PDA

Bekijk Volledige Versie : Villa-ervaring: Vista Del Lago, Kissimmee



marc2002
17-06-09, 08:30
Hallo beste forumleden,

Heeft er al iemand gelogeerd in park vistadellago in Kissimmee?
Er is hier bitter weinig info over te vinden en ik sta op het punt dit te boeken... enige positieve geluiden zouden hierbij uiteraard welkom zijn.

Michael66
17-06-09, 09:22
Ik ken het verder niet, maar heb wel even de info (http://www.vistadellago.net/saleslist.asp) bekeken en op Google maps (http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF8&q=Vistadellago+Kissimmee&fb=1&split=1&gl=nl&ei=65c4SqzoD4qL-Qa-5YW0Aw&ll=28.35812,-81.635038&spn=0.001567,0.003433&t=h&z=18).

Geen enkel huis daar heeft m.i. een eigen zwembad, wel is er een gemeenschappelijk bad. Maar als je er ver vanaf zit is dat niet er handig en zul je er waarschijnlijk weinig gebuik van maken.

Verder staat er daar wel erg veel te koop, en voor behoorlijk laage prijzen, vanaf zo'n $45.000. Dat zegt vaak veel over de staat van de huizen en de woonomgeving.

Nogmaals, ik ben er niet geweest, dus misschien valt het daar allemaal wel heel erg mee.

fitnessmouse
17-06-09, 09:26
Wij verbleven een keer in Liki Tiki Village (Isle of Bali) en kwamen daar dan langs. Volgens mij zijn het meer groot uitgevallen 'stacaravans'

marc2002
17-06-09, 09:47
Wat ik mij eigenlijk afvraag is of ik op de reacties van de mensen mag afgaan op de website van de verhuurder.
zie http://www.holiday-rentals.co.uk/p405246#propertyReviews
en scroll helemaal naar beneden
deze lijken mij allemaal zo verdacht positief. Zijn deze reëel of kunnen deze fictief zijn?

Michael66
17-06-09, 10:44
Op zich ziet het er wel goed uit, en de prijs is ook erg gunstig. Helaas gen foto's van de buitenkant / ligging (vreemd!).

Ach, waaromzou je het niet doen? Je kunt het altijd proberen, zeker als je niet "in" bent voor een eigen zwembad.

marc2002
17-06-09, 11:25
Neen, privé zwembad is niet direct een vereiste.

Als je met 2 kleine kids op reis gaat naar Orlando, veronderstel ik dat je na al die themaparken toch vrij vermoeid thuiskomt en niet direct veel tijd/zin overblijft om te gaan zwemmen.

Het aanbod is idd erg verleidelijk, dus ik ga ervoor gaan.
Zal onze ervaring alleszins hier posten na de reis.

Ondertussen ben ik ook nog op zoek voor goede prijs/kwaliteit logies op Sanibel Island (dus op het eiland zelf), zal hier eens op het forum zoeken en mocht ik het niet vinden open ik een nieuw topic.

Michael66
17-06-09, 11:34
Mijn ervaring is juist dat mijn zoon na een lange warme dag na binnenkomst in het huis binnen 2 seconden klaarstond om te gaan zwemmen in het eigen zwembad. Heerlijk afkoelen en de laatste energie gebruiken. Kids en water .... = fun!!

Ta2 Gerrit
17-06-09, 11:53
Misschien dat Richard (vondutchga) eens even een kijkje kan nemen en oordelen.
Je kunt hem altijd een PBtje sturen, voor dat je boekt.

Persoonlijk zou ik ook zeker voor een villa met pool gaan :-)

cloggie68
17-06-09, 11:55
Ik weet niet hoe oud de kleine kids zijn maar die van vijf en zes van mij lieten na een dagje park een spoor van kleren achter in het huis (vanaf de voordeur naar de achterdeur) en ze stonden dus al bijna in het zwembad voordat ik binnen was ('t is dat er een kinderbeveiliging op de achterdeur zat). Bij ons is het dus een must...

