PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen: Met kinderen



Saskia
09-02-05, 22:06
Hallo,

Is het handig om voor de kids ( 9 en 11jr) in het vliegtuig een child meal te bestellen? Ik zag net op de site van BA dat dit kan. Ze krijgen nu het standaard pakket. Is dit voor de kids te eten of raden jullie toch de kids maaltijd aan??

Alvast bedankt,
Saskia

mattrob
09-02-05, 23:10
Ik vlieg ook voor het eerst BA dit jaar. BA heeft allemaal prijzen gewonnen als beste family airline, dus ik denk dat ze dat wel goed aanpakken. Ik heb dus kindermaaltijden besteld, voor zowel heen en terugreis.

Saskia
10-02-05, 09:18
ok, dank je wel. Dan ga ik dat ook doen. Wel makkelijk trouwens dat je dat allemaal vanaf je notebookje kan regelen tegenwoordig! :D
Groetjes Saskia

Njit
10-02-05, 09:47
Wel makkelijk trouwens dat je dat allemaal vanaf je notebookje kan regelen tegenwoordig! :D

je hoeft tegenwoordig de deur niet meer uit om je reis te regelen.. En dat vinden wij helemaal niet erg :)

SpaceAce
10-02-05, 10:11
je hoeft tegenwoordig de deur niet meer uit om je reis te regelen..

Inderdaad. En als je dan eindelijk op vakantie mag, ben je blij dat je eindelijk weer eens naar buiten gaat! :wink:

kiendje
17-07-05, 00:04
Op 1 augustus vertrekken wij naar Florida. Voor het dichtklappen van mijn oren neem ik zelf kauwgom. Mijn kinderen mogen dat nog niet hebben en de jongste mag ook geen zuurtje. Hij is inmiddels bijna 4 jaar en wil niet meer uit een anti-lek beker drinken. Heeft iemand een ander idee, wat ik hem kan geven?

Stephanie
17-07-05, 00:22
een gewoon snoepje om op te zuigen, mag dat ook niet?

Njit
17-07-05, 01:35
Zelf doe ik altijd oorpluggen in maar of dat bij je kind lukt?

kiendje
17-07-05, 12:17
een gewoon snoepje om op te zuigen, mag dat ook niet?
Jawel, maar ik vroeg mij af, of het daar wel mee lukt. Ik ben niet tegen snoepen, maar mijn jongste zoon is al een slechte stilzitter, dus ik ben bang, dat hij zich daar in verslikt.


Zelf doe ik altijd oorpluggen in maar of dat bij je kind lukt?
Weet jij zo, waar ik die kan halen? Of bedoel je van die vette watjes? Misschien is dat een idee. Bedankt.

Karin71
17-07-05, 12:21
Neusdruppels, lolly

Window
17-07-05, 12:26
Oeh, oorpluggen vind ik naar. maar das persoonlijk, natuurlijk. :wink:

Mijn broertje kan/kon ook niet stilzitten, maar op de momenten dat het vliegtuig vertrekt of de lucht ingaat kijkt het altijd geobsedeerd uit het raam. Echt doodstil zit hij dan opeens. Meestal nemen we tegen de oren een dropje, of een ander snoepje of zuurtje. Doug krijgt meestal het plakkerigste (fruitella, bijvoorbeeld) zodat hij erop kauwt en niet zo hard zuigt dat het achterin zn keel schiet. Hij heeft zich nooit verslikt, maar ik kan best begrijpen dat je daar huiverig voor bent, zeker bij een jongetje van drie.
Misschien werkt het ook om hem gewoon een flesje drinken te geven. Kleine kinderen zetten meestal toch hun hele mond over de opening, en dan krijg je min of meer hetzelfde effect als met een antilekbeker, toch?

kiendje
17-07-05, 12:30
Ik ben blij, dat je het met me eens bent Window. Ik wil ook niet overkomen als een overbezorgde moeder. Een loly is misschien wel een idee. Verder zullen we proberen hem bij het raampje te zetten. Ik hoop, dat het lukt.

Window
17-07-05, 12:41
Ach, het komt wel goed hoor. Als mijn broertje zich zelfs voorbeeldig kan gedragen in een luchtblik, moet dat met bijna ieder kind lukken. Dat van die lolly was ik echt vergeten, maar dat was wel de beste oplossing. Die ging het langst mee en hij hoefde niet steeds met zn vingers stukjes snoep uit zijn mond de verwijderen.
Het zal wel leukken allemaal. :)

Petra/VS
18-07-05, 03:16
Laat ze vaak gapen. Dat is het beste middel om de oren te openen en het heeft door de jaren goed gewerkt met onze kinderen, vanaf heel jong af (als je zelf gaapt, gaapt een ander in reactie).

Trouwens, kleine kinderen hebben minder last van het drukverschil, omdat hun buis van Eustachius platter is dan die van ons (heb ik mij, toen onze oudste oorontsteking had en moest vliegen door een kinderarts laten vertellen).

En nog een opmerking, of het aan de vliegtuigen ligt of aan de piloten weet ik niet, maar in de grotere vliegtuigen hebben wij veel minder last van de druk, dan in de kleinere (gisteren met een 737 gevlogen en dat was het ergste, dat ik het in lange tijd gevoeld heb).

Saskia
18-07-05, 14:10
Weet jij zo, waar ik die kan halen? Of bedoel je van die vette watjes? Misschien is dat een idee. Bedankt.

Er bestaan speciale oordopjes voor het vliegen ook voor kinderen. Bij de apotheek te koop en heten Earplanes. zijn niet goedkoop maar opnieuw te gebruiken ,je hoeft niet elke keer nieuwe te halen. Ik had ze mee maar de kids hadden er geen last van dus zijn ze ongebruikt weer mee terug gegaan.
Groetjes Saskia

Michael66
18-07-05, 14:30
Earplanes zijn ook op Schiphol te koop, bij de drogist.

De laatste keer dat ik met Martinair vloog verkochten zij die dingen ook. Weet niet of dat nog steeds het geval is.

In ieder geval: bij mij werken ze goed. Zonder die dingen heb ik minstens 2 weken last van druk op m'n oren, met die dingen maar een dag of drie.
M'n zoon heeft (gelukkig) nergens last van, halverwege de daling geeft hij meestal zijn lollie alweer terug: "hoef ik niet meer".

Inge
18-07-05, 20:52
En gewoon een speentje? Als hij die gewend is geweest dan lukt dat misschien wel in het vliegtuig. Nooit een speentje gehad, dan weet hij niet wat hij met zo'n ding aanmoet.

kiendje
18-07-05, 21:45
Hij was al heel jong van zijn speentje af. We gaan het proberen met de lollies. Die vindt hij wel lekker. En 2 lollies op zo'n lange reis is niet te veel.

rvd4always
25-07-05, 14:07
Oordoppen kan je gewoon bij Etos, Kruidvat, of Trekpleister aanschaffen.

In USA kan je ze bij o.a. http://www.walgreens.com/search/search_results.jsp?term=earplugs&section=A&x=0&y=0 aanschaffen.

Window
25-07-05, 16:28
Oordoppen zijn in bijna alle drogsterijen en supermarkten in Amerika verkrijgbaar, zo moeilijk zijn ze niet te vinden. :)

Njit
25-07-05, 23:05
ook gewoon in Nederland hoor.. Je kan ze ook nog wel op schiphol krijgen, mocht je Last-Minute willen shoppen :)

SpaceAce
25-07-05, 23:27
Ik heb de mijne gewoon hier bij de Hema gekocht. Werken prima :)

En zoals Rene al een paar posts terug aangaf, verder ook in Nederland (dus nog voor het opstijgen en dalen ;) ) bij de Kruidvat, Etos of Trekpleister te koop.

(ik zou die lolly lekker bewaren voor als je helemaal lekker gesettled bent - geniet je er meer van) ;)

Window
26-07-05, 08:18
Mijn post was ook meer richting rvd4always, om duidelijk te maken dat je ze niet alleen bij wallgreens kunt kopen. :)

Zelf vind ik oordoppen helemaal niet fijn in het vliegtuig, maar da's natuurlijk persoonlijk.

Die lolly is echt prachtig, Njit! :lol: Ziet eruit alsof ie van witte chocolade is....Mmmmm!

kiendje
21-08-05, 17:07
Beste mensen,
Ik ben inmiddels terug uit Florida en heb jullie suggesties uitgeprobeerd. Mijn man heeft de Earplanes gekocht en ik moet zeggen, dat het hem uitstekend bevallen is. Je moet alleen niet, als je ze net uitgedaan hebt, voorover gaan hangen, want dan bestaat de kans, dat je oor nog dichtklapt. Ik moet zeggen, dat de 'oordoppen' in werkelijkheid maar 'oordopjes' zijn en dus niet zo groot, als ik ze me voorstelde. Ik denk, dat de kinderen de volgende keer ook oordopjes krijgen. Ik heb zelf namelijk op de heenweg ook een lolly gepakt, omdat ik mijn kauwgom kwijt was. Bij mij hielp dit niet zo goed als kauwgom, maar de kinderen hebben geen dichte oren gehad. Allemaal bedankt voor jullie tips en ik hoop, dat er meer mensen iets aan hebben.

Angelina
23-08-05, 16:27
Wij gaan in oktober voor 14 dagen naar orlando met onze twee kinderen (hun gaan voor het eerst)
Mijn dochter is bijna 6 (word op vakantie 6, iemand nog leuke tips?)
en mijn zoontje is 3 1/2 jaar.

Nu moeten de schatjes natuurlijk wel 10 uur bezig gehouden worden (uitgezonderd de maaltijden natuurlijk)

Zelf hebben we al bedacht om mee te nemen:

- Hun 2 gameboys met nieuw spelletje
- Kleurboeken met toebehoren
- Evt. een walkman met hun muziek
- Misschien nieuw speeltje

En de bedoeling was om een portable dvd-speler te kopen, wat nog niet meevalt.
We willen nl een dvdspeler die twee hoofdtelefoons kan hebben en waar je een extra batterij bij kan kopen zodat ze wat langer film kunnen kijken.
Ook nemen we waarschijnlijk de laptop mee voor evt een computerspelletje.
Pffff wat een gesjouw he lollllllll

Weten jullie nog goeie tips om ze bezig te houden?
(ik hoop by the way dat ze nog even in slaap vallen maar ik ga er maar van uit van niet)

Njit
23-08-05, 16:45
We willen nl een dvdspeler die twee hoofdtelefoons kan hebben

Daar heb je een kabeltje voor van 3 euro. Aan de ene kant zit een normaal stekkertje die je in je DVD speler doet en aan de andere kant zitten 2 plugjes waar je 2 hoofdtelefoons in kunt doen..

Zoiets dus:
http://img40.imageshack.us/img40/3561/medianl0vq.jpg (http://imageshack.us)


Dus ga gewoon voor de DVD speler die je bevalt en koop er een simpel kabeltje bij :)

Eric
23-08-05, 16:47
Daar heb je een kabeltje voor van 3 euro. Aan de ene kant zit een normaal stekkertje die je in je DVD speler doet en aan de andere kant zitten 2 plugjes waar je 2 hoofdtelefoons in kunt doen..

Te koop oa. bij mediamarkt.
Eric

Njit
23-08-05, 16:49
Te koop oa. bij mediamarkt.

Daar heb ik mijn kabeltje inderdaad ook gehaald (voor 3 euro).
En daar verkopen ze ook heel veel smaken draagbare DVD spelers :)

kiendje
24-08-05, 21:54
Hoi Angelina,

Ik ben zojuist teruggekomen met mijn zoontje van 6 (in juni jarig geweest) en een zoontje van 3, die in oktober 4 wordt. Wij hebben onze reis met Martinair gemaakt en wij hebben in het vliegtuig een koptelefoontje gekocht. Martinair is erg op kinderen ingesteld. Zij kregen een kindermaaltijd, waar iedere keer wel een lekker koekje of snoepje bij zat. Verder kregen ze een rugzakje met een kleurplaat en kleurpotloodjes. Met het koptelefoontje hebben ze naar de zenders zitten luisteren en dat was niet alleen de kinderzender. Mijn jongste heeft zitten zingen en housen op de muziek van radio 538. Verder hebben ze tekenfilms van Jetix zitten kijken.

Ook had ik een koffertje bij, waar ze van mij niet in mochten kijken. Zo was het steeds een verrassing wat er uit kwam. Ik had in de tijd daarvoor de krantjes van het Kruidvat, Etos en de Trekpleister goed in de gaten gehouden. Hier kun je dikwijls voor weinig geld leuke dingen kopen, die desnoods aan het eind van de reis weggegooid kunnen worden. Tijdens de vakantie moesten ze ook van de koffer afblijven. In de koffer had ik oa de volgende dingen zitten:
kleurplaten van internet van hun favoriete figuren, een klein computerspelletje, een tekenbord, een zakje chips, een snoepje, wat vouwblaadjes, kleine autootjes en een behendigheidsspelletje.
Ze hebben het goed volgehouden op de heen- en de terugweg. Op de terugweg hebben ze ongeveer 2 uur geslapen. Ik heb de jongste daarvoor wel op schoot moeten nemen, omdat hij het liefst op de grond wilde liggen, met zijn hoofd in het gangpad.

En dan vroeg je nog wat tips voor een verjaardag. Ik zou in ieders geval wat slingers meenemen.
Verder hebben ze in de Disneyparken bij de gasten informatie buttons waarop Today is my birthday staat. Als je zo'n button op hebt, wordt je door personeel gefeliciteerd. Misschien is een Disneyontbijt leuk. Wij hebben dat gedaan op de verjaardag van mijn man. Er werd toen ook nog voor hem gezongen in het restaurant en hij kreeg een verjaardagskaart van Mickey, Donald, Pluto en Goofy. Ook kun je natuurlijk in het hotel informeren, of zij een verjaardagstaart hebben.

Ik hoop, dat je wat hebt aan mijn tips. Het was bij ons in ieders geval, ook al ging het om een volwassene, een hele leuke dag.

Petra/VS
25-08-05, 05:29
Na jarenlang reizen met kinderen had ik altijd een paar steevaste dingen mee toen de kinderen kleiner waren (ik ben net terug van een vlucht van Aruba naar Washington en wat een verademing is het om oudere kinderen te hebben, behalve dat de jongste van 9 luchtziek werd, ze vermaakten zich de hele weg met lezen, film kijken en Gameboys en geen kik):
-- extra drinken, want ze krijgen altijd dorst als dat karretje niet langs komt
-- extra snacks en snoepjes, die ze gewoonlijk niet krijgen
-- iets met stickers, vooral voor de drie jarige is dat leuk, lekker plakken
-- Silly Putty, zonder gekheid, daar waren ze tijden mee zoet en het neemt geen plaats in!

Ik probeerde altijd voor ieder uur van de reis iets nieuws mee te nemen. Nu zal dat niet zoveel meer spelen, omdat veel vliegtuigen prive tv's hebben en de kinderen ook naar tekenfilms e.d. kunnen kijken. Die van mij slapen niet op een nachtvlucht, dus daar maken we gewoon een gezellige "logeerpartij" van met spelletjes e.d.
Tien uur is lang, maar vooral heen zal het waarschijnlijk omvliegen. De terugweg (voor jullie) is moeilijker.

Wat de verjaardag betreft hoef je in restaurants alleen maar te zeggen, wie de jarige Job is en er wordt voor je gezongen en meestal krijg je een gratis dessert. Veel plezier!

Angelina
25-08-05, 11:40
Dank je voor de tips Kiendje,
Het is zowieso leuk om te lezen hoe anderen met hun kids op vakantie gaan........ :wink:
Wij hebben in disneyland Parijs ook al eens een verjaardagstaart besteld, dat was ook heel leuk.
(eerste keer ging het mis trouwens, het was een ijstaart en die werd bezorgd toen wij er niet waren........gevolg: gesmolten)
Maar dat werd prima opgelost, er kwam een nieuwe taart en de bezorgers gingen zingen hahahaha was erg komisch.

Maar kiendje, de vliegreis is je de reuze meegevallen?
Ik hou mijn hart vast namelijk.
Tis toch 10 uur vliegen.

mickey
25-08-05, 12:05
Gesproken verhaaltjes voor op de walkman.Wij zijn op de verjaardag van mijn zoontje (6) naar chuckie chees gegaan,zeer groot succes,met al die spelletjes daar.Trouwens een tip die ik ook van dit forum heb.

Angelina
25-08-05, 14:02
Dat lijkt me ook wel leuk (had de tip ook gelezen en ook de website even bekeken) maar mijn man wil dus waarschijnlijk geen auto huren.
Dan zou je dus eventueel nog wel met de taxi kunnen gaan.......

(wij zitten nl 14 dagen op disneyworldresorts)

kiendje
25-08-05, 20:22
Je moest eens weten, Angelina, hoe ik tegen de vliegreis opgezien heb. Mijn zoontje kan namelijk geen minuut stilzitten, maar het vliegtuig maakte toch wel indruk. De nieuwe spulletjes vond hij heel leuk. Verder heeft hij ook regelmatig buitengekeken en net zoals ik al vertelde, hij heeft veel zitten dansen op de muziek. Hij is bijna niet van zijn stoel af geweest. Ik hoop, dat het met jullie vliegreis net zo gaat.

Petra/VS
26-08-05, 05:34
Mijn jongste is net zo, al heel gauw verveeld en constant op en neer. Maar in het vliegtuig gaat het heel goed. Je hebt al heel wat dingen om ze bezig te houden. Wij reizen (en reisden) veel met de kinderen, ook ellenlange autoritten (dit is nu eenmaal een enorm land) en mijn "regel" was toen ze kleiner waren iets nieuws per uur. Gewoon kleine dingetjes, waarvan ik wist, dat ze er toch een tijdje mee zoet zouden zijn. Het zal allemaal vast loslopen met jouw kinderen. De problemen komen als ouders er helemaal geen rekening mee houden, dat hun kinderen zich zouden kunnen gaan vervelen. Ik heb meegemaakt op een trans-Atlantische vlucht, dat een moeder helemaal niets om te spelen mee had voor haar drie jarige. We hebben hem maar gauw wat autootjes van mijn zoontje geleend :shock: .

skye
26-08-05, 18:11
je kan oordopjes ook op maat laten maken, die werken beter

samantha
06-09-05, 18:03
Hoi wij gaan ook In oktober met 2 kinderen, naar florida mijn jongens zijn 6 (juni) en 3 (aug).
Wat ik mee neem zijn van die reis spelletjes oa krokodil met kiespijn kan de jongste ook leuk mee spelen, Tis soms goed zoeken maar er bestaan er aardig wat van.
even een tip koop ze wel nu want in oktober staan ze niet meer in de stelling dit probleem had ik vorig jaar

Nou succes met de vermaak

groetjes Samantha

True1969
16-09-05, 01:30
Ik ging met de 2,5 jaar oude dochter eerst 15 uur richting Vegas en het was een zware zit met zo'n kabouter..... ik dacht die slaapt va 19 uur's avonds onze tijd....NOT die had de amerikaanse tijd snel door... onze tijd 3 uur 's nachts had ze nog geen oog dicht gehad......hahaha,,,,, paar daagjes van slag.... maar dat ben je snel weer vergeten na zo'n wereld vakantie......

Florida rules !!


Ps. na terugkomst in nederland hadden we zeker een week problemen met slapen van die kleine,,,,,, maar ja dat neem je er gewoon bij ..!

marisca
14-05-06, 09:26
Neusspray gebruiken wij alle drie en dat werkt voor ons het allerbeste en een kaugompje!
De neusspray wel 2 dagen van te voren mee beginnen! :D

kol
14-05-06, 19:57
Hey Marisca,

Gebruiken jullie speciale neusspray. Ik snap niet helemaal waarom je er 2 dagen vantevoren mee begint.

Groetjes Nicole

marisca
14-05-06, 20:30
Ja hele speciale.......Grapje!
Nee, zonder dollen het schijnt beter te zijn om daar iets eerder mee te beginnen om alles wat opener te krijgen, dat zei onze arts!( Neus en oren krijgen meer vrijheid, Dat schijnt beter te zijn voor druk verschillen)
Dan heeft het meer zin, voor de druk in het vliegtuig. :D
ik weet niet precies hoe ik dit moet uitleggen, maar hoop dat je mij begrijpt!
Maris :D

kol
14-05-06, 21:11
Hmmmm, vreemd. Volgens mij is het maximale effect van de spray na een half uur berijkt. Maar, ja je arts zal wel gelijk hebben. we zullen het uitproberen :wink:

Michael66
15-05-06, 08:11
Klopt, maar door enkele dagen voor vertrek al te beginnen met het "schoonvegen" van je luchtwegen heeft het vlak voor vertrek / landing gebruiken van neusspray meer effect.

deh78
15-05-06, 21:26
Ik heb laatst op t.v naar zo'n vliegprogramma uit amerika gekeken en daar kwam het oorpijn ook in voor. Deze mensen hebben de stewarddess voor het opstijgen gevraagd om voor ieder oor een warme doekje klaar te maken die hebben ze samen met een plastic kopje om het oor gezet,wel warm doekje in het kopje.Op t.v scheen het te werken.
Ik weet niet of iemand anders hiervan gehoord heeft.
Gellukig zit ik niet met dat probleem

Groetjes Dennis

Mamalief
24-07-06, 15:28
hallo allemaal,

zoals al bij het voorstellen verteld ga ik eind aug. met mijn zoon van 2 naar florida. ik maak me alleen zorgen om de vlucht.
hoe ga ik hem in mijn eentje vermaken.
zal ik hem uitputten de dag ervoor zadat hij tijdens de vlucht slaapt
we vliegen via martinair hoe zijn hun met kinderen

de laatste keer dat ik heb gevlogen was ik 15 dus heb ik niet echt gelet op
plekker om je kinderen te verschonen en heb ik ook niet echt opgelet hoe moeder het daar deden met kindere tijdens een vlucht

welke moeders hebben er tips of misschien vaders.

welke dingen zijn erg handig om mee te nemen voor de kleine als handbagage (ik neem zijn autostoel mee zodat hij er tijdens de vlucht in kan zitten en ook tijdens de vakantie in de auto)

en weet iemand of kindere vee last hebben van het aanpassen andere omgeving. taal en tijd. we verblijven bij vrienden die vee dingen aanpassen in huis aan de kleine bedje enzo. maar wie weet krijgt hij toch last van het tijdsverschil heeft ieman daar tips over?

al vast bedank sorry voor de vele vragen ik vindt het alemaal gewoon heel spannend om te doen

groetjes mamalief

Michael66
25-07-06, 03:25
Maak je vooral geen zorgen en doe liefst weinig anders dan je normaal doet. Niet uitputten de dag ervoor of zo, gewoon de normale routine.

Mijn zoon gaat al sinds hij 7 maanden was mee naar Florida en heb nog nooit problemen gehad, zeker niet tijdens de reis. Kinderen, en zeker in die leeftijd, passen zich zo ontzettend snel aan aan hun omgeving, daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. Wel over hoe jezelf naar je kindje gaat reageren .... klinkt raar, maar mijn ervaring is dat mijn moeheid meer reflectie heeft op de reacties van mijn kind dan zijn eigen moeheid of zo. Zorg dus dat je zelf zo goed uitgerust op vakantie gaat als mogelijk is (dat geldt eigenlijk altijd, maar met een tijdsverschil nog meer).

Luiers? Op de heenweg je koffer volstoppen met luiers! Die ruimte kun je op de terugweg goed gebruiken voor ander spul.

Ebelix
25-07-06, 03:29
Sommige wc's in het vliegtuig zijn uitgerust met een plek waar je luiers kan verschonen. Meestal krijgt het kind van de luchtvaartmaatschappij een aantal speeltjes en een kleurplaat. Zelf ook zorgen voor voldoend espeeltjes waar je kind mee kan spelen.

