van te voren reserveren toch wel te adviseren. Maar ook dat gaat heel handig via het WorldWideWeb.:razz:

Je kunt ook gedeeltes door een reisaanbieder laten regelen en een gedeelte zelf. Bv wij hebben voor de komende meivakantie onze vluchten en de auto, en een aantal hotels via USAFunvacations geboekt. De villa in Rotonda hebben we zelf via internet geregeld.

Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar ik weet van een vriendin dat haar collega(snappen jullie het nog:oops::oops:) altijd via Jan Doets haar vakantie boekte. Door te informeren bij de bekende aanbieders van het forum (AE, USAF, AV) was ze echt € 3.000 minder kwijt voor een gezin met 4 kinderen. Dit was weer een tip van mijn vriendin.

Het zal zeker niet altijd zoveel schelen. Maar wat overal is te lezen is dat vergelijken echt de moeite waard kan zijn.

Succes met vergelijken:p

Maarten-Annique
19-10-09, 17:53
Voor de helderheid van mijn verhaal; wij boeken dus niets aan hotels als we aan het reizen zijn. We lopen gewoon binnen in het motel/hotel naar keuze. Terwijl ik aan het rijden ben zoekt mijn vrouw de couponboekjes af en aan de hand daarvan rijden we naar dat motel.

Dit jaar gaat ook TomTom en de laptop mee.

hockey
19-10-09, 18:16
Als het mijn 1e rondreis zou zijn, dan zou ik alles zelf boeken, maar wel al van te voren in Nederland . Het ter plaatse nog een hotel moeten regelen vind ik nog steeds niet fijn, ook al hebben wij inmiddels meerdere rondreizen achter de rug. Als je hotels geboekt hebt met een tarief dat je nog kunt cancellen tot op de dag zelf, dan ben je ook nog heel flexibel als het een keer iets anders loopt dan je had verwacht. Het van te voren op je gemak uitzoeken welk hotel er leuk uitziet en de faciliteiten heeft die je prettig vindt geeft tijdens een rondreis veel rust. Wij vinden het bijvoorbeeld prettig hotels te zoeken waar je met zijn 5-en op 1 kamer terecht kunt en waar het ontbijt is inbegrepen

mrloes
19-10-09, 19:02
hi

Zelf boeken, for sure. Mocht je bepaalde dingen echt willen doen/zien dan kun je die evt wel al boeken, dat hebben wij bv gedaan met een cabin bij de Grand Canyon en
'n thema-hotel in Las Vegas.
Maar anders, gewoon lekker thuis voorbereiden, een route uitstippelen, beetje oriënteren wat er in die omgeving te krijgen is aan motels (ea) en dan komt t wel goed als je eenmaal ginds bent. Ik vond t de 1e x ook vreemd om zomaar naar 'n motel te gaan, te vragen wat de prijs was en evt de kamer 1st te zien. Maar ik denk dat t voor Amerikanen heel normaal is dus profiteer er van. Als je lid bent van de ANWB ben je meteen lid van de Amerikaanse variant, de AAA. Meldt dit even bij de balie, krijg je vaak korting.

smeersjemm
20-10-09, 09:54
Ik ben er nu wel over uit dat we gewoon alles zelf moeten gaan boeken. Hopelijk is mijn beste vriendin het daar ook mee eens, maar zal haar dit ook nog even laten lezen:p.

Ben zelf (nog) geen lid van de ANWB, maar dat is volgend jaar waarschijnlijk wel anders.

Ik denk dat wij zelf wel hotels zullen boeken vantevoren en ons breed gaan oriënteren, want wij houden van zekerheid ;D. Misschien dat we het toch op de avontuurlijkere tour zullen doen, maar ik denk dat dat pas bij een volgende rondreis gaat gebeuren..

Nu ik heb gehoord dat je bij Jan Doets veeeel duurder uit kan zijn, weet ik zeker dat we het zelf moeten gaan doen :D.

Bedankt allemaal voor jullie info!

USAnneke
20-10-09, 15:13
Ik heb afgelopen augustus / september mijn eerste rondreis gemaakt. Ik ben begonnen met de vliegtickets die ik in maart geboekt heb. Daarna ben ik de route (met behulp van de FLorummers!) op gaan zetten. Vervolgens een huurauto geregeld via usareisen.de, natuurlijk de midsize SUV, via National.

Hierna heb ik alle hotels geboekt via Priceline, wat een aanrader was dat zeg! We zaten alleen maar in 4 of 5 sterren hotels en dat voor zo'n € 60,- per nacht. Volgende keer zou ik het echt weer zo doen.

Ik heb ook een offerte laten maken bij het reisbureau. Dit bedrag was zo'n € 800,- meer. Daarnaast zaten we dan in 2 a 3 sterren hotels en kregen we een economy auto. Dus bij zelf boeken krijg je zeker meer voor minder!!!

ronenivonne
20-10-09, 15:24
Wij gaan in Mei/ juni ook een rondreis maken voor de eerste keer.
De vliegtickets hebben wij al geboekt via martinair.
En we boeken vanuit hier nog de auto, laatste nacht orlando en 1ste paar dagen de villa in orlando. Als we dan rond gaan reizen gaan we gewoon rijden en kijken we wel waar we uitkomen. ( wel met een paar richtlijnen natuurlijk )

kay
21-10-09, 13:44
Wij gaan in Mei/Juni ook voor de eerste keer een rondreis maken. De grote dingen regel ik vanuit nederland ( villa, auto, tickets en eerste hotel ) de rest wou ik daar ook gaan proberen met priceline. laptop gaat mee. Het wordt ook direct mijn eerste keer USA.

villa geboekt via http://www.windsor-palms-florida.net van engelse mensen.
Disney/universal tickets via http://www.undercovertourist.com/
Vliegtickets via http://www.connections.be/nl/

ben een stuk goedkoper uit dan via aanbieders. Auto en eerste hotel moet ik nog doen.

usa66
21-10-09, 18:23
Kijk voor rondreizen ook eens op: www.Exitreizen.nl (http://www.Exitreizen.nl) . Wij zijn via hun al meerdere malen geweest, en het is ons goed bevallen. Vorig jaar de Florida en Bahamas rondreis gedaan. www.hetty.come2me.nl (http://www.hetty.come2me.nl)

Simone en Ton
21-10-09, 23:57
Wij hebben de afgelopen 17 dagen (net 2 dagen terug...) alles behalve de eerste 2 nachten op de bonnefooi gedaan. Het eerste hotel hadden we geboekt via AE (zoek maar in de afkortingenlijst...). Puur omdat we 's avonds laat aankwamen en geen zin hadden om dan nog op jacht te gaan.
Voordat we dit forum ontdekte hebben we al wel wat uitgezocht.
Gewoon, een reisgids pakken en zoals al eerder word gezegd, een mooie reis uitzoeken. Daarna opletten met teveel lezen op dit forum.. (word je nl heel 'hebberig' van..;-)) We hebben zo wel wat hoogtepunten van Florida uitgezocht en de uitwerking ervan zelf gedaan.
We hadden wel een globale planning (had met wat specifieke dingen te maken) maar steeds ter plekke een hotel gezocht.
Er zijn wat hotels waar je gratis internet bij en op de kamer krijgt, waaronder Best Western en la Quinta. Voor elke keten of elk hotel geldt; in elke stad/streek kun je tegenvallers tegenkomen. Tja, jammer dan.

