PDA

Bekijk Volledige Versie : Verkeersregels



meisje
02-07-05, 19:49
In de FAQ's kon ik het niet vinden maar wat zijn de regels in het verkeer die anders zijn dan in Nederland? Op het forum las ik bv dat je rechts mag afslaan bij een rood verkeerslicht? Klopt dat? en welke andere belangrijke verkeersregels zijn er?

Thanx
meisje

knaapje
02-07-05, 20:22
Even googlen op "USA verkeersregels" levert dit op:
http://www.hm-usa.nl/autorijden01.html

Succes
Knaapje

Window
03-07-05, 20:14
Goede link, knaapje!

Zelf heb ik nog deze:

De gehele drivers handbook (hieruit leren dus aanstaande bestuurders voor de theorietoets) http://www.hsmv.state.fl.us/handbooks/English/ch_201.html of http://www.hsmv.state.fl.us/handbooks/English/ (pdf) Hier staan ook alle verkeersborden in. De meeste borden spreken voor zich. Opvallende regels zou ik het niet zo gauw weten. Dat red on right klopt.

Succes :)

Daniel24
20-08-05, 14:36
Ik vond dit ook wel een sterk verkeers bord


http://img392.imageshack.us/img392/3706/slowchildren5vh.jpg

freestyle4all
26-03-06, 19:14
Haha! Die kinderen in Amerika zijn vaak nogal dik.
Daarom worden ze wat trager...

Norbert
03-04-07, 15:35
Is eigenlijk de voorrangsregel m.b.t. verkeer van rechts in Florida gelijk aan "onze" regel?

Njit
03-04-07, 15:39
http://www.hm-usa.nl/autorijden01.html

Inleiding
Het autorijden in de USA verschilt niet veel van dat in Nederland. Er zijn twee opvallende verschillen. Ten eerste is het verkeer niet zo agressief is als in Nederland en ten tweede houden de Amerikanen zich beter en de verkeersregels. Het verkeer rond de grote steden (zoals New York en Los Angeles) vormt daarop echter een uitzondering. Je hoeft je geen enkele zorgen te maken over het autorijden in de VS. Wanneer je in Nederland kunt autorijden, dan kun je dat ook in Amerika.
De verkeersregels zijn nagenoeg gelijk aan die van Nederland. Wat het wat lastiger maakt is dat sommige verkeersregels kunnen verschillen per staat. Wat in de ene staat is toegestaan kan in een andere verboden zijn. Overigens handelt het daarbij meestal om zaken die voor de gemiddelde toerist niet van belang zijn.
Een aantal verschillen tussen de verkeersregels in Amerika en in Nederland worden hieronder besproken.

Turn on Red
Wanneer je voor een stoplicht staat en je wilt rechtsaf slaan dan mag je door rood licht rijden. Je bent wel verplicht om eerst volledig te stoppen en uiteraard heeft het andere verkeer op de kruising voorrang. Met uitzondering van New York City geldt deze regeling in heel Amerika.
Wanneer er een bord staat met de tekst NO TURN ON RED dan mag je uiteraard niet door rood rijden.

Stop 4 way
Bij veel kruispunten zie je een zeshoekig stopbord (hetzelfde als in Nederland) met daaronder de tekst STOP 4 WAY of 4X of iets vergelijkbaars. Het is dan de bedoeling dat je stopt en aan de auto's die er al staan voorrang verleent. Het komt dus neer op een soort van First Come First Go principe. Wanneer twee auto's tegelijk de kruising naderen dan heeft rechts voorrang. Wanneer het op de kruising druk is en er meerdere auto's staan dat gaat men meestal om de beurt.
Wanneer je een stopbord nadert zonder de tekst 4 WAY dan nader je een voorrangsweg en moet je dus voorrang geven. Ook in dat geval moet eerst je helemaal stilstaan voordat je de voorrangsweg oprijdt. Uit eigen ervaring weet ik dat dit type kruisingen voor Nederlanders in het begin wennen is. Je moet goed letten op het overige verkeer. Wanneer niemand anders wegrijdt, dan bent jij waarschijnlijk aan de beurt. Je kunt dan de rustig kruising oprijden (en niet gaan twijfelen en blijven staan).

Schoolbussen en scholen
Wanneer een schoolbus stopt om kinderen te laten uitstappen en de knipperlichten van de bus zijn aan, dan mag je die bus niet inhalen. Je moet op een redelijke afstand van de bus stoppen en wachten totdat de bus weer weg rijdt. Dit geldt vaak voor beide rijrichtingen.
In het geval van gescheiden rijbanen ligt het wat anders. In sommige staten moeten dan toch de auto's in beide rijrichtingen stoppen, terwijl in andere staten de rijstroken aan de andere kant mogen doorijden. Ook hier geldt weer het advies: kijk wat de andere automobilisten doen, en matig altijd jouw snelheid wanneer schoolbussen in de buurt zijn. Bij scholen zie je vaak knipperbollen of -lichten die alleen werken wanneer er kinderen op school zijn. Er geldt dan vaak een lagere maximumsnelheid.
Omdat de Amerikanen zich nogal druk maken over de veiligheid van kinderen, wordt het niet opvolgen van deze regels vaak zwaar bestraft.

Verkeer van rechts heeft altijd voorrang
Zoals dat sinds kort ook in Nederland het geval is, heeft in de VS op gelijkwaardige kruisingen alle verkeer (inclusief fietsers) van rechts voorrang. Overigens zul je in Amerika niet zoveel gelijkwaardige kruisingen tegenkomen. Bijna alle kruisingen zijn of voorrangskruisingen of van het "4 way stop" type.

Overige regels
Verder zijn er nog een aantal afwijkende verkeersregels:
- Het is verboden te parkeren bij een brandweerkraan.
- De maximumsnelheid op auto(snel)wegen (Interstates) verschilt per staat.
- Rechts inhalen op autosnelwegen is toegestaan.
- De boetes en mate van controle verschillen per staat.
- Het gebruik van veiligheidsgordels is verplicht, "Buckle Up".
- In veel staten mag men geen geopende fles alcoholhoudende drank in de auto hebben.
(wel in de kofferbak)

Zoals al gezegd zijn er ook veel verkeersregels die alleen in een of meerdere staten gelden. In California is het bijvoorbeeld verboden om zonder benzine te komen staan. Ook in andere staten zie je vaak bij lange bruggen en tunnels borden die aangeven dat het verboden is om met een lege tank langs de weg te staan.

Norbert
03-04-07, 15:43
Duidelijk, dank!

AenA
04-04-07, 14:49
Vergeet niet: Ja mag niet tegen het verkeer in parkeren!!!
Kostte ons bijna een boete :S

Michael66
06-04-07, 09:12
En let vooral ook op dat je niet te hard rijdt bij wegwerkzaamheden. De politie is daar erg attent op de laatste tijd.

In 2005 zijn er in Florida meer dan 4000 (!!) ongelukken gebeurd bij wegwerkzaamheden, waarbij 137 mensen zijn omgekomen. Dus: doe a.u.b. voorzichtig en houd je aan de snelheid!!

Artikel (http://www.wesh.com/news/11521711/detail.html).

Petralala
15-07-08, 01:22
Duidelijk, dank!

Marcelg
15-07-08, 06:43
http://www.hm-usa.nl/autorijden01.html

Verkeer van rechts heeft altijd voorrang
Zoals dat sinds kort ook in Nederland het geval is, heeft in de VS op gelijkwaardige kruisingen alle verkeer (inclusief fietsers) van rechts voorrang. Overigens zul je in Amerika niet zoveel gelijkwaardige kruisingen tegenkomen. Bijna alle kruisingen zijn of voorrangskruisingen of van het "4 way stop" type.



Het 2008 Florida regelement is:
Open Intersections


An open intersection is one without traffic control signs or signals. When you enter one, you must yield the right-of-way if:

A vehicle is already in the intersection.
You enter or cross a state highway from a secondary road.
You enter a paved road from an unpaved road.
You plan to make a left turn and a vehicle is approaching from the opposite direction.

Yield the right-of-way betekend voorrang verlenen, het is hier nog steeds wie het eerst bij de kruising is en er dus als eerste op is gaat eerst.

De allerbelangrijkste verkeersregel komt nu en zal niet eenvoudig te begrijpen zijn:
Right-of-way

Who has the right-of-way in Florida? The answer is no one! The law only says who must yield (give up) the right-of-way. Every driver, motorcyclist, moped rider, bicyclist and pedestrian must do everything possible to avoid a crash.

Voorbeeldje, kom je op een gelijkwaardige kruising en knal jij in de zijkant van iemand die van links komt, dan zien ze dat als die persoon van links was eerst op de kruising en dan zit jij dus fout terwijl je van rechts komt.
Verkeer van rechts heeft hier dus geen voorrang zoals in Nederland!!!!!!!!!!!!!

Michael66
15-07-08, 06:49
"Right" staat hier dan ook niet voor "van rechts" maar voor "het recht op".

JKG
15-07-08, 13:15
Ik zie niets staan over flitspalen ;) Niet dat ze die daar volgens mij hebben, maar wel sinds een paar maanden red-light camera's. Men is er daar niet zo blij mee, maar er gebeuren wel minder ongelukken. Blijkbaar willen ze nog wel eens door rood rijden op kruisingen. Heb ik zelf overigens niet gezien toen ik er was (mensen door rood), al waren de redlightcam's wel in het nieuws dat ze het wilde plaatsen.

Wat zal een Amerikaan schrikken als hij in het gehaaste verkeer in Nederland komt... met automobilisten die alleen aan zichzelf denken en gigantisch veel flitspalen ;)

calypso
15-07-08, 13:55
Blijkbaar willen ze nog wel eens door rood rijden op kruisingen. Heb ik zelf overigens niet gezien toen ik er was (mensen door rood), al waren de redlightcam's wel in het nieuws dat ze het wilde plaatsen.

Wat zal een Amerikaan schrikken als hij in het gehaaste verkeer in Nederland komt... met automobilisten die alleen aan zichzelf denken en gigantisch veel flitspalen ;)
Heb er in het verleden al meer dan genoeg door rood zien rijden daar dus die flitsplanen die ze nuhebben is alleen maar een goede zaak.

Wat de Amerikanen hier in Nederland betreft kan ik alleen maar zeggen dat je gelijk hebt ze schrikken zich rot hier, ook al omdat bv het inhalken dus niet rechts mag wat daar wel mag dus. Maar gelukkig krijgen ze wel een training voordat ze uberhaupt hier mogen rijden, tenminste die hier bij ons werken dan.

knaapje
15-07-08, 14:22
..Wat de Amerikanen hier in Nederland betreft kan ik alleen maar zeggen dat je gelijk hebt ze schrikken zich rot hier, ook al omdat bv het inhalken dus niet rechts mag wat daar wel mag dus. ....


Nou, dat geldt omgekeerd ook.
Ooit wel eens op de highway met zo'n 70 miles in een open cabrio links en rechts gelijktijdig door 2 trucks ingehaald?

Knaapje

corrus
15-07-08, 14:28
Trouwens als het regent... lichten aan...

De spreuk "Wipers On - Light On" is hier van toepassing.

JKG
15-07-08, 17:57
Vaker in je spiegels kijken Knaapje, dan weet je dat ze er aan komen. :)

Lights on zou altijd moeten, ook overdag als het mooi weer is. Maargoed, tegenwoordig kan geloof ik ook niet meer anders toch? Bij motoren in elk geval niet meer.. licht staat altijd aan, alleen bij het starten wordt ie even onderbroken.

Wat betreft red light cams, op central florida news stond van de week al dat het positieve effecten had. Minder ongelukken. En daar ben ik dus ook absoluut niet op tegen, op de roodlicht flitsers.

Marcelg
15-07-08, 19:03
En doe je het nu toch nog verkeerd en heb je een paar van die blauwe lichten achter je aan, stop en blijf rustig zitten, open niet je deur en stap uit, de kans is groot dat je een geladen pistool op je gericht krijgt.

Aanhouding is simpel, blijf zitten met je handen op het stuur en volg de instructies.

