PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: kale

kale
05-06-09, 11:22
Goedemorgen,

Ik ben Raymond, 32 jaar en kom uit Zutphen.
Regelmatig neem ik een kijkje op het forum en heb er ook al veel aan gehad mbt routes, tips.
Maar ik ben nu 3 keer in Orlando geweest en volgend jaar wordt de 4-de keer.:D
De afgelopen 3 keren zaten we 12 dagen in Orlando en van daaruit dagtripjes gemaakt; Daytona (voor bikeweek), cape canaveral enz.
Nu gaan we (ga samen met m'n vader) 18 dagen en de eerste 8-9 dagen gebruiken we om een rondje te maken.
Via de westkust naar Key west en dan via de Oostkant weer omhoog naar Orlando om daar de rest van de dagen te genieten en paar dagen bikeweek mee te pakken.

Tickets hebben we gisteren al geboekt en betaald, en volgens mij wel erg goedkoop.We keken namelijk op de site van Martinair of er al prijzen stonden en er stonden inderdaad prijzen en we kwamen op 616.44 euri's voor 2 personen. Ik werd netjes door het boekingssysteem geleid en alles werd geaccepteerd, dus is vastgelegd en betaald. Maar ik vertrouwde het eigenlijk niet en heb later de E-tickets eens bekeken en als ik het goed gezien heb zijn ze de brandstoftoeslag vergeten. Maar goed, tickets zijn betaald en ik weet niet in tot hoeverre Martinair hier nog moeilijk over kan gaan doen, maar dat zien we dan wel.

Maar ik eigenlijk een nieuw onderwerp geopend voor het volgende: hoe doen de meesten van jullie het mbt het boeken van een hotel/motel?
De overnachtingen in Orlando boeken we sowieso vanuit Nederland zodat we ons daar niet druk over hoeven te maken.
Maar de overnachtingen onderweg willen we eigenlijk niet vastleggen en dus terplekke een hotel zoeken. Maar als ik sommige sites kijk dan staan er toch wel pittige prijzen, vooral de westkust (Sanibel, Naples, Key West).
Of zijn er onderweg ook goedkopere motelletjes te vinden? Van ons hoeft het niet duur te zijn omdat we ze alleen gebruiken om te slapen en 's morgens weer op tijd weg. Dus dan vind ik een prijs van rond de 100 euro wel pittig(of ik kijk niet goed?;-)) ik weet wel dat je er op Key west niet onderuit komt om een hoge prijs te betalen.
En tips qua bezienswaardigheden of dingen die we moeten doen onderweg zijn ook altijd welkom.:D

Alvast bedankt.

Groeten Raymond

Njit
05-06-09, 11:40
Sanibel, Naples en Key West zijn dure plaatsen om te overnachten. Prijzen zijn wel per kamer en niet per persoon. Misschien schrik je dan iets minder...

Michael66
05-06-09, 11:53
Hotels direct aan het strand / de kust zijn over het algemeen een stuk duurder dan hotels iets landinwaarts. Dat is in Florida niet anders dan hier in NL/BE. Kwestie van vraag en antwoord. Als je - zoals je aangeeft - alleen maar slaapt in het hotel, dan kun je misschien beter eens kijken naar hotels/motels die iets meer landinwaarts liggen. In plaats van Sanibel Island kijk je dan beter naar omgeving Ft. Myers / Pt. Charlotte. Rond de grote wegen zijn daar vaak een groot aantal goedkopere slaapplekken te vinden. Zoek maar eens op websites van Motel6, Radisson Inn, Days Inn etc.

Succes.

Njit
05-06-09, 11:59
Zie ook dit overzicht: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=1806&postcount=4

Riverwood
05-06-09, 19:04
Een erg mooie prijs voor je ticket.
Welke datum vlieg je?
Graag zie ik je reaktie tegemoet, bedankt.

Groetjes Henke.

kale
08-06-09, 09:11
we vliegen 18 februari heen en op 8 maart weer terug.
maar wat ik al zei ben ik bang dat Martinair een foutje heeft gemaakt en ik heb de tickets ook nagekeken en voor zover ik kon zien hebben ze de brandstoftoeslag vergeten op dat moment.
Want als ik nu kijk op die dagen dan staan er andere prijzen.
En ik weet niet in tot hoeverre Martinair hier nog moeilijk over kan gaan doen.
maar horen we niets dan hebben we zeker een mooi prijsje voor de tickets. :D

Njit
08-06-09, 09:21
Staat dit ook niet op de site van Martinair als je inlogt?

http://cdn.martinair.com/nl_nl/images/Etkt_tcm7-5091.jpg

Overigens zul je deze toeslag gewoon moeten betalen als hij niet inbegrepen is:

3. Belastingen en toeslagen
Alle belastingen, heffingen en/of toeslagen die worden geheven of opgelegd door de overheid, door nationale of andere autoriteiten, door de luchthavenbeheerder of door Martinair, met betrekking tot een passagier of tot het gebruik van diensten of faciliteiten door een passagier, zullen, voor zover ze niet reeds in het tarief begrepen zijn, afzonderlijk aan de passagier in rekening worden gebracht en dienen door de passagier voldaan te worden, zelfs nadat het ticket is uitgegeven en/of nadat de passagier het tickettarief heeft voldaan.