Veel doen met tips van medereizigers is ook goed, maar laat je niet gek maken. Probeer bij je eigen soort reis te blijven.
Dat bedoel ik niet lullig, want overal leer je van. Maar het blijft de mening van iemand over iets (net als mijn antwoord op je vragen..;-))
Wat je wel moet doen, en dat is dan wel een algemene mening; Genieten !!

Maar dat gaat zeker lukken !

aggie
26-10-09, 10:29
Hallo, ik zit erg te twijfelen wat nu beter is.:-k We gaan in de meivakantie 2 weken naar Florida, 1 week gulfcoast en 1 week Orlando. Nou was het aanvankelijke plan een villa te huren in Rotonda of Cape Coral en van daaruit alle leuke plaatsen aan te doen, maar nu begin ik te twijfelen of we niet beter de eerste week kunnen rondreizen langs de gulf coast!! We zijn een gezin van 5, dus op de bonnefooi hotels zoeken, zie ik niet zitten. Heeft iemand nog een tip?:lol:

frozenstar
06-12-09, 13:35
hallo allemaal,
al een tijdje ben ik een beetje aan het rond speuren op deze site en wat reisverhalen gelezen. wat me opviel is dat er veel word geboekt los, zoals de entree tickets en vlucht los. Maar ik vroeg me af of er ook mensen zijn die ervaring hebben met boeken via een reisburo, ikzelf ben aan het nadenken om te boeken via een reisburo, wat zijn jullie ervaringen?
groetjes inge

Njit
06-12-09, 13:52
De reden dat veel mensen hun reis los boeken is dat het vaak een stuk goedkoper is.
Er zijn een aantal online USA specialisten die wel vaak aantrekkelijke pakketten hebben en die ook regelmatig op het Forum genoemd worden:

Reisburo's
AE = American Estates (http://www.americanestates.nl/index.html)
AV = American Vacations (http://www.americanvac.nl/)
ER = Exit Reizen (http://www.exit-reizen.nl/)
USAFV = USA Fun Vacations (http://www.usafunvacations.nl/)

desteijntjes
06-12-09, 13:55
De reden waarom veel mensen zelf boeken is dat het behoorlijk wat eurootjes kan schelen. Onze vakantie naar het zuidwesten van USA heb ik helemaal zelf geregeld. Ook de hotels zelf gemaild en uitgezocht. Dankzij het AllesAmerikaForum een hoop goede tips opgedaan voor hotels en routes, die ik via een standaardreis via een reisbureau, nooit zo zou hebben gedaan.

Zelf heb ik onze reizen naar Florida geboekt via USAFunvacations. Dit is net als bv AmericanVacations en American Estates (help me als ik er eentje vergeet:-k, oh ja Exitreizen) een reisbureau maar dan via internet.

Zij hebben ook vaak hele leuke mogelijkheden en zij hebben zelf ruime ervaring met vakanties in de US of A.

De ervaringen met bovengenoemde organisaties zijn behoorlijk aanwezig hier op dit forum. En minus een enkele wanklank (kan altijd iets fout gaan natuurlijk) zijn volgens mij de meeste mensen zeker tevreden.

Het nadeel van een reisbureau om de hoek, vind ik dat zij van alles "iets" weten maar vaak lezen ze ook hun informatie uit de boekjes op. Even ter info: dit is mijn mening, anderen kunnen natuurlijk heel andere ervaring hebben.

Ik zou zeker ook bij bovengenoemde organisaties een offerte aanvragen. Dan kun je zeker vergelijken met het "gewone" reisbureau.

Veel plezier met je aankomende "verslaving" . Want ik ben er inmiddels wel achter dat de meeste mensen nadat ze in Florida zijn geweest, behoorlijk wat afkickverschijnselen hebben en alleen door terug te gaan, de therapie kunnen volhouden:mrgreen:

derrobbie
06-12-09, 14:11
Wij gaan dit jaar ook proberen alles zelf te boeken.
De eerste twee keer via een reisburo (fly2florida) geboekt, en dat verliep perfect.
Dit hebben we eigenlijk gedaan omdat de VS geheel nieuw voor ons was en het ons niet extra moeilijk wilde maken, maar ik denk dat het inderdaad wel goedkoper moet kunnen als je alles zelf regelt.
Ook lijkt me de voorpret veel intenser en leuker. Je wordt meer gedwongen je ECHT in je vakantie te verdiepen. Je kunt/moet alles naar eigen voorkeur indelen.
Als je jezelf echter al dat zoekwerk wilt besparen is een reisburo naar mijn idee een prima oplossing (ook maatwerk).
Er is geen goede en foute manier, gewoon je eigen idee volgen en je hebt een TOP vakantie.

PS. dat van die Florida-verslaving is is niet overdreven, kan ik je melden. Direkt na thuiskomst waren we alweer aan het zoeken.

Bqtje
06-12-09, 15:05
Door een " foutje " hadden we in 2007 geen kamer toen we aankwamen in een Disneyhotel . ](*,)Neen , voor ons nooit geen reisbureau meer . Wanneer je zelf reserveerd , krijg je tenminste een mail ter bevestiging . In 2009 hebben we , zoals zovelen , alles zelf gedaan . Leuk , je bent meer op de hoogte van alles en je moet (mag , eigenlijk ) o.a. dit forum =D> doorspitten .

escalade
30-12-09, 20:55
www.hotels.com (http://www.hotels.com)
www.hotelreservations.com (http://www.hotelreservations.com)
www.expedia.nl (http://www.expedia.nl)

Hey vakantievrienden, we willen graag in de meivakantie weer genieten in Florida en dus een hotelletje boeken in Maimi. =D>

Mijn vraag aan jullie, hebben jullie hier op deze manier ervaring mee en vooral: Zijn bovengenoemde organisaties betrouwbaar waar je je geld aan overmaakt? :p

De vlucht willen we graag rechtstreeks boeken, dus het gaat alleen ff om het hotel.

Hoor graag weer van jullie!

[verwijderd]
30-12-09, 21:27
Ik zou eerst eens kijken in het topic Priceline, afhankelijk van wat voor hotel klasse je zoekt kan het je toch behoorlijk schelen aan geld.

Verder kan ik je niet helpen aangezien ik meestal via Priceline boek of bij het hotel rechtstreeks.

yabbadabbadoo
30-12-09, 21:42
Je zal zien dat al die websites met nagenoeg exact de zelfde tarieven terug komen. Ik gebruik al jaren www.hoteldiscount.com (http://www.hoteldiscount.com) voor stedentrips in Europa en heb nog nooit problemen gehad.