Geniet van je vakantie.

beppie
26-07-06, 19:13
Als je denkt met slapen last te krijgen: er is Valdispert voor kids speciaal voor dit soort dingen. En voor jezelf zou je dan voor in Florida (om ook goed te kunnen slapen) Valdispert extra sterk met melatonine mee kunnen nemen.
Dan ben jezelf ook lekker uitgerust voor je kindje.
In het vliegtuig is het allemaal geen punt hoor: ze kunnen de flesjes en potjes goed warm maken hoor. Wel op tijd vragen hoor, want het kan even duren.
En gewoon een plasluier verschonen kan ik op jullie 2 stoelen prima. Even de kinderstoel op de grond en ruimte zat.
Verder kun je alle spullen ook daar kopen, mocht je ruimte te kort hebben.

lies-hattink
27-07-06, 09:39
Hoi

Ik heb van iemand een tip gekregen die ik ook nu aan jou geef.
Ik geef mijn zoontje z'n eigen koffertje(nijntje ofzo) en dan doe ik daar voor ieder uur een klein kadotje in, met een kind van 2 kan je toch wel dermate afspreken dat ie zich gedraagt en als ie dan lief is krijgt ie na een tijdje een kadotje.
Heel simpel een kleurblokje, een boekje van de zeeman€1,-, een knuffeltje enz.
En wat de andere ook al zeiden kinderen zijn over het algemeen veel flexibeler dan jij zelf. Neem ook in plastic zakjes vochtige washandjes mee, kan je je kind lekker verschonen en verfrissen en jezelf ook!!

En dan het belangrijkste: blijf rustig en VEEL PLEZIER!!!

Groetjes Lies

Mamalief
27-07-06, 13:53
:D bedankt alvast voor alle tips tot nu toe. ik ga ze allemaal op schrijven en uitproberen. wat ik wel begrijp is dat ik me nit zo druk moet maken, hetkomt we goed en jah na 9 uur is het over en dan 3 weken rust :lol: dus hoe erg kan het zijn (zeg ik nu maar je zu me eens moetn horen in het vliegtuig als hij huilt )


ik hoop nog meer tips te krijgen zodat ik goed voorbereid op weg ga!

groetjes chariska!

raygwencaith
27-07-06, 17:03
Wij zijn laatst met onze dochter van 2.5 gegweest en hebben voor haar alles ingepakt, kadootjes, snoepjes enz werkte gewoonweg perfect. Voor de terugweg hadden we ook al vanuit hier dingen meer maar toen heeft ze 5 uur geslapen dus had ze thuis genoeg om uit te pakken. Volgend jaar doen we het wer zo.

Overigens is een eigen portable dvd speler met de favo series van je kleine ook een echte aanrader daar heeft onze meid zich ook me vermaakt en was op locatie ook zeer handig.

Succes

Gwen

annette
18-09-06, 14:09
Wij; John, ik, en onze 2 kinderen van 4 en 1 jaar vertrekken op 30 september voor 2 weken naar Florida :-o en nog 1 week naar familie in North Carolina :-o. De jongste telg van de familie heeft sinds een paar weken bedacht dat ze "eigenlijk" nergens anders meer wil slapen dan in haar eigen bed. Nu ben ik ook een beetje bang dat het in het vliegtuig al niet fantastisch zal gaan. Hebben jullie misschien tips voor me? Groetjes Annette...

Petr@
18-09-06, 15:01
Onze kinderen waen beide anderhalf jaar oud toen ze voor het eerst vlogen en gelijk naar een verre bestemming. Ik had me eerst ook zorgen gemaakt of het wel goed zou gaan, maar het is met erg meegevallen. Natuurlijk zijn ze het na 8/9 uur vliegen een beetje zat, maar jij zelf waarschijnlijk ook.
Probeer, indien mogelijk, op dusdanige tijden te vliegen dat ze normaal ook slapen. Dat scheelt dan alweer een uurtje of twee. En op de terugreis vlieg je vaak 's nachts dus dan kunnen ze wel flink doorslapen.
Wij nemen altijd een paar kadootjes mee voor onderweg, zodat ze af en toe iets uit te pakken hebben (altijd leuk) en waar ze dan weer even zoet mee zijn. Zo nu en dan even een wandeling door het vliegtuig met ze maken zodat ze de benen kunnen strekken en wat rond kunnen kijken.
Onze jongste was gek op de trap naar de business class, dus moesten we hem daar steeds weg halen, maar hij vermaakte zich tenminste wel. Ook werd hij door een steward meegenomen naar de cockpit.
Ik zou me niet te druk maken; als ze vervelend zijn of huilerig kun je daar toch niets aan doen en het is dan gewoon jammer voor de mensen om je heen!

Anita
19-09-06, 10:44
Ons dochtertje was 20 maanden toen ze voor het eerst vloog, we gingen toen naar Florida. Op de heenweg was het, letterlijk, om te huilen! Ze wilde hélemaal niks! Geen cadeautje, geen snoepje, geen koekje, helemaal niks! Tot, na een uurtje of wat, de steward opperde om haar uit haar autostoel te halen. Die hadden we meegenomen in het vliegtuig, werd ons aangeraden, omdat we die in Florida ook weer nodig hadden. We haalden haar uit haar autostoel en het was klaar! Weer helemaal oké! De steward heeft haar op sleeptouw meegenomen, het keukentje in, rondje door het vliegtuig, de cockpit in, ze vond het geweldig!
Daar hebben we dus van geleerd. Ze gaat niet meer in die stoel, ze zit gewoon in de grote vliegtuigstoel. Op de terugweg hadden we geen centje pijn met haar.
In 2004, ze was toen 4½ jaar, gingen we naar het Zuidwesten, vlogen heen en terug naar/van San Francisco. Geen enkel probleem, ze vond het allemaal hartstikke leuk. Op de terugweg hadden we ontzettend leuke stewardessen (KLM). Ze kwamen langs met de taxfree karretjes en ze namen ons dochtertje mee. Ze mocht bovenop de kar zitten, kreeg een schort en jasje van de stewardess aan en ging mee om spulletjes te verkopen. Later is ze weer opgehaald door de stewardess om in het keukentje te helpen en hebben ze haar de cockpit laten zien. Ze mocht later ook mee om ijs en chips uit te delen, maar toen lag ze lekker te slapen. Dat hebben we maar zo gelaten.
Maar dan hebben we het wel heel erg getroffen met die meiden!

Ik zorg altijd voor een rugzakje met speeltjes waar ze graag mee bezig is, met koek en snoep en wat cadeautjes die ze om de zoveel tijd mag uitpakken. Dat zijn gewoon kleinigheidjes, maar het werkt wel!

We gaan nu in augustus weer naar Florida en nu ben ik boekjes aan het zoeken over Walt Disney World en de Disney Cruise Line, zodat ze daar wat in kan lezen. Valt niet mee, want het merendeel is in het Engels. Ze kan wel lezen, maar geen Engels!

Succes!

Michael66
19-09-06, 20:50
In de reeks boekjes van de Disney-club zijn enkele boekjes die over Disneyland of -world gaan. Dan beleven de neefjes Kwik Kwek en Kwak daar avonturen.
Kijk eens rond op rommelmarkten en zo (of op koninginnedag), wie weet vind je er daar één of meer.

Michael66
19-09-06, 21:10
Of misschien is het Disney jaarboek 2006 wel iets. Kost hier (http://www.zester.nl/sanoma/b2c/start/(citem=AFEADD4C54E74846BC9B4384C3F338E921605D8FE4C FAF479EA574AAC6AC0EC0&xcm=p31_434&carea=AFEADD4C54E74846BC9B4384C3F338E9)/.do) maar € 9,40 en is nu al te bestellen, maar wordt pas op 15 november verstuurd.
http://img128.imageshack.us/img128/5087/db47b5169e5bf3f1a3ae00110a5bb83c62653ayr3.jpg
Of kijk eens hier (http://www.disneyclub.nl/Info_NL/Shop/) of je iets leuks kunt vinden.

Anita
20-09-06, 13:24
Hai,
de boekjes die je bedoelt die hebben we. Vindt ze ook leuk. Maar ik zoek eigenlijk heel gericht naar boekjes over WDW en DCL.
De Passporter is ook erg leuk, maar helaas in het Engels.
Ik ben wel sowieso van plan een soort van Passporter voor haar zelf te maken. Is erg leuk om te doen.

Thanks.

Natasja L.
21-09-06, 11:17
Ik zou me niet te druk maken; als ze vervelend zijn of huilerig kun je daar toch niets aan doen en het is dan gewoon jammer voor de mensen om je heen!

Ik heb nog geen kinderen, maar zodra ik kinderen heb en wij op vakantie gaan met het vliegtuig, ga ik me daar echt niet druk om maken. Jarenlang, vlucht na vlucht ben ik wakker gehouden door jengelende, soms gillende kinderen. Ik voel de voetjes nog in mijn rug van het schoppen tegen mijn rugleuning. Denk je dat de ouders die daar iets van zeggen? Nee joh, die zijn allang blij dat het gejengel is opgehouden. Zit je lekker rustig te lezen of te eten, komt er de hele tijd zo'n nieuwsgierig kopje boven de voorste stoel uit, die vervolgens al je aandacht op eist! Of er wordt tegen de kinderen geroepen: "Ga daar maar spelen" (lees: zo'n 5 meter van de ouders vandaan, zodat die ook even een moment van rust hebben) Ik kan daar tot op een bepaalde hoogte in mee gaan, maar op een gegeven moment is het genoeg! Kijk, niet elk kind is vervelend in het vliegtuig, ik heb ook zeer rustige kinderen meegemaakt en ook ouders die er alles aan hebben gedaan om het voor het kind en de omgeving zo prettig mogelijk te maken. Helaas is het tegenovergestelde vaak het geval. Dus zoals ik al zei, mochten wij ooit met onze kinderen gaan vliegen, dan is het "pay back time"!! ;)

Dus Annette, maak je niet druk hoe je kinderen zich straks gaan gedragen, andere zitten er tenslotte ook niet mee! (zie quote)

Net zoals hierboven al aangegeven; neem wat leuks voor ze mee, doe spelletjes met ze, geef ze wat aandacht, dan komt het vast wel goed....toch??

PS: Voordat ik een storm van kritiek over me heen krijg....(bijvoorbeeld dat het als ouder niet altijd meevalt en wij als kinderloos stel geen ervaring hebben met kinderen dus ook automatisch geen recht van spreken hebben)....is dit verhaal met een knipoog geschreven, maar met wel een kern van waarheid! Kinderen vind ik overigens heel erg leuk, alleen veranderen sommige soms in kleine 'duiveltjes'!

annette
21-09-06, 21:03
Bedankt voor de gegeven adviezen! Ik ga me zeker niet te druk maken over hoe de kids het zullen doen in het vliegtuig. (hoop natuurlijk dat ze zich zullen gedragen) Ik heb al verschillende leuke kadootjes verzonnen en gekocht. Er gaan ook verschillende soorten snacks en snoepies mee. Natuurlijk gaat er voor de oudste een portable dvd speler mee. Dat is dus alvast 1 kind rustig. De rest zien we wel. Gelukkig gaan op de heen reis opa en oma ook mee dus we zijn niet alleen en kan de aandacht lekker verdeelt worden (pffff).

Annette...

Suusje
25-09-06, 19:05
Wij zijn net terug van drie weken vakantie in Orlando. Wij hebben gevlogen met onze twee jongens van 2 en 4 jaar. Ik heb me vooraf erg druk gemaakt over voornamelijk mijn jongste. Hij kan niet zolang stilzitten en dan is 9 uur zonder slaap niet te doen voor je zelf en voor de andere passagiers. Voor beiden had ik inderdaad een aantal cadeautjes gekocht. Iets om te kleuren en stickers te plakken en auto's. Als tip van een andere moeder kreeg ik om de jongste een tabletje melatonine te geven. Dit is een stof die je zelf aanmaakt om te kunnen slapen. Melatonine is vaak erg handig als je last hebt van jetlag of wisseldiensten, het helpt je in slaapkomen.
Omdat op de gebruiks aanwijzig stond dat kinderen het niet nodig hebben en het liever niet te geven, onder een bepaalde leeftijd heb ik raad gevraagd aan mijn huisarts. Deze gaf aan dat het absoluut geen kwaad kon en dat ik rustig tijdens de vliegreis zo'n tabletje kon geven.
Dit hebben wij de heenreis ook gedaan en het werkte fantastisch. Hij heeft de slaap gepakt die hij nodig had. De terugreis heb ik niets hoeven te gebruiken omdat wij een nachtvlucht hadden. Ideaal ze sliepen beiden. Wat ook heerlijk is als je tenminste op een rechtstreekse vlucht zit met Martinair om Comfortclass te reizen. Tijdens de vlucht krijg je een tv'tje met harde schijf, daar staan diverse films en televisie series op. Ook voor de kinderen. Mijn mannen vonden het prachtig en hebben er gretig gebruik van gemaakt. Ik heb mij voor niets druk gemaakt over de vliegreis.

Veel succes

Njit
28-09-06, 22:44
Was nieuwsgierig naar Melatonine dus maar wat geGoogled. Deze site was wel duidelijk: http://www.melatonine.nl/

2lingmams
30-09-06, 23:24
Hoi Anette,
Wij gaan volgend jaar ook vliegen met onze mannekes, zijn dan net 5 jr.
Ik las dat je een potable dvd speler meeneemt. Ik heb er ook 1 met twee schermpjes maar gaat helaas alleen op stroom. Ik neem aan dat jij er 1 op batt. hebt. Welk merk heb jij en hoelang is deze te gebruiken onderweg.

Ik geloof dat Martinair schermpjes in de hoofdsteunen heeft met kids kanaal. Maar aangezien Martinair wel € 800,- duurder is dan Delta Air lines, US Airways en United Airlines ben ik geneigd eerder met deze maatschappijen te vliegen.

Weet iemand alleen hoe de service voor de kids bij deze maatschappijen is. En of je hier in de hoofdsteunen tv schermen hebt.

Alvast bedankt en groetjes Patries.

pyca
01-10-06, 11:33
Om te kijken of ze schermpjes hebben kun even op de site van betreffende luchtvaartmaatschappij kijken bij entertainment.

Wij vlogen BA, die hebben het iig wel, maar het nadeel voor kleine kinderen is wel dat het niet in het nederlands is, dus dan is Martinair de enige optie. En dan nog alleen comfort class.

En dan nog ff over melatonine, dit werkt niet bij iedereen (helaas) Ik heb het meerdere keren geprobeerd na een nachtdienst, met melatonine uit de VS, waar de dosering per pilletje veel hoger is dan wat je hier kunt krijgen, maar ik had er geen baat bij. Maar je zou het natuurlijk altijd kunnen proberen.

Marcelg
28-03-08, 03:11
Weet er iemand of er enige korting wordt gegeven voor een 3 jarig kind.
Ik heb zelf bij de grote online reisorganisaties gekeken en vaak kun je daar opgeven hoeveel kinderen en de leeftijd, tot nu toe geen prijsverschil gevonden.
Je zult dus waarschijnlijk gewoon de stoel kopen.
Ik vraag dit toch even omdat ik niet later wil vernemen dat als ik bv Martinair had gebeld dat ik dan een fikse korting had gehad.

corrus
28-03-08, 04:03
De meesten geven 25% op de kale ticketprijs. (dus ex taxes en fees)
Soms komt het voor dat bij bepaalde vluchten en/of bepaalde seizoenen helemaal geen kinderkorting gegeven wordt... KLM en US Airways hebben daar nog weleens een handje van.
Virgin Atlantic geeft in de regel 33% korting op de kale ticketprijs.

That's it.

Marcelg
28-03-08, 04:51
OK duidelijk, betekend dit tevens dat ik rechtstreeks tickets moet kopen bij de betreffende vlieg maatschappijen of zou dat ook moeten werken via Expedia en dat soort organisaties?

Michael66
28-03-08, 05:25
Da's moeilijk te beantwoorden. Gewoon even zelf testen, dan weet je zelf snel genoeg wat de gunstigste optie is.

Saskiac1977
28-03-08, 06:14
Mijn ervaring is dat je tijdens het boeken op een gegeven moment gewoon de prijs van een kind apart te zien krijgt......

petrajessy
28-03-08, 14:06
Ik heb steeds gekeken op vliegwinkel en cheaptickets en uiteindelijk gaf vliegwinkel het goedkoopste tarief met duidelijk in beeld de korting. Het viel me op dat de ene maatschappij 30 % korting geeft en de andere 25 %.

lindaend
13-01-09, 21:10
Nou hopelijk hebben we net zo mazzel als jullie greeneyes
Wij gaan half februari vliegen met martinair. Ons dochtertje is dan nog net geen 2 dus moet[gaat]op schoot
Hoe verloopt zo`n dag nou met een kind het is de eerste keer datwe zolang vliegen en ben best benieuwd hoe het aanboord gaat met vermaak eten en drinken enz.We vliegen om 13.00 dat is opzicht een goede tijd,na de lunch.

grt linda

Greeneyes
14-01-09, 09:24
Hoi Linda,

Tja hoe het zal gaan is voor ons ook steeds spannend met die kleine. Eerste vlucht (zoontje 11 maanden) was 3 uur naar Frankrijk, DRAMA! Een grote huilpartij. Toen gingen we in december 2007 naar Curacao, ook een flinke vlucht. Onze zoon was toen 2jr. 3 mnd. Ging prima. Ook de afgelopen vlucht naar Miami ging super. Hij wist al helemaal wat er ging gebeuren want dat hadden we ongeveer 20x ;) besproken . "beetje eten, filmpjes kijken, boekje lezen, slapen, weer eten, weer filmpje kijken en weer slapen en dan zijn we er". Kortom, leesvoer mee, wij hadden de PSP mee met filmpjes, kleurboek en potloden, knuffel, eigen dekentje. Verder beetje laten lopen als de stewardessen niet al te druk zijn. En natuurlijk hopen dat je net zo'n lege vlucht hebt als wij. Dat scheelt heel veel, kan je haar lekker naastje neerleggen of in ieder geval op een eigen stoel. Heen hadden wij ook 13:00 (heel de vlucht wakker geweest) en terug 18:00 dus een nachtvlucht en heeft de kleine heerlijk uuuuuren geslapen! Stewardessen zijn meestal erg aardig. Ze hebben appelsap en jus (helaas geen roosvicee) en kindermenu's. Zelf Liga of wat snoepjes enzo meenemen is wel een aanrader. Wij mochten gelukkig van de strenge mevrouw bij de boarding controle nog 200ml roosvicee in een drinkbeker gieten en meenemen ...

goerik
14-01-09, 16:39
In 2003 vlogen wij voor de allereerste keer met de kids naar Florida. Ivm mijn zoon die autistisch is, expres met de nationale charterclub Martinair rechtstreeks naar Orlando. Hij was op dat moment 7 jaar oud en zijn zusje 4.
Je kan kids op 2 manieren hier mee benaderen. Of langdurig voorbereiden (wat handig en 'beter' is voor autisten) of als een soort van overval. Aangezien wij een beetje bang waren dat hij enkele dagen voor de reis ziek zou worden van spanning, hebben we toch voor de grote verrassing gekozen.

Nou, de verrassing bleek een groot succes, rustig op beide blijven inpraten.. extra spannend was natuurlijk met opa en oma mee ! Mooi aan de linkerzijde 3 x 2 stoelen en duimen ophoog bij het opstijgen. Nou... die ogen van die kids, een en al sensatie en spanning, maar beide hebben zich de gehele vlucht perfect gehouden.

Inmiddels jaren verder, in 2005 weer en nu met overstap op Chicago. Dit vonden ze nog mooier, GAAF pap.. 2 x vliegen !!
Het zijn inmiddels echte vliegfreaks, de grootste stress en lichte paniek is puur mijn echtgenote voor en tijdens het vliegen !

Kortom, mijn ervaring met vliegen met kinderen is vanaf het eerste moment geweldig \\:D/

Greeneyes
15-01-09, 09:52
Het is trouwens wel een idee om onverdunde roosvicee mee te nemen (bedenk ik me nu we net terug zijn van vakantie ...). Flesjes water krijg je aan boord dus dan kun je zelf mengen! Dan hoef je geen grote hoeveelheden vloeistoffen mee te nemen.

Succes!

lindaend
15-01-09, 22:04
Ik neem gewoon 3 flesjes van 100ml roosvice mee ;-)

Zo kom ik er ook wel..
Het is toch 10.55 minuten vliegen he...Martinair rechtstreeks naar miami.
Toch zie ik er eigenlijk wel een beetje op lange ruk pffff.
over 4 weken nog maar een uurtje hahaha was het al maar zo ver..Liefst neem ik een slaappilletje maar dat gaat niet met een kind op schoot he...
Ben nu al zenuwachtig..

fitnessmouse
16-01-09, 10:59
pfff wel gedurft dat je dat lange end met een kind op schoot wil zitten.
Wij hebben vorige keer (toen was mijn dochter 1 1/2) gewoon een stoel voor haar gekocht. Ja dat kost wel meer, maar ik moet er niet aan denken om 10 uur met een kind op schoot te zitten.

Over films: wij hebben SD-kaarten volgeladen met films die we op onze pda's kunnen afspelen. Batterijen gaan lang mee want geen bewegende delen. Echt een uitvinding.

lisje
19-01-09, 07:15
Hallo,

Ons dochtertje vloog de eerste keer met 10 maanden (naar Mexico)op schoot en dat viel héél goed mee. De tweede keer was ze 21 maanden (naar Cuba) en deze keer viel het toch iets minder mee. Bij de heenvlucht ging alles heel prima, we hadden een eigen stoel voor haar gekregen (de vlieger zat amper halfvol) maar op de terugreis zat hij overvol. Eerst hadden mijn man en ik dan nog gescheiden plaatsen gekregen waardoor onze dochter helemaal haar draai kwijt was. Ze zocht telkens papa, gelukkig hebben we na lang zeuren bij de stewardessen toch een plaatsje samen gekregen doordat er 2 mensen hun plaats wilden ruilen. Dit was een nachtvlucht en onze dochter sliep op schoot. Ik moet eerlijk zeggen; Nooit meer. We zaten naast het raam en blijkbaar had zij enorm veel last van het lawaai buiten. Zij werd elk uur huilend, krijsend wakker. Ik vond dit nog het ergste voor de medepassagiers maar gelukkig waren dit allemaal erg begrijpende mensen. En je hoort het gehuil maar een paar stoelen verder en dan niets meer.
Volgende maand gaat ze de eerste keer mee naar Florida. Ze is nu 3,5 jaar en heeft haar eigen stoel. We hebben al heel wat filmpjes op stick gezet zoals bibaboerderij (is ze helemaal verzot op), k3, megamindy enzo.. Dus ik hoop maar dat ze haar wat zoet kan houden. Het is wel niet echt een tv kijker dus hebben we ook voor wat verrassingen gezorgd. Ach, die vlucht is iets waar je door moet. je moet ergens geraken om te kunnen genieten en eenmaal je daar bent moet je ook terug naar huis geraken en is dat met een huilend of een lachend kind, je maakt er het beste van. (Zo praat ik mij moed in, hihi)

Groetjes,
Lisje

Teleton
19-01-09, 18:01
En probeer zeker wat roosvice mee te nemen want appelsap en jus lust ze niet..

TSA schrijft over reizen met kinderen op hun site:

Medications, baby formula and food, breast milk, and juice are allowed in reasonable quantities exceeding three ounces and are not required to be in the zip-top bag. Declare these items for inspection at the checkpoint.

All items including formula, breast milk, and juice will be inspected, however, you or your infant or toddler will not be asked to test or taste breast milk, formula, or juice. Our Security Officers may test liquid exemptions (exempt items more than 3 ounces) for explosives.

