PDA

Bekijk Volledige Versie : Aktie voor mensen die het minder goed hebben



Riverwood
20-05-09, 14:15
In de drie maanden die wij in het begin van het jaar verbleven werden er door de diverse winkelbedrijven aktie's ondernomen voor mensen die het op dit ogenblik zeer moeilijk hebben in Florida, de aktie's liepen uiteen van een artikel af te geven bij de aktie twee halen een betalen tot het kopen van een bon vanaf $ 5,00 of een levensmiddelentasje van $ 13,00 bijna alle levensmiddelenketens doen mee en ook andere warenhuizen proberen hun steentje bij te dragen, via diverse erkende organisaties wordt de opbrengst verdeeld.
Via dit forum wil ik graag aandacht hiervoor vragen, alle beetjes helpen en na een fijne dag vakantie zal een gift hoe klein dan ook zeker een fijn gevoel geven.

Groetjes Henke.

ekkie50
22-05-09, 15:17
Een heel mooi initiatief, Henke! Ik heb er begin deze maand echter niets van gemerkt in de supermarkten (Walmart, Publix), noch op tv of zo. Kan je iets specifieker zijn door levensmiddelenketens met naam te noemen en hoe ze aktie voeren? Dan kunnen we daar op inspelen.

Riverwood
22-05-09, 17:04
Wij waren er van 14 januari tot 9 april en in die tijd had Publix regelmatig een aktie, ook Lowe D.H.Z. had diverse aktie's met name pal voor Pasen.
Het kan zijn dat het speciaal voor feestdagen plaats vindt, in ieder geval bedankt voor je reaktie.

Groetjes Henke.

Tinkerbell
22-05-09, 18:56
Sears had zo'n actie toen wij er waren.

Tot elf uur mochten alleen klanten naar binnen die een kaartje van vijf dollar kochten. De opbrengst was voor de homeless.

Als je wat kocht kreeg je de vijf dollar terug en er waren speciale kortingen op artikelen en ook alleen maar tot elf uur.

Het gehele gebeuren was erg rommelig. Niemand was kennelijk op de hoogte en de ergernis bij de klanten die geen kaartje wilde kopen maar toch naar binnen wilde was erg vervelend om te zien.

Een geagiteerde oudere dame aan de deur probeerde wel uit te leggen hoe en wat maar het werkte niet echt goed.
Verschillende klanten liepen boos weg en eentje riep nog heel nijdig dat ze verd.... gewoon een betalende klant was en de homeless could fu..... up with there lazy bums.

Het was niet echt prettig allemaal en misschien zijn de Amerikaantjes wel allemaal langslapers maar er was eigenlijk nauwelijks klandizie in de winkel.

ekkie50
23-05-09, 19:38
Wat ik ook wel eens heb gedaan is mijn overtollige spullen inleveren bij een plaatselijke Thrift Store van de salvation army, het amerikaanse leger des heils. Bijvoorbeeld een stoeltje, radiootje, koffer, dat soort dingen. De opbrengst komt ook ten goede aan de armen en de homeless. Je kunt er ook nog van alles kopen, het is eigenlijk een soort flea market. Op die manier doe je ook goed, en het voelt ook goed om iets terug te doen voor al het moois dat Florida ons biedt. Althans, zo voel ik het ;-)