PDA

Bekijk Volledige Versie : Tamiami Trail (Marco Island - Miami)



BjornParee
07-05-09, 20:40
Wat een heerlijk forum is dit toch !! Ben echt zeer genietend aan het lezen en kan bijna alles vinden. Bij voorbaat al dank aan een ieder die hier ooit wat gemeld heeft.

Ben met een vakantie planning bezig maar loop een klein beetjes vast. Wil van Marco Island naar Miami via de "Tamiami-Trail" wat zo'n 180 kilometer is. Kom tal van interessante zaken tegen voor onderweg en wil er op het gemak overheen. Wil deze route denk ik in 3 dagen doen.

Eerste dag van Marco Island naar Everglades City alwaar ik een mooie tocht over de Everglades wil maken met zo'n prachtige boot. Wil er 's avonds overnachten. Marco Island - Everglades City = 50km

Dag twee wil ik dan van Everglades City een 70 kilometer verder komen. Via google-maps zie ik de mogelijkheid door gewoon de Tamiami-Trail te volgen of ... en dat is misschien wel leuker ... halfweg de "Loop Road" te nemen. Wil volop genieten dus gok niet verder te komen dan Dade-Collier Training Airport of Fortymile Bend. Is er iemand die in deze omgeving een lokatie weet waar je kan overnachten ? ?

De derde dag het laatste gedeelte door naar Miami South Beach. Vind het wel mooi dat de US-41 helemaal tot de kust komt. Via Google-Maps lijkt deze route op het einde geen Tamiami-Trail te heten maar hij blijft wel US-41 heten. Afhankelijk van de overnachting tussen de 2e en 3e dag wordt dit ook een dagje van zo'n 70km.

huug & Astrid
07-05-09, 20:49
De Loop Trail is geweldig ! Hebben wij vorig jaar gereden en kwamen daar deze jongens tegen:

http://2.bp.blogspot.com/_0-jGbITy0Og/SgMfL2S9COI/AAAAAAAAALw/gKvqqSH2RGU/s320/DSC_0111.JPG (http://2.bp.blogspot.com/_0-jGbITy0Og/SgMfL2S9COI/AAAAAAAAALw/gKvqqSH2RGU/s1600-h/DSC_0111.JPG)

Susie One
07-05-09, 22:37
Wij hebben vorig jaar de US41 gedeeltelijk gereden.

Route vanaf Naples naar Everglades city VV. Wij hebben van meerdere kanten gehoord dat de route van Naples naar Everglades city het mooiste gedeelte is.

Wij hebben bij Speedy Jonson de air-boat tour door de Everglades gedaan. Bij de tourist office langs de US41 (vlakbij everglades city) hebben wij de kortingscoupons gehaald.

Susie One

Ieniminie
07-05-09, 23:06
Wij gaan volgende maand ook die route rijden. We hebben er alleen twee dag voor gepland.
We rijden op dag 1 van Fort Myers Beach naar Everglades City, en op dag 2 van Everglades City naar Key Largo.
In Everglades City overnachten we in The Ivey House. Er was niet zo veel keuze, en dit zag er erg leuk uit!

Groetjes, Ingrid

Tinkerbell
07-05-09, 23:58
We hebben vandaag een flink stuk van de trail gedaan. We wilden vanuit Naples naar Everglades City voor een airboot tour.
Eerlijk gezegd vonden we de weg zelf oersaai. Niks te zien als droogstaand moeras.
We hebben ongeveer 40 mijlen afgelegd en geen motel,restaurant of enige vorm van tourisme gezien.

De wegen noordwaarts waren allemaal afgezet vanwege de bosbranden op Alley Road.

De airboot tour was wel erg leuk.
Het is ook maar een goeie twee uur rijden van Naples naar Miami. Tel daar nog eens twee uurtjes bij voor de boot tour dan kom je echt ruim uit met je tijd.

Zelf zou ik twee dagen Naples doen . Een zeer mooi plaatsje met erg veel aantrekkelijke winkels,de pier en een oud centrum.

Dit is uiteraard mijn mening en ik wil jullie niks opdringen.:-D

Kijk even in mijn log voor een verslag van Naples en de airboot tour.

A3
08-05-09, 10:08
Wij deden de Loop Road in 2006 en deze was geweldig!

Ook Jan's Scenic Trail - als ik me niet vergis door het Fakahatchee Strand Reserve en het Big Cypress Park - was super!

We zagen veel vogels, ,slangen, herten, schildpadden, miljoenen rode krekels, otters en veel alligators; zelfs in plassen op de weg!

Lees maar: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=2077 , en kijk bij dinsdag 11 juli.



MVG

A3

koenkamphuys
09-05-09, 13:40
Naar aanleiding van het reisverslag van 'A3' Adrie van Rooij (http://floridaforum.nl/showpost.php?p=20605&postcount=3): jullie schrijven dat je met enorme plassen en kuilen te maken hadden op de loop road en dat je daar wel een 4x4 voor nodig hebben. Maar dat was wel in de regentijd.
Is er iemand die weet of je de route in de droge tijd wél met een gewone auto kunt rijden zonder het gevaar vast te komen zitten?

Teleton
09-05-09, 17:35
of je de route in de droge tijd wél met een gewone auto kunt rijden zonder het gevaar vast te komen zitten?

Ik zou in ieder geval even de voorwaarden van je autoverhuurder nalezen. Grote kans dat het niet toegestaan is om op onverharde wegen te rijden. Mocht er iets gebeuren, dan ben je niet verzekerd. De keuze is natuurlijk aan jou, ik kan me de verleiding wel voorstellen...........

Tinkerbell
09-05-09, 22:50
Je neem me de woorden uit de mond .Het staat duidelijk in ons contract.
Voor zulke wegen ben je niet verzekerd en bij problemen draai je zelf op voor de gevolgen en de kosten.

koenkamphuys
10-05-09, 10:41
Ik zou in ieder geval even de voorwaarden van je autoverhuurder nalezen. Grote kans dat het niet toegestaan is om op onverharde wegen te rijden. Mocht er iets gebeuren, dan ben je niet verzekerd. De keuze is natuurlijk aan jou, ik kan me de verleiding wel voorstellen...........
Ha! 't Is mijn eigen auto, die trouw in de garage van mijn optrekje aldaar staat te wachten tot ik weer thuis kom :mrgreen: dus verantwoordelijk voor de kosten ben ik hoe dan ook. Nou heb ik geen zin om tussen de alligators vast te komen te zitten, vandaar dat ik me afvroeg of het in de droge tijd wel te doen was.

Teleton
10-05-09, 11:07
dus verantwoordelijk voor de kosten ben ik hoe dan ook...

Tsja, dat verandert de zaak natuurlijk......

JKG
10-05-09, 12:28
Is die Looproad een one-way road? De weg ziet er zo smal uit via Streetview :)

domi
10-05-09, 12:59
Wij deden de Trail in maart.
In Everglades City is er een Visitor Center. Vraag er de (gratis) maps. Wij deden er ook een rondvaart door de mangroves met een Park Ranger. Zeer de moeite, als je tenminste wat wildlife wil zien, en minder lawaaierig dan de airboat tours. Langs de Tamiami Trail zijn er enkele plekken waar je zeker even moet halt houden: Oasis Visitor Center en Shark Valley. Bovendien zijn er enkele picknickplaatsen. Zelfs de kleinste stopplaatsen kunnen een verrassing opleveren: zo stonden wij plots oog in oog met een florida panter die trouwens niet zinnens was het op een lopen te zetten.
Op de loop road zijn we al na enkele km omgekeerd: zeer hobbelig en zeer stoffig (was niet leuk in een cabrio).
Eenmaal Shark valley voorbij ben je dadelijk in de voorsteden van Miami, daar is dus niet veel meer te zien. Wij deden de trail in één dag en hadden ruim de tijd om overal te stoppen. Veel overnachtingsmogelijkheden zijn er trouwens niet langs de Trail.

Domi

Michael66
25-04-14, 14:45
Vandaag in 1928: De opening van de Tamiami Trail (US41).


4/25 Today in Florida History from the Florida Historical Society!
1928 – The Tamiami Trail (U.S. 41), linking Miami and Naples through the Everglades, officially opened to travelers on this date. Construction on the east-west section of the road lasted for 12 years. Once completed, cars could travel east from Naples to Miami for the first time. Before the completion of the Tamiami Trail, wetlands, alligators, mosquitoes and cypress swamps made traveling across southern Florida extremely difficult, and few travelers were able to complete the 108 mile journey. Collier County was created as result of Baron Collier's financial involvement in the road construction. Although considered a feat of engineering at the time, the road has had major impacts on the environmentally fragile Everglades ecosystem, disrupting the natural flow of water south.
http://s28.postimg.org/z4axw7vzx/10245541_717318558291685_4834186615060836654_n.png