Renske1978
19-01-09, 18:27
Ik zou in ieder geval zeker zorgen dat er bij ieder kind toch wel een ouder zit en dat je je kind bezighoud. Ik heb meegemaakt dat een ouderechtpaar met twee kinderen in het vliegtuig zaten. De ouders zaten schuin achter ons de kinderen recht voor ons. Ik heb de hele vlucht geen oog dicht gedaan want de ouders hadden niets meegenomen voor de kinderen en besteedden zelf ook totaal geen tijd aan hun kinderen. Daarnaast heb ik een keer meegemaakt twee kinderen achter mij te hebben, de hele tijd rugpijn want de ouders die een rij erachter zaten zagen niet dat één van de twee de hele tijd tegen mij aan zat te trappen met de benen. Na 4 waarschuwingen reageerde het kind nog niet.

cvr
19-01-09, 20:17
Ik heb nog een kleine tip voor de ouders van kinderen tot een jaar of 2-3. Neem een drinkbeker/drinkflesje mee en laat de kinderen tijdens het opstijgen (en eventueel ook bij het landen) hieruit drinken. Door het slikken worden de oren "geklaard" en dat kan een hoop pijn (en gehuil) schelen voor de kleintjes. Daarnaast leidt het af en dat kan soms ook wenselijk zijn.

Wij hebben er veel plezier van gehad toen onze kinderen nog klein waren...

s&t&y
22-06-09, 22:28
Hallo allemaal,wij zijn aan het overwegen om met ons gezinnetje naar Florida te gaan.

In 2005 zijn we al eens geweest en het virus is flink toegeslagen.
2006 rondreis californie,nevada,arizona daarna 2 jaartjes europa en nu kriebelt het weer flink!

Ons kleine meisje is dan 22 maanden oud.
Via de zoekfunctie heb ik veel ervaringen gevonden van mensen over vliegen met kids,alleen waren de meeste kinderen toch ietsje ouder.

Zijn er mensen die de reis gemaakt hebben met leeftijdsgenootjes van ons dametje?

En dan de volgende vraag: Wij willen een rondreis gaan maken....maar wat te doen als de kleine s'avonds naar bed moet en je in hotels slaapt met 1 kamer?

Alvast bedankt!

Groetjes

Tamara

Orangedevil
23-06-09, 01:36
Wij hebben vorig jaar gevlogen met onze kleine van toen 1 jaar. Deze keer gaat ze weer mee en is ze 2.
Wij hadden in het vliegtuig fijne plaatsen met extra beenruimte gekregen. Op de grond kon ze fijn spelen. Ook kon ze toen nog in zo'n bedje die ze aan de muur vastmaken. Maar dat is maar tot 1 jaar ofzo.

Voor de komende keer(2 jaar) heeft ze een eigen stoel en kan ze op het schermpje kijken. Ook nemen we kleurtjes mee en een paar kleine kadootjes die we elk uur geven.

Wij hadden een villa en had ze dus een eigen slaapkamer. Je kan ook een hotelkamer nemen met slaapkamer en woonkamer apart. Of een kamer met een soort muurtje tussen het slaapgedeelte en de rest van de kamer.

[verwijderd]
23-06-09, 08:41
De kleine valt meestal toch gewoon in slaap in mijn ervaring, ook al heb je maar 1 grote kamer in het hotel en geen afgescheiden slaapgedeelte.

Mijn ervaring hiermee stamt uit de Europese hotelkamers die meestal toch kleiner zijn, wij konden gewoon TV kijken en ons gang gaan zodra de kleine sliep en die is geen 1 keer wakker geworden.

En voor het vliegen zou ik idd zorgen dat je wat spullen onder handbereik hebt voor de kleine en gezien de vele nieuwe ervaringen die ze weer opdoen gaat dat ook meestal wel goed. Wat wel even rot kan zijn is het opstijgen en landen vanwege de druk op de oortjes, maar daar zijn speciale dopjes voor te krijgen die het sterk verminderen, ik meen bij de drogist.

Wat ook scheelt voor jezelf is dat je tijdens de reis veel met je kind bezig bent en daardoor gaat de tijd ook sneller. ;-)

tamaar
05-01-10, 23:26
Hallo

Wij gaan in augustus met ons zoontje van dan 22 maanden naar orlando toe.
Ik heb er heel erg veel zin in, maar kijk heel erg tegen het vliegen op.
Ik zelf ben al helemaal geen held om te vliegen, en kan er nu al wakker van liggen.
Vandaag was ik nog dicht bij amsterdam en zag een vliegtuig heel laag vliegen pff kreeg toch wel even kramp in me maag.
Maar gelukkig is me zoontje dadelijk een goede afleiding. en als je ergens wil komen zal je er toch moeten instappen ;)

Ik heb uitgebreid dit forum zitten lezen maar heb toch nog een paar vragen

-laten jullie de oordopjes heel de vlucht in, of alleen met opsteigen en dalen.

-Wat voor leuke verassingen nemen jullie voor de kids mee.
Heb al een paar leuke boekjes.

-wil graag de dvd speler voor me kindje meenem. ik weet dat er ook tvtjes aan boord zijn, maar voor de zekerheid, en heb dan ook zijn eigen dvdtjes mee.
Maar mag je alle dvd spelers-laptops gebruiken?

-Hebben jullie nog andere manieren om jullie kindje te laten slapen?
heb wel gelezen over Melatonine maar vindt dit toch wel eng.

- Ik lees dat veel mensen hun autostoel meenemen? is dit echt zo handig? mijn zoontje zit in het vliegtuig op schoot dus daar heb ik hem niet nodig.
En in amerika kan je ze toch huren?

Verder zijn alle leuke tips welkom!!

Groetjes Tamara

patgooss
06-01-10, 08:46
- Ik lees dat veel mensen hun autostoel meenemen? is dit echt zo handig? mijn zoontje zit in het vliegtuig op schoot dus daar heb ik hem niet nodig.
En in amerika kan je ze toch huren?

Ik denk dat je veel voordeliger uit bent als je zelf een stoeltje hebt.
Ik ben al verschillende mensen tegengekomen die er daar een kopen omdat dat voordeliger is dan bij de auto huren.

pascalbrouwers
06-01-10, 10:19
Wij hebben 2 jaar achter elkaar een verhoger meegenomen.
Kun je gemakkelijk in een koffer doen, of gewoon labelen en de band op .
Je kunt er ook 1-tje kopen bij bv wal mart.
Let op het is wel verplicht bij een klein kind dat het veilig zit.

Greetz,
Pascal

Orangedevil
07-01-10, 01:29
Voor mensen die interesse hebben. In deze 2 reisverslagen van ons reisden we met onze 1 jarige dochter en een jaar later 2-jarige dochter.

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7590

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=9653&page=2

tpost
07-01-10, 21:48
Wij zijn vorig jaar met onze dochters 6mnd en 2 jaar naar Miami gevlogen. Buggy, kinderwagen, Maxicosi en autostoel mee. Buggy en kinderwagen gaan mee tot aan de gate de maxicosi en de autostoel zijn als bagage afgegeven. je hebt een hele kar vol op het vliegveld maar heb het zelf niet als een probleem ervaren.
Het is even lastig op het vliegveld en in de shuttel naar de autoverhuurder. Maar dan heb je wel je eigen veilige autostoel bij je.

tamaar
07-01-10, 22:25
Hoi Hoi

Jeetje wat een bagage!! ik vertelde het aan me vriend. die moest heel hard lachen en kreeg al hart kloppingen.
Ga me toch nog maar is verdiepen in onze auto verhuur, wat het daar kost.

orangedevil: ik heb je reisverslagen zitten lezen, en wat leest dat heerlijk weg.
Heb veel gehad aan je verslagen (dit ook al eerder in een pb verstuurd).

Mogen kinderen eigenlijk een eigen koffer mee?
Ons zoontje zit op schoot in het vliegtuig, weet niet of het zo is 1 koffer per stoel.

Groetjes Tamara

Orangedevil
08-01-10, 01:59
Wij hadden vorig jaar toen ze geen stoel had ook voor haar een koffer mee en dit jaar toen ze wel een eigen stoel had ook.

We gaan dit jaar weer. Onze dochter is dan 3 en onze 2e dan pas 5 maanden, das weer een nieuwe uitdaging.;)

A.Hofman
08-01-10, 08:13
Onze dochter is 4 als we in november op vakantie gaan, en dan MAG ze zonder stoeltje of verhoger op de achterbank. Maar ik denk dat we voor een paar tientjes een stoelverhoger kopen bij Walmart, dan kan ze tenminste ook nog iets zien als ze op zij kijkt :)

Marita
08-01-10, 08:53
Wij hebben voor onze kinderen altijd hier voor een paar euro's (5 of 6) een verhoger gekocht. Tijd zat om een goedkope te vinden,want meestal boek je de reis toch al ruim van te voren. Op de heenweg mee in het koffer plaats zat. Tja en mee terug ik zou niet weten hoe het kan:-\"past het er niet meer in. Laten we hem gewoon in de auto zitten. Nog nooit problemen mee gehad.

Yep@planet.nl
08-01-10, 09:24
Wij nemen het stoeltje of verhoger mee in een grote reistas (samen met nog een lege tas voor de aankopen) en op de terugweg gaat het stoeltje los mee terug. United heeft doorzichtige plastic zakken, stoeltje er in en gewoon met de koffers mee.

Ta2 Gerrit
08-01-10, 09:27
Ik vraag me nu af; wordt dit dan beschouwd als extra bagagestuk ?
Dan kan het een dure aangelegenheid worden m.b.t. tot de nieuwe bagageregels.

Misschien is dan de aanschaf bij Wal*Mart toch een goedkopere oplosing.

tamaar
08-01-10, 09:53
Hoi

Een stoeltje kopen bij de walmart is geen optie, want hoe kom ik dan van het vliegveld naar de villa.
Hij moet dan los zitten, en denk niet dat de politie daar zo blij mee is.
Voor een stoelverhoger is hij nog te klein. hij is dan pas 22 maanden.
Ik vraag me ook af hoe dat dan zit met de bagage. of dit extra word berekend.
We hebben dan al 3 koffers, en dan ook nog een autostoel, en maar 2 stoelen. zijn ze wel op zoveel bagage voorbereid?

groetjessss

Ta2 Gerrit
08-01-10, 11:08
Voorbereid zijn ze wel, maar als ik het zo op de site van United lees zijn alleen strollers (wandelwagens) free of charge.
Verder heeft iedereen die een economyticket heeft (bij United geldt dat ook voor schootzitters) recht op één kostenloos check-in bagagestuk.

Voor meer moet betaald worden. Maar misschien zijn er recente ervaringsdeskundigen.

tamaar
08-01-10, 14:00
Hoi

Ik heb net even exit reizen gebeld!
Even gevraagd of ze misschien al iets meer weten over onze Villa.
Maar we krijgen niet van te voren te horen welke villa we krijgen omdat ze niet willen dat we contact opnemen met de verhuurders.
We moeten de sleutel ophalen(heb ik al veel over gelezen en goed om nu te weten dat wij dit ook moeten doen).

Maar even terug over de autostoel.
Exit-reizen adviseerde om naar de eerste te beste walmart te rijden en daar eentje te kopen.
Dan maar even een stukje met kind op schoot.
Het scheeld echt heel erg veel dan dat we er eentje huren.
Dit geld ook voor de kinderbedjes. die kan je het beste kopen bij de walmart, omdat de verhuur meestal 25-30 $ per dag kost.

Heb net al even op de site van walmart gekeken en je kan al een stoeltje halen voor 80$ dus denk dat ik dat ga doen.
Als ik aankom op schiphol en 50 euro moet bijbetalen voor het vervoeren van het stoeltje ben ik net zoveel kwijt als dat we hem daar kopen.

groetjes
Tamara

tpost
08-01-10, 14:24
je mag als je met kinderen vliegt vaak extra zaken kosteloos meenemen.
zie ook de site www.vliegenmetkinderen.nl (http://www.vliegenmetkinderen.nl)

Ta2 Gerrit
08-01-10, 16:15
Hoi

Ik heb net even exit reizen gebeld!
Maar even terug over de autostoel.
Exit-reizen adviseerde om naar de eerste te beste walmart te rijden en daar eentje te kopen.
Dan maar even een stukje met kind op schoot.
Het scheeld echt heel erg veel dan dat we er eentje huren.
Dit geld ook voor de kinderbedjes. die kan je het beste kopen bij de walmart, omdat de verhuur meestal 25-30 $ per dag kost.

groetjes
Tamara

Zo zie je maar weer dat ze bij Exit reizen dit forum ook goed in de gaten houden, en dat ze de tips die hier gedaan worden wel voor vol aannemen.
En die spelen ze dan weer door naar hun klanten, zodat die er ook wat aan hebben :-\"

Nog wel even een tip van een ervaringsdeskundige :lol:, weliswaar zonder kinderen, maar wel op het gebied van villa's in Florida :roll:.
Het kinderbedje zou ik niet direct bij Wal*Mart aanschaffen, omdat heel veel villa's vaak al één of meerdere kinderbedjes hebben staan.

Dus inspecteer eerst je villa, en mocht er dan niks staan dan kun je altijd nog naar de winkel. Ze zitten altijd in de buurt en zijn (nagenoeg) altijd 24/7 open.

wendy1
09-01-10, 08:51
Wij zijn al 4 x met kinderen naar de USA geweest. We hebben idd geen autostoel meegenomen in het vliegtuig (behalve de maxicosi dan) en zijn gewoon naar de wallmart gereden. Indien we nog bij de terugreis nog niet aan ons bagage limiet zaten namen we de stoel mee naar huis (ingechecked als bagage) en anders lieten we hem in de auto zitten.

In juni gaan we weer naar Florida, dan met onze kids van 5 en 3 jaar en een baby van 11 weken, ben benieuwd hoe dat gaat #-o:wink:

Suzie
11-03-10, 16:22
Hoi allemaal,

Eind april is het zo ver, we vertrekken dan wederom naar Orlando. Deze keer vergezeld van ons dochtertje van anderhalf.
We hebben voor haar een ticket geboekt zodat ze haar eigen stoel heeft en willen de autostoel (maxicosi tobi) meenemen zodat ze daarop kan zitten en slapen.
Nu blijkt dat die stoel volgens de voorschriften van martinair 1 cm te breed is.
Omdat zelfs de kleinste autostoel dezelfde afmeting heeft (44cm breed) zou dat dus betekenen dat er nooit een autostoel meekan als "zitplaats".

Nu heb ik hier op het forum toch ook wel andere verhalen gelezen, maar misschien was dat al langer terug. Heeft iemand hier recentelijk nog met autostoel gevlogen met Martinair?

Overigens staat op de site van Martinair dat de stoel max 45 cm breed mag zijn, dus daar kom ik uiteraard ook nog op terug.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

[verwijderd]
11-03-10, 18:02
Ik verwacht zelf niet dat ze je stoel zullen nameten aangezien dat met koffers zelf ook niet nameten, wel is het zo dat de kleine niet op de stoel mag zitten tijdens het opstijgen en landen, althans bij Delta mocht dat niet. Tijdens de vlucht was het verder geen probleem als ze daar op zaten.

Hoe Martinair hier mee omgaat durf ik niet te zeggen.

raygwencaith
11-03-10, 20:13
Wij hebben in 2006 met MP gevlogen en verders altijd met United maar we hebben nooit problemen gehad met de stoel/stoelverhoger. Onze dochter mocht ook gewoon in de stoel blijven zitten.

Klein tipje als deze nog niet bekend was. Neem een lege eigen beker mee die je tijdens de vlucht kan laten vullen en zorg voorkleine dingetjes voor vermaak.


Heel veel plezier alvast

Suzie
11-03-10, 22:55
ze heeft inderdaad hoe dan ook een stoel ;-)
Dat ze het niet nameten begrijp ik wel, maar volgens het callcentre zal de stoel dan ook gewoon niet passen. En als dat het geval is, moet onze dure stoel in het ruim ....maar dat is de bedoeling niet. Als de stoel tijdens de vlucht niet gebruikt kan worden, huren we er daar wel eentje (of kopen we er eentje, whatever). Maar we willen niet dat onze goede stoel in het ruim vervoerd moet worden.

Het is gewoon zo raar dat er volgens de afmetingen die het callcentre doorgeeft dus nooit een stoeltje mee zou kunnen (in ieder geval van maxicosi). Ik vroeg me dus af of de stoelbreedte de laatste tijd is aangepast ofzo....

het is trouwens een echte stoel, geen verhoger:

http://www.preciouslittleone.com/images/products/large_maxicosi_tobi_lilypink.jpg

dennis-oostveen
25-04-10, 23:21
Wie kan mij helpen?

Ik heb hier in een discusie een internetsite gezien waar ze het CARES systeem verkopen. Het gaat om een Nederlands bedrijf. Wie weet dit?

Alvast bedankt Dennis

**edit: Ik heb het zelf al gevonden, Cocolicious. EUR 59,95 te bestellen via de site. Voor wie het nodig heeft http://cocolicious.webklik.nl/page/cocolicious

Njit
27-04-10, 16:23
Heb even gezocht op het systeem en dit is de link die de maker (http://www.kidsflysafe.com/where-to-buy#retailer-section-netherlands) van het systeem zelf heeft voor Nederland: http://www.kinderenvliegenveilig.nl/

(komt bij hetzelfde bedrijf uit maar schept bij mij wat meer vertrouwen dan een gratis webhost)

Enriekie
28-04-10, 08:57
Je kunt voor het autostoeltje ook eens in de Garage van het verhuurbedrijf vragen of ze nog iets hebben liggen!
De medewerkers in de Garage werken niet op provisie basis en er zijn een hoop mensen die het (walmart)stoeltje in de auto achterlaten bij vertrek. Dusss met een beetje geluk!
Ik heb op 1 van de forums gelezen dat het verschillende mensen gelukt is.

Als ze je hier weer naar de VerhuurBalie sturen kun je altijd nog naar de walmart.

goedhartl
10-06-10, 21:58
Wij vliegen vanaf AMS naar Frankfurt met Lufthansa en vandaar stappen we over op een Boeing 777 met United Airlines naar Orlando met tussenstop in Washington.
Gisteren met Lufthansa en United Airlines gebeld, omdat ik graag onze eigen autostoel (Maxi Cosi Priori) mee wil nemen. (spaart weer geld uit om deze te huren)
Volgens hun mag je dus gewoon die autostoel meenemen aan boord. Je mag 8kg p.p. aan handbagage meenemen, dus mag je kind gedurende de gehele vlucht in zijn autostoel zitten.

Heeft iemand dit eerder gedaan, ik wil dat bakbeest lliever gewoon in laten checken....

Weet iemand hoe het zit met de buggy? Die wil ik graag meenemen aan boord, maar we moeten twee keer overstappen met een paar uur ertussen. Krijg je die dan terug bij het uitstappen?
Ik zie het niet zo zitten te moeten zeulen met een klein kind al die uren....

Lea
11-06-10, 01:15
Ik weet verder niet hoe het zit maar heb laatst bij onze vlucht naar Washington inderdaad gezien dat er een kinderstoel aan boord gegaan was dus neem aan dat het gewoon mogelijk is. En ook buggies heb ik gezien volgens mij worden die door de stewardessen ergens op een veilige plek gelegd. Maar zou desnoods United gewoon even opbellen over het hoe en wat.

shockblade
12-06-10, 14:08
Volgens hun mag je dus gewoon die autostoel meenemen aan boord. Je mag 8kg p.p. aan handbagage meenemen, dus mag je kind gedurende de gehele vlucht in zijn autostoel zitten.

Die conclusietrekking klopt niet. Je mag een max aantal aan bagage mee, waar voorwaarden aan zitten qua gewicht, formaat etc. Dat je een autostoel mee mag nemen als handbagage betekent echter niet dat dús het kind er ook in zal mogen en/of kunnen zitten. Die garantie heb je enkel en alleen wanneer je voor het kind een eigen stoel geboekt hebt. Veel mensen doen dit niet voor hun kind tot 2 jaar (aangezien die nog als 'lapchild' geboekt mogen worden). In dat geval moet je er vanuit gaan dat de stoel als handbagage mee zal gaan en niet gebruikt kan worden tijdens de vlucht. Dat mazzeltje zul je enkel en alleen hebben wanneer de vlucht niet geheel vol is én er een lege stoel direct naast jullie bedeeld is (je wilt kind immers ook niet 15 rijen verderop alleen neerzetten :lol: ).

Overigens geldt daarbij wel het advies om niet té gehecht te zijn aan het 'binnen handbereik hebben' van de stoel. Als de vlucht barstende vol zit en er geen stoel geboekt is voor een kind om de stoel te gebruiken, dan kan het gebeuren dat de gate-agent besluit dat de autostoel alsnog aan de gate ingecheckt zal worden als bagage. Heeft van doen met de beperkte ruimte in de overhead bins. Tenzij je een stoel voor de kleine geboekt hebt, kun je ook overwegen om de autostoel als bagage in te checken. Scheelt je een hoop gesleep tijdens de beide overstappen en je hebt dan zelf controle over hoe de stoel is ingepakt (lees; als je onverhoopt bij de gate moet inchecken, heb je geen controle meer hierover en zou eventueel nadelig invloed kunnen hebben op schade).

Buggies? De normale formaat buggies mogen mee tot aan de gate. Deze zullen vervolgens via de gate-agent alsnog het laadruim in gaan. Lees; dezelfde behandeling als bagage, incl. eventueel gegooi en gestuiter. Met een spliksplinter nieuwe ultradure buggy altijd handig om te weten. ;-) Een kinderwagen zul je normaal moeten inchecken, zelfde procedure als bagage-incheck. Een heel enkele keer is er een airline en/of airport waar de buggy niet mee mag tot de gate, maar jouw combinatie valt daar voor zover mij bekend niet onder.

Voor 'normale' overstappen (lees; geen uuuuuuren) zul je de buggy bij verreweg de meeste airlines en luchthavens pas weer terug zien op de plaats van bestemming. Het meest handige reist het voor ouders van jonge kinderen op dat soort momenten dan ook met hulpmiddelen als een draagdoek etc. Voordeel van draagdoek is dat er op ongekend vele wijze geknoopt en gedragen kan worden, waardoor het comfortabel dragen is, zelfs met peuters. Bij een langdurige overstappen is het soms net wat makkelijker om de buggy tussentijds tot de beschikking te hebben, maar dan nog zal er apart om verzocht moeten worden en is er geen enkele garantie.

Bij aankomst verschilt het per maatschappij en airport waar je de buggy zult aantreffen. Op sommige airports kan dit aan de gate gebeuren (kan tijd kosten, maak je dus niet druk om als een van de eersten van boord te gaan), op anderen zal dit bij de bagageband zijn. Op Schiphol is het een zo-goed-als garantie dat je daar je de buggy bij de bagageband moet afhalen. Wederom dus een moment waarop ouders profijt hebben wanneer ze terug kunnen vallen op andere methoden zoals draagdoek etc.

Op FRA zul je een behoorlijke afstand moeten afleggen, ook dus iets om van te voren al wat handigheidjes voor te bedenken. Weet je bovendien al dat op FRA niet alle vluchten aan een slurf aankomen en/of vertrekken? Het kan zijn dat je een of meerdere vluchten treft waarbij je vanaf de gate met een bus naar het toestel vervoert wordt, trap op zult moeten en zo board (en vice versa voor aankomst). Dit geldt voor zowel vluchten binnen de EU als transatlantische vluchten. En alhoewel LH op FRA de grootste is, betreft dit ook LH-uitgevoerde vluchten. Iets om over na te denken dus, je wilt in staat kunnen zijn om een trap te bestijgen mét de kleine, handbagage etc. zonder je nek spreekwoordelijk te breken. Mocht je dan een dergelijke vlucht krijgen dan hoef je je er niet meer ter plekke zorg over te maken. Misschien thuis eens oefenen op de eigen trap? :lol: Van te voren valt overigens niet te zeggen welke vluchten dit betreft.

