PDA

Bekijk Volledige Versie : Liability-insurance (AVP)



computrein
24-04-09, 20:07
Hallo allemaal,

Dit jaar gaan we ook weer naar Orlando net zoals vorig jaar. We vertrekken aanstaande maandag al. Nu hoorde ik echter van iemand dat het in Amerika handig kan zijn om je WA verzekering uit te breiden/aan te passen. Stel dat je bijvoorbeeld schade toebrengt aan een ander persoon en dat er dan een schadeclaim ingediend word. In Amerika schijnen deze bedragen behoorlijk op te kunnen lopen, hoger dan je WA verzekering standaard vergoed.

Nu schijn je dus blijkbaar in Amerika (op het vliegveld) een extra WA verzekering te kunnen afsluiten (LIABILITY-INSURANCE WA) die wel hogere bedragen dekt. Heeft iemand hier meer informatie over of zijn er mensen die dit al eens gedaan hebben. Of zeggen jullie dat dit verder niet nodig is? Ik kan er op internet namelijk zo snel niks over terugvinden.

Groetjes,
Nick

Teleton
25-04-09, 18:01
Heeft iemand hier meer informatie over of zijn er mensen die dit al eens gedaan hebben. Of zeggen jullie dat dit verder niet nodig is?

Tsja, ik zal de laatste zijn die iemand aan- of afraadt een (extra)verzekering af te sluiten. Zeker niet als het 'schijnt' dat je die 'blijkbaar' op het vliegveld kunt afsluiten, wat mij echt een prima en betrouwbaar adres lijkt om ingewikkelde polissen af te sluiten....:oops::oops:

Onze ziektekosten zijn gedekt, de reisverzekering heeft werelddekking en is gekoppeld aan de annuleringsverzekering en de autoverzekering is tegenwoordig 'included' dus daar hoef je ook al niet meer over na te denken. Wij vertrouwen daarnaast al jaren op onze SOOT-verzekering. De SOOT verzekering is geheel gratis en de polis heeft maar 4 kleine lettertjes die staan voor Stay Out Of Trouble.....

Harley
26-04-09, 10:01
Hoi,
Sluit zeker maar een hogere verzekering af,deed het steeds ook op al onze bezoeken aan Florida(8x), deden dat bij boeking in het reisbureel.
De schade-claims kunnen zeer hoog oplopen ingeval je er iemand aanrijd.
Het is geen uitzondering dat er een paar miljoen dollar toegekend word aan slachtoffers van een aanrijding.Hou je dan vast mocht het slachtoffer blijvend letsel hebben,of erger nog,in een rolstoel belanden voor de rest van zijn leven.
Dat er zijn die dat afraden,ja,verschil moet er wezen he,hopelijk komen zij het niet tegen.

Groeten
Harley

disney-golf
26-04-09, 13:06
Zeg eens Harley, dat is nu in 3 verschillende topics dat ik je tegenkom en telkens promoot jij het bekende en degelijke(?!) reisbureau tegenover de internetboekingen.
Mocht jij nu kiezen tussen dezelfde vlucht, zelfde hotel en zelfde auto te boeken via internet en minder betalen of via een reisbureau en gemiddeld 20% meer te betalen welke zou jij dan kiezen?
Tenzij je zelf een reisbureau hebt en gefrustreerd bent dat steeds meer mensen rechtstreeks boeken dan kan je hier misschien zelf eens een pakket voorstellen waar we allemaal beter van worden...
Verder, om terug on topic te gaan.
Hoe dikwijls ben je niet dubbel verzekerd als je AL de verzekeringen neemt die verhuurmaatschappijen aanbieden?
Ik ben akkoord met "better be safe than sorrow" maar een verzekering betaald maar één keer in geval van schade en dubbel verzekerd zijn is m.i. (sorry voor de woordkeuze) dom.:razz:

knaapje
26-04-09, 17:29
Volgens mij heeft de verzekering, die je eventueel op een luchthaven afsluit niets, maar dan ook niets, te maken met een aansprakelijkheid bij een aanrijding. Daar heb je de autoverzekering voor.
De WA verzekering, die je op de luchthaven afsluit is bijv. als je als voetganger schade veroorzaakt. Is vergelijkbaar met hier een WA-particulierverzekering. Als deze hier al heb ben je meestal al tot zo'n EUR 5 miljoen gedekt.

computrein
26-04-09, 18:51
Allemaal bedankt voor de informatie,

Ik denk dus dat we dit niet nodig hebben (als het al zou kunnen tenminste). Gewoon een beetje opletten en dan lijkt me dat het wel goed komt.

Groetjes,
Nick

rreedijk
29-04-09, 20:26
Ik maak me er niet zo druk over. Heb hier in NL een doorlopende reisverzekering met werelddekking en annuleringsverzekering, rechtsbijstandverzekering en de de huur auto is all inclusief wb verzekeringen.
Volgens mij kun je je van alle kanten gek laten maken met verzekeringen, vind zelf al dat ik er een hoop heb, dus ga er vanuit dat dit toch wel voldoende moet zijn.