JKG
15-07-08, 19:05
Wel je raampje open doen hoop ik? Anders is het zo lastig verstaan wat ie zegt ;)
Nooit gaan grabbelen in je dashboard kastje, dat is ook vragen om problemen (tenzij de agent er om vraagt).

corrus
15-07-08, 19:16
Nou, dat geldt omgekeerd ook.
Ooit wel eens op de highway met zo'n 70 miles in een open cabrio links en rechts gelijktijdig door 2 trucks ingehaald?

Knaapje

Ja hoor...

No problem... :mrgreen:

Marcelg
15-07-08, 19:22
"Right" staat hier dan ook niet voor "van rechts" maar voor "het recht op".


That is right nu staat het dus voor "klopt"

right here, right now, you are right.

armoedig taaltje dat engels

Nog even terug op onderwerp, ik vind het dus een erg gevaarlijke bewering op die Nederlandse website om te zeggen dat verkeer van rechts op een gelijkwaardige kruising voorrang heeft, ik hoop dat iedereen die dit leest dus goed beseft dat dat absoluut niet waar is en wacht dus op je beurt, rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg heeft hier wel voorrang op een gelijkwaardige kruising, niet op een 4 stopborden kruising.

[verwijderd]
16-07-08, 11:36
De waarschuwing bij aanhouding is terecht, een vriend van mij is dat ook gebeurt en je wordt behandeld als grootste crimineel op het moment dat je uitstapt. Dus blijf zitten en handen op het stuur, raampje openen zal geen direct probleem zijn, maar doe dat wel direct als je aangehouden wordt.

Tevens moet ik je waarschuwen voor het maken van foto's van legervoertuigen, Pentagon en militaire basessen, dit mag niet en kan je een hoop vakantie foto's kosten. Ze nemen nml. je rolletje of fototoestel in beslag als ze je zien.

Ook dat heeft een bekende van mij gehad bij het Pentagon, dus wees gewaarschuwd.

Ta2 Gerrit
16-07-08, 15:36
En doe je het nu toch nog verkeerd en heb je een paar van die blauwe lichten achter je aan, stop en blijf rustig zitten, open niet je deur en stap uit, de kans is groot dat je een geladen pistool op je gericht krijgt.

Aanhouding is simpel, blijf zitten met je handen op het stuur en volg de instructies.

Misschien overbodig, maar Uncle agent stop in de VS achter je, in tegenstelling tot bij ons, waar ze (meestal) VOOR je komen rijden.
Dus als de blauwe lichten kort achter je blijven rijden, zijn ze waarschijnlijk voor JOUW bedoelt, en dien je te stoppen, en niet je gaan afvragen waarom die €/k@l je niet gewoon inhaald terwijl er ruimte zat is :-\"

Maar dat gebeurt je (mij, long time ago) maar één keer, en dat je daarna in de auto moet blijven met je handen in het zicht heeft alles te maken met hun en jouw eigen veiligheid, en dat lijkt me logisch.

Syllvia
16-07-08, 16:57
Tevens moet ik je waarschuwen voor het maken van foto's van legervoertuigen, Pentagon en militaire basessen, dit mag niet en kan je een hoop vakantie foto's kosten. Ze nemen nml. je rolletje of fototoestel in beslag als ze je zien. .

Dat gebeurt niet alleen in de VS maar ook op ons eigen Schiphol.
Wij stonden vorig jaar oktober in de rij, om in te checken, en onze schoonzoon, stond van ons een foto/filmpje te maken, hoe leuk wij in de rij stonden.

Kwamen er in eens 2 mensen van de marchausee, en ze moesten het hele filmpje en de foto's zien, en alles moest gewist worden.

Bij de rij voor het inchecken mag niet gefilm/gefotografeerd worden! (?)

groetjes Sylvia

RCRC
16-07-08, 22:07
Hoe zit het eigenlijk precies met alcohol in het verkeer in Florida? Ik lees alleen dat hier strenge straffen op staan (en terecht) maar als je, zonder er bij stil te staan, 1 of 2 wijntjes of biertjes tijdens het eten hebt gedronken en je wordt aangehouden heb je dan meteen een groot probleem?

corrus
17-07-08, 01:48
Geen alcohol gebruiken indien je nog moet rijden...

Probeer niet je limiet te vinden... Zo van maar met 2 wijntjes gaat het toch wel??
Ze zijn vele malen strenger dan in Nederland.
Voor je het weet heb je een bekeuring wegen "DUI", bovendien is de kans groot dat wordt gearresteerd en je wordt meegenomen naar het bureau...
En als je wordt meegenomen ga je ALTIJD in de handboeien.
En dat wil je beslist niet.
Dit kost niet alleen heel veel tijd, maar een heleboel geld.

Let er ook op, dat er in Florida een zogezegde "Open Cannister Law" geldt.
Dit betekent dat als er ergens in de auto een open fles alcohol of (bijv) bierblikje
aanwezig is en dat bijvoorbeeld bij een controle wordt gevonden, ALLE inzttenden van de auto worden gearresteerd.
Stel je je krigt een aanrijding terwijl je alcohol op hebt (hoe weinig ook)De Car-Rental Company NIETS vergoed, Je bent op dat moment dus geheel NIET verzekerd, en werkelijk ALLE kosten voor eigen rekening zijn...
Die kosten zijn vaak écht torenhoog... (ga je huis maar vast verkopen)

Hieronder een stukje over de Florida


Alcohol

Alcohol-impaired drivers and pedestrians are among Florida's leading contributing factors to traffic deaths.
In the five year period of 1996-2000, there were 4,647 alcohol related traffic fatalities. This amounted to slightly more than 32% of all traffic fatalities.
Florida has adopted a 0.08 per se limit. A breath-alcohol level of 0.08 or higher is prima facie evidence that a driver was under the influence of alcohol to the extent that his normal faculties were impaired.
A person convicted of a first DUI offense must pay a fine of at least $250, attend DUI school, serve up to 12 months probation, and perform community service. The offender may also be sentenced to serve up to six months in jail.
It is illegal in Florida for a driver under age 21 to have a breath-alcohol or blood-alcohol level of 0.02 or higher. Young drivers found to have illegal breath-alcohol levels will have their drivers licenses administratively suspended for a minimum period of six months.

flogolfex
17-07-08, 02:50
Wij wonen in Florida en hebben over de laatste jaren de verkeerssituatie van kwaad naar erger zien gaan. Het is zover dat als wij aan verkeerslichten staan en het licht gaat voor ons op groen , we toch nog even wachten en links en rechts kijken in geval een of andere redlightrunner kamikaze wil spelen.
Je zal maar zo'n projectiel tegen pakweg 50 mph in je zij geramd krijgen.
Indien je zelf een rood licht negeert is de kans groot dat je dit tot $ 185 kost, meer dan de prijs van 2 Disney dagpassen, of 5 paar Levi's jeans.
Das een hele hap uit je vakantiebudget, .

Nog even een goede raad: negeer NOOIT een stopsign, een runnung stop (vertragen maar niet echt stilstaan) kan echt niet en kan je $ 135 kosten.

RCRC
17-07-08, 08:40
Geen alcohol gebruiken indien je nog moet rijden...

Probeer niet je limiet te vinden... Zo van maar met 2 wijntjes gaat het toch wel??
Ze zijn vele malen strenger dan in Nederland.

<Knip>

Florida has adopted a 0.08 per se limit. A breath-alcohol level of 0.08 or higher is prima facie evidence that a driver was under the influence of alcohol to the extent that his normal faculties were impaired.


Oke dan. Duidelijk verhaal, dat wordt dus met de voet en/of taxi eten!
Thanks.

Wel vreemd dat je wel een hoger promillage mag hebben dan in Nederland.

kaboens
17-07-08, 10:43
Nee hoor. In Nederland mag je 0,5 promille alcohol in je bloed hebben. In florida 0,08 promille.

Njit
17-07-08, 10:46
En voor beginnende bestuurders nog minder - zie http://www.alcohollimiet.nl/meer.html


0,2‰ alcohol is de limiet.
Vanaf 1 januari 2006 gelden er strengere regels voor alcohol in het
verkeer. En de kans is groot dat die regels ook voor jou gelden. De
nieuwe alcohollimiet van 0,2‰ is er voor &#225;lle brom- en snorfietsers tot 24 jaar. En voor iedereen die z’n rijbewijs heeft vanaf 30 maart 2002 of het nog gaat halen. De 0,2‰ limiet geldt de eerste vijf jaar nadat je je rijbewijs hebt ontvangen. Kort gezegd komt de nieuwe regel op het volgende neer:

M&#233;&#233;r dan 0,2‰ alcohol? Niet meer rijden!

0.2‰ is echt heel weinig. 0.5‰ bereik je na het drinken van ongeveer 2 glazen alcohol binnen een uur.

De limiet van 0.08 in Florida betekent in de praktijk gewoon NIET drinken. Die 0.08 is er puur om de meetnauwkeurigheid aan te geven.

Ta2 Gerrit
17-07-08, 10:47
Jawel hoor ;-), is 0.08 percent (procent), dus 0.8 promille.

"Florida DUI laws, it is illegal to be driving with a BAC of 0.08 percent or higher, whether measured in the blood or breath (http://www.totaldui.com/breathalyzer_bac.htm)."

JKG
17-07-08, 11:02
Tijd dat ze ook eens zo streng in NL worden met die dronken idioten hier op de weg. Zo'n 'open cannister law' mag hier ook komen.
Van de week toch ook weer een 17 jarig meisje doodgereden door 2 jongeren die snel doorreden (maar gelukkig in een doodlopende straat reden en ook nog eens op een eiland waar je niet snel van af komt).. waar gaat dat heen in deze kl*tewereld.


Zijn er nog meer goeie tips voor het autorijden? :)
Ik vond het in elk geval erg relaxt rijden daar, behalve dan toen ik bij Miami kwam, 12 banen (heen+terug opgeteld) dat ik even moest slikken. Zoiets nog nooit gezien en was blij dat TomTom me de juiste afslag kon vermelden, wat een drukte! :)

corrus
17-07-08, 13:29
De limiet van 0.08 in Florida betekent in de praktijk gewoon NIET drinken. Die 0.08 is er puur om de meetnauwkeurigheid aan te geven.Dat zeg ik...

lucas
17-07-08, 19:33
Ja met je neus de verkeerde kant op parkeren koste mij 35 dollar in key west.
We hadden genoeg geld in de parkeerautomaat gegooit maar het bleek dat we met onze neus de verkeerde kant op stonden ,stond nergens aangegeven,toch maar betaald anders kom je volgende keer mischien florida niet meer in vanwege een openstaande boete.

knaapje
17-07-08, 19:51
Ja, als je eerder dit forum ontdekt had was je dat wellicht bespaard.:wink:
Er is op dit en andere forums diverse keren voor gewaarschuwd.](*,)

Maar...een ezel....enz
Groeten
Knaapje

Tielemans
17-07-08, 23:49
goh dat met die stopsigns wist ik niet....
toen wij vorig jaar in WDW waren en in port orleans riverside verbleven maakten we ook dagelijks mee dat de buschauffeur van de disney transportation bij elk stopbord ook echt stopte terwijl er absoluut geen verkeer was... en wij de chauffeurs maar voor gek verklaren :oops:... maar blijkbaar is het daar dus echt normaal.

<Moderator Michael66: Off topic vraag (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=7089) afgesplitst>

Melanie
05-10-08, 07:02
K wilde iedereen ff op de hoogte stellen van een voor mij nwe verkeersregel in Florida:

als een agent langs de kant van de weg staat met zn discozwaailichten aan moet je of een baan opschuiven of 20 mile langzamer gaan rijden en zo passeren.

