PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema jovad: Florida 2005



jovad
27-06-05, 15:32
Yes, Woensdag heel vroeg in de ochtend (of is het laat in de nacht) rond half 4 zullen we uit ons bedje moeten want we vertrekken naar Orlando florida. We hebben snel al eens een planning gemaakt voor die komende 14 dagen. Ik deel die graag met jullie en vraag er jullie mening over. Het zit vol, heel erg vol maar tja is er daar dan ook zo veel te zien hé.

Verder beste vrienden: Proficiat voor iedereen die post op dit forum. Dit is zo een rijke bron van informatie en tips en tricks. We hebben hier veel geleerd. Bedankt !!!


Wo 29/6: Aankomst
Do 30/6: Verkenning Orlando & Disneyworld
Vr 1/7: Magic Kingdom
Za 2/7: Naar de zee
Zo 3/7: Island Of Adventure
Ma 4/7: Nationale Feestdag: wat rondkuieren in Disney, Orlando & Kissimee
Di 5/7: Animal Kingdom
Wo 6/7: Naar miami – Daar ergens slapen
Do 7/7: Everglades
Vr 8/7: Sea World of Disney’s Blizzard beach
Za 9/7: MGM Studio’s
Zo 10/7: Kennedy Space Center & Space Coast
Ma 11/7: Bush Gardens
Di 12/7: Epcot
Wo 13/7: Winkelen + vertrek

sophia
27-06-05, 15:37
dat wordt een pret (park) vakantie dus! nou wij gaan het vergelijkbaar doen eind juli, en laat dan even weten wat nou de leukste parken waren! want wij zijn minder lang in Orlando en moeten dus keuzes maken.
Wil je ook laten weten hoe Busch Garden was, lijkt me namelijk erg leuk!

Njit
27-06-05, 15:44
Di 5/7: Animal Garden
Wo 6/7: Naar miami – Daar ergens slapen
Do 7/7: Everglades
Vr 8/7: Sea World of Disney’s Blizzard beach
Za 9/7: MGM Studio’s
Zo 10/7: JFK & Cape Caneveral
Ma 11/7: Bush Gardens

- Animal Garden: is dat Animal Kingdom of Bush Gardens?

- Snap niet helemaal de rit naar Miami. Je rijd erheen (ongeveer een halve dag rijden), blijft er slapen. Volgende dag naar de Everglades (ook weer een halve dag rijden) en daarna weer terug naar Orlando voor Seaworld.

Beetje zinloos lijkt me..

- JFK ligt bij New York. Dat ga je niet redden lijkt me. Cape Canaveral is een militaire basis. Of je daar op mag weet ik niet.
Ik gok dat je Kennedy Space Center bedoelt.

Voor de rest allemaal leuke dingen!

jovad
27-06-05, 15:45
We gaan dat zeker doen ! Hopelijk hebben we goed weer en niet te veel hurricanes rond ons hoofd ;)

Ebelix
27-06-05, 15:45
Hou er rekening mee dat het rond 4 juli het overal heel erg druk is. Zeker als je op 2 juli naar strand gaat en op 3 juli naar Island of adventures. Trouwens de hele week van 4 juli zal het een gekkenhuis zijn.

Veel plezier.

Eric
27-06-05, 15:50
Misschien is het een idee om twee dingen om te draaien, en op de 4e juli naar Miami te rijden. Dan mis je de drukte in de parken, en in Bayside is de hele dag optreden van artisten, en 's-avonds bij zonsondergang een schitterend vuurwerk.
Dan de volgende dag de Everglades, en 's-avonds retour Orlando.
Ik persoonlijk denk dat het een beter schema is, en het is geen enkel probleem een kamer in Miami te vinden op 4 juli, aangezien alle zakenreizigers thuis zijn.
Eric

jovad
27-06-05, 15:54
Omdat we een villa hebben gehuurd in Kissimee, willen we daar ook wel nog een beetje slapen natuurlijk... en zouden we Miami & Everglades op 2 dagen willen doen... maar blijkbaar is dit niet te doen? Of wel ?? Iemand ervaring mee?

