PDA

Bekijk Volledige Versie : Favoriete USA sport en team



S@skia
07-06-09, 07:29
Ik ben wel nieuwsgierig naar de forumleden hun favoriete Amerikaanse sport en welk team in het bijzonder dan.

Ik zal uiteraard zelf beginnen:
Mijn favoriete sport is ijshockey (NHL, www.nhl.com (http://www.nhl.com) ) in verband met de snelheid en de hardheid van de sport. Mijn favoriete team is de Boston Bruins, 1 van de original-6. Boston heeft een vrij fysieke spelstijl en een rijke historie die je terugziet in het stadion. Helaas na een geweldig seizoen hebben ze dit jaar in de kwartfinale verloren van Carolina.

PS: waarom zijn wij in Nederland zo belabberd in Ijshockey. We zijn zo ongeveer het beste land ter wereld wat betreft schaatsen en ook in veldhockey zijn we een van 's werelds toptemas. Gecombineerd lijkt het nergens op.

ralphmeys
09-06-09, 11:43
Mijn favoriete sport is American Football, dit vanwege de snel en hardheid van het spel maar ook de gehele entourage erom heen en hoe de fans meeleven. Favoriete team is de The Chicago Bears. Reden is niet zo onderbouwt als de jouwe :P maar het was het eerste team dat ik ooit heb zien spelen en is me altijd bij gebleven. Ze maakte in het laatste Quarter 2 touchdowns en een fieldgoal wat een hoop spectakel gaf gezien ze met 2 touchdowns achter stonden :D. super wedstrijd in ieder geval ;)

Sanibel
09-06-09, 16:17
Mijn favoriete sport is Honkbal en mijn favoriete team zijn de New York Yankees.

Ta2 Gerrit
09-06-09, 19:04
Favoriete kijksport; Dragraces algemeen en in het bijzonder de All Harley www.ahdra.com (http://www.ahdra.com).

Favoriete team; voorheen Team McClure (met de Legend Jim McClure), nu Team Mike Romine.

Anthonie
09-06-09, 22:34
Mijn favoriete sport is de Nascar.
Favoriete rijder, Juan Pablo Montoya (http://www.jpmontoya.com/)
Favoriete team, Ganassi Racing (http://www.earnhardtganassi.com/).

Anthonie

http://www.earnhardtganassi.com/photos/full/20090207tc1455.jpg

MichelAngelo66
10-06-09, 21:47
Favoriet bij mij is het basketball van de NBA met de LA Lakers als mooiste team. Komt vooral uit de tijd van Magic Johnson. Een fantastische speler.

Door mijn familiebanden in LA waren voorheen ook de Los Angeles Rams van het American Football mijn favoriet. Inmiddels geloof ik verhuisd naar Oakland ofzo. Ander team wat voor mij legendarisch was waren de 49'ers uit San Fransisco met Joe Montana de super quarterback.

Met honkbal heb ik niet echt veel, maar ga toch dit jaar een potj proberen te bezoeken van de Ray's. Kijken hoe de sfeer is. En helaas ijshockey doen ze niet in de zomer:sad:

S@skia
10-06-09, 22:06
Leuk om te lezen hoe iedereen toch een voorkeur voor zijn eigen sport en eigen team heeft.
Ik had wel verwacht dat er NBA. MLB en NFL reacties zouden zijn maar NASCAR was niet bij me opgekomen en zeker dragster racen was voor mij een outsider. Ik heb dit weleens op TV gezien maar dan kan het me niet echt bekoren. Ik denk dat de kick er vooral inzit als je er zelf bij bent en het geraas van de motoren hoort, etc.

Ik wacht nog op andere sportfans (ik mis nog 'wrestling, jai-alai, lacrosse). Ben benieuwd welke sporten en teams nog voorbij komen.