Njit
30-12-09, 22:12
Werkt prima. Je kan ook nog bij een van de bekende Florida specialisten kijken voor een hotel:

AE = American Estates (http://www.americanestates.nl/index.html)
AV = American Vacations (http://www.americanvac.nl/)
ER = Exit Reizen (http://www.exit-reizen.nl/)
USAFV = USA Fun Vacations (http://www.usafunvacations.nl/)

We hebben zelf meestal een combinatie. Met onze rondreis in 2007 hadden we een aantal hotels direct bij het hotel geboekt en sommige via USA Fun Vacations.

Vike32
31-12-09, 14:20
Ik ga volgend jaar voor de 6e keer naar de USA (reisschema (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=10513)) en heb altijd bij Expedia geboekt. Zowel vlucht, autohuur en hotel(s) kun je bij hun regelen. Prima ervaringen mee, ze informeren snel en correct en de tarieven zijn prima. Ik vind vooral de website van Expedia erg gemakkelijk werken, je kunt je eigen reisschema samenstellen en bewaren.

rreedijk
01-01-10, 22:36
Ik zoek heel veel op http://www.weekendplanner.nl/hotels/hotels.htm
Deze site vergelijkt allerlei anders sites met elkaar. Kun je een hoop duiten schelen.
Ik boek altijd via de aanbieder die dan de gunstigste totaal prijs heeft. Tot nu toe nooit problemen gehad met welke aanbieder dan ook.

Marita
18-01-10, 14:47
wij hebben vorig jaar de meivakantie in duitsland bij een reisbureau geboekt. De vluchten waren er toen goedkoper wel vertrek vanuit frankfurt. Maar ook de vakantie viel in duitsland later als bij ons dus we zaten niet in de dure periode. Voor de rest was alles super geregeld hoor.

groetjes marita

ietie
18-01-10, 15:31
En bij welk reisburo bent u toen geweest.?

Marita
18-01-10, 21:35
Hoi ietie,

Wij zijn toen bij het Tui ReiseCentrum in Herzogenrath geweest.
Gevlogen zijn we toen met United.
Apartement bahamabayresort kwam uit de catalogus van Meier's weltreisen.

Groetjes Marita

Groot13
19-01-10, 08:20
Hallo,

Ik heb goede ervaringen met Hageman in Wyler www.wyler.de (http://www.wyler.de) , aan de grens bij Nijmegen. Zij spreken gewoon nederlands en hebben een goede service. Op de site is niet veel te vinden maar als je telefonisch of per mail je wensen doorgeeft kunnen zij het meestal wel regelen. Ik moet wel zeggen dat op dit moment ook via duitsland de tickets weer behoorlijk aan de prijs zijn, maar informeren kan nooit geen kwaad lijkt me.

ietie
19-01-10, 15:02
Oke prima, bedankt ik heb ze gelijk een prijsopgave gevraagd ben zeer benieuwd!

Groot13
20-01-10, 08:14
Ik weet niet welke periode je wilt gaan maar in december hadden ze voor
de periode juli/augustus een mooie prijs. +/- 580 incl pp vanaf dusseldorf maar zoals gezegd kan je naar mijn idee op dit moment voor de zomerperiode ook in duitsland niet echt voordelig tickets meer boeken.
Ik hoop dat je iets passends aangeboden krijgt. :|

ietie
22-01-10, 09:43
Gister avond kreeg ik de offerte binnen, en ik vond hem erg tegen vallen.
Vertrek vanaf amsterdam of dusseldorf was volgens hun al niet meer mogelijk voor een leuke prijs, alleen vertrek van frankfurt was nog mogelijk voor 650,- pp, frankfurt is voor ons echt te ver rijden dus dat gaat het hem niet worden, villa was ook duurder als wat ik normaal betaal voor die periode( 30-4/08-05).
De moed becint me een beetje in de schoen te zakken dat ik nog wat vind voor die periode, ik weet ik ben ook wel erg laat deze keer, maar goed keep your fingers crossed,, you never know....

b.a
22-01-10, 10:16
De SITE :-\":-\"

http://www.billigflieger.de/cnt/flugpreisvergleich.php

musictunnel
24-01-10, 23:01
Je kan best gewoon via de site van bv Delta de vlucht boeken vetrekkend uit een Duitse luchthaven
Ik kocht via deDelta.com site voor februari 4 tickets Dusseldorf Orlando via Atlanta en terug vanuit miami voor 1627 euro.

moonlight91
14-08-10, 15:44
ik heb vorige week rechtstreeks geboekt bij 2 hotels
en ook nog 2 hotels via hotels.com
nu is zijn de hotels via hotels.com wel al van mijn CC afgeboekt..
maar die ik rechtstreeks geboekt heb niet
weet iemand of ze dit pas vlak voor aankomst of bij inchecken doen
of is dat weer bij elk hotel verschillend

riwi
14-08-10, 16:12
Het ligt er aan welk programma je geboekt hebt. Er zijn nl hotelprijzen, waar je vooruit moet betalen ( zijn dan wel goedkoper) waarna je de reservering niet meer mag veranderen/ annuleren. Indien je de zgn gewone prijzen hebt geboekt en een credit kaart hebt afgegeven is dat ter garantie en zullen ze je niet vooruit belasten. Hooguit zal men bij check in authorisatie aanvragen op de kaart en je bij check out belasten of je direct belasten ( ligt aan policy hotel).
Indien je een reservering nummer hebt gekregen ( altijd vragen) is er een reservering gemaakt en hoef je je er geen zorgen om te maken dat het niet gereserveerd is.

Bij hotels.nl en andere boeking sites moet je van tevoren betalen via de credit kaart.

shirley_jojo
11-01-11, 14:06
Bedankt,
heb het net allemaal gelezen, ben op veel site's geweest voor de tickets die jullie hier ook aan geven.
Maar ik wil ook graag een verblijf hebben in disney world en wil graag weten of ik dat dan bij het park zelf moet boeken of kan ik bijv. ook naar een reisburo gaan en welke dan ? En het disney all star resort is het wel wat of kan ik toch beter iets meer uitgeven en dan beter zitten ?

Hoor het weer heel graag, ben nu al dagen achter de computer aan het zoeken.

Njit
11-01-11, 14:11
Probeer de zoekfunctie eens die je bovenin de blauwe balk kunt vinden.
En voor de eerste keer maken veel forumleden gebruik van in Florida gespecialiseerde reisbureaus. Deze kunnen alles voor je regelen: vlucht, auto, overnachting, tickets. Vraag gewoon wat offertes aan en kijk of het aanbod je bevalt.

De volgende aanbieders worden op het Forum regelmatig genoemd.

Reisburo's
AE = American Estates (http://www.americanestates.nl/index.html)
AV = American Vacations (http://www.americanvac.nl/)
ER = Exit Reizen (http://www.exit-reizen.nl/)
USAFV = USA Fun Vacations (http://www.usafunvacations.nl/)

[verwijderd]
11-01-11, 14:17
Voor de verblijven in Disney hotels zelf kun je terecht op:

Disneyworld (http://disneyworld.disney.go.com/)

Rechts boven heb je Tickets en Packages en daar kan je dan een selectie maken van wat je wilt.