Dr. Phlox
17-06-09, 12:21
Een eigen zwembad is voor de kinderen zeker een uitkomst. En voor jezelf ook na een lange dag.
Grz
Ton

ietie
17-06-09, 12:28
Ik zou zeker voor een eigen zwembad gaan , kinderen willen zwemmen hoe dan ook, ik moet er niet aan denken om na een lange park dag nog eens me zelf te verplaatsen naar een gezamelijk zwembad, betaal iets meer voor een eigen pool, je zult er geen spijt van krijgen.

pzomerdijk
17-06-09, 12:37
Zou ook zeker gaan voor eigen pool Deze hebben over het algemeen een ,,kinderbeveiliging'' in de vorm van een deuralarm en afsluitbaar scherm. Kinderen vinden het fantastisch een ,,eigen zwembad''. De huizen zijn gedateerd. Als je tijd hebt zoek dan even door, er zijn genoeg ,,nieuwere'' villa's te krijgen tegen aantrekkelijke prijzen. Kwestie van onderhandelen met eigenaar! Desbetreffende verhuursites zijn genoeg te vinden op dit forum!

marc2002
17-06-09, 12:50
Ach, het zal allemaal wel aan je prioriteiten liggen zeker.
Ik persoonlijk prefereer een gemeenschappellijk zwembad, omdat de kinderen daar al snel contacten leggen en "vriendjes" maken. Niks is zo leuk voor hen om met een leeftijdgenootje te kunnen spelen. BTW, ze zijn 4 en 7 jaar oud.

ietie
17-06-09, 14:43
Amerikaanse kinderen spelen over het algemeen niet vaak buiten, je zult er dan ook niet veel aan treffen bij het gezamelijke zwembad ( IS ONZE ERVARING) misschien hier en daar een puber , dit jaar zatten wij toevallig dicht bij het gezamelijke zwembad van onze communitie en hebben de hele periode geen kind in het zwembad gezien.

Yvet
17-06-09, 15:27
Ook ik zou voor een zwembad gaan.
Maar dat is ieder zijn of haar eigen keuze.

Wat betreft het zoeken naar info, als je Vista Del Lago, Kissimmee intikt bij Google dan krijg je heel veel resultaten en kun je zien via de andere sites van aanbieders wat voor soort huizen het zijn.
Het zijn geen echte villa's maar ook geen trailerpark een beetje iets ertussenin voor zover ik kan beoordelen.

Het is gewoon maar net wat je zoekt, de prijs is heel erg laag dus misschien moet je het gewoon proberen.

Teleton
17-06-09, 16:54
Het aanbod is idd erg verleidelijk, dus ik ga ervoor gaan. Zal onze ervaring alleszins hier posten na de reis.


Wij keken onlangs op een min of meer vergelijkbare lokatie en vonden deze huizen (te) eenvoudig en in veel gevallen sterk verouderd/verwaarloosd. De huizen zijn in Lodge stijl gebouwd (prefabric) staan vrij dicht op elkaar en bieden weinig privacy.

Als deze lokatie niet door een grote aanbieder in het pakket wordt opgenomen, zegt dit vaak iets over de situatie. Wanneer de prijs bepalend is, zijn er voor dit geld wel gunstiger aanbiedingen te vinden. Zoals Ietie ook al aangeeft; stel je niets voor van contacten met andere kids. Als je geluk hebt, zijn er meer toeristen, maar locals zal je hier niet zo snel vinden. Ik ben bang dat je je ook in het succes van een eigen pool voor je kids vergist. Vooral met kinderen is het heerlijk, zie ook de opmerking van Cloggie.

Als je nog niet geboekt hebt:

Neem even een time out.
Wordt niet verliefd op deze lokatie.
Neem vooral ook even de tijd om prijzen te vergelijken; het particulier aanbod (2 steekrpeofjes genomen) voor deze lokatie vond ik nog behoorlijk overprijsd voor de kwaliteit die je er voor terugkrijgt. Wat betaal je per week voor deze lokatie?
Succes met de beslissing!

vondutchga
17-06-09, 17:40
gebaseerd op de foto's zeg ik "double wides" dit zijn Pre-Fab huizen die in twee gedeeltes op plaats gezet worden en dan aan elkaar gespijkerd worden, op zich niets mis mee zolang er geen major hurricane op komst is :)

Ik neem aan dat we het hier over http://www.vistadellago.net/ hebben en ik kan wel even gaan kijken (verblijf momenteel zelf op W Irlo Bronson Hwy) maar kan geen garantie geven dat ik binnenkom, het is een gated community.

