PDA

Bekijk Volledige Versie : Motion Sickness



Micktomar
03-05-09, 11:16
Ik heb al in verschillende reisverslagen gelezen dat je bij sommige attractie's behoorlijk misselijk kan worden.
Wat gebruiken jullie daarvoor, zijn dat de 'simpele' reistabletten, of werken die niet voldoende als je er erg gevoelig voor bent.
Ik las nl ergens iets over reiskauwgom verkrijgbaar in Duitsland, is daar iemand mee bekend?

Groetjes Marja

Njit
03-05-09, 11:33
Gewoon niet erin gaan lijkt me het verstandigste..

Teleton
03-05-09, 12:02
Zelf ben ik er wel gevoelig voor en kan ik na afloop behoorlijk duizelig zijn. Ik verzamel al mijn moed voor de meest simpele attracties en probeer het gewoon eens. Weinigen vallen dood neer na een ritje in een attractie, dus zo erg kan het toch ook weer niet zijn?

Bevalt het me niet, dan sla ik de attractie voortaan over. Bevalt het tijdens de rit niet? Oogjes dicht en snaveltjes toe, niemand die het ziet. Nou ja, tijdens sommige attracties ga je op de foto.......:oops:Meestal valt het echter reuze mee en dan heb ik na afloop een extra goed gevoel, dat meestal langer duurt dan de rit in de attractie......

Micktomar
03-05-09, 13:09
Mijn "hubbie"had het ooit vooral gekregen na de atracctie van Men in Black, zolang hij niet kan zien hoe een karretje gaat bewegen dan kan hij er vanuit gaan dat de misselijkheid toe slaat...
Wel balen natuurlijk, want hij vind alles nl. erg leuk...:(
Ik heb gelukkig nergens last van en kan dan ook overal in:D

cindy74
03-05-09, 13:17
mijn man heeft het ook gekregen in men in black dus geen simulators voor hem en ook geen shrek want die stoelen bewegen ook :( . Hij is er echt de hele dag slecht van . Ik raad aan van het gewoon niet te doen als je er dan de hele dag ziek van bent is de hele dag naar de maan .HAHA teleton ja de foto is bij ons ook altijd lachen mijn man staat er altijd op alsof hij aan het sterven is . Ik ben dan ook alleen in alles geweest waar hij niet op gaat .

Micktomar
03-05-09, 13:37
Dat heeft mijn man dus ook, als hij dan zo'n ritje maakt, dan moet hij heel goed op zijn ademhaling letten, en dat geeft nou niet de mooiste foto's met zo'n "vertrokken"gezicht:-&, wij moesten er toen altijd erg om lachen, zat hij daar op zo'n bankje tussen de oudjes en mensen die niet in de atracctie passen, maar ik kan me wel voorstellen dat het vervelend is, want als je graag wil en al die enthousiaste verhalen hoort...
Maarre...die kauwgom, is iemand daar toevallig bekend mee??

marloes
04-05-09, 14:58
Ik wist ook niet dat ik last had van Motion Sickness totdat ik dus op vakantie ging naar Orlando en daar alle atracties onderging. Ik heb het vooral in simulators. Zoals bij Misson Space waarbij je beweegt en er ook nog bewegend beeld is, ook Spiderman in Universal Studio's werd ik erg ziek. In Sea World in geloof ik "Artic.... hupeldepup" waar je kon kiezen tussen lopen of met een helicopter ritje. Ik koos helicopter, verkeerde keuze. Bij de eerste seconde werd ik al ziek. Bij a bugs live en Shrek 3-d eigenlijk weinig last, beweeg je wat minder heftig. Star Tours in MGM Studios is er 1 waar ik ziek van werd.
Wat hielp? Niets, gewoon die atracties overslaan. Maar voordien wist ik dat dus niet en dan keek ik niet naar het beeld maar opzij.

Groetjes Marloes

Hannah
07-05-09, 09:56
- Gemberpoeder-capsules willen weleens helpen;
- watje in je linkeroor als je rechts bent of vice versa;
- niet gaan als je er echt niet tegen kunt!

cant51
07-05-09, 13:10
Koop bij Walgreen (of andere drugstore) Bonine smelttablet helpt mij prima
begin een dag voor je naar de parken gaat 1 tablet per dag, ik kan nu
alles doen zonder er "groen" uit te komen:cry: en me de rest van de dag niet
lekker te voelen.

Je wordt er niet duf van zoals ik zelf heb bij Primatoer, hoop dat je er
wat aan heb, het middel wordt erg veel gebruikt door mensen die een
Cruise maken, heb ze zelf ook gebruikt daarvoor (wordt al ziek op een
waterfiets), maar voor de parken werkt het ook prima.

reneefrankrijk
07-05-09, 15:37
Ik heb dezelfde vraag gesteld op een Brits forum en kreeg van bijna iedereen het antwoord om Stugeron te gebruiken, gewoon bij de winkel te koop. Ik weet niet of en waar ze in Nederland te koop zijn. Zelf ga ik in oktober nog naar Londen en neem dan wat mee.

Ceetje
07-05-09, 20:24
stugeron forte

waarvoor wordt dit voorgeschreven ?
Antwoord apotheker

Stugeron bevat als werkzame stof cinnarizine. Cinnarizine behoort tot de groep der anti-histaminica en wordt toegepast bij reisziekte, allergische reacties en evenwichtsstoornissen. Cinnarizine in combinatie met Chloorcyclizine wordt alleen onder de naam Primatour in Nederland op de markt gebracht. Dit is een middel tegen reisziekte. (HK)

Ben zelf nogal fan van de antireisziektetabletten van het Kruitvat. Deze bevatten cyclizinehydrochloride. Bij mij werken deze tabletten goed, maar ik ga geen attracties in ... ik ben degene die op de tassen past :cry:

an25
09-05-09, 02:46
Ben ik even blij dat we geen van ons 4 en last hebben misselijkheid etc, we zijn grote 8baan fans.......

Micktomar
09-05-09, 09:38
Ik heb net via Fam. in Duitsland gevraagd of die eens kunnen kijken naar die reiskauwgom, die schijn je dus als je de misselijkheid voelt opkomen gewoon in je mond te stoppen en kauwen maar, dan trekt de misselijkheid meteen weg.
Nou.. is wel het proberen waard denk ik maar, dus ik ben benieuwd of het te vinden is , zodra ik het in huis heb laat ik het wel weten.

corrus
09-05-09, 11:01
En dat allemaal om een ride te doen...
Nou, dan maar gewoon niet...
Ik ga toch geen medicijnen slikken om in een ride te gaan???

Micktomar
10-05-09, 11:54
Je slikt die medicijnen omdat je wel graag in die ride wil, alleen wil je de gevolgen daarvan niet, misselijkheid, je niet lekker voelen...
Vrouwen slikken al jaren elke dag medicijnen om dezelfde sympthomen te voorkomen genaamd "De Pil"
(wel de lol, niet de "last"!!)

Micktomar
05-08-09, 15:11
Ik dacht dat het misschien toch nog wel even handig zou zijn om de ervaring van de Duitse kauwgom te melden.
Het produkt heet Superpep en is verkrijgbaar in Duitsland, mijn man is in alle achtbanen/simulators geweest (Hulk, MIB, Sheikra enz.) en is nergens misselijk in geweest.
Wel gaf de kauwgom een soort verdovend gevoel in zijn mond (zo'n beetje als bij Trachitol keeltabletten) dat meteen verdween als de kauwgom was uitgespuugd.
Hij was er in ieder geval zeer enthousiast over en heeft niets hoeven overslaan.

Voor ons zit het er helaas alweer op, maar de volgende keer gaat de kauwgom weer mee!

Groetjes Marja

Raffie_CT
05-08-09, 19:28
Hai Marja,

Wat is de naam vd kauwgom ?

Raffie

Njit
05-08-09, 19:30
Wat is de naam vd kauwgom ?

Staat er toch ?

Het produkt heet Superpep en is verkrijgbaar in Duitsland

Ziet er overigens zo uit:

http://www.superpep.com/uploads/RTEmagicC_sp_packung_01.jpg.jpg

En ze hebben ook een website: http://www.superpep.com/

Micktomar
05-08-09, 22:41
Hee Njit ..bedankt, ik kon zo snel geen afbeelding vinden

liesje1967
06-08-09, 10:04
Is deze ook in Nederland te koop of te bestellen op hun website???

Micktomar
07-08-09, 18:45
Ik heb er toen niks over kunnen vinden, maar gelukkig hebben wij familie wonen in Duitsland die het met gemak konden kopen.
Ik zou zeggen, probeer het eens op hun website.

Njit
07-08-09, 18:57
Van de website:


Nur in Ihrer Apotheke

Superpep erhalten Sie nur in der Apotheke. Mit gutem Grund – schließlich ist Superpep ein apothekenpflichtiges Arzneimittel. Das garantiert Qualität und Sicherheit und Sie erhalten den Service einer kompetenten Beratung durch den Apotheker. Dadurch ist für Sie der richtige, individuell auf Sie abgestimmte Umgang mit dem Medikament gewährleistet.