Succes.

Tinkerbell
11-01-11, 14:44
Voor ons boek ik alles bij Disney zelf op de Amerikaanse site. http://disneyworld.disney.go.com/

Er is ook een Engelse site maar ik vind dat de aanbiedingen daar moeilijker en minder zijn maar dat in uiteraard alleen maar mijn mening. Het probleem daar zal absoluut bij mij liggen.:oops:
De voordelen van zelf boeken is dat je alles in eigen hand hebt.

Je kunt op de site een proefboeking maken om te kijken wat alles kost. Je kunt kamers,packages( kamers met kaartjes) en het dining plan toevoegen.
Het is mogelijk om alles via internet te boeken maar ik bel altijd. Je kan dan gelijk een paar dingen vragen als er iets onduidelijk is.
Een van de grootste voordelen is dat je elke boeking zo vaak als je wilt gratis kunt veranderen of omboeken. Bij een gewoon reisbureau zit je gewoon vast aan de boeking.

Zelf boek ik altijd in augustus alvast een kamer met kaartjes. Je betaald dan een nacht als aanbetaling.

Er komen vaak aanbiedingen zoals free dining en korting op kamers tot 40%.
Begin deze maand kwam er korting op de kamers en ik kreeg $$1500 van de rekening af. Allemaal geregeld met een telefoontje.

Wat betreft de hotels is de keuze gewoon erg moeilijk. Wij ,en nogmaals dit is alleen onze mening, vonden de values erg massaal.
We hebben ook in POR gelogeerd en dat is ons prima bevallen.
Het ligt er ook een beetje aan wat je wilt besteden.

Ik weet eigenlijk niet zeker of je via een reisbureau het diningplan ook kunt boeken? Voor ons werkt zelf boeken in ieder geval meer als prima. Alles is betaald en je hebt vrije keuze in het menu. Bekijk ook even welk dinigplan je zou willen nemen er zit veel verschil in de diverse plannen.

Wil je trouwens alles afzeggen kan dit zonder enig probleem tot 45 dagen van te voren. Je krijgt dan de aanbetaling terug zonder enige vraag of probleem.

Zijn er nog vragen hoor ik het wel.

cindy74
11-01-11, 15:16
Wij hebben in port orleans french quarter gelogeerd en het was een veel kleinschaliger hotel dan de meeste andere disney hotels erg aan te raden ook wij hebben dit geboekt bij disney zelf omdat er een goede promo was . Dit jaar hebben we via een disney vacation club member een kamer in animal kingdom lodge en dit voor een heel erg goede prijs .
Over de kaarten kan ik kort zijn als je met kleine kinderen gaat zou ik de myw zonder hopper nemen 1 park per dag met kleintjes is meer dan genoeg .

Mickey99
11-01-11, 20:14
Als je kiest voor een value resort van Disney (van de All Star Resorts heb je Sport, Music en Movies en daarnaast ook Pop Century maar die ligt apart van All Star) zou ik kiezen voor het Pop Century Resort. Dat is ook een value resort net als All Star maar dan de nieuwste en ook wat meer centraal gelegen in Walt Disney World.

Op zich zijn die value resorts prima hoor alleen kan het nog wel eens druk zijn. Wij verbleven in al die value resorts meerdere keren en hebben 1 keer een slechte ervaring gehad want toen zaten we midden in een drukte met allemaal jeugdgroepen die daar verbleven. Uiteindelijk is het wel opgelost want we kregen een andere kamer.

De hotels hebben in elk geval allemaal veel sfeer en je kunt met de shuttlebussen naar de parken en weer terug naar je hotel. Wat dat betreft is Pop Century dan ook "handiger" want die hebben een eigen bus en de drie All Star Resorts delen de shuttlebussen ;)

Veel plezier met de plannen maar pas op; als je 1 keer geweest bent wil je vaker! :lol:

Groetjes,
Sonja

natascha666
12-01-11, 21:06
Hallo daar,

We zijn der even van tussen geweest maar nu wil ik toch echt definitief gaan boeken voor november dit jaar :-o

Ik ben van plan om alles via usafunvacations te regelen en die kunnen nu alles al boeken maar ik kan ook wachten tot de zomer , dan zijn de touroparator tarieven besschikbaar (continental bv).....is het de moeite om daar op te wachten of kan ik beter nu alles al vastleggen??

Ze kunnen me nu een ticket prijs geven van 615 pp dus als ik wacht wordt het misschien alleen maar meer?

Wat is jullie ervaring hiermee??? :oops:

Alvast bedankt weer!

groetjes natascha

[verwijderd]
12-01-11, 22:11
Zelf vind ik de prijs voor november nogal hoog, maar wellicht dat andere het mee vinden vallen. Het zal ook afhangen van de dagen waarop je vliegt.
Misschien toch even rondkijken naar goedkopere tickets en wellicht wat spelen met de data.

En ik weet niet of Brussel of Düsseldorf een optie is want ik zie geregeld goedkope vluchten voorbij komen op het forum via Brussel of Düsseldorf.

En je kan natuurlijk wachten op de acties maar dan moet je wel flexibel weg kunnen natuurlijk.

natascha666
12-01-11, 22:40
We gaan zowieso via brussel want das om de hoek voor ons.
We vertrekken nu zaterdags...heb eens gekeken voor doordeweeks maar dat maakte voor prijs niet zo veel uit...we kunnen wel wat schuiven maar niet te veel!
Ik heb gezien dat het wel iets goedkoper kan als ik zelf boek via een vliegwinkel.nl bv maar dit is onze eerste keer en ik wil graag alles onder 1 dak geregeld hebben..

r.teeuwsen
12-01-11, 22:58
KLM heeft op dit moment retour Orlando in hele maand November voor 588 euro vanaf Schiphol.
www.klm.nl (http://www.klm.nl)

Succes

Michael
12-01-11, 23:48
Op dit forum zijn posts te vinden dat leden afgelopen week al geboekt hebben vanaf € 410 voor komende november, bij Exit reizen. Wel via Amsterdam. Kijk maar eens bij het draadje vliegtickets voor 2011. Ook ik had bij Usavacations een offerte gevraagd, maar deze was toch nog € 60,- p.p. duurder voor dezelfde data.
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11037&page=22

shirley_jojo
13-01-11, 00:09
heel erg bedankt voor jullie berichtjes.
Wij hebben nu geboekt voor de eerste week 4 nachten en 5 dagen in het pop century met 7 myw passen en diningplus. daarna een weekje naar sint george island,ook erg benieuwd hoe het daar is. en dan nog de laatste 2 nachten en 3 dagen in het coronado hotel disney world. Wij hebben er al helemaal zin in.