Hint; de meest 'reishandige' ouders die alleen reizen met een jong kind, doen dit veelal met de combinatie 'kind in draagdoek' + rugzak op rug voor handbagage. Zo hebben ze beide handen vrij en houdt het gewicht aan beide kanten elkaar aardig in evenwicht.

goedhartl
12-06-10, 21:06
ik heb gisteren Alamo gecheckt en het blijkt dat je een tientje per dag kwijt bent voor een autostoel met een maximum van $ 50,-. Dus die autostoel laat ik lekker thuis!
Dat van die buggy moet ik nog even navragen bij United...
Een draagdoek is voor mijn kindje geen optie, want ondanks dat ie klein is voor zijn leeftijd, is ie met drie jaar toch best zwaar....dus zet ik hem wel in zo'n trolley!
Maar in ieder geval bedankt voor de tips!

raygwencaith
13-06-10, 07:43
Wij hebben verschillende malen de kinderstoel meegenomen het vliegtuig in, natuurlijk wel op een geboekte plaats voor onze dochter. De buggy ging mee tot aan de gate en deze kregen we gewoon op Washington weer terug. Bij de incheck naar Orlando ging de buggy dan weer mee naar de gate en weer het ruim in. Tijdens het verblijf op de luchthavens hingen wij de kinderstoel gewoon aan de achterzijde van de buggy.

Heeft bij ons goed gewerkt.

Heeft echt zijn voordelen: kind voelt zich prettiger omdat de stoel herkenbaar is en je kind zit in de juiste houding en he scheelt wat in kosten van huur of koop aldaar.

senkermens
19-06-10, 23:23
wat zijn jullie ervaringen met een kind van 1,5 op vakantie gaan naar florida? Vooral de reis bedoel ik dan (in het vliegtuig, en overstappen)

Heeft iemand van jullie nog goede tips? Zo ja dan horen wij ze graag

Groeten karin en stefan:grin:

<<Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp over vliegen met kids.>>

HKB
20-06-10, 09:19
Wij gaan nu al enkele jaren met onze zoon van bijna 3 op vakantie naar een verre bestemming.

We zorgen ervoor dat we voldoende krentjes of snoepjes meenemen,enkele cadeautjes voor onderweg en laten ons kind redelijk vrij in zijn doen en laten.Dus niet steeds zeggen rustig doen of niet te hard praten dat werkt alleen maar averechts.

Wel heeft hij steeds een eigen stoel gehad en dat is wel heel erg fijn.Je kunt ook een draagbare dvd speler meenemen met wat favoriete tekenfilms.

Maar 1 ding moet je niet doen,je storen aan mensen om je heen omtrent jullie kleine.Het is een kind en geen robot die je aan en uit kunt zetten.

Geloof me het valt allemaal reuze mee,wij willen niet anders meer dan lekker ver weg op vakantie gaan \\:D/

Succes en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Angela1977
20-06-10, 10:05
Ook wij vliegen met onze zoon van 1 over 2 weken naar Florida. Dus ik heb geen oplossing maar wel: gedeelde smart is halve smart \\:D/

Michael66
20-06-10, 19:02
gedeelde smart is halve smart \\:D/Of in positieve(re) zin:

Gedeelde pret is dubbele pret!

Hoe ontspannender je zelf de reis beleeft, hoe ontspannender je kindje het zal beleven. Gewoon doen en soms iets extra's in de vorm van kleine kadootjes werkt uitstekend. Helaas kun je voor onderweg niet (meer) je eigen gewende drinkjes meenemen, maar daar is ook wel weer een mouw aan te passen.

Dus: Veel plezier!! :p:p:p

Syllvia
21-06-10, 07:04
Zelf vind ik het nog steeds vreemd dat kleine kinderen mogen reizen op schoot bij hun ouders, als er iets gebeurt komt er toch maar 1 zuurstofkapje naar beneden per stoel?

Teleton
21-06-10, 08:31
Maar 1 ding moet je niet doen,je storen aan mensen om je heen omtrent jullie kleine.Het is een kind en geen robot die je aan en uit kunt zetten.

Meen je dat nou echt of bedoel je misschien 'zorg dat je de mensen om je heen zo min mogelijk stoort?' Ik hoop het maar, want dat is wel zo sociaal. Gewoon een beetje rekening met elkaar houden, dat klinkt zoveel sympatieker. Zoals het er nu staat, lijkt het meer op een citaat uit: Alleen op de wereld.........

hrjhaan
21-06-10, 08:50
Maar 1 ding moet je niet doen,je storen aan mensen om je heen omtrent jullie kleine.Het is een kind en geen robot die je aan en uit kunt zetten.


Zoals Teleton zegt: het is wel zo sociaal om een beetje om je medereizigers te denken.
Zelf erger is me altijd aan die kinderen die "los" lopen door het pad.
Onze zoon is inmiddels 10 (en PDD-nos) en wij vliegen al met hem sinds hij 1,5 jaar oud is. Ik probeer hem zoveel mogelijk bezig te houden. Het schoppen tegen de stoel voor hem is nadrukkelijk verboden (ergenis nr. 2).
Het kind is geen robot, maar je kunt hem wel de goede richting op sturen.
Een huilende baby is een ander verhaal. Daar kun je vaak weinig aan doen. Schone luier, of iets te drinken, dan houdt het wel op. Maar als ze wat groter zijn, dan kun je het wel binnen de perken houden. En als jij als ouder laat blijken dat je er alles aan doet om je kind rustig te houden dan hebben je medepassagiers daar heus begrip voor als het niet lukt, maar als je je kop in het zand steekt en je kind zijn gang laat gaan dan krijg je meestal geen begrip.

Teleton
21-06-10, 09:13
Maar als ze wat groter zijn, dan kun je het wel binnen de perken houden. En als jij als ouder laat blijken dat je er alles aan doet om je kind rustig te houden dan hebben je medepassagiers daar heus begrip voor als het niet lukt, De spijker op z'n kop! Wij hebben absoluut geen moeite met de kinderen, maar wel met de ouders die een "moet toch kunnen" houding hebben. Gelukkig gedraagt de meerderheid van de ouders zich wel sociaal. Wij vinden het leuk om, bij het uitstappen, de ouders en de kinderen "uit de buurt" een compliment te geven omdat ze zo zoet/aardig/gezellig/vriendelijk waren tijdens de reis. Een kleine blijk van waardering zorgt er voor dat de stemming opperbest is en blijft........:wink:

hrjhaan
21-06-10, 10:07
Helaas kun je voor onderweg niet (meer) je eigen gewende drinkjes meenemen, maar daar is ook wel weer een mouw aan te passen.


Je kunt een (of meerdere) klein reisflesje (verkrijgbaar bij o.a. Xenos) vullen met je eigen vertrouwde ranja/roosvice. Je neemt een leeg 0.5 liter flesje mee door de douane. Deze vul je voordat je in het vliegtuig stapt bij de toiletten met water. Kun je onderweg het eigen vertrouwde drankje maken voor je kind. Is het water op, dan vraag je gewoon aan de stewardes om het waterflesje weer te vullen.
De tip (ergens of dit Forum) van een Bidon vond ik erg goed. Knoeit ook niet zo. Koop een mooie nieuwe Bidon voor je kind, hij/zij zal erg "trots" zijn dat hij/zij zo'n mooie Bidon heeft. Laten vullen door de stewardes met het gewenste drankje.

[verwijderd]
21-06-10, 10:48
Totaal niet druk maken om je kind, wel je kind hoe klein ook wat voorbereiden op de reis. Vertel hem/haar dus wat er allemaal gaat gebeuren tijdens de reis ze hebben toch al enig besef wat er gebeurt.

En idd zorgen voor afleiding voor het kind door speeltjes, snoepjes mee te nemen en ik zou voor de zekerheid even van die kleine oordopjes voor het vliegen halen bij een drogist, beter mee verlegen als om verlegen tijdens het vliegen.

Zelf rust uitstralen is ook heel belangrijk, kinderen reageren vrij direct op hoe de ouders zich voelen. Zijn de ouders druk en onzeker zal het kind zich ook druk en onrustig gedragen.

hzengerink
21-06-10, 16:32
Ach het zal wel zo zijn dat je pas begrip/respect krijgt voor de ouders wanneer jezelf in die situatie komt met "eigen" kinderen.. Ik ben 24 en kinderloos dus tot die tijd helpt mijn noice cancelling headset http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Sony+MDR-NC500D+Digital+Noise+Canceling+Headphone&aq=f&aqi=g2&aql=&oq=&gs_rfai= ons uit de brand... Maar je kan je wel de hele tijd ergeren aan kleine kinderen maar dat is redelijke zonde van je tijd denk ik..

maar voordat ik helemaal off-topique ga... Ik heb tijdens vliegreizen inderdaad veel ouders gezien die hun kind bezig hielden en dat lijkt mij inderdaad de beste manier.. (tip: neem geen badminton rackets mee, dat heb ik een keer tot mijn grote verbazing gezien en ik was niet de enige die verbaast was ;))

ietie
22-06-10, 13:55
De eerste keer dat onze dochter na orlando vloog was ze 7, ik heb toen voor haar een wit t shirt gekocht met textiel stiften, het shirt heeft ze tijdens de vlucht ingekleurd en versierd, zij was er mooi druk mee,in florida heeft ze het gedragen, ze was voor ons dan makelijk te herkennen tussen de menigte met haar eigen creatie.

goedhartl
24-06-10, 12:45
ik heb een nintendo ds mee voor de kids, dus om de beurt spelen, dan blijven ze wel zoet. (hoop ik)
De laatste uren hoop ik dat de jongste van drie gaat slapen......we zien het wel.....

tamaar
28-06-10, 22:26
hallo,

wij gaan in augustus voor 2 weekjes naar orlando en heb ook best wel kriebels voor het vliegtuig.
We vliegen met ons zoontje van dan 22 maanden en zit bij ons op schoot.
tot 2 jaar mogen de kinderen op schoot, we konden wel een eigen sloel bijboeken maar dat zou ons 450 euro extra kosten. ( die maken we daar wel op) ik, weet nu al dat we toch geen gebruik zouden maken van die extra stoel.
hij zit liever bij papa en mama op schoot.
Ik heb voor veel kleine kadootjes gezorgt waar die dan mee kan spelen.
dingen wat die thuis nog niet heeft dus allemaal nieuwe en spannend.
Ik hoop dat we die uren goed doorkomen in het vliegtuig.
Ik kan me er nu wel druk om maken en denk vaak hoe moet dat dan.
Maar ja ik weet toch niet hoe het allemaal gaat lopen en probeer me er niet zo druk om te maken.

[verwijderd]
28-06-10, 23:24
Als belangrijkste tip wil ik je mee geven de reis zonder zenuwen tegemoet te zien, veel kinderen vallen meteen bij het opstijgen al in slaap en dan heb je een rustige reis.

En als dat niet het geval is heb je al genoeg afleiding gekocht las ik om de kid bezig te houden, verder is vliegen ook voor de kleinste een ervaring. Dus probeer alles volledig positief te benaderen zodat de kleine het ook als iets positiefs ervaart.

Bereid je goed voor, zorg dat je weet hoe het allemaal in zijn gang gaat en weet waar je moet zijn op de luchthavens. Ga op tijd weg zodat je je niet hoeft te haasten met alle spanningen erbij want dat slaat over op je kind en dan wordt je ergste nachtmerrie straks realiteit.

Dus neem nog even de tijd om alles goed door te nemen, pluis de eventuele onbekende dingen voor de reis nog even uit zodat je weet wat je te wachten staat en geniet vooral van de voorbereiding en de reis en vertel de kleine ook wat hem/haar te wachten staat.

Prettige reis straks.

Tinkerbell
29-06-10, 06:14
Hebben jullie speciale stoelen waar niemand voor je zit?
Als je tussen het gewone voetvolk moet zitten met een bijna twee jarige op schoot benijd ik jullie echt niet.
Persoonlijk zou ik er nog eens goed over nadenken want 10 uur met een kind op schoot in een benauwde rij lijkt me een nachtmerrie. Je kunt hem ook niet in het gangpad zetten of laten lopen. Dit wekt alleen maar ergernis op en het cabinepersoneel heeft en last van.

Ik zeg dit niet omdat ik een hekel heb aan kinderen maar de laatste twee vluchten met kromme tenen heb zitten kijken hoe dit voor de ouders zelf een totale belasting was waarna ze na tien uren gebroken uit het vliegtuig kwamen. Dit waren niet eens bijna twee jarigen maar babytjes van een paar maanden.Door een fout van de reservering waren er niet genoeg "mobiele babybedjes" aan boord en moesten de ouders de kinderen op schoot houden.

Een van de andere vluchten dacht een vader ons met een grote bek uit onze stoelen te kunnen jagen omdat wij"een ideaal speelplekje voor kinderen bezet hielden". Eerst de stewardess afbekken en toen ons voor vuile vis uitschelden omdat hij zijn zin niet kreeg.
Waren speciaal geserveerde stoelen die uiteraard duurder waren.
Sorry meneer maar als u geen stoel wilt betalen is dat toch echt uw probleem.

Na vijftien jaar achter de toonbank gestaan te hebben krijg je een "dikke huid":mrgreen:

Uiteindelijk bleek het een strontvervelend kind te zijn wat overal haar neus in stak,mensen allerlei onzinnige vragen stelde,om snoepjes vroeg en het befaamde "schommelspelletje"tussen twee stoelen en op de leuningen van de andere passagiers meende te moeten spelen. De stewardessen hebben talloze keren moeten vragen of de ouders haar alsjeblieft op schoot wilde nemen.
Dit was een absolute "Snowflake" waar de Amerikanen dit woord voor uitgevonden hebben.:twisted:

En nee ik heb geen ideaal kind opgevoed maar wel eentje met fatsoen en we hebben er altijd voor gezorgd dat niemand ook maar enig overlast heeft ondervonden van hem zolang hij in ons huis woonde.

[verwijderd]
29-06-10, 10:40
Dat ligt dus ook niet aan het kind, dat ligt dus puur bij de ouders en de opvoeding die ze dat kind hebben gegeven.

Echt niet dat mijn kind andere lastig valt met vliegen, ook het befaamde schoppen tegen de stoel voor je of het maar eeuwig in en uitklappen van het tafeltje op een lompe manier gebeurt niet als wij er bij zijn. Ik erger me er wel eens aan hoe mensen hun kinderen "vrij" laten en daardoor andere tot last zijn.

En daarom zorg ik ervoor dat mijn kind andere niet tot last zal zijn door hem gewoon te corrigeren als hij zulke dingen doet. En aangezien hij dat weet hebben wij weinig last met hem.

Tinkerbell
29-06-10, 11:00
@ verwijderd.

Ik kan het alleen maar volledig met je eens zijn.
De "vrije" opvoeding die sommige ouders zo koesteren is alleen een teken van luiheid.
Maar laten we realistisch zijn deze 'vrije opvoeding" gaat altijd ten koste van anderen.
Nu moet ik ook eerlijk bekennen dat ons kind,nu volwassen zoon, altijd een beperkte vrijheid heeft gehad aan boord.
Toen hij heel klein was zat hij achter afgesloten hekken ( jup net een gevangene maar ik moet er niet aan denken dat hij zou verdrinken) en toen hij besef had van gevaar was het altijd zwemvest aan en marifoon mee of mobiel.
Het was schokkend om te zien dat tijdens een busreis naar Disney Parijs hij het enig kind was die gewoon tevreden was, rustig bleef zitten en niet liep te klieren. Onze achterbuurkinderen smeten de lunch, versterkt door OAD op onze schoot.
Nu we de "Silver Age" bereikt hebben zie ik een toename van schofterig gedrag van zowel ouders alsook hun "offspring".

Helaas zie je dit gedrag ook in de "vliegende koekblikken" ze tegenwoordig vliegtuigen noemen

wendy1
29-06-10, 15:01
Gewoon niet paniekeren, want zodra jij in de stress schiet merken je kids dit.
Wij zijn nu in Orlando met 3 kids; 5 jaar, 3 jaar en 12 weken oud! En alles is goed gegaan hoor.

fitnessmouse
30-06-10, 09:40
Het kan ook aan je eigen interpretatie van de situatie liggen.
Vorig jaar heb ik me van binnen op zitten vreten over mijn dochter die maar niet wilde luisteren en naar mijn idee erg vervelend was.

Aan het einde van de vlucht zegt de mevrouw naast mij: mevrouw, mag ik u complimenteren hoe voorbeeldig uw dochter zich gedragen heeft tijdens de vlucht:roll:=D>

[verwijderd]
30-06-10, 10:26
Maar vervelend zijn kan naar de passagiers direct naast je dochter zijn maar ook tegen andere die om je heen zitten. In het eerste geval ben je dan als familielid degene die het merkt terwijl de rest er omheen geen last heeft.

En het belangrijkste is dan toch ook dat de "vreemde" medereizigers geen last van haar hebben gehad.

goedhartl
30-06-10, 12:46
Toen onze oudste 22 maanden was, zijn we naar het Dominicaanse Republiek gevlogen, volgens mij zo'n goeie 12 uur.
Hij was een lekker rustig kind en wij hebben hem ook uren om de beurt op schoot gehouden en ook als ie sliep, op een zitplaats gelegd naast ons die over was.
Je kan hier bij het inchecken naar vragen, met een beetje geluk komt er dan ook niemand naast je zitten.
Af en toe een beetje wandelen....

Bij ons tweede kindje naar Mexico was het iets minder rustig, aangezien die nogal beweeglijk is. We hebben veel met hem moeten lopen, hij zat nl. niet echt stil en raakte snel verveeld.

Ik vind dan ook dat het heel erg per kind verschilt en als je met z'n tweeen om de beurt loopt of iets dergelijks, valt het wel mee. (lang leve de middagdut!)

Huilen hebben ze bij mij nooit gedaan (ik gaf ze gewoon hun zit ;-) , ook hadden ze nooit echt last van de oortjes.
Als mijn oren dicht gaat zitten, blaas ik mn oren open met mn neus dicht, of ga ik slikken.

Ik ga nu maar gekke bekken met ze trekken, kijken of het helpt!
Ze zijn nu bijna 7 en 3 jaar....

We zijn trouwens ook bij Zestienhoven naar opstijgende en landende vliegtuigen gaan kijken om ze voor te bereiden, vonden ze erg spannend.

hzengerink
30-06-10, 13:39
De "vrije" opvoeding die sommige ouders zo koesteren is alleen een teken van luiheid.
Maar laten we realistisch zijn deze 'vrije opvoeding" gaat altijd ten koste van anderen.


Een veroordeling als deze lijkt mij niet bepaald gepast in deze?? Iedereen heeft zijn/haar eigen ideeën over opvoeden en zo heeft u dat ook Tinkerbell. Ik kan zeggen dat ik een vrije opvoeding heb genoten maar ik heel goed wist/weet;) wat wel en niet kan!

Het is toch een klein beetje geven en nemen in zo'n vliegtuig, en ik denk dat de ouders er zelf al druk genoeg mee zijn als ik dit topique zo lees..
live and let live!!

En anders is er altijd nog zo'n geweldige noice canceling headphone [-o<

Michael66
30-06-10, 14:26
Maar degene aan de andere kant van het gangpad of voor of achter je kan er net zoveel last van hebben.Of plezier. #-o

Mijn zoon zit graag te DS'en en er zijn altijd andere kids die meekijken, meespelen of meeleven. Erg leuk. En tussendoor loopt 'ie af en toe door het gangpad, zoals zoveel anderen, kids en volwassenen. Dat lopen zouden trouwens meer mensen vaker kunnen doen, is ook beter voor de bloeddoorstroming. En na dat rondlopen proberen te gaan zitten zonder met het volle gewicht te steunen op de leuning van de stoel ervoor ....

Ach, of het nou kids zijn of volwassenen, iedereen gaat weer op zijn eigen unieke manier om met de situatie in een vliegtuig. En ergeren .... dat is iets wat je zelf doet: je ergert je of laat je ergeren. Ik besteedt mijn energie liever aan positieve(re) zaken, de vlucht is zo weer voorbij.

Tinkerbell
30-06-10, 16:24
Een veroordeling als deze lijkt mij niet bepaald gepast in deze?? Iedereen heeft zijn/haar eigen ideeën over opvoeden en zo heeft u dat ook Tinkerbell. Ik kan zeggen dat ik een vrije opvoeding heb genoten maar ik heel goed wist/weet;) wat wel en niet kan!

Het is toch een klein beetje geven en nemen in zo'n vliegtuig, en ik denk dat de ouders er zelf al druk genoeg mee zijn als ik dit topique zo lees..
live and let live!!

En anders is er altijd nog zo'n geweldige noice canceling headphone [-o<
We zijn altijd ZEER STRENGE ouders geweest Omdat we varen en ik altijd een oog buiten had liggen . Ons kind heeft op het internaat gezeten en ik heb me altijd verwondert over het eeuwige gejank,gedram en gedreis van de "walkinderen".
Totaal niet zelfstandig en altijd "helicopter parents" die vooraan stonden op school om te klagen als hun vrij opgevoede monstertjes weer eens in de problemen kwamen.
Nogmaals zolang ons kind in ons huis woonde waren wij de baas en vrije opvoeding? Tja we hebben ze zien liggen. Stijfbezopen midden op de weg als we om 5 uur richting schip reden.
Als ik "strenge moeder"om drie uur 's nachts mijn zoon en zijn vrienden op ging halen aan de disco en de "vrij" opgevoede meisjes alleen met de fiets naar huis zag gaan in weer en wind dan was ik altijd godsdankbaar dat ik mijn kind veilig achterin had zitten.
Voor ons betekende vrij opvoeden altijd maar gokken dat het goed ging en vooral zo weinig mogelijk aandacht en moeite besteden aan je kind.
Het is zeker niet nemen en geven in een vliegtuig. Iedereen moet er voor zorgen dat hij geen overlast hoe dan ook veroorzaakt voor een ander. Wij zetten zelfs onze stoelen niet in de slaapstand omdat we dit als belasting voor onze achterburen ervaren.
Tja en dat "wandelen'" in een vliegtuig? We zitten altijd op stoelen waar niemand voor ons zit. Wel is er een tv scherm aan de wand bevestigd. Tientallen keren per vlucht zie je dan wandelaars die rek en srtek oefeningen gaan doen recht voor het scherm of mensen die "toevallig"daar staan en dan in de business class naar het toilet willen en die zonder uitzondering teruggestuurd worden.\\:D/

goedhartl
01-07-10, 00:31
Of plezier. #-o

Ik besteedt mijn energie liever aan positieve(re) zaken, de vlucht is zo weer voorbij.

Helemaal mee eens!
Als bij b.v. het opstijgen een kind gaat huilen, denk ik ook niet meteen 'wat een etter' (of erger), ik denk dan gelijk dat zo'n kind misschien wel last van z'n oortjes heeft en leef mee....

Als je al gaat zitten met een negatief beeld van kleine kinderen aan boord, zal je de gehele vlucht irritatie voelen en dat ligt dan niet zo zeer aan de kinderen maar aan jezelf.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen (als zo'n kleintje een uur achter elkaar zou huilen, zou ik ook gek worden en denken DOE ER WAT AAN!), maar ik vind dat je als ouders zijnde je eigen kinderen heel goed in de gaten moet houden en corrigeren indien nodig. (altijd trouwens)

De DS gaat voor het eerst mee trouwens en ik hoop dat ze er een flink aantal uren zoet door zijn....

angelique100
01-07-10, 10:01
We zijn altijd ZEER STRENGE ouders geweest Omdat we varen en ik altijd een oog buiten had liggen . Ons kind heeft op het internaat gezeten en ik heb me altijd verwondert over het eeuwige gejank,gedram en gedreis van de "walkinderen".

