PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema linda4: Miami-Orlando



linda4
01-05-09, 14:42
hallo allemaal,
ik ben bezig met plannen te maken voor de vakantie van volgend jaar 2010 (datum nog niet bekend).
Nu heb ik een voorlopig reisschema, ik vroeg me af of jullie hier evt nog tips of aanpassingen bij hebben.
wij houden van pretpark, rustig bij het zwembad hangen, wat van de natuur zien. Een absolute must zijn de disney parken en everglades NP.

Mijn eerste gedachte was om twee weken een villa te huren omdat we toch ook wel van die luxe (eigen zwembad) houden maar of dit haalbaar was om dan ook naar de everglades te gaan, vandaar dat ik twee schema's neerzet. mijn voorkeur gaat uit naar de 2e.

1 aankomst miami
2 miami-everglades-fort myers beach
3 fort mayers- clearwater
4 clearwater-tampa
5 busch garden-villa orlando
6 rust/winkelen
7 disney epcot
8 disney magic kingdom
9 rust (evt bezoek kelly park)
10 sea world
11 kennedy space center
12 rust
13 disney hollywood studio
14 animal kingdom
15 rust/winkelen
16 rust/ of nog 1 van de disney parken (waterpark)
17 rust/ of nog 1 van de disney parken (waterpark)
18 terug reis
19 aankomst nl
is dit een haalbaar schema om te reizen of is het teveel, met name de eerste paar dagen.

een andere optie was het volgende (zonder rondreis alleen villa in orlando)
1za aankomst villa orlando
2zo boodschappen ect.rust/winkelen
3ma disney Epcot
4di disney Magic kingdom
5wo rust (evt. bezoek kelly park)/winkelen
6do sea world
7vr busch garden tampa
8za rust/ winkelen
9zo disney hollywood studio
10ma kenedy space center/ middag strand?
11di disney animal kingdom
12wo villa-everglades
13do everglades
14vr terug villa
15za rust of nog 1 van de disney parken bezoeken
16zo rust of nog 1 van de disney parken bezoeken
17ma winkelen
18 di terug reis


is bij dit tweede schema de everglades haalbaar, want naar dit schema gaat mijn voorkeur uit. hebben jullie verder nog tips?? dan hoor ik het graag.

Is verder dit budget haalbaar in totaal voor 2 personen?:
vlucht/auto (usa reisen u25)/villa 2300
eten/drinken/benzine 2000
entree gelden 700

alvast bedankt voor de hulp!

gr linda

Teleton
01-05-09, 18:54
Een absolute must zijn de disney parken en everglades NP. .... mijn voorkeur gaat uit naar de 2e.

Je hebt er in ieder geval al goed over nagedacht. Sommige schema's en reisplannen roepen vragen op, die eigenlijk eerst weer beantwoord moeten worden voor je, als Forumlid met zinnige, bruikbare adviezen kunt komen.
Ik vroeg mij bijvoorbeeld af wat je van je bezoek aan de Everglades verwacht. In je 'rondreisschema' (1) besteed je er eigenlijk maar een korte tijd aan, voor zover ik het begrijp, ben je van plan door de Everglades naar Ft Meyers te rijden en daarna via Clearwater naar Tampa. Ook in schema 2 lijk je er alleen maar doorheen te rijden?

Als je werkelijk iets meer wilt zien van Florida, zou ik voor de 'rondreis' wat langer uittrekken en twee nachten per stop in een hotel verblijven. Een week reizen en twee weken relaxen is niet verkeerd. Over de Everglades verschillen de meningen. Sommigen genieten enorm van het landschap en het 'wildlife', anderen (zoals ik bijvoorbeeld), behoren tot de zogenaamde Nevergladers. We hebben het twee keer geprobeerd, mij is voornamelijk het gras, de muggen en de honderden bordjes 'panther crossing' bijgebleven.......

Bedenk dat je vanuit je villa in de Orlando-area mooie, leuke en leerzame dagtochtjes kunt maken om van de natuur te genieten. Schema 2 lijkt mij persoonlijk helmaal niet verkeerd, gezien je doelstellingen. Lees bijvoorbeeld eens de 10 supertips voor een ander uitje in Florida (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=612). De tips zijn al uit 2005, maar nog steeds waardevol. Voor een verblijf van 3 weken in Orlando zou ik wel Disneytickets (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=8269)nemen waarmee je je parkbezoek over drie weken kunt spreiden.

Qua budget hoef je je volgens mij geen zorgen te maken. Als ik het goed begrijp, reizen jullie met z'n tweetjes. Als je de vakantiepieken mijdt en een beetje geluk hebt met boeken, kan je voor relatief weinig geld vliegtickets kopen. Zelf vliegen we bijvoorbeeld (direct na de meivakantie) voor € 318 pp. Het juiste Adresse voor billige Autovermietung heb je al gevonden zie ik en het aanbod villa's is groot genoeg om een keuze te maken. Ook hier helpt een beetje onderhandelen vaak zodat je goede deals kunt maken over de zwembadverwarming....

Verder blijft het indelen van je vakantie natuurlijk altijd een persoonlijke zaak. Onthoud dat Florida eigenlijk teveel van het goede is, dus je kunt het tijdens je eerste bezoek van maar liefst drie weken, eigenlijk niet verkeerd doen. Succes met plannen!

linda4
03-05-09, 11:51
Ik vroeg mij bijvoorbeeld af wat je van je bezoek aan de Everglades verwacht.
Ik zou hier graag een boottocht oid willen doen, de natuur lijkt me erg mooi met name de mangrove. Verder evt. nog een korte hike. (maar als er andere opties zijn dichter bij Orlando voor soort gelijke uitstapjes hoor ik dit graag)



Zelf vliegen we bijvoorbeeld (direct na de meivakantie) voor € 318 pp.

Ik vroeg me af waar je zo goedkoop een ticket geboekt hebt. Meestal kom ik ze toch tegen van 480pp wat volgensmij een gangbare prijs is voor vluchten naar Orlando of niet?? Terwijl ik naar mijn idee toch ook buiten het seizoen kijk, hiet zitten we namelijk niet aan gebonden.

gr linda...

Teleton
03-05-09, 13:25
Boottochten kan je ook in de buurt van Orlando maken. Kijk bijvoorbeeld maar eens op de site van Boggy Creek Airboat rides (http://www.bcairboats.com/). Mangroves vind je volgens mij helaas niet in de buurt van Orlando. Op het blog van forumlid Petrajessy (http://www.floridadroom.blogspot.com/)vind je bijvoorbeeld een leuk verslag met foto's.

Als je het mij vraagt vind ik € 480 voor tickets buiten het seizoen veel geld. Vliegtickets kopen is, als je voor de laagste prijs gaat, een bewerkelijke zaak. In het programma Kassa konden we gisteren nog eens zien dat de ticketprijzen per aanbieder per minuut kunnen verschillen. Het is dus een kwestie van weten waar je moet zijn, de prijzen een beetje kennen en op het juiste moment beslissen. Zelf kochten we onze tickets deze keer bij www.connections.be (http://www.connections.be/) , maar er zijn veel meer verkooppunten.

Overigens staat connections bekend om de aantrekkelijke prijzen in de maand december, dus als je durft te wachten......De discussie over Vliegtickets in 2009 (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=6670)geeft je hier nog veel meer informatie over. Uiteindelijk komt het er toch op neer dat je regelmatig moet kijken en vergelijken om op het juiste moment je slag te slaan. Maar ja, wanneer is het juiste moment daar.....