martijn2903
03-05-11, 14:17
hallo, misschien hoort dit hier niet thuis maar weet niet waar k het anders moet plaatsen.
ik heb een pakketreis van 2 weken naar orlando gevonden Vlucht+Hotel+Auto (in september) voor 795euro per persoon... ik heb geen idee wat de prijzen zijn, maar ik heb een paar keer gelezen dat je in deze periode het beste alleen n vlucht+drive kunt boeken en dan terplekke een hotel kunt regelen omdat dit goedkoper schijnt te zien?? klopt dit? thanks :)

dennis-oostveen
03-05-11, 14:35
Ik vind het geen slechte prijs voor alles. Hou er wel rekening mee dat je de goedkopere hotels hebt en de standaard of compact auto tot je beschikking hebt. Wil je een grotere dan kun je een upgrade vragen en mijns inziens is dit de moeite wel waard. Als je het internet afstruint kun je misschien nog wel wat voordeel helen als je alles apart gaat boeken, maar je bent er wel een tijd mee zoet. Kijk gewoon eens rond op internet en misschien vind je iets leuks voor minder geld. We blijven ten slotte zunnig.

knaapje
03-05-11, 15:19
Er zijn combinatiereizen waarbij je op de auto geen korting krijgt.
Misschien even goed controleren of je hem wellicht voordeliger apart ergens kunt boeken.
Kijk ook even hoe een evt. 2e bestuurder en volle tank brandstof bij afhalen in de prijs zit.
Op bijv. Expedia.nl kan je alle prijsopties vlucht/hotel en auto gemakkelijk laten berekenen en kan je je evt. voordeel van een combinatie zien, maar kan wellicht ook op andere sites.

Knaapje

martijn2903
03-05-11, 21:07
er zit idd geen korting op de auto,, voor de auto betaal je 250euro voor 2 weken is dat veel of normaal? zonder auto is de vlucht+hotel 669euro ... qua hotel maakt t ons niet heel veel uit, als t maar schoon is en er een bed in staat ;) we zijn 2 jaar geleden ook al naar orlando op vakantie geweest en kwamen vaak pas rond 12uur savonds thuis en gingen rond 10uur sochtends weer weg en dat zal dit jaar niet veel anders zijn...\\:D/

Michael66
04-05-11, 08:26
Of het een goede prijs is .... geen idee. Dat is pas te beoordelen als je de specificaties van die reis opgeeft. Dus: Welke vlucht, welke autoklasse met welk pakket aan verzekeringen en extra's, welke hotels, welke data etc. Met die gegevens bij de hand kun je gaan zoeken en vergelijken.

Een algemene opmerking als "Ik heb gelezen dat het goedkoper is om ..." kan precies kloppen, maar ook net zo goed ook helemaal niet kloppen. Misschien is het een prachtige aanbieding, misschien niet.

Dus: heb je wat meer specificaties van de reis,zodat we je kunnen helpen?

O ja, naast de specificaties is uiteraard van belang wat je wensen zijn: Wat voor auto wil je, wie gaan er rijden (aantal personen, leeftijden), met hoeveel mensen ga je reizen, wat voor hotel wil je (klasse, ligging etc), wat is je gewenste reisschema, etc.

En ten slotte nog een heel belangrijke: heb je de aanbieder van het pakket al gevraagd om een prijsopgave voor de specifieke data dat jij wilt gaan? De kans is namelijk groot dat de kleine lettertjes van de aanbieding van toepassing zijn: Alleen geldig indien de goedkoopste vliegklasse nog beschikbaar is (wat vaak niet het geval blijkt te zijn), als de hotels beschikbaar zijn (meestal wel) en de autohuur voor de aanbiedingsprijs nog verkrijgbaar is (geen idee). En natuurlijk: als je precies dat pakket afneemt. Want elke wijziging kost vaak een heleboel meer.

En dan een laatste tip: kijk nooit naar de prijs per persoon, maar naar de totaalprijs voor het totaal aantal personen in je reisgezelschap. Dat maakt het vergelijken wat makkelijker. Alleen de vluchtprijzen zijn namelijk per persoon, de prijzen voor hotels en huurauto's niet (die gaan uiteraard gewoon per stuk).

martijn2903
05-05-11, 00:23
... tis al goed :) ben dr achter dat het boeken zonder auto goedkoper is dan dit alles in 1 pakket, het gaat verder gewoon om een vlucht+hotel via expedia.nl.
ik vergelijk om een hoop sites en merk dat er weinig verschil in prijs zit als je een los ticket boekt of een ticket+hotel dus boek ik de laatst genoemde, zoals k eerder al aangaf we zijn echt alleen in t hotel om te slapen en verder zullen we dr niet zijn dus hebben niet veel eisen ;) zolang t maar schoon is, maar k lees de reviews en we zien t wel :) binnenkort kunnen we boeken...
t gaat overgens over de periode van 29aug t/m 12sept

Michael66
05-05-11, 10:43
@Martijn:
Ik ben nog steeds erg benieuwd naar de aanbieding die je gevonden hebt. €795 is toch een prijs die misschien interessant is voor andere florida-forummers.

Wil je die aanbieding/aanbieder alsnog met ons delen?

martijn2903
05-05-11, 17:57
Heb je nu eindelijk geboekt of niet...

hoezo eindelijk :-o ben nog maar net 2 dagen opzoek... haha, maar nee nog niet geboekt, ben nog even een beetje verder aan t kijken...


@Martijn:
Ik ben nog steeds erg benieuwd naar de aanbieding die je gevonden hebt. €795 is toch een prijs die misschien interessant is voor andere florida-forummers.

Wil je die aanbieding/aanbieder alsnog met ons delen?

wat ik eerder melde deze prijs kwam uit mijn zoekactie bij expedia.nl :p


Qua hotel hoeft het voor mij ook nooit super-de-luxe te zijn. Als het inderdaad maar schoon is en er een bed staat.

Een lekker zwembad is natuurlijk ook nooit weg.

luxe is voor ons ook echt niet belangrijk, op onze eerdere vakantie in Orlando waren we echt alleen maar in het hotel om te slapen en douchen, verder nooit, er is veel te veel te doen daarow :mrgreen: daarom gaan we ook terug haha...

Peter en Cindy
12-05-11, 02:37
Hallo ik heb een 2 maanden geleden via expedia geboekt ,van 16 sept t/m 03 oktober, alleen vluchten en een condo bij liki tiki village voor 4 dagen. de auto durfde ik niet aan dit vanwege de onduidelijkheid van de verzekeringen die inbegrepen zijn via expedia (het schijnt dat ze met bv alamo andere pakketten hebben afgesproken) en met veel bellen kon ik er niet achter komen dus die heb ik nu gehuurd bij usareisen.de een midsize suv met het super inklusive pakket.
was bij elkaar 1850 euro kwijt voor 2 personen waar de bekende reisbureaus met offertes kwamen incl compact auto voor 2000 euro scheelt nogal qua klasse auto en prijs.
succes met zoeken

majrim
12-05-11, 03:21
heb toevallig dit weekend een vriend gesproken die verleden jaar bij Expedia een totaalpakket had besteld voor 4 personen. Alleen bij het ophalen van de auto bleek het een kleine auto te zijn en moest hij ter plekke een duurdere auto huren, wat natuurlijk in hun vakantie-budget hakte. Jammer.
Even goed de kleine lettertjes lezen en informeren blijft belangrijk.
Heb in het verleden ook een totaalpakket geboekt, maar meteen de auto laten up-graden.
Dit is toen goed gegaan.
Succes.

knaapje
12-05-11, 15:35
Ik heb vorig jaar een Dollar auto bij een pakketreis via Expedia gehad.
Alles voor 1 bestuurder was inbegrepen op de volle tank na, dat was of zelf aftanken of betalen.
Bij de boeking van een pakket kan je zelf de auto klasse kiezen en ook uit verschillende verhuurders.

