PDA

Bekijk Volledige Versie : Titanic



RCRC
20-09-08, 12:59
Er waren een aantal zaken waar we echt naar uitkeken op het moment dat we onze vlucht boekten in januari. Dat was onder andere Pleasure Island en de Titanic tentoonstelling. Na de eerste te hebben kunnen doorstrepen kunnen we de tweede nu ook doorstrepen.

Tenminste, dat dachten we na het volgende mailtje:

"Dear Richard,

Thank you for using Museumtix.com for your purchasing needs. We are happy to assist you, this email is to inform you that your order (xxxx) has been refunded. The Titanic exhibit is ending earlier than expected, if you would like to attend the event feel free to place an order before the closing date of 10/12/2008. If you have any further questions please feel free to contact us.

Ticketmaster Museums
Tech Support"

Wat blijkt? De tentoonstelling gaat terugverhuizen naar de I-Drive waar hij vroeger ook schijnt te hebben gezeten.

"Titanic -- The Experience, which introduces visitors to the world of the ill-fated ocean liner, will end its temporary run in the Orlando Science Center (http://www.orlandosentinel.com/topic/science-technology/technology/orlando-science-center-ORCUL000051.topic) on Oct. 12. It will move to a 20,000-square-foot location at 7324 International Drive, a mile north of the now-demolished Mercado shopping-and-dining complex where the attraction had spent the first eight years of its existence.

The Titanic's owner, G. Michael Harris, said he is updating the attraction's technology and adding things such as a theater, event space and a room dedicated to the 1997 Hollywood blockbuster Titanic. He expects the attraction to open a few weeks before Thanksgiving (http://www.orlandosentinel.com/topic/arts-culture/history/thanksgiving-EVFES000169.topic). "It's going to be bigger and better than the last one," Harris said."

Een paar weken vóór Thanksgiving zou dus ergens medio november moeten zijn. Hopelijk kunnen we er dan tóch heen. \\:D/

RCRC
23-11-08, 12:18
Helaas hebben ze geen woord gehouden want op mijn laatste vakantiedag (eergisteren) was dit de stand van zaken:


<<Mod Michael66: Te grote foto's verwijderd, na verzoek om te verkleinen. Zie forum-maximum (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=6394).>>

Wel nóg een reden om ooit terug te keren naar Orlando. :mrgreen:

rembrandt
23-11-08, 19:25
Hoe lang is hij hier weggeweest dan? Volgens mij zat ie hier in 2005 ook. Of zit ik er nu helemaal naast?

belgske
24-06-09, 22:00
Ik lees weinig of niets over het nieuwe museum van de Titanic. Is er al iemand geweest? Ik hoor het graag.

Groetjes,

Belgske

AstridV
28-06-09, 16:14
Volgens mij bestaat die niet meer.
In 2007 wilde wij hier ook naar toe, maar waar die had moeten zitten was de poort gesloten en het leek erop dar bezig waren met slopen.

assepoester
28-06-09, 21:37
Wij vorig jaar september de navigatie ingesteld en er naar toe gereden, maar nergens was er ook maar iets te zien wat erop leek...:-s
We hebben 3x rondgereden en zijn maar weer gegaan. Dus of het er nu nog zit kan ik je ook niet vertellen :|.

rolthof
28-06-09, 21:43
http://www.greatorlandodiscounts.com/titanic.htm
http://www.titanictheexperience.com/
http://www.titanicshipofdreams.com/

Er lijkt dus wel eea op dit gebied te zijn.

Succes :D

Orangedevil
28-06-09, 23:22
Volgens mij zijn ze inderdaad verhuist. Van de i-drive naar --->?

Ta2 Gerrit
28-06-09, 23:43
I-drive :-)

http://img29.imageshack.us/img29/1164/titanicq.jpg (http://img29.imageshack.us/i/titanicq.jpg/)

FloridaVerslaafde
29-06-09, 19:21
Mijn mening is: niet gaan, zonde van je geld

:cool:

belgske
30-06-09, 19:51
Ik wist wel van de verhuizing. Vorig jaar tijdens onze visite was de verhuizing aan de gang en dus gesloten.
En zonde van het geld!? Da moete dan maar eens aan mijn oudste dochter uitleggen. Die is helemaal idolaat vd Titanic.
Ik wilde enkel maar weten of er al mensen naar de nieuwe locatie geweest waren en wat hun indruk was, en wat ik, eigenlijk mijn dochter, er precies kan verwachten

Groetjes,

Belgske

Chanti
27-09-09, 17:33
wij hebben er ook aan zitten denken dit op de lijst te zetten. Maar toch maar niet gedaan, vooral niet met een ukkie van 2 1/2

disney-golf
27-09-09, 21:37
Wij gaan er volgende week naartoe.
Kzal een postje plaatsen van hoe het was...

flowerscaper
28-09-09, 11:53
Heel Graag Disney-golf !
Ik hoor graag van je !

