PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema jobbes: Florida 12 dagen



jobbes
25-05-09, 16:34
Beste mensen.
Ten eerste moet ik zeggen keep up the good work. Fantastische informatieve forum. Ik heb al veel gelezen en veel informatie op kunen pikken maar wou toch proberen om het een beetje persoonlijk op mij te betrekken. Ik ga 11 Juli vanuit Sint Maarten naar Miami toe om hier 12 dagen rond te reizen met een vriend. Beide 23 Jaar oud. Onze planning ziet er als volgt uit.

Dag 1: Aankomst Miami
Dag 2: Miami
Dag 3: Miami
Dag 4: Vertrek richting Orlando met stop in Fort lauderdale ( vraag Is dit te halen als je 's ochtends vertrekt naar Orlando en dan een paar uur stoppen in Fort lauderdale?)
Dag 5: Orlando
Dag 6: Orlando
Dag 7: Orlando
Dag 8: Weten we nog niet wat we willen gaan doen iets wat richting miami ligt want dag 9 staat key west op het programma
Dag 9: Key west
Dag 10: key west
Dag 11: Miami ( uitstapje everglades)
Dag 12: Miami terug naar huis:x

Is dat allemaal een beetje haalbaar? En zijn er onderweg nog plekker die we moeten zien. Zoals clear water, Tampa, Fort meyers???

Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven.
In iedergeval heel erg bedankt
Groetjes Job

oma van tijn
06-06-09, 13:51
Hoi Job,

wij hebben ook eens een rondreis gemaakt in Florida zijn toen gestart in Miami aankomst en een nachtje slapen, onze auto opgehaald en afgezakt naar de Key's ik dacht dat wij hier 4 dagen voor hadden staan toen terug naar Miami, camper opgehaald en gaan toeren. Wij zijn over de weg door de Everglades naar de west kust gereden, hebben daar o.a. aangedaan de Sanibel en Captiva eilandjes. Heerlijk strand en de golf van Mexico was toen er rustig. Daarna door naar Tampa: Buschgarden en toen door naar Orlando de parken en Cape canarval. Daarna weer langszaam langs de oostkust afgezakt naar ons inleverenpunt van de camper.

Wij hebbens destijds zeker met het trekken de route zo gekozen dat wij 's ochtens koesten rijden en 's middags + dag daarna gewoon op onze bestemming bleven. Orlando hebben wij 4 dagen gedaan. Het was kort maar toch hadden wij het gevoel dat wij een goed beeld van Florida kregen. Wij hebben toen niet de disneyparken gedaan dat gaan wij dit jaar doen. Maar wel Seaworld, Wet and Wild, Universal. Een trip met de boot door de everglades.
In ieder geval je zult vast en zeker een super vakantie krijgen.

groeten tineke

pascalbrouwers
06-06-09, 14:19
Hoi rob,
Prima schema = te doen.
tips geef dan even jullie interesses door.

Succes met de voorbereidingen.

Groet,
Pascal



Dag 1: Aankomst Miami
Dag 2: Miami
Dag 3: Miami
Dag 4: Vertrek richting Orlando met stop in Fort lauderdale ( vraag Is dit te halen als je 's ochtends vertrekt naar Orlando en dan een paar uur stoppen in Fort lauderdale?)
Waarom wil je naar Ft lauderdale... wat verwacht je hier in een paar uur te doen.
Naar het strand...., voor 2 23 jarigen is dit beter in Miami Beach..
ik zou het overslaan en wellicht op de terug weg heen gaan(dag 8).
Ft lauderdale is leuk, echter om daar voor een paar uurtjes heen te rijden dan zou ik meteen naar orlando gaan.
Neem zeker de turnpike. kost wat centjes, maar je bent er sneller.
maar je vraag was of je in Ft lauderdale kunt stoppen om vervolgens door te rijden naar Orlando JA DAT KAN.
Dag 5: Orlando
Dag 6: Orlando
Dag 7: Orlando
Dag 8: Weten we nog niet wat we willen gaan doen iets wat richting miami ligt want dag 9 staat key west op het programma.
Rij zoals hierboven al aangegeven bv naar Fort Lauderdale, ,om vervolgens door te rijden naar Key West. Vertrek s'morgens wel heel vroeg om naar key West te rijden
Dag 9: Key west
Dag 10: key west
Dag 11: Miami ( uitstapje everglades) = een uurtje rijden
Dag 12: Miami terug naar huis:x

Is dat allemaal een beetje haalbaar? Ja is zeker haalbaar
En zijn er onderweg nog plekker die we moeten zien. Zoals clear water, Tampa, Fort meyers???
Hangt ervan af wat jullie willen, zijn allemaal plekken aan de zee. willen jullie dat dan is dit zeker te overwegen.
Clearwater = +/- 2 uur rijden vanaf orlando, de andere plekken zou ik overslaan.
zijn ook leuk, maar dan zit je wel heel veel in de auto en dat is tijd verloren.
bewaar die plekken voor een eventuele volgende keer.

Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven.
In iedergeval heel erg bedankt
Groetjes Job

Dr. Phlox
06-06-09, 14:42
Staat de terugvlucht al vast vanuit Miami. Anders kan je het volgende doen :
- Miami
- Miami
- Key West
- Key West
- Miami
- Miami
- Orlando
- etc
- Vertrek uit Orlando.

Scheelt wel een dag rijden.
Wij hebben zelf dit schema toegepast en was goed te doen. We kozen ervoor om zo weinig mogelijk lange ritten te doen en zoveel mogelijk te doen. Zie anders ons reisschema van Florida 2008
Grz
Ton

pascalbrouwers
06-06-09, 21:15
Hey ton,
die manne willen het bruisend leven van miami meemaken.
En wat is er nu beter beginnen en eindigen in deze stad.
miami beach is toch geweldig om op stap te gaan.

Ik zou het waarschijnlijk ook zo dcoen.

Pascal

jobbes
08-06-09, 17:41
Heel erg bedankt voor de info. De ticket staat inderdaad al wel vast. Heb vandaag voor de eerste 3 dagen in Miami een hotel geboekt. Ook de auto staat klaar, dus laat mijn eerste florida avontuur maar beginnen.

Dr. Phlox
08-06-09, 17:44
Hoi Pascal,
Als je inderdaad wil stappen dan kan het beter beginnen en eindigen in Miami.
Grz
Ton

jobbes
23-06-09, 15:54
Beste mensen,
Nog 2 weekjes en ik vertrek hier vanuit sint maarten naar FLorida waar ik HELEMAAL zin in heb. Nou kreeg ik deze week nog iets te horen over Bush gardens in Tampa. Is dit de moeite waard om naar toe te gaan of? En wat kosten de gemiddelde parken qua entree. Zoals sea world universal studio's dat soort dingen. Ik hoop dat ik nog een reactie krijg voor die tijd. Ik ga zeker mijn ervaringen daar me jullie delen.

kol
23-06-09, 17:36
Hey Job,

Jullie schema ziet er goed uit! Voor twee jonge mannen zijn dit (Orlando, Miami en Key West) toch echt de leukste plekken. Ik wens jullie alvast veel plezier!

Teleton
23-06-09, 18:04
Is dit de moeite waard om naar toe te gaan of? En wat kosten de gemiddelde parken qua entree. Zoals sea world universal studio's

Tsja, of iets de moeite waard is, is zelfs voor een doorgezomerde Floridaganger moeilijk voor een ander te bepalen. Op drukke dagen is er een wachtijd van één uur voor sommige attracties en voor sommige shows in Seaworld staan de bezoekers al een half uur voor aanvang in de rij. Dat geeft wel aan dat het voor veel mensen bijzonder leuk moet zijn.

Maar of jullie het ook leuk zullen vinden? Het best kijk je zelf of je het de moeite waard vind, lijkt mij. In dit topic (http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=18)vind je veel informatie over de themaparken die je noemt. Verder is het handig om de sites van de parken te bezoeken, je krijgt dan een goed beeld van wat je daar kunt verwachten. Bovendien vind je er een overzicht van de ticketprijzen. Tip van Ton: koop de tickets voor Universal en Seaworld vooraf via internet.

Omdat jullie slechts drie dagen in Orlando zijn, zal je toch vooraf een keuze moeten maken. Reken maar gerust dat je een volle dag per park kunnen uittrekken......\\:D/ Een paar voorbeelden: Een 2 day 2 parks ticket voor Universal lijkt geen slechte keuze. Kost je 100 dollar, let op: minimaal 7 dagen voor het bezoek bestellen! Kijk ook even of de expressplus pass iets voor jullie is. Kost een paar centen extra, maar je hebt veel minder wachttijd. Reken maar op 43 dollar pp. Een combi Seaworld en Busch Garden kost 90 dollar, en dan mag je twee weken lang de parken in en uit lopen!

Succes met de keuzes!