PDA

Bekijk Volledige Versie : Kosten(besparing) Tips!



Jasper
03-06-09, 00:04
Hallo!

Wij(2 broers van 22 en 19 jaar) zijn van plan om deze zomer Florida te bezoeken. Dit willen we 14 dagen lang doen. We zijn bezig met de kosten op een rijtje te zetten. Zie hieronder de lijst:

Wat: voor 2 personen:
Vliegreis 910
auto 655
Benzine 65
Overnachting 600
eten 600
Seaworld 104
Everglades 46
Jetski (slechts 1 persoon:70)
Onvoorzien (zoasls duckboat,venetanpool, kayak,snorkellen,glass bottom tour,KSC etc)

Onze reis is overigens als volgt:
Miami
Miami naar Orlando
Orlando naar KSC
Ksc naar Miami
Miami naar Key Largo
Key largo naar key west
Key west naar Miami

Een precieze dag indeling hebben we nog niet. Ook hier zijn tips over welkom!

Hebben jullie tips om de kosten te besparen?

Alvast bedankt voor de moeite!

pascalbrouwers
03-06-09, 00:39
Kosten besparen,
Gebruik om hotels te boeken bv www.priceline.com (http://www.priceline.com). kun je bieden op hotels = een stuk goedkoper dan langs de reguliere weg.
Verder kun je korting coupons gebruiken, bij nagenoeg alle tankstations, malls, winkels kun je ze vinden.

Ga naar de bekende vreetschuren om te eten.
eten is er prima. 1 ervan = o.a. pondarosa ook hier zijn vele coupons te verkrijgen.

Coupons = misschien de keyword vd vakantie.
voor bijna alles is er wel ergens een coupon te vinden.

Probeer tanken op de keys te vermijden = een stuk duurder dan de rest van Fl.
Neem een niet al te grote auto (suv mpv) zijn benzine slurpers, spaart geld.

Zorg wel voor een credit kaart, vaak een gunstigere koers bij het afschrijven ervan.
Pin in een supermarkt i.p.v. de pinautomaat ergens langs de straat.
Zo heb je geen pinkosten.

Groet,
Pascal

6foot6
03-06-09, 09:38
Als je van plan bent een auto met goldpakket te huren.

Huur niet twee weken, maar twee keer één week, weer een schone auto en extra tank benzine

Njit
03-06-09, 10:07
Gezien jullie leeftijd: huur je auto met een Underage pakket. Het is goedkoper om de extra kosten al in Europa te betalen dan dat je dat in de USA doet. Zie bijvoorbeeld hier: http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo/index_u25_so.htm
Helaas is de termijn voor vroegboek-korting al voorbij bij USAReisen (was tot eind maart - had je 10% gescheeld).
De kosten voor je autohuur vind ik trouwens erg hoog. Voor 655 euro huur je twee weken een Full-Size SUV. Ik ga ervan uit dat jullie met z'n tweeen voor een iets kleiner model kiezen. Bijvoorbeeld een Midsize of een Equinox.

Houd er ook rekening mee dat je voor de prijs van 2 dagen Miami je een week in Orlando kunt slapen. Zelfde geld voor Key Largo en Key West. Dit zijn dure plaatsen om te overnachten. Met je budget van 600 euro zul je het dan ook niet redden.

Ik vind je lijst met onvoorzien trouwens een beetje vaag. De kosten hiervan kun je nu al opzoeken. Ik zou juist van te voren al willen weten wat ik maximaal kwijt ben. Dan hoef je je ter plaatse geen zorgen meer te maken of het wel of niet binnen je budget valt.

En wat betreft je dagplanning. Lees eens wat reisverslagen en reisschema's door.
De meeste kosten bespaar je met het maken van een goede planning. Waarom bezoek je bepaalde plaatsen, wat denk je daar te gaan doen.

hannie
03-06-09, 10:37
Waarschijnlijk is je post "eten"ook aan de hoge kant.
Denk dat dat ook goedkoper kan.
Als je gaat winkelen eet dan op het foodcourt van de mall.
Je hebt dan voor rond de $7-$10 een maaltijd.
En een pizza of een lekker warm gebraden kippetje(wal-mart) zijn ook niet te versmaden.

Jasper
03-06-09, 13:10
Heel erg bedankt voor de tips! Ze zijn erg handig!
Vooral de tip om de auto te huren bij usareisen.de is erg bruikbaar(bespaart een hoop geld!). Geeft dit geen problemen? Het is immers toch een duits bureau, en ik woon nou eenmaal in Nederland.

Verder zaten we eraan te denken om in Miami en de Key's eventueel op campings te verblijfen. Is dit aan te raden? Bespaart dit kosten? Weet iemand toevallig goedkope adresjes?

Alvast bedankt!

PS: De kosten onvoorzien reken ik momenteel op 125 euro pp

rob gertsen
03-06-09, 13:15
Je kunt rustig een auto huren via usareisen.de. Dat heb ik ook gedaan. Je krijgt via de mail een voucher. Met dat voucher ga je naar de verhuurder en krijg je een auto. Binnen no-time geregeld.

pascalbrouwers
03-06-09, 13:24
Verder zaten we eraan te denken om in Miami en de Key's eventueel op campings te verblijfen. Is dit aan te raden? Bespaart dit kosten? Weet iemand toevallig goedkope adresjes?

voor hotels zou ik toch eens proberen o priceline te gebruiken.
Je moet bieden, wordt je bod geaccepteerd, heb je prijs.
altijd laag beginnen.
Zo had ik 2 jaar geleden een 3 sterren hotel in orlando geboekt voor 30 dollar per dag inclusief ontbijt.
In miami voor 50 dollar per nacht inclusief ontbijt.
Reken dat maar eens uit met koers verschil.
Je met wel een cc hebben.


campings zijn natuurlijk een optie
Kijk eens hier:
http://campflorida.com/campgrounds/

Njit
03-06-09, 14:32
Verder zaten we eraan te denken om in Miami en de Key's eventueel op campings te verblijfen. Is dit aan te raden? Bespaart dit kosten? Weet iemand toevallig goedkope adresjes?

Zie ook:

Gevraagd: tips over campings in Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2991)
Kamperen in de Everglades (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5285)
Kamperen (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4254)

Reken bij het verblijf op de camping ook het eventuele huren van een tent. Of de aanschaf van een tent bij bijvoorbeeld de Walmart (http://www.walmart.com/search/search-ng.do?ic=48_0&search_query=tent&search_constraint=0&search_sort=4&ref=%20125872.125888%20501457.501458&tab_value=38_Store). Als ik zo de prijzen van een camping bekijk dan is het niet erg goedkoop..

Marie-Anne
03-06-09, 14:44
Ik zou zeggen: ga niet winkelen of beperk het in ieder geval.

Merkartikelen zijn er ongelooflijk voordelig en ook zijn er zoveel leuke en bijzondere dingen te koop. Voor ons zijn alle koopjes altijd de grootste valkuil (maar wel superleuk!),

cloggie68
03-06-09, 15:19
usareisen gaat prima, dus die tip zou ik zeker gebruiken, wij hebben hier vorige maand ook gehuurd en geen enkel probleem! Winkelen slaat inderdaad het grootste gat in je budget dus reserveer daar een max bedrag voor of doe het NIET :) (al zou ik dat niet kunnen haha).

Verder zou ik in de walmart sowieso couponboekjes ophalen (of ergens anders), misschien zit er net iets tussen dat je kunt gebruiken!

pascalbrouwers
03-06-09, 16:02
Niet shoppen, dan kun je beter thuis blijven :-k :-D
Ga ervan uit dat je thuis ook kleding ( of zo) moet kopen.
Koop het dan liever in Fl....... heb je dat ieder geval ook verdient
Pascal

Ceetje
03-06-09, 22:43
Ik vind kamperen tijdens de kerstvakantie in Florida super, maar in de zomer zijn er veel muggen en valt er regelmatig een heftige regenbui. Voor een paar nachtjes is het niet lonend om te gaan kamperen voor de 'besparing'. Juist op de Key's zijn de prijzen van de campings niet echt laag.

kris65
07-06-09, 17:50
Pas terug van mijn 1ste orlandovakantie. Wat heb ik daar geleerd ivb met prijsbesparing indien men met 2 personen gaat. Niks boeken op voorhand, de motels concuren mekaar als zot om hun kamers te kunnen verhuren, zijn met mensen in contact geweest die op voorhand geboekt hadden bij ramada motel (prachtig motel tevens met binnen-en buitenzwembad, welnesscenter....ect) op de hwy192, prijs die ze betaalde zonder tax per kamer 59$ zonder ontbijt, ter plaatse werden de kamers aangeboden aan 39$ whit free continental breakfast. We hebben motels gezien die 19.99$ prijsden voor een kamer = eerste besparing.
bij sommige ticketcentras voor de diverse parken, foellen enorm met inkom tickets die ze meerdere keren verkopen (als ze niet gehandtekend zijn) = soms inkom aan de helft van de prijs. kijken en vergelijken ter plaatse is de boodschap. Zeker geen angst hebben dat je geen slapen vind....tis daar blijkbaar ook crisis :).