PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] moon63: Rondreis april/mei 2009



moon63
24-05-09, 20:18
Beste allemaal,

Zoals beloofd hier enkele ervaringen van onze rondreis door Florida van 25 april t/m 9 mei 2009. Reisgezeldschap: 2 volwassenen en zoon van 12 jaar en dochter van 9 jaar.
Ben nu zelf bezig om alle indrukken en ervaringen te verzamelen, op papier te zetten enz.
Met alle verhalen en tips van het Florida Forum heb ik niet de illusie dat ik veel kan toevoegen maar een aantal zaken zijn misschien wel het vermelden waard. Here it goes .........

Rondreis:
dag 1 : heenreis vanaf Dusseldorf via London ( British Airways) Miami
dag 2 : Miami (hotel Mimosa)
dag 3 : reis vaan St. Augustine met onderweg bezoek Kennedy Space
Center (hotel Castillo Real)
dag 4 : bezoek St. Augustine en doorreis naar Orlando
dag 5+6+7 : Orlando met bezoek aan Seaworld, Typhoon Lagoon en
Universal Studio's (hotel International Plaza Resort Spa)
dag 8 : reis naar Sarasota (hotel Helmsley Sandcastle )
dag 9 : Sarasota
dag 10: reis naar Key West met tussenstop Everglades (airboatride +
show)
dag 11: Key West (Doubletree Grand Key resort)
dag 12: einde rondreis, 2 dagen extra geboekt in Miami (RUI hotel)
dag 13: Miami
dag 14: terugreis

Reis geboekt bij Brinkman Travel in Enschede. Alle vouchers en Florida info ontvangen van Travalco. Keurig verzorgd, alles klopte als een bus.

Hele korte samenvatting
De hele reis was in één woord fantastisch. Alles wat we er van verwacht hadden. We genieten nog elke dag van alle herinneringen.

Wat is het vermelden waard
> De reis van British Airways was prima verzorgd. Geen veranderende reistijden, onze heenreis van Dusseldorf - Londen - Miami verliep naadloos. Terug moesten we in Londen 3 uurtjes wachten.
> Bij Dusseldorf was het voor ons even zoeken hoe je van parkeerplaats P24 naar de vertrekhal kwam. Om 04.00 uur in the middle of nowhere met geen bordjes. Bleek er een bus re rijden. Graag bordjes voor de volgende keer. Inchecktijd van 2 uur heb je zeker nodig!
> Bij Alamo toch voor een upgrade gegaan i.v.m de 4 tassen. Bleek een goede keuze (i.tt. alle berichten op het forum). De extra verzekering hebben we wel overgeslagen (de meneer zag zijn kans schoon na de upgrade, helaas)
> Kennedy Space Center bleek goed te doen, ondanks de lange reis naar St. Augustine. Wel om 7.30 uit Miami vertrokken. Tour van 13.00 uur gehad, doorreis om 17.00 uur.
> Omreis naar St. Augustine was zeer de moeite waard. Mooi stadje en het hotel was prachtig. Jammer genoeg maar één nacht.
> Geboekte hotels (superior) bleken geen uitdaging voor 'de beste kamer'. We hadden absoluut geen klagen, prima hotels met weinig geluisoverlast. Soms queen-size, soms twijfelaars. Twijfelaars met woelende kinderen wat te klein. Heb altijd gevraagd naar 'zo hoog mogelijk en rustig gelegen'. Nog geen hoogseizoen dus meestal wel wat ruil-mogelijkheden. In Orlando kostte een upgrade van appartementen naar de Tower (15e verdieping) met ruimere kamer en bedden maar 40 dollar voor 4 nachten terwijl in Sarasota (hotel viel wat tegen) we wel hoger konden maar met hetzelfde uitzicht (parkeergarage). Een upgrade naar de Gulf front Rooms kostte maar liefst 89 dollar (ex. BTW) per nacht! Daar zijn we maar lekker van uit eten geweest!
>Airco in Key West-hotel maakte behoorlijk lawaai en heeft mijn ega behoorlijk wakker gehouden. Gewoon oordopjes in, is een uitkomst.
> Miccosukee Indian Village was een flop. 26 dollar voor een dorpje waar niets te doen was en na de betaling zei de jongen 'er is vandaag geen allligatorshow en rondleiding). Voor een goed doel zullen we maar zeggen.
> De airboatride kon alleen op het kanaal heen en weer en niet het moeras op. 'When its not raining in two weeks were out of bisuness' zei de gids. Er was wat gemoster in de airboat omdat dit niet op voorhand was gemeld. Andere aanbieders bleken niet te varen vanwege de te lage waterstand.
> Ik wilde met mijn zoon op de scooter in Key West maar dit werd ons zonder ervaring op scotter/brommer/mototrafgeraden.
> Muntjes voor de snelweg in Miami kwamen wij pas op de ena laatste dag tegen en hadden er maar net genoeg :-). Wel handig om klaar te hebben liggen. De grote snelwegen gaan gewoon met (1)dollars en wisselhokjes.
> De GPS in Miami zorgde voor enige frustratie. Als niet-kenners hadden we nogal moeite met 'rechts aanhouden' 'rechts afslaan' en 'rechts uitvoegen'. Heeft wat extra km-tjes gekost.
> GPS bij rondreis absoluut aan te raden! Meestal moeiteloos op de plek van bestemming. Ideaal.
> In Orlando vond ik het moeilijk kiezen uit de vele mogelijkeheden. We hadden een excusiepakket met Seaworld (altijd doen) en Universal (ook de moeite waard). Magical Kingdom en Animal Kingdom had ons ook mooi geleken. Een dagje zwemmen was ook lekker tussendoor.
> Wij hebben alleen Aventura Mall gezien en een avondje door Downtown Disney gelopen en dat vonden we meer dan genoeg :-). Ik verbaas me over al die Florida-gangers die alleen shoppen en Orlando bezoeken :-(. Ieder zijn smaak zullen we maar zeggen.

Dat was het wel zo ongeveer. Toch nog een aardig lijstje.
Als iemand nog vragen heeft over het programma, de keuzes, de hotelervaringen e.d. Aarzel niet om ze te stellen.
Grappig hoe ik nu met heel andere ogen de verslagen lees en de foto's bekijk ......
Ik blijf ze de komende tijd zeker nog lezen.

Voor allle mensen die nog gaan. Ik hoop dat jullie net zo'n fijne reis hebben als wij.

Met vriendleijke groet
Moon63