belgske
28-09-09, 19:03
@disney-golf;

Voila, op jou zat ik te wachten. Mijn oudste dochter (11j) zal vol ongeduld op je antwoord wachten. =D>
Als je toch daar naartoe gaat, kun je dan eens kijken of er een souvenirwinkel aan verbonden is, en indien dit zo is, of er veel spullekens van de Titanic te koop zijn? [-o< [-o< (Deze vraag MOEST ik stellen van mijn dochter)

Alvast bedankt en veel plezier ginder.
Groetjes, Belgske

JKG
29-09-09, 05:01
Ik ben er vorige week geweest. Het is wel aardig, maar niet super ofzo. Misschien als je een zware Titanic 'fan' bent dat je het helemaal geweldig vind. We deden eerst zelf een ronde door het museum,later kwamen we in een guided tour terecht. Diezou ik toch wel nemen. Is elk heel uur ofzo. Anders snap je misschien de helft niet wat ze met iets bedoelen. De Grand Staircase is wel erg mooi nagemaakt, aan het eind ook een model van hoe het schip er nu aan toe is.

Souvenir winkeltje is er ook, maar volgens mij hebben ze niet bijzonder veel speciaals te koop. Maarja, wat ik vind, hoeft een ander nog niet te vinden. Het souvenirwinkeltje kan je ook in zonder het musuem te bezoeken, omdat het bij de kassa is waar je ook je kaartje koopt (ik kocht mijn kaartjes ergens anders, voor 17,95 ofzo meen ik). Het is aardig tijdverdrijf,maar ik weet wel leukere dingen, maarja, de dames wilden er heen, dus ga ik wel mee. :mrgreen:

Patrick
29-09-09, 11:24
Is die guided tour nog steeds als een soort toneel opgevoerd?

belgske
29-09-09, 20:26
, Het is aardig tijdverdrijf,maar ik weet wel leukere dingen, maarja, de dames wilden er heen, dus ga ik wel mee. :mrgreen:

Awel, dan zitten we in hetzelfde schuitje. ;)
En het is maar goed dat het winkeltje niet al te veel is. Mijn dochter wil absoluut de eerste dag van de vakantie er naartoe( Ik zei haar dat we dit op een regenachtige dag doen). Ze krijgt van ons een vastgelegd bedrag voor souvenirs en wil absoluut vermijden dat ze tekort komt voor Titanic-souvenirs.

JKG
30-09-09, 04:54
Een soort toneel inderdaad, althans... beetje de kostuums uit die tijd, Engels accent (of het zijn echt Britten). Wel leuk gedaan. Ik kwam bij de een na laatste kamer binnenvallen en toen bleef ik daar maar hangen, dus weinig daarvan meegemaakt, maar je kan dus echt beter zo'n guided tour doen, geeft meer waar voor het geld.

Belgske, dan kan ze meteen wat in het 'winkeltje' zien wat ze allemaal kan kopen voor het geld wat jullie voor haar apart hebben aan souvenirs :) ik herinner me nog wat items van White Star Line, maar ze verkochten ook algemeen speelgoed ofzo, wat niets met Titanic te maken had.

muriel
01-10-09, 20:22
Wij hebben het gedaan begin september. Ik vond het wel de moeite. Het blijft natuurlijk op zijn amerikaans maar het zit goed in elkaar. Vooral de nagemaakt trap van de titanic is heel mooi en het leukste vonden we de ijsmuur waar je kan voelen hoer koud het toen werkelijk was

disney-golf
13-10-09, 05:11
2 weken later dan gepland zijn we naar Titanic Ship of Dreams geweest.
Het was in één woord super!
Ten minste voor diegene die zich in wat er gebeurt is interesseren.
De eigenaar is niemand minder dan Michael Harris, je weet wel, de man die Titanic gevonden heeft na zoveel jaren op de zeebodem te hebben gelegen.
Door wat hij gevonden heeft kan men nu achterhalen wat er zich echt heeft afgespeeld, en neen DAT zie je niet in de film en stond in 1912 ook niet in de kranten...
Onze interesse gaat uit van wat Jacob Birnbaum moet hebben meegemaakt.
Deze man was een Antwerpse diamantair die diamanten naar het familiale bijhuis in San Francisco wilde brengen maar die er nooit geraakt zijn.
Zijn naam op het bord van de overleden passagiers terugvinden doet wel iets met en mens.
Mijn grootvader heeft de familie namelijk gekend.
Souveniers zijn er ronduit duur maar wel speciaal zoals vb. een replika van de reddings sloepen, het servies etc.

belgske
13-10-09, 22:30
@ Disney-Golf,

Dank U wel namens Jessica (mijn dochter dus). Nadat ze jouw posting gelezen had, geraakte ze helemaal in extase. Ze moet echter nog 9 mnd geduld hebben, maar vanavond gaat ze een slaaploze nacht tegemoet (althans, dat vertelde ze me).

Groetjes,

Belgske