Knaapje

Rick76
14-06-11, 20:39
Hallo allemaal,
wat een geweldig forum en behulpzame mensen hier!;) wij willen in oktober 17 dagen naar orlando. hadden volgende hotel in gedachten:
Country Inn & Suites By Carlson Lake Buena Vista (javascript:HI(84653,3))

Bij expedia kwamen we op 1765 euro uit vlucht en hotel. Wat rondgezocht online maar kom weinig goedkopers tegen.. Is expedia betrouwbaar om te boeken? geen anvr sgr dus dat is jammer maar bij anderen die wel aangesloten zijn betaal ik vlot 800 euro meer...
Hotel leek ons wel okee.....?
en auto had ik gekeken op forum en was usareisen een goede optie. Zou dit alles okee zijn voor een onvergetelijke eerste keer florida??

vlucht is dan continental overstap newark heen houston overstap terug maar je hebt verschillende opties.
je kan kiezen uit overstappen philadelphia, washington etc.

Zijn met twee personen:D

ik zie trouwens alleen de totaalduur van de reizen varierend van 13 uur tot 20 uur. weet dat new york 8 uur is en van new york naar orlando 4 uur? dus dan zou ik 17 uut totaalduur moeten pakken dan heb ik minstens 4 a 5 uur speling dus?
nou ja je ziet de vertrektijd en de aankomsttijd en de totale reistijd staat er ook dus varierend van 12 uur tot 20 uur. dus als ik 17 uur totale reistijd aanhoud dan ga ik er vanuit dat ik gezien de resitijd ams ny en ny orlando zo`n 3 a 4 uur tijd over heb toch?

JKG
14-06-11, 20:49
Waarom vraag je niet een vrijblijvende offerte aan bij USA Funvacations, American Estates en American Vacations? Deze zijn gespecialiseerd in Florida-reizen.
Kan je meteen goed vergelijken. Expedia heb ik zelf gebruikt voor een twee hotels tijdens m'n aankomende trip (niet naar Florida).

AE = American Estates (http://www.americanestates.nl/index.html)
AV = American Vacations (http://www.americanvac.nl/)
ER = Exit Reizen (http://www.exit-reizen.nl/)
USAFV = USA Fun Vacations (http://www.usafunvacations.nl/)

Njit
14-06-11, 20:51
Er boeken wel vaker mensen via Expedia. Ervaringen kun je oa hier lezen: Websites als Bookings.com, Expedia etc. (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4069&highlight=expedia) Over het hotel kun je hier lezen: Hotelervaring: Country Inn & Suites Lake Buena Vista Hotel, LBV (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6115&highlight=Country+Suites+Carlson)

Wat krijg je qua vlucht voor die prijs? Welke maatschappij, via welke route, welke tijden?

Daan
14-06-11, 21:24
Ik heb nu 2 keer al wat via Expedia geboekt en goede ervaringen mee. En de 3e keer is ondertussen ook geboekt.

Je kan heel vaak nog wel wat schuiven qua vluchten waardoor je beide keren op NY vliegt. Soms scheelt het een paar euro, maar dat is het dan wel waard.

JKG
14-06-11, 21:28
Mocht je voor Expedia kiezen, zorg er dan wel voor dat je voldoende overstaptijd hebt. Op de heenweg heb je echt wel tijd nodig en is bijv. 3 uur overstappen echt niet te lang. Sommige controles duren echt lang, laatste keer had ik een overstap van 5 uur op Chicago, waarvan ik er 2 1/2 a 3 druk was met controles. Maar dat was gewoon erg druk. Op de terugweg heb je minder tijd nodig, maar ook dan is anderhalf a twee uur helemaal niet erg om te hebben.

Normaal gesproken is het ongeveer 9 uur naar Washington/Chicago, naar New York dus wellicht iets korter. Vanaf Washington/Chicago vlieg je in ongeveer 2 1/2u naar Orlando (ondanks afstand tussen beide steden valt de extra tijd erg mee), dus vanaf New York zeker niet 4 uur.. ik zie toch liever de exacte vluchttijden. Kan dat niet bij Expedia? Anders nog even bellen? Maar sowieso even kijken bij de Florida-aanbieders voor je echt ergens je geld heen brengt.

Njit
14-06-11, 22:28
Heb je het advies van JKG al opgevolgd en de bekende aanbieders al om een offerte gevraagd? Grote kans dat zij een vergelijkbaar aanbod kunnen doen en je daarbij precies kunnen vertellen wat voor een vlucht je boekt. Ik zou zelf niet willen gokken en hopen dat ik gunstige tijden heb..

Daan
14-06-11, 22:36
Dat is nou het grote nadeel van expedia. Dat je niet goed kan zien hoeveel tijd er tussen de vluchten is. Enige dat je kan doen is even bellen, of een mail sturen. Er staat wel dat ze binnen 24 uur reageren, maar 3 dagen is meer regel dan uitzondering helaas. Bij bellen krijg je een stuk sneller reactie.

Ik zal je even mijn tijden geven:

Amsterdam(AMS) Vertrek 9:15 am naar Newark(EWR) Aankomst 11:40 am Duur: 8 uur 25 min. CO Continental
Newark(EWR) Vertrek 2:30 pm naar Orlando(MCO) Aankomst 5:13 pm Duur: 2 uur 43 min.

En:
Orlando(MCO) Vertrek 1:45 pm naar Washington(IAD) Aankomst 3:57 pm Duur: 2 uur 12 min. UA UNITED
Washington(IAD) Vertrek 5:25 pm naar Amsterdam(AMS) Aankomst 7:05 am+1 dag Duur: 7 uur 40 min. UA UNITED

satpet
27-08-11, 12:51
Ik lees dikwijls dat families offertes vragen voor vlucht en auto of hotel.

Wij willen in augustus2012 :


vliegen naar Key West
3 nachten hotel in key west
vertrekken uit Key west met een huurauto (15 dagen)
terugvlucht van Orlando naar Brussel, Amsterdam of Düsseldorf

Zijn er reisorganisaties die zulke pakketten voordelig kunnen opzetten?
Of is het goedkoper alles zelf en apart te regelen?

mvg

Ik het in dit deel van het forum geplaatst, omdat de vluchten toch het grootste deel van het budget zullen zijn.