PS: Vrijdag aanstaande game 7 van de NHL Stanley cup finale (best of 7) tussen Detroit Redwings en Pittsburg Penguins (mijn geld op Detroit) voor de liefhebber. Als je sfeer bij NHL hockey eens wilt proeven moet je deze wedstrijd zeker gaan zien (via TV want kaarten zijn al uitverkocht)

Ta2 Gerrit
10-06-09, 23:00
dragster racen was voor mij een outsider. Ik heb dit weleens op TV gezien maar dan kan het me niet echt bekoren. Ik denk dat de kick er vooral inzit als je er zelf bij bent en het geraas van de motoren hoort, etc.

Inderdaad, je moet er bij zijn, en met name in de US is dat een belevenis.
Je staat bijkans op de baan, en oordoppen zijn dan geen luxe. Vooral het "warmdraaien" is super.
Horen en zien vergaat je, ethanol op je tong en savonds snuit je zowat een hele binnenband aan rubber uit je neus. Ach, you had to be there ;)

En dan een kwart mijl onder de 7 seconden, rillingen over je rug.
Ook in Europa wordt er wel Top Fuel geraced, in Nederland vaak alleen als demo, op vliegveld Drachten. Daar sta je vrij ver van de baan, en dat is toch anders.
Motoren (en dan liefst HD) genieten mijn voorkeur, maar ook de Funny cars en ander voertuigen (al eens grasmaaiers gezien :-)) gaan er wel in.

In Nederland hebben we Ton "Zodiac" Pels a.k.a. The Godfather als prominente Top Fuel racer.
http://img268.imageshack.us/img268/9303/tonpels.jpg (http://img268.imageshack.us/my.php?image=tonpels.jpg)

sjemmie
11-06-09, 23:20
Om te doen: geen enkele sport.. ben totaal a-sportief
Om te kijken: Basketball, dus de NBA. Favoriete team(s): Miami Heat en in het verleden Utah Jazz (Karl "the mailman" Malone).

Overigens vind ik het nu helemaal heerlijk om Orlando te volgen. Immers de 1e keer in de finale sinds 1996 en 1e keer dat ze een wedstrijd in de finale gewonnen hebben (heb ik begrepen). Zit al vol spanning te wachten op de wedstrijd van vannacht.

tomenvalesca
13-06-09, 17:17
sport: streetdance
team: jabbawockeez (america's best dance crew)

sjemmie
15-06-09, 12:35
sport: streetdance
team: jabbawockeez (america's best dance crew)

Heb ze alleen op MTV gezien en moet zeggen... ze zijn erg goed!
=D>=D>=D>=D>=D>

John Florida Marlin
23-06-09, 17:50
Mijn Favoriete sport in de US is Baseball,ik zeg altijd als mijn wieg in de States had gestaan dan was ik een basballplayer geweest.
Favoriete team is Milwaukee Brewers maar omdat dit een Florida Forum is heb ik mijzelf genoemd naar de Florida Marlins.

S@skia
23-06-09, 19:28
Geweldig wat een toeval.
De enige sport die ik ooit live heb mogen meemaken was: De Milwaukee Brewers thuis tegen de Chicago Whitesox, de aartsrivalen. Een geweldige ervaring, vooral omdat het een 'thuiswedstrijd' betrof voor ons vanuit Wisconsin (84 mijl, 2 uur met de bus; je realiseert je plots hoe relatief de betekenis van het begrip 'afstand' en 'dichtbij' is).
Ondanks dat baseball niet mijn sport is,was het geweldig dit te mogen meemaken, vooral de family picknicks op de parkeerterreinen.

Orangedevil
28-06-09, 23:18
Mijn favoriete Amerikaanse sport is honkbal, hoewel nu ik NBA 2009 op de X-box heb ik nu ook wel basketbalfan word.

Ik heb niet echt favoriete teams maar als ik dan toch een keuze moet maken.
Basketbal:Orlando Magic/LA Lakers.
Honkbal:Florida Marlins.
American football: Miami Dolphins.
Ijshockey: San Jose Sharks.

Ik heb 1 keer een basketbalwedstrijd meegemaakt van de Magic in 2002.
1 keer een honkbalwedstrijd van de Marlins in 2005.
En een keer een American football wedstrijd in 2000 van de Dolphins.

Ik wil wel vaker maar voor mijn vriendin hoeft het niet zo en we hebben ook een kleintje van 2. En alleen zie ik niet zo zitten.