K reed gisteren op de I4 bij Kissimmee in de buurt en reed netjes 65 mile wat daar mag (normaal rij ik altijd harder maar was moe van een dagje sjoppen) en passeerde een politievoertuig met zwaailichten. Ik nog netjes de cruisecontrol een tikje zachter laten gaan en nog geen 2 tellen later zag ik een politieauto achter me met zwaailichten. Nu zijn wij alle drie blond en wisten dus niet of dat het voor ons was ja of nee. In NL gaan ze namelijk voor je rijden en krijg je een stopteken. Maar hier dus niet en ik reed netjes op de rechterbaan vrolijk verder, wel mezelf afvragende of k niet aan de kant moest maar omdat we het alledrie niet wisten mr niet gedaan totdat mr de agent zn wagen naast de mijne reed en gebaarde dat ik dus aan de kant moest. Vooruit dan maar. Op de vluchtstrook gestopt en toen kwam die met zn zaklampje in mn gezicht schijnen en vragen waarom ik niet aan de kant ga, of ik zijn discomuziek niet had gehoord. Ik van Jawel mr k wist niet of ik aan de kant moest ja of nee...uiteindelijk kreeg ik dus een boete van 111 dollar omdat k een discovoertuig van de politie op de rechterbaan passeerde zonder mn snelheid aan te passen of een baantje opzij schoof =;

dus voor iedereen die nog moet gaan rijden hier in de buurt..kijk goed uit! Voor 111 dollar kan je veel leuke kleding kopen;)

Njit
05-10-08, 10:55
Wet bestaat toch al sinds 2002 en heet de 'Move Over Law'
Zie http://www.flhsmv.gov/fhp/misc/MoveOver.htm

(maar ik kende hem ook niet - en veel Floridianen ook niet volgens mij)

6foot6
05-10-08, 11:01
Maar dat een police car bij een aanhouding achter je blijft rijden had je wel kunnen weten

JKG
05-10-08, 14:15
Beetje inlezen op bepaalde verkeersregels is niet verkeerd nee, zoals bijv. dat ze achter je blijven. Nog een geluk dat je niet snel naar je dashboardkastje greep voor bijv. papieren, als je dat deed had je meteen een loop tegen je neus aan.

Al kende ik trouwens die Move Over Law ook niet, maar meestal rijd ik toch op de middelste baan met al die exits, anders blijf je steeds van baan wisselen.
Daarnaast op de politieprogramma's ook vaak zat gezien dat een agent werd geschampt (of de auto) als men iemand staande had gehouden op de vluchtstrook. Misschien wel d&#233; reden van deze move over law.

Al met al zonde van het geld, al zijn bepaalde regels wel handig om te weten.. bijv. verkeerd om parkeren in een &#233;&#233;nrichtingstraat of je banden die je moet draaien bij het parkeren in bepaalde steden. Van dat bespaarde geld kan je weer shoppen :)

Ta2 Gerrit
05-10-08, 19:07
Ik wist niet dat het een echte wet was, maar doe dat meestal "vanzelf" als de mogelijkheid daar is, van baan wisselen. Ook bij pechgevallen op de vluchtstrook.
Dat de cops achter je blijven om je te laten stoppen ben ik vele jaren geleden al persoonlijk achter gekomen ;-). Zonder gevolgen overigens; "Damned tourists" :-)

ErikVos
05-10-08, 19:51
Al met al zonde van het geld, al zijn bepaalde regels wel handig om te weten.. bijv. verkeerd om parkeren in een &#233;&#233;nrichtingstraat of je banden die je moet draaien bij het parkeren in bepaalde steden.

Oo dat wist ik ook niet#-o
in welke steden is dat dan ??

Njit
05-10-08, 20:05
In San Francisco is het op sommige straten wel verstandig om het te doen. Anders rolt je auto vanzelf naar beneden.

utah
05-10-08, 20:26
Hetzelfde principe van Move over wordt denk ik ook toegepast bij takelwerkzaamheden. Heb dit op de I95 toch zo gezien.

Njit
05-10-08, 20:32
Daarnaast op de politieprogramma's ook vaak zat gezien dat een agent werd geschampt (of de auto) als men iemand staande had gehouden op de vluchtstrook. Misschien wel dé reden van deze move over law.

Van de website:

The "Move Over Act", designed to protect law enforcement and other emergency workers on our highways, was sponsored by Senator Victor Crist, District 13, Tampa, and Representative Mark Flanagan, District 68, Bradenton. The support of the International Union of Police Associations (IUPA) was instrumental in getting this important piece of legislation passed.
During the five-year period of 1996-2000, motorists in Florida crashed into working law enforcement vehicles that were stopped/parked along Florida roadways 1,793 times, resulting in five deaths and 419 injuries.

utah
05-10-08, 20:38
Van de website:" and other emergency workers on our highways"

Klopt dus toch wat ik gezien had.:roll:

kentcourt
05-10-08, 21:26
Een baan opschuiven doe ik altijd al als er iemand op de vluchtstrook staat of invoegt. Trouwens ook in Nederland. Beter voor de doorstroming en veiligheid.

Renske1978
05-10-08, 22:09
Melanie het is goed dat je hier toch maar weer even duidelijk aangeeft wat er kan gebeuren als je niet goed voorbereid op vakantie gaat.

knaapje
06-10-08, 02:37
Een baan opschuiven doe ik altijd al als er iemand op de vluchtstrook staat of invoegt. Trouwens ook in Nederland. Beter voor de doorstroming en veiligheid.

Maar als je het doet om iemand te laten invoegen zit je officieel verkeerd.
Is pas nog in "blik op de weg" of zo geweest.
Je verandert dan zonder noodzaak van rijstrook. Degene, die moet invoegen moet zelf maar zorgen, dat hij er volgens de regels tussenkomt.

Knaapje

Melanie
06-10-08, 05:04
Maar dat een police car bij een aanhouding achter je blijft rijden had je wel kunnen weten


uhhh hoe had ik dat moeten weten dan? In nederland gaan ze voor je rijden en zie je een bordje : politie stop
hier zag ik geen moer in mn achteruitkijkspiegel door al dat discozwaailichtengeweld;-)

Arie
06-10-08, 05:26
Wel een avontuur hoor.
Idd gelukkig dat je niet met je hand naar het dashboardkastje kreeg.
Was the commanding officer in charge at the place of dispatch, niet een kleine beetje erg boos op je? Aangezien we nu de getallen van doden en gewonden zien.

knaapje
06-10-08, 05:31
..........uhhh hoe had ik dat moeten weten dan? In nederland gaan ze voor je rijden en zie je een bordje : politie stop............

Precies zoals hierboven al staat: Je goed voorbereiden op je vakantie!!
Als je een auto huurt hoort daar ook zeker bij je op de hoogte stellen van de daar geldende verkeersregels.
Dit is goed afgelopen, maar als je bijvoorbeeld een schoolbus met flashlights aan passeert en je rijdt een kind aan kan je nog voor heel wat andere problemen komen. Of wist je dat je in dat geval van beide kanten ruim vantevoren moet stoppen om ze ongehinderd te laten oversteken?

Trouwens ook in Nederland gaan ze lang niet altijd voor je rijden.

Knaapje

6foot6
06-10-08, 08:29
uhhh hoe had ik dat moeten weten dan? In nederland gaan ze voor je rijden en zie je een bordje : politie stop
hier zag ik geen moer in mn achteruitkijkspiegel door al dat discozwaailichtengeweld;-)

Kijk je echt nooit TV?

Njit
06-10-08, 08:30
Mocht iemand ergens een mooi overzicht weten van dit soort regels dan houd ik me aanbevolen. Maak ik er wel een FAQ van voor op het Forum.

Renske1978
06-10-08, 09:49
uhhh hoe had ik dat moeten weten dan? In nederland gaan ze voor je rijden en zie je een bordje : politie stop
hier zag ik geen moer in mn achteruitkijkspiegel door al dat discozwaailichtengeweld;-)
Staat in haast iedere (kwaliteits)reisgids en informatiebrochure over de VS.

JKG
06-10-08, 10:35
Dit is goed afgelopen, maar als je bijvoorbeeld een schoolbus met flashlights aan passeert en je rijdt een kind aan kan je nog voor heel wat andere problemen komen. Of wist je dat je in dat geval van beide kanten ruim vantevoren moet stoppen om ze ongehinderd te laten oversteken?


Die is nog niet zo moeilijk, het staat met koeienletters achterop elke schoolbus :) Net als dat je soms speedlimits hebt bij bepaalde tijden bij een school als bepaalde lichten knipperen.

En in NL officieel invoegen etc. door niet opzij te gaan terwijl het met gemak kan is echt typisch Nederlands. Elkaar geen centimeter op de weg gunnen. Verkeer gaat bij mij om samenspel, maar dat is altijd ver te zoeken, toen ik weer terug kwam vlogen de auto's me weer om de oren omdat ze allemaal haast hebben en 160-180 op de snelweg moeten rijden. Wie haastig leeft, sterft ook haastig. Niet dat ik het gas wel eens lekker opengooi op de motor, maar wat betreft Amerika, daar rijd men heel wat relaxter en naar ik heb gezien, minder agressief.

Arie
06-10-08, 11:19
Zo werd ik laatst in NLD ingehaald door een motorrijder, niets aan de hand.
Maar achter hem kwam een motor-agent aangesneld en verwees de motorrijder naar de vluchtstrook, de motorrijder antwoordde keurig met het gebruikelijke wijsvingertje, als een groet.
De agent ging achter hem rijden en begon op de vluchtstrook te rijden, ja toen had de motorrijder wel goed in de gaten dat hij staande zou worden gehouden.
Wat zich ervoor had afgespeeld weet ik niet, gissende:misschien te hard gereden, rechts inhalen etc.
Maar het was wel een leuk gezicht toen de motorrijder de agent er op die manier vanaf probeerde te komen.

Michael66
06-10-08, 12:13
http://img393.imageshack.us/img393/3743/moveover32f8d563if3.jpg (http://imageshack.us)

Op de website van de Florida Department of Highway Safety and Motor Vehicles (http://www.flhsmv.gov/MOLSafetyTips.htm) staat alles over die regel uitgelegd. En je kunt er een brochure (http://www.flhsmv.gov/fhp/misc/MOL.pdf) over downloaden.

Teleton
06-10-08, 12:14
Mocht iemand ergens een mooi overzicht weten van dit soort regels

Zelf vind ik deze site wel handig: www.floridatrafficacademy.com/driving/handbook_chap3.shtml (http://www.floridatrafficacademy.com/driving/handbook_chap3.shtml) . De verkeersregels staan er in begrijpelijke taal genoemd, bijvoorbeeld:

Right-of-way

http://www.floridatrafficacademy.com/driving/handbook_images/parag.gifWho has the right-of-way in Florida? The answer is no one! The law only says who must yield (give up) the right-of-way. Every driver, motorcyclist, moped rider, bicyclist and pedestrian must do everything possible to avoid a crash.

Stop Signs

http://www.floridatrafficacademy.com/driving/handbook_images/parag.gifYou must yield the right-of-way to all other traffic and pedestrians at stop signs. Move forward only when the road is clear. At four-way stops, the first vehicle to stop should move forward first. If two vehicles reach the intersection at the same time, the driver on the left yields to the driver on the right.

JKG
06-10-08, 14:25
Wat betreft tegelijk aankomen en het niet snappen, dan gebaren ze wel dat jij mag.
Ik denk dat in Kissimmee en Orlando alleen al meer stopborden zijn dan in heel Nederland :)

Melanie
07-10-08, 06:13
Wel een avontuur hoor.
Idd gelukkig dat je niet met je hand naar het dashboardkastje kreeg.
Was the commanding officer in charge at the place of dispatch, niet een kleine beetje erg boos op je? Aangezien we nu de getallen van doden en gewonden zien.


hahaah ja hij was wel een klein beetje boos ja..:mad: k begrijp nu ook wel waarom die wet is ingevoerd hoor. En achteraf kan ik er ook wel om lachen, het hoort wel een beetje bij deze vakantie (hebben koffer op schiphol laten staan bij incheckbalie waardoor terminal bijna ontruimd moest worden, probeerde naar huis te bellen en met een kaart is het eerst een 9 dan een 1 en tja als je vinger bij de laatste blijft hangen krijg je 911 dus dit kon er ook nog wel bij, door een cop aan de kant worden gezet;))

JKG
07-10-08, 11:57
Gelukkig ben je blond, Melanie! :)

Melanie
08-10-08, 05:13
Gelukkig ben je blond, Melanie! :)


hahaha ja ik heb een goed excuus\\:D/

Michael66
08-10-08, 11:30
hahaha ja ik heb een goed excuus\\:D/Nee, dat heb je niet. Je brengt met je onvoorbereid op vakantie gaan gewoon anderen in gevaar! Dat is niet leuk, en er is geen excuus voor. Stel, je rijdt iemand aan door je onnozelheid, en diegene houdt er levenslang problemen aan over, zou je dat leuk vinden?

