PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Sanshine: Rondreis nov. 2009



Sanshine
11-05-09, 13:41
Beste,

Wie heeft er tips voor ons ivm het beste reisschema we komen aan in Miami op vrijdag 20-11 rond 18:00 en we vertekken weer op 28-11 rond 11:00 vanaf Miami we hebben dus 7 hele dagen de tijd.
We willen zeker naar de volgende plaatsen:

Miami
Key West
Everglades
Orlando

Wie heeft er tips voor ons hoe we de reis het beste kunnen afleggen.

Groetjes

Sandra

bluedolph1n
11-05-09, 20:18
Met 7 hele dagen wordt het wel racen om dat allemaal te zien ben ik bang. Je ziet dan wel wat van Florida, maar je bent meer aan het reizen dan dat je wat ziet. Zelf zou ik de keus maken om bijv. Miami en Key West en Everglades alleen te doen, en Orlando voor een andere keer laten.

Ta2 Gerrit
11-05-09, 22:47
Ik Kan het alleen maar met Sandra eens zijn. Laat Orlando vallen (of in de ijskast;-))
Miami-Orlando is een vlotte 500 KM, dus zou je al bijna 2 dagen kwijt zijn (of zeker 2 ruime halve dagen) en dat lijkt zonde als er zeven beschikbaar zijn.

Ik zou de eerste nacht in Miami verblijven en dan naar Key West afreizen om daar zeker twee nachten te verblijven.
Dan weer terug naar Miami om van daar uit de Everglades te bezoeken, en ook Miami zelf.

Dan kom je na 7 dagen i.i.g. uitgerust weer thuis.

Sanshine
13-05-09, 08:20
We hebben besloten om niet naar de Everglades te gaan maar wel naar Orlando het is natuurlijk het leukste voor ons dochtertje.
Dus de planning is nu als volgt Orlando,Miami en Key West ik ben er alleen nog niet uit in welke volgorde iemand tips?

groetjes

Sandra

Michael66
13-05-09, 08:51
Ik zou het waarschijnlijk als volgt doen:

20-11: Aankomst, auto ophalen en alvast een stukje naar het noorden rijden en daar een hotelletje nemen (Ft. Lauderdale, Pompano of zo), dan ben je tenminste alvast Miami door.
21-11: Op weg naar Orlando. Zoals bijna iedereen zijn jullie waarschijnlijk erg vroeg wakker (tijdsverschil) en kun je vroeg vertrekken. Zonder stops is het ca. 3,5-4 uur rijden naar Orlando (via de snelweg). Je zou dan 's middags bijv. nog een zwempark kunnen bezoeken, of Gatorland of ....
22-11: Orlando
23-11: Orlando
24-11: 's ochtends nog wat leuks in Orlando doen en dan 's middags op weg richting Miami.
25-11: Miami
26-11: Op weg naar Key West. Onderweg misschien stopje om met dolfijnen te zwemmen? Overnachting Key West.
27-11: Key West. Laat in de middag richting Miami. Neem daar een hotel vlakbij het vliegveld met een shuttledienst, dan kun je 's avonds je auto alvast inleveren (dan val je precies binnen het weektarief, anders betaal je een dure dag extra).
28-11: Vroeg op, inpakken, shuttlebus (of taxi) naar vliegveld en hup ... weer naar Nederland.

Je zie het, het is allemaal erg proppen in zeven dagen, maar het is wel haalbaar. Lastig is dat je start en vertrekplek (Miami) in het midden ligt: boven Key West en onder Orlando. En dat de afstanden tussen deze plaatsen aanzienlijk is.

Succes!!

Sanshine
13-05-09, 11:47
Bedankt voor de tip Michael, we zijn nog druk aan het denken wat we doen onze andere planning is Miami, Key West en Everglades.
We zijn sowieso al 2 maal met ons dochterje in Disneyland Parijs geweest en wat attracties betreft gaat ze nooit ergens in.
Je hebt natuurlijk in Miami en omgeving genoeg te doen.

Michael66
13-05-09, 12:20
Maar wat wil je precies doen in de Everglades? Zoveel is er niet te zien/doen, vooral veel moeras. Er zijn een aantal trails die je kunt lopen/fietsen, je kunt een airboatride doen en een alligatorshow bezoeken en .... dan houdt het voor de meesten wl op. Meer een dagtripje vanuit Miami of Naples.

Maar voor een weekje Florida met kind is het vaak juist om je geografisch een beetje te beperken. Als je geen Orlando doet heb je ineens bijna twee dagen meer om leuke dingen te doen ipv in de auto te zitten.

Als je Orlando laat vallen, dan zou je bijv. de dag van aankomst 's avonds naar Key Largo kunnen rijden voor een overnachting, dan 's ochtends daar wat leuks doen (strand, dolfijnenen zwemmen o.i.d.) dan doorrijden naar Key West, daar 1-2 nachten verblijven, vervolgens terug naar Miami en daar leuke dinegn doen, inclusief uitstapjes naar o.a. de Everglades.

Ik denk dat je zonder Orlando erbij in ieder geval wat meer rust inbouwt, en da's toch ook wel belangrijk als je met een kind reist. Vergeet ook niet dat je voor die zeven leuke dagen in Florida al een lange, lange reis achter je hebt en je met een tijdsverschil van 6 uur wordt geconfronteerd. Dat wordt vaak vergeten, terwijl het aan het begin van je vakantie al een behoorlijke aanslag doet op je conditie.

Succes verder.

Teleton
14-05-09, 00:20
Orlando het is natuurlijk het leukste voor ons dochtertje.

Gelijk heb je. Waarom vliegen jullie dan eigenlijk naar Miami.......:-k

Sanshine
14-05-09, 08:29
Vliegen op Miami t.o.v. Orlando scheelt in prijs 500,- dan is de keuze snel gemaakt.