Njit
27-08-11, 12:59
Deze worden regelmatig op het Forum genoemd en zijn ook specialist in Amerika/Florida:

Reisburo's
AE = American Estates (http://www.americanestates.nl/index.html)
AV = American Vacations (http://www.americanvac.nl/)
ER = Exit Reizen (http://www.exit-reizen.nl/)
USAFV = USA Fun Vacations (http://www.usafunvacations.nl/)

Soms kan het goedkoper zijn om het zelf te regelen. Voor onze aanstaande vakantie naar Florida kon ik geen goedkope vliegtickets vinden en heb daarom de Condo en de vlucht bij dezelfde aanbieder geboekt. Maar voor volgend jaar heb ik de tickets weer zelf gekocht. Maar over het algemeen hebben ze scherpe prijzen.

Iris02
28-08-11, 13:16
Mijn ervaring is dat het zelf boeken van vluchten, hotel/huis en auto vaak voordeliger is. Daarnaast heb je veel meer keuzemogelijkheden.

Ta2 Gerrit
28-08-11, 13:27
Wij doen ook alles zelf (behalve, net als Njit, als de bekende aanbieders een leuke aanbieding hebben), maar ik kan me zo voorstellen dat als je dat "eng" vindt, of voor de eerste keer gaat, dat je het dan aan een ander (ervaren) persoon wil overlaten.

In dat geval zijn de specialisten die Njit noemt een uitkomst. Zij hebben ruime ervaring, die je een onvergetelijke vakantie in elkaar kunnen zetten, geheel naar jouw wensen.
Dat kost je misschien iets meer (en wat is nu "iets" op zo'n grote reis), maar dan is ook allles voor je geregeld.

Corrine
29-08-11, 01:43
Geen speciale specialist voor USA/Florida maar soms leuke aanbiedingen is Expedia.
Nu al twee jaar op een rij een leuke aanbieding getroffen door toch regelmatig te kijken op de verschillende sites en ook daar. Houd alleen rekening met het boeken van een auto dat je geen gold pakket bij bv Almo kunt boeken dus met volle tank inleveren en maar 1 chaufeur is verzekerd.....kun je natuurlijk bij boeken bij het ophalen maar er zijn dan dus meerkosten....In het totaalpakket geeft expedia geen korting op de autohuur dus heb die dan ook ergens anders geboekt.

ronensan
08-09-11, 21:00
Goedenavond,
Heb mij vandaag aangemeld en voorgesteld en gelijk een vraag:

Waarom is een combi vlucht/autohuur relatief stukken goedkoper bij expedia.nl?
Ben nu zo ongeveer 2450 euro kwijt voor vlucht en 20 dagen autohuur, dit terwijl losse vliegtickets zo rond de 600 euro zijn voor de periode 13mei 2012 t/m 1juni 2012.
Zijn er leden die al hiervan gebruik hebben gemaakt en weten of deze bedragen kloppen of zitten er nog adders onder het gras verborgen.

Ik ben benieuwd naar de reacties!!

RON

aggie
09-09-11, 09:56
Wij hebben 2 jaar geleden bij expedia zo'n pakket geboekt, was ons prima bevallen! Het enige dat bij de autoverzekering er niet bij zat, waren extra bestuurders en de gratis tank benzine. Wij vonden het geen probleem om effe de tank te vullen voordat we hem weer afleverden.
Maar effe een vraagje, als je voor 600 euro per stuk, tickets kan kopen, dan betaal je 1250 euro voor de autohuur, dit kan vlgs mij goedkoper!! Klopt dit?

groetjes van Aggie

ronensan
09-09-11, 12:41
Het gaat om 2 volwassenen en 2 kinderen van 4 en 7 jaar.
Hierdoor kom ik rond de 2450 euro.

knaapje
09-09-11, 23:54
Ik heb vorig jaar ook via Expedia een combinatie van vlucht, hotel (in mijn geval appartement) en auto geboekt.
De prijs was echt laag en het betekende een goede korting t.o.v. de afzonderlijke prijzen.
Helaas liet Expedia het qua klantenservice een beetje afweten toen ik problemen met de reisverzekering en Dollar car rent kreeg.
Toch dit jaar weer een vlucht en gedeeltelijk app. via hun geboekt.
Helaas geven ze alleen korting als je een retourvkucht naar/vanaf dezelfde plaats boekt.

Knaapje

rogzwanenburg
10-09-11, 00:12
Wij hebben in aug. een pakketreis bij Expedia geboekt en dat is prima bevallen.
Het enige minpuntje was na 2 weken thuis te zijn had het autoverhuurbedrijf Budget 170,00 euro afgeschreven van onze rekening.Bij navraag door Expedia bleken dat extra kosten te zijn voor verschillende verzekeringen waar we van dachten dat het inbegrepen was.Maar dat lag dus meer aan het verhuurbedrijf.Verder was het allemaal top geregeld.Overstappen heen in Frankfurt en terug in Washington verliepen prima.

Njit
10-09-11, 10:14
Waarom ligt dat aan het verhuurbedrijf? Jullie hebben bij Expedia geboekt en waren blijkbaar in de veronderstelling dat alles erbij zat. Lijkt me dan slechte communicatie/informatie van Expedia..

Sougie2
10-09-11, 10:24
Wij hebben net vorige week geboekt voor 5-29 mei via expedia vliegen met Continental airways, 2 nachten in days Inn in Miami met zeezicht, een C auto van Hertz voor 3 weken, meerdere chauffeurs zonder GPS. Dit kost ons €875,55 pp We wilden eerst via American estates boeken maar voor vlucht en auto kwamen we toen tegen de €1000 uit. Dus ik denk dat we een goede deal hebben.

knaapje
10-09-11, 14:54
Bij mij was bij Dollar via Expedia 1 chauffeur en geen brandstof in begrepen.
Aftanken voor inleveren of per gallon betalen.
Had verder niet te klagen, compact gereserveerd en grote Chrysler/Dodge gekregen.

Knaapje

rogzwanenburg
10-09-11, 15:49
ja het blijft een vaag verhaal en wij hebben het betaald maar voor een volgende keer regelen we de auto zelf!
Er zat dan wel een tank benzine in ,mochten hem leeg inleveren en verdere kosten zouden we zelf afgesproken hebben.Hadden bij het ophalen wel gevraagd om een extra verzekering voor het afkopen eigen risico en hulpservice bij lekke band of lege accu.Maar om daar dan ong. 140,00 euro extra voor te betalen.tank was ong. 30,00 dollar voor de compact auto.

Njit
10-09-11, 17:02
Extra kosten teken je als het goed is voor. Dus dat bedrag zou geen verrassing voor je moeten zijn. Die Road Service Plus is een bedrag per dag. Dat kan dus aardig oplopen.

Ook als je de auto zelf huurt krijg je altijd nog de vraag over aanvullende opties.
Dus altijd het contract nalezen en pas tekenen als je 100% snapt waarvoor je getekend hebt!

knaapje
10-09-11, 20:06
Als je door hun hebt laten aftanken betaal je de hoofd prijs per gallon .
Dat betekent dus ongeveer EUR 10 per dag (elders las ik dat je 14 dagen gehuurd had).