Als je een huis/plaats nummer hebt wil ik het best proberen.

Laat het me z.s.m. weten want ik ga Vrijdag zelf voor een paar dagen naar Daytona en ben dan volgende week weer terug in Kissimmee.

offtopic: Ietie, waar heb jij dat profile fotootje vandaan? Lijkt namelijk erg veel op het design dat ik op cafepress te koop heb staan :) :) :)

R.

marc2002
17-06-09, 18:59
@Teleton: Voor deze lokatie betalen we 200£, wat ongeveer 236 € is voor een week. Daar kan je toch moeilijk voor bedrogen zijn. Bovendien is het in het kader van een rondreis, waar we ook al een aantal 3 en 4-sterren hotels hebben geboekt. Het moet niet altijd "het van het" zijn natuurlijk ...
Als deze reis meevalt keren we zekers terug, en dan zal ik eens een villa met eigen zwembad proberen jawel (tenzij deze keuze echt goed meevalt natuurlijk). Mja, ik ben bij de scouts geweest, voor mij mag (kan) het zelfs slapen onder de blote hemel zijn ...

@Dutchga: Als het geen grote moeite is mag je zeker eens naar de surroundings kijken: of het goed gelegen is, rustig en groen zoals ze vermelden op de website en of de woningen er in degelijke staat uitzien.
Je moet niet per sé binnenbreken en de wet overtreden maw ;-)

ietie
17-06-09, 22:37
offtopic: Ietie, waar heb jij dat profile fotootje vandaan? Lijkt namelijk erg veel op het design dat ik op cafepress te koop heb staansorry ik zou je niet kunnen zeggen waar ik mijn profiel foto vandaan heb, ik gebruik hem al een poosje en weet echt niet meer waar ik hem vandaan heb.
Ik heb wel even een kijkje genomen op de site cafe press leuke site , kende hem niet.

disney-golf
18-06-09, 10:22
@marc2002,

Ik heb het even voor je uigezocht omdat ik zelf een villa heb in Kissimmee heb en Vista Del Lago me niets zegde.
Vista Del Lago ligt in Winter Park, niet in Kissimmee, en de meeste huizen hebben er geen privé zwembad.
Vandaar de lage huurprijzen.
Hoe dichter bij de parken en hoe beter de huizen uitgerust zijn hoe hoger de verhuurprijzen.
Ik weet niet voor hoe lang je gaat en of je elke dag naar de parken gaat maar een zwembad voor de kids is zeker een aanrader indien de ouders ook eens wat "rust" willen...\\:D/

marc2002
18-06-09, 11:49
OK bedankt allemaal voor jullie info !
Ondertussen heb ik het juiste adres: .hmmessage P { margin:0px; padding:0px } body.hmmessage { font-size: 10pt; font-family:Verdana } 14191 Vista Del Lago Boulevard, Winter Garden, Florida Zip Code 34787
OK ik ben eigenlijk geen voorstander van "gated communities" maar zoals ik al zei: alles hangt af van je prioriteiten
De één wenst een privé zwembad, de ander vind net de contacten leuk aan het gemeenschappellijk zwembad.
De één wil een luxe villa met alles erop en eraan, de ander is blij met een dak boven zijn hoofd.
De één vind een villa aan de rand van een park een nadeel, de ander vind er net de rust die hij zoekt ...
De ene bekijkt eerst de prijs en kijkt dan naar hetgeen hij ervoor krijgt, de ander bekijkt eerst hetgeen hij krijgt en dan naar de prijs.
Het is maar hoe je het bekijkt nietwaar?

Teleton
18-06-09, 11:53
Het is maar hoe je het bekijkt nietwaar?

Zo is dat! Als je het maar van de zonnige kant ziet, zit je altijd goed.