PDA

Bekijk Volledige Versie : Vriendinnetje meenemen naar Florida



pascalbrouwers
05-06-09, 22:03
Wij willen de volgende trip graag een vriendinnetje mee nemen, zodat Zara-Faye niet continu met haar oudjes opgescheept zit.

Ik vraag mij nu af of dit problemen geeft bij de Douane.
Moeten er speciale voorzorgsmaatregelen getroffen worden.
Heeft hier iemand ervaring mee.


Groet,
Pascal

robisjo
05-06-09, 22:26
Wij hebben in 2006 ook een vriendinnetje meegenomen naar Florida. Ze waren (onze dochter en haar vriendin) op dat moment 14 jaar en werden tijdens de vakantie beide 15.

We hadden haar ouders een brief laten schrijven waarin stond dat zij toestemming gaven om haar mee te nemen naar Amerika. Maar ook dat bij ziekte en/of ongeval wij mochten beslissen hoe en wat voor medische hulp. Hierbij hadden we kopieën van paspoorten van beide ouders voor als er om gevraagd werd.

Er werd op Schiphol en ook bij de douane in Amerika niet naar gevraagd en is ze zonder problemen mee geweest.

Komende vakantie gaat ze weer met ons mee en omdat ze nu beide nog 18 moeten worden, nemen we toch weer zo'n brief en kopieën mee. Je weet namelijk maar nooit.

Groetjes,

Bianca

cindy74
05-06-09, 22:31
Hier geld dezelfde regeling als bij gescheiden ouders . Je neemt best een handgeschreven brief mee waarin beide ouders toestemming geven en kopie van beide paspoorten .

pascalbrouwers
05-06-09, 22:59
Zijn hier dan officiele richtlijnen voor...
Waar zou je die kunnen vinden.

Groet,
Pascal

robisjo
06-06-09, 07:04
Zijn hier dan officiele richtlijnen voor...


Hier zijn geen richtlijnen voor. Ik heb destijds contact gehad met het Amerikaanse consulaat.

Ik heb wel eens ergens gelezen dat als je niet kunt aantonen dat je toestemming hebt dat ze de ouder(s) gaan traceren om het na te vragen. Dit kan behoorlijk vertraging opleveren. Daarom is het handiger om al zo'n brief met kopie paspoort bij je te hebben.

Gr. Bianca

Keetjen
06-06-09, 09:57
Hallo

In België bestaan er officiële richtlijnen. Een van de ouders van het vriendinnetje moet naar het gemeente- of stadshuis langsgaan achter een officieel papier dat hun dochter mag meereizen met een persoon die ouder is dan 18 jaar. Het gaat hier om een papier dat de 18+ reiziger de tijdelijke voogd wordt van de minderjarige. Best een identiteitspapier meenemen van de 18+ reiziger.

Groetjes Nikè

pascalbrouwers
06-06-09, 11:47
Ik ga volgende week eens bellen met de marechaussee of douane, wellicht dat zij enkele nuttige tips hebben.

Stel dat je voor het poortje staat en je mag er niet doorheen, ja en dan....
Ouders traceren, vliegtuig missen en dag vakantie....

Zijn er nog meer forummers die een ervaring hiermee hebben.

Greetz,
Pascal

Bedankt

Dr. Phlox
06-06-09, 13:14
Nee, maar denk dat het wel een goed topic is om ineens alles duidelijk aan te geven hoe het moet.
Grz
Ton

robisjo
06-06-09, 15:38
Ik ga volgende week eens bellen met de marechaussee of douane, wellicht dat zij enkele nuttige tips hebben.

Ik hoor graag wat daar uitkomt. Want bij het consulaat kwam ik niet verder.
Gr. Bianca