PDA

Bekijk Volledige Versie : Midden Florida, lakes



vissermaartje
20-05-09, 21:57
Hallo,

We zijn druk met voorbereiden van onze vaakntie naar Florida. Ik heb gelezen en gehoord dat de Westkust niet zo interessant is en dat Sarasota en Tampa overgeslagen kunnen worden. Klopt dit?
Zo ja, is het dan de moeite waard om vanuit Fort Meyers het 'binnenland' in te gaan en via de toeristische route langs de diverse lakes richting Orlando te reizen?

Zijn er leuke tips onderweg? Hoe is het onderweg met overnachtingsmogelijkheden?

Nog een andere vraag. We willen graag 1 of 2 parken aandoen in Orlando (iig Sea World). Wat is de handigste locatie voor een hotel? Is dat Buena Vista of Kissimmee? Ik vindt het op de kaart zo'n warboel.

Bedankt,
Maartje

Teleton
21-05-09, 00:06
Klopt dit? Ik vindt het op de kaart zo'n warboel.
Oeps, oeps oeps. De lastigste vragen zijn: 'Is het de moeite waard' 'is er wat aan' heb je nog leuke tips' en 'Klopt dit'. Daarna volgen de dollarkoers en de weersvoorspelling....:-s

Je bent veel meer geholpen met het lezen van wat reisverslagen van mensen die er geweest zijn. Het forum barst van de informatie, netjes gerubriceerd, parken bij parken, kusten bij kusten en shoppingmalls etc. etc.

Met " Sarasota" en de zoekfunctie krijg je bijvoorbeeld een schat aan info, inclusief de pros en cons. Persoonlijk zijn wij er geen liefhebbers van, maar ik zal nooit zeggen dat een bezoek aan de westcoast van Florida de moeite niet waard zou zijn. Duizenden toeristen trekken immers ook naar die streken.

De Orlando area is verder vergeven van de hotels, resorts, gated communtities etc. Alles is hier gericht op de toeristen en ze komen (kwamen???) met honderdduizenden gelijk hier naartoe. Ik schat dat het om een gebied gaat dat minstens zo groot is als de provincie Utrecht. Welke omgeving voor jou het meest geschikt is, hangt dus ook weer van je persoonlijke voorkeur af.

Aan de 'warboel op de kaart' is waarschijnlijk weinig te doen. We zouden de autoriteiten hier kunnen vragen of ze Davenport, Kissimmee, Lake Buena Vista en de International Drive area wat ordelijker langs de Interstate 4 willen leggen, maar ik geef ons weinig kans. Overigens valt het met de warboel nog al mee hoor. Als je je een uurtje kwaad maakt, heb je met Google Earth een prima beeld van de omgeving en de afstanden. Kost wat tijd, maar wat een plezier heb je niet met de voorbereiding?

Iedere omgeving heeft zo zijn eigen charme. De een ligt wat gunstiger t.o.v Disney, de ander weer prettiger t.o.v Universal of Seaworld. Bottom line is dat je eigenlijk eigen vervoer nodig hebt, dan maakt een paar miles toch ook niet meer uit?

Over de hotels buiten de toeristische gebieden, zoals aan de 'binnenweggetjes' en de kleine plaatsjes in Central Florida: logischerwijs is het aanbod hier beperkt, geldt ook voor de restaurants. De kwaliteit is daarentegen vaak weer verassend goed. Maar als je eerst zelf een route uitstippelt, dan is het tegenwoordig toch heel gemakkelijk om te achterhalen of er faciliteiten zijn? Bovendien kan je hierover dan gerichte vragen stellen. Zelf hebben we ooit een rit rond Lake Ocheechobee (of zo....)gemaakt. Saaiiiiiiii.......:oops: Maar voor vissers, watersporters, liefhebbers van oude postkantoren en schommelstoelen is het er een walhalla, snap je?

Je kunt hier zeker prachtige routes rijden, lees bijvoorbeeld de reisverslagen van Floridaverslaafde of Ekkie. Zij beschrijven ook wat ze onderweg doen. Of dat leuk is of de moeite waard? Of het klopt wat ze vinden? Gewoon proberen!.

kyra
21-05-09, 00:06
Wij vonden de westkust wel erg mooi, hier zijn prachtige stranden.
Bv Clearwater beach of Bonita beach, witte stranden, blauwe zee en vaak ook nog dolfijnen. Fort meyers vonden wij niet geweldig, beetje saai.
Wij verbleven vaak in hotels aan de 192, hier vind je veel hotels,winkels en restaurants.
Is wel erg druk, vandaar dat wij nu altijd een villa huren.
Maar dit is voor iedereen anders


kyra

cant51
21-05-09, 07:40
Zoek je aktie dan moet je in en rond Orlando zijn en vinden wij een Villa tegen over een Hotel idiaal, maar ga je voor rust en meer contact met
de "Locals" dan zijn er plekjes langs de Westkust die veel minder toeristisch zijn.

Wij verblijven veel in Vero Beach, dit heeft voor ons alles wat een vakantie nodig heeft, wij zitten dan "on the Island" dit is een soort van
schiereiland tussen de Indian River en de zee je vind daar goede restaurants en leuke kleine winkels, maar in Vero zelf een mall en een outlet winkelcentrum + heel veel restaurants van alle bekende ketens.

En wil je toch iets van Disney daar zij hebben daar het Disney's Vero Beach resort, ook heeft Gloria Estefan hie vorige jaar een super hotel
geopend.

Geloof me ook aan de Westkust zijn plekjes te vinden waar mensen het
geweldig vinden, het is maar wat je zoekt.

Grtjes. Toos

ekkie50
21-05-09, 14:08
Er zijn al uitstekende antwoorden gegeven van bovenstaande forummers, maar ik kan ook wel wat zeggen op je vragen, vissermaartje.

Via het binnenland richting Orlando? Je doet er -uiteraard- veel langer over dan via de snelweg (B-wegen, stoplichten, snelheidslimieten in de dorpjes - soms 15mph bij scholen) en vaak is het niet heel erg interessant, of ronduit saai. Okeechobee heb ik ook eens gedaan, en ik vond het tegenvallen omdat er een dijk rondom loopt en er maar een paar uitkijkpunten zijn. Of route 60 vanaf Lake Wales naar het oosten: vreselijk saai: vlak en dor landschap. Wel aardig is het ten noorden van Lake Wales (heuvelachtige boomgaarden). Rond Lakeland en ten noorden van het Disneygebied is het ook wel de moeite waard. Wil je opschieten, neem dan de snelweg of beter nog, de tolweg. Veel afritten hebben hotels/motels, restaurants en supermarkets en zijn heel goed aangegeven.

De warboel op de kaart: ik geef je helemaal gelijk! Er zijn ook tig hoofd- en bijwegen in greater Orlando, maar na een paar vakanties daar raak je er steeds meer aan gewend en is de kaart steeds minder nodig.

veel succes!

vissermaartje
21-05-09, 23:38
Bedankt voor alle suggesties.

We hebben inderdaad nog wat tijd om ons voor te bereiden en de (mini)laptop gaat mee dus onderweg kunnen we nog kiezen wat we gaan doen.

We gaan voor de 1e keer naar Florida, maar voor 3e x naar USA dus de wegen etc zijn al wel wat bekend qua rijgedrag en snelheden.

Ik zal zeker nog eens de reisverslagen doorspitten op kreten als 'sarasoto, tampa, westkust, lakes etc.). Hopelijk kom ik nog wat leuke tips en adviezen tegen.

Gr. Maartje

FloridaVerslaafde
22-05-09, 01:42
Via het binnenland richting Orlando? Je doet er -uiteraard- veel langer over dan via de snelweg (B-wegen, stoplichten, snelheidslimieten in de dorpjes - soms 15mph bij scholen) en vaak is het niet heel erg interessant, of ronduit saai.

B-wegen saai ??? Echt nooit never niet !! Ook al is het landschap soms kilometers lang het zelfde, het is altijd mooi en vaak toch divers. Wij reizen gemiddeld tussen de 6500 en 8000 km per vakantie in Florida en genieten van iedere kilometer. De wegen door het achterland zijn altijd leuker dan de snelwegen. De B-wegen zijn tenminste het echte Florida zonder al die drukte van de toeristische gebieden. Heerlijk zonder Mickey Mouse en de eindeloze wegen vol met hotels en vreetschuren.
Begrijp me goed, wij vinden HEEL Florida interessant dus ook de drukte van de Orlando area met al z'n toeristen en pretparken, maar wil je het echte Florida zien en je heb er de tijd voor rijdt dan zo veel mogelijk over B-wegen door dorpjes en de mooie natuur.

Veel plezier
Walter :cool:

PENPE
22-05-09, 09:10
Ik zal zeker nog eens de reisverslagen doorspitten op kreten als 'sarasoto, tampa, westkust, lakes etc.). Hopelijk kom ik nog wat leuke tips en adviezen tegen.

Wij hebben een bezoek gepland aan het Ocala National Forest, daar
hebben wij in het forum en de reisverslagen ook mooie dingen over gezien.
Zoek ook eens op 'Juniper Springs', Silver Spring's'

Groetjes,
Pieter & Petra