Kortom: De regels zijn er niet voor niets. Zorg dat je ze kent. Onwetendheid is geen excuus!!

Chicco68
08-10-08, 11:44
Ik lees dat er diverse max. snelheden gelden in diverse staten, echter wat is de max. snelheid in Florida binnen en buiten de bebouwde kom?
Ik weet dat, indien er een max.snelheids-bord staat, ik die snelheid moet aanhouden, maar zijn er ook standaard snelheiden zoals bij ons?

Michael66
08-10-08, 11:52
De standaard maxima in Florida zijn als volgt:
Municipal Speed Areas 30
Business or Residential Area 30
Rural Interstate 70*
Limited Access Highways 70
All Other Roads and Highways 55*
School Zones 20

*The 55 MPH maximum speed limit is still in effect in Florida except where otherwise posted
*Speed limits are 70 MPH on some rural interstate highways.

Speed limits may be changed on other multi-lane highways and in areas where the conditions require lower speeds. Drivers should not assume because the area appears to be a particular urban, municipality, business or highway area that the speed is the standard or expected speed zone. Observe and obey the posted speed signs as there may be frequent changes from area to area along the selected roads or highways.
Maar meestal staat de max. snelheid meerdere keren op een weg aangegeven. Ik raad je dus aan om vooral op de veelvuldig aanwezige borden te letten.

Alle verkeersregels zoals die in Florida gelden vind je op de website van LowestPriceTrafficSchool.com (http://www.lowestpricetrafficschool.com/handbooks/driver/en)

JKG
08-10-08, 14:37
Ach Michael, dat gebeurd niet alleen op vakantie, ook in Nederland.. kijk bijv. naar de fietsers (ik fiets dagelijks naar m'n werk). Vanmorgen nog een moedertje in volle snelheid op de fiets, komt op een rotonde aanfietsen waar ze moet stoppen (haaientanden) denk je dat ze netjes stopt? Nee hoor, fietst gewoon door. Ik reed haar bijna ondersteboven en zoiets gebeurd me bijna dagelijks. En dan soms... heel soms, rem ik niet voor ze en zorg ik voor een botsing waarbij ik (en m'n fietsje :mrgreen: ) er het beste van af kom. Waar blijft het fietsrijbewijs? Ze mogen dan wel de zwakke verkeersdeelnemer zijn, maar ze maken er echt een potje van. Ook de snor/bromfietsbestuurders...

Dat vind ik veel storender dan de Move Over Law niet kennen, die waarschijnlijk maar bekend is bij 1/10e (of minder) van alle Floridaforum bezoekers.
Overigens weet ik ook zeker dat er tienduizenden (zo niet honderdduizenden) bestuurders niet alle verkeersborden en regels kennen in Nederland.

Wat betreft haar excuus, dat is meer met betrekking op koffers laten staan en per ongeluk 911 bellen doordat haar vinger blijft hang op de 1. Ik heb wel vertrouwen in de rijkunsten van Melanie, denk ik. Rijden in Amerika is niet moeilijk. :) Het kan de beste overkomen, had mij ook kunnen overkomen, maar ik rijd nou eenmaal wat meer op de middelste baan zoals al eerder in dit topic uitgelegd.

JKG
08-10-08, 14:40
En toch kan ik zweren dat ik 75mph heb gezien op de snelweg tussen Orlando en Kennedy Space Center, of ben ik gek?

Michael66
08-10-08, 14:47
Niet gek, gewoon goed gezien. Zoals ik al zei: goed naar de borden kijken die overvloedig langs de wegen staan.:mrgreen:

JKG
08-10-08, 16:18
Het was wel in maart dat ik het zag, in september er niet heengeweest.
Helaas is de turnpike max 70mph. Maar het wordt idd vaak zat aangegeven.

Melanie
08-10-08, 18:13
Ik had gedacht met dit topic te plaatsen andere mensen een eventuele boete te besparen, niet dat ik persoonlijk aangevallen zou worden.
Maar ik ben blij om te lezen dat aaaaaaaaaalle andere florida forummers (op een enkeling na) wel op de hoogte zijn van alle honderduizende verkeersregels in Florida.

Michael66
08-10-08, 19:06
Gelukkig zijn er geen honderdduizenden verkeersregels, maar wel een aantal die afwijkend zijn van de regels zoals we die hier kennen. En dan gaat het m.i. minder om het voorkomen van een boete, meer om het voorkomen van ongelukken.

Als je bijv. niet weet dat rechts inhalen op de snelweg is toegestaan kun je je misschien rotschrikken als iemand dat bij je doet, en van schrik een manoeuvre uithalen die tot gevaarlijke situsties kan leiden voor jezelf en andere weggebruikers. Of als je niet weet dat je een schoolbus niet mag voorbijrijden als die stilstaat bij een halte en je doet dat toch, dan kun je nare ongelukken veroorzaken, want de kids rekenen erop dat je wel stopt.

Dus zoals gezegd: ik vind een boete ondergeschikt aan het belang van het kennen en toepassen van de (plaatselijk geldende) regels, voor je eigen en andermans veiligheid.

Veel reisorganisaties verstrekken bij de autohuurpapieren een overzicht van de belangrijkste afwijkende verkeersregels. Dat doen ze niet voor niets! Maar mijn ervaring is dat veel Floridagangers die absoluut niet lezen. En dan achteraf verbaast zijn dat er inderdaad afwijkende regels zijn. Dat vind ik persoonlijk niet alleen naief en onverschillig, maar vooral erg dom, en respectloos voor de inwoners van het land dat je bezoekt.

mickmak
08-10-08, 20:40
Ik had gedacht met dit topic te plaatsen andere mensen een eventuele boete te besparen, niet dat ik persoonlijk aangevallen zou worden.
Maar ik ben blij om te lezen dat aaaaaaaaaalle andere florida forummers (op een enkeling na) wel op de hoogte zijn van alle honderduizende verkeersregels in Florida.

Super bedankt voor deze tip Melanie.
Ik heb ook altijd gedacht dat een forum bedoeld was om tips en ervaringen te delen.
Nog effe en niemand heeft nog zin om iets te melden want wie zit erop te wachten om uitgemaakt te worden voor iemand die een gevaar is voor de samenleving of dom en respectloos is.

Jackie

Michael66
08-10-08, 22:21
Als je mijn bericht goed leest maak ik hier helemaal niemand op het forum voor wat dan ook uit. Ik geef alleen aan dat het mijn ervaring is dat veel mensen de info die ze krijgen van hun reisorganisatie niet (goed) lezen. En vervolgens wat ik daarvan vind.

Van Melanie weet ik niet of zij die info van haar reisorganisatie heeft ontvangen, dus daar kan en wil ik helemaal geen mening over hebben.

Ennuh .... tips zijn en blijven altijd welkom op het forum. Maar als je iets op het forum plaatst is het ook mogelijk dat anderen hun mening over het geplaatste uiten.

knaapje
09-10-08, 04:47
Koptelefoon?? ...Oortje GSM?....
Wij zijn momenteel in Florida en wij verbazen ons over het zeer grote aantal mensen wat niet-handsfree zit te bellen en overal aandacht voor heeft behalve voor het verkeer.
Al diverse keren gezien, dat ze nauwelijks door de bocht konden sturen, zwalkend over de weg reden of vreemde acties bij verkeerslichten uithaalden.
Gezien het aantal wat zo belt moet het hier nog vast wel mogen, want anders was het een goudmijn voor de politie.

Knaapje

Chicco68
09-10-08, 11:28
Kijk, dat is pas handig! Ik ga het me nog snel even van buiten leren voor morgen ;)

Jaimie
20-10-08, 13:32
thnx melanie voor het delen! ik ben al 14 keer in Florida geweest en we hebben er ook familie wonen, en noch ik, mijn ouders als mijn familie heeft van deze regel gehoord..

dus dank je wel hiervoor!

ik rijd sowieso altijd op de middelste baan als er iets of iemand op de vluchtstrook staat, zowel in Amerika als in Nederland, maar dit is zeker handig om te weten!

knaapje
20-10-08, 15:01
Vreemd.
Ik heb afgelopen weken diverse keren langs de weg borden zien staan met een tekst, dat het Florida law is uit te wijken of 20 (?)miles snelheid te verminderen.
Op de route Pensacola-Tampa en in de omgeving van Tampa-Orlando.
Helaas geen gelegenheid gehad het te fotograferen.

Knaapje

Lyne
20-10-08, 23:50
Nou ik ben ook erg blij met iedere tip hoor!
Wij hebben hierover ook geen info gekregen van het reisbureau.
Het: 'had je kunnen weten' of 'wist je dat niet dan' voegt in my humble opinion niets toe.

Michael66
21-10-08, 09:06
"Had je kunnen weten" ... volgens mij is het vrij logisch dat als je naar een land toe gaat dat je dan de gebruiken en evt. afwijkende wetten van dat land tot je neemt. In mijn ogen is het zeer naief om te denken dat als je naar een ander land gaat dat daar dezelfde regels gelden als in je eigen land.

De VS is nou eenmaal niet hetzelfde als Noord Holland (of welke andere Nederlandse provincie dan ook).

knaapje
21-10-08, 12:45
Wel geen eigen foto, maar van het net: de Borden
http://www.flhsmv.gov/fhp/PhotoGallery/2008/PG031408.htm

http://www.flhsmv.gov/fhp/PhotoGallery/2008/images/PG031408a.jpg

http://www.flhsmv.gov/fhp/PhotoGallery/2008/images/PG031408.jpg

Knaapje

Natasja L.
21-10-08, 14:10
Nou ik ben ook erg blij met iedere tip hoor!
Wij hebben hierover ook geen info gekregen van het reisbureau.
Het: 'had je kunnen weten' of 'wist je dat niet dan' voegt in my humble opinion niets toe.

Ik geloof ook niet dat het reisbureau de verantwoording heeft om alle verkeersregels met de reizigers door te nemen. Dat is je eigen verantwoording. Jij hebt zelf de taak om je voor te bereiden op je vakantie; zeker als je daar gaat rijden.

Riverwood
13-02-09, 03:08
Graag wil ik onder de aandacht brengen het gevaar van gladde wegen bij regen door olie die op de wegen ligt( ze gebruiken hier nog de oude soort olie) veel kop/staart aanrijdingen gebeuren hierdoor.Extra afstand aanbevolen.

Harold
13-02-09, 18:58
Dit is niet om om te scheppen, maar dat je weet dat de politie daar ook echt zoals op tv is:
super streng, en niet mee te sollen!

op 2 januari 2008, 1 dag voordat we weer terug vlogen, bracht ik mijn schoonpa vanaf Kissimmee naar Cocoa Beach, hij wilde nog ff vissen.

Ik dacht ik neem de terug wat sneller, dan kunnen we nog ff de laatste inkopen doen.

Helaas lette ik even niet op (klein geld voor de tolpoort zoeken) en wieeeeeuoooooooo weiiiiiiiiiuoooooooooo!!!!

dus ik direct aan de kant, ik zal jullie de details besparen, maar geloof me, mijn ondergoed kon direct bij het Chemisch Afval....
m'n leven ging in een flits aan me voorbij, en in de volgende flits zag ik grote zwarte mannen in de gevangenis-douche mij wijzen op m'n gevallen stuk zeep...


Boete $200 en een beetje.


MORAAL;

Hou je aan de regels!

(volgens mij heb ik deze anekdote al eens beschreven elders op dit prachtige forum omdat ik uw raad nodig had mbt de betaling van de boete)

groet

Chanty
13-02-09, 19:43
http://www.usa-traffic-signs.com/Test_s/50.htm

Ik heb ter voorbereiding een test gedaan over Amerikaanse verkeersborden. Misschien een idee voor meer first-timers op de Amerikaanse wegen ;)

Hawky
29-10-09, 18:41
Ik ben al meerdere malen aangehouden, 1 keer voor te hard rijden (80 waar ik 65 mocht :oops:) en een keer een U-Turn maken op een weg met middenberm (ik wist niet dat dit niet mocht, stond namelijk niet aangegeven). Overigens heb ik het beide keren voor elkaar gekregen om niet te hoeven betalen:
Bij de U-turn heb ik de zielige toerist gespeeld die het hotel niet kon vinden, en de vriendelijke politieagente heeft me naar mn hotel gebracht.

Bij de snelheidsovertreding had ik geluk: de agent had het erover dat hij mij moest meenemen naar het bureau omdat ik Nederlander was ofzo? Daar had hij geen belang bij, want dat was de verkeerde kant op voor ons beiden, dus liet hij me gaan. Heel vaag allemaal, maar ik heb er geen boete voor gekregen in ieder geval.
Ik heb wel eens een parkeerboete gehad voor het parkeren aan de verkeerde kant van de weg. Dit was in Columbus, Ohio, en kostte me (wel!) 5 dollar, niets dus.
Nu was dit niet in Florida, maar alle keren in Ohio, dus ik weet niet of dat met die U-Turn ook in Florida hetzelfde is.

Ik weet wel dat ze daar nog niet echt gehoord hebben van hands-free bellen, en dat is in de VS dan ook niet verplicht.

Naar mijn ervaring zijn agenten in de VS altijd erg vriendelijk, zodra het duidelijk is dat je geen gevaar vormt voor hun of voor anderen. Misschien dat dit ook (deels) komt omdat ik(wij) Nederlander ben(zijn).

pzomerdijk
01-12-09, 19:35
Wat betekenen de paarse lampjes boven op het verkeerslicht? Regelmatig gezien op de 192 maar heb de functie nooit goed begrepen?

Wie wel?

Njit
01-12-09, 19:52
Ze zijn blauw toch?


Those are "tattletale" lights. They are not part of the traffic signal itself (red/amber/green) & is used by the police. (see below)

Blue lights above traffic signals are called "tattletale lights" or "red light confirmation lights." Whenever the traffic signal is red, the blue light is on.

Police previously had to testify that a vehicle was in an intersection when it ran a red light.

Now, officers only have to see the blue light to know the vehicle ran the red signal.

Florida Department of Transportation officials are paying for the lights at intersections on state roads in nine Central Florida counties, reported a representative from the Florida Department of Transportation.

Originally, the DOT put up small white lights at a cost of about $100 each. The DOT is switching to less-expensive blue lights, which are LED (light emitting diodes) that run cooler and need less maintenance.

Running a red light in Florida can bring a fine of $188.50.

Violators also face adding three or four points to their driving record, unless they complete a state-approved driver-safety course.

Guus
29-12-09, 22:14
Misschien is het handig als je een cursus rijden in de USA gaat nemen...Wellicht ook iets voor de gemiddelde Amerikaan? Nog nooit een volk gezien dat zo weinig verkeersinzicht heeft.

[verwijderd]
30-12-09, 21:40
Inzicht misschien niet maar het gaat er wel fatsoenlijker aan toe in Florida dan in grote delen van Nederland. Had van de week pas na vele weken al in Florida geweest te zijn het eerste moment dat iemand boos begon te toeteren omdat ik voor hem moest merge, maar over het algemeen wordt er veel rekening gehouden met andere vind ik. Ze kijken alleen niet altijd voordat ze van baan wisselen, haha.

jurgen&stefan
30-12-09, 22:37
Had van de week pas na vele weken al in Florida geweest te zijn het eerste moment dat iemand boos begon te toeteren omdat ik voor hem moest merge,
En diegene was toevallig een Nederlandse toerist? #-o:lol:

[verwijderd]
30-12-09, 22:47
En diegene was toevallig een Nederlandse toerist? #-o:lol:

Mijn vrouw had het er wel over dat het niet iemand van hier kon zijn, en ik voegde toch vrij netjes in dus daar kon het niet aan liggen. Maar ja, als je geen grote ruimte laat moet je ook niet zeuren als iemand 3 meter voor je invoegt ipv 10 of 15 meter.

ed_anja_wesley
30-01-10, 15:33
Ik moet ook zeggen dat ik het verkeer daar behoorlijk vond meevallen. Dat zie je hier in Nederland toch wel eens anders. Had meer aso-rijdend volk verwacht, om eerlijk te zijn. Nou weet ik niet hoe het zit met drukke gebieden zoals NYC of LA, daar zal het misschien anders aan toe gaan...

Ta2 Gerrit
30-01-10, 16:01
NYC benadert een beetje Amsterdam, iets drukker en ook net iets minder aso.
LA is één grote 10 baans file zodra de zon opkomt, als je die nog kunt zien door de smog :-)

Maar toch is i.h.a. het verkeer iets, en soms veel minder gejaagd dan bij ons.
Ik vindt het altijd wel relaxed rijden, ongeacht waar in de US.

bprince
21-02-10, 20:10
Rechtsaf bij een stoplicht
Bij stoplichten is het toegestaan om bij rood licht rechtsaf te slaan, tenzij specifiek is aangegeven dat dit niet mag ("no right turn on red").


Misschien als aanvulling: Soms staat er aangegeven dat je een full stop moet maken alvorens je naar rechts af gaat slaan. De regel is tenslotte: "You may make a right turn at a steady red light after coming to a full stop and yielding the right-of-way to oncoming traffic and pedestrians"

Zo werden wij op de foto gezet in Naples, Florida omdat we geen full stop maakte. Kost toch $100:-(

JKG
22-02-10, 20:50
Ik heb nog nooit een bordje gezien dat je een full stop moet maken, maar ik ken dan ook niet heel Florida. Wel stop ik altijd volledig als ik rechtsaf door rood heen wil gaan, omdat het zicht vaak al wordt geblokkeerd door auto's links van je en ik liever geen Amerikaans motorblok op m'n schoot wil hebben.
Zal volgende keer eens speuren naar dat soort bordjes, ken alleen de 'no turn on red' bordjes.

corrus
22-02-10, 21:35
Bordje of niet, je dient in ieder geval te stoppen vóórdat je door rood naar rechts gaat... :D

alberdinamud
23-02-10, 12:24
heb ik goed begrepen dat mijn zoontje van 5 jaar niet perse in een stoeltje hoeft te zitten, maar gewoon op de achterbank met de gordel om voldoende is?

Teleton
23-02-10, 12:37
zoontje van 5 jaar niet perse in een stoeltje hoeft te zitten,

Wettelijk klopt het. Het is echter verstandig om voor kinderen onder de 1.35 m om een kinderzitje te gebruiken.




What Florida Law says about...
Child Restraint Requirements

All children under the age of 18 must be buckled up while riding in any car, pickup truck, or van on Florida's roads, no matter where they are sitting in the vehicle.
Children through the age of 3 must be secured in a federally approved child-restraint seat.
Children ages 4 through 5 must be secured by either a federally approved child-restraint seat or a safety belt.
Drivers are responsible for buckling up the child.
The cost to a violator will be a minimum of $60.00 plus $10.00 court costs.

Ta2 Gerrit
25-02-10, 05:11
Misschien als aanvulling: Soms staat er aangegeven dat je een full stop moet maken alvorens je naar rechts af gaat slaan. De regel is tenslotte: "You may make a right turn at a steady red light after coming to a full stop and yielding the right-of-way to oncoming traffic and pedestrians"


Ik heb nog nooit een bordje gezien dat je een full stop moet maken, maar ik ken dan ook niet heel Florida.
Zal volgende keer eens speuren naar dat soort bordjes, ken alleen de 'no turn on red' bordjes.

Er stond me nog iets van dit bericht bij, en gisteren zag ik hem (voor het eerst :-\").
Op deze hoek hebben we al (nu bijna dagelijks)veel gestaan, en hij is nooit opgevallen.

http://img51.imageshack.us/img51/7541/bordje.jpg (http://img51.imageshack.us/i/bordje.jpg/)

Hoek Old Lake Wilson Road - US192 afslaande naar Disneyworld

JKG
25-02-10, 11:05
Ook nooit gezien nee. :)
Ik heb vorig jaar van Alamo een boekje gehad met verkeersregels. Zal 'm eens opzoeken en kijken wat zij zeggen over rechts afslaan door rood (of dit met stoppen moet of niet). Maar feit blijft dat je beter kan stoppen en 2x goed kan kijken voor je de weg op draait natuurlijk.

knaapje
25-02-10, 13:03
Van:

http://www.stateofflorida.com/Portal/DesktopDefault.aspx?tabid=213

Come to a complete stop at the marked stop line or before moving into the crosswalk or intersection. After stopping, you may turn right on red at most intersections if the way is clear. Some intersections display a "NO TURN ON RED" sign, which you must obey. Left turns on red from a one-way street into a one-way street are also allowed.


Knaapje

JKG
25-02-10, 22:14
Ik heb even het boekje van Alamo erbij gepakt. Inderdaad 'come to a complete stop'.
Maar zoals al aangegeven is dat helemaal niet vreemd, omdat je gewoon zeker moet weten dat de kust veilig is. Als je dan op de foto komt omdat je dat niet hebt gedaan, heb je nog mazzel dat je een boete hebt gehad ipv een eventuele aanrijding.

bprince
25-02-10, 23:44
Zeker maar voor ons waren 2 auto's die ook naar rechts gingen en we reden allemaal erg rustig. De kans dat je dan een botsing krijgt is klein en niet veel groter dan dat we gestopt waren. Maar de auto's voor mij stopte inderdaad en ik ben gewoon ongeduldig:oops:

Net van Alamo nog een ticket gekregen omdat ik een tolpoort gemist had dus moet toch maar wat beter op gaan passen.

JKG
26-02-10, 17:25
De boete is in elk geval daar goedkoper dan hier in NL door rood te rijden. Tolpoortboete zal ook wel meevallen.. 25 dollar?

Volgende keer let jij in elk geval vast beter op (en andere Florummers vast ook wel) ! :)

bprince
27-02-10, 00:03
Tolpoort boete was maar $10,75 dus dat valt mee maar ik zal inderdaad voortaan iets beter opletten.

Guus
27-02-10, 21:45
De boete is in elk geval daar goedkoper dan hier in NL voor door rood te rijden.
Dat verklaart dan deels waarom zoveel Amerikanen ook daadwerkelijk door rood rijden. Van mij mogen ze deze boete flink opschroeven. Echt niet normaal hoe vaak mensen nog doorkomen terwijl jouw verkeerslicht al op groen staat.

JKG
28-02-10, 16:38
Heeft er denk ik meer mee te maken dat er over het algemeen geen roodlicht camera's staan en nu pas de flitskasten een beetje beginnen in te komen.

Kijk in Nederland in de grote steden eens hoe vaak er wel niet door rood wordt gereden waar geen flitsers staan. Dat is echt heel vaak. Als je motorrijder bent, weet je dat de eerste seconde de 'doden-seconde' is. Je kan beter niet meteen het gas opendraaien omdat je dan kans hebt om geschept te worden bij een kruising.


Hier een kaart van alle flitspalen in Florida. http://www.photoenforced.com/florida.html

En hier nog een leuk verhaaltje over wel of geen flitspalen;
http://www.24-7pressrelease.com/press-release/the-fight-over-red-light-cameras-in-florida-102109.php (wat denk ik niet meer zo actueel is, aangezien er een aantal zijn).

Maar let op: Dit zijn roodlicht camera's, geen snelheidscamera's.

Ik zelf ben groot voorstander van roodlichtcamera's, maar niet van zo maar ergens een flitskast neerzetten. Vaak kan je prima met 10km/u harder lekkerder doorrijden en dit hoeft helemaal niet gevaarlijker te zijn. Zet ze gewoon op gevaarlijke plekken, rondom scholen etc.


Ik blijf Amerika met bepaalde dingen echt een vreemd land vinden...

Guus
01-03-10, 23:11
Kijk in Nederland in de grote steden eens hoe vaak er wel niet door rood wordt gereden waar geen flitsers staan. Dat is echt heel vaak. Als je motorrijder bent, weet je dat de eerste seconde de 'doden-seconde' is. Je kan beter niet meteen het gas opendraaien omdat je dan kans hebt om geschept te worden bij een kruising.
In Nederland heb ik hier persoonlijk niet zo veel ervaring mee. Ik zit niet zo heel veel op de weg. In de VS doe ik overigens precies hetzelfde als jij. Als ik vooraan bij het stoplicht sta wacht ik altijd eerste even voordat ik oprij. Safety first.

Ik blijf Amerika met bepaalde dingen echt een vreemd land vinden...
Nee echt ;-)? Ik verbaas me dagelijks over zowel goede als vreemde dingen in de VS. Ik denk dat we hier wel een hele rubriek aan zouden kunnen wijden.

JKG
01-03-10, 23:25
Met een auto valt het wel mee, kan je redelijk snel wegrijden hoor (zodra het groen is). Een motor is heel wat sneller van z'n plek.

Wat betreft zo'n topic over het vreemde Amerika; zou best in de Forum Lounge kunnen. :Mrgreen:

Guus
02-03-10, 00:06
Met een auto valt het wel mee, kan je redelijk snel wegrijden hoor (zodra het groen is). Een motor is heel wat sneller van z'n plek.
Als er nog even een vrachtwagen of pick-up door komt duwen dan blijf ik gewoon netjes even staan. Zoals ik al zei: safety first. Ik kan er niet bij dat die Amerikanen dat niet willen begrijpen. Maar ja, als je denkt dat je een gordel moet dragen omdat het wettelijk verplicht is en niet omdat je vind dat het gewoon veiliger is, dan kun je eigenlijk ook niets anders verwachten. V.w.b. die rubriek. Lijkt me leuk. Die zou ik alleen al met tientallen voorbeelden kunnen vullen.

Lea
28-04-10, 20:17
Hoe zit het eigenlijk met het voeren van verlichting, hier mag je gewoon overdag je lampen aan mag dat in Florida ook of alleen als het donker begint te worden?

knaapje
28-04-10, 20:33
Zie:

http://www.stateofflorida.com/Portal/DesktopDefault.aspx?tabid=212

Night Driving


..............................

Use your headlights (low beam or high beam) between the hours of sunset and sunrise.
Low beam headlamps are only ..............................
Uit de tekst zou je zeggen, dat overdag dus licht niet verplicht is.

Knaapje

corrus
28-04-10, 20:34
Als het regent dien je in ieder geval je gedimd groot aan te hebben..

Er is een gemakkelijke regel voor... Wipers On - Lights On

Njit
28-04-10, 20:51
Bij veel auto's gaat het licht automatisch aan, ook overdag. Zie hier hoe dat in de USA is: http://www.usroads.com/journals/rmej/9912/rm991203.htm

Ta2 Gerrit
28-04-10, 20:56
Maar goed ook, dat je je lichten overdag aan mag hebben.
Kunnen ze je tenminste goed zien als je aan het SMS-en bent. Want dat mag nog steeds.

http://www.wftv.com/news/23275896/detail.html

corrus
28-04-10, 21:00
Rare jongens die Romeinen... Ehmmm... Amerikanen...

Teleton
28-04-10, 23:09
Bij veel auto's gaat het licht automatisch aan,

Vergis je niet, hoor. In het land van de onbeperkte mogelijkheden zijn erg veel auto's nog niet uitgerust met verlichting die automatisch aan en uit gaat. Huurauto's zijn zeker niet allemaal met deze luxe uitgerust. Daarom rijden er hier 's avond behoorlijk veel onverlichte auto's rond. Ook al toeteren en seinen alle andere weggebruikers; het dringt maar erg langzaam door dat de lampjes hier nog handmatig bediend moeten worden.

In onze Flex van vorige keer ging het wel automatisch, maar dat was een extra luxe uitvoering en dus een uitzondering.

Ta2 Gerrit
29-04-10, 00:29
Die "zonderlichtrijders" zijn bijna nooit huurders, maar veelal autochtonen, is onze ervaring.
"Zolang ik nog wat kan zien, zien ze mij ook wel" lijkt me de redenatie. Ook bij hevige regen vindt men het niet echt nodig verlichting te voeren, iets wat bij "ons" gelukkig wel ingeburgerd is.

AnalogKid
01-09-10, 22:30
http://www.usa-traffic-signs.com/Test_s/50.htm

Ik heb ter voorbereiding een test gedaan over Amerikaanse verkeersborden. Misschien een idee voor meer first-timers op de Amerikaanse wegen ;)


Net gedaan, 29 van de 30 goed. Alleen die van de parking voor de pharmacie had ik fout, who cares ;)

Don Fernando
12-09-10, 16:01
Bij de snelheidsovertreding had ik geluk: de agent had het erover dat hij mij moest meenemen naar het bureau omdat ik Nederlander was ofzo? Daar had hij geen belang bij, want dat was de verkeerde kant op voor ons beiden, dus liet hij me gaan. Heel vaag allemaal, maar ik heb er geen boete voor gekregen in ieder geval.Ik heb dezelfde ervaring met 'speeding' in zuid Georgia, ik werd ook gestopt maar kwam weg met een geschreven waarschuwing, die nu ingelijst aan de muur hangt ;) Het is inderdaad heel erg veel moeite om een buitenlander een boete te geven, dan moet je mee naar het bureau, er hangt veel papierwerk aan vast voor de agent dus vaak hebben ze er geen zin in.

Teleton
28-02-11, 16:58
Na veel gezeur zijn de rood-licht camera's in Orange County (http://www.wesh.com/news/27021227/detail.html) nu actief. Actievoerders hebben lang geprobeerd de camera's tegen te houden maar vanaf nu wordt er bekeurd: $ 158 . Voor de afhandeling van een bekeuring brengen autoverhuurders vaak ook nog kosten in rekening.


red-light cameras are now active at University Boulevard and Dean Road, Winter Garden and Hiawasse roads, Texas and Oak Ridge roads, Central Florida and John Young parkways as well as other busy intersections.

corrus
28-02-11, 22:21
Na veel gezeur zijn de rood-licht camera's in Orange County (http://www.wesh.com/news/27021227/detail.html) nu actief.
En het zal een keertje tijd worden ook... John Young Raceway had al hogere boetes voor rood licht rijders... maar overtreders werden haast mooit gepakt...

JKG
02-03-11, 11:48
Snap de weerstand niet. Je hoort gewoon niet door rood te rijden. Klaar.
In Nederland vind ik veel flitspalen zinloos (of flits pas vanaf 15+ km/u boven max. ofzo), maar wat mij betreft mag bij elk verkeerslicht een roodlichtcamera staan. Zou veel gewonden en doden schelen.

corrus
02-03-11, 11:49
Amerikanen zien dit als een soort inbreuk op hun privacy...

Essie72
17-05-11, 21:20
Voor ons de eerste keer naar Amerika/Florida. Ben zelf niet zo weg van heuveltjes rijden, hellingproefjes etc. Kan iemand mij vertellen of er veel heuvels zijn rond Orlando? En richting Miami?

Michael66
17-05-11, 21:29
Behalve in Walt Disney World (Big Thunder Mountain, Space Mountain, Splash Mountain, Expedition Everest etc) kom je geen heuvels van enige betekenis tegen.

http://www.intercot.com/themeparks/animalkingdom/asia/expeditioneverest/images/photos/ee_concept05.jpg

Essie72
17-05-11, 21:39
Gelukkig :):):) En op die andere mountains hoef ik gelukkig zelf niet te rijden ! :D

corrus
17-05-11, 21:54
Voor ons de eerste keer naar Amerika/Florida. Ben zelf niet zo weg van heuveltjes rijden, hellingproefjes etc. Kan iemand mij vertellen of er veel heuvels zijn rond Orlando? En richting Miami?Er zijn wat heuvels in noord Florida, maar zijn eigenlijk niet noemenswaardig... en richting Miami is het vlak. (Nederland heeft nog meer heuvels)

Njit
18-05-11, 10:48
Ben zelf niet zo weg van heuveltjes rijden, hellingproefjes etc.

met een automaat is een hellingproef een stuk makkelijker.. Ik zou me dan ook meer verdiepen in het rijden met een automaat dan in heuveltjes :)

moonlight91
18-05-11, 11:21
ik blijf dat rechtsaf slaan door rood maar vreemd vinden
bij het ene stoplicht mag het wel en bij het andere waar dan een bordje staat niet ...
waarom hangt er dan uberhaut een verkeerslicht ???
mijn man wacht toch 9 van de 10 keer tot het groen is ..
de ene keer staan die amerikanen dan netjes mee te wachten ,de andere keer word er al eens getoeterd ....

corrus
18-05-11, 12:05
mijn man wacht toch 9 van de 10 keer tot het groen is ..
de ene keer staan die amerikanen dan netjes mee te wachten ,de andere keer word er al eens getoeterd ....

Ik vind het behoorlijk irritant als de mensen niet doorrijden... Trouwens de meesten vinden dit ook.

Het is toch alleen maar een kwestie van de verkeersregels volgen.

Teleton
18-05-11, 12:24
mijn man wacht toch 9 van de 10 keer tot het groen is ..
Nou, eigenlijk is het de bedoeling dat je je gewoon aan de plaatselijke gebruiken houdt.....gewoon kijken en doorrijden dus als de weg vrij is en er geen bordje staat.

Bij een 4-way stop wacht 'ie toch hopelijk ook niet tot het hele kruispunt voor jullie vrij is gemaakt........:-k.

Ta2 Gerrit
18-05-11, 12:52
waarom hangt er dan uberhaut een verkeerslicht ???

Die hangt er dan ook niet :mrgreen: Want als die er wel hangt (voor rechtsaf) dan moet je wachten.
Tenzij anders aangegeven :-k
Ik rijdt voor de zekerheid altijd maar door, alleen al om getoeter te voorkomen :sun:

moonlight91
18-05-11, 14:12
vind het soms best verwarrend,perslot van rekening ben je zo gewent dat je MOET wachten tot het groen is voor een stoplicht
en dan rijden ze weer wel allemaal door rood ,dan weer niet,
of er nu een bordje staat dat het niet mag,doen sommige het toch
vind het niet echt handig en duidelijk
..
enne of je nu net als jullie al ruim 40x daar bent geweest of nog maar 1 of 2 keer, maakt toch ook wel het verschil,elke keer leer je weer wat bij als je daar vertoefd
het is geen kwestie van niet aan passen aan de gebruiken daar, het is het onwennige en ongebruikelijke voor jezelf waar je naar om moet schakelen.
en met de ene regel is dat nu eenmaal makkelijker , en duidelijker dan de andere..
dus tis best wennen, en allemaal vreemd dus ben je voorzichtiger met wat je doet,
naarmate je daar` ingeburgerd` ben zal het allemaal meer vanzelf gaan ....

Riverwood
18-05-11, 17:12
Nog even een toevoeging, niet alleen kijken maar stoppen en dan doorrijden.

Groetjes Henke.

knaapje
18-05-11, 17:30
Wil je echt alles weten over de verkeersregels in Florida:
http://cdn.nationalsafetycommission.com/handbooks/2011/florida_driver_2011.pdf

Is best de moeite om je even in te verdiepen. Leuke lectuur voor in het vliegtuig?

Knaapje

Michael66
18-05-11, 18:35
De beste verkeersregel vind ik altijd: Better safe then sorry!

Of degene achter mij het daar nou mee eens is of niet.

knaapje
18-05-11, 19:30
Je niet aan de lokaal gebruikelijke verkeersregels houden is nu niet bepaald safe.

Knaapje

Chicco68
18-05-11, 23:18
Die hangt er dan ook niet :mrgreen: Want als die er wel hangt (voor rechtsaf) dan moet je wachten.
Tenzij anders aangegeven :-k
Ik rijdt voor de zekerheid altijd maar door, alleen al om getoeter te voorkomen :sun:
Dat had ik dus ook. Soms hingen ze er niet en als ze er wel hingen.... reed men ook gewoon door. Dus ik heb het lokale gebruik gewoon opgevolgd ;)
Alleen..... er zal maar net een diender ergens in de buurt staan die net JOU moet hebben.....=;

corrus
18-05-11, 23:37
Ik heb zelfs wel tegen zo'n beroemde diender (die ook vergat door te rijden) getoeterd...
Die dienstdoende agent bedankte me er zelfs voor... (hij zat gewoon even niet op te letten) :lol

Guus
25-05-11, 04:01
Voor ons de eerste keer naar Amerika/Florida. Ben zelf niet zo weg van heuveltjes rijden, hellingproefjes etc.
In Florida zijn de viaducten over het algemeen de hoogste 'heuvels' die je tegen gaat komen. Mocht je hier toevallig de 'hellingproef' moeten doen dan zul je merken dat dat met een automaat een fluitje van een cent is. Zodra je je voet van het rempedaal haalt gaat de auto namelijk vanzelf vooruit rollen. In het ergste geval, maar dan moet de helling al behoorlijk steil zijn, blijft de auto stilstaan en hoef je alleen wat gas te geven. Kind kan de was doen.