Wij hebben 4 kinderen en krijgen zeer regelmatig complimenten van mensen die vinden dat onze kids zich perfect gedragen. En NEE bij ons geen strenge opvoeding omdat wij daar absoluut niet in geloven. Dus niet alle walkinderen zijn etters en bovendien door ons zelf opgevoed ;-)

On topic
Op het moment dat je het vliegtuig in stapt is de vakantie begonnen, en met een positieve instelling zal je veel minder "last" hebben van kinderen die zich anders gedragen dan jij het graag gezien zou hebben. Wanneer er een klein "etterbakje" naast je zit en je er even contact mee maakt blijkt het vaak gewoon een leuk kind te zijn die zich verveeld of wat aandacht nodig heeft. Ik denk dus dat het de instelling van mensen zelf is die er voor zorgt dat iemand zich vreselijk zal ergeren aan een kind. Laat die kinderen lekker rondlopen in het vliegtuig en willen ze even huilen.... ze stoppen vanzelf weer. (of niet :-) )

Ga je met een peuter/kleuter voor de eerste maal vliegen maak je dan vooral vooraf geen zorgen. Doe je dit wel dan zal je kind daarop reageren zorg gewoon voor wat afleiding kleurtjes spelletjes een snoepje, en wil je kind even huilen, lekker laten huilen doen ze thuis toch ook wel eens...en rij vooraf een keer naar schiphol, grote kans dat je kind zich dan ook "verheugd" op de vliegreis....

En inderdaad zet je kind liever niet naast een vreemde maar ga er zelf tussen zitten tenzij het een kind is,....

hrjhaan
01-07-10, 10:21
Laat die kinderen lekker rondlopen in het vliegtuig en willen ze even huilen.... ze stoppen vanzelf weer. (of niet :-) )


Ik heb toch liever geen "lekker rondlopende" kinderen als ik net probeer een beetje te slapen. Vaak krijg je dan net even een duwtje en ben je weer wakker. Kinderen die met hun ouders een rondje lopen om even de benen te strekken heb ik geen enkele moeite mee, maar wel met spelende kinderen in het gangpad. Dat vindt ik echt niet kunnen. Huilen heb ik minder moeite mee, want daar kun je als ouder vaak niet veel tegen doen. Kinderen huilen vaak ook uit vermoeidheid en verzetten zich dan tegen de slaap omdat alles erg interressant is in het vliegtuig. Veel nieuwe indrukken te verwerken.

hockey
01-07-10, 11:33
Ik vind zelf dat mijn kinderen niet streng worden opgevoed ( zij denken daar anders over :-\" ) Zij mogen heel veel, maar zij weten wel dat het absoluut niet de bedoeling is dat anderen 'last' van ze hebben. Dus rondlopen etc, allemaal prima, maar wel blijven nadenken wat je doet. En als hun knieen in de stoel van de voorstoel gaan, dan verzoek ik ze vriendelijk hun benen naar beneden te halen.Ik weet niet of het te maken heeft met wel of niet streng opvoeden, meer het bijbrengen van bepaalde fatsoensnormen.

angelique100
01-07-10, 11:44
@hjrhaan Ik heb het daarom ook over rond lopende kinderen en niet over rond rennende. (het is dan aan de ouders met de kinderen aftespreken lopen mag en rennen is op je plek zitten). Het komt op mij dan vreemd over dat kinderen in dit geval niet mogen rondlopen omdat iemand anders wil slapen,...:-k maar goed zo heeft ieder zijn eigen mening, je zit nu eenmaal met een paar honderd man in zo'n vliegtuig en voor je het weet ben je op plaats van bestemming en ben je alles weer vergeten en kan je je slaapje rustig inhalen :p

@hockey Sluit ik me helemaal bij aan.

goedhartl
10-07-10, 15:07
Vorige week met de twee kids gevlogen en ik kan zeggen dat het 100% is meegevallen.
We hebben drie overstappen gehad en niet één (wal)kind heeft lopen dreinen of huilen.
Ze kregen zelfs meerdere complimenten dat ze zo lief en rustig waren. We hebben 27 uur gedaan over de reis, dus ze hebben het heel zwaar gehad.
Nogmaals, het ligt dus gewoon aan het kind, wat voor bui heeft hij/zij.
Want ook al geef je de voorkeur aan een zeer strenge opvoeding, als een kind wil dreinen, doet ie dat toch wel, het blijft een kind.
Ik ben in ieder geval trots op de mijne!

tpost
11-07-10, 08:51
Wij vliegen zelf ook met 2 kinderen, en drie overstappen en 27 uur onderweg overleven we niet ;)
Mooi hoor dat ze zo relaxed zijn geweest. Ik zou ze minimaal 1 dag heel erg extra verwennen :)

oma van tijn
05-09-10, 06:03
Volgende week zaterdag vliegen wij met twee kleine kindjes richting Orlando.
Op de site van Martinair heb ik gelzen dat grote kinderwagens ( dus ook de duo-wagen) niet mee mag tot de gate.
Maar mogen de maxi cosi ook niet mee richting vliegtuig?
Moet je die gelijk inchecken met je koffers?
Lijkt mij nogal onhandig: je loopt dan dus ruim 3 uur met een kleintje op de arm. Wie weet hier meer van?

<<Mod Michael66: Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp over autostoeltjes in het vliegtuig.>>

damian08
05-09-10, 11:58
@goedhartl:
Mag ik vragen waar je dat heb gelezen/gecheckt?
Ik kan het namelijk niet vinden.. als ik bij Alamo kijk en dan een reservering plaats staat er bij extra opties autozitje huren voor $7 per dag en ter plaatse betalen..

Wij zitten namelijk ook erg te dubben of we het zitje nou mee moeten nemen of niet, maar als het maar €50 kost dan is de keus toch vrij snel gemaakt.

oma van tijn
05-09-10, 13:04
Op de Alamo site staat tot een maximum van $ 70 dollar voor de hele huur periode. Ik weet niet wat voor je kindje fijner is. Vorig jaar hebben wij voor Tijn onze kleinzoon ons eigen stoeltje meegenomen. Tijdens de vlucht heeft hij hier ook in gezeten.

damian08
05-09-10, 13:08
Oh ok, nou ik moet beter zoeken hihi..
Wilde je kleinzoon ook alleen maar in de stoel zitten? En vond je het niet lastig omdat het toch een groot apparaat is wat naast je staat??

oma van tijn
05-09-10, 21:53
Neen Tijn bleef heerlijk in zij autostoeltje. Wat wel vervelend was. Dat de passagies voor hem naar achter ging en hij stond net in de slaapstand dus zaten ze voetjes/beentjes een beetje klem. Nu gaat ook Puck onze kleindochter van 13 weken mee. Ik ben benieuwd wij hebben voor haar een wiegje( martinair) maar ja om met de kleine meid op de arm te blijven lopen totdat je eindelijk kunt zitten in het vliegtuig! Voor Tijn nemen wij nu wel weer een verhogertje mee. Wij vertrekken de 11 2 en jullie 1 week later zie ik.

corrus
05-09-10, 23:20
Volgens mij worden er geen basinettes (hangbedje) meer afgegeven,
ze blijken volgens de FAA niet zo veilig te zijn als men dacht. Vooral bij turbulentie en een noodlandingen.

Echter Martinair is nog de enige airline die ze nog wél afgeeft...
Als je een bulkhead seat hebt worden ze dáár aan opgehangen, anders onder je benen aan de stoel...
Ik vind het helemaal niets... (maar da's persoonlijk)

Ebelix
19-01-11, 15:13
Zo even dit onderwerp naar boven schoppen.

We gaan in april van dit jaar met onze zoon van dan net 1 jaar vliegen naar Miami. Nu willen we hem tijdens de vlucht bezig houden met kleine cadeautjes. In deze discussie komen een aantal voorbeelden voorbij zoals boekjes, auto's en knuffels wat aan kinderen van 1 worden gegeven. Weten jullie nog meer leuke speeltjes voor in het vliegtuig?

Ook zijn we van plan om wat afleveringen van Bumba op de Ipad/laptop te zetten. Hij vind het erg leuk om naar Bumba te kijken.

Michael66
19-01-11, 16:19
Net gezien bij Kruidvat in de uitverkoop:

Kinderslaapzakjes (Fleece) met Disney opdruk, € 5.00

Wij nemen al tien jaar een kleine fleece-slaapzak voor onze zoon mee in het vliegtuig. Als hij moe is kan hij daar lekker in kruipen, lekker zacht, lekker warm. Geen gedoe met (dunne) dekentjes die telkens wegglijden, waar altijd wel een koude arm of voet onder vandaan komt. En na gebruik makkelijk en klein op te vouwen / rollen in de handbagage. Wij vinden het ideaal. Ook voor jezelf, om even op te warmen van de koude airco. Dit jaar gaat'ie weer mee.

damian08
23-04-13, 09:39
Nog 2 weken en dan vertrekken we eindelijk richting Florida, kijken er zo naar uit! Het enige waar we niet zo naar uitkijken is...de vliegreis.
Toen ik de vliegtickets had geboekt dacht ik van, ah joh die blijft wel op schoot, maar goed die gedachte is al 10 maanden geleden :D
Echter nu zie ik toch wel in dat het best nog eens een gevecht zou kunnen worden met mn kleine man.
We zijn 3 weken geleden met de trein wezen reizen, kreeg hem nog geen 5 minuten op schoot OMG!

Zijn er mensen die tips voor mij hebben? Ik heb al gehoord en gelezen dat sommige mensen iets kalmerends geven of waar ze lekker van gaan slapen. Maar wat is dan echt goed?
Ik heb kleine cadeautjes gekocht zodat ik mn kids bezig kan houden tijdens de vlucht.
En ik mag hopen dat we ieder een eigen schermpje hebben zodat we filmpjes kunnen kijken oid..

Iedere tip is welkom :D

Ebelix
23-04-13, 09:52
Probeer om nog een stoel bij te boeken. Verder zorgen voor veel afleiding. Eventueel een tablet meenemen met veel kinderapps of de favoriete tv series van je kind.

Succes.

damian08
23-04-13, 10:05
Hoi Ebelix, extra stoel is geen optie helaas want ook daar gaat hij niet zitten, hij is nou eenmaal een druk en levendig ventje en wil alsmaar lopen en rennen. Laptop nemen we ook mee met wat kinderfilmpjes,
en hopelijk neemt hij daar de tijd voor. Bedankt!

Groetjes Natalie

marjolijne
23-04-13, 10:34
Misschien een tip voor de volgende keer.
Wij hebben er voor gekozen om laat te vliegen.
Heen gaan we pas om 17:00 uur weg, en terug pas om 22:30.
Dan zijn ze wat moe, en gaan ze misschien wel heerlijk lang slapen.

O,ja ik weet niet precies hoe oud hij is, maar bij de action heb ik een kleurplaat van 9! meter gekocht.
Zit opgerolt in een doosje.
Kunnen ze voorlopig mee voort.

Succes

reneefrankrijk
23-04-13, 11:48
Misschien kun je hem melatonine geven om te slapen of rustig te blijven, of, misschien eens met je huisarts overleggen.

angelique100
23-04-13, 15:30
Om te beginnen je niet druk maken om wat er kan gebeuren. Ik zou mijn kinderen geen medicatie geven omdat ze druk zijn hoor!
Stap gewoon het vliegtuig in met het gevoel we gaan op vakantie, kinderen kunnen nu eenmaal klieren (oke de een meer dan de ander) hoe
meer jij erop let hoe meer jij met een rotgevoel zit. En er is niets op tegen wanneer het toestel in de lucht is om even een rondje te lopen, het zal een lange zit worden met een dreumes op je schoot maar goed dat is niet anders. Inderdaad cadeautje snoepje meer kan je niet doen er zullen echt nog meer kleine kinderen in het vliegtuig zitten en die blijven echt niet allemaal braaf op schoot zitten. Maak je niet druk ga lekker genieten !! Iedereen snapt dat een kind echt niet 9 uur lang stil gaat zitten, omdat het allemaal nieuw is kan het allemaal best meevallen en zo niet zit je gewoon je tijd uit en zodra je uitstapt ben je de vliegreis alweer vergeten :D

b767-300er
23-04-13, 19:23
Ik ben het niet helemaal eens met de post hierboven.
Natuurlijk zijn kinderen druk en maken ze herrie etc, maar ook vind ik dat je als ouder ook verantwoording hebt te nemen naar andere passagiers toe. Ook ik wil namelijk graag rustig vliegen als ik zo ver vlieg. Ook al heb ik alle begrip voor kinderen en dat ze niet beter weten.
Ik weet niet hoe oud het kind is, maar had je niet beter een andere bestemming dichterbij kunnen zoeken voor vakantie?
Of is het reisdoel anders dan vakantie?

De laatste opmerking is gebaseerd op mijn eigen ervaringen dat mensen met kinderen per se 10 uur in het vliegtuig willen zitten voor een strandvakantie terwijl dat naar mijn idee ook veel dichter bij huis kan. Op het
moment dat je ervoor kiest om aan kinderen te beginnen, betekend dat ook dat je daar met alles wat je doet rekening met ze moet houden. Zo ook dat een vleigreis van 10 uur eigenlijk niet meer tot de mogelijkheden behoort.

Nogmaals niet bedoeld als kritiek want ik weet niets van het hoe en waarom, maar kan me mateloos irriteren aan ouders die met hun kinderen 10 uur in het vliegtuig te gaan zitten omdat de ouders dat graag per se zelf willen zonder rekening te houden met hun kinderen die dat wellicht niet leuk vinden, als ook geen rekening houdend met mede passagiers door hun op te zadelen met het overlast van hun kinderen.

no hard feelings. Gewoon een mening van een frequent vlieger naar het caraibisch gebied

Lelli Kelly
23-04-13, 19:55
Sorry hoor....ik vind het echt onzin dat je met kinderen niet 10 uur in een vliegtuig kan zitten! En uiteindelijk maken toch echt de ouders uit waar de vakantie naartoe gaat en niet de kinderen is mijn mening. Vind wel dat je als ouders niet alles maar moet goed vinden in een vliegtuig en zeker rekening moet houden met andere passagiers.

Skunkman
23-04-13, 20:27
Dat je niet met kinderen in een vliegtuig mag zitten voor 10 uur wordt niet beweerd! Ik geef b767 gelijk! Soms lijkt het wel een creche. Ik heb zelf kinderen maar wij hebben er bewust voor gekozen om niet te vliegen tot een bepaalde leeftijd. Maar dat is dus heel persoonlijk. Maar daar gaat deze topic niet over. Ik heb een tip: slaap in de week voorafgaand heel veel! Want je zal dood op zijn van 10 uur lang achter je kind aanlopen! Maar een trein rit is niet te vergelijken met vliegen. In de trein zijn onze kinderen heel druk terwijl je ze in het vliegtuig niet hoort. Dus misschien allemaal drukte om niets.

rolandino
23-04-13, 20:37
Ik kan me wel vinden in b767 zijn verhaal, niets irritanter dan een kind achter je die om de 3 seconden in je stoel schopt. Nu ga ik er vanuit dat jullie verstandelijke ouders zijn (anders open je dit topic niet), maar heb wel eens gezien dat de ouders erg verontwaardigd zijn als je aan het kind/ouder vraagt daar mee op te houden. Onrust is op de heenvlucht niet zo heel erg, maar wel op de terugvlucht als je wat wil slapen.

Echter.. als ouder wil je ook wat zien, en niet vliegen met kleine kinderen betekent een aantal jaar geen Florida, en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling ;-) Kind er goed op voorbereiden, voor veel afleiding zorgen, en dan komt het vast goed.

cindy74
23-04-13, 20:55
Ik sluit me bij skunkman aan wij hebben om die redenen ook niet met jonathan gevlogen tot hij 10 was maar dat wil niet zeggen dat het niet kan en mag . Vorig jaar was een mannetje van twee een herrie aan het maken aan de check in en toen hij eenmaal in het vliegtuig was hebben we hem niet meer gehoord en hij zat twee stoelen naast ons . Een tip probeer de eerste rij vast te krijgen dan heb je wat ruimte op hem op de grond te laten zitten .

Keesj
23-04-13, 21:03
@ cindy74.

Op de eerste rij mogen geen kinderen zitten.

corrus
23-04-13, 21:06
Op de eerste rij mogen geen kinderen zitten.
Over watvoor vliegtuig van welke airline hebben we het eigenlijk...

r.teeuwsen
23-04-13, 21:52
Daar gaan we weer, lekkere discussie... Ik denk dat je gewoon het lekker op je af moet laten komen, gezien al je reactie's op dit forum (190) waarvan ik nog geen enkele rare voorbij heb zien komen heb je ze zelf aardig op een rijtje! Een kind kun je niet vastbinden op een stoel, een kind is een kind, laat ze dat ook vooral blijven! Dus lekker gaan vliegen met je kleine kids en als de Frequent Flyers (ben er zelf ook één) er 'last' van hebben heb ik nog een advies....
Je kunt oordopjes laten aanmeten om lekker in je eigen (vlieg)wereld te blijven! En niet van die zwemdopjes in allerlei felle kleuren maar echte (doorzichtige) dopjes bij een hoorcentrum op maat gemaakt, geen geluid, geen drukverschil!

Veel plezier in Florida!
Remco

cindy74
23-04-13, 21:53
Wat is dan de eerste rij juist na de hogere class . Er is een muurtje tussen en juist na dat muurtje heb je toch meer ruimte , wij zaten hier vorig jaar naast een koppel met kinderen en zij hadden die plaatsen en de kinderen konden op de grond wat spelen we vlogen met united .Heb juist gekeken het is de middenste rij na de toiletten maar die zijn economy plus .

b767-300er
23-04-13, 21:59
Sorry hoor....ik vind het echt onzin dat je met kinderen niet 10 uur in een vliegtuig kan zitten! En uiteindelijk maken toch echt de ouders uit waar de vakantie naartoe gaat en niet de kinderen is mijn mening. Vind wel dat je als ouders niet alles maar moet goed vinden in een vliegtuig en zeker rekening moet houden met andere passagiers.Ik denk dat je mijn verhaal verkeerd begrijpt.
Het kind bepaalt inderdaad niet waar je heengaat op vakantie, dat bepaal je zelf. Echter als je er bewust voor kiest om aan kinderen te beginnen, maak je zelf de keuze dat je de eerst volgende 20 jaar van je leven rekening te houden met het feit dat je kinderen hebt, en dus niet meer altijd maar alle dingen te kunnen doen die je voorheen altijd deed, ook al wil je dat nog zo graag. Denk daarbij aan minder werken, bij avondjes uit moet je een oppas regelen of ergens naar toe gaan waar je je kind probleemloos mee kan nemen. Bij elke beslissing die je neemt, neem je ook de aanwezigheid (of het hebben van) je kinderen mee in de overweging. Zo ook met het kiezen van vakantie. Ook bij die keuze dien je rekening te houden met het feit dat je zelf de beslissing hebt genomen om aan kinderen te beginnen en dientengevolge niet alle bestemmingen meer mogelijk zijn om op Vakantie te gaan.

Nu kies ik er voor om 2x per jaar naar de Caraibbean op vakantie te gaan. Als ik kinderen zou hebben, maak ik daarvoor een bewuste keuze en realiseer ik mij ter dege dat 2x per jaar naar de Carribbean vliegen om wille van de kinderen en mijn medepassagiers niet meer mogelijk is, en kies ik ervoor om lekker 2 weken naar Zuid Frankrijk te gaan met de Caravan. Als ik daar wel heen zou gaan en mijn kinderen mee zou nemen, zou ik dat egoistisch van mezelf vinden. Het gehele leven is gebaseerd op keuzes. Aan kinderen beginnen is er daar 1 van. En elke keuze heeft gevolgen. Zo ook voor jullie vakantie(s). Ervan uitgaande dat dit puur een vakantiereis is. Maar dat is een aanname van mijn zijde.

Ik heb ervoor gekozen om geen kinderen te nemen, omdat ik en mijn wederhelft ons vrije leven wat we nu hebben, ook op gebied van vakantie, niet op willen geven. Dat is een bewuste keuze.
Als iemand er wel voor kiest om aan kinderen te beginnen, vind ik dat dezelfde persoon er rekening mee dient te houden dat zijn leven wat minder vrij zal zijn en wat beperkter in keuzes.
Persoonlijk zou ik het een kind van hoe jong dan ook niet aandoen om hem 2x10 uur in een drukcabine (=vliegtuig)op te sluiten, wat mega zeer doet aan de oortjes. Met huilen tot gevolg, wat weer leidt tot overlast (en irritatie)aan andere passagiers, alleen maar omdat Pa en Ma zelf zo graag naar Florida willen ipv de camping in Zuid Frankrijk.

Als ik zie hoe bepaalde ouders in het vliegtuig met hun kinderen omgaan, dan vind ik persoonlijk dat ze vooral rekening houden met hunzelf en niet met hun kinderen, en al helemaal niet met hun medepassagier.
Maar dat is nou eenmaal de maatschappij tegenwoordig en dat zal ik moeten accepteren ;-)

Nogmaals, dit is totaal niet bedoeld als kritiek jegens personen alhier, TS of weet ik het dan ook, slechts mijn mening hoe ik er tegenover sta.
Ik kan er met mijn pet niet bij dat er mensen zijn die met kleine kinderen naar de Dominicaanse Republiek op vakantie gaan terwijl in de zomer veel dichterbij huis de zon ook schijnt.
Op vluchten naar de Middelandse zee heb ik dan ook veel meer begrip voor kinderen en hun overlast dan op verre bestemmingen, waar de ouders er bewust voor kiezen zo ver te reizen met een kind wat amper begrijpt wat er om hem heen gebeurd en echt geen betere vakantie heeft omdat ie zo ver van huis is.

Ik verbied niemand om met een kind 10 uur in een vliegtuig te stappen. Integendeel zelfs. Ik adviseer dit alleen wel weloverwogen te doen en vooral de reden van die 10 uur goed in gedachte te nemen. En inderdaad, vaak zijn kinderen na een tijdje wel zoet. Maar niet alijd ;-)

Toch wens ik jullie een hele fijne vakantie toe, kom lekker tot rust en geniet. Maar probeer vooral ook rekening te houden met je medepassagier welke ook graa uitgerust van zijn vakantie wil terugkomen. Ik neem het advies ter harte en neem oordopjes, helaas helpt dat niet tegen tegen stoelen schoppende kids ;)
Op de eerste rij mogen geen kinderen zitten.Ik ken geen maatschappij waarbij dit niet mag.

Esther2013
23-04-13, 22:21
De vraag is: tips om een klein kind bezig te houden in een vliegtuig.
Als moeder zit je er dan niet echt op te wachten om dan posts te lezen hoe irritant het gevonden wordt als kinderen zich niet gedragen of zich niet 10 uur kunnen vermaken. Want dat was nu juist de vraag...

Als ik je blog goed gelezen heb gaat het om een jongeman van 1 dus hij zal heus wel een paar uur onder zeil gaan.
Dan krijg je natuurlijk nog een paar keer eten en drinken, ook goede afleid momentjes.
Waar speelt hij graag thuis mee, sleep dat mee in de handbagage...
Daarnaast ben ik het eens met Angelique, relax, het is vakantie, go with the flow, dan komt het vast goed!

selma
23-04-13, 22:52
Ik ken geen maatschappij waarbij dit niet mag.

Probleem is dat beide uitspraken te kort door de bocht gaan, maar beide net de andere kant op.

Alles is afhankelijk van de configuratie van het toestel. Keesj heeft gelijk wanneer de "eerste rij" een emergency row is, wat bij diverse configuraties van toestellen van diverse airlines een gegeven kan zijn. Daar mogen o.a. geen kinderen zitten, mensen met kinderen elders in het toestel, mensen met een beperking etc. FAA regulation. Er zijn zeker opties waarbij je hier tegenaan kunt lopen op een route naar Florida.

Cindy doelt op wat men noemt een bulkhead row. Een "eerste" rij direct na een afscheiding. Vaak is dit een muur (genaamd bulkhead), maar kan ook slechts een gordijntje zijn tussen klasses. Bij een gordijntje is er vaak geen verschil in pitch, zowel in positieve als negatieve weg. Wanneer er een daadwerkelijke bulkhead aanwezig is, dan kan dat soms een grotere pitch opleveren. Maar ook een kleinere. Grootste punt is dat er geen zitplaats direct voor is en dus geen rugleuning die naar je toe kan komen en de ruimte in de hoogte kan beperken. Die ruimte omhoog extra is waarom deze plekken aantrekkingskracht hebben voor bepaalde situaties.

Dat gezegd hebbende, de meeste airlines blocken deze stoelen. Belangrijke factor daarin is kunnen voorzien in zitplaatsen waar je een makkelijkere transfer in en uit kunt maken met bepaalde fysieke beperking. Bijna alle airlines die vanaf AMS (rechtstreeks of indirect) op Florida vliegen zullen deze seats wel op aanvraag toewijzen aan deze doelgroep. Ze zijn op 1 hand te tellen die daarmee wachten tot check in. Voor zover dan nog beschikbaar houd een groep airlines deze stoelen ook geblockt voor online check in en wijzen bij fysieke check in stoelen eerst aan voor situaties waarin een bassinet gebruikt kan worden. Immers; die kunnen enkel bij een bulkhead opgehangen worden. "Kinderbeleid" zoals ik het noem kan erg verschillen, de een is beschermender richting de bassinet, de ander vind het allang best en hanteert "elk verzoek met jong kind incl. ruim boven basinet leeftijd wikkelen we af op wie het eerst komt, maalt het eerst".

Hierin zit dus al een belangrijke informatiebron voor ouders die een bulkhead overwegen als optie; vaar niet blind op een seatmap. Vaak genoeg toont een seatmap als "bezet" als een airline blockt en bepaalde zitplaatsen alleen bij check in op de airport willen toewijzen. In dat geval kan het dus helpen om wel alvast online een zitplek te kiezen, op tijd op de luchthaven zijn en kijken welke stoelen er beschikbaar gekomen zijn. Daarnaast kan soms status helpen, net als een enkele airline op deze routes inmiddels deze keuze aanbied tegen een meerprijs.


En om het helemaal leuk te maken; soms kan een bulkhead ook een exit row zijn, waarbij eerst exit door zich bevind en dan pas bulkhead. De beperkende criteria voor exit row seats overrulen elk ander beleid en regels, veiligheid boven alles. Een seatmap even goed bekijken kan in sommige configuraties dus uitbetalen al naar gelang voorkeuren, wensen etc.


Tot zo ver de bulkhead-aisle-seat gebruikster. ;)

Bosevents
23-04-13, 23:17
Ik heb nog wel een paar tips voor jullie.
Ga er zelf heel relaxed mee om. Een kind voelt elke spanning. Dus als jullie relaxed zijn zal jullie kind dat ook zijn. Leg alles rustig uit en vertel je kind dat er meer mensen mee reizen en die willen graag rust.
Beloof hem voor elk uur dat hij rustig op zijn stoel blijft zitten een cadeautje (koop deze bij de action zodat hij zicht het komende uur bezig kan houden)(denk aan puzzeltje/ kleurplaat/spelletje etc)

Gaat hij wel van zijn plek af neem hem dan aan de hand en loop even met hem mee. Vertel hem rustig dat hij best even mag kijken maar dat hij als hij blijft zitten zijn cadeautje krijgt.
Soms helpt het ook als je voor dat het vliegtuig opstijgt even met hem rond loopt in het vliegtuig. Dit neemt alle "avontuur" weg en dan ziet hij ook dat er niets te doen is in het vliegtuig.
Wat in ons geval geholpen heeft is dit thuis al te oefenen met treinritjes. Zo weet je kind wat er van hem verwacht wordt.

Mocht je zeker weten dat dit allemaal niet helpt ga dan bij binnenkomst (alleen) naar de stewardes en vertel waar je bang voor bent. Zij zijn getraind in deze situaties en zullen je komen helpen en het kind aanmoedigen in zijn positieve gedrag.

Een hele goede reis gewenst in ieder geval en hou het vooral gezellig en rustig. Het is tenslotte vakantie :)

Lelli Kelly
24-04-13, 06:43
@b767-300er;

Toch nog even een reactie hierop: 12 of meer uur vastgesnoerd zitten in een autostoeltje naar Zuid Frankrijk is niet zielig voor kinderen en 10 uur vliegen wel?? Ik denk dat we hierin verschillen van mening ;-)
en: kinderen neem je niet.....die krijg je (als ze je gegund zijn)!!! (Sorry voor mijn wat allergische reactie op deze uitspraak maar ligt gevoelig bij mij)

Dit is een discussie waar we toch niet helemaal uit zouden komen vrees ik maar laten we elkaar allemaal lekker vrij hierin laten (maar dat is ook wat je bedoelt lees ik).

b767-300er
24-04-13, 07:16
Dat is inderdaad exact wat ik bedoel.

Vwb het kinderen nemen/krijgen/gunnen. Daar ben ik het wel mee eens.
Echter de keuze om aan kinderen te beginnen ligt wel geheel bij jezelf , of het ook daadwerkelijk lukt is een tweede, daar komt het door jouw genoemde gunnen weer om de hoek kijken. )En dat kan gevoelig liggen) Echter heb ik het hierboven dus over de bewuste keuze om uberhaupt aan kinderen te willen beginnen, wetende dat dat ook de eerste 20 jaar beperkingen met zich meegeeft in alle dingen die je nog wilt doen in je leven. (Ongeacht of het lukt ze te krijgen)

Inderdaad is 12 uur in de auto wellicht voor een kind net zo erg. Maar....
in een auto zit je in een eigen bekend voertuig wat het reizen wellicht comfortabeler en vertrouwder maakt.
In een auto kan je op elk gewenst moment stoppen om even te rusten eten drinken lopen etc
De auto is geen druk cabine, dus dat doet niet zeer aan de oortjes....
in een auto vallen kinderen hun medepassagiers die niets met jullie van doen hebben niet lastig, want die zijn er niet.

Maar laten we idd elkaar er lekker vrij in laten ( maar val mij in het vliegtuig niet lastig met de overlast van andermans kinderen)

en aan TS. Fijne vakantie. En wellicht de volgende keer rekening houden met het kiezen van je vakantie dat je ook een kind hebt wat beperkingen met zich meebrengt en niet alleen denken aan wat je zelf wilt ;-)

(en nogmaals, niet bedoeld om vervelend te zijn, gewoon mijn mening hierover)

Joontje
24-04-13, 07:39
Ik vlieg al naar Florida met mijn zoontje sinds hij 6 maanden oud is. En iedere leeftijd heeft zijn eigen uitdagingen. Meestal kregen we overigens een extra stoel van de maatschappij en dat scheelt wel. Wij nemen inderdaad altijd materiaal mee om hem af te leiden (kleurplaten, tablet, stickertjes om te plakken etc.) maar ik ben altijd blij als hij slaapt :-) gelukkig is hij nooit een huilend kind geweest of supersuperdruk. Hij is nu 6 en we vliegen binnenkort weer.

Nog 1 tip voor iets oudere kids met een eigen stoel: wij boeken altijd de raamstoelen (2 aan de zijkant) plus de stoel ervoor aan de raamkant. Mijn zoontje zit dus bij het raam en kan niet zomaar weg. Een van ons probeert hem de hele reis te vermaken en te vermanen (ja, zo lang vliegen is voor een kind zwaar, maar je wilt andere passagiers rustig laten vliegen) en de ander zit dus in de stoel recht voor mijn zoontje. Als hij dus trapt tegen de stoel ervoor of te hard met het tafeltje rammelt heeft alleen een van ons er last van. En soms ruilen we om. Zo is het rustig voor andere passagiers, heb je zelf af en toe ook even rust. Want ja: je kunt als ouder niet zelf gaan lezen o.i.d. als je kind niet zelf rustig bezig is met een tablet of zo. Het is soms echt afzien. Maar dan houd je jezelf het doel voor en als je er eenmaal bent is alles vergeten. Ik krijg overigens vaak complimentjes van andere passagiers of de crew dat mijn kind zo rustig is geweest. Is ie soms helemaal niet, maar door het lawaai van het vliegtuig en omdat ik er zelf de hele tijd bovenop zit lijkt dat zo.

Overigens slapen kinderen ook wel een aantal uur in het vliegtuig en neem ik altijd een koptelefoontje mee van de Action voor bij de tablet.

reneefrankrijk
24-04-13, 08:26
Nog 1 tip voor iets oudere kids met een eigen stoel: wij boeken altijd de raamstoelen (2 aan de zijkant) plus de stoel ervoor aan de raamkant. Mijn zoontje zit dus bij het raam en kan niet zomaar weg. Een van ons probeert hem de hele reis te vermaken en te vermanen (ja, zo lang vliegen is voor een kind zwaar, maar je wilt andere passagiers rustig laten vliegen) en de ander zit dus in de stoel recht voor mijn zoontje. Als hij dus trapt tegen de stoel ervoor of te hard met het tafeltje rammelt heeft alleen een van ons er last van. En soms ruilen we om. Zo is het rustig voor andere passagiers, heb je zelf af en toe ook even rust. Want ja: je kunt als ouder niet zelf gaan lezen o.i.d. als je kind niet zelf rustig bezig is met een tablet of zo.

Dat vind ik nou eens een goede tip waarbij is nagedacht om overlast naar anderen te minimaliseren!! TOP!!

Ook ik heb kinderen en ben naar Florida gevlogen toen ze 6 en 3 waren. Ik heb er alles aan gedaan om de vlucht rustig te laten verlopen (flesje geven, daar viel onze jongste van in slaap). en als ze huilde voelde ik me behoorlijk opgelaten. Het is toch niet zo dat anderen maar moeten denken "ach het zijn kinderen en die zijn nou eenmaal soms druk en lastig" en zich maar moeten schikken. Dat begrijp ik niet.

Niet iedereen vindt kinderen leuk (net zoals met honden) en dat kun je ook niet verwachten.
Het is zelfs opvallend dat er tegenwoordig steeds meer restaurants, hotels, campings etc. kindvrij worden, er is blijkbaar vraag naar.

Voor de vraagsteller. Ik hoop dat jullie een rustige vlucht zullen krijgen en een fijne vakantie, rekening houdend met....

En jammer dat dit weer zo'n discussie wordt over kinderen, je mag er blijkbaar niks van zeggen zonder iedereen over je heen te krijgen. Maar ik zal eerlijk zeggen dat bij het lezen van de eerste post mijn eerste gedachte was "ik ben blij dat ik niet in dat vliegtuig zit". Tja. En nogmaals, ik heb ook kinderen.

SpaceAce
24-04-13, 08:34
en: kinderen neem je niet.....

Das waar, kinderen neem je niet... das strafbaar ;)

damian08
24-04-13, 09:28
Wat een reacties..sommige meedenkend en andere tja zal er maar niet teveel over zeggen.
Ten eerste is bedankt voor de tips die ik uit de posts heb meegekregen. Cadeautjes zijn allemaal geregeld, filmpjes/spelletjes e.d heb ik allemaal over nagedacht. Gisteren VSM tabletjes gekocht die ook nog eens goed 'zouden'werken tegen een jetlag.

@Joontje, erg goede tip! We hebben nog geen vaste plekken dus kan kijken of dat nog mogelijk is straks.
Dit topic ging over mijn jongste zoontje, die erg druk is. Hij is 1,5 en zo bewegelijk als wat.
Ik vroeg dus om tips aan mensen die wellicht ook gevlogen hebben met kleine kinderen en die waarschijnlijk begrijpen wat ik bedoel, en ook ik ja voel me erg ongemakkelijk als je kind tekeer gaat. Dus ben me ook zeker goed voor aan het bereiden om de vlucht zo rustig te laten verlopen zonder enig ongemak voor ons maar ook zeker voor de medepassagier.

Ten tweede ben ik het totaal oneens met wat b767-300er zegt. Waarom zou ik niet meer een verre reis gaan maken en voor Zuid Frankrijk kiezen?? Je zegt een strandvakantie kan ook dichter bij huis, Wij zijn absoluut geen strandmensen maar Doe-mensen. En wat is nou een betere plek als Florida. Ik zie mezelf dus ook niet in Spanje zitten 3 weken lang. Dus ja ik moet 10 uur in een vliegtuig zitten met 2 kleine kinderen, so be it.
Ik heb inderdaad de keuze genomen om aan kinderen te beginnen maar dat wil niet zeggen dat ik beperkt 'moet' worden in de reizen die we willen maken. Dus de opmerking dat ik nu niet meer aan mezelf moet denken vind ik persoonlijk niet kunnen.
Mijn zoon van 4 is al toen hij 2 jaar was al naar Florida geweest, vliegreis ging zonder 1 traan en hij heeft zijn eigen goed vermaakt. En wat nog het belangrijkste is.. hij heeft een topvakantie gehad. Hij heeft het nu nog over het zwembad bij huis. En zit nu al weken te vragen wanneer we nu eindelijk naar Disney en de bootvakantie gaan ;-) . Dus nee, omdat ik kinderen heb ga ik zeker niet vakanties dichter bij huis zoeken omdat er wellicht mensen zijn die zich irriteren aan kinderen.
Er zijn zoveel mensen die met kinderen vliegen, de een heeft een engel van een kind en de ander is lastig. it happens en daar moet ik het mee doen. En misschien valt het ook allemaal reuze mee en is hij gewoon rustig. Hij is niet altijd druk :) , het is ook een schat van een mannetje hoor..echt ;) .

We gaan ook zeker ontspannen op reis ( is ook het beste voor een kind dan van die stressende ouders) en we zien inderdaad wel hoe alles loopt. We gaan gewoon genieten van onze welverdiende vakantie met onze kinderen waarvan ik zeker weet dat hun het ook Top hebben. :)

Groetjes Natalie

angelique100
24-04-13, 09:31
Wat een vreselijke onzin dat je zou moeten wachten tot je kind een bepaalde leeftijd heeft bereikt om een langere reis te maken. Wij hebben 4 kinderen ik weet dus echt wel waar ik het over heb. Mijn kinderen weten dat ze zich moeten gedragen en dit doen ze ook, heel simpel. De opmerking het lijkt wel een crèche... ga dan gewoon 1e klas vliegen of vlieg niet, je weet dat je in een vliegtuig niet alleen zit. Als je met zo een instelling in een vliegtuig stapt, triest..
Topic starter vraagt tips en heeft dus niets aan een advies om vooral thuis te blijven en naar de camping te gaan tot haar zoon oud genoeg is om zijn mond te houden en stil te zitten. En als je last heb van een kind dat tegen je stoel schopt dan vraag je toch gewoon even vriendelijk aan het kind om daar mee te stoppen omdat het niet fijn is. 99% kans dat het kind het zelf niet eens door heeft. Een kind zit echt niet in het vliegtuig met de bedoeling om diegene voor hem of haar eens even fijn 10 uur lang in de rug te trappen. Wat kunnen mensen toch vreselijk zeiken.
@b767 Kinderen zijn geen beperking hoor (misschien voor jou wel) voor mij en vele anderen zijn ze een verrijking.. Amen :cool:

pumi1000
24-04-13, 09:33
Natuurlijk kun je met kinderen op reis, maar het is aan de ouders of een kind zich gedraagt. Wij vliegen ook met onze dochter, maar die zit gewoon rustig in haar stoel vanalles te doen.

Zelf heb ik ook eens op de terugreis (waarbij je dus graag wat wilt slapen 's nachts) een kind voor me gehad, die steeds over de stoel heen hing en lastig was, maar de vader die er naast zat zei niet veel of mopperde niet tegen het kind, dat het rustig moest doen. Dus dat vind ik wel een taak van de ouders.

En wat betreft tegen de stoel aan schoppen, stoel naar achteren klappen of het tafeltje hard open en dicht doen.......dat kunnen volwassenen ook doen, maar mensen kunnen ook vriendelijk vragen of het wat minder kan i.p.v. meteen boos worden toch? Het is nu eenmaal een lange zit.

Skunkman
24-04-13, 10:09
@angelique100 Ondanks jouw amen wil ik toch even reageren! Jammer dat je niet open staat voor een goede discussie. Het valt mij op in alle berichten van het forum dat er een hoop mensen tussen zitten die niet kunnen lezen! Ja, het lijkt soms net een creche! Gejank, drukke kinderen en geschreeuw! Maar lees mijn bericht terug ik heb er geen oordeel over gegeven! Ik kan mij alleen voorstellen dat mensen daar last van hebben. Maar als je tips over dit onderwerp wil weet je dat het hierop uit draait. Iedereen kent zijn eigen kind het beste. En wat je ook doet, mensen die zich ergeren hou je toch. Is het niet het wiebelen op een stoel, dan is het wel het geluid van de DS! Om dan die mensen direct af te schilderen als triest, tja kortzichtig. Wellicht hebben deze mensen er terecht last (bv om medische redenen). Begrip en respect daar gaat het om! En ik sta wel open voor discussie!

remon
24-04-13, 10:12
Wij vliegen over 4 weken naar Florida , onze zoon is dan 2 1/2 jaar.
Het is best een druk ventje (heeft ' ie van z'n vader ;) ) , dus voor ons wordt het ook een uitdaging.
We hebben sowieso wat kinder-apps op het tablet gezet , we nemen cadeautjes mee , en als hij zich dan een beetje gedragen heeft dan krijgt hij elke 1 a 2 uur een cadeautje.
Ik ergerde me toen ik nog geen vader was ook altijd aan die schreeuwende / huilende kinderen , dus ik begrijp sommige reacties hier wel.
Maar om nou te wachten tot dat je kind een bepaalde leeftijd heeft bereikt , gaat nergens over.

damian08
24-04-13, 10:27
@Skunkman het feit dat ik deze vraag stel is simpelweg om 'tips' te vragen aan mensen die ervaring hebben met kinderen en vliegen en hoe ze hun kids bezig houden of wat ze meenemen o.i.d. Ik had ook zeker niet geweten dat het erop uit zou draaien dat het een hele discussie zou worden om kinderen op een jonge leeftijd wel zo ver te laten vliegen. Dus zeker niet om te horen te krijgen dat ik het beter de volgende keer dichter bij huis moet gaan zoeken omdat ik nu eenmaal kinderen heb. En dat ik me moet gaan beperken in onze vakanties. Heb daar niet om gevraagd en ook helemaal niks aan.

Er zijn inderdaad zat mensen die zich om een scheet al ergeren (figuurlijk gezien) maar dan heb ik zoiets als je niks kan hebben, blijf dan lekker thuis en zet een cd op met rustgevende zee geluiden.
Oordoppen willen ook nog wel helpen, zie 'tip' van mede forummer. En anders heerlijk First Class gaan zitten.
Tuurlijk zijn er mensen die om medische redenen echt niet zitten te wachten op herrie en kabaal of wat dan ook, daar heb ik ook alle respect voor. Ik ben zelf gezond en ik zit er ook niet op te wachten hoor, daarom ook deze vraag om tips. Ook ik voel me dan best geirriteerd als mijn kinderen vervelend zouden zijn,
maar kinderen zijn er nu eenmaal, iedereen op dit forum is een kind geweest, en iedereen is niet altijd even lief of gehoorzaam geweest. Daar zijn het nou eenmaal kinderen voor. Maar om ouders met kleine kinderen maar gelijk te vertellen dat ze beter een reis dichterbij kunnen boeken...nee gaat er bij mij niet in.

b767-300er
24-04-13, 10:39
Wat kunnen mensen toch vreselijk zeiken.
Zeker nog nooit proberen te slapen in een vliegtuig vol schoppende en herrie makende kinderen en ouders die daar niks van zeggen cq aan doen.
Plus als je er dan wel wat op een vriendelijke manier iets van zegt je als antwoord krijgt wat je net zelf geeft..... "je moet niet zo zeiken". Nou dan "zeik" ik graag nog even door.
Als ouder ben je namelijk verantwoordelijk voor het gedrag van je eigen kinderen en als dat hinder oplevert voor medepassagiers, dan mag een ouder of kind daar best op aangesproken worden.
Helaas wordt dan vaak afgedaan door de zelfde dooddoener die jij aangeeft.... "Zeik niet zo". Ik zou zeggen. Neem je verantwoording als ouder.


@b767 Kinderen zijn geen beperking hoor (misschien voor jou wel) voor mij en vele anderen zijn ze een verrijking.. Amen :cool:

Ik stel nergens dat kinderen een beperking zijn. Kinderen beperken je wel in je keuzemogelijkheden, maar op andere vlakken kunnen en zullen ze zeker een verrijking zijn, dat bestrijd ik overigens nergens. 8)



Mijn zoon van 4 is al toen hij 2 jaar was al naar Florida geweest, vliegreis ging zonder 1 traan en hij heeft zijn eigen goed vermaakt. En wat nog het belangrijkste is.. hij heeft een topvakantie gehad. Hij heeft het nu nog over het zwembad bij huis

Zal een kind van 2 een minder leuke vakantie gehad hebben als hij op de camping in Ommen met een groot zwembad en allemaal leuke speeltoestellen eromheen met mooi weer had gezeten?


Dus nee, omdat ik kinderen heb ga ik zeker niet vakanties dichter bij huis zoeken omdat er wellicht mensen zijn die zich irriteren aan kinderen.
Nu zeg je iets wat ik nergens beweert heb. Ik heb geen hekel aan kinderen en irriteer me er niet aan. Integendeel zelfs. Ik irriteer me aan gedrag van kinderen en ouders wat veroorzaakt wordt door een bepaalde wil van ouders of het beperkte corrigerende vermogen/verantwoording nemen van ouders. Ouders die enkel zeggen ja het zijn maar kinderen en ik kan er niets aan doen dat ie schopt of schreeuwt of rent en dat heb je als medepassagier maar te accepteren, vind ik op zijn zachts gezegd erg egoistisch. Ouders die er alles aan doen om hun kinderen rustig en stil te krijgen in het vliegtuig en daar ook zichtbaar mee bezig zijn heb ik bewondering voor, nog meer bewondering zou ik ervoor hebben als je dat nadat je het meerdere vluchten hebt geprobeerd en het niet blijkt te werken, de volgende keer een ander vervoermiddel te kiezen voor je vakantie.

Verder kan ik niet vaak genoeg benadrukken dat een vliegtuig een drukcabine is, en dat de oren van kinderen tot 2 jaar daar extra tot zeer gevoelig voor zijn, iets wat ouders zich vaak niet realiseren.
Pijn in de oren hebben en niet weten wat het veroorzaakt is de reden dat kinderen gaan huilen in het vliegtuig, veroorzaakt door plotselinge drukverschillen. Met name bij het stijgen en dalen merk je dit, maar ook inflight.

Maar zoals ik het hier lees gaan we het hier met ziijn allen nooit eens worden haha. We hebben hier duidelijke voor en tegenstanders en zoals anderen al terecht opgemerkt hebben, daar gaat de vraagstelling inderdaad niet om niet om en stel voor deze discussie dan verder ook te staken, eens zullen we het nooit worden (en dat geeft niet toch, een ieder mag zijn eigen mening hebben, althans, dat is mijn mening, ook daar zijn de meningen over verdeeld als je hierboven leest "Wat een reacties..sommige meedenkend en andere tja zal er maar niet teveel over zeggen". Kennelijk wordt het verkondigen van je eigen mening (niet gepresenteerd als feit) niet altijd gewaardeerd,) en TS heeft er inderdaad zoals hierboven al terecht wordt opgemerkt helemaal niets aan, hij heeft tenslotte al geboekt..
Ik persoonlijk vond de tip die ik hier las van een stoel naast en een recht voor het kind reserveren wel een hele goede tip waar anderen zeker wat mee kunnen.
Voor de rest, een fijne vakantie, en ik hoop oprecht voor jezelf maar ook voor je medepassagiers dat je kind lekker rustig slaapt in het vliegtuig. Goede vluchten en een plezierig verblijf in Florida!

angelique100
24-04-13, 10:43
Sluit mij 100% bij Damian aan.