Vind je dat dan veel voor afkoop extra eigen risico en road assistance?
Of het nodig was weet ik niet, maar je hebt er zelf om gevraagd en voor getekend.
Knaapje

rogzwanenburg
11-09-11, 12:40
we hebben vaker auto's gehuurd in europa en verzekerde het dan ook compleet,maar dan was dat een extra van hoog uit 30 euro maar nu was dit 140,00.
Dat is toch wel een groot verschil.maar ja het was de 1ex in de usa en dan weet je dat voor een volgende x .

Njit
11-09-11, 12:55
Amerika en Europa kun je ook niet vergelijken qua autohuur. In het algemeen is het goedkoper huren in de USA maar juist aan de extra's verdienen ze.

Riverwood
11-09-11, 13:35
Huren in de USA is goedkoper omdat de meeste USA huurders hun autoverzekering van hun eigen auto gebruiken bij de autohuur dat doen wij nu ook daar wij nu een Florida rijbewijs hebben en een eigen auto in de USA.

Groetjes Henke.

P.S. sommige USA verzekeringen staan dat niet toe.

Njit
11-09-11, 13:46
Laat ik het anders zeggen: een auto huren in Amerika via een Europese broker is goedkoper dan een auto huren in Europa :)

angela67
16-05-14, 12:05
Hallo, Wij zijn enorm aan het twijfelen over de aankomende reis naar Florida. Zelf tickets boeken,auto huren en bungalow of via reisbureau. Wat heeft bij jullie de doorslag gegeven? Helaas zijn wij afhankelijk van schoolvakanties. Dus ik denk niet dat wij aan goedkope tickets kunnen komen. Als ik zo rondkijk lijkt het erop dat we via reisbureau voordeliger uit zijn. Ik zie dat de meesten zelf de reis regelen. Heeft er iemand tips voor ons hierover?

Patrick
16-05-14, 12:45
Hoi Angela, welkom op dit forum!

Ik zou altijd zelf boeken. Je kan dan namelijk precies nemen wat je zelf wilt. Zeker met een villa vinden wij dat zeer belangrijk.
Tevens is het een groot deel van mijn voorpret om lekker alles uit te zoeken :-)

We hebben onze reis wel eens vergeleken met een aanbieding van een reisbureau, en dan was zelf boeken goedkoper. Ook wij zitten aan de schoolvakanties vast.

Njit
16-05-14, 12:49
Zelf boeken kan goedkoper zijn. En je hebt er langer voorpret mee. Maar je moet er wel tijd in willen steken. Voor veel forumleden is het boeken van een reis de helft van de pret.

Mocht je die tijd niet hebben dan zijn er een aantal reisburo's die in Florida gespecialiseerd zijn. Deze hebben op het forum hun eigen ervarings-topic:

AE = American Estates (http://www.americanestates.nl/index.html)(Forumtopic) (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=1036)
AV = American Vacations (http://www.americanvac.nl/) - (Forumtopic) (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=1636)
ER = Exit Reizen (http://www.exit-reizen.nl/) - (Forumtopic) (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=6218)
USAFV = USA Fun Vacations (http://www.usafunvacations.nl/) - (Forumtopic) (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=2169)

Ta2 Gerrit
16-05-14, 13:04
Tegenwoordig boeken wij ook alles zelf, mede door de vrijheid van keuze in vooral huizen. Of het altijd allemaal goedkoper is zou ik zo niet weten, op het moment van boeken kijken we wel naar prijzen, en dan kom je wel eens aanbiedingen tegen bij "reisbureaus". Zo hebben we voor voorjaar 2015 bijvoorbeeld de vluchten bij Expedia geboekt omdat die in combi met een hotel een stuk goedkoper waren als "los". Zelfs inclusief 1 nacht hotel (de vakantie zelf zitten we in een villa).

In onze eerste jaren boekten we altijd via een reisbureau (internet was nog toekomst), maar toen internet in ons leven kwam gingen we zelf op zoek. Eerst nog alleen voor accommodatie (vlucht+auto bij V&D), later alles via één van de hier vaak genoemde specialisten, American Vacation.
Maar doordat je bij die specialisten zelden een vrije huiskeuze had/hebt, en wij het wel belangrijk vinden waar we terecht komen in Florida zijn we dat, na een mindere ervaring, zelf gaan uitzoeken, toen nog via VRBO.

En omdat er steeds meer informatie en brokers op internet kwamen, zijn we ook vluchten en auto's zelf gaan boeken, maar wel nadat we ook de prijzen van de specialisten opgevraagd hadden. De prijs is immers het bewijs ;). En meestal was onze eigen zoektocht voordeliger, maar soms ook een combinatie van beiden.

Goed rondkijken en vergelijken is dus de beste methode, volgens ons.

angela67
16-05-14, 13:39
Ik had reis gevonden 15 dagen rondreis excl. auto maar incl. vliegreis ,hotels en laatste 6 dagen in bungalow orlando,voor 912 euro pp bij 4 personen. dit zijn wel nog de prijzen van 2014 april/mei. Is dacht ik toch een goede keus. Precies de rondreis die ik wil Miami, Key west, Naples,Sarasota Orlando met united airlines. Zou dit iets kunnen zijn?

Njit
16-05-14, 13:54
Als je tevreden bent over die prijs dan zou ik het gewoon doen. Er valt weinig over te zeggen of het een goede deal is. Wat voor een hotels zitten erbij? Wat voor een villa?

Persoonlijk zou ik gewoon meerdere offertes opvragen bij verschillende aanbieders. Dan kun je ook een beetje vergelijken.

Fitzroy
16-05-14, 14:20
Voor het hoogseizoen zou ik zeggen boeken. Ik vind het een keurige prijs en ik denk niet dat je zelf goedkoper uit bent. Inwelke periode gaan jullie?

angela67
16-05-14, 15:05
eind april begin mei 2015,hoop ik

sunnyrojo
17-05-14, 19:28
Ik had reis gevonden 15 dagen rondreis excl. auto maar incl. vliegreis ,hotels en laatste 6 dagen in bungalow orlando,voor 912 euro pp bij 4 personen. dit zijn wel nog de prijzen van 2014 april/mei. Is dacht ik toch een goede keus. Precies de rondreis die ik wil Miami, Key west, Naples,Sarasota Orlando met united airlines. Zou dit iets kunnen zijn?
het ligt er ook maar net aan welke hotels er bij die prijs inbegrepen zijn, misschien als je de hotelnamen weet dat je ze misschien kunt bekijken op bv tripadvisor voor de prijs en hoe deze staan aangeschreven . Ook kun je dan misschien zien of je met je prijs en kwaliteit een beetje uitkomt.
Wij boeken om die reden ook alle hotels zelf zodat we prijs maar ook kwaliteit zelf in de hand hebben (tot op zekere hoogte natuurlijk, er kan natuurlijk altijd wat zijn op het moment dat je zelf in het betreffende hotel verblijft) en natuurlijk de pret vooraf;)