PDA

Bekijk Volledige Versie : Clearwater Beach



danone
16-06-06, 01:01
Op 10 juli gaan we met het gezinnetje naar Florida. We hebben daar 2 overnachtingen in Miami, daarna 2 overnachtingen op Key West. dan richting Sanibel, maar onderweg willen we de Everglades nog bekijken, dan lijkt het mij verstandig om een overnachting te nemen in Napels of zouden we Sanibel nog kunnen halen op een redelijke tijd? Na 2 dagen Sanibel willen we richting St Pete Beach of Clearweater (voor 3 dagen), maar daar zijn we nog niet helemaal uit, graag zou ik jullie mening daar over willen lezen (wordt het St Pete Beach of Clearweater?). Tenslotte gaan we nog 4 dagen Orlando. ps.>hebben jullie nog tips voor kaarten voor de tomtom 500. Bedankt alvast, danoontje
:wink:

Michael66
16-06-06, 03:42
... met het gezinnetje naar Florida ...
... (wordt het St Pete Beach of Clearweater?) ...
Met gezinnetje ...: Dan zou ik Clearwater Beach doen! Daar heb je een mooi strand met een mooie pier, je kunt er mooie datrips doen met de boot om dolfijnen te zien, etc.

Zo te zien aan je reisschema ben je rond 14/15/16/17 juli in die buurt. Dan is er helaas geen thuiswedstrijd van de Devil Rays (baseball). Als dat wel zo zou zijn, zou ik je wel aanraden om naar St. Pete Beach te gaan, da's dichterbij het stadion. Voor de rest is er niet zoveel te doen in St. Pete Beach, behalve een leuke scrapbookwinkel dan (Srapbooking in Paradise (http://www.scrapbookinginparadise.com/)), maar daar zijn ook wel betere alternatieven voor te vinden.

pascalbrouwers
16-06-06, 22:42
Ik zou ook voor Clearwater beach kiezen. Is een heel mooi strand en genoeg te doen. Wij zijn begin Mei nog daar geweest, jammer genoeg maar 1 dag. We hadden er echter 3 gepland.
Geef mij maar de parken. 3 dagen zee is voor mij genoeg. Vergeet zeker geen boottocht te maken --> dolfijnen kijken. en neem dan vooral geen grote speedboot. Die gaan alleen maar snel en je ziet niets. Het is best wel leuk, maar naar 10 minuten is daar de lol vanaf. Neem een klein bootje. even informeren en je hebt een leuk tijdverdrijf.

Groet,
Pascal

pascalbrouwers
16-06-06, 23:26
We hebben dit jaar niet geslapen in Clearwater Beach. We zijn er 2 jaar achter elkaar geweest,maar dat is al enige jaartjes terug. Wij hebben toen niet op voorhand geboekt, en hebben toen een hotel gezocht dat meteen aan het strand lag. Hotels waren allebei prima, niets bijzonders maar goed. Ik weet niet meer welk hotel wij hebben gehad. Maar normaal gesproken is er altijd wel iets te krijgen.
Let wel op mocht je in het weekend daar heen gaan. Dan is het er altijd druk.

Hopelijk vind je een leuk hotelletje. Gaat wel lukken, er is normaal gesproken genoeg aanbod.

Groet,
Pascal

petra
16-06-06, 23:53
welk hotel zijn jullie daar geweest en zou je die ons ook aanbevelen?

Wij zijn vorig jaar in Clearwater geweest, welliswaar niet in een horel dit keer maar we hebben diverse keren hier gelogeerd. Kijk hier (http://www.floridasbeach.com/listings.php?type=hotel) maar eens.
The Sea Wake Inn (Best Western) is niet duur en aan het strand met koelkastje en magnetron, als je de brug overgaat kom je in Sand Key Park, erg mooi.
Veel plezier!

Michael66
17-06-06, 08:22
Ik heb een paar jaar terug in het Best Western Sea Stone Resort & Suites gezeten, in het hotel-gedeelte. Wat een drama. Kleine kamer, wel met koelkast en magnetron. Het hotel verkeerd in een zeer slechte staat van onderhoud. Toen wij er waren was men bezig de afbrokkelende betonranden te maskeren met aluminium strips. En het deck rond het zwembad was geheel vergaan.

Absolute afrader, dus.

Overigens lijken de suites in het aangrenzende gebouw veel beter te zijn.

Vlakbij dit hotel zit nog een Best Western: het Best Western Sea Wake Beach Resort. Dat staat direct aan het strand en is stukken beter dan het Sea Stone.

petra
17-06-06, 12:00
Vlakbij dit hotel zit nog een Best Western: het Best Western Sea Wake Beach Resort. Dat staat direct aan het strand en is stukken beter dan het Sea Stone.

Ja, exact degene die ik bedoel!

Je kunt, als je niet veel wilt zien, het beste over de interstate gaan. Eventueel kun je bij Miami er even afgaan om de Everglades te bekijken. Miami-Clearwater is 5 uur rijden. Key West-Miami is toch ook wel 3 uur rijden en dan ligt het eraan of het wel of niet druk is. Het is maar een 2baansweg.

Net voor Clearwater Beach zit ook nog het Sheraton Sand Key. Prachtig hotel, maar wat duurder. Een enorm groot wit privé strand en zwembaden.....

Michael66
18-06-06, 12:12
Ik las hier iets over basebal in st. Petersburg.
Is er rond 19,20 en 21 Juli wel basebal in st. Petersburg, want dan zijn wij daar ook. Misschien wel leuk om mee te nemen.
Zeker leuk om mee te nemen. Alleen op 21 juli is er een thuiswedstrijd van de Devil Rays, begint om 19.15 uur. Zie het schedule (http://tampabay.devilrays.mlb.com/NASApp/mlb/schedule/index.jsp?c_id=tb&m=7&y=2006).

Als je hier verder nog vragen over hebt: zie de onderwerpen onder "American Sports in Florida (http://www.floridaforum.nl/viewforum.php?f=30)" elders op het forum.

jim929
20-01-08, 15:00
Hallo allemaal,

Even een kleine waarschuwing voor de mensen die op korte termijn naar Clearwater Beach gaan.

Twee maanden geleden zijn wij er geweest met hoop en goede verwachtingen. Het viel ontzettend tegen. De stranden zijn inderdaad prachtig en de dolfijnen zwemmen letterlijk voor je voeten, maar:

- bijna alle winkels en cafés zijn gesloten (zelfs de McDonald's!);
- de boulevard is één grote bouwput;
- er is niets te beleven!

De reden hiervoor is een grootscheepse renovatie en upgrading van de badplaats. Naar verwacht zullen de werkzaamheden tot juli 2008 duren.

Dus als advies: ga erheen, lig op het strand en dan als de gesmeerde bliksem naar de volgende plaats! Wij hebben er 2 nachten verbleven en dat was geen aanrader.

Wim

Michael66
20-01-08, 15:19
Hoi Wim,
Tsja, dat zat er wel al langer aan te komen.

Op dit moment speelt er in die regio een grote discussie. De politiek heeft een tijd lang "gegokt" op projectontwikkelaars die allerlei verloederde hotels hebben opgekocht en omgebouwd tot condo's, die weer lekker belasting opbrengen voor de staat. Daarnaast is er te weinig geïnvesteerd in de toeristenindustrie, waardoor er nu een terugloop is van het aantal mensen dat de regio bezoekt (daar is uiteraard ook de hoge benzineprijs schuldig aan).

Hier (http://blogs.tampabay.com/breakingnews/2008/01/visitors-air-tr.html) vind je een artikel dat een paar dagen gelden in de St. Petersburg Times stond. Voorals de commentaren van de lezers spreken boekdelen.

Bedankt in ieder geval voor je waarschuwing. Maar misschien juist wel een goeie tip voor mij om daar voor mijn aanstaande trip juist wel te boeken, de prijzen zullen wel wat lager zijn vanwege de overlast.

En nu maar hopen dat het allemaal niet zolang gaat duren als de vernieuwing van de US192 in Kissimmee (jaaaaaren!).

wippelgem
27-01-08, 23:08
wij zijn vorig jaar in mei ook in clearwater geweest en inderdaad, het is een grote bouwwerf met weinig winkels en weinig te beleven.
Maar toch hebben we er ons drie dagen goed kunnen bezig houden!
De hele dag op het strand, 's avonds gaan eten (oa in outback steakhouse) en dan gaan wandelen op het pleintje en de pier waar het wel krioelt van het volk, de kraampjes en de acts.
Dus ok, er is minder te doen maar toch nog leuk genoeg hoor!!!!

pzomerdijk
21-03-08, 20:24
Het strand van Clearwater is erg leuk. Als je naar het strand gaat kom je langs een jachthaven. Daar kun je diverse boottochten maken. Heb wel eens gelezen dat je dolfijnencruise kunt maken. Zijn er mensen met ervaring. Verder graag tips over bezienswaardigheden m.b.t. westcoast wat te berijden valt vanaf Orlando v.v.

Marie-Anne
21-03-08, 23:33
Wij hebben vanuit ClearwaterBeach met de Seascreamer (www.seascreamer.com) dolfijnen gekeken.

De Seascreamer is de grootste speedboot ter wereld, althans dat zeggen ze zelf, en zij geven de garantie dat je echt dolfijnen gaat zien.

Als je de haven uit bent, gaat hij echt ontzettend hard en door scherpe bochten te nemen maakt hij flinke golven.
Hier komen de dolfijnen op af om in te spelen.

Wij vonden het een zeer geslaagd uitje.

pyca
23-03-08, 20:36
Een collega van me had het laatst over een ritje met een "powerboat" vanuit Clearwater, hij zei dat het zo gaaf was omdat het heel snel gaat. Is dat het zelfde als met de Seascreamer?

En Marie-Anne hebben jullie dolfijnen gezien?

pascalbrouwers
21-04-08, 22:17
ligt clearwater beach nog op de shop, of zijn alle werkzaamheden klaar.

Is het de moeite om er heen te gaan.

2 jaar geleden voor het laatst geweest.

We wilden er dit jaar weer en dag heen rijden, maar ergens heb ik gelezen dat ze er flink aan het verbouwen zijn.
Vlg's mij was dat het reisverslag van michael66

Pascal

Johandiana
22-04-08, 00:07
Hallo Pascalbrouwers,

Wij zijn 15-03 t/m 08-04 naar Florida geweest en ook een dag naar Clearwater Beach.
Toen wij er waren waren er geen verbouwingen aan de gang.
Het strand was heel mooi wit alleen wij hadden die dag last van heel veel wind dus zijn we winkeltjes gaan bekijken.

Groetjes
Diana

yviera24
25-08-08, 21:44
Is er iemand bij beide geweest en kan mij vertellen welke leuker is?

We willen een dagje strand aandoen en weten dus niet welke, ik ben 4 jaar geleden in daytona geweest, maar echt veel weet ik er niet meer van. Ik zag wel wat foto's van clearwater beach en dat zag er wel heel erg mooi uit, wit zand en blauwe zee, lekker tropisch !!!

Is er verder buiten strand nog iets te doen in deze badplaatsen/stadjes?

Bedankt alvast =D>

Michael66
25-08-08, 22:22
Voor een dagje strand zou ik naar Clearwater Beach gaan. Of een andere plaats aan de Golf van Mexico. Persoonlijk vind ik de stranden daar mooier, en in ieder geval is de zee aan die kant van Florida heel rustig, met nog de mogelijkheid dat je dolfijnen kunt spotten (aan de Atlantische kust tref je eerder haaien aan ....).

Daytona Beach daarentegen heeft het circuit, met daarbij Daytona USA (http://www.daytonausa.com/), het NASCAR-museum. En je kunt er met de auto het strand op.

Ebelix
26-08-08, 17:25
Aan de golf kant kan je ook genieten van mooie zonsondergangen. Hou er wel rekening mee dat er weinig tot geen versnapperingen op het strand te krijgen zijn.

pascalbrouwers
26-08-08, 17:30
En Clearwater heeft een hele nieuwe boulevard.
Mooi groot strand dat geleidelijk aan over gaat in dieper zeewater.
En de zee is er een stuk warmer en kalmer dan in Daytona.

Beide plaasten zijn zeker de moeite waard om gezien te hebben.

moet ik kiezen dan Clearwater.

JoJo17
28-08-08, 22:17
De westkust van Florida is inderdaad beeldschoon. Wij zaten in Naples en dat is echt heel mooi. Denk alleen dat dat te ver is. Ben ook een dag in Clearwater geweest. Vond het eerlijk gezegd beetje tegenvallen. Strand is schoon (lag wel veel wier maar was net storm op de Golf geweest) maar er word zoveel gebouwd nu dat de sfeer wat mij betreft wel weg is. Ik vond St Petersburg mooier. Maar zoals vaker gezegd, smaken verschillen.

Sunshine State
04-09-08, 00:08
Aan de golf kant kan je ook genieten van mooie zonsondergangen. Hou er wel rekening mee dat er weinig tot geen versnapperingen op het strand te krijgen zijn.

Als je parkeert bij Pier 60 ( Clearwater- beach) kun je gewoon ook eten en drinken aan het strand en... tevens stoelen een parasol huren tot 17:30 .
Daarna halen ze de stoelen en Parasol weer op .

Nijntje
12-02-09, 10:55
Voor mij is het Clearwater Beach. Mooi strand, rustig over het algemeen. Daytona Beach ook wel leuk omdat je dan met de auto op het strand kan, maar ik vind de west kust mooier.

fatma30
12-02-09, 13:41
Clearwater Beach. voor te zwemmen en ruimte met wit strand.

wenniemetie
14-02-09, 02:49
wij gaan vanuit Orlando twee dagen richting Tampa, eerst een dagje Busch Gardens, daar slapen en volgende dag Clearwater Beach. Nu vroeg ik me af of er daar ook iets van strandstoelen te huur zijn. We willen echt even een dagje heerlijk in de zon liggen en niets doen (uiteraard moet de zon wel schijnen, anders wordt het vooral Clearwater Beach bekijken.

Maar goed, ik dwaal af. Vraag was dus of er een mogelijkheid is tot het huren van strandstoelen.

En eigenlijk dezelfde vraag voor Cocoa Beach (waar we een weekje later naartoe gaan, kunnen we zelf testen wat we leuker vinden oost of west kust)

kaboens
14-02-09, 20:29
ja hoor strandstoelen met parasol volop te huur in Clearwater Beach.

fatma30
19-02-09, 19:43
Wij waren er vorig jaar (Clearwater) en het regende de gehele dag. Hebben stoelen en parasol gehuurd om enigszins droog te blijven (spullen dan) wel gewoon gezwommen e.d.
Trouwens plaats en stoelen met parasols genoeg. (wel voor betalen) Loop tegen de avond eens over de pier. (ook hier tot een bepaald punt en dan moet je betalen om verder te lopen)

Michael66
20-02-09, 03:10
Loop tegen de avond eens over de pier. (ook hier tot een bepaald punt en dan moet je betalen om verder te lopen)Wat ik mij herinner kostte dat toen ik er was maar een paar kwartjes. En ik vond het er erg leuk.

fatma30
20-02-09, 09:47
Klopt. 2 kwartje om precies te zijn. 0,5 dollar cent. (= 40 eurocent)
Hiervoor mag je een 100 meter verder lopen op de pier. Zeker doen!

Nadine De Neef
09-06-09, 21:24
Na een verblijf van 4 dagen orlando rijden we door naar St. Petersburg. We zouden via Clear Water Beach rijden. Ondertss heb ik al gezien dat je daar leuke boottochten kan maken om naar dolfijnen te kijken. Lijkt me wel leuk. Nog andere ideetjes ?

Michael66
09-06-09, 21:43
Misschien wat strand? :-$
Vissen op de pier?

Veel meer is er niet te doen.

pascalbrouwers
09-06-09, 21:45
Jep, sávonds lekker slenteren op pier 60 http://www.sunsetsatpier60.com/

nancy1
09-06-09, 22:38
Wij zijn afgelopen mei in Clearwater Beach geweest en hebben een boottocht met de sea screamer gemaakt. http://www.seascreamer.com/

Dit was erg leuk.
Ze garanderen dat je dolfijnen ziet, zie je ze niet, kan je een 2e keer gratis mee.

Wij zagen al heel snel dolfijnen, in de 1e instantie alleen vinnen. Later gingen we harder varen en sprongen er een aantal dolfijnen naast en achter de boot om met de golven te spelen. Erg mooie ervaring!

FloridaFrankie
20-06-09, 22:45
We zijn begin dit jaar, na een tip van een regelmatige bezoeker, iets ten zuiden van Clearwater naar het strand van Treasure Island (St. Petersburg) geweest. Heel leuk, hippe strandtenten, lekker eten en drinken, live-muziek, mooi palmenstrand. Een aanrader!

Susie One
21-06-09, 21:40
Boottocht was erg leuk maar wij hadden de pech dat wij geen dolfijnen gezien. wij konden ook gratis mee maar ivm tijd kon het niet.

Gelukkig hebben wij later dit goed kunnen maken. Wij hebben in DRC (Grassy Key) met de dolfijnen gezwommen.

Susie One

damian08
07-08-09, 21:55
Zijn er ook andere boottochten waarmee je op zoek gaat naar dolfijnen?
We gaan met een kleintje van 2 en ik weet niet of de Seascreamer dan wat is voor hem..

PeterH3108
08-08-09, 01:39
Zijn er ook andere boottochten waarmee je op zoek gaat naar dolfijnen?

Ja, hoor, wij zijn bijvoorbeeld in mei met de Little Toot mee geweest. Dat is een voormalige sleepboot die afgemeerd ligt naast de Seascreamer en in een wat rustiger tempo op zoek gaat naar dolfijnen. Wij vonden het top.

http://www.littletootdolphinadventure.com/home.html

Lea
19-04-10, 14:17
Omdat we dus in onze vakantie zeer zeker naar Clearwater beach gaan en daar de website eens goed van had bekeken kwam ik uit op de Jolley Trolley. Je parkeert ergens je auto stapt die die tram of bus net wat het is en je kan je lekker laten rondrijden en uitstappen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Sunshine State
19-04-10, 20:17
Hoi Lea

Nee,die jolley ken ik niet, ik heb daar wel van die fiets taxi's gezien, deze knapen willen je overal naar toe brengen, Echter als je rond pier 60 bent hoef je niet ver uit de buurt hoor.
Sávonds is het rond de pier namelijk erg leuk diverse kraampjes met artikelen te koop, maar ook allerlei houtskool tekenaars , schilderijen, en portret schilders op de pier, en een prachtige zon,s ondergang.
Deze moet je echt meemaken ...

Zie foto's :

http://img401.imageshack.us/img401/8141/dscf6700b.jpg
By rickmandy (http://profile.imageshack.us/user/rickmandy), shot with FinePix S100FS at 2010-04-19

http://img22.imageshack.us/img22/7528/dscf6591.jpg
By rickmandy (http://profile.imageshack.us/user/rickmandy), shot with FinePix S100FS at 2010-04-19

Hoi lea wat ik wel gevonden heb is dat je met Exact Change moet betalen, dit houd in, gepast betalen uiteraard.

Hier is de gewone website:
http://www.clearwaterjolleytrolley.com/index.html (http://www.clearwaterjolleytrolley.com/index.html)

En hier is een map van de routes die de trolley rijd.
http://www.clearwaterjolleytrolley.com/map.html

De prijzen van nog geen 2 dollar is niets te noemen.

Dit vond ik over de betaling:



Jolley Trolley Fare Structure
Effective October 4, 2009 All passes available from your friendly Jolley Trolley Driver.(Exact Change Required)

IlonaUSA
13-02-11, 21:06
Na het lezen van alle berichten over de mooiste stranden, willen wij graag na een weekje pretparken in Orlando, onze vakantie afsluiten met een weekje strand bij Clearwater Beach.
De hotels aan het strand zijn stukken duurder dan bijvoorbeeld in de omgeving. We hebben de beschikking over een huurauto, maar vragen ons af of het haalbaar is dan elke dag naar het strand te rijden. De meeste hotels hebben nl. geen supergrote zwembaden waar je ook een week kan vertoeven.. Is het uberhaupt mogelijk in de buurt van het strand te parkeren of kost dat overal gewoon veel geld?

Hoor het graag..!
Super zeg, dit forum!

Groetjes, Ilona

marijke8
13-02-11, 21:22
Wij zijn in onze vakantie vanuit Orlando naar Clearwater gegaan en betaalde 10 dollar voor de gehele dag parkeren. Raad wel om zelf een paar stoeltjes te kopen en een parasol. Want als het net lekker begint te worden op het strand zo tegen de avond worden de strandstoelen en parasol al rond 17.00 uur weggehaald.

moonlight91
14-02-11, 09:55
wij hebben ook vlak aan het strand geparkeerd (je staat dan al bijna met je voeten in het zand)en idd $10 voor een dag

BillyenFlippy
14-02-11, 12:20
Bij ons hotel vorig jaar (Hilton Clearwater Beach) lag ook een openbaar parkeerplaats direct aan het strand. Aangezien wij parkeerplaatsen van het Hilton hotel hadden, weet ik niet wat de kosten hiervoor zijn.

koenkamphuys
14-02-11, 22:08
Ik heb ook iets van een tientje betaald voor een middag parkeren (voor een hele dag is de prijs dezelfde). Plaats genoeg maar niet gratis, zoals meestal bij het strand.

sjemmie
18-02-11, 15:02
Ja het is mogelijk en haalbaar om dagelijks naar het strand te rijden met de auto. Het ene strand heeft betaalde parkeerplaatsen, het andere strand niet.

De keren dat ik in Florida geweest ben, heb ik nog nooit een druk strand gezien. (vergeleken met de nederlandse stranden)

sonja
19-02-11, 10:05
De stranden aan de Golf van Mexico zijn aanmerkelijk rustiger dan de Atlantische kust, persoonlijk vind ik de Gulfcoast vele malen mooier.

IlonaUSA
25-02-11, 19:24
Bedankt allemaal voor de reacties!
Wij vinden het Hilton hotel in Clearwater er erg mooi uit zien, is wel erg duur..

Hoe zit het trouwens met 3 sterren in Amerika?
Ik vind het in NL vaak mwah, maar vele 3* hotels in Florida zien er best goed uit.
Komt het overeen met de NL sterren?

emma001
17-10-11, 22:53
Wij zijn een paar dagen geleden naar Clearwater beach geweest. Echt een prachtig strand. Vond het strand mooier dan van Sanibel Island. Naples heeft ook een prachtig strand trouwens.

moonlight91
08-01-12, 13:40
weet iemand of je in clearwaterBeach fietsen kunt huren voor 2 dagen
ik heb wel een verhuurder gevonden op internet,Funbikes maar ik krijg niet echt duidelijkheid hoe en wat
op de website van het Hilton daar staat wel fietsenverhuur maar dat zou maar van 10 am tot 6 pm zijn
dus das niet echt handig als je naar de sunset op pier 60 wil

Patrick1
26-01-12, 16:56
Wat is je ervaring geweest... Wij gaan dit jaar en als het weer meezit zullen we zeker enkele fietstochtjes doen.
Heeft er iemand nog intressante fietsplaatsen...

alle hulp is welkom...

moonlight91
26-01-12, 17:14
nog niet, het is voor de komende vakantie
ik heb wel al contact gehad met het hotel waar we verblijven
en die adviseerde deze

Mr. Buddy's Bikes & Kayaks - (727) 385-7085 *they will deliver bikes directly to property for you

ik kan je na half mei meer vertellen

Patrick1
30-01-12, 19:09
Dat is praktisch... ze leveren de fietsen aan huis?? en komen ze ze ook terug ophalen??
Ik kijk uit naar je reactie

elstars
09-02-12, 13:54
Florida is niet echt "fietsvriendelijk" hoor! Er zijn bijv bijna geen fietspaden.:???:

moonlight91
09-02-12, 15:34
nee dat klopt wel daar ben ik het wel mee eens
maar heb geen zin om voor 3 kilometer steeds met de auto heen en weer te gaan van het hotel naar de pier
en dan telkens 10$ te betalen voor te parkeren
en met de fiets ben je net iets sneller dan te voet
het hotel ligt ook aan het strand ,en de weg naar pier 60 ligt vrij recht toe recht aan
dus ik voorzie geen echte problemen om daar te fietsen

elstars
09-02-12, 15:49
Ja dan is een fiets wel handig!
Of.... een lekkere wandeling en dan afkoelen in zee... heerlijk toch!:grin:

{Monique}
30-04-12, 20:39
Wat is ongeveer de reistijd van Kissimmee naar Clearwater? Google maps geeft 1.50 uur aan. Klopt dat ongeveer met de realiteit?

rolandino
30-04-12, 20:45
Jeps, wij hebben er vorig jaar (http://tini.tikkie.net/orlando2011/dag-3-dolfijnen-dali-museum-en-casino/) iets minder dan 2 uur over gedaan. Prima te doen. Houdt wel rekening met de spits, je moet nl wel door Tampa.

{Monique}
30-04-12, 22:22
Ik was van plan om op een zaterdag te gaan, rond 8 uur vertrekken. Zou dat wel een strak plan zijn? Moet je op zaterdag ook rekening houden met de spits?
Of zou je beter door de weeks kunnen gaan ivm veel verkeer naar de kust?

koenkamphuys
01-05-12, 08:04
Vooral parkeren aan de kust wil in het weekeinde nog wel eens een probleem zijn. Ik weet niet of dat voor Clearwater specifiek ook geldt.

rolandino
01-05-12, 12:33
Wij zijn op een maandag gegaan, en reden in principe wel in de spits. Hierdoor hebben we af en toe even stil gestaan rond Tampa. Parkeren was die dag goed te doen, maar dat kwam doordat we een boottocht met Little Toot hadden geboekt, waardoor je gratis kon parkeren bij hun voor de "deur". In het weekend lijkt het mij wel lastiger.

r.teeuwsen
01-05-12, 23:03
Die reistijd klopt wel hoor {Monique}...
Ik weet niet of je al wat te doen hebt in Clearwater Beach, maar lees mijn reisverslag eens door, je hoeft alleen maar deze dag te lezen:
http://remcoflorida-januari2012.blogspot.com/2012/01/dag-6-donderdag-12-januari-2012-meet.html

{Monique}
02-05-12, 08:38
Thanks allemaal. We gaan eerst naar CMA om dolfijn Winter te zien. Je mag dan gratis parkeren op hun terrein. Daarna gaan we de Groupon actie dolfijn tour doen van Tropics Boat Tours. Da's een mijl verder. Toch nét één straat te ver op te lopen, met kinderen, denk ik. Dus dan moet ik ergens zien te parkeren... rond 1.45 uur.

Bij nader inzien moet een mijltje toch niet te ver zijn.

damian08
21-01-13, 13:25
Wie heeft zowel Clearwater Beach als St Pete Beach weleens bezocht? Onze bedoeling was om naar Clearwater Beach te gaan omdat je daar de Pier 60 heb waar van alles te doen is. Maar nu las ik ook op het forum dat er nog een pier is bij St Pete Beach. Waar is het dan leuker om te overnachten? En qua dineren/ontbijten is er bij beide plaatsen genoeg keus?

ronenivonne
21-01-13, 18:11
Wij zijn in Clearwaterbeach geweest, leuke plaats. Was toen wij er in Mei 2010 waren wel erg druk.
Wij hebben overnacht in het Hilton Clearwaterbeach. Vond het een erg mooi hotel, leuke zitjes op het strand.

http://www3.hilton.com/en/hotels/florida/hilton-clearwater-beach-PIECBHF/index.html

Lannie
21-01-13, 18:53
Wij zijn allebei geweest en geven de voorkeur aan Clearwater Beach. De sfeer op de Pier met alle artiesten en standwerkers 's avonds is erg leuk. We hebben er bij verschillende restaurantjes lekker gegeten, zowel voor het diner als het ontbijt. Wij hebben 4 nachten in het Windham Garden (via usafunvactions) gezeten. Let op! Bij het strand/pier vragen ze veel geld voor parkeren, dit terwijl iets verder parkeren 's avonds na 18:00 uur vaak gratis is. En wat je natuurlijk absoluut niet mag missen in Clearwater Beach is Little Toot!! Daarnaast hebben wij vanuit Clearwater Beach een bezoek gebracht aan het prachtige Honeymoon Island. Succes met je beslissing!

mobilehome owner dunedin
22-01-13, 00:51
Ons mobile home in Dunedin is vlak bij Clearwater, daarom komen we veel vaker in Clearwater dan St Pete. Clearwater is een stuk kleiner dan St Pete beach en daardoor bijna niet te vergelijken. Clearwater is erg gezellig met vaak straattheater bij de pier soms in combinatie met een kleine markt. Eetgelegenheid is er voldoende, is er vaak wel druk zeker bij de populaire restaurants!! Tijdig reserveren is een aanrader. St Pete is ook erg leuk, we hebben eens een guided tour gedaan op een Segway, echt een aanrader. Verder kun je Fort de Soto park bezoeken, prachtig stukje strand! Hier zijn geen restaurants dan moet je weer naar St Pete Beach. Als jullie tijd hebben beiden zijn de moeite waard.

damian08
22-01-13, 11:57
Het lijken me inderdaad allebei erg leuke plaatsen..maar mijn gevoel zegt toch steeds meer richting Clearwater Beach. We wilden sowieso een boottocht maken en ik heb vorige week Dolphin's Tale gezien en dat aquarium zit ook daar. Allebei bezoeken heb ik helaas geen tijd voor,druk schema haha. Maar St Pete beach komt op mn lijstje voor hopelijk een volgende keer. Bedankt voor de reacties en tips.

moonlight91
22-01-13, 12:44
om te overnachten is dit echt een aanrader http://www.coconutcovesuites.com/

axzel
24-01-13, 11:06
Wij zitten ook in de buurt van Clearwater beach deze zomer, heeft iemand nog goede tips m.b.t. parkeren? Hoe zit het op het strand, zitten veel mensen op hun handdoekje of is het gebruikelijk om stoelen te huren? Is dit duur?

damian08
24-01-13, 14:33
Ik ben er uit.. we gaan naar Clearwater Beach en verblijven een nacht in het Marriott Suites on Sand Key.. moet zeggen dat het er op de plaatjes erg mooi uitziet. En er gaat een trolley langs het hotel die je naar Pier 60 area kan brengen. Ben helemaal in mn nopjes :D .

ryan
04-03-13, 16:56
Daarna gaan we de Groupon actie dolfijn tour doen van Tropics Boat Tours.

Is die Tropic Boat Tour goed bevallen? Er is nu weer een groupon-actie van zie ik... Wij zitten nog te dubben welke te doen... Die groupon-actie is wel mooi lijkt me...

axzel
04-03-13, 23:18
Iemand tips voor goed(kope) parkeerplaatsen bij Clearwater beach?

captain-oats
05-03-13, 12:40
Ik lees dus dat parkeren voor een dag 10 dollar kost. Zijn het parkeermeters of parkeerautomaten? Dan kan ik namelijk gewoon met mijn creditcard betalen! :D

moonlight91
05-03-13, 15:22
in Clearwater beach, kun je bijna bij alle parkeerplaatsen met CC betalen

axzel
05-03-13, 16:59
Tsja ik lees dat er in Clearwater beach dure, en ook goedkopeRE (verborgen) parkeerplaatsen zijn. Die moet toch iemand van de Nederlanders al ontdekt hebben? :p

Weet iemand hoe het met stingrays zit trouwens? nadat mijn vriendin een berichtje hierover heeft gelezen is ze doodsbang!

Michael66
10-03-13, 17:02
(Hulk) Hogans beach shop in Clearwater Beach.

http://img593.imageshack.us/img593/3797/57833410151541287841942.jpg

mblokland
10-03-13, 18:29
(Hulk) Hogans beach shop in Clearwater Beach.


http://www.facebook.com/HogansBeachShop

Michael66
10-03-13, 20:20
Waar blijven de foto's van de Florida-forummers die daar zijn geweest? Foto's zoals deze??

http://img834.imageshack.us/img834/5658/38523217853393893689515.jpg

frankz
18-03-13, 11:11
Tsja ik lees dat er in Clearwater beach dure, en ook goedkopeRE (verborgen) parkeerplaatsen zijn. Die moet toch iemand van de Nederlanders al ontdekt hebben? :p
Weet iemand hoe het met stingrays zit trouwens? nadat mijn vriendin een berichtje hierover heeft gelezen is ze doodsbang!tja de goedkope parkeerplekken ben ik nog niet tegen gekomen. wij parkeren altijd in de parkeergarage, staat de auto ook lekker koel.
En wat betreft de stingrays, ze zullen er ongetwijfeld zitten, maar ik ben ze nog nooit tegengekomen.

de parkeergarage bij het Hyatt Regency is niet alleen voor hotel gasten
Hyatt Regency Clearwater Beach, 301 South Gulfview Boulevard, Clearwater Beach, FL 33767

Kosten .... weet het niet meer zeker maar volgens mij zo'n 10 dollar voor een dag

pbec
04-04-13, 20:16
weet iemand een goed(koop) hotel in clearwater beach en wat is er zoal te doen in clearwater beach?
Ik heb gehoord dat er schitterende stranden zijn?

Michael66
04-04-13, 20:45
Hoi pbec,
Clearwater heeft inderdaad schitterende stranden. Net zoals de rest van de Golf van Mexico trouwens.

Ik heb je vraag toegevoegd aan een bestaand onderwerp over Clearwater.
Heb je hier al wat aan?

Voor hotels kun je eens kijken in de afdeling Accommodaties in Florida (http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?36-Accommodatie-in-Florida), waar ook een onderwerp voor jou is: Hotel gezocht: Clearwater Beach (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?2149-Hotel-gezocht-Clearwater-(Beach))
Daar kun je ook je aanvullende vragen stellen.

Veel plezier!

r.teeuwsen
04-04-13, 21:07
Hoi,
Als je mijn blog leest van januari 2012 kun je op de donderdag (dag6) lezen van mijn belevenissen in Clearwater Beach.
Ook staat er een foto bij van het Hotel waar wij al twee keer hebben gezeten een paar dagen, prima hotel!

Groetjes, Remco

hylke
05-04-13, 20:44
Hoi Remco,
In je blog van januari 2012 (erg leuk trouwens) schrijf je over de zomer ervoor toen jullie 4 dagen in Clearwater waren. Heb je daar ook een blog van bijgehouden? Toevallig hebben wij voor juli in dat hotel geboekt en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en wat je allemaal in Clearwater hebt gedaan.
Groetjes Hylke (die je link van de villa gelijk opgeslagen heeft)

charly
07-04-13, 01:18
Weet iemand hoe het met stingrays zit trouwens? nadat mijn vriendin een berichtje hierover heeft gelezen is ze doodsbang!

Wij zijn in 2010 in Clearwater Beach en daar ben ik gestoken door een stingray. Een erg pijnlijke ervaring. Je kunt er meer over lezen op mijn blog. (Dinsdag 31 augustus).
http://familygoesflorida2010.blogspot.nl/2010/08/clearwater-beach-dinsdag-31-augustus.html

Ondanks de ervaring ben ik in de jaren erna gewoon weer de zee in gegaan. Wat ik ervan geleerd heb is dat je je voeten niet op moet tillen, maar overde grond moet schuifelen. Mocht ik echt roggen zien zwemmen, zou ik de zee niet meer ingaan, maar zie ik ze niet, dan ga ik lekker het water in.

Michael66
08-04-13, 06:21
Visit Florida in Clearwater:


http://youtu.be/6liFgzU1ewY

Michael66
27-06-13, 22:56
http://img198.imageshack.us/img198/5421/naw8.jpg

moonlight91
28-06-13, 10:09
zit toevallig net even het filmpje te kijken wat geplaatst is op 8-4 door michael66
wij hebben daar vorig jaar mei gegeten...he is werkelijk prachtig daar aan het strand
maar qua eten is het echt de slechtste plaats waar we ooit gegeten hebben in Florida
de vis komt regel recht uit de frietpan, door en door vet op je bord
en de frietjes waren taai, het fruit wat onze zoon kreeg was op het randje...
we hebben laten weten wat we er van vonden, ons eten laten staan ,afgerekend en weg

Lannie
21-07-13, 13:03
Honeymoon Island is heel erg rustig en mooi!

WendyFL
21-07-13, 21:24
Lannie, moet je de state park fees betalen om naar het strand in Honeymoon island te gaan? En op de foto's die ik kan vinden lijkt het nogal rotsig, zodat je er niet zo makkelijk de zee in loopt, of valt dat mee?

Lannie
22-07-13, 00:01
De toegang is inderdaad net zoals bij de andere State Parken, 5 dollar. Er zijn hele mooie zandstranden waarbij je zo de zee in loopt. Kan me niet zo herinneren dat het rotsig was.

P9ol
22-07-13, 05:29
Zitten nu in Sarasota en is echt heel erg mooi!
Maar is vanaf Orlando toch zeker 2,5 uur rijden.

WendyFL
22-07-13, 19:37
Bedankt Lannie! We gaan eena een kijkje nemen op Honeymoon island over een paar weken!

elstars
22-07-13, 20:48
Vanaf Honeymoon Island kun je met een boot naar Caladesi Island. Ook erg mooi!!

Lier
05-09-13, 22:39
Hallo,

is clearwater beach makkelijk te doen vanuit Orlando, een dagje op en neer.
Of is het beter om daar een overnachting te nemen?

bedankt alvast!

Michael66
06-09-13, 01:12
't Is zo'n anderhalf uur rijden. En anderhalf uur terug.
Aan jezelf om te bepalen wat je allemaal daar wilt doen, hoe lang. En of een overnachting dan nodig is of niet.

Michael66
07-01-14, 11:07
Zet 't alvast in je agenda:

http://img7.imageshack.us/img7/866/vcw8.jpg

Michael66
21-02-14, 07:04
Een impressie van het Sugar Sand Festival 2013


http://youtu.be/qmnaYrGnFK0

Wie is er vorig jaar geweest? Was het leuk?


http://youtu.be/4K3VD6A4v80

José
21-02-14, 13:07
Ohh jammer, net een maandje te vroeg voor ons.

Charlene
03-03-14, 21:30
Heeft er iemand tips voor leuke restaurantjes in Clearwater, zowel voor ontbijt, lunch als dinner, waar het lekker is maar vooral ook erg gezellig zitten is???

Lavie74
16-06-14, 23:48
Een leuk restaurantje qua entourage en lokatie is Crabby Bills. Dit is tegenover Pier 60! Erg leuk om 's avonds rond te lopen op de pier. Straatartiesten enzo! Als je in de buurt bent zeker even een bezoekje waard. Het restaurant heeft een hele relaxte sfeer.

Michael66
19-02-15, 11:30
Tijd voor een filmpje: Clearwater Beach!


http://youtu.be/G56nEEfDFyY

Pris32
19-02-15, 11:58
Ook wij zijn van plan om in mei een dagje naar Clearwater Beach te rijden. Moet je daar alles van te voren reserveren? Wij willen namelijk dolfijnen spotten en zaten te denken aan de Little Tooth boot. We weten ook nog niet welke dag het gaat worden, dat hangt af van het weer

Anita74
19-02-15, 20:09
Vorige zomer hebben wij ook de dolfijnentour van Little Toot gedaan, was superleuk! We hebben toen een dag vantevoren gebeld om te reserveren en er was nog plaats op diverse tijden. Dit was in juli dus waarschijnlijk drukker dan in mei.

Pris32
19-02-15, 20:18
Zo'n boot vaart waarschijnlijk zowat de hele dag. Ik neem in ieder geval het telefoonnummer mee, dann bel ik ook een dag van te voren ofzo

Niels82
18-02-16, 22:04
Zijn mensen onlangs nog hier geweest? Ik lees verschillende verhalen dat het momenteel een bouwplaats is gezien er 2 resorts bijkomen en ze de pier aan het verbouwen zijn.
In hoeverre heb je hier echt "last" van?

Esther2013
18-02-16, 22:13
Verkozen tot #1 Beach door Tripadvisor, zal dus wel meevallen toch?

mblokland
19-02-16, 20:57
Zijn mensen onlangs nog hier geweest? Ik lees verschillende verhalen dat het momenteel een bouwplaats is gezien er 2 resorts bijkomen en ze de pier aan het verbouwen zijn.
In hoeverre heb je hier echt "last" van?

Wij zijn in Augustus 2015 er geweest en er wordt wel (veel) gebouwd maar daar heb je weinig tot geen last van. Handig om je wel even in het parkeren te verdiepen aangezien je dit veel geld kan besparen.

rjkd
01-07-17, 17:49
Hoi allemaal wij hebben het voornemen om deze zomer 1 dagje vanuir davenport naar clearwater te gaan en ben even benieuwd na de opmerking hierboven over parkeren waar ik dat dan het beste kan doen.
Is er ook eeb speciaal stuk wat "het Leukste"is?
We gaanmet 2 joingens van 9 en 12

flora45
01-07-17, 18:37
De Sea Screamer en het aquarium met Winter/Hope
Volgens mij kregen we korting bij het parkeren door de tocht met de boot

koenkamphuys
02-07-17, 11:52
Little Toot - dolfijnen spotten op zee met dolfijngarantie :-)

Wat betreft het parkeren, ik ga altijd op hetzelfde parkeerterrein staan. Linksaf bij de rotonde, gelijk rechts. Ben wel eens om het pilonnetje gereden waarop stond Lot full - ik zag vanaf de straat zo tien lege plekken en dat deden er meer. Het is totnogtoe altijd gelukt om een plekje daar te vinden.

Wat betreft de bouwactiviteiten, die resorts zijn intussen wel klaar.