PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Jasper



Jasper
19-06-09, 09:44
Beste mensen.
Hieronder ons reisschema voor in Florida. Commentaar en advies is altijd welkom!!

Groetjes,

Jasper en Pim

24-06 (Wednesday)

Aan komst op vliegveld. Vroeg slapen. Hotel is reeds geboekt.

25-06 (Thursday) 2335

Auto op halen kan al om 8 uur.
Reizen naar Orlando (4 uur rijden dus aankomst 12 uur) en daar pretpark bezoeken ( Universal studios)
vertrek vanaf pretpark naar hotel in Orlando suggesties voor hotels daar
26-06 (Friday)

9 uur opstaan
Reizen naar Kennedy Space Centre (1.5 uur)
Bezoeken Kennedy Space Centre (2 uur)
Reizen naar Miami (4:45 uur)
Miami Bekijken

27-06 (Saturday)

9 uur opstaan
Miami Bekijken
In de avond reizen naar Hotel bij Everglades National Park

28-06 (Sunday)

Reizen van hotel naar Everglades National Park (30 min)
Everglades National Park bekijken (3.5 uur)
Reizen naar Key largo (2 uur)
‘s avonds chillen, uit eten en naar de ondergaande zon kijken

29-08 (Monday)

Reizen naar Key west (3 uur)
Jetskiën
Key west bekijken (2 uur)
Andere activiteiten

30-06 (Tuesday)
· 9 uur opstaan en daarna ontbijten
Nog voldoende tijd om wat op de Key's te doen.
· Reizen naar Maimi (3.5 uur)
Slapen in Miami

01-07 (Wednesday)
· Rijden naar auto afgeef punt
Vlucht: Miami int naar Washington (Dulles)
1:28 Pm - 4:10 Pm Duration: 2:42 min

kol
19-06-09, 10:02
Hoi Jasper,

Ik zie dat jullie maar een weekje hebben, dus ik begrijp dat het strak gepland is. Sommige dagen zijn wel heel precies uitgerekend. Houd er rekening mee dat niet altijd alles volgens dat tijdschema zal lopen. Soms sta je bijvoorbeeld een uur te wachten tot je je auto mee hebt gekregen. Ook bijvoorbeeld de 3e dag, eerst van Orlando naar Kennedy Space, dit vervolgens bekijken, naar Miami rijden en dit dan vervolgens ook willen zien, vind ik wel behoorlijk ambitieus. Vergeen niet tussendoor even uit te rusten en te genieten!

Michael66
19-06-09, 10:25
Ik zie dat je van Miami naar Orlando gaat rijden. En daar 4 uur voor rekent. Da's een erg optimistische schatting. Je vertrekt namelijk in het spitsuur en rond Miami kan het dan nog wel eens erg druk zijn.

Dan zie ik dat je voor één enkele dag richting Orlando gaat en de volgende dag (via KSC) terug naar Miami. Zou niet mijn keuze zijn, beetje jammer van de vele reistijd, zeker in zo'n kort verblijf in Florida.
Tip: Ik zie dat je de laatste dag een vlucht hebt naar Washington. Waarschijnlijk met United (TED). Kun je die vlucht niet nog proberen om te zetten naar Orlando-Washington? Dan kun je namelijk de eerste dagen van je verblijf alle dingen rondom Miami/Keys/Everglades doen, en daarna via KSC naar Orlando rijden, daar pretpark(en) bezoeken en dan vanuit Orlando naar Washington vliegen. Dat "bespaart" je 1/2 tot 1 dag, die je dan weer aan leukere zaken dan autorijden kunt besteden.

24-06 Aankomst op vliegveld Miami.
25-06 Auto ophalen. Reizen naar Key West (4u).
26-06 Key West + reizen naar Miami (4u).
27-06 Miami
28-06 Naar Everglades National Park daar overnachten
29-08 Via KSC naar Orlando
30-06 Hele dag pretparken (Universal Studios + Islands of Adventure)
01-07 Auto inleveren en naar Washington vliegen

NB: Je betaalt binnen Florida geen drop-off kosten als je je auto op een andere plaats inlevert dan waar je hem hebt opgehaald.

Dr. Phlox
19-06-09, 10:32
Het is veel reizen. En zoals Kol aangeeft heb je dat meestal niet in de hand. Zou het zelf wat omgooien.
24-06 : Aankomst
25-06 : Auto ophalen en Miami bezichtigen
26-06 : Everglades (Everglades Safari of Shark Valley) in de ochtend en een stuk in de middag en dan rijden naar Key West (Hotel SouthernMost)
27-06 : Key West / Jetski en de zon onder zien gaan (kan hier ook heel mooi op Mallory Square)
28-06 : Rijden naar Miami en Miami verder bekijken (Duck tours / Winkelen).
29-06 : Vroeg weg rijden en dan naar KSC en daarna Hotel in Orlando
30-06 : Universal (Koop gelijk een Express Pass om eventuele wachtrijen te omzeilen) en eventueel tegen de avond al een stuk rijden richting Miami).
01-07 : Vroeg weg voor terugvlucht

Het blijft veel voor een week
Succes met het plannen
Grz
Ton

Ta2 Gerrit
19-06-09, 10:40
In a perfect world zou dit schema misschien best haalbaar zijn, maar in de praktijk pakt het vaak anders uit.
Dat je om 8 uur de auto kan halen, betekent niet direct rijden, en in exact 4 uur bij Universal op de stoep staan is ook een utopie. Theoretisch kan het, maar dan moet je geen honger krijgen, hoge nood, of ander verkeer op de weg, want dat kost tijd.
Dus voor de aftstandtijden (o.a. ook Miami Key West v.v.) zou ik een beetje marge nemen.

Dat geldt eigenlijk ook voor de rest van het schema; strakke planning. Prima, maar weinig ruimte voor R&R en onverwachtheden, die ongetwijfeld voor gaan komen.

Even zo goed veel plezier, en over hotels in Orlando hoef je je geen zorgen te maken, die zijn er genoeg.
Ik zou iets zoeken (als daar tijd voor is ;-)) op International Drive. Dat ligt het gunstigste t.o.v. Universal Studios, en er is veel in alle prijsklassen.

Ebelix
19-06-09, 11:17
Met maar 1 week in Florida kan je beter alles concentreren in 1 gebied. Of zuid Florida (Miami, de Keys en de Everglades) of midden Florida (Orlando en omgeving). Op deze manier ben je niet continue op je klok aan het kijken of je alles nog kan doen wat je die dag wilt doen. Je bent op vakantie dus geniet en voorkom stress.

Wat me niet duidelijk is op welk vliegveld je aankomt.

2 uur voor KSC is voldoende als je geen tour gaat doen en alleen de films en de rocket garden gaat bezoeken. Het leukste, voor mij, van KSC dat je een tour maakt waardoor het voor mij meer gaat leven.

Succes.