PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegtuigstoelen



Simone en Ton
14-06-09, 20:16
Hallo,

Wij zijn aan het zoeken naar de beste prijzen voor onze vakantie.. We blijven Hollanders ! Maar wat we net zo belangrijk vinden is de beenruimte. Ton is bijna 2 meter en om nu als een sardientje opgevouwen te zitten voor een uurtje of 10..? Mwaah, nee bedankt !

Wie heeft er ervaringen met maatschappijen? Ik weet dat je bij Martinair voor ong 100 pp (heen en terug) een Comfort Class stoel kunt krijgen. Dat hebben we ook echt wel voor over, want het is het echt waard !
Maar weet iemand een maatschappij die die beenruimte al automatisch heeft ?
Op de sites van bijvoorbeeld KLM kom je wel diverse soorten plaatsen tegen maar nergens de afstandsmaten of zoiets.

Groeten

Tinkerbell
14-06-09, 20:36
Automatisch weet ik niet maar wij hebben gevlogen met Air Berlin en de XXL seats waren prima.
Was 60 Euro per stoel.
Wat wel grappig,nou ja grappig, was dat we zo ongeveer de deze stoelen uitgekeken werden.
Op de heenvlucht werden we aangesproken door een boze meneer die meende dat wij geen recht hadden op deze stoelen omdat hij vond dat het een ideaal speelplekje voor zijn kinderen was en schandalig dat we niet wilden ruilen.:-\"

Op de terugvlucht werd ik op mijn schouder getik door een Duitse dame kennelijk van Nederlandse afkomst die hoogst verontwaardigd vroeg wie ik omgekocht had voor een "speciale behandeling".#-o

parrot
14-06-09, 21:57
Kijk even hier http://www.seatguru.com/ en je weet alles!

FrankS
14-06-09, 22:02
...behalve Martinair, want die staat niet op seatguru...

JanineB
14-06-09, 22:16
Weet iemand wat een drawback is dan??? In het woordenboek staat nadelig... dus misschien niet gunstig maar vaak wel bij een nooduitgang en dus meer beenruimte!!

derrobbie
14-06-09, 22:41
Weet iemand wat een drawback is dan??? In het woordenboek staat nadelig... dus misschien niet gunstig maar vaak wel bij een nooduitgang en dus meer beenruimte!!

Omdat je bij een nooduitgang zit wordt je geacht te assisteren bij eventuele noodgevallen en dat kan een behoorlijk nadeel zijn als je niet sterk in je schoenen staat.
Al is de kans hierop natuurlijk wel erg klein.
Tevens kun je gevraagd worden om van stoel te ruilen als er iemand aan boord is die de extra beenruimte meer nodig heeft, om bijvoorbeeld medische redenen

Riverwood
14-06-09, 23:23
Als er geen raam is wordt deze plaats ook vermeldt als drawback.

Groetjes Henke

6foot6
15-06-09, 09:04
Tevens kun je gevraagd worden om van stoel te ruilen als er iemand aan boord is die de extra beenruimte meer nodig heeft, om bijvoorbeeld medische redenen

Om te assisteren moet je fit zijn, medisch indicatie is geen reden(meer) om zo'n plaats te claimen

Tinkerbell
15-06-09, 10:08
Tevens kun je gevraagd worden om van stoel te ruilen als er iemand aan boord is die de extra beenruimte meer nodig heeft, om bijvoorbeeld medische redenen

Lijkt me stug. Op de eerste plaats moet je betalen voor zo'n stoel.
Verder hadden we deze stoelen speciaal gereserveerd omdat ik "rare" benen heb overgehouden na mijn chemokuur.
Een beetje extra plaats is een must voor mij.
Dan zou ik dus mijn betaalde stoel op moeten geven omdat ik geen briefje van de dokter heb maar wel nodig heb ?

Njit
15-06-09, 11:30
In hoeverre ben jij in staat om andere mensen te helpen indien er zich een ongeluk voordoet?
Lijkt me trouwens sterk dat iemand voor medische redenen daar komt te zitten. Het is een nooduitgang!