Ik vrees ook dat de week van 4 juli het daar een gekkenhuis zal zijn, maar tja amerika is sowieso al een gekkenhuis dus als we gek willen doen, laten we dan maar direct heel erg gek doen :)... Iemand daar al geweest in de week van 4 juli

Bedankt btw voor de snelle reacties al !

we laten jullie nog iets weten... en als jullie dit jaar nog gaan: ik wens jullie evenveel plezier dan wij zullen hebben !

jovad
27-06-05, 15:55
Bedankt Eric voor het nuttige antwoord ! We gaan het in zeker in overweging nemen

Njit
27-06-05, 15:58
en zouden we Miami & Everglades op 2 dagen willen doen... maar blijkbaar is dit niet te doen? Of wel ?? Iemand ervaring mee?
Op z'n japans is het best te doen... Maar als je er ook echt iets wil ZIEN dan wordt het allemaal wel krap :)

Eric
27-06-05, 15:58
Jovad, het is zeker te doen in twee dagen hoor.
Als je een beetje op tijd vertrekt, heb je alle tijd voor Miami (SoBe) en de Everglades !!
Eric

Njit
27-06-05, 16:00
Het ligt er ook maar net aan wat je doelstellingen zijn. Als je er 'geweest' wilt zijn dan zijn 2 dagen wel voldoende ja..

jovad
27-06-05, 16:08
Zullen op 4 juli de wegen niet volzitten en dus monsterfiles vormen, en zal het dan ook geen eeuwigheid duren om van orlando naar miami op die dag te rijden?

jovad
27-06-05, 16:12
In miami willen een beperkte city tour doen en vooral de sfeer opsnuiven.

In de everglades willen we liefst met zo'n bootje op zoek gaan naar fauna & flora van daar en mooie fotookes maken van vogels, bomen, (ev. krokodillen maar ik durf toch niet zo dicht komen)

BTW hoe zit dat met die krokodillen. wat zijn zo de do's en dont's bij krokodillen

Njit
27-06-05, 16:17
BTW hoe zit dat met die krokodillen. wat zijn zo de do's en dont's bij krokodillen

DONT: Niet te dicht bij komen..

http://www.animalweb.com/e-cards/cardImages/Aligator_Open_Mouth.jpg

Window
27-06-05, 16:39
Nee, dat is gevaarlijk. Overigens is het bij de wet verboden ze te voeren of aan te raken in het wild. Bij een park, met een begeleider, altijd eerst vragen aan die man wat wel en niet mag als dat niet is aangegeven. En dan nog: voorzichtig zijn.
Er wordt vaak gezegd dat als je achtervolgd wordt door een alligator (crikey, it's a biggun!) dat je dan in een zig-zag lijntje moet rennen, of in een boom moet klimmen. Van dat eerste ben ik niet zeker, van dat laatste wel: niet doen. Ze blijven wel een tijdje op je wachten heur, daar beneden. Maar het beste is natuurlijk om het niet zover te laten komen...

Eric
27-06-05, 18:06
Zullen op 4 juli de wegen niet volzitten en dus monsterfiles vormen, en zal het dan ook geen eeuwigheid duren om van orlando naar miami op die dag te rijden?
De interstate van orlando naar Miami is een heel rustige weg, en ik vermoed dat hij op 4 juli een stuk stiller dan normaal zal zijn, een groot deel van het verkeer zijn trucks (denk wel 25%), en veel daarvan zullen niet rijden op july 4th !!
Wat wel een probleem kan zijn, is het parkeren na 18:00 bij bayside, alles staat dan vol. Maar vlakbij is de American Arena, en daar is voldoende parkeerplaats ! Een extra tip: Zorg dat je van te voren pint, want ik heb eerveleden jaar zeker een uur gezocht naar een werkende ATM op 4 juli in die buurt. Uiteindelijk wist ik bij het Marriot $ 100,00 op te nemen op mijn creditcard, maar wel tegen 10% kosten !!
Eric

jovad
28-06-05, 09:43
Bedankt Eric !!
Morgen weg... tot binnen 2 weken !