Fresco
12-09-09, 09:34
Ik ben leip van baseball en uiteraard dan ook van Major League baseball. Favoriete club in de VS de Atlanta Braves............... sorry, geen Florida Marlins. Dat gaat misschien wel veranderen...................

In Nederland sla ik geen wedstrijd over van Kinheim uit Haarlem. Ik heb thuis ook ESPN America, heel veel Amerikaanse sporten waarvan veel honkbal.

Lannie
12-09-09, 09:42
In Nederland sla ik geen wedstrijd over van Kinheim uit Haarlem. Ik heb thuis ook ESPN America, heel veel Amerikaanse sporten waarvan veel honkbal.

Bij ons staat honkbal ook boven aan de lijst, wordt door man en zoon zelf gespeeld. Ook Kinheim staat in Nederland bovenaan onze lijst en wij bezoeken af en toe een wedstrijd, pitcher David Bergman is onze favo! Tjerk Smeets en Dirk van 't Klooster vinden we ook altijd leuk om naar te kijken.

In de USA zijn het natuurlijk de NY.

b.a
13-09-09, 16:59
NASCAR en dan vooral de Daytona 500 :D ( al 8 keer geweest )

mickey
13-09-09, 19:03
Mijn lievelingssport,de snelste teamsport ter wereld,IJSHOCKEY ;)

Floridarookie
21-07-10, 15:28
ik houd wel van NASCAR. vooral Jimmie Johnson, al is het soms wel een beetje saai. ik ben ook worstelfan. vooral WWE, en in het bijzonder 'Lionheart' Chris Jericho. ESPN zit ook hier op de TV.

JvG
23-07-10, 21:11
Basketball en dan vooral The Miami Heat! Ben dan ook erg blij dat Lebron James naar Miami is gekomen. Afgelopen december zijn mijn vriendin en ik naar Heat vs Pacers geweest en het gaf mij echt kippenvel om zo'n wedstrijd mee te maken in het echt! Geweldig! Ik kan niet wachten om het superteam weer in het echt te bewonderen.

lutte
27-09-10, 12:25
Ik vind honkbal het leukst om naar te kijken met de NY Yankees!

Patrick
28-09-10, 13:12
Ik volg de Amerikaanse "sport" WWE Wrestling en TNA.

Chris en Meike
13-10-10, 16:32
1. NFL, NY Giants met als favoriete speler de QB Eli Manning.
2. MLB, Chicago Cubs en de Boston Red Sox. Mijn lievelingsspeler is 'Pudge' Rodriguez van de Detroit Tigers.
3. NHL, Pittsburgh Penguins met hun grote ster Sidney Crosby natuurlijk! Maar ik ben sinds de dagen van Mario Lemieux al fan van de Pens.
4. NBA, Chicago Bulls. Helaas volg ik de NBA niet of nauwelijks meer omdat de huidige sterren, franchises en topwedsrijden niet meer kunnen tippen aan de NBA van de begin jaren 90! Ik snak toch naar de heren Jordan, Ewing, Malone, Barkley, Thomas, Stockton, Rodman, Pippen etc etc... Ook de grote wedstrijden van nu dragen niet dezelfde lading als de wedstrijden van vroeger.

Nascar en de Indy series trekken mij ook enorm maar wel alleen als ze zich meten op de 4 mile Ovals!

En als groot football fan volg ik natuurlijk ook het college football waarin mijn favorieten 'The Fighting Irish' van Notre Dame al meer dan 10 jaar niets meer te vertellen hebben.

Donar
14-08-11, 13:18
Mijn favoriete sport is overduidelijk : basketball
En mijn favoriete team is de Milwaukee Bucks

avhkj
14-08-11, 14:15
Basketball: Boston Celtics

martwe
16-08-11, 07:55
College football- UCLA Bruins.
College footbal een stuk indrukwekender dan de NFL

Daan
17-08-11, 11:18
Basketball: Miami Heat
Wrestling: WWE (en TNA en ROH)
NFL: Miami Dophins.

In die volgorde.