Teleton
15-06-09, 12:43
Op de terugweg kregen we voor de vlucht Orlando-Washington twee stoelen bij de nooduitgang aangeboden. Mijn vrouw kwam echter helaas niet door de ballotage en de buitenkans ging haar neus voorbij. Uiteindelijk vinden wij het, hoe jammer ook, terecht dat personen die zich, om welke reden dan ook niet kwalificeren, niet bij de nooduitgang terecht komen.

De controle hierop is overigens volgens mij maar matig. Naast mij zat een vriendelijke, hulpvaardige United medewerker in de exit-row. Toen ik even naar mijn vrouw zwaaide, die twee rijen voor mij zat, bood hij spontaan aan van plaats te wisselen. Wij hebben beleefd geweigerd.

Voor de vlucht Washington-Brussel hadden we Economy+ geboekt. Rij 21 H en J, achter de stoelen voor de medewerkers. Nog voor vertrek zaten de stoelen voor de medewerkers al vol 'migranten' die 'vrolijk' weer werden weggestuurd. Dit leverde nogal wat onrust op, want hun stoelen waren inmiddel ook al weer geconfiskeerd. Medewerkers wilden overigens best helpen om, binnen de mogelijkheden van de vrije stoelen, tot een betere verdeling te komen. Rij 18,19 en 20 waren echter onbespreekbaar.

Aan de medewerkers van Unted werd wel gevraagd waarom wij wel mochten blijven zitten. Zelf werden we niet lastig gevallen, hoewel er wel door de andere passagiers met begerige blikken naar de XXXL beenruimte op deze plek werd gekeken. Voor de komende reis hebben we daarom voor beide vluchten, uiteraard tegen de bekende E+-toeslag, inmiddels maar weer beslag op deze rij gelegd. Dat 'zit' dus, naar alle waarschijnlijkheid, wel goed!

derrobbie
15-06-09, 13:11
Lijkt me stug. Op de eerste plaats moet je betalen voor zo'n stoel.

Klopt inderdaad dat er zgn preferred seats zijn, die je kunt reserveren als je bijvoorbeeld medallion member bent of een medische verklaring hebt, maar de stoel direkt naast de nooduitgang is toch echt (normaal gesproken) voor een fit persoon die bereid is om te assisteren.
Wordt trouwens ook altijd tijdens het safety filmpje aan boord uitgelegd.

Vond dit net bij Delta:
Passenger Qualifications When assigning an exit seat:


They must be able to comprehend instructions for operating the emergency exit including locating and operating a window exit or exit door and directing others to the exit
They must not be under 15 years of age and must not have a condition that might cause them harm if called upon to open an exit
They must be physically able to open an exit door and to lift and stow a 31-52 pound window exit
They must not require the use of a seat belt extension (this limitation is intended to preclude the hazard of entanglement with the additional length of the extension by those passengers attempting to expeditiously exit the aircraft)

Exit-row passengers must be willing to perform these tasks if instructed to do so.

Simone en Ton
15-06-09, 14:07
Hallo,

ik lees al wat diverse namen. Seatguru moet ik nog even onder de knie krijgen, maar dat gaat goed komen.
Worden de beloftes ook wel nagekomen wat beenruimte betreft ?

Njit
15-06-09, 14:19
Zie ook dit onderwerp: Beenruimte in vliegtuig (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=202)

SEC
19-06-09, 12:54
Naast seatguru, wil ik graag de volgende website toevoegen:
http://www.vliegtarieven.nl/airlineinfo/stoelafmetingen_eco.php
Veel minder uitgebreid, maar Martinair staat ertussen!

Tinkerbell
19-06-09, 13:39
Klopt inderdaad dat er zgn preferred seats zijn, die je kunt reserveren als je bijvoorbeeld medallion member bent of een medische verklaring hebt, maar de stoel direkt naast de nooduitgang is toch echt (normaal gesproken) voor een fit persoon die bereid is om te assisteren.

Nou dat komt dan mooi uit. Mijn man moet regelmatig op plof en bluscursus en mag dan ook zijn weg zoeken in een hok vol rook.
Hij is dus dubbel gekwalificeerd. Fit en ervaring.:razz:
Hmmmmmm misschien dat we dan volgende keer niet meer extra moeten betalen als ik dit even uitleg aan de juffrouw van reserveringen?:?: