PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] sleepwalker: Orlando - Miami juni/juli 2005



sleepwalker
25-06-05, 02:18
Geregeld heb ik mensen bestoken met vragen en veel tips gekregen op dit forum. Om andere mensen mee te laten genieten hier ons reisverslag.

Na de lange reis met veel wachten zijn we gisteravond (donderdag) aangekomen in ons hotel. Het ophalen van de huurauto was nogal vreemd maar de gekregen compactklasse pontiac sunbird rijd geweldig. (betaald voor een economyclass....
Het was allemaal goed geregeld via Priceline. Mooie schone kamer, ruime badkamer (waarschijnlijk door het veel te kleine bad) en een lekker bed. Toch niet gek voor een hotel van 23 pond per nacht met z;n tweeen. Direct daarna de international drive opgelopen (da's een soort boulevard alleen dan zonder strand) en de buurt verkend. Meteen bij de Red lobster een bult garnalen, kreeft en krab naar binnen geschoven om direct daarna in slaap te vallen (Hier half een, Nederlandse tijd half zes)om vervolgens samen met Marcha om vier uur plaatselijke tijd wakker te schrikken met het idee dat we ons verslapen hadden. In Nederland was het toen half negen waaruit bleek dat onze biologische klok nog niet was verzet. Rond die tijd begint Sam onze hond namelijk ook altijd aan te kondigen dat ze wakker is.
Rond zeven uur konden we echt niet meer slapen. we zijn maar in bad gaan liggen en disneychannel gaan kijken. Daarna op weg naar Seaworld bij starbucks ontbeten (heerlijke caramelkoffie en een blueberry scone en lemoncake).
De hele dag zijn we in Seaworld geweest. Direct twee keer in de achtbaan geweest. Kraken (zo heet die achtbaan) gaat ongeveer 8 keer over de kop; de Pyton is voor mietjes....
Daarna verschillende shows bekeken en de stingrays gevoerd. Daarna de dolfijnen gevoerd en geknuffeld.
Na Seaworld onderweg naar het hotel gestopt bij reigs firearms and shooting range. Daar heb ik mijn vrouw leren schieten met een glock 9mm en zelf er duchtig op los geknald met een magnum .44 (do you feel lucky punk? Make my day)
Als doel hadden we een Saddam en een Osama voor ons staan. Raar land dit, we hoefden alleen een formuliertje in te vullen en ons pistool of revolver uit te zoeken. We mochten gewoon filmen ik mocht zelfs achter de toonbank komen om van dichterbij te filmen.
Na dit berichtje gaan we naar het hotel ff lekker zwemmen en dan iets te bikken scoren, wat weten we nog niet, zal wel weer vet en veul worden.... MMMM