Over goed lezen gesproken, waarom reageren er eigenlijk mensen die zelf geen kinderen hebben? De vraag was toch heel duidelijk,...tips van ouders..
Hoe dan ook zoals al eerder aangeven een discussie waar je niet uitkomt over 3 maanden zitten wij weer heerlijk in het vliegtuig met 4 kinderen!
Hoe egoistisch is het niet om je kinderen mee te nemen naar Florida/Orlando :p.
Aan alle jonge ouders: Geniet van je kids en je vakantie!

b767-300er
24-04-13, 10:50
Ik zou niet weten waarom een niet-ouder hier niet zou mogen reageren?
Wellicht heeft een persoon zonder kinderen ook wel hele goede tips?
Of is dat op dit gebied alleen voorbestemd aan mensen met kinderen?
Zou zonde zijn als de gouden tip van iemand zonder kinderen hier niet geplaatst mag worden?

Er zijn bijvoorbeeld ook zat mensen zonder kinderen die wel dagelijks met kinderen omgaan. Niet elke medewerkster van bijvoorbeeld een kinderdagverblijf heeft zelf ook kinderen, En moet een kinderarts ook zelf kinderen hebben eer hij zich met andere kinderen mag bezig houden?

Nogmaals een hele fijne vakantie! Hopelijk komen er nog een paar goede tips, daar hebben we allemaal wat aan!

Ebelix
24-04-13, 11:03
Hierbij nog een tip. Laat jonge kinderen drinken tijdens het opstijgen en dalen. Dit haalt de druk van de oortjes af. Ook is het zo dat niet alle kinderen last van oren krijgen tijdens het opstijgen en landen.

Niet iedereen is kapitaalkrachtig om een stoel voor hun kind onder de 2 jaar te reserveren maar het is absoluut wel aan te raden. Je krijgt zoveel meer ruimte waar je kind ook kan spelen en eventueel kan slapen. Wij doen het in ieder geval wel. Onze kleine dame is bijna 1 als we gaan vliegen in september. Onze oudste is dan 3,5 maar die is al een veteraan qua vliegen. Hij is al 3 keer in Florida geweest.

Ook in de business class/first class kom je kinderen tegen. Daar hebben de kinderen lekker veel ruimte om te spelen en een bijna vlak bed om te slapen.

damian08
24-04-13, 11:16
Ja klopt, doen wij ook met opstijgen en dalen. Ook heb ik neusspray gekocht en doe dan van te voren even sprayen.
Op zich toch wel goed voorbereid..al zeg ik het zelf haha.

au3
24-04-13, 11:30
Wij zijn ook al verschillende keren naar Amerika gevlogen met onze (inmiddels iets oudere) kinderen.
Onze kids hadden altijd beiden een eigen tas met wat (kleine) kadootjes (ze mochten er elk uur eentje uitpakken als beloning), leesboekjes, knuffels, zakje met snoepjes, stickertjes, schriftjes, kleurtjes...noem het op, wij hadden het bij ons. Meestal hadden ze ook een eigen scherm waarbij ze zelf een filmpje of programma konden kiezen.
Als je vroeg vliegt (en daardoor dus al vroeg op bent) heb je ook kans dat ze vlak na het opstijgen alweer in slaap vallen.
Alvast veel plezier!

Lelli Kelly
24-04-13, 13:07
Ja klopt, doen wij ook met opstijgen en dalen. Ook heb ik neusspray gekocht en doe dan van te voren even sprayen.
Mijn huisarts adviseerde om een paar dagen voor de vlucht al te starten met neusspray. En dan die speciale neusspray te koop bij de apotheek met 0,0...% er in (bij de apotheek weten ze wel wat ik bedoel :)). En hij zei zelf altijd Otalgan oordruppels bij zich te hebben als hij vliegt als kindjes oorpijn hebben in het vliegtuig. Schijnt goed te werken. Ik heb ook altijd een flesje mee en gelukkig nooit hoeven te gebruiken.

Voor onze dochter hadden we een kinderkoptelefoon aangeschaft. Handig voor de DVD speler of IPad.

Verder je niet gek laten maken hoor, gewoon lekker gaan! Ik vind het ook onzin dat je zou moeten wachten tot je kind een bepaalde leeftijd heeft. Je weet nu eenmaal dat als je er voor kiest te gaan vliegen er ook kinderen aanwezig zullen zijn in het vliegtuig. Als mensen hier niet tegen kunnen moeten ze zelf maar lekker in eigen auto naar Zuid Frankrijk gaan rijden. Dan hebben ze er geen last van.
Ik wens je een goede en rustige ;) vlucht en een fijne vakantie!

Shopping_frieda
24-04-13, 13:21
Van kleine kinderen kan ik het nog wel begrijpen dat het lang is en moeilijk maar ik heb ooit op de terugvlucht (nachtvlucht) voor 2 tieners gezetten (15-17 jaar).Toen die na een paar uur nog steeds aan het schoppen, ruzie maken ,roepen en lachen waren heb ik mij even omgedraait en gezegt dat er wel mensen waren die probeerde te slapen en gevraagd wanneer de herrie nu eindelijk ging stoppen. En toen werd het stil. Toen we geland waren waren er verschillende mensen die mij bedankte , de ouders die een aantal rijen verder zatten deden dat uiteraard niet. Maar het blijft natuurlijk moeilijk en iedereen ervaart het anders. Ik heb zelf 2 kinderen die ondertussen al volwassen zijn maar heb altijd geprobeerd ze bezig te houden tijdens de vlucht wat niet altijd makkelijk is.

damian08
24-04-13, 13:44
Mijn huisarts adviseerde om een paar dagen voor de vlucht al te starten met neusspray. En dan die speciale neusspray te koop bij de apotheek met 0,0...% er in (bij de apotheek weten ze wel wat ik bedoel :)). En hij zei zelf altijd Otalgan oordruppels bij zich te hebben als hij vliegt als kindjes oorpijn hebben in het vliegtuig. Schijnt goed te werken. Ik heb ook altijd een flesje mee en gelukkig nooit hoeven te gebruiken

Otalgan nog nooit van gehoord, maar ga ik ook zeker erbij halen en hopelijk niet hoeven te gebruiken.

En ik laat me niet gek maken hoor haha, komt helemaal goed. We zitten de dagen echt af te tellen, vliegreis komen we wel door! Dank je wel

Esther2013
24-04-13, 14:59
Ik heb er vannacht niet van geslapen, wat een discussie is dit...

Enig idee hoeveel last je van volwassenen in een een vliegtuig kunt hebben, die zich gedragen als een klein kind...??
Denk aan stoelen asociaal naar achteren, lampjes aan terwijl iedereen wil slapen, harde muziek uit koptelefoon en zo kan ik nog wel even doorgaan...

Zoals ik al in het begin zei, er wordt om tips gevraagd, niet om gezanik dat je beter niet kunt vliegen als je kleine kinderen hebt. Misschien moeten er bij de Esta aanvraag wat vragen toegevoegd worden:
Heeft u kinderen?
ja
Kunnen ze 10 uur stil zitten?
nee
Toegang geweigerd! :)

Discussies op het forum, prima, maar wel even goed lezen wat er gevraagd wordt! Dank u!

cindy74
24-04-13, 15:30
Waarom word er heftig gereageerd ? Sommige mensen reizen niet met kleine kinderen en sommige wel . Menigen zullen altijd verschillen das toch geen probleem das menselijk .

remon
24-04-13, 18:30
ALs je je echt ergert aan bepaalde dingen in een vliegtuig , is het misschien een beter idee om met de sleurhut naar Frankrijk te gaan of zo .

;)

Njit
24-04-13, 21:22
Moderator Njit: En hiermee wil ik de discussie sluiten over het wel of niet vliegen met (jonge) kinderen. Tips mogen uiteraard nog wel gegeven worden.

Tans4USA
25-04-13, 19:17
Nog even en de meivakantie start! Vliegt u naar een warm oord met de kinderen? Of heeft u uw zomervakantie al geboekt en kijkt u daar erg naar uit? Als u gaat vliegen, maakt u zich nu al zorgen over hoe uw kroost rustig en blij te houden aan boord. Lees dan snel Skyscanner’s top tips over hoe een vliegreis te overleven met een huilende baby, een strontvervelende peuter en een lastig kind.
1. Laat hen het wonder van vliegen ervarenVliegen is fun; vliegen is geweldig! Vergeet niet dat uw kleintjes niet iedere dag naar hun werk reizen met low cost airlines, dus ze stappen waarschijnlijk erg opgewonden het vliegtuig in. Skyscanner (http://www.skyscanner.nl/)’s CEO Gareth Williams adviseert: “Vergeet niet dat vliegen ooit een wonder was. Voor hen is dat nog steeds zo dus wijs ze op de kleine huizen, de wolken, de ondergaande zon…. En als u wanhopig bent, laat ze het aantal passagiers tellen op de vlucht (het werkt!).”

2. Speel pilootOksana Ermolaeva, freelance schrijfster voor Skyscanner in Rusland (http://www.skyscanner.nl/vluchten-naar/ru/goedkope-vluchten-naar-rusland.html)vertelt: “Mijn dochter was bang om te vliegen. Om dit te verhelpen speelde ik een rollenspel met haar. Laat uw kind piloot spelen of een steward(ess). Speel alles na wat normaalgesproken aan boord gebeurt. Dit helpt echt om angst voor het vliegen weg te nemen.” Wellicht werkt het niet als ze graag een drugssmokkelaar willen zijn. Mocht dat zich voordoen, dan moet u ze misschien even meenemen naar een psycholoog.

3. Houd rekening met anderenGabriela Wawszkowicz, testengineer voor Skyscanner en ook anderen opperen het voorbeeld over te nemen van ouders die van tevoren snoepjes (http://www.blogcdn.com/www.parentdish.co.uk/media/2012/09/airplane-letter.jpg)uitdeelden aan medepassagiers. Als een soort ‘sorry’ op voorhand, voor het geval de kinderen zouden gaan huilen en mensen lastig vielen. Een briefje meenemen is ook een optie:
“Aan de persoon in de rij voor ons, U bent zich zeker bewust van onze aanwezigheid. U heeft uw best gedaan om ons te vermijden door heel snel naar uw stoel te lopen. We excuseren ons voor ons gedrag van onze snoes. Ze mag er dan lief uitzien wanneer ze een ijsje krijgt, maar zoals u heeft ondervonden wordt ze een beetje anders wanneer ze vliegt. Als ze gaat schoppen tegen uw stoel en u levenslang met rugpijn zit, klaag ons dan alstublieft niet aan.”

http://www.skyscanner.nl/sites/nl/files/images/news/wee-girl-plane.jpgVoldoende spuugzakjes mee?

4. Wees een goede verpleegkundige/artsCOO van Skyscanner, Mark Logan klinkt alsof hij spreekt vanuit een nare ervaring: “Neem altijd meer spuugzakjes mee dan u nodig denkt te hebben in de auto op weg naar het vliegveld. En verstop om dezelfde reden niet al hun kleren ver weg in koffers. Verzeker u er ook van dat u uw pasjes voor de ziektekostenverzekering bij u heeft. In mijn geval, met drie kinderen, is de kans groot dat u deze nodig hebt.”

5. Houd het eenvoudigElke ouder heeft waarschijnlijk spelletjes en afleidingsmanoeuvres die het goed doen. Sheena Nayar, Skyscanner inkoopadministrateur zegt: “Eenvoudige spelletjes als ‘ik zie, ik zie wat jij niet ziet’ zijn altijd een hit. We gaan ook vaak nummerborden raden als we op weg zijn naar het vliegveld. Gebruik dan de drie laatste letters om een zin mee te maken. Bijvoorbeeld JLS- John lijkt saai.”

6. Vergeet de meest essentiële dingen nietSkyscanner’s Chief Strategy Officer Bonamy Grimes heeft een slimme oplossing voor dat wanhopige moment wanneer niets lijkt te werken: “Neem veel speelgoed mee, maar houd een favoriete knuffel achter en haal deze pas in het vliegtuig tevoorschijn. Bewaar ook een reserve voor de terugweg.” Er bestaat altijd een risico dat een geliefd vriendje op reis kwijtraakt, een hartverscheurend tafereel. Dus als u een pluchen beestje koopt, koop er dan altijd twee. Als het ergste van het ergste gebeurt, dan vervangt u Woef 1 voor Woef 2.

7. Houd uw baby boven uw hoofd!Brian Hills, Skyscanner’s Senior Manager Business Intelligence en zijn vrouw kregen hun eerste kind vorig jaar en hebben sindsdien drie langeafstandsvluchten naar Canada (http://www.skyscanner.nl/vluchten-naar/ca/goedkope-vluchten-naar-canada.html)gemaakt, het geboorteland van zijn vrouw. Hij adviseert: “De beste positie om uw baby rustig te houden is door haar boven uw hoofd te houden. Ook goed voor de armspieren, hoewel het cabinepersoneel het niet altijd op prijs stelt tijdens de take-off!”

8. Check het tarief van uw vliegticketZowel Brian als Oksana adviseren om ticketprijzen voor kinderen te checken omdat u er soms meer voor betaalt dan voor uw eigen ticket. Oksana: “Sommige vliegmaatschappijen dwingen u zelfs om tot 75% meer te betalen voor een ticket zonder stoel (u neemt dan uw kind op schoot). Dit overkwam mij met mijn anderhalf jaar oude zoon. Koop dan gewoon een normaal vliegticket voor uw kind. Dan hebt u in ieder geval extra ruimte en dat is heel wat waard.”

http://www.skyscanner.nl/sites/nl/files/images/news/kids-girls.jpgBlijven lachen.

9. Boek op tijd, check vroeg inAls u met uw gezin vliegt of op vakantie gaat met uw kroost en familieleden (een villa delen met uw zuster en haar vijf kinderen?), wordt het een hele toer om samen te zitten als u laat incheckt. Check dus online in zodra dat kan. Tenzij u natuurlijk niet naast een van uw zuster’s vijf kinderen wilt zitten.

10. Wees een slaaf van het bioritmeAls het al mogelijk is, kies dan vluchten op gunstige tijden, bijv. wanneer uw kinderen misschien normaalgesproken in slaap vallen. Hoewel dit ook tegen u kan werken; ze kunnen zo opgewonden zijn dat ze helemaal niet slapen en dan moe en extra vervelend worden. Een geweldige start van de vakantie...

11. Las een tussenstop inDit lijkt wellicht alleen nog maar meer gedoe, maar dat hoeft niet. Oksana zegt dat een vlucht met tussenstop voor haar kinderen beter werkt dan een hele lange vlucht. “De kinderen krijgen even de mogelijkheid om te bewegen, te rennen en te springen op vliegvelden.” Deze tactiek liever niet proberen als uw kinderen geen fan zijn van take-off en landing of geneigd zijn vermist te raken op vliegvelden.

12. Ga even naar de WCProject Manager Kevin Hall wil graag benadrukken dat je monstertjes naar de WC moeten gaan voor de take-off. Zoals dat met andere adviezen voor kinderen ook geldt, is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan. ‘Ik hoef niet’ kan zo maar omslaan in ‘Ik moet nu heel nodig’. Sheena waarschuwt om hen niet teveel vloeibaars te geven, anders zitten ze de hele dag op het toilet (als ze geen luier meer om hebben). Dit is ook een aardig advies voor volwassenen overigens.

13. Vertel over de VliegtuigpolitieSkyscanner’s PR Manager en moeder van twee Mary Porter heeft enorm veel tips als het om vliegen met kinderen gaat. Onze favoriet: “Waarschuw jonge kinderen voor de Vliegtuigpolitie, een specials politie die altijd op zoek is naar kinderen met vervelend gedrag. Ik bedoel niet dat je ze echt verschrikkelijk bang maakt, breng het met humor. Het weerhield mijn peuter er wel van om over stoelen te klimmen, te spelen met het opklapbare tafeltje en tegen de stoel van de buurman aan te schoppen.”

http://www.skyscanner.nl/sites/nl/files/images/news/flying-kids_0.jpgJa, schat, dat is je eten.

14. Melk, melk en nog eens melkGareth W (Skyscanner CEO) heeft nog een paar goede eet- en drinktips. “Geef peuters een flesje melk gedurende take-off en landing. Ze moeten de gordel om en dit leidt af en het neutraliseert de druk op hun oren.”

15. Gooi het in de gadgetsKevin adviseert een iPad (of iets vergelijkbaars) mee te nemen om ze te entertainen met spelletjes als Angry Birds. Oksana vindt dat een iPad echt helpt bij langeafstandsvluchten. “Wees niet bang dat uw kind verslaafd raakt aan dit type gadget. Het is maar een vlucht en voor de rest ontdekken ze allerlei andere dingen.” Zoals de meeste ouders weten, gaan idealen over boord zodra een blij kindergezichtje in het spel is.

16. Geef ze te etenAls een boze, miauwende kat die ’s ochtends z’n Whiskas is misgelopen, laat een kind ook overduidelijk weten dat het honger heeft. Dus geef ze wat snackjes totdat de maaltijd aan boord wordt geserveerd. We willen er eigenlijk niet over discussiëren, maar natuurlijk zijn zakjes Haribo niet goed voor hen. Een bakje druifjes kan ook al wonderen doen.

17. Zorg dat ze zich prettig voelenEen kind in niet-praktische kleding, is een ongelukkig kind. Zorg ervoor dat ze zich lekker voelen. Neem een extra laag kleding mee die ze kunnen gebruiken als kussen mochten ze in slaap vallen.

18. Houd ze bezigEen kind dat zich verveelt, kan aardig op uw zenuwen werken. Spullen om verveelmomenten te voorkomen:


Een schrift, pennen en stiften; geef jongere kinderen de opdracht om portretten van medepassagiers te tekenen (werkt altijd goed)
Een (e)book
iPod/ oordopjes
Sudoku (voor kinderen)


19. Gebruik medicijnenZorg altijd dat u enkele basismedicijnen zoals kinderparacetamol bij u heeft voor het geval een kind zich niet lekker voelt voordat u gaat vliegen. Oordruppels doen het ook geweldig tegen hoogteverschillen.

20. En tot slot...zorg goed voor uzelfTerwijl u alles op alles zet om het uw kroost naar de zin te maken, moet u uzelf niet vergeten. Als u zich goed voelt en fit bent, dan gaat alles sowieso een stuk makkelijker. Dus, neem uw paspoort mee, geef u zelf voldoende tijd om op het vliegveld te komen en lees ons artikel over de meest gemaakte fouten voordat een vakantie start (http://www.skyscanner.nl/nieuws/de-10-grootste-vakantieblunders-en-hoe-deze-te-voorkomen).

Nog andere goede tips voor een vliegreis met kinderen? Deel ze met andere gestreste ouders!

http://www.skyscanner.nl/nieuws/vliegen-met-kinderen-20-top-tips-voor-blij-reizen?utm_medium=email&utm_source=Skyscanner+Ltd&utm_campaign=2412585_Netherlands+Airmail+24+April+ 2013&dm_i=OAH,1FPK9,8K2RSM,4VJB5,1

Esther2013
25-04-13, 19:58
Kijk, daar hebben we wat aan Anita!
Die van de vliegtuigpolitie vind ik een hele sterke....:D

damian08
25-04-13, 20:32
Dat zijn hele bruikbare tips! Dank je wel om dit te plaatsen Anita..

julieke
29-04-13, 12:28
'Leuke' discussie...

Onze zoon was 3 bij zijn eerste vlucht naar Florida. Hij vond het geweldig! Ook hij, is een ' echte ' jongen, druk en vol leven. Echter in het vliegtuig, geen problemen! Zowel dit als vorig jaar heeft hij zich goed kunnen bezig houden. Nintendo, tv tje, dvd spelertje, enz...
Het enige wat hij heeft is dat hij blijft eten int vliegtuig :-)

Ik vind dat je je vaker ergerd aan volwassenen. Die zomaar hun handbagage nemen uit de overhead bin dat het bijna op je kop valt. Terwijl je probeert te slapen ze door het gangpad lopen en alle zetels aan moeten raken,... Kan zo ook nog even doorgaan hoor. Als er ergens een baby zit te huilen zet je toch gewoon je muziek/tv wat harder... Wat moet je dan als iemand langs je keihard zit te snurken??

mensen zijn onverdraagzamer. Laat een kind een kind zijn. De meesten gedragen zich wel goed.

Michael66
29-04-13, 14:40
Hoi Julieke,
Helemaal waar.

Heb je ook nog tips voor ouders van kids? Hoe ze hun kids bezig kunnen houden? Hoe ze hun (kleine) kinderen kunnen helpen om de ongemakken van een (lange!) vlucht te verdragen?
(daar gaat dit onderwerp ten slotte over)

katrien.vt
02-05-13, 09:31
Hallo

Wij zijn pas terug uit Florida met onze drie zoons (4-7-10). De vluchten zijn prima verlopen. We nemen geen iPads of andere electronische spelletjes mee om te vermijden dat er op reis om gezeurd zou worden. Wel hebben ze alledrie hun eigen rugzakje met boekjes, kleurpotloden, kaartspelletjes, een magnetisch schrijfbord, hun knuffel en een paar speelgoedautootjes. Ze kregen ook alledrie een rolletje Mentossnoepjes waar ze de hele vlucht mee moesten toekomen.

Ook proberen we steeds de vluchturen goed te kiezen. Bij de heenreis vlogen we overdag en konden ze bij aankomst recht naar bed. De volgende morgen waren ze fris en monter. Geen last van jetlag. Bij de terugreis vertrokken we 's avonds. De jongste sliep nog voor het opstijgen en heb ik een uurtje voor het landen wakker gemaakt voor het ontbijt. Ook de andere twee hebben een paar uurtjes geslapen. Wij zelf iets minder met al die benen en hoofden op onze schoot...

We nemen altijd een eigen stoel voor de kinderen. Toen ze klein waren, namen we de maxicosi mee op het vliegtuig. De buggy nemen we ook altijd mee (nu waarschijnlijk voor de laatste keer).

We bestellen ook altijd kindermenu's. Meesten zijn die "lekker" en bovendien worden ze uitgedeeld voor de andere menu's. Minder wachten dus... En wij kunnen zelf later rustiger eten.

Toen onze jongens klein waren, namen we een thermoskan mee die we direct lieten vullen met heet water. We hadden ook een flesje koud water mee. Zo konden we op elk moment (poeder)melk maken met de perfecte temperatuur zonder te moeten wachten op stewards die de flessen steeds te warm maken. Niks zo vervelend om met een hongerig kind te wachten tot de melk genoeg is afgekoeld.

Wij proberen heel relaxed te zijn (door ons in te prenten dat het maar een paar uurtjes doorbijten is voor twee weken zalige vakantie). Als je zelf gestresseerd bent, wordt je kind dat zeker ook.

Door met kinderen te reizen, krijgen ze een open kijk op de wereld en worden ze verdraagzamer dan al die verzuurde volwassenen die vergeten zijn dat ze vroeger ook kind zijn geweest!!!

Groetjes

Katrien

gudu
02-05-13, 11:13
de eerste keer florida was de jongste bijna 4 en ging prima. hier is de oplossing sherm scherm scherm :) met speelgoed kleurboekjes etc houd ik ze geen 10 uur bezig .... thuis niet en zeker in het vliegtuig niet . potloden die vallen en dan moet je weer onder de stoel kruipen etc. de tablet gaat mee met Gameboy , Nintendo en de ereader voor de oudste en mp3 speler. ze hebben een Eigen scherm in de stoel waarbij ze zelf de films kunnen kijken die ze willen en samen met het eten en de andere electronica heb ik total geen last van ze . in de trein zijn ze veel drukker dan in het vliegtuig . mijn jongste vond het toen echt helemaal geweldig en heeft zich total niet verveeld . ik maak me niet druk over een dag vol met schermen want een rustige vlucht verkies ik boven geirriteerde kinderen . ik vlieg alleen met 2 kinderen, wat ik wel doe is is tussen ze in gaan zitten als ik merk dat ze willen "klieren" . de heenvlucht is een dagvlucht die is het lastigste maar goed te doen met shermen en de terugvluht is een nachtvluht dan slapen ze lekker. ik geef ze wel melatonine om in te slapen want ze slapen slecht in met licht en drukte om hun heen . niet te druk maken op voorhand en het gewoon over je heen laten komen . je kan toch net voorspellen hoe het gaat

HarIre
06-05-13, 09:59
Afgelopen week teruggekomen uit de States. Onze dochter van bijna 4 heeft zich heen en terug prima gedragen. Totaal geen problemen gehad. Daarbij was de uitkomst dvd'tjes en spelletjes op de tablet. Op de terugreis heeft ze nog een paar uurtjes geslapen zonder hulpmiddelen toe te dienen (wat ik ook nooit zou doen overigens). Jetlag was voor de ouders een groter probleem dan voor onze dochter. Die zat al weer heel snel in het juiste ritme. Kortom geen bezwaren tegen verre reizen met een klein kind (ook opstijgen en landen, zelfs turbulentie onderweg, geen enkel probleem).

oma van tijn
06-05-13, 18:44
Wij hebben een paar keer gevlogen met onze kleinkinderen. Als grootouders namen wij kleine cadeautjes mee die ze dan mochten uitpakken. Ook een kleurboek/kleurtjes en anders kleine zaken. Daarnaast stond op de laptop altijd een leuke kinderfilm. Je moet je er gewoon op instellen dat het even behelpen is. Maar voor een kind is het denk ik nog veel moeilijker dan voor een volwassenen. Ik stoor mij niet aan kinderen die rondlopen en die even huilen.. ik stoor me wel aan de volwassenen breed uit zitten, winden laten noem maar op.

marlenes
07-05-13, 09:23
Mijn neefje is afgelopen week terug gekomen vanuit florida. Hij is op dit moment 1,5 jaar en heeft zich volgens mijn zus prima gedragen! Ik zal ook samen met mijn man en dochter van dan ongeveer 8 maanden gaan vliegen. Het is jammer dat er zo negatief gedacht wordt over vliegen met kleine kinderen. Natuurlijk is het vervelend als er een keer tegen een stoel getrapt wordt of wanneer een kindje even huilt maar we zijn toch allemaal klein geweest? Waarom moet je dan deze ervaring van je kinderen afpakken? Dan gaan ze het ook niet leren? Wij kijken in ieder geval uit naar een geweldige vakantie!

lvfl
07-05-13, 22:41
Nav dit topic en sommige vragen uit de omgeving, heb ik zoveel mogelijk foto's genomen van de spulletjes die wij gaan meenemen voor de kinderen en er een post op onze blog voor gemaakt:

http://orlandokissimmee2013.blogspot.be/2013/05/kids-only.html

Hopelijk heeft iemand er wat aan!
(en wij deze zaterdag ;))

katrien.vt
08-05-13, 09:37
Nog een simpele tip: waar onze jongens zich lang mee kunnen amuseren is bladeren door de catalogi met lego en playmobil die je hier gratis in speelgoedwinkels vindt. Voor elke reis ga ik de nieuwste halen. Ze zijn echt lang zoet met kiezen wat ze de volgende keer voor hun verjaardag gaan vragen...

Angelina
10-05-13, 00:38
Wij hebben inmiddels 5 kinderen en vliegen naar Orlando al sinds de oudste 6 was. We hebben dus meerdere malen gevlogen met een baby, of 1 jarige. Als ik het goed heb, hebben maar weinig mensen "last" gehad van onze kinderen, daar probeerden we wel voor te zorgen. Nu scheelt het al een boel misschien dat geen van onze kinderen ooit gehuild hebben, (nouja, misschien weleens eventjes gedreind, maar nooit langer dan 10 minuten), zelfs niet voor pijnlijke oortjes. Voor de meeste ouders is het nl vreselijk als je kind gaat huilen en je om je heen geirriteerde gezichten ziet. Moet je je indenken hoe opgelaten je je dan moet voelen. Ik heb meestal meer medelijden met die ouder dan met mezelf ;) Ik denk dat het key-woord hier is: relax! Ga zo onbezorgd mogelijk op vakantie. Zorg voor een vrolijke vakantie sfeer en geen ruzies of irritaties vooraf tussen paps en mams, dat voelen je kinderen haarfijn aan. Als jij er zin in hebt, hebben je kinderen dat ook! Probeer je van te voren geen voorstelling te maken over hoe de vlucht gaat verlopen, of wanneer hij misschien wel in slaap gaat vallen..............geheid dat het heel anders verloopt en dan raak je daar tenminste zelf niet door geirriteerd! (das mijn ervaring) Toen ik eens ervan uit ging dat mijn vierde wel een uur of 2 minstens zou slapen (want dat deed hij thuis immers ook tussen de middag) toen was het wel een domper dat hij dus echt geen 5 minuten sliep in het vliegtuig! (hij was anderhalf) Goede les dus voor het jaar erna............heb geen verwachtingen van de vliegreis, go with the flow en laat het maar op je af komen! Wat bij ons wel hielp was dat hij in zijn autostoeltje zat. We hebben mijn bewegelijke zoon dus zo goed als de hele reis in zijn stoeltje laten zitten, in elk geval zo lang mogelijk. Want eenmaal eruit, wilde hij er niet zomaar weer in natuurlijk. En voor 1 keertje is dat echt niet zo erg. Voor de terugreis helpt bij mij het beste om, zodra ik merk dat het in slaap vallen moeilijk gaat (bij mezelf), om maar gewoon wakker te blijven. Ik kan beter tegen 1 nachtje overblijven dan tegen wil en dank proberen te slapen wat dan zeker niet gaat lukken, waardoor ik alleen maar zwaar chagerijnig wordt. (heel irritant zijn dan de mensen die wel gaan slapen en dan op je schoot liggen (zover de stoel naar achter) zodat je geen filmpje meer kan kijken, of mensen die juist wakker blijven en hun lichtje fel aan laten :( ) Oja, en overbodig om te zeggen............zelf een filmpje in 1 keer af kijken kun je hoogstwaarschijnlijk wel op je buik schrijven.......hou je bezig met wat je kinderen doen en hou je voor ogen dat die vlucht nu eenmaal nodig is om op je fantastische eindbestemming aan te komen en wat is dan 1 dag afzien als je daarna 2 weken fantastisch vakantie kunt vieren! :D

edbet
24-06-13, 08:49
Toen onze dochter 4 jaar was gingen we voor het eerst naar Orlando. Ik heb voor ieder uur dat we moesten vliegen een klein cadeautje ingepakt (potloden, memospel, kladblokje enz). Verder hadden we filmpjes op de ipod/laptop en een eigen schermpje in het vliegtuig. Verder hadden we ook nog reisspelletjes bij ons. En dit werkte super! Ze heeft het keurig gedaan. Op een gegeven moment werd ze het ook wel zat (net als papa en mama :-) ) maar ze heeft nooit gehuild ofzo. Ze wist dat het lang ging duren en ze heeft ook nog een groot gedeelte geslapen. En verder hadden we natuurlijk chips, koekjes en wat snoepjes ingepakt. We zijn inmiddels 2x geweest en gaan dit jaar voor de 3e keer als gezin (met oma!) op vakantie. Ze is nu 7 en er liggen alweer wat kleine dingetjes klaar die ik in ga pakken. Ik heb nog nooit hulpmiddelen gebruikt om haar te laten slapen. Op een gegeven moment zeg ik tegen haar dat "we" zo gaan slapen. Ik doe dan ook mijn ogen dicht en even later ligt ze heerlijk te slapen. Ik weet ook wel dat niet alle kinderen zo zijn maar leg in ieder geval van te voren uit dat de vlucht heel lang duurt en dat iedereen "moet" slapen. Bij ons werkt dat in ieder geval prima!

Ritchie
11-07-13, 10:19
Ik heb sinds kort een verstopte buis van Eustachius, hier kwamen ze uiteindelijk achter door een audiogramtest bij de huisarts. Ik schijn dus minder goed te horen, ahum...;)
Ik heb een licht druk op beide oren, nadat ik in april terug ben gekomen uit Orlando, heb echter totaal geen pijnklachten.
Nu heb ik van de huisarts te horen gekregen, dat ik gewoon mag vliegen, alleen dat ik dus klachten zou kunnen krijgen tijdens stijgen/dalen.
Hij adviseerde mij neuspray te gebruiken 1 uur voor de landing, in combinatie met earplugs.
Zijn er hier ook mensen met dezelfde kwalen/klachten ? Ben benieuwd naar jullie ervaringen, en tips.

Ben dan wel geen kind, maar ik zag dit topic staan, dusss.... :)

b767-300er
12-07-13, 08:12
Ik gebruik tijdens het dalen/stijgen altijd neusspray. Dit verlicht enorm!

Lelli Kelly
04-02-14, 21:03
Ik koop altijd wat kadootjes voor de kids om de vliegreis wat leuker te maken. Ik las op een ander forum de tip: de miniboxset van "Waar is Wally". Erg leuk voor mijn dochter van 6 jaar.
Voor mijn zoontje van 2 jaar heb ik in ieder geval een Sinterklaasboek van Intertoys bewaard. Kan hij lekker kijken en scheuren desnoods.
Wie heeft er nog meer leuke tips? Wat kopen jullie voor de kids om ze een beetje te vermaken tijdens de lange vliegreis? (Behalve dan stiften, kleurboekjes, DVD etc.).

Bieg
04-02-14, 21:46
Verrassingseieren, kleine speelgoedjes (die geen herrie maken), doeboekjes, verrassingszakjes met hondjes en zo (o.a. Blokker), snoepjes, kwartetspel, autootjes . Ik begin altijd ruim van tevoren met inslaan, Action, Blokker, Kruidvat en HEMA behoren hierbij tot mijn favoriete winkels ;)

Hopelijk heb je hier iets aan!

Groetjes, Monique

tomenvalesca
05-02-14, 08:50
Toen ik klein was en op reis ging met mijn ouders ( elk jaar met de auto naar Spanje) maakte mijn moeder een papieren vouwer (zie foto) , eerst mocht ik dan een getal kiezen (vb 5) waarop mijn moeder dan 5x de vouwer opendeed (je kan ze horizontaal en verticaal opendoen) , op elke kant stond een kleine tekening , als er dan 5x was gevouwen mocht ik een tekening uitkiezen , waarbij moeder een zak met kleine pakjes had waar diezelfde tekeningen opstonden (elk pakje kwam dus overeen met een tekening op de papieren vouwer) koos ik vb de hond , dan kreeg ik het pakje waar de hond opstond.
Dit konden dan kleurboekjes zijn , speelgoeddiertjes, kleine dingen waar ik dan weer enige tijd zoet mee was.
Om de zoveel tijd deden we dit opnieuw tot we bijna waren aangekomen en de pakjes op waren, nostalgie alom :D Maar doe dit zeker ook later met mijn eigen kids!
http://2.bp.blogspot.com/_xZX02C7q38g/RvoZXuXfKOI/AAAAAAAAAcU/gacNdwqlFSA/s320/9.JPG

Njit
05-02-14, 09:40
Nostalgisch! En als je niet meer weet hoe je zo'n ding vouwt dan legt dit jongetje je het graag uit:


http://www.youtube.com/watch?v=Qg29q4ALHRQ

Innoveda
05-02-14, 11:23
Wij hadden met onze kids van toen 3 en bijna 2 ook een aantal kadootjes bij. Stickers werkte bij ons heel goed. Van die kleine stickerboekjes hebben ze bij Hema. Acttion heeft idd een heleboel leuke kleine rommeltjes die kids prachtig vinden. Wij hebben de meiden allebei een klein tasje gegeven van Disney dat ze zelf konden inkleuren. Die waren ideaal en gingen ook in Florida overal mee naartoe. Heel handig in de auto!
Onmisbaar is toch ook wel snoep. Ja ik weet het... Slecht, maar werkt super. Lolly's werken goed, ook fijn tegen oorpijn. En van die doosjes met snoepjes of krentjes.
Belangrijkste is toch wel: relax het is vakantie! Met de vlucht komt alles goed.

soralysha
05-02-14, 13:13
Voor onze dochter kocht ik ook altijd kleine cadeautjes. kleurboekje, weven met papieren strookjes enz enz. Nu is ze 11 jaar en zijn het filmpjes om te kijken geworden, lezen op haar Ipod en spelletjes op haar Ipod natuurlijk. Wij hebben nooit problemen gehad zowel met de auto vakanties als de vliegvakanties niet.







www.floridavakantie2014.blogspot.nl (http://www.floridavakantie2014.blogspot.nl/)

julieke
19-01-15, 15:59
Wij vertrekken aankomende paasvakantie.

Ik kom er maar niet over uit.... Wel of geen autostoel meesleuren om dan te gebruiken tijdens de vlucht.
We hebben een rechtstreekse vlucht ( Air Berlin). Van Dusseldorf naar Fort Myers.

Onze oudste is 6 en die kan zich prima vermaken met Ipad, Nintendo enz...

Maar onze jongste zoon van 15 maanden is een echte stuiterbal :-)

Ik heb me al suf gezocht op internet over verschillende ervaringen. Ook blijkt dat de luchtvaartmaatschappijen geen duidelijke regels hebben over welk merk van autostoel. Zo staat op de site van Air Berlin een maxi cosi tobi ( die wij hebben) niet op de lijst van geaccepteerde stoeltjes, maar hij staat wel op de foto afgebeeld bij de uitleg ervan. :confused:

Om nog maar te zwijgen over het gesleur ermee door de luchthaven... Nu dat kan wel op te lossen zijn door de stoel met spanriemen vast te maken aan een trolley en zoonlief in de buggy.

Heb je zelf nog wel wat ruimte naast zo een autostoel? Kan het tafeltje nog wel omlaag zodat het kind filmpje kan kijken ofzo?

Graag ervaringen.

MMJJOli4
19-01-15, 16:18
Wij hebben een aantal jaar geleden een autostoel meegenomen in het vliegtuig. Ging op zich prima hoor...Van tevoren kun je even bellen met de luchtvaartmaatschappij of ze je stoeltje goedkeuren. Ik vond het geen gezeul, maar dat is van persoon tot persoon verschillend natuurlijk. Bij ons kon het tafeltje nog omlaag. Wat wel irritant was voor onze voorburen is dat de beentjes dan veel sneller tegen de voorstoel trappen...dus we hebbel wel vaak beentjes omlaag moeten houden.... Ik denk dat ik er nu voor zou kiezen om een stoeltje in de ruimbagage in te checken eerlijk gezegd.

Michael66
19-01-15, 17:23
Is hetmisschien een idee om zo'n opblaasbaar autostoeltje aan te schaffen?
In het onderwerp over autostoeltjes hier op het forum zag ik zoiets langskomen. Lijkt mij een prima oplossing.

zie http://bit.ly/1yDBdEw

Anthon14
19-01-15, 22:14
Wij hebben ook de autostoel meegenomen voor in het vliegtuig toen onze zoon zo jong was, zeker omdat ze toch wat steviger zitten door de stoel en ze zitten wat hoger waardoor je ze ook kan vermaken met een tekenfilmpje op het multimedia scherm.

En mocht hij dan toch in slaap vallen dan wordt hij meer ondersteund door de autostoel dan als hij in een vliegtuigstoel had gezeten.

En zoals je zelf al zegt even met een riem vastmaken aan een trolley en klaar ben je.

FRNCS
22-03-15, 19:16
Wij zijn in 2013 met onze meid van toen 2 naar Orlando gevlogen! Ging allemaal prima. Inderdaad en kleine cadeautjes en ipad waren de uitkomst! Ze heeft zelfs ( in een onmogelijke positie ) nog 3 uurtjes geslapen! Dit jaar gaan wij weer richting Florida en nu hebben wij er nog een dochter bij. Zij is op het moment van reizen 13 maanden. We hebben voor de oudste natuurlijk wel een stoel de jongste gaat nog op schoot. Ik weet dat het een lange vlucht word maar nog een stoel erbij was voor nu even geen optie ivm budget. We gaan het zien wat er op ons af komt. Ik ga me er maar niet te druk om maken (hopelijk lukt dat) en dan gaat het helemaal goed komen. Gelukkig kunnen de meiden ook af en toe een stoel delen en hebben we een rij van 3 stoelen naast elkaar dus kunnen de armleuningen lekker omhoog. Ik ga de komende maanden ook weer langs action, hema, blokker etc voor de kleine cadeautjes! En we verheugen ons nu al op deze vakantie!

koenkamphuys
10-09-16, 22:43
Een mooi verhaal over hoe het ook kan. In plaats van zich te ergeren aan het constante huilen van een kind aan boord, hielp deze man het kind weer rustig te krijgen.

https://www.yahoo.com/gma/kind-stranger-puts-fellow-passengers-baby-sleep-midflight-170109921--abc-news-travel.html

ronenivonne
11-09-16, 06:50
Wij vertrekken aankomende paasvakantie.

Ik kom er maar niet over uit.... Wel of geen autostoel meesleuren om dan te gebruiken tijdens de vlucht.
We hebben een rechtstreekse vlucht ( Air Berlin). Van Dusseldorf naar Fort Myers.

Onze oudste is 6 en die kan zich prima vermaken met Ipad, Nintendo enz...

Maar onze jongste zoon van 15 maanden is een echte stuiterbal :-)

Ik heb me al suf gezocht op internet over verschillende ervaringen. Ook blijkt dat de luchtvaartmaatschappijen geen duidelijke regels hebben over welk merk van autostoel. Zo staat op de site van Air Berlin een maxi cosi tobi ( die wij hebben) niet op de lijst van geaccepteerde stoeltjes, maar hij staat wel op de foto afgebeeld bij de uitleg ervan. :confused:

Om nog maar te zwijgen over het gesleur ermee door de luchthaven... Nu dat kan wel op te lossen zijn door de stoel met spanriemen vast te maken aan een trolley en zoonlief in de buggy.

Heb je zelf nog wel wat ruimte naast zo een autostoel? Kan het tafeltje nog wel omlaag zodat het kind filmpje kan kijken ofzo?

Graag ervaringen.

Ook goed de regels bij Air Berlin in de gaten houden. Je mag de autostoel maar in 2 rijen gebruiken. En idd niet veel autostoelen voldoen voor in het vliegtuig, Maxi Tobi volgens Airberlin idd niet. Wij hebben besloten door alle onduideljkheden om haar zo mee te nemen. Wel hebben we XL seats bij het schot geboekt zodat we voor ons wat ruimte hebben om onze kleine meid wat te laten spelen. ( als dat mag ). We nemen een slaapzakje/ matje mee en we gaan de reis voorbereid ( kadootjes enz ) in. Met een beetje mazzel is het vliegtuig als wij gaan in Maart niet vol en hebben we wel ergens een stoel als ze even niet op schoot wil zitten of op de grond wil spelen. Verder zijn we gewoon relax als altijd en we laten het op ons af komen, het is tenslotte vakantie :)

Mads2010
11-09-16, 08:08
Misschien helpen deze tips nog die wij hebben verzameld toen we in 2012 met onze zoon van (toen) net twee jaar op pad gingen...
Zie de weblog: http://hoesjesintheusa.weebly.com/reizen-met-klein-kind.html

Lelli Kelly
11-09-16, 09:16
Tip die ik van mijn huisarts kreeg voor vliegen met kinderen: begin een paar dagen voor vertrek alvast met neusspray, dan zijn de holtes "open" en hebben kids minder kans op oorpijn tijdens het vliegen. Wij hebben dit ook altijd gedaan bij onze kids en dat werkt goed.
Andere tips: neem kleine cadeautjes mee, kleurboekjes, filmpjes op de IPad en extra setjes met kleding in de handbagage. Onze dochter heeft een keer tijdens het opstijgen in haar broek geplast (ja, heel fijn...) en ik was blij dat we een extra set kleding meegenomen hadden.
Onze kids weten inmiddels dat er een aantal "strenge" regels zijn in het vliegtuig: geen gespeel met het tafeltje voor je, geen geschop tegen de stoel voor je, niet omgedraaid zitten/staan, geen gespeel met het luikje van het raam. Persoonlijk erger ik me er groen en geel aan als ouders hier niks van zeggen tegen hun kinderen.
Verder laten we de opvoeding wat betreft hoe lang ze gebruik mogen maken van IPad/laptop/schermpjes dan maar even voor wat het is....

Fitzroy
11-09-16, 09:30
Lelli Kelly, grote pluim voor jou. Ik zou willen dat alle ouders er zo over zouden denken :up:

Mads2010
11-09-16, 09:40
Lelli Kelly, grote pluim voor jou. Ik zou willen dat alle ouders er zo over zouden denken :up:

Volledig eens! Maar ben ervan overtuigd dat je als ouders het volledig in de hand hebt. Een goede voorbereiding is (meer dan) het halve werk...

Lelli Kelly
11-09-16, 10:02
Dank je :o!
Je moet je als ouders realiseren dat als je reist met kleine kinderen je niet meer -zoals vroeger- ongestoord een filmpje kunt kijken en relax in je stoel kunt gaan zitten. Het kost nu eenmaal energie om je kind bezig te houden en "in het gareel" te houden. Je zit met nog heel veel andere mensen opgesloten in een blik en daar moet je rekening houden met elkaar.
Wij wisselen daarom tijdens een lange vlucht ook vaak af. Dan kan 1 van ons met de kids bezig zijn en 1 kan even relaxen en een filmpje kijken/boekje lezen.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat wij eigenlijk nooit klachten hebben gehad van andere passagiers maar krijgen vaak juist complimenten dat de kids zo lief zijn. En dat is dan een mooie waardering van de energie die je erin hebt gestoken tijdens de vlucht :-)
Nu zijn onze kids (gelukkig) de lastige peuterpubertijd inmiddels gepasseerd (ze zijn nu 4 en 8 jaar) en wordt het alleen maar makkelijker.

Carthrax
13-09-16, 11:49
Wij hebben wat dat betreft wat minder geluk gehad, ons dochtertje van 2 was in ieder geval de vlucht terug bijna de complete weg overstuur. Geen cadeautjes, iPads etc. konden haar rustig krijgen. Niets was goed.
In al haar woede bleef ze ook trappen en huilen. Hoe rustig wij ook bleven zij werd het niet. Uiteindelijk viel ze wel in slaap, hoe kon dat ook anders maar zodra ze wakker werd was ze weer in totale paniek en begon het weer van voren af aan.
Wij wachten dus in ieder geval een jaar of 2 voor we weer het vliegtuig in gaan, de peuter pubertijd even uitzingen en gewoon opnieuw proberen.

P9ol
13-09-16, 20:50
Carthrax dat geeft maar weer aan, dat we allemaal verschillend zijn. ik denk dat je als ouder zijnde zelf het beste aanvoelt/inschat hoe je kind (kan gaan) gaat reageren.
Je kan tig reisverslagen lezen van andere maar je weet pas hoe het is als je erin zit:(
Onze dochter was 4mnd dat we voor het eerst gingen vliegen naar Egypte en ook het eerste en tweede jaar zijn we niet zo ver gegaan.
Toen ze 4 was gingen we naar Indonesië en dat ging perfect.
De laatste paar jaar (ze is nu9) gaan we naar Florida en moet zeggen nooit geen last van haar, we geven haar alleen een pilletje tegen reisziekten.
Schermen/ipads/gameboy etc doet ook wonderen. ;)

MMJJOli4
22-09-16, 16:36
Wij zijn ook gezegend met het feit dat onze kinderen goede reizigers zijn. Ik onderschrijf de regels van lelli kelly ook wel hoor...bij ons mag er in principe niets waar een andere passagier last van zou kunnen hebben ;-) 1 keer tijdens een (gelukkig hele korte) vlucht naar Salzburg was onze zoon echter ook niet te hanteren en dan blijkt maar weer dat je ook als ouder een beetje geluk moet hebben met de bui waarin je kind zich bevindt.... Ik voelde me toen wel beschaamd ten opzichte van de andere passagiers.