PDA

Bekijk Volledige Versie : Brood



S@skia
18-05-09, 21:11
Onze huwelijksreis (13 jaar geleden) heeft haar sporen achtergelaten bij mijn vrouw. Destijds hebben we ruim 3 weken door Florida gereisd op wafels, pancakes, fruit en zeer uitgebreide ontbijtbufetten met chili, vis, vlees en een heleboel zoetigheid maar GEEN NORMAAL BROOD.

Kan iemand ons vertellen of dit inmiddels anders is in Florida.
Zijn er ´ketens´ waar normale sandwiches verkocht worden of zelfs, gewone bakkers waar je brood kunt kopen?

We horen het graag.

marijke8
18-05-09, 21:17
Bij de Publix kan je heerlijke vers=D> gesneden Italiaanse broden kopen. Ook wit brood is zeer lekker. Zelf ben ik meer van het bruine brood. Ga ook eens naar de subway heerlijke footlongs met alles er op en er aan

A.Hofman
18-05-09, 21:26
Bij de Walmart is een 'broodhoek' met allerlei soorten wit, bruin, gesneden, ongesneden, bolletjes, buns, rolls en nog veel meer. Daar zal vast iets bij zitten voor jullie.

Ceetje
18-05-09, 21:32
Hoe je het ook wendt of keert ... ik vind dat het altijd een beetje behelpen is met lekker brood (en magere yoghurt) Dat zijn de enige voedingsmiddelen die ik een beetje mis tijdens vakanties in de V.S.
Zeker bij broodafdeling van grotere supermarkten is er best wel wat beter brood verkrijgbaar, maar zodra het verpakt is ... :-&
Vaak zien broodjes er goed uit, maar dan blijkt toch weer dat ze geen harde korst hebben en die vind ik juist zo lekker of zijn zoetig van smaak.
Ik neem als alternatief crackers (de volkoren van Wasa zijn verkrijgbaar) of bagels.

Riverwood
18-05-09, 22:09
Panerabread verkoopt brood en ook zijn lunches met heerlijke soep en salade zijn een bezoek waard, tevens heeft Publix tijdens het weekend croissants en stokbrood.

cindy74
18-05-09, 22:13
je hebt gelijk , maar das een beetje aanpassen aan het land waar je bent vind ik .Zelf hebben wij inderdaad het italiaans brood van publix gekocht wat ik ook het lekkerst vond

kol
18-05-09, 23:22
Heel herkenbaar, jaren geleden vroegen wij ons ook af waar we gewoon brood konden kopen. Was bijna niet te vinden. Nu is het heel goed verkrijgbaar. De publix heeft inderdaad erg lekkere belegde broodjes, maar ook een prima broodafdeling. Subway vind je nu bijna op iedere straathoek. Er is de laatste jaren echt veel veranderd.=D>

Michael66
19-05-09, 05:19
Het enige donkerdere bood dat ik lekker vond heb ik gevonden bij Panera Bread, een broodjeszaak die je in meerdere malls tegenkomt, o.a. in The Loop aan John Young Parkway.

Voor de rest: vooral veel witbrood. Niks mis mee, maar je moet wel even zoeken naar wat je lekker vindt. Ik ben liefhebber van het witbrood (Italian) van de Publix, dat is vooral erg lekker als je het kunt roosteren. Voor de rest: Italian van Walmart. That's it, de rest vind ik niet lekker. Maar da's persoonlijk.

wasp
19-05-09, 09:49
Kijk eens in de Walmart bij de broodhoek.

Zoek naar Peurto Rican bread en Cuban bread, komt dicht bij Nederlands wit brood,maar dan nog verser en knapperiger.

Harold
19-05-09, 15:10
wij doen vrijwel elke ochtend vroeg de Publix aan; lekker verse warme Cuban breads!!

mickmak
19-05-09, 19:10
Dunkin Donuts heeft heerlijk verse meergranen bagels.
Wij hadden er eentje vlakbij en kon ze 's ochtends halen. Ook had ik er een paar op voorraad in de vriezer gedaan.

Jackie

Ebelix
19-05-09, 20:27
"Normaal" belegde broodjes kan je ook kopen bij de Subway en Quiznos. Verder tref je her en der ook bakkerijen aan die "normaal" brood verkopen. Vaak zijn dit immigranten uit Europa. Verder hebben de meeste supermarkten normaal brood tegen vrij hoge prijzen plus het brood kan je na 1 dag weggooien.

inavm
19-05-09, 21:04
In het Amerikaanse brood zit veel suiker, daardoor heeft het een andere smaak.
Als wij in Florida zijn, dan bakken wij zelf bruin brood, alle ingredienten zijn in een reformzaak te koop, of we nemen de kant en klaar pakken van AH mee. Ja, echt Nederlands haha... Ik snap wel dat dit niet te doen is als je in een huurvilla of hotel zit, maar een goed alternatief is het meergranenbrood van de Publix.

Ebelix
20-05-09, 19:25
Het is niet suiker wat ze aan brood toevoegen maar Molasse en/of moutextract en/of glucose gemaakt uit mais. Suiker is te duur. Als we thuis zijn zijn we ook weer blij om het Hollandse brood te proeven. Is eigenlijk het enige positieve na terugkomst uit Amerika.

petrajessy
20-05-09, 20:37
Chicago weat bread bij de publix....geweldig! Vergelijkbaar met witte vloerbroden. heerlijk! De kids hebben de hele vakantie op witte sneetjes uit de broodrooster geleefd. Vonden ze ook lekker.

Susie One
21-05-09, 11:32
Het meeste brood in USA vinden wij niet lekker.

Vanuit NL nemen wij een pak Brinta mee (ontbijt). We kopen ter plekke in de supermarkt melk. ivm voedsel allergie nemen wij rice dream mee (melk op basis van zee zout).

Meestal gaan we in de middag naar subway, brood is daar goed.

Susie One

vanderlinden48
21-05-09, 14:39
Wij gingen voor de french stokbrood van de publix!
Even in de oven en echt super lekker

wendy

disney-golf
21-05-09, 18:42
"Rye" is roggebrood en haast overal te vinden, zelf in ontbijt restaurants a la Bob Evans...

corrus
21-05-09, 23:37
"Rye" is roggebrood en haast overal te vinden...Alleen jammer dat het niets te maken heeft met het roggebrood zoals we dit in Nederland kennen.

disney-golf
22-05-09, 21:25
Laten we ervan uit gaan dat het deeg, bij het kneden, naast het rogge gelegen heeft...;)

ekkie50
23-05-09, 20:45
Wat ik de laatste jaren koop is het witbrood van het merk Sarah Lee (whole grain white, bij Walmart). Het is niet zoet, maar wel tamelijk slapjes. Je kunt er desondanks lekkere boterhammen mee maken, maar het is vooral ideaal om in de toaster te stoppen. Maar de tips die ik hier allemaal in deze topic lees zal ik ook zeker eens uitproberen.

jakned
04-06-09, 16:31
Bij de Publix is iedere dag vers gebakken stokbrood. Daar hebben onze engelse vakantiegangers ooit voor gezorgd. Die vonden dat kleffe zachte brood maar niets en zijn massaal gaan klagen. Greetings JAK....

wendy1
11-06-09, 15:41
We hebben de afgelopen weken alles afgezocht naar lekker brood. Mijn zoontjes hebben het niet gegeten terwijl ze in thuis echte broodliefhebbers zijn..

FloridaFrankie
20-06-09, 23:09
Ik sluit me bij een aantal voorgangers aan: de grote supers hebben heerlijk vers brood: Wal-mart, Public, Super-Target, ... Iedere ochtend even een tasje vers, warm brood halen (als we niet bij Cracker Barrel gingen ontbijten, wat ook prima te doen is)

JKG
22-01-13, 21:30
never mind.

Ritchie
22-01-13, 21:34
Gewoon naar de Walmart/Target en daar brood en beleg halen. Gaat prima hoor..

Of Publix, daar vind ik het brood net iets lekkerder.

Hans uit Koekelare
22-01-13, 21:36
Dat klopt, het brood is wel lekkerder in de Publix dan in de WallMart

elstars
22-01-13, 21:49
Het Italian bread van de Publix vinden wij heel goed te eten. Als je na gebruik nog iets over hebt, kun je het invriezen en de volgende dag ontdooien en opeten. Dat is beter dan het brood tot de volgende dag bewaren, want dan is het niet lekker meer. We hebben met koeken, maar ook met broden, in de Publix diverse keren gehad dat ze net (af)gebakken waren en dus nog warm waren. Heerlijk.

A.Hofman
22-01-13, 22:22
Wij halen altijd deze http://www.walmart.com/ip/Arnold-Italian-Plain-Classic-20-oz/10403569 bij de Walmart, wel even toasten ! Cubaans stokbrood is ook goed te eten.

Ebelix
22-01-13, 22:48
De Target heeft ook van die speciale broden die binnen te houden zijn. Ook hebben ze sesam witte broodjes die niet te zoet smaken. Deze worden ook elke dag vers gebakken.

Naar lekker bruin brood blijven we zoeken.

Yowannes
23-01-13, 10:19
Hoe zeer ik hier ook meningen lees "brood X is goed" of "brood Y is goed"... Ik kan alleen maar bedenken dat ik nog nooit lekker brood heb gegeten in de VS.
Zo'n rond "witteke" of een lichtgrof "carréke" met een lekkerer krokante korst, je gaat het niet vinden.
En dat toasten: dat is prima voor 's morgens, maar als je een pic-nic wilt meenemen... Tja, dan zit je weer opgezadeld met van dat slap gedoe.
Dus neen: de situatie is er (qua brood) niet op vooruitgegaan in de laatste jaren :-)

Ta2 Gerrit
23-01-13, 11:04
Probeer eens Wonderbread. Kun je langer op kauwen dan kauwgum, en blijft zonder in te vriezen goed tot je volgende vakantie ;););)

Ik neem ook meestal multigrain whole wheat van de Publix (Marion is van de toast), die is redelijk te kanen. Misschien is het invriezen (in ander topic gezien) wel een idee, want het is de tweede dag een stuk minder hapbaar.
Volgende keer eens hetzelfde brood, maar dan van de Deli-Bakery, proberen. Is ook kleiner, kan ik wat vaker vers halen.

moonlight91
23-01-13, 12:41
wij halen ook altijd multigrain whole wheat bij de Publix ,tenzij er in ons hotel een goed ontbijt zit..(dus eigenlijk nooit :-/ ), het stokbrood ervan is nog beter...vooral met een gegrilde kip lemon/pepper..maar dat terzijde

rolandino
23-01-13, 22:13
Ik zie het probleem niet zo, je bent op vakantie, dan eet je toch lekker wat goed voorhanden is, en wat bij de cultuur past? ;-)
Wij nemen vaak pancakes die je zo even in de broodrooster gooit. Ook lekker is het brood met kaneel van de walmart. Qua "gewoon" brood vond ik niks echt super, het cubaanse "stokbrood" was wel te doen, maar om over naar huis te schrijven? Nee.
Maargoed, is dit alles een probleem? Nee. Ook in de meeste Europese landen vind je geen brood zoals we dat in Nederland hebben.

damian08
24-01-13, 16:45
Oh ja dat kaneelbrood, ook erg lekker! Wij haalden altijd croissantjes bij de Publix in de ochtend, lekker warm en goed te doen. Lekker brood heb ik nog steeds niet gevonden maar gingen altijd naar de Walmart. Zie hier toch wel veel brood van Publix voorbij komen die wel te doen is..die maar eens proberen.

Mushu
24-01-13, 17:14
Thuis ben ik een echte brood-eter maar dan wel het liefst broodjes (kaiser, ciabatta oid). Het gewone NL brood slaat toch eigenlijk nergens op... Zo'n heel dun plakkie dat je tot een speldenknop kan kneden. Maar goed dat zijn wij gewend. Gewone broodjes (kaiser, ciabatta oid) kan je in Amerika ook gewoon krijgen maar dat speldenknop-kneed-brood dus niet. Het whole grain brood vind ik zoet smaken maar ook daar heb ik niemand over gehoord dus zal wel aan mij liggen. Het Cuban of Italian bread lijkt het meest op een groot (stok)broodje en komt ons dus bekend voor. En natuurlijk niet vergeten een lekkere bagel te nemen. Toen ik in Massachussetts woonde (long time ago) nam ik vaak de cinnamon, raisin bagel. Die is ook zonder te roosteren met een beetje boter erg lekker (maar eigenlijk moet je ze altijd roosteren als het kan).