PDA

Bekijk Volledige Versie : Adoptiekind ophalen op vliegveld Miami



liek
10-05-09, 23:01
Hallo ik heb een vraag
Wij zijn bezig met een adoptieprocedure vanuit Haïti. Ons is voorgesteld om strakjes (over een jaar of 2) ons kindje op te halen op het vliegveld van Miami. Het wordt dan door iemand vanuit Haïti naar Miami gebracht en daar aan ons overgedragen. Bij het vormen van u mening denk dan ook even dat we dus daar moeten kijken(zoeken) waar ons kindje met begeleider zich bevind.Maar nu komt het wij zijn geen vakantiegangers en hebben nog nooit gevlogen. Onze kennis van de Engelse taal is niet echt geweldig.
Wat denken jullie is dit voor ons te doen. Ik ben heel benieuwd naar jullie mening. Bij voorbaat dank voor je mening.
met vriendelijke groeten liek

JKG
10-05-09, 23:53
Misschien makkelijk als er iemand mee gaat die wel goed Engels kan?
Dat jullie geen vakantiegangers zijn of nog nooit hebben gevlogen mag niet veel uitmaken.

Ta2 Gerrit
11-05-09, 02:20
Vliegen hoef je gelukkig niet zelf te doen, dat doet de piloot :-), maar voor de rest kun je behoorlijk voorbereiden.
Klik maar eens op deze link (http://www.miami-airport.com/), en je hebt al wat informatie over Miami Airport.

Iemand meenemen die behoorlijk Engels kan is een goed idee, maar je hebt nog twee jaar de tijd om zelf ook een eenvoudige cursus Engels te doen. Altijd makkelijk.

Michael66
11-05-09, 09:31
Zoals hiervoor al is aangegeven lijkt het mij in ieder geval wel handig om iemand mee te nemen die goed Engels spreekt en gewend is te reizen.

Enerzijds is het ophalen van je adoptiekind een heel emotioneel moment, waar je lang naar uit hbt gekeken. Dat je dan wat minder bezig bent en alert bent op je omgeving is dan heel normaal. Begeleiding in de vorm van een persoon die jouw helpt met allerlei praktische zaken is dan helemaal niet raar of zo.

Anderzijds kan ik me voorstellen dat er misschien wat zaken ter plaatse geregeld moeten worden met de douane / immigrations etc. om het kind mee te mogen nemen. En ook al is alles "officieel" geregeld, dan nog kun je ter plaatse tegen vragen of zaken aanlopen die een goede kennis van de Engelse taal toch wel noodzakelijk maken. Er is - in mijn ogen terecht - wereldwijd een steeds grotere controle n.a.v. kindersmokkel, en daar hoort nu eenmaal een grotere controle en alertheid van overheidsinstanties bij. Dus alls je de Engelse taal niet goed beheerst, kan dit mogelijk voor misverstanden en/of problemen zorgen. Dan is het makkelijker als je iemand bij je hebt die - zonder de emoties die je zelf zult hebben - e.e.a. voor je kan regelen cq. oplossen. Je hebt zelf dan wel even wat anders aan je hoofd.

Overigens weet ik dat er diverse adoptie-forums zijn (even zelf zoeken via Google, voor zover je ze niet al kent), waar je waarschijnlijk meer en betere informatie kunt krijgen dan op dit forum. Dit forum is namelijk vooral gericht op vakanties naar Florida.

Ik wens je in ieder geval veel succes met de procedure en veel plezier met je kindje.

cindy74
11-05-09, 10:49
^^Vind ik ook als je nooit op zo een grote luchthaven bent geweest is het toch allemaal een beetje moeilijk hoor .Ik zou ookiemand meenemen die engels praat en die al op een grote luchthaven is geweest . Veel succes !

petrajessy
11-05-09, 20:39
Maar is het niet meestal zo dat de adoptieouders eerst een paar dagen in een hotel verblijven met het kind alvorens ze naar huis reizen?