PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: ettol



ettol
30-05-09, 18:10
Beste (toekomstige) Florida gangers
Wij (man, vrouw, zoon 7, dochter 6) gaan van 3 augustus tm 24 augustus naar Orlando in zo'n villa van usafunvacations inclusief auto.
Ik ben nogal een controlfreak dus ik zou het liefste de hele vakantie, inclusief tickets en boekingen al thuis geregeld hebben, maar jullie zeggen dat ik dat niet moet doen. Ik hou niet van verrassingen of tijdverspilling naar het zoeken van de juiste deals. Daar wordt ik kribbig van en mijn man wordt kribbig van een kribbige vrouw! Dus dan maar voorbereiden via het forum...
Discovery cove en aquatica, seaworld staan op het prgramma. Iets met de meren/natuurparken willen we doen, waterparken en (omdat het moet) 2 disneyparken.
Dit is de 1e keer dat we niet in zo'n 5 sterren all inn resort zitten met 12 glijbanen en een kidsclub (egypte, bulgarije, turkije) dus we vinden het heel spannend.

Njit
30-05-09, 19:10
Welkom Ettol op het gezellige FLorum. Leuk dat je alles al geregeld hebt.

cloggie68
30-05-09, 19:41
Hoi, prima geregeld toch, je moet doen wat het beste bij je past. Discovery Cove vonden wij geweldig (met onze kids van 6 en 5) en jullie kids kunnen zelfs allebei met de dolfijnen zwemmen. Op mijn blog staan er foto's van. Wat mij betreft kan er geen all inclusive meer op tegen Florida en ik ben er pas 1x geweest!

ettol
10-06-09, 15:37
Dank je wel voor je reactie. Heb je blog gelezen. Heel positief allemaal. Krijg er steeds meer vertrouwen in. Hadden de kinderen geen last gehad van jetlag? Hoe ging het in het vliegtuig? Zo lang hebben wij nog nooit gevlogen. Je schreef dat ze een filmpje keken op de laptop maar is er geen dvdspelertje per stoel en/of een aanluiting voor bijv een nintento, mp3, laptop? Wij gaan met UA.

Ta2 Gerrit
10-06-09, 16:17
Bij United heb je wel schermpjes in je stoel met een entertainmentprogramma, maar aansluitingen voor LT, MP3 en Nintendo ??? Echt niet, en volgens mij nergens niet, of ik heb wat gemist.
Dat zou wat zijn, daar teken ik voor :-) Misschien in de toekomst.

In de hogere klassen (First, Business) heb je wel oplaadaansluitingen voor apparatuur (Powerports), maar in economy vindt je die nog bijna bij geen enkele luchtvaartmaatschappij.

pascalbrouwers
10-06-09, 16:32
Mijn ervaring is dat onze dochter absoluut geen last heeft van Jetlag.
Slaapt de eerste nacht niet veel, maar heeft daar verder geen last van.

wij proberen altijd zo laat mogelijk naar bed te gaan op de dag van aankomst.
Het liefst nog even zwemmen voordat we gaan slapen.
Ieder geval niet voor 23:00 uur naar bed.

s'Morgens weer vroeg op en dan genieten vd vakantie.
Eerste dag plannen we altijd een relax dag in (bv zwemmen typhoon Lagoon).

Onze dochter heeft voor het vliegtuig altijd haar Ds bij zich.
Verder wat te tekenen, en kijkt nog wat filmpjes op het scherm in de stoeltjes ( hebben niet alle vliegtuigen).

De meeste vluchten hebben een overstap, waarbij je de benen kunt strekken ook dit helpt natuurlijk de kinderen de tijd door te komen.
Pascal

oma van tijn
11-06-09, 14:40
Hoi leuk he zo'n vakantie met je hele gezin.

Wij gaan van 28 tot 15 september en ik ben ook van alles aan het uitzoeken. Nu heb ik op de site van discovery cove gezien dat je ook een ticket kunt kopen waar je naast het zwemmen met dolfijnen in Discovery cove, ook 14 dagen gebruik kunt maken van Seaworld, Bush garden, en aquatica

ik denk er sterk over om deze tickets te bestellen... of heeft iemand nog een betere deal

ettol
12-06-09, 15:24
Wil ik ook doen. Wel duur hoor. Volgens het forum en USA funvacations (waar ik heb geboekt) is rechtstreeks boeken bij Discovery cove het goedkoopste. Er staat op het forum ook nog iemand met een superdeal via skype. Dat ga ik ook proberen.

pascalbrouwers
13-06-09, 12:03
Ik vind het helemaal niet zo duur.
Als je bv naar de keys gaat om te zwemmen met dolfijnen, moet je ook flink in de buidel tasten.

En bij DC krijg je een hele dag vertier,free drinks, all you can eatbuffet, zwemmen met rays snorkelen, en bovenal kun je ook nog gratis naar 1 vd andere parken zoals Seaworld, Bush garden, en aquatica
En tegen bijbetaling naar bv alledrie.

Trek de ticket prijs van 1 van die parken af van de prijs van DC dan valt het nog wel mee.

Je zult er geen spijt van krijgen.
Mijn dochtertje heeft het het nog steeds over :-D

Pascal

ettol
14-06-09, 09:57
We gaan ervoor!
Jullie forum-ers zijn zo enthousiast dat ik nou al denk dat ik volgend jaar weer ga haha
reisprogramma:
3-8 vertrek, 4-8 aankomst in Kissimee; gaan we in de villa chillen en om 14.30u naar bed (dat zeggen de forum-ers ivm jetlag en kinderen) 5-8 weet ik nog niet; Kelly park? 6-8 (leon is dan jarig) naar DC of zouden we dan niet bekomen zijn van de reis? Wel toch? Dan willen we om de dag wat gaan doen; aquattica, seaworld, busch gardens, airboat op de st johns, dinoworld, believe it or not, 1 disneypark (welke? we zijn niet zulke achtbaantypes) misschien zo'n dinershow. blue spring park. Heb ik het dan zo'n beetje? Wij willen niet te ver autorijden(hoewel iedereen zegt dat dat zo anders is in Amerika).

S@skia
14-06-09, 10:58
Bij United heb je wel schermpjes in je stoel met een entertainmentprogramma, maar aansluitingen voor LT, MP3 en Nintendo ??? Echt niet, en volgens mij nergens niet, of ik heb wat gemist.
Dat zou wat zijn, daar teken ik voor :-) Misschien in de toekomst.

In de hogere klassen (First, Business) heb je wel oplaadaansluitingen voor apparatuur (Powerports), maar in economy vindt je die nog bijna bij geen enkele luchtvaartmaatschappij.

Via http://www.tekkeon.com/products-mobile-pwr.html deze link (of andere fabrikanten) kun je informatie vinden over exteren batterijen. Deze laadt je thuis op en je hebt afhankelijk van de product 3 tot 7 uur kijk/ of speelplezier. Let wel op dat je de jusite adapter hebt voor het product dat je wilt aansluiten.

Philips heeft ze ook echter niet met output voor DVD speleres, wel DS of Ipod etc.

ettol
16-06-09, 19:41
da's een goede tip. Daar zal ik eens kijken. groetjes.