PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema vissermaartje: Miami-Miami 16dg



vissermaartje
17-05-09, 20:48
Hallo,

Op 21 juni vliegen we naar Florida voor onze 3e reis naar Amerika, (al Westkust en stukje Oostkust/Canada gedaan).

Zondag: vertrek Amsterdam-Miami
Maandag: Miami
Dinsdag: Miami - Key West (250 km?)
Woensdag: Key West - Everglades (ingangsplaats Florida City) Al zuidstukje Everglades in en dan buiten park overnachten.
Donderdag: Everglades - Napels (West-Oost route door park)
Vrijdag: Napels - Fort Meijer (strand dagje, uitrusten)
Zaterdag: Fort Meijer - SaraSato
Zondag: SaraSato - Orlando
Maandag: Orlando park 1
Dinsdag: Orlando park 2
Woensdag: Orlando - St Augustine
Donderdag: St Augustine - Cape Canaveral Kennedy Space Center - Cocoa Beach
Vrijdag, Zaterdag, Zondag, Maandag: rustig aan langs kust terug naar Miami. Strand, zon, zee. Maandagavond terugvlucht naar Nederland.

We hebben nog een paar vragen.

In Miami heb ik voor de eerste 2 nachten een hotel geboekt zodat we na de lange vlucht niet hoeven te zoeken. De rest willen we gewoon ter plaatse regelen, dmv hotelvouchers, coupons etc. In de stadjes heb je neem ik aan van die standaard Amerikaanse straten met FAstfoodketens afgewisseld door de Hotelkentens?.

Is het de moeite waard om 1 dag heen naar Key West te gaan en de dag erna direct weer terug? We willen dan op die terugdag gelijk het zuidstukje van de Everglades rijden (ingang bij Homestead en dan naar Flamingo en weer terug en overnachten in Homestead. De volgende ochtend dan van West naar Oost door het park rijden.

Vraag: is dit een handige route? Waar zijn de boottochtjes te maken door de Everglades?

Welke plaatsen langs de oostkust zijn de moeite waard om te bezichtigen? Hoe is de kust/strand/zee aan de Oostkust?
Is Tampa de moeite van het bezichtigen waard of toch tot Sarasota en dan onderlangs naar Orlando.

We rijden nu echt langs de kust. Hoe is het binnenland van Florida? Nog de moeite waard om Sarasota links te laten liggen en dan via de 'binnenlanden' en de Lakes naar Orlando te rijden?

Waar in Orlando moeten we zitten? We willen in ieder geval naar Sea World en naar nog 1 disney park. We zijn geen echte achtbaan mensen, wat is dan een leuk park (ik heb gehoord over een park met wilde dieren?)

Nog leuke tips voor onze afsluiting langs de Westkust afzakken naar Miami? Het is onze bedoeling die laatste paar dagen zeer relaxed te doen en lekker van de zon, zee en strand te genieten en uitgerust naar huis te kunnen gaan. Het is totaal geloof ik vanaf ST. Augustine zo'n 450 km dus we kunnen rustig aan doen en steeds ergens langs de kust overnachten of als het ons ergens bevalt iets langer blijven en dan op de laatste dag in 1 x naar Miami terug te rijden. We vliegen pas begin van de avond terug, dus dat is wel prettig.

Nou een heleboel informatie.
Ik zie graag tips tegemoet.

Groetjes,
Maartje

Susie One
17-05-09, 21:34
Ik zou 2 nachten op Key West blijven. Het is ongeveer 4 uur rijden van Miami naar Key West ivm snelheidsbeperkingen op US1. Dan blijft er niet zoveel tijd over om Key West te bekijken.

Key West heeft bij ons een grote indruk gemaakt. Je kan heerlijk fietsen en div. andere bezienswaardigheden bezoeken. Een tip boek van te voren een hotel of bed of breakfast omdat het voorkomt als je op ter plaatse iets probeert te boeken hoge prijzen worden gevraagd.

Susie One

vissermaartje
17-05-09, 21:59
Hoi SusieOne,

Oke, als we 2 nachten op Key West blijven, waar kunnen we die dan ergens anders vandaan halen? 1 dagje korter aan het eind langs het strand afzakken?

Mijn man wil ook wel erg graag naar Key West dus 1 nachtje langer is wel optie.

heb je nog tips voor goedkoop hotelletje / b&b?

Maartje

Michael66
17-05-09, 22:18
Voor hotel- en B&B-ervaringen: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5422

Voor alle overige zaken met betrekking tot de Keys kijk je hier: http://floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=13

O jee, er is zo ontzettend veel info te vinden op dit forum.\\:D/

Succes!!!

Dr. Phlox
18-05-09, 11:20
Het Southeren Most Hotel hebben wijj vorig jaar in gezeten. Een heel leuk en mooi hotel aan het einde van Duval street tegenover de bekende boei.
Grz
Ton