PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegtijd overbruggen



Lizzel
21-06-09, 10:33
Aangezien ik mijn vraag niet beantwoord kreeg (na het lezen van vele topics) doe ik het maar zo.. Nog een kleine 4 weken en dan ga ik voor de eerste keer met een vriendin naar Florida en we hebben er beiden heel erg veel zin in..

Wij vliegen met AB en hoop dat het ons goed zal bevallen.. Het enigste waar ik mee zit is hoe ik de vliegtijd zal overbruggen..

Wij vertrekken om 13.40 uur in Dusseldorf en komen aan om 18.00 in Miami.. Aangezien we laat in de avond aankomen (ned. tijd) is het dan verstandig om tijdens de vlucht te gaan slapen of om juist zo lang mogelijk wakker te blijven? Ook omdat we tegen de avond aankomen in Miami en de volgende dag naar Orlando rijden.. En om miss een jetlag te "voorkomen"..

Hoop dat iemand mij daarin kan adviseren, ondanks dat ik begrijp dat het volledig aan je zelf zal liggen wat je doet..

Renske1978
21-06-09, 10:53
Ik blijf altijd wakker, en dat komt vooral omdat ik niet kan slapen om die tijd. Je komt in de VS vroeg in de avond aan maar het duurt wel ff voor je in het hotel bent. Daar kun je dan gaan slapen, en als je de volgende ochtend wakker wordt heb je niet of nauwelijks een jetleg, gewoonweg omdat je kon slapen op het moment dat het daar nacht was.

Ik wordt dan meestal wel wat vroeger wakker en wil 's avonds rond een uur of 21 á 22 naar bed, maar alles beter dan om 16:00 uur al naar bed te willen.

Teleton
21-06-09, 10:56
En om miss een jetlag te "voorkomen"....

Tsja, ik ben bang dat je een jetlag niet voorkomt door al dan niet te gaan slapen in het vliegtuig. Je lichaam is áfgeregeld' op een bepaald leefpatroon. Je staat op bepaalde tijden op, eet, drinkt koffie, gaat naar het toilet enz.enz. Dat patroon verandert bij veel mensen niet nadat ze door een zestal tijdzones zijn gevlogen. De kans dat je op je 'normale'tijd wakker wordt, honger krijgt of het toilet wil bezoeken, is groot.

De ene mens reageert echter heel anders op een afwijking van dit patroon dan de ander. Bovendien is het bekend dat het bij veel mensen minder problemen geeft wanneer ze van oost naar west reizen, dan andersom.

Mijn advies? 't Komt zoals 't komt. Wil je lichaam een dutje doen in het vliegtuig, verzet je er dan vooral niet tegen. Hoe minder aandacht je aan het fenomeen jetlag geeft, hoe minder last je er van zult hebben.