Boullie
15-05-12, 13:13
Hallo iedereen.
Zoals ondertussen al enkele malen verteld zijn we bijna zover, onze eerste vakantie naar Orlando!
Onze vakantie bestaat voor 90% uit Walt Disney World.
We hebben dus het voordeel van on-site te zitten, en gebruik te kunnen maken van het eigen transport systeem.
Echter hebben we 2 dagen ingepland om naar hartelust de buurt te verkennen en te shoppen. Meer bepaald: de eerste dag dat we op Disney property zitten, en de laatste.
We hebben ook de eerste dag een sightseeing tour geboekt met een sportvliegtuigje.
Uitgerekend kwam de auto huren goedkoper uit dan de taxi te nemen.
Dus: even rondgezocht, en het makkelijkste was te boeken bij Alamo (vermits deze op Disney grondgebied zitten).
Onze eerste auto is een Ford Mustang Cabrio, de tweede wordt een gewone 'full size' (vermoedelijk iets als een Dodge challenger oid).

Nu was ik op zoek naar de voornaamste verschillen in wegcode.
Ik heb hier wel een draadje gevonden, maar het was ondertussen 6 jaar geleden dat er daar nog iets in gepost is geworden...

Mijn vraag dus: wat zijn de voornaamste verkeersregels die net als hier zijn, of juist verschillen?
Dan denk ik bvb aan voorrang van rechts, inhalen op snelwegen, rechts afslaan aan het rode verkeerslicht (wat daar dan weer wel mag), ...

Njit
15-05-12, 13:39
Hier staan uitgebreide tips: Autorijden Amerika (http://www.allesamerika.com/autorijden-amerika.html)

cindy74
15-05-12, 14:27
Welk,hotel zitten jullie in disney ? Wij zitten ook altijd in disney maar gaan dikwijls met de auto gewoon omdat de bussen er soms zolang over doen je kan gewoon na nazicht van je parkeerticket van het hotel doorrijden en je auto parkeren .

Njit
15-05-12, 14:51
Rondtour met een sportvliegtuigje hebben wij ook gedaan. Echt een hele leuke ervaring.
Zie hier ons verslag: http://halloweenflorida2011.wordpress.com/2011/10/04/dag-04-dinsdag-04-oktober-mauiva-aquatica-en-oldtown/

Boullie
15-05-12, 14:59
We verblijven in het Old Key West resort

knaapje
15-05-12, 16:55
@Boullie

En als je het echt, officieel wilt weten:

http://www.flhsmv.gov/handbooks/EnglishDriverHandbook.pdf

Leuke lektuur voor in het vliegtuig.

PENPE
16-05-12, 00:22
Die zet ik meteen ff op mn iPad =D>

Assy
09-06-12, 14:06
Misschien nog een regel die wij niet wisten, en waarvoor we aan enkele weken geleden voor zijn aan de kant gezet! Heel regelmatig staan er langs de kant van de weg wagens die gestopt zijn door state trooper, police,... met de zwaailichten aan. Je bent dan verplicht om uit te wijken naar het linker vak (niet uiterst links, gewoon niet meer op het rechter vak). Wij hadden gewoon afgeremd maar niet naar links uitgeweken. Even verderop stond er weer eentje aan de met de zwaailichten en die kwam onmiddellijk na mij de weg opgereden en deed teken dat ik aan de kant moest. We hadden eerst geen idee waarom, ik rijd bijna nooit te snel. We kregen een mooie postkaart met daarop "protect these (of was het them of they ofg...) who protect you. Alle papieren gevraagd en de brave state trooper ging terug naar zijn wagen. Na een tijdje kwam hij terug, ik begrijp dat je van België komt, en niet al de wetten kent, daarom geef ik je gewoon een officiële waarschuwing. Dat weten we nu dus ook weer. Dus:

Als er een dienstvoertuig met zwaailichten langs de kant staat, naar links uitwijken.

dennis-oostveen
11-06-12, 10:17
In Nederland ga je ook niet achter een auto staan die is aangehouden en rij je er ook omheen, of ze staan op de vluchtstrook (net als in de USA).

Maar nu begrijp ik ook de files in Belgie: jullie stoppen allemaal achter politieauto's:p

corrus
11-06-12, 15:18
Dennis is niet wakker denk ik... :lol: :lol: :lol:


"The right of Way" heet dit.

Deze wet zegt dat, wanneer er een politieauto op de vluchtstrook staat (al of niet met een verkeersovertreder voor 'm), iedereen verplicht is van rijstrook te wisselen om de rechter baan vrij te maken op dat desbetreffende punt door middel van 1 baan naar links op te schuiven.
(Dit geldt trouwens voor alle voertuigen die op de vluchtstrook staan)

knaapje
11-06-12, 18:10
Misschien nog een regel die wij niet wisten, en waarvoor we aan enkele weken geleden voor zijn aan de kant gezet! ............ Dat weten we nu dus ook weer. Dus:

Als er een dienstvoertuig met zwaailichten langs de kant staat, naar links uitwijken.

Jammer, dat je posting 36 en 37 hierboven van jaren geleden niet eerst gelezen had.:oops:

dennis-oostveen
12-06-12, 10:06
@ Corrus: Inderdaad was nog niet helemaal wakker, na nog eens gelezen te hebben, kwam ik erachter dat de police op de vluchtstrook stond. En ja dan moet je uitwijken.

ttubbie
12-06-12, 21:31
Misschien nog een regel die wij niet wisten, en waarvoor we aan enkele weken geleden voor zijn aan de kant gezet! Heel regelmatig staan er langs de kant van de weg wagens die gestopt zijn door state trooper, police,... met de zwaailichten aan. Je bent dan verplicht om uit te wijken naar het linker vak (niet uiterst links, gewoon niet meer op het rechter vak). Wij hadden gewoon afgeremd maar niet naar links uitgeweken. Even verderop stond er weer eentje aan de met de zwaailichten en die kwam onmiddellijk na mij de weg opgereden en deed teken dat ik aan de kant moest. We hadden eerst geen idee waarom, ik rijd bijna nooit te snel. We kregen een mooie postkaart met daarop "protect these (of was het them of they ofg...) who protect you. Alle papieren gevraagd en de brave state trooper ging terug naar zijn wagen. Na een tijdje kwam hij terug, ik begrijp dat je van België komt, en niet al de wetten kent, daarom geef ik je gewoon een officiële waarschuwing. Dat weten we nu dus ook weer. Dus:

Als er een dienstvoertuig met zwaailichten langs de kant staat, naar links uitwijken.


Ben ook een Belg maar ik ga zeker nooit achter een poltie-auto stil staan die met een andere chauffeur bezig is !:-D

elstars
26-07-12, 15:11
Ik heb zelfs wel tegen zo'n beroemde diender (die ook vergat door te rijden) getoeterd...
Die dienstdoende agent bedankte me er zelfs voor... (hij zat gewoon even niet op te letten) :lol

Kijk maar uit, je kan zo maar een dienstklopper ertussen hebben en $90 aan je broek hebben voor onnodig claxoneren!

corrus
26-07-12, 16:09
No problemo hoor... dit wordt eigenlijk altijd door de vingers gezien... hahaha

jastsali
31-07-12, 16:28
Hé Jeroen: Ook leuk: nieuwe versie hier: http://cdn.nationalsafetycommission.com/handbooks/2012/florida_driver_2012.pdf Volgend jaar 1e week mei word je overhoord.:p

Schil
31-07-12, 16:35
zooo dan .. kan ik mooi in het vliegtuig lezen ofzo , bedankt huurbaas :p

nettie
02-08-12, 20:21
Ergens aan het begin van dit topic heeft Njit geplaatst;

Schoolbussen en scholen
Wanneer een schoolbus stopt om kinderen te laten uitstappen en de knipperlichten van de bus zijn aan, dan mag je die bus niet inhalen. Je moet op een redelijke afstand van de bus stoppen en wachten totdat de bus weer weg rijdt. Dit geldt vaak voor beide rijrichtingen.
In het geval van gescheiden rijbanen ligt het wat anders. In sommige staten moeten dan toch de auto's in beide rijrichtingen stoppen, terwijl in andere staten de rijstroken aan de andere kant mogen doorijden. Ook hier geldt weer het advies: kijk wat de andere automobilisten doen, en matig altijd jouw snelheid wanneer schoolbussen in de buurt zijn. Bij scholen zie je vaak knipperbollen of -lichten die alleen werken wanneer er kinderen op school zijn. Er geldt dan vaak een lagere maximumsnelheid.
Omdat de Amerikanen zich nogal druk maken over de veiligheid van kinderen, wordt het niet opvolgen van deze regels vaak zwaar bestraft.

Wat ik daar nog aan wil toevoegen is dat als een schoolbus bij een spoorwegovergang komt, de bus voor het spoor stopt, de bus deur opengaat en er gekeken & geluisterd wordt of er echt geen trein aankomt en pas dan het spoor overgaat! [bij spoorwegovergang met knipperlichten, geluid & slagbomen :)]

Teleton
03-08-12, 18:19
en er gekeken & geluisterd wordt of er echt geen trein aankomt en pas dan het spoor overgaat! [bij spoorwegovergang met knipperlichten, geluid & slagbomen :)] Deze regel geldt ook voor vrachtvervoer van gevaarlijke stoffen.

vaporizor
13-11-12, 08:52
Dit is mijn eerste bericht op deze forum. Rij nu al een paar dagen met een huurauto in Florida, Orlando en heb mij voordat ik ging rijden verdiept in de verkeersregels met behulp van deze forum en het lezen van de "Florida Drivers Handbook 2012".

Vroeg me af of jullie het volgende hebben opgemerkt / meegemaakt in het verkeer:

- Autos die in het donker zonder licht rijden. Ben er nu al 2 tegenkomen waarvan eentje op de baan naast mij. Daar kwam ik pas achter toen ik van baan wou wisselen en de persoon ging toeteren. De andere toen ik moest wachten op het verkeer om een uturn te maken. Was er erg van geschrokken.

- Mensen die plots gaan versnellen als je bezig bent met invoegen en daarna boos naast je gaan rijden. Dit was een keer het geval toen er politie op de vluchtstrook stond te knipperen en ik een strook wou opschuiven omdat ik niet kon afremmen i.v.m. een bumperklever. Is het versnellen hier gebruikelijk omdat ze dan verwachten dat je achter ze gaat invoegen?

- Een groot aantal mensen die aan het bellen zijn met de telefoon in hun hand en niet opletten. Dit is heel goed te merken aan hun rijgedrag en zicht op het verkeer. Bijv. dat er op geen enkele manier oogcontact met hun te maken is, en wanneer je denkt dat ze je een kans geven rijden ze plotseling toch.

Dit waren eigenlijk ook mijn enige ergenissen. Uiteraard ben ik juridisch gezien fout als er een botsing ontstaat wanneer ik aan het invoegen ben ongeacht of dit is ontstaan omdat iemand opeens (extra) gas gaf.

Verder vraag ik mij af hoe jullie ook constant rekening houden met het verkeer in de andere rijrichting op bijv. een 7-baansweg (met left-turn lane in het midden). Dit i.v.m. de mogelijkheid dat er misschien aan de andere kant van de weg een schoolbus zou kunnen stoppen? Heb gelezen dat de boetes voor het niet stoppen heel hoog kunnen zijn. Ik ben gewend om voornamelijk alleen het verkeer vlak rondom en ver voor mij in de gaten te houden.

Teleton
13-11-12, 10:40
Verder vraag ik mij af hoe jullie ook constant rekening houden met het verkeer in de andere rijrichting op bijv. een 7-baansweg (met left-turn lane in het midden). Dit i.v.m. de mogelijkheid dat er misschien aan de andere kant van de weg een schoolbus zou kunnen stoppen? Heb gelezen dat de boetes voor het niet stoppen heel hoog kunnen zijn. Ik ben gewend om voornamelijk alleen het verkeer vlak rondom en ver voor mij in de gaten te houden.

In de regel ervaar ik het verkeer daar als vrij relaxed, maar malloten heb je overal, in het verkeer moet je nu eenmaal constant alert zijn. Zelf verbaas ik me nergens meer over. Misschien heb je de voetgangers die in het donker zo maar een brede weg oversteken en de fietsers die je zonder licht in de stromende regen zonder licht tegemoet fiertsen gemist. Als je tot nu toe slechts twee auto's zonder verlichting hebt gezien, ben je een bofkont. Soms zijn het toeristen die gewend zijn dat het licht van de auto automatisch wordt aangezet als het donker wordt. Maar ook sommige locals nemen het niet zo nauw...

Voor wat betreft de schoolbus; vooral in de ochtend en (late) middaguren moet je op een stoppende bus bedacht zijn. Ik zou er niet te krampachtig over doen. De 'feestverlichting' van de bus trekt zoveel aandacht dat je het volgens mij nauwelijks kunt missen. Veel velig rijplezier gewenst verder!

Ta2 Gerrit
13-11-12, 11:49
Zooo herkenbaar, met als toevoeging het vaak totaal ontbreken van knipperlichten op vele auto's, waarschijnlijk een conctructiefout ;)

Maar, net zoals Ton, in het algemeen is het toch wel relaxed rijden, desondanks; opletten op het verkeer doe ik toch echt wel 360° , je hebt er soms piloten bij....
Wel netjes dat je de FL verkeersregels hebt bestudeert, dat doen er volgens mij niet veel :up:

Hans uit Koekelare
13-11-12, 19:02
Hier (Europa) zijn knipperlichten en lichten ook soms optie bij veel automobilisten, ik kan mij daar soms ook druk in maken, maar ja, wat kan je er aan doen? :confused:

axzel
11-02-13, 17:19
Voor de mensen die wel eens door de politie aan de kant zijn gezet. Hadden jullie je paspoort bij? En zo nee, heeft dit problemen opgeleverd? Ik vind het maar niks om de hele dag met mijn paspoort te gaan zeulen namelijk...

dejo
11-02-13, 17:37
Only license and registration please!
nog nooit naar m'n paspoort gevraagd.

koenkamphuys
11-02-13, 22:53
Een stukje terug stond een berichtje over roodlichtcamera's. Ook op US 27 bij Haines City staan er een aantal. Let op: ze flitsen nogal snel. Als je met de neus van je auto een centimeter over de stopstreep gaat dan is het al raak. Netjes achter de stopstreep opstellen dus.

VinMor
20-02-13, 09:00
Ik werd in 2010 een keer aan de kant gezet door een politie.
Er is een regel, wanneer een politiewagen op de vluchtstrook staat je niet op de rechterbaan mag rijden net langs hem....Je moet een baan opschuiven :)

Had ik echt geen idee van, want ik ga echt niet alle verkeersregels leren, maar hij vond het wel grappig!!

Ta2 Gerrit
20-02-13, 10:14
Dat geldt niet uitsluitend voor politiewagens, maar voor alle zwaailichtdiensten (ambulance/brandweer). Mocht je niet van baan kunnen wisselen, door drukte bijv., dan moet je snelheid minderen. Deze "Move Over Law (http://www.flhsmv.gov/safetytips/MoveOverTips.htm)" is nog niet eens zo heel lang geleden ingesteld om ongelukken met hulpverleners/agenten te voorkomen.

Michael66
20-02-13, 12:31
Zie ook eerder in dit onderwerp, er is al veel over geschreven op het forum: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?949-Verkeersregels&p=81806&viewfull=1#post81806
Er is zelfs een facebookpagina voor gemaakt: https://www.facebook.com/MoveOverLaw

De boete:
Penalties
If you don’t move over the penalty is about $120 (depending on the Florida county) and 3 points on your drivers license.
NB: Gerrit, inmiddels al 11 jaar van kracht volgens http://bit.ly/WPl0rt: The Florida Move Over Law was enacted in 2002 in an effort to curb the number of accidents caused by motorists against law enforcement officers, first responders and other emergency officials who are injured or killed during stops on Florida highways and roads.

Ta2 Gerrit
20-02-13, 13:54
Ooops, zo lang al. Time flies having fun in Florida. Ik respecteer deze wet al vanaf day one, maar dat dat al zo ver terug ging..........

axzel
26-06-13, 23:54
Waar ik zo snel geen antwoord op kan vinden, kan ik bij het avond eten een glaasje wijn drinken of mag ik dan niet meer rijden? We hebben het over één glaasje wijn bij het eten, dus geen 2, 3 of 4+ glazen. (voordat de moraalridders gaan antwoorden)
Kan niet goed vinden of er een 0-limiet is, of zoals bij ons een bepaald promillage zodat je wel iets kunt drinken.

Njit
27-06-13, 00:01
Die zero-tolerance is enkel voor bestuurders onder de 21.


Zero Tolerance for Drivers under 21

Florida has a Zero Tolerance law for drivers under 21. This means that any driver under 21 that is stopped by law enforcement and has a blood alcohol level of .02 or higher will automatically have their Florida drivers license suspended for 6 months. The .02 limit really means that you cannot have a single drink and drive. And that's the idea.
For drivers over 21 the legal limit in Florida is .08. Regardless of your age be aware that drinking and driving is considered a serious offense. Below we have summarized the penalties in the state of Florida for a first offense DUI, but the average cost including legal defense, fines, and auto insurance increases is $8000.

En hier iets over BAC: http://addictions.about.com/od/substancedependence/a/BACwomen.htm

Michael66
27-06-13, 00:05
Eentje is geen probleem, mits je 21 jaar of ouder bent.
Onder die leeftijd mag je trouwens helemaal geen alcohol nuttigen in FL

Florida DUI Laws and Penalties http://www.dmvflorida.org/florida-dui.shtml

Florida has a Zero Tolerance law for drivers under 21. This means that any driver under 21 that is stopped by law enforcement and has a blood alcohol level of .02 or higher will automatically have their Florida drivers license suspended for 6 months. The .02 limit really means that you cannot have a single drink and drive. And that's the idea.
For drivers over 21 the legal limit in Florida is .08. Regardless of your age be aware that drinking and driving is considered a serious offense.

Bieg
27-06-13, 10:22
Pas wel op met drinken. Als buitenlandse bestuurder heb je met alcohol op snel de schijn tegen. Ook al is het weinig, je staat sterker zonder alcohol op.

axzel
27-06-13, 12:21
Helder, bedankt voor de antwoorden. Ik ken mijn verantwoordelijkheden, het gaat mij er meer om of ik tijdens het eten één drankje kan nuttigen.

sunnyrojo
19-09-13, 15:11
Geen alcohol gebruiken indien je nog moet rijden...Let er ook op, dat er in Florida een zogezegde "Open Cannister Law" geldt.
Dit betekent dat als er ergens in de auto een open fles alcohol of (bijv) bierblikje
aanwezig is en dat bijvoorbeeld bij een controle wordt gevonden, ALLE inzttenden van de auto worden gearresteerd.
Stel je je krigt een aanrijding terwijl je alcohol op hebt (hoe weinig ook)De Car-Rental Company NIETS vergoed, Je bent op dat moment dus geheel NIET verzekerd, en werkelijk ALLE kosten voor eigen rekening zijn...

toch even een vraagje hierover
Wij hebben soms als we op doorreis zijn een aangebroken fles wijn in de achterbak, dus als er wat gebeurd zijn we dus altijd de pineut, wij rijden nooit met alcohol in verkeer daar of hier in Nederland, maar dit wist ik niet, dus flesje wijn maar doorspoelen in het vervolg

Njit
19-09-13, 16:18
Wel de wet goed lezen. Je mag een open fles alcohol niet onder handbereik hebben. Maar als het in je kofferbak ligt dan zal niemand je daar op aanspreken.

An open container is defined as “any container that is immediately capable of being consumed from, or the seal of which has been broken”. According to law, open containers must be carried in a locked glove compartment, locked trunk, or other non-passenger area of the vehicle.

An open container may be defined as a bottle, can, jar or any other vessel that can hold alcohol, in the form of wine, beer, spirits or liquor with a broken seal or open top. Open containers also refer to any receptacle which has alcohol partially or fully removed, such as empty wine bottles.
Any driver travelling with an open container anywhere in the vehicle, other than a locked compartment is guilty of a non-criminal moving violation and will be subject to a fine. This law applies to those drivers too who are not in physical control of the container. Open container laws are not only applicable to the drivers, but they are also applicable to passengers. If a passenger is found in possession of an open container of alcohol, he or she is also guilty of non-moving violation, which is a crime punishable by a fine.

http://www.flsenate.gov/Laws/Statutes/2011/316.1936

koenkamphuys
20-09-13, 08:09
Nou zijn ze in Amerika niet zo van het recyclen maar als ze nog eens een glasbak naast de Wal-Mart zetten: de lege wijnflessen moeten wel achterin.

Ik heb een SUV zonder een van de binnenkant van het voertuig afgesloten kofferbak. Ofwel: vanaf de achterbank kun je zo bij de bagage. Dat is dus wel even een aandachtspuntje want een aangebroken fles wijn mag ik daarin dus op geen enkele manier vervoeren.

axzel
20-09-13, 15:03
Maar wel als die fles leeg is, toch?

Njit
20-09-13, 16:26
Nope..


Open containers also refer to any receptacle which has alcohol partially or fully removed, such as empty wine bottles.

Men kan namelijk niet zien of die fles al leeg wás of dat je die al rijdend hebt leeg gedronken..

axzel
20-09-13, 16:44
Nee dat is waar. Net zoals men niet weet dat ik graag mijn wijnfles onderweg leegdrink en vervolgens in de kofferbak leg alsof er niets is gebeurd!

sunnyrojo
21-09-13, 14:07
daar dacht ik nml. ook aan, onze kofferbak vd SUV is gewoon bereikbaar, dus je kan er gewoon bij!

wehave
21-09-13, 17:22
Ik neem aan dat je daar ook gewoon moet blazen als ze het willen weten.

Njit
21-09-13, 21:04
Hey ik verzin die regels niet he.. ik plaats alleen wat er in de wet staat...

axzel
22-09-13, 13:18
Goed dat je het zegt Martijn ;)

Michael66
04-10-13, 21:31
Geen "texting" meer als je rijdt ....


http://youtu.be/V3RT65IuiW8


http://youtu.be/ige2o61VUG8

Michael66
23-12-14, 11:46
Hier een korte test. Ken jij de verkeersregels in Florida?

(ik had er 2 fout)

Quiz: Could you pass the Florida driver's test?

http://www.wesh.com/image/view/-/16830492/medRes/3/-/maxh/358/maxw/538/-/1aj8qjz/-/12-crosswalk-PEDS-org-jpg.jpg (http://www.wesh.com/marketplace/automotive/16830554)

Zuiril
25-12-14, 00:24
Was een puinhoop......valt nog niet mee al deze vragen......maar we hebben intussen al wat ervaringen opgedaan...maar sommige dingen wennen moeilijk...rechtsaf slaan bij verkeerlichten is er zo eentje...wanneer wel en wanneer niet?...je weet dat het mag als ze achter je beginnen te claxoneren..!

corrus
25-12-14, 04:14
Rechts afslaan bij rood stoplicht.
Eerst dien je het voertuig tot stilstand te brengen. Daarna (indien er geen voetgangers aan het oversteken zijn) EN er staat ook geen verbod dan kun je veilig rechts afslaan.

Bieg
28-12-14, 04:26
0 fout in de test :D

ForShizzle
29-12-14, 13:14
@ Corrus: Dat mag altijd, mits aangegeven dat het niet mag. :)

corrus
29-12-14, 17:13
@ Corrus: Dat mag altijd, mits aangegeven dat het niet mag. :)
Dat heb ik ook geschreven.

Ik scoorde geen fouten in de test.

ForShizzle
30-12-14, 10:39
Dat heb ik ook geschreven.

Ik scoorde geen fouten in de test.

Oh sorry, ik bedoelde natuurlijk Zuiril :o