PDA

Bekijk Volledige Versie : Route Davenport - St. Augustine



pzomerdijk
10-05-09, 15:35
Gaan dit jaar voor de vierde keer naar Davenport/Kissimmee. Ieder jaar nemen we ons voor om naar St. Augustine te rijden maar het komt er maar niet van. Het blijft een aardig stuk rijden heb ik het idee.

- Wie heeft ervaring vanuit Davenport (leuke route oid)
- Is het in een dag te doen
- Leuke tips uitstapjes in St. Augustine of onderweg

Ervaringen zijn welkom!

theborgh
10-05-09, 21:23
St. Augustine is wel leuk als je er in de buurt ben, maar voor dagtrip vanuit Davenport is het niet leuk genoeg zou ik heel persoonlijk zeggen.

inavm
10-05-09, 21:46
Wij zijn een paar jaar geleden vanuit Kissimmee naar St Augustine gereden. We zijn via Daytona Beach gereden en vervolgens via de A1A naar het noorden. Wij vonden het een leuke rit. In St Augustin is echt wel wat te zien. Een van de weinige plaatsen met historie.
Als je het toch te ver rijden vindt, dan is een bezoekje aan Mount Dora misschien een leuk alternatief. Dit is ongeveer een uurtje rijden vanuit Kissimmee.
Ik heb een gratis boekje van Visit Florida, daar staan hele leuke dagtripjes in. Voor elk wat wils. Dit boekje ligt in de bakken bij de Walmart.

Ina

Michael66
11-05-09, 09:00
Als je het als dagtocht wilt doen (dus geen overnachting in St. A.):
Vanuit Davenport kun je het beste meteen zo snel mogelijk de I4 oprijden en dan richting oosten rijden. Onderweg stop je alleen om te tanken of als je iets bijzonders opzoekt (ik had bijv. een ACME Superstore die ik wilde bezoeken). Je bent een kleine twee uur onderweg, dus best wel een lange rit.

Als je eerst nog Daytona (Beach) wilt bezoeken, bedenk je dan wel dat de meeste bezienswaardigheden in St. A. Om half vier - vier uur zo'n beetje hun deuren sluiten. Uitgaansgelegenheden, winkels en restaurants zijn uiteraard wel langer open, maar als je voor de bezienswaardigheden gaat kun je beter op tijd zijn.

Voor wat er verder in St. A. te zien is verwijs ik je graag nar de zoekfunctie, danwel het betreffende deel van dit mooie forum, daar staat namelijk al redelijk veel info over deze mooie plaats in Florida.

ekkie50
11-05-09, 19:20
Er is heel veel te zien in St Augustine, en het is zoals Michael al zegt, een flinke afstand. Uit eigen ervaring zou ik voorstellen om in ieder geval bijtijds op pad te gaan en voor de heen en/of terugweg de snelwegen (I-4 en I-95) te nemen.
Ik heb destijds de scenic (maar langzame) route 17 op de heenweg gekozen, en terug de snelwegen. Ik meen me te herinneren dat ik vrij laat terug was in Kissimmee. Maar het is zeer de moeite waard, het is een unieke stad.

tomenvalesca
09-07-13, 09:09
binnen enkele weekjes gaan wij St Augustine bezoeken en waren we van plan om ook een tussenstop te maken in Mount Dora , raak je hier makkelijk je wagen kwijt (in beide stadjes dus)? Groetjes

trails
09-07-13, 09:58
Op West Castillo Drive / Cordova Street in St. Augustine is een hele grote parkeergarage. De Tourist office ligt er ook.

tomenvalesca
09-07-13, 10:12
heel erg bedankt trails! gaan we zeker gebruiken!

Tini
09-07-13, 11:00
Wij zijn vorig jaar vanuit Kissimmee naar St Augustine gereden. Het is inderdaad een behoorlijke rit maar wij vonden het zeker de moeite waard. We waren van plan op de terugweg Daytone Beach aan te doen, maar omdat we toch behoorlijk wat tijd in St. Augustine hebben doorgebracht hebben we dat toch maar links (of rechts) laten liggen. Voor zover ik mij herinner is het parkeren vlak bij het Tourist Office niet gratis. Dacht $10. Zie reisverslag van 2012.

trails
09-07-13, 11:10
Nee, die parkeergarage is niet gratis maar je auto staat er wel lekker koel.
Deze wandeling is de moeite waard:
http://citywalkingguide.com/staugustine.pdf
En mocht je ook nog naar de vuurtoren gaan:
http://bigfatcouponbookonline.com/coupons/coupons-page-57.html

moonlight91
09-07-13, 12:01
wij zijn een paar jaar terug naar st.augustine geweest
als dagtrip vanuit orlando naar daar toe
opzich vonden we de afstand niet ver...maar ja wij wonen in het uiteinde van nederland
dus bij alles wat we thuis willen ondernemen zitten we ook zo bijna 2 uur in de auto,dus misschien is dat de reden dat we die afstand niet groot vonden:rolleyes:
wij vonden het een heel leuk plaatsje, vandaar dat we afgelopen mei
er heen gegaan zijn en er overnacht hebben (in het hilton historic bayfront)
iniedergeval wij vinden het een aanrader
en gaan ook zeker op korte termijn terug

tomenvalesca
09-07-13, 14:23
bedankt voor alle leuke tips en de vele info , dit gaan we zeker allemaal meenemen volgende week!
Wij gaan deze uitstap doen de dag als we weer aankomen van onze Cruise , dan meren we om 7u al aan en hebben we dus een redelijk lange dag die we mooi kunnen opvullen... (het is dus eigenlijk onze rit van port canaveral naar Orlando terug , met een grote omweg , maar dat geeft niets) liefst van al zouden we dagen te veel hebben zodat we voor alles een dagje kunnen uitrekken... maar jammer genoeg schieten we altijd wel tijd tekort , we zullen dit als een excuus zien om nadien nog eens naar florida te kunnen reizen ... :rolleyes:

sunnyrojo
09-09-13, 13:03
wij hebben St. Augustine voor 2014 in de planning omdat we daar nog niet zijn geweest, we hebben maar 1 dag helaas , wat zijn de plaatsen die we echt moeten bezoeken?

trails
09-09-13, 13:29
Wij gaan in februari weer naar St. Augustine en gaan daar deze wandeling doen:
http://citywalkingguide.com/staugustine.pdf
Dan heb je de belangrijkste dingen gezien.
Ook de moeite waard: de vuurtoren
http://www.staugustinelighthouse.com/
en hier is de coupon voor 10% korting:
http://www.staugustinelighthouse.com/visit/discountcoupon