PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Meltje: Orlando - Florida 15 dagen



Meltje
24-06-09, 11:31
Hallo! wij gaan in september voor het eerst naar Florida!! we zijn met 2 meiden en gaan 2 weken, we hebben een travelcounsseler in de arm genomen en samen zijn we op dit schema uitgekomen:

06.09.2009 vlucht en aankomst in hotel disney all stars

07.09.2009 1e dag in 1 v.d. disney parken

08.09.2009 2e dag in 1 v.d. Disney parken

09.09.2009 Taxi naar app. The Enclave suites, verder dag vrij

10.09.2009 dagje Wet ’n Wild

11.09.2009 dagje Seaworld

12.09.2009 Auto ophalen in Orlando daarna vrije dag nog geen invulling

13.09.2009 autorit orlando – Miami naar hotel Marseilles

14.09.2009 vrije dag nog geen invulling Miami

15.09.2009 vrije dag nog geen invulling Miami

16.09.2009 dagje Everglades

17.09.2009 vrije dag nog geen invulling Miami

18.09.2009 rit naar Key West en hier 1 nacht verblijven

19/09.2009 rit terug naar Miami, hotel Marseilles vanuit Key West

20.09.2009 auto inleveren en vlucht terug naar Amsterdam

21.09.2009 aankomst op schiphol.

We willen in de vrije dagen een beetje uitslapen, shoppen, op het strand liggen en uitgaan!!. ook willen we een dagje naar fort lauderale..
nou, als je je mening wilt geven, graag!!

Ta2 Gerrit
24-06-09, 11:59
Vraagje; waarom niet direct bij Disney, dus na de 2 dagen parken, de auto opgehaald ?
Scheelt je een taxirit, en je hebt direct vervoer naar Seaworld en Wet'nWild.

En ik zou een dag "geen invulling Miami" inruilen voor een extra dag Key West.
Zeker de moeite waard, en je hoeft dan Key West niet door te jagen,
de rit er na toe en terug nemen al een halve dag in beslag.

Dr. Phlox
24-06-09, 12:29
Ik moet Gerrit gelijk geven. Waaron inderdaad niet gelijk de auto ophalen. Kost bijna niks extra's + je bent gelijk mobiel. Ook die dag extra in Key West is beter. Het kost je alleen een dag die je normaal in Miami zou zijn. Verder hebben wij ook in Hotel Marseilles gezeten. Het is een normaal hotel, met een leuk zwembad gelijk aan het strand maar op een uitstekende locatie in Miami Beach.

Het dagje everglades zou je kunnen invullen door eerst een airboat tour te doen en daarna naar Shark Valley te gaan voor de fiets of tram tour. Lees anders ons reisverslag van 2008 m.b.t de eerste week (Miami - Key West - Miami). Kan je misschien al wat meer tips uit halen.
Succes met plannen.
Grz
Ton

pascalbrouwers
24-06-09, 16:46
Nog wat anders,
Ik zou de eerste dag naar een waterpark ( of shoppen) gaan, in plaats van naar 1 vd disney parken te gaan.

Je zult waarschijnlijk ontzettend moe zijn.
Gebruik de eerste dag om lekker bij te komen vd lange reis.
Tenminste dat doen wij altijd...

Overweeg ook eens om naar 1 vd disney waterparken of Aquatica te gaan, i.p.v. wet & wild.
Persoonlijk vind ik W&W toch het minste waterpark van orlando.

Ieder geval veel plezier in Florida.

Pascal

Meltje
24-06-09, 19:32
Ik moet Gerrit gelijk geven. Waaron inderdaad niet gelijk de auto ophalen. Kost bijna niks extra's + je bent gelijk mobiel. Ook die dag extra in Key West is beter. Het kost je alleen een dag die je normaal in Miami zou zijn. Verder hebben wij ook in Hotel Marseilles gezeten. Het is een normaal hotel, met een leuk zwembad gelijk aan het strand maar op een uitstekende locatie in Miami Beach.

Het dagje everglades zou je kunnen invullen door eerst een airboat tour te doen en daarna naar Shark Valley te gaan voor de fiets of tram tour.

hallo bedankt voor al jullie tips, de travelcounsseler is wel al aan t boeken, en zelf vinden wij het schema goed zo, het is onze eerste keer n florida (zowiezo amerika) dus dan is alles zowiezo geweldig. waarschijnlijk hebben jullie met sommige dingen wel gelijk, maar jullie zijn ook kenners ;-). Alleen over de 2 dagen ipv 1 dag key west ga ik het nog wel even over hebben met haar.

De auto hebben we bewust zo gedaan omdat we de eerste dagen alles met de bus kunnen doen (vanuit het disney hotel en vanuit de enclave suites hebben ze speciale transferbusjes die je gratis heen en weer brengen naar verschillende parken en atracties en wij dachten waarom dan extraparkeergeld betalen als het niet hoeft?, dat vind ik zowiezo zonde, 30dollar per nacht voor een plekje voor je auto :S...en het is een speciale aanbieding voor de auto huren als we het zo doen.


Lees anders ons reisverslag van 2008 m.b.t de eerste week (Miami - Key West - Miami). Kan je misschien al wat meer tips uit halen.
Succes met plannen.
Grz
Ton

nou je wilt niet weten hoeveel reisverslagen we al gelezen hebben en bij ieder verslag krijgen we er meer zin in!...maar jouw verslag kan ik me wel herinneren (heb net ff gekeken) vooral omdat ik je dochter zo schattig vind O:)

groetjes

Ta2 Gerrit
24-06-09, 23:55
De auto hebben we bewust zo gedaan omdat we de eerste dagen alles met de bus kunnen doen (vanuit het disney hotel en vanuit de enclave suites hebben ze speciale transferbusjes die je gratis heen en weer brengen naar verschillende parken en atracties en wij dachten waarom dan extraparkeergeld betalen als het niet hoeft?, dat vind ik zowiezo zonde, 30dollar per nacht voor een plekje voor je auto :S...en het is een speciale aanbieding voor de auto huren als we het zo doen.

groetjes

In Disney kan ik me er nog iets bij voorstellen. Hun shuttlebussen rijden behoorlijk frequent naar de eigen attracties, zeker als je in een in-Disney hotel zit. Maar tijd kosten gaat het.

En de gratis shuttlebussen vanuit een andere accomodatie kosten nog veel meer tijd, plus dat je gebonden bent aan hun rijtijden, wat lastig kan zijn.
Maar dat van die $30,- p/n snap ik even niet. Moet je dat betalen bij de Enclave Suites voor parkeren ?? Dat zijn woekerprijzen à la Miami (of Amsterdam :-)).
En hoe ziet die autoaanbieding er dan uit, vraag ik mij af ?

Ik denk dat je je travelcounceler maar even het webadres van het forum moet geven ;-). Er staan genoeg ervaringen op, die ze kan meenemen in jullie planning :lol:.

Teleton
25-06-09, 07:11
, 30dollar per nacht voor een plekje voor je auto :S...en het is een speciale aanbieding voor de auto huren als we het zo doen.

Vreemd verhaal. Volgens Tripadvisor is parkeren bij de Enclave echt nog steeds gratis.....En autoverhuurders willen graag voor een zo lang mogelijke tijd verhuren. Heb nog nooit gehoord dat de aanbieding alleen voor een kortere periode geldt. Wat kost dat nou, zo'n travelcounceler?

Dr. Phlox
25-06-09, 10:50
nou je wilt niet weten hoeveel reisverslagen we al gelezen hebben en bij ieder verslag krijgen we er meer zin in!...maar jouw verslag kan ik me wel herinneren (heb net ff gekeken) vooral omdat ik je dochter zo schattig vind O:)
groetjes

Bedankt, ze kleurde helemaal toen ik het liet lezen. Maar zijn jullie niet in de war met Miami. Daar betaal je inderdaad 25 - 30 dollar per dag. Ook bij Hotel Marseilles. In Orlando betaal je eigenlijk alleen maar bij de parken (± $10,-- per keer en zoals je al kan lezen bij Disney zelfs niets.
Grz
Ton

Teleton
25-06-09, 17:26
(± $10,-- per keer

Maak er maar 12 dollar van, Ton. Als je een jaartje overslaat, stijgen de prijzen gewoon door.......:wink:

pascalbrouwers
25-06-09, 17:29
Maak er maar 12 dollar van, Ton. Als je een jaartje overslaat, stijgen de prijzen gewoon door.......:wink:
Ja maar hij bedoelde eigenlijk 10 euro's :shock: