PDA

Bekijk Volledige Versie : Vissen in Florida



Riv71
22-08-06, 17:12
Toen wij in juni op Key West waren, keken wij met verbazing wat een grote vissen er tussen de boten zwommen.

http://img.photobucket.com/albums/v399/Riv71/Florida2006/DSC04040.jpg

Men vertelde ons dat dit Tarpon's waren.
Nu is er een leuk optie in Google.com dat Video heet.
Wij zoeken op Key West en komen een filmpje tegen waar ze zo'n vis boven halen.....

http://video.google.com/videoplay?docid=8057450857471610706&q=tarpon+key+west&hl=en

Groot !

bono
05-09-06, 14:56
wauw wat gaaf om te zien zeg en die zie daar in de haven of zo in Key West??
helemaal geweldig, zijn ze het hele jaar door te zien??
Wij gaan zelf deze november naar Miami, Key-West, Everglades, Naples en weer terug naar Miami.

groetjes monique

Riv71
08-09-06, 16:46
Ik weet niet of ze daar het hele jaar zijn. Wij waren er in begin juni en waren naar de haven gereden. Daar heerlijk gewandeld en wij hadden nog geen paar meter gelopen toen wij de vissen zagen zwemmen...
Overigens heerlijk gegeten in 1 van de vele restaurants... Top om daar te zijn.

http://img.photobucket.com/albums/v399/Riv71/Florida2006/DSC04044.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v399/Riv71/Florida2006/DSC04068.jpg

bono
10-09-06, 10:46
laast was er op discovery een vis programma bezig en wat denk je.......................................zaten ze te vissen op Key-West naar Tarpon.
En hij had me daar een grote vast, ongelooflijk.

Ik ga er zeker op letten, ook geweldig dat filmpje over tarpon vissen is erg mooi om te zien.


Bedankt voor de foto................................!!

Groetjes monique

Guus
15-09-06, 15:25
wauw wat gaaf om te zien zeg en die zie daar in de haven of zo in Key West?? helemaal geweldig, zijn ze het hele jaar door te zien??

De foto is waarschijnlijk genomen bij de Historic Seaport Harbor Walk. Daar staat namelijk halverwege de boardwalk een tafel waar de vissers hun vissen schoonmaken en fileren. De restanten worden vervolgens aan de Tarpons gevoerd. Vandaar dat ze daar in groten getale zitten. Het blijft echter wel leuk om er naar te kijken.

bono
15-09-06, 23:04
Is dat op Key-West zelf of op een van de andere eilandjes??

Want tijdens het televisieprogramma hebben ze het wel over dat ze in Key-West aan het vissen zijn maar...................het is zo lang zal ik maar zeggen. Wij zelf zitten in Hotel Souternmost in Key-West zelf!! En Historic Seaport Harbor Walk is daar ook??

Guus
16-09-06, 14:22
De Historic Seaport Harbor Walk ligt op Key West. Vanuit jullie hotel loop je Duval Street af tot aan de kruising met Front Street. Daar sla je rechtsaf. Aan het eind van Front Street ligt de Historic Seaport Harbor Walk. Kan niet missen.

bono
17-09-06, 11:18
He Guus,
Hee erg bedankt, ik heb het bij mijn word document gezet en dat gaat mee naar Miami.

Groetjes Monique

Riv71
19-09-06, 16:07
http://img.photobucket.com/albums/v399/Riv71/Div/Key_west.jpg

van der Steen
07-06-09, 14:17
Ik heb dit onderwerp maar bij algemeen gezet omdat je overal wel kan vissen. Nou wil ik mijn vader verrassen met een visdagje. Wie heeft er ervaringen mee???? En waar kan je het het beste doen???? Wij zitten aan de Golf van Mexico, in Miami en op de Keys.....En het allerbelangrijkste wat moeten wij ons er bij voorstellen???

Alvast bedankt,
Ed

Michael66
07-06-09, 15:23
Er is een reisverslag van iemand hier op het forum wiens man zo'n beetje elke dag ging vissen, zodra het maar mogelijk was. Maar wie was dat ook alweer .....?

In zo'n beetje elke plaats is wel een pier waar je kunt vissen, aas kunt kopen, hengels huren of lenen. Ook zijn er veel bruggen waar een soort pier naast is waar dat kan, bijvoorbeeld aan de brug tussen St. Pete en Bradenton.

koenkamphuys
08-06-09, 08:33
En waar kan je het het beste doen????
Overal waar water is. Blijf bij voorkeur wel op de vissteiger. Niet overal houden de alligators afstand.

En het allerbelangrijkste wat moeten wij ons er bij voorstellen???
... tja - de essentie van vissen. Rust en ontspannen. Niet anders dan hier. Ga je buiten de toeristische en stedelijke gebieden dan zit je vermoedelijk als enige.

janwillem125
09-06-09, 10:15
Heb niet veel verstand van vissen maar heb in januari op de kop van Captiva Island een vishengel geleend en onder begeleiding van de visser naast me na 45 min hard werken een stierhaai van 1.80 m op het strand gekregen en dit was niets bijzonder daar!

Dus er moet veel mogelijk zijn; en mochten mensen twijfelen aan dit verhaal dan plaats ik graag een foto'tje

disney fan
09-06-09, 13:54
Ook ik ben benieuwd naar de foto van die haai!

Wij hebben 2 weken geleden in FT myers een boot gehuurd en daar zou je natuurlijk ook vanaf kunnen gaan vissen.
Wij zijn alleen gaan varen en de dolfijnen zwommen naast de boot.
Ook hebben we een rog uit het water zien springen, echt geweldig!

In september gaan mijn man en ik zeevissen vanuit Jacksonville.
Ik heb daar een neef wonen en die heeft dat geregeld.
Ben heel benieuwd hoe dat is en of wij ook een haai zullen gaan vangen!

janwillem125
10-06-09, 09:47
Hier is hij dus, het is volgens mij een stierhaai en er zaten er daar meer.
Ik ben 3 dagen op Captiva geweest (fantastisch trouwens!) en we zagen dagelijks dolfijnen en haaien.
(Deze zwemt weer samen met zijn vriendjes rond; we hebben m' terug de zee in getrokken)

http://img190.imageshack.us/img190/6100/dsc0535g.jpg

Raffie_CT
11-07-09, 23:22
Hallo allemaal,

Ik dacht ik haal deze thread weer eens boven.

Ook wij willen graag gaan vissen in Florida, Big Game of Little Big Game.
Wie heeft er ervaring ?

Raffie

lucas
11-07-09, 23:35
Wij gaan 17 en 18 november met de lady II vissen bij robbies in islamorada.
Is vissen op sailfish en marlin wel een duur geintje twee volle dagen kost 2100 dollar zonder de tip van 15/20 procent maar dan heb je ook wat.
We waren er in mei maar dat is niet echt de tijd voor sailfish ,en mijn man zijn grootste wens is ooit een marlin of sailfish te vangen.
Als we in november een mooie vangen laat ik wel fotos zien op het forum.
We zijn ook een keer in tampa geweest daar kun je op baracuda vissen vanaf de pier,kun je een hengel en aas krijgen kost niet veel maar toch leuk ik ging lekker op het strand liggen en mijn man vissen ja je moet wat haha.
Nou susses ermee

Raffie_CT
12-07-09, 19:14
Hai Lucas,

Bedankt voor je bericht !
Wij zijn helemaal gek van vissen, (is ook ons beroep) dus vissen doen we zeker. Ik ben heeeeeel erg benieuwd naar jullie ervaring bij "Robbie" !!!

Heb je een website van deze "Robbie" ?
Misschien kent je man onze 2e website wel ?
www.zeevisland.com (http://www.zeevisland.com)

Raffie

disney-golf
12-07-09, 23:42
Hot news!
Je kan op haaien vissen vanaf de "shore" (per direct).
Mocht je last van zeeziekte hebben...
http://www.orlandosentinel.com/sfl-shark-fishing-b071009,0,2296996.story

lucas
13-07-09, 00:42
Hallo raffie
De website is www.robbies.com (http://www.robbies.com) en ze zitten op MM.77 Islamorada.
Dat vissen in Noorwegen lijkt mij ook wel wat maar kun je daar op marlin vissen dan?of haaien?
Mischien iets voor volgend jaar.

Raffie_CT
14-07-09, 09:38
Hai,

Bedankt voor de link !

Nee helaas hebben wij geen Big Game visserij hier, daar is het water te koud voor. Maar hier vis je op Kabeljauw, Leng, Koolvis, Lom enz enz enz tot soms wel 20 verschillende soorten.

Raffie

lucas
14-07-09, 20:40
Niks te danken.
Nou dan blijft het bij florida want ik kan niet tegen kou.
En die vissen kun je ook in Nederland vangen.
Maar toch bedankt voor de info

Wittmann
13-02-10, 13:42
Is er al eens iemand meegeweest met een partyboat op de Keys?
We twijfelen nog tussen een vistrip met zo'n boot of een snorkeltrip in John Pennekamp (of misschien beide :lol:).

Marcelg
13-02-10, 22:52
Ga regelmatig met de party boot, of mag je prive boten niet meerekenen.

Wittmann
14-02-10, 10:34
Wel, ik bedoelde eigenlijk die boten waar je voor zo'n 40-50 $ een halve dag kan meevaren om te gaan vissen (incl bait, rod etc)

Ta2 Gerrit
14-02-10, 12:22
Wij zijn, al is het al wel 15 jaar geleden, eens met zo'n boot meegeweest.
Hoewel ik zelf zeker niet van vissen houdt (wel van vis ;-)), maar twee meereizende vrienden wel, heb ik me toch laten overhalen.

En het was best wel vermakelijk, want ik ving meer dan hun :-). Het was niet eens zo onbenullig duur, want zelfs de dames gingen mee, al hebben die vooral het bovendek gebruikt, voor nog meer kleur.
De sonar werkte goed, want het was uitgooien en inhalen. Voornamelijk Snapper, al werd er ook nog een behoorlijke (ruime meter) haai binnen getakeld.

Bait (stukjes onwelriekende inktvip) en rod waren inclusief, en de vis werd, na al dan niet met proffesionele hulp onthaakt, weer teruggezet.

Elisa
05-03-10, 14:36
Wij willen heel graag gaan vissen als we in de Keys zijn, maar ik heb op internet gekeken wat het kost om met een bootje te gaan en dan zaten we rond de $350 voor een halve dag :shock: (dacht bijna dat we dan op een cruise zouden zitten)

Weet 1 van jullie een leuk adresje waar je zoiets dus voor een betaalbaar prijsje kan regelen?

Wittmann
05-03-10, 18:15
Die zogenaamde partyboats kosten toch maar max 50$/ pp ?
Deze kost 40$/halve dag: http://sailorschoicefishingboat.com/
Hebben zelf ook nog niet gekozen ...

mreitsma
05-03-10, 21:24
Als je met een prive gids gaat zit je inderdaad op 350 dollar voor een halve dag. Maar dan kun je zelf wel beslissen waar je heen gaat.
Wat ik ook kan aanraden is de partyboat bij Robbies op Islamorada.
Bijgaand de link: http://www.robbies.com/
Veel vis plezier....

Elisa
06-03-10, 00:18
hartstikke bedankt daar gaan we zeker wat aan hebben. Heb al op de sites gekeken en het ziet er zeker leuk (en niet te vergeten betaalbaar uit)!

Marcelg
06-03-10, 22:56
Als je zelf een boot kunt besturen en dus verder niemand nodig hebt, kun je voor 350 een volledige dag huren, het enigsste dat daar nog wel bijkomt is de kosten voor de verbruikte brandstof.

barbarelly
05-04-10, 17:52
Weet iemand of je een bepaalde vergunning nodig hebt om te vissen in florida.

bvd
Jammal

mrloes
05-04-10, 18:58
Ja in feite wel, t is wel even een gepuzzel (vond ik) om uit te vogelen maar er is info over te vinden online. Je kunt ook bij de Walmart binnen lopen en ter plaatse een vergunning kopen. Deze is bv 3 achtereenvolgende dage geldig.
Misschien heb je er geen nodig als je met een bedrijf/arrangement mee gaat, dat lijkt me ergens logisch.
Wij gaan misschien 'n middag naar Turkey Lake (?) en huren dan 'n bootje dwz mijn broer en zijn stiefzoon, die gek is v vissen. De rest v ons geeft er bar weinig om ...

angelique100
06-04-10, 10:07
Je hebt inderdaad een vergunning nodig gewoon even kopen bij de Walmart kinderen hebben tot een bepaalde leeftijd geen vergunning nodig. Wanneer je meedoet aan een trip heb je deze niet nodig, dit is dan al geregeld voor je. Wij hebben zomer 2008 regelmatig gevist vanaf de dock in Big Pine Key en naast ons huis in een soort van meer welke op zee uitkwam. Erg leuk met simpele werphengels en molentjes van 8 $ vingen we haaien(citroen en nog een soort) barracuda's papegaaivissen schorpioenvissen (giftig). Ook voor kinderen is het leuk vissen vanuit een klein bootje omdat het water er zo helder is zien ze wanneer ze moet ophalen, (bij de haaien merk je dit vanzelf, zijn echt sterk maar ook onze jongens van toen 10 en 12 konden dit prima alleen.

beccie25
31-10-10, 01:29
iemand nog tips waar je trips kunt regelen? voor dan diepzeevissen?
anders wordt het een hengeltje uithangen op de kade hoor ;-)
liefst in de buurt van key west, key largo of naples? anders bereisbaar vanaf orlando
maar uberhaubt, goede adresjes zijn altijd welkom!

Sniper
14-03-12, 22:20
fSmzhqbuABU

Die gekke Amerikanen ook:shock:

sleepwalker
15-03-12, 20:55
ik heb via Groupon een trip geboekt. 4h een hele boot voor $ 190,-. inclusief rods, bait and hulp.

komt vast nog een keer langs.

mhendriks
15-05-12, 16:18
Wij zijn net terug van de Keys en hebben twee keer gevist. In eerste instantie wilden we een private charter maar zijn toen toch met een party boat gegaan om te proberen. Dit is zo goed bevallen dat we de tweede keer ook met de party boat zijn gegaan.

We hebben dit gedaan bij de Marathon Lady naast Captain Hook's, op Marathon. Je vind ze door meteen na de brug op Marathon links te gaan (er is maar één brug dus kan niet missen). Voor een dagdeel betaal je inclusief alles 50 dollar. Superleuke crew en captain en wat hebben we veel gevangen!!! Grunt, Grouper, Yellow Tail, Snapper, Squirrelfish en zelfs een Nurse haai van 250 pond. Die laatste brak helaas wel de lijn op hahaha. Maar het geeft aan dat je ook op een party boot het grotere werk kunt tegenkomen.

Aan het einde van de trip kun je je vis in een kratje mee krijgen en fileren ze ze voor je zodat je ze in een restaurant kunt laten klaarmaken. Heeeeeerlijk was het!!

http://www.fishfloridakeys.com/marathonlady/

ijshockeyer
05-07-13, 17:02
Wij zijn een paar jaar geleden wezen zeevissen in Sarasota. Ik weet alleen niet meer met wie. Weet iemand met welke boot je het beste mee kan gaan? Een boot voor 6 of minder vind ik echt te duur...

ijshockeyer
09-07-13, 14:18
Hallo zijn er mensen die bepaalde plekken adviseren om te gaan diepzeevissen? We zitten in het plaatsje Bradenton. Ik weet dat we een keer in Sarasota zijn geweest, maar weet de naam van de boot/organisatie niet meer. Wie kan ons helpen?:confused:

angelique100
12-07-13, 22:42
Waarom gaan jullie niet een dagje (of meer) naar de Keys, als je daar zelf een boot huurt kun je vissen in de Gulfstream. Qua prijs is dit ook voordelig. Wij hebben vorige jaar de Angler 230 gehuurd, dit is echt een super boot. Ook door hoge golven gingen we makkelijk de Gulfstream op. ( van bump and jump marathon)

Great for offshore fishing or just exploring and snorkeling, the Angler 230 comes with all the same equipment as the 22s plus nice retractable outriggers, in-floor fish boxes with pump-out, and more advanced electronics.
DAILY: $295
WEEKLY: $1390
HALF DAY: $210

MAX CAPACITY: 8 Adults
TOP: T Top OR Bimini
POWER: 225HP Yamaha 4-Stroke Engines
OUR FISHING BOATS COME STANDARD WITH:
Color Charting GPS
Livewell
Fishfinder
Nice clean cushions
All safety equipment required by law

suskenl222
28-12-13, 22:00
Ik heb dat ook gevraagd aan de locale mensen daar. Ook bij Brass -pro shops, antwoord was. Al wat je aan de Zee-kant vist heb je niksnodig. Verder even vragen aan de mensen of je in een haven wel of niet mag vissen, meestal NIET, Hun zeiden dat je als tourist met rust gelaten wordt en dat ze nog nooit iemand van een soort van controleur gezien hebben. DUS !!! vissen maar

Raffie_CT
28-12-13, 22:22
Wij organiseren visreizen naar de Florida Keys inmiddels en geloof me, als je in de havens gaat vissen is de kans 99% dat je een boete krijgt of in het water belandt door een "vriendelijke" schouderklop van een kapitein of havenmeester. Ik ben er de hele maand oktober geweest en in elke haven staan borden dat het verboden is te vissen, dus beter niet doen.

suskenl222
29-12-13, 00:10
In de haven in Key West om 16.00 uur gaan ze de Tapon`s eten geven. Vissen kunnen geen horloge kijken maar die wel. een stuk of 40 zie je wel. wat een grote viussen zijn dat. moet je zeker eens gaan zien

Emily
08-04-16, 15:32
Mijn man is een fervent visser en nu wil hij graag tijdens onze vakantie in augustus graag een dag gaan zeevissen.
wij verblijven in de buurt van Orlando.
iemand ervaring met een dag zeevissen. Waar en bij wie zou je dit het beste kunnen doen.
alle tips, ervaringen zijn welkom.