sleepwalker
27-06-05, 00:03
hallo

Leuk dat jullie geinterreseerd zijn in onze vakantie.
Gisteren hebben we niet veel gedaan. Toen we opstonden (biologische klok begint zich aan te passen aan het leven hier) hadden we nog geen honger. Vandaag stond in het teken van shoppen.
We zijn eerst naar de Beltz outlet gegaan (die staat op de borden als Prime1). Toen we moesten wachten omdat hij nog niet open was (pas om tien uur) begonnen we honger te krijgen. ff naar de Mac voor een snel ontbijt. Daarna aan het shoppen geslagen. Leuke babykleertjes van Tommy en Ralph Lauren gekocht en zelf ook een t-shirtje. De prijzen vielen me tegen. Uiteraard goedkoper dan in NL maar je moest goed zoeken naar de echte koopjes (die er dan weer niet in mijn maat waren. Ze hebben hier overigens de meest vreemde maten.
Nar Beltz outlet en een broodje bij subway (eindelijk een "gezonde" snack) naar BasProshop/ outdoorworld. Een gigantische outdoorwinkel met een enorme sortering visspullen. Daar doorheen gelopen maar het was te druk om rustig rond te kijken.
Hierna op zoek gegaan naar de goedkoopste kaartjes voor arabian nights, na lang zoeken gevonden bij een booth voor 25 dollar/ stuk. Hellaas konden wij gisteravond niet meer der bij, zat volledig vol geboekt, waardoor we vanavond gaan. Gisteravond lekker japans gaan eten. wordt voor je op zo'n hete plaat klaargemaakt. Leuk lekker en gezond en niet duur (waren incl drinken en fooi 40 dollar kwijt (COUPONS RULE!!!)
Daarna lekker gaan slapen om vandaag vroeg op te staan om richting Kelly park te rijden (bedankt voor de tip)
Hier kun je zoals elders op het forum genoemd is je met een tube over een glasheldere rivier naar beneden laten zakken. Heel relaxed. Omdat het zondag was was het er wel erg druk maar dat heeft de pret niet mogen drukken. Rustig afwachtend de nodige vissen langs zien komen (baarzen en voorns). Als je hier naar toe gaat moet je voor je naar binnen wilt een band huren bij King of Ron. Aan het einde van die weg ga je dan rechts. Op het door ons uitgeprintte plaatje stond nl dat je daar links moest wat ons een kwartier rijden heeft gekost.
Na het tuben teruggereden en gestopt bij een wallmart om wat baby- en scrapbookspullen te kopen. Sortering viel een beetje tegen, bijna geen beddengoed, wel veel kleren.
Vanavond dus naar arabian horses en morgen naar universal studios... Julie horen het nog wel.

gr

Ralf
aka Sleepwalker

Overigens was dat schieten 8$ pp voor het huren van de baan, 8$ voor het huren per pistool en 1$ voor de schietschijven (mooiste souvenir ooit)
Daarbij komt dan nog de munitie 50 stuks 9mm voor 10$ en 50 stuks 50 stuks .44 voor 16$. Goedkoop was het dus niet maar wel heel fun.
Overigens wil ik wel waarschuwen dat het zo soepel gaat allemaal dat je zelf op moet passen dat het niet gevaarlijk wordt. Als je nooit hebt geschoten moet je de baas zeker om advies vragen. Gelukkig heb ik nogal wat afgeschoten zodat we meteen los konden gaan. Die tent heette inderdaad rieg's. Richting Kellypark op de OBT zit er nog een mar daar ben ik niet meer naar binnen gegaan.

sleepwalker
28-06-05, 03:18
hey,
Gisteravond naar de Arabian Horses diner show geweest. Alles bij elkaar viel het een beetje tegen. We hadden vip kaarten wat, buiten een drankje niets extra's opleverde behalve het feit dat je met vier paarden op de foto kon. Het eten was niet lekker (en ik ben nogal wat gewend). Gestoomde groente en een vettig stuk vlees. De kip van mijn vrouw was taai. Magnetronvoedsel. De show was een bijeengepraat verhaal met toch wel leuke stunts maar niet het romantisch eetavontuur dat bedoeld wordt. De show GOA die door Nederland en Duitsland rondtoert is tien keer mooier. Toen we gisteravond in het hotel kwamen bleek de toilet weer niet door te trekken. Omdat het de tweede keer was kreeg ik van de manager twee ontbijtbuffet coupons daar hebben we vanmorgen lekker van gegeten.
Na het ontbijt zijn we naar Universal studios gegaan. We stonden om 9 uur voor de poort en zijn meteen naar de achterkant van het park gelopen. Zo hebben we achter elkaar revenge of the mummy, Men in black, back to the future en Jaws kunnen doen zonder wachtrijen. Daarna met behulp van de expresspass optie (gebruiken!!!) alles kunnen bezoeken. Doordat Marcha in vewachting is zou ze eigenlijk nergens mee in mogen. Eigenlijk was alleen revenge of the mummy te heftig, verder is ze gewoon overal mee in gegaan. Natuurlijk is dit voor iedereen persoonlijk maar wij vonden het meevallen. (Marcha is nu 20 weken maar zegt zelf dat ze het in het begin van de zwangerschap niet zou hebben gedaan.) We hebben elke ride en elke show kunnen zien. Hellaas begon het in het begin van de avond te regenen zodat we niet meer over de citywalk hebben gebonjourd maar direct terug naar het hotel zijn gegaan om te douchen. 10 uur in het park was eigenlijk ook wel genoeg.
Dadelijk ergens nog wat te happen halen en vroeg naar bed, morgen naar disney (welke weten we nog niet...)

gr

Ralf en Marcha

sleepwalker
29-06-05, 04:45
Hallo,
Allereerstbedankt voor jullie reacties. Leuk dat julie het waarderen. Dit schrijven deden we voorheen in een schriftje om de vakantie niet te vergeten maar omdat ik zoveeel tips van dit forum heb gehaald gebruik ik nu dit als naslagwerk. Thuis print ik het wel ff uit.

Vandaag zijn we na een ontbijtbuffetje van Ponderosa (alleen fruit nen wheat gegeten, de vette hap komt memijn keel uit) naar Disney geweest. Het is Animal Kingdom geworden. Ik kan niet vergelijken met andere parken maar het is in 1 woord geweldig geweest. Ondanks de disdag was het best druk. De grootte van het park viel me tegen. Het leek me kleiner dan eurodisney maar dat kan ook komen omdat het zo ontzettend mooi is aangekleed en er weinig open wandelpaden zijn. Overal is er iets te doen. We izjn direct naar Dinosaurs geweest, een superride om te doen (ook voor Marcha). Daarvoor hadden we alvast een fastpass gehaald voor it's a bugs life en na de ride zijn we naarr de kilimnanjaro safari gegaan. Daar was het om 9 uur dus al superdruk maar gelukkig konden we om 920 al onze tweede fastpass uit de automaat trekken waarmee we vanaf 1045 terecht konden. We zijn naar een ecologiestuk van het park gegaan (naam ben ik ff kwijt). Mooi en leerzaam maar niet spectaculair. Terug naar Africa (zo heet het gedeelte in het park) en kilimanjaro safari gedaan. Leuke safari met een spectaculair eind (achtervolging met de tourbus). Vervolgens naar een bugs life. Dit is echt een heel leuke film die wordt vertoond onder de tree of life. De rest van de middag opgevuld met shows. Lion festival is een aanrader. Flights of wonder en tarzan rocks waren ook mooi. We zijn niet in de waterbaan geweest, daar was het enorm druk en het was geen geweldig mooi weer. Ook wilden we op de terugweg iets eten en da's niet leuk als je soaked bent.
Dat onderweg eten werd buffalo wings. Kippenvleugeltjes op wingstuesday voor 0,35$ per stuk. Je kunt hier uit verschillende smaken kiezen maar na drie smaken bleek honey bbq ons toch het best te bevallen. Ook gaaf is dat je hier enorme tv schermen hebt hangen waarin sport te volgen is. Vanavond waren er de NBA drafts op wat blijkbaar belangrijk is getuige het enorme gejoel en geschreeuw van de kijkers / eters. Leuk om mee te maken.
Morgen gaan we ma kennedy space centre richting ons tweede hotel in Ft Lauderdale waar we 1 nacht blijven. Ik weet niet of ik daar kan internetten, zoniet dan horen jullie over twee dagen weer iets.
Overigens zijn er hier in twee dagen twee mensen gepakt door een haai (bull shark) waarvan 1 gedood (14jarig meisje). Gelukkig in de panhandle maar Marcha is niet meer zo gebrand op het snorkelen op de keys als voorheen.....

sleepwalker
01-07-05, 06:09
Hallo,

Daar ben ik weer. Gistermorgen zijn we vertrokken richting het zuiden. Eerst zijn we naar Kennedy Space Centre gereden waar we de rondleiding naar het apollo/saturn gebouw en het "uitzicht"gebouw hebben gedaan. Deze zaten bij het de standaard entree inbegrepen. De apollo 5 raket was mooi om te zien, erg indrukwekkend allemaal. Zeker omdat alles op een mooie manier werd gepresenteerd. De originele tvbeelden waren ook erg leuk om te bekijken.
Na de rondleiding waarbij we de spaceshuttle, die gepland staat 13 juli de ruimte in te gaan, hebben gezien van 3 mijl afstand. Met een andere tour zouden we op 1 mijl kunnen komen maar we vonden de 22 dollar pp welke dat kostte iets teveel van het goede. Na KSC zijn we doorgereden naar riviera beach om op bezoek te gaan bij kenissen van een collega. Daar hadden we diabetesdrop voor meegenomen. Het was erg gezellig, de mensen zijn ontzettend gastvrij en aardig, en we hebben een beetje kunnen zien hoe ze hier (in een trailerpark, maar wat voor 1) leven.
Nar riviera beach zijn we doorgereden naar het Howard Johnson beach resort in Deerfield Beach, net boven Ft Lauderdale. Dit hotel hadden we geboekt met gebruikmaking van de bij de reis inbegrepen voucher. Het was een mooi hotel waar wat we zeker gewaardeerd zouden hebben ware het niet dat we in door het sheraton in Orlando nogal verwend waren. Aangezien we de dag erop pas om 12 uur uit het hotel hoefden te zijn, zijn we deze ochtend op het strand gaan liggen. Het water was heerlijk. Op een gegeven moment moest iedereen het water uit omdat een stukje verder op een haai was gezien, net Baywatch! Toch mooi om
mee te maken. Omdat het richting 11 uur liep zijn we onze spullen gaan pakken om te vertrekken naar ons laatste hotel, Renaissance ft Lauderdale. Nadat we dit in een keer hadden gevonden bleek dat een non-smokingkamer met kingsizebed pas om 1500h beschikbaar was. We hebben de koffers gestald en zijn de was gaan doen in een coin laundry. Daar na terug naar het hotel en de kamer bezichtigd. Wat een luxe! En dat voor een bedrag van 55$ per nacht, Priceline wederom bedankt. Helaas komt hier een parkeertarief van 14$ per nacht bij (dieven!). Na ons een beetje opgefrist te hebben zijn we naar de SawGrassMills geweest. Een groot winkelcentrum ten westen van ft Lauderdale. Op weg daarnaartoe de toeristische route gepakt.
Ik wordt gek van de wegen hier. Alles staat pas op het laatste moment (of helemaal niet) aangegeven. Waar normaal gesproken mijn postduiveninstinct me helpt laat het me hier totaal in de steek. De gratis kaarten die je krijgt kloppen maar half en de wegen heten ineens anders....
Nu zijn we net terug van het shoppen. Nog ff gestopt bij de wallgreens voor het ontbijt van morgen. Mooi is dat het gebruik van computer en internet in dit hotel gratis is (dat trekken we wel af van de parkeerkosten).
Morgen gaan we naar de everglades, ook weer een flink eind rijden, ik ben beniewd.

Gr
Ralf en Marcha

sleepwalker
02-07-05, 02:31
Vanmorgen heerlijk uitgeslapen wakker geworden en op de kamer genoten van ons bij Wallgreens (volgens mij zitten die tegenover elk hotel!) gekocht ontbijtje. Daarna zijn we naar de het sharkvalley visitorcentre in de everglades gereden. Eerst hebben we daar een open bus/kar gepakt waarmee je 15 mijl door de everglades (het national park) rijdt. Er gaat een ranger mee die je vanalles verteld over de everglades en al het wild aanwijst. Naast veel aligators (grote en kleine) hebben we een ree, twee soorten schildpadden en heel veel vogels gezien, overigens nog heel veel meer muggen maar gelukkig hadden we lange broeken en mouwen aan. Deze rit duurde twee uur en was de moeite en 13$ pp meer dan waard. Na deze tocht hebben Marcha en ik ook nog een stuk gewandeld daar. Onderweg zagen we ineens twee babyaligators vlak naast de weg liggen. We hadden gehoord dat moeder dan in de buurt moest zijn maar we zagen niets. Toen ik 50 meter verder een vlinder aan het filmen was hoorde ik Marcha opeens hijgen en puffen. Ze was sprakeloos want waar wij zojuist hadden gelopen zag ze een enorme aligator de weg over steken....Mama???
Door de hitte en toch ook spanning besloten we niet veel verder te lopen maar terug te gaan. Onderweg kwamen we een verhoogd pad door een hammock tegen dat we hebben gelopen (een hammock is een verhoging waar bomen groeien). Deze bomen groeiden zo dicht tegen het pad dat het best een creepy idee was, zeker omdat ik het niet heb op slangen.
We hadden nog het idee om fietsen te huren, dat is minder eng omdat je niet elk geluid uit de bosjes hoort en je sneller bent maar het was bloedjeheet dus hebben we daar vanaf gezien. Als het minder heet is is dit zeker de moeite waard (als je de spanning aankunt....)
Terug richting het hotel hebben we gegeten bij Kentucky fried chicken; fastfood rules (deze vakantie dan)....

gr

Ralf

sleepwalker
03-07-05, 01:50
Inderdaad erg lekker die honey bbq wings.... Ook de honeybbqsandwich was lekker.
Gisteravond zijn we bij catfish Dewey's gaan eten. Een ontzettend patriotisch en ouderwets aangeklede tent met heerlijk eten. Shrimp gumbo voor mij en all you cat eat catfish (meerval). Marcha had pasta met garnalen. Veel te veel maar ontzettend lekker. Als toetje een chocoladetaart en strawberrycheesecake welke we meegenomen hebben naar het hotel.
Vanmorgen opgestaan en aan het zwembad gelegen. Om 1300 uur zijn we vertrokken met de boot om op jacht te gaan naar grote vissen. Eerst was kleintjes gevangen die als aas gingen dienen. Daarna wilden ze helemaal niet bijten. Opeens kregen we en aanbeet en werd Brian (jongen uit arkansas) in de fighting chair gezet. Ik moest deze stoel in de richting van de vis sturen. Het bleek een hammerhead (hamerhaai) van 8 feet (bijna 3 meter) te zijn. Omdat de grote vissen niet eetbaar zijn worden ze alleen als trophy meegenomen en zodoende binnen de boot gehaald. Je wilt zo'n grote vis niet levend aan boord. Hij wilde deze vis voor aan de muur (dat kost overigens zo'n 2000$ voor een vis van deze grootte) en zodoende werd de vis met een speer met aan het uiteinde daarvan een schotgun doodgeschoten en binnengehaald. Ondanks dat ik zelf vis vond ik het redelijk zielig om, voor aan de muur te worden gehangen, kapotgeschoten te worden. Als je hem opeet snap ik het maar zo.... Ach ja, andere landen andere gewoonten. Waar laat je trouwens een vis van drie meter?
Na deze reus, wat de grootste was die die dag in heel ft Lauderdale gevangen was, heb ik nog een kingsmackerel binnengehaald. Ook werd er nog een bonita gevangen. Op zee kregen we nog een enorme storm te verwerken waardoor we soaked waren toen we terug kwamen.
Een super mooie maar vermoeiende dag. We hebben een discount zodat we maandag nog een keer gaan. Marcha mag dan, mits er vier personen zijn, gratis mee.

gr

Ralf en Marcha

sleepwalker
04-07-05, 04:56
Hello,
Gisteravond waren we na het vissen helemaal kapot. Zodoende zijn we via de drivethru's van Taco Bell (voor Ralf) en de Burger King (voor Marcha) naar het hotel gereden. Dat was zo gedaan aangezien ze erg dicht bij elkaar lagen. 's Avonds hebben we lekker in het kingsizehotelbed een filmpje gekeken op het hotelkanaal.
Na een heerlijke nacht vanmorgen met de wekker opgestaan om naar Key Largo te rijden. Het was lekker rustig op de weg zodat we na iets meer dan een uur aankwamen bij pennekamp state park. Daar hebben we ons ingeschreven voor een snorkeltour. Om 1300 uur vertrok deze boot naar het rif dat onderdeel is van dit statepark. Na een half uurtje varen waren we klaar voor onderwater. Eerlijk gezegd viel het onderwater een beetje tegen. Ik ben op Curacoa geweest en vond het koraal daar mooier. Wel een paar mooie formaties gezien maar niet erg veel of erg geweldige vissen. Daarbij genomen het mindere zicht onderwater en de flinke golfslag en het feit dat we niet bij the christ of the abyss snorkelden (wat wel was gezegd bij het boeken van de trip) viel het nogal tegen. The christ of the abyss is een bronzen beeld van christus dat daar neergezet is ter ere van omgekomen duikers en zeevaarders. Daar kun je omheen snorkelen.
Na PEnnekamp zijn we terug gereden naar Miami om over Ocean Drive te cruisen. Omdat we niet de enige waren deden we ongeveer een uur over een halve mijl door het drukken verkeer. Ocean Drive en het Art Deco district is mijns inziens absoluut NIET de moeite waard om op deze manier te bezoeken. Misschien moet je gewoon de auto ergens parkeren (a 20$) en ergens een tent inlopen maar da's niks voor ons. Wij zijn op een gegeven moment maar gauw terug gegaan naar de highway om bij een Red Lobster (ja alweer... :D ) te gaan eten.
Ff een paar rolletjes weggebracht om te ontwikkelen die ik over een uur kan gaan halen en dan naar bed. Morgen vliegen we naar huis :( :( :(
Nou nog ff zwemmen en in de jacuzzi (ik moet toch wachten op de rolletjes).
gr

Ralf

sleepwalker
05-07-05, 23:05
Jammer genoeg is dit het laatste gedeelte van mijn verslag over onze geweldige vakantie. Maandag 4 juli zouden we weer gaan vissen. Hellaas kon dit niet doorgaan omdat de haven gesloten was tot 10 uur. Voordeel daarvan was dat we rustig onze koffers konden pakken en uit konden checken. Nadat we 's ochtend nog ff in de jaccuzi hadden gezeten hebben we dit decadente paleis verlaten om nog één keer te gaan shoppen. Nog ff wat souvenirs gekocht (starbucks frappachino) en teva sandalen en richting het vliegveld. Onderweg voor 2 dollar getankt (je moet niet voor het verhuurbedrijf tanken toch?) waardoor we met een nagenoeg lege tank aankwamen bij Alamo. De plaats van huurautoinleveren licht niet bij de terminal maar een stuk er vandaan. Gelukkig staat het (op zijn amerikaans) aangegeven hoe je der moet komen. Het inleveren ging er snel en goed. We pakten direkt een bus naar de terminal die al stond te wachten. Na het inchecken begon het lange wachten. De laatste Dolarï opgemaakt bij starbucks en nog ff een pizzaatje gepakt voor het boarden.
Tijdens de takeoff begon net het vuurwerk ivm 4th of july. Dat is mooi om te zien vanuit de lucht. Helaas ging het snel voorbij. Omdat het vliegtuig nog niet half vol zat konden Marcha en ik allebei twee stoelen claimen zodat we waarachtig nog hebben kunnen slapen. 20 minuten voor op schema landden we op schiphol waar we door mijn ouders werden opgehaald. Bij thuiskomst bleek de amerikaanse douane allebei onze koffers overhoop te hebben gehaald. Ze zullen wel raar gekeken hebben toen ze 16 flesjes starbuckfrappachino vonden ingepakt tussen de vuile onderbroeken :evil:
Al met al was het een te gekke vakantie welke, als de financien het toelaten, zeker een vervolg zal krijgen. Er zijn nog zoveel plekken die we niet hebben gezien en zoveel dingen die we niet hebben gedaan.

Mocht iemand nog vragen hebben, wees vrij om me te mailen.

